#انقلاب_اسلامی
#ولایت_مطلقه_فقیه
#نایب_برحق_امام_زمان
⤵️دیلیپ داروا، وزیر صنایع بنگلادش
دیدار گروه دیهشت با رهبر ایران از اهمیت ویژهای برخوردار بود و من بسیار تحتتأثیر شخصیت ایشان قرار گرفتم. بسیار مشعوف شدم که با رهبر مسلمین جهان دیدار کردم. ایشان شخصیت بزرگی دارند و حس خاصی در دیدار با ایشان حکمفرما بود. شخصی آرام، که مسلط به مسائل روز مسلمانان و نیاز آنها است و انگیزهی دو چندانی به من برای آشنا شدن با ایشان داد. این دیدار یکی از بهترین خاطراتم بود... من برای اولینبار به ایران آمدهام و مردم آن را میبینم. بنگلادش نیز مانند ایران از بحران اقتصادی به سلامت عبور کرده و رشد صنعتی خوبی داشته است. من از رشد اقتصادی و صنعتی ایران بسیار متعجب شدم و وقتی با رهبر مسلمین جهان دیدار کردم، پی بردم که ایشان در به دست آوردن این رشد نقش اساسی داشتهاند.
📚(روزنامه ایران، 18، اسفند 1388)
@ala_allah
#انقلاب_اسلامی
#ولایت_مطلقه_فقیه
#نایب_برحق_امام_زمان
📰روزنامه آمریکایی «کریستیان ساینس مانیتور»
⤵️به گزارش خبرگزاری مقاومت اسلامی به نقل از شیعه آنلاین، روزنامه آمریکایی «کریستیان ساینس مانیتور» در شماره اخیر خود با انتشار مقاله ای تحت عنوان "درون مغز [حضرت آیت الله] خامنه ای"، به معرفی شخصیت رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
در بخشی از این مقاله آمده: بدون شک آیت الله خامنه ای اکنون رهبری بی نظیر برای "محور مقاومت" علیه ایالات متحده آمریکا، غرب، اسرائیل و همپیمانانشان در خاورمیانه به شمار می رود که با دیگر رهبران غیر قابل مقایسه است.
این مقاله می افزاید: آیت الله خامنه ای حدود سه سال از زندگی خود را در زندان های رژیم سابق گذراند. به گونه ای رفتار می کرد که هم سلولی هایش از او خوششان آمد. «هوشنگ اسدی» از فعالان چپ در آن زمان، هم سلولی ایشان بود و به رغم اختلاف فاحش در دیدگاه و نظرات، اما به ایشان احترام می گذاشت زیرا جذب ایمانش شده بود.
این مقاله می افزاید: آیت الله خامنه ای چند ویژگی دارد. اولا در هفته حداقل دو یا سه کتاب می خواند. در شبانه روز بیش از سه یا چهار ساعت نمی خوابد. از حدود ده سال پیش هم روش استفاده از اینترنت را آموخت و گاهی از آن استفاده می کند. هر از چند گاهی برای زیارت جمکران به قم می رود. ایشان معتقد است که جنگ آتی حتمی است و بین "حق و باطل، حزب الله و حزب الشیطان" خواهد بود.
روزنامه «کریستیان ساینس مانیتور» در پایان این مقاله می نویسد: جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه و مقاومت حماس در برابر اسرائیل، موجب گردید که آیت الله خامنه ای یک بار دیگر از مقاومت تعریف و تمجید کند و بگوید "مقاومت تنها راه شکست دادن دشمنان اسلام است".
@ala_allah
🖼حقایقی که در ۵ ثانیه سخنرانی آیتالله خامنهای وجود داشت در ۵ساعت یاوه گویی
سیاستمداران غربی وجود ندارد .......
⤴️کوئین برت استاد دانشگاه آمریکا
#انقلاب_اسلامی
#ولایت_مطلقه_فقیه
#نایب_برحق_امام_زمان
👆👆👆👆
@ala_allah
#التماس_تفکر
♻️با وجود این اختلاس های چند هزار میلیاردی، و فسادها چرا هنوز از جمهوری اسلامی دفاع می کنید؟
👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇
1⃣ ما از فساد دفاع نمی کنیم، ما از اصل حاکمیت دفاع می کنیم. اصل حاکمیت که قانون اساسی بخشی از آن است. شما نشان دهید که کدام اصل از اصول قانون اساسی سبب فساد شده، تا همان اصل را تغییر دهیم. چه لزومی دارد که با همه چیز مخالفت کنیم؟
2⃣ اگر قوه قضائیه از این اختلاس ها خبر نمی داد و مجرمین را محاکمه نمی کرد ما هیچ وقت از وقوع چنین مفاسدی مطلع نمی شدیم. آن چند اختلاسگری هم که فرار کرده اند خوب می دانند اگر برگردند محاکمه می شوند. پس همه حاکمیت فاسد نیست و بخش های زیادی در حکومت هستند که سالم بوده و با فساد مبارزه می کنند.
3⃣ درختی که برخی شاخه هایش آفت زده را از ریشه نمی کَنَند بلکه شاخه آفت زده را قطع می کنند. اما مخالفین حکومت می گویند حالا که این درخت چند شاخه اش آفت زده، باید درخت را از ریشه درآوریم و درخت دیگری بکاریم. فرضا که این کار را با تمام هزینه هایش انجام دادیم، چه تضمینی هست که درخت بعدی آفت نزند؟
4⃣ ما به جای عوض کردن حکومت باید به فکر راه و روشی باشیم که آفت ها را از بین ببریم.
5⃣ در حکومتی مثل حکومت پادشاهی، از آنجا که قدرت دست یک نفر است و هیچ نظارتی بر او نیست و از راه قانونی نمی توان پادشاه را کنترل کرد، اگر فساد در آن فراگیر شود و پادشاه هم فاسد شود تنها راه تغییر حکومت است.
6⃣ اما در حکومتی مثل جمهوری ها که تمام مناصب و تمام مراتب حاکمیت تحت نظارت هستند و می توان رفتار آنها را در چارچوب قانون کنترل کرد، در هنگام بروز مفاسد، تغییر حکومت راهکار درستی نیست بلکه باید با تقویت سیستم و تربیت نیروی انسانی سالم ریشه مفاسد را خشکاند.
@ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹سه منطق غلط در
جمهوری اسلامی خدا قوت
به هر سه تاتون🤣🤣
#پیشنهاد_دانلود 👌👌👌👌👌
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
✅✅✅✅✅✅✅✅✅
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨امینی؛ از وابستگی به آمریکا تا دشمنی با شاه
«دکتر علی امینی در تحولات اخیر ایران از کودتای ۲۸ مرداد به بعد از نیروهای مؤثر تصمیم گیرنده در تحولات کشور بود. او در واقع در یکی از بحرانیترین ادوار تاریخی ایران قدرت را به دست گرفت و میرفت تا بخت خود را در امور کشورداری آزمایش کند. از آن طرف آمریکاییها نیز که به این روز چشم دوخته بودند حمایت بیچون و چرای خود را از وی نشان دادند و برای هر گونه همکاری با دولتش اعلام آمادگی کردند. شاه، گرچه از امینی دل خوشی نداشت، لیکن در برابر خواسته آمریکاییها تسلیم شد و در واقع در مقابل کار انجام شده واقع گردید.
شاه تا واپسین روزهای عمر به امینی به چشم کاندیدای ریاستجمهوری مینگریست که قصد دارد حکومت او را واژگون سازد. به همین دلیل وزن و اهمیت او را نخواست دریابد و همین امر همیشه مانع تعامل وی با امینی بود. دلیل دیگری هم البته وجود داشت و آن این بود که امینی به خاندان قاجار تعلق داشت و یادگاری از این سلسله بود. بدیهی است که شاه از این دید هم به وی به چشم یک رقیب مینگریست و در توهم مضاعف خود غوطه ور بود. امینی از همان روزی که وارد ایران شد، در تحولات سیاسی بیش از پیش ایفای نقش کرد.»
📚منبع:حسین آبادیان، دو دهه واپسین حکومت پهلوی، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، 1383، صص 181- 182
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨ماجرای عجیبی از ساواک به روایت شاپور
به نوشته آخرین نخست وزیر شاه، غالب سران ساواک نظامی بودند و بیشترشان در آن سازمان مزایای مالی و اختیاراتی داشتند که حتی وزراء از آن محروم بودند. وقتی من انحلال ساواک را به شاه پیشنهاد کردم و لایحه قانونی آن را که به تصویب مجلس رسید، عرضه نمودم، به شکنجههایی که ظرف 25 سال گذشته بر اعضای عناصر حزب توده وارد آمده بود اشاره کردم. متن لایحه وجود دستگاه اطلاعاتی را برای نظارت بر ایرانیان و بیگانگان نفی نمی کرد زیرا تکرار می کنم، مسئله مطلقا از میان بردن تشکیلاتی نبود که به دولت امکان تسلط بر اوضاع را میداد، آنچه می بایست از بین میرفت استبداد و خفقان بود.
شرح واقعهای که در یکی از جراید خارجی منتشر شد نمایشگر اجحافاتی است که به ما می شد: مرد جوانی همراه نامزدش به یکی از مغازه های شیک تهران می رود که هدیه ای بخرد. معاون نصیری، یعنی رئیس بخش شکنجه هم سر می رسد و می خواهد قبل از دیگران به کار او برسند. مرد جوان به او تذکر می دهد که نوبت او نیست و از او می خواهد که منتظر بماند.
به جای دادن جوابی معقول، شکنجه گر ساواک در مقابل همه مشتریان به مرد جوان دستور می دهد که از مغازه خارج شود و وقتی که جوان نمی پذیرد هفت تیرش را می کشد و او را می کشد. اما بعد چه پیش می آید؟ پلیس به محل واقعه می آید و گزارشش را تهیه می کند و کار به دادگستری حواله می شود. ولی فردای آن روز ساواک کاخ دادگستری را محاصره میکند و پرونده را میسوزاند. هیچ کس هم پس از آن مزاحم قاتل نمیشود.
📚منبع : شاپور بختیار، یکرنگی، مترجم: مهشید امیرشاهی، 1982، ص 97.
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨وزیر اقتصاد سرشناس پهلوی از قتل نخستوزیر میگوید
«حسنعلی منصور» نخستوزیر پهلوی اول بهمنماه سال ۴۳ در حال ورود به مجلس شورای ملی هدف گلوله «محمد بخارایی» از اعضای گروه فدائیان اسلام قرار گرفت و از پا درآمد.
منصور میان مردم وجهه خوبی نداشت و بسیاری وی را عامل خارجی در ایران میدانستند. اقداماتی که وی انجام داده بود نیز این سوءظن را در ذهن مردم تقویت کرده بود و حتی اعضای رژیم پهلوی نیز چنین نظری داشتند.
دکتر «علینقلی عالیخانی» وزیر اقتصاد رژیم پهلوی درباره علت ترورمنصور بیان میکند: بعد از سال 1332 و بازگشت شاه به عنوان کسی که قدرت بیشتری پیدا کرده خبری از ترور نبود تا همین زمان منصور.
یک بهانه یا دلیلی که منصور نزد مردم خیلی محبوب نبود، دفاع او در مجلس از این لایحه (کاپیتولاسیون) بود که اجازه می داد نظامیهای آمریکا بتوانند از شرایط دیپلماتیک استفاه کنند و از هر نوع تعقیب کیفری در ایران معاف باشند؛ این خیلی به ضررش تمام شد. درواقع خود همان بهانهای داد که او را ترور کنند ولی خب دلیل دیگرش گروه های مذهبی بودند که مقداری از ترورهای قبلی هم مربوط به آنها بود که معروف ترینش ترور کسروی بود.
منصور هدفی جز اینکه نخست وزیر بشود نداشت. نخست وزیر شد و به رغم تمام سوءظنی که برخی و از جمله خود شاه ممکن بود به او داشته باشند که با آمریکاییها خیلی تماس دارد ولی او درواقع تمام کوشش خودش را کرد که نشان بدهد تابع اوامر شاه است؛ البته اصولا به خاطر نوع تربیتی که پیدا کرده بود در خانوادهاش، فوق العاده همیشه از قدرت آمریکا و انگلیس ترس داشت.
📚منبع : حسین دهباشی، کتاب خاطرات دکتر علینقلی عالیخانی، 1393، ص 388 و 389.
@ala_allah
#زرتشت
#چهارشنبه_سوری
⭕️ چهارشنبه سوری، جشنی عربی كه ايرانيزه شد!
👇👇👇👇👇👇👇
👇👇👇👇👇👇👇
🔹 رفته رفته به پايان سال خورشيدی میرسيم. روزهایی كه برای بسياری، همراه با شور و شوق و برای بسياری عذاب و ناآرامی است. صدای هولناک انفجار اشياء محترقه آرامش و آسايش را از آنان سلب نموده است.
🔸 خيلیها گمان میكنند كه چهارشنبه_سوری يک جشن مقدس ملّی است! و از همين روی آن را به بدترين شيوه گرامی میدارند! پس لازم است حقايقی را بيان كنيم.
❌ چهارشنبه سوری ربطی به آيين زرتشت و ایران ندارد
🔹 در گاهشماری زرتشتی، هفته موضوعيت ندارد. به تعبيری صريحتر، در گاهشماریهای بومی ايرانی؛ هفته وجود داشت، اما در تقويم مذهبیِ زرتشتی، هفته وجود نداشته و ندارد و اگر بخواهيم دقيقتر بنگريم، ورود هفته به تقويمهای ايرانی در اثر نفوذ فرهنگ سامی (عربی-عبرانی) به فرهنگ ايران بود.
📚 مری بويس، زرتشتيان، باورها و آداب دينی آنها، ترجمه ع.بهرامی، تهران: نشر ققنوس، 1391، ص 99
🔸 فی الواقع، در آيين زرتشتی چيزی به نام چهارشنبه وجود ندارد، و بالتبع، چهارشنبه سوری نيز در اين آيين وجود ندارد.
🔹 خانم دکتر کتایون مزداپور از محققان صاحبنام زرتشتی مینويسند: «خیلی از آنها (جشنها و آیینها) هرگز زرتشتی نبوده اند، مثل چهارشنبه سوری.»
📚 مجلهی هفت آسمان، بهار ۱۳۸۴، شماره ۲۵، صفحه ۱۸
🔹 موبد موبدان ايران، جهانگير اوشيدری مینويسد: «شک نیست که افتادن این آتشافروزی به شب آخرین چهارشنبه سال، پس از اسلام است، چه، ایرانیان باستان شنبه و آدینه نداشتند. چون روز چهارشنبه نزد اعراب روز شوم و نحسی بود لذا برای رفع نحسی اقداماتی میکردند. بنابراین چهارشنبه سوری جزو جشنهای ایران باستان نیست.»
📚 جهانگير اوشيدری، دانشنامه مزدَیَسنا، تهران: نشر مركز، 1389، ص ۳۳۳، ذیل عنوان «سوری»
🔸 همچنين دکتر کورش نیکنام، موبد زرتشتی و پژوهشگر در آداب و سنن ایران باستان، عقیده دارد که چهارشنبه سوری هیچ ارتباطی با زرتشتیان ندارد و شکل گیری این مراسم را پس از حمله اعراب به ایران میداند: «در گاهشماری زرتشتیان اصلاً هفته وجود ندارد. شنبه و یکشنبه و... بعد از تسلط اعراب به فرهنگ ایران وارد شد. بنابراین اینکه ما شب چهارشنبهای را جشن بگیریم (چون چهارشنبه در فرهنگ عرب روز نحس هفته بوده) خودش گویای این هست که چهارشنبه سوری بعد از اسلام در ایران مرسوم شد.»
📚 ا BBC فارسی، چهارشنبه سوری، جشنی در استقبال از نوروز، 15 مارس 2009، 25 اسفند 1387
🔹 در تكمله سخن موبد نيكنام بايد به عرض برسانيم كه هرچند در بين عرب عصر جاهلیت ، چهارشنبه (يوم الاربعاء) نحس شمرده میشد، ليكن در قرآن و روايات صحيح، نحس بودنِ چهارشنبه مورد تأييد نيست (چون در اسلام ، هيچ روزی ذاتاً نحس نيست) ولذا جشنی با عنوانِ چهارشنبه سوری و مشابه اين در منابع اسلامی وجود ندارد (بلكه اين رسم و رسومات احمقانه مربوط به عرب عصر جاهلی بوده است كه برخلاف تعاليم اسلامی، تا ساليان دراز ادامه پيدا كرد) ؛
🔸 حتی آقاجمال خوانساری در كتاب «كلثوم ننه» (كتابی طنز در نقد باورهای خرافی)، به صراحت، چهارشنبه سوری را مربوط به تقويم عربی و در آخرين چهارشنبه ماه صفر میداند كه بسياری از مردم آن را ايرانيزه كرده و با درهم آميختن خرافات آن را جشن میگيرند.
📚 كلثوم ننه، باب هشتم، (در بيان سازها و افعال آنها)، ص 42
@ala_allah
👇👇👇👇👇👇👇
🔥 #چهارشنبه_سوری حرام شرعی است
نظر فقها و مراجع معظم:
حضرت آیت الله العظمی خامنهای؛
🔶🔸 نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چیست؟ جواب: علاوه بر آنکه هیچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زیادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.
🔷🔹 آیت الله العظمی مکارم شیرازی: منفعت حاصل از خرید و فروش مواد محترقه حرام است.
🔶🔸آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم خرافی برگرفته از آیین غلط گذشتگان است و در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، یادآور شد: باید سنت هایی چون دید و بازدید، صله رحم، کمک به دیگران ترویج شود و نباید تسلیم سنت های خرافی گذشتگان شویم. خرید و فروش، حمل و نقل مواد محترقه که به منجر به ایجاد حادثه و مصدوم شدن دیگران میشود جایز نبوده و منفعت حاصل از آن نیز حرام است
🔷🔹آیتالله العظمی بهجت (ره) : این کارها مشروعیت ندارد.
🔶🔸تعبیر قرآن تبعیت كوركورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است این هم از موضوعاتی است كه قرآن روی آن زیاد تكیه كرده است و آن را منشأ لغزشهای بشر می داند و سخت انتقاد می كند. مثلا می گوید: آنها چنین می كویند:
🔷🔹«انا وجدنا آبائنا و جدنا آبائنا علی امه و انا علی آثارهم مقتدون»؛ اینها می گویند: ما پدران خودمان را بر یك طریقهای یافتهایم و ما هم همان طریقه پدران خودمان را می گیریم و می رویم ، و به تعبیر امروز سنت گرائی.
🔶🔸آیتالله العظمی سیستانی: اموری که به جامعه ضرر میزند و موجب ایذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خرید و فروش آن جایز نیست.
🔷🔹آیتالله العظمی فاضل لنکرانی (ره) : در فرض مزبور که دارای خطرات جانی و مالی است و موجب اذیت و آزار دیگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جایز نیست.
🔶🔸آیتالله العظمی میرزا جواد تبریزی(ره): هیچ یک از این امور، رجحان شرعی ندارد و تشویق مردم به این مورد تشویق به دنیا و غافل کردن از آخرت است و این که تصور میکنند این امور مردم را به حفظ وطن و عزت وا میدارد، تصوری باطل است. آنچه مردم را به عزت میرساند و به حفظ وطن وا میدارد ایمان است و بس.
🔷🔹آیتالله علوی گرگانی: چهارشنبه سوری یكی از سنتهای غلط است كه از لحاظ عقلی و شرعی هیچگونه جایگاهی ندارد و از رسوم جاهلیت است و لذا لازم است كه مؤمنین از برپایی اینگونه برنامهها اجتناب كنند. مخصوصاً اگر مشتمل بر محرمات باشد و در صورتی كه موجب وحشت مردم و زیان و ضرر شود، ضمانت هم دارد.
🔶🔸حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: استفتاء جمعی از مردم در خصوص استفاده از مواد محترقه در ایام نوروز: چنانچه این مواد موجب آزار مردم باشد، حرمت آن شدیدتر است و مراسم چهارشنبه سوری از این قبیل است و چون استفاده از این مواد،از مصادیق لهو و اسراف است ،جایز نمی باشد.
♦️ همچنین در پاسخ به استفتائی در خصوص شركت در مجالس صوفیان و مدعیان عرفان ، بیان داشته كه افكار آنها انحرافی است و شركت در مجالس آنان حرام و ترویج باطل است
@ala_allah