eitaa logo
اخبار فوری
4هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
14.2هزار ویدیو
5 فایل
کانال خبر ویژه
مشاهده در ایتا
دانلود
📰 دکه روزنامه| دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ .
جوی آرام در اکثر مناطق کشور 🌤امروز برای اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود. 🌧فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در ایلام، کرمانشاه، کردستان،‌ لرستان و جنوب آذربایجان غربی روی می‌دهد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه انتفاضه دانشجویی در آمریکا علیه اسرائیل 🔹شمار جدیدی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان هم‌دانشگاهی خود که در اعتراض به جنایت‌های صهیونیست‌ها در محوطه این دانشگاه «چادر همبستگی» زده بودند، ملحق شده‌اند. 🔹شماری از شهروندان آمریکایی نیز با تجمع در میدان جکسون شهر نیواورلئان، بزرگترین شهر ایالت لوئیزیانا آمریکا با فلسطینیان غزه اعلام همبستگی کردند. نیروهای پلیس در این شهر تعدادی از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرد. .
تنگسیری: راهبرد ایران در خلیج‌ فارس صلح است فرمانده نیروی دریایی سپاه: 🔹راهبرد ایران در خلیج‌ فارس صلح، امنیت و دوستی است و بیگانگان در اینجا مخل امنیت هستند. 🔹۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج‌ فارس است. امروز امنیت تنگۀ هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را برقرار کردیم. .
🔸وضعیت خطرناک آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان 🔹براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، آلودگی هوا در ایستگاه کوت عبدالله ۵۰۰ و در ایستگاه شوش نیز ۵۰۰ میلی‌گرم است که هوای این شهرها در وضعیت قهوه‌ای و خطرناک رسید. 🔹آلودگی هوا در اهواز نیز به ۵۰۰ میلی‌گرم رسید که وضعیت هوای این شهر نیز قهوه‌ای و خطرناک است. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستگیری فروشندگان سلاح گرم در فضای مجازی 🔹با رصد اطلاعاتی پلیس فتا تا کنون ۱۲ هزار کانال و صفحه تبلیغ و فروش انواع سلاح گرم در فضای مجازی شناسایی شده است و هزار و ۴۰۰ نفر نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند. .
🔸️کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است 🔹️براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد. .
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین امسال لازم الاجرا است رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳: 🔹متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین سال جاری لازم الاجرا است. 🔹علت اینکه تاکنون این حکم قانونی اجرایی نشده این است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله احکام لایحه برنامه هفتم توسعه بوده و از آنجا که شورای نگهبان هنوز برخی مواد این لایحه را تایید نکرده، به محض تایید شورای نگهبان، مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز از ابتدای سال جاری لازم الاجرا خواهد بود و بازنشستگان عزیز از این بابت نگرانی نداشته باشند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت و طرح دو فوریتی کنترل اجاره بهای املاک مسکونی را رفع کردند. .
در «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک کردند سخنگوی سپاه: 🔹در عملیات تنبیهی وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشور‌های مطرح رقم خورد. 🔹امروز دست ما پر است و دشمن هم این نکته را می‌داند. عملیات وعده صادق با سلاح‌های تولید داخل صورت گرفت. عظمت این اقدام به صورتی بود که آن‌ها باید مدت ها عطش داشته باشند که این حمله چگونه بوده است. 🔹این عملیات نظامی، اقدامی غافلگیرکننده نبود و زمانی که اولین پهپاد پرتاب شد آن‌ها منتظر بودند. .
صدها خودرو برای تشویق مشترکان کم‌مصرف برق 🔹وزیر نیرو: ۸۰ میلیون جایزه برای مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند در نظر گرفته شده که از جمله آن صدها خودرو است‌. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرار بود برهنه ديدن زن ها در غرب براى مردان عادى شود، اما نشد! 🔹موضوع اين قسمت: تهيه كننده هاليوودى كه به بازيگران زن تجاوز می‌كرد 🔹مستند كوتاه چشم و دل سيرها | قسمت اول .
🔸واشنگتن‌پست: از زمان شروع اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، ۹۰۰ نفر دستگیر شده‌اند .
علیزاده: ۷ برابر دوره قبلی نوسازی اتوبوس داشتیم مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران: 🔹از ابتدای این دوره از مدیریت شهری تاکنون ۸۲۶ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شد. 🔹در حال حاضر تعداد اتوبوس های فعال در پایتخت ۳ هزار ۵۰ ستگاه است که از این تعداد ۲ هزار ۱۰۰ دستگاه فعال هستند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسی: چهره واقعی تمدن غربی‌ها روشن شده است رئیس‌جمهور در جلسه هیئت‌دولت: 🔹آنچه که امروز درمورد سرکوب شدید اعتراضات دانشجویان و بازداشت اساتید در دانشگاه‌های غربی اتفاق می‌افتد، نشان از روشن شدن چهره واقعی تمدن غربی است. 🔹روشن شدن چهره واقعی غرب و تمدن غربی‌ها به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه است. اینگونه سرکوب‌ها در دانشگاه‌‌های غرب هرگز حق‌طلبی دانشجویان را خاموش نخواهد کرد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنگوی وزارت خارجه: وضعیت فلسطین فوری‌ترین موضوع در برنامهٔ گفت‌وگو با مقامات امنیتیِ کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتیِ ایران است. .
🔸معاون وزارت دفاع: بیش از ۸۰ درصد صادرات و واردات ایران از طریق خلیج‌فارس انجام می‌شود .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیسی: آموزش‌وپرورش مسئله اول کشور است رئیس‌جمهور در آیین گرامیداشت روز معلم: 🔹مسئله آموزش‌وپرورش مسئله اول ما در کشور است و انقلاب‌اسلامی به عنوان انقلابی فرهنگی توجهش به فرهنگ و جامعه‌ای قرآنی است. 🔹گام‌های انجام شده برای معلمان گام‌های قابل توجهی بوده است اما نگاه به سند تحول آموزش‌وپرورش باید در دستور کار قرار گیرد. 🔹تعیلم‌وتربیت موضوع بسیار با اهمیتی است که همواره باید مورد توجه دولت‌مردان،‌معلمان و خانواده‌ها قرار گیرد. تعلیم‌وتربیت ناظر بر رفع تمام آسیب‌های جامعه است که همگان را رنج می‌دهد. .
🔸جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند 🔹همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. 🔹این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است. .
🔸حضور ۴۰۰ هزار تهرانی در اردوهای راهیان‌نور 🔹فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ: راهیان‌نور در سال گذشته در حوزه غرب، جنوب غرب و راهیان پیشرفت برگزار شد و طی آن ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف تهران از جمله اهالی محلات و دانش‌آموزان در این اردو شرکت کرده‌اند. .
🔸دستور آماده‌باش به سفارتخانه‌های رژیم‌صهیونیستی 🔹وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی به سفارتخانه‌های این رژیم دستور آماده‌باش در مقابل موج اعتراضات مردمی در سرتاسر جهان را صادر کرد. .
خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود 🔹وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است. .
🔸علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟ 🔹رئیس پلیس راهور فراجا: ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود که برای رفع این خطا باید دوربین‌ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی‌‌تاثیر نیست. 🔹سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم از این سامانه رونمایی کنیم. .
طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: 🔹به تازگی سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند. 🔹19 میلیون خانوار و حدود 60 میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند. 🔹این طرح که از اسفند 1401 آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. 🔹رئیس‌جمهور بر استمرار اجرای این تاکید دارد؛ بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد. .