eitaa logo
مدرسه قرآنی الاعراف
71 دنبال‌کننده
147 عکس
21 ویدیو
1 فایل
ادمین: @admin224
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 ▫️فهم و تبیین قرآن در هدایت عمومی جامعه و همچنین در هدایت فردی و کمال فردی هرشخص دارای تأثیر بسزائی است یعنی در جامعه اسلامی اگر مردم با قرآن آشنا باشند و انس بگیرند و از راهنمائی‌های قرآن استفاده کنند هم در حرکت عمومی جامعه به سوی اهداف اسلامی کمک خواهد شد و هم هر فردی بخودی خود در درون خود به آن کمال که اسلام برای شخص مسلمان معین کرده نزدیکتر خواهد . ▫️بر این هدایت قرآنی، در قرآن زیاد تکیه شده است، قرآن اصرار دارد که نور است «قَدْ جَاءَکُم‌ مِنَ اللَهِ نُورٌ وَ کِتَـابٌ مُّبِینٌ» همانا برای شما آمد از سوی خدا نور، یعنی همین قرآن و کتاب مبین و آشکار «یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ» به‌وسیله این کتاب خدای متعال آن کسانی را که از رضایت و خشنودی او تبعیت می‌کنند هدایت می‌کند به راه‌های سلامت و آرامش، یعنی در دنیای ستیزه‌گری بین ماده و معنا در دنیای آسیب‌پذیری انسان از عوامل گوناگون آن عاملی که می‌تواند انسان را به عافیت حقیقی برساند آشنائی و عمل به قرآن است . ▫️« وَیُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ» این قرآن انسان‌ها را از تاریکی‌ها به سوی نور خارج می‌کند « یَهْدِیهِمْ إِلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِیم» و آنها را به راه راست هدایت می‌کند. 🌀مدرسه قرانی الاعراف @alaaraf
🌀 ▫️چرا خدا وعده‌ی بهشت را در قرآن این‌قدر تکرار میکند و چرا به مؤمنان تک‌تک نعمتها را وعده داده و از غذا، شراب، لحم طیر و... نام برده است؟ ▫️ این یادآوری پرتکرار علل فراوانی دارد؛ ولی آنچه ما درک و فهم آن را داریم، این است که در این دنیا بر سَر راه مؤمنانی که میخواهند طِبق تکالیف خدا عمل کنند، هزاران خارِ دامنگیر است و انگیزه‌های مخالف فراوانی، از قبیل حُبّ مال، مقام، شهوت، شهرت و زن قرار میگیرد. توفیق در پیمودن صراط مستقیم و منحرف ‌نشدن از آن، زمانی حاصل میشود که زندگی دنیا و زَرق‌وبَرق فریبنده‌ی آن برای مؤمن بی‌اهمّیّت باشد و مجموع زندگی برایش کوچک جلوه کند؛ ولی چنانچه زندگی در نظر او بزرگ آید، رفتنِ راه خدا محال یا مشکل خواهد شد. امّا کسی که اصل زندگی برایش مهم نباشد، راه را آسان طی میکند. ▫️کسی زندگی دنیا برایش ناچیز جلوه خواهد کرد که دنیای بعد و عالَم بعد را بزرگ و پرلذّت و پرنعمت ببیند. آن‌وقت است که رفتن در راه پُرخطر را ناچیز خواهد شمرد و اگر به او گفتند کشته میشوی، در او اثری نخواهد گذاشت و ملامتِ ملامت‌گران در او کارگر نخواهد افتاد؛ چون اصل زندگی برایش مهم نیست. برای اینکه رنگهای پُرزرق‌و‌بَرق این زندگی در نظر انسان کوچک آید، خداوند مرتّب، نِعَم آن دنیا را در نظر انسان جلوه میدهد. 🌀مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🔰 🔰هرشب یک صفحه با کلام الله مجید(صفحه۱۹) @alaaraf
؟ 1⃣آموزش کودکان زیر ۷سال ▫️اهمیت آشنایی با قرآن برای کودکان بر کسی پوشیده نیست. اما برای بسیاری این سوال مطرح است که باتوجه به بازیگوشی کودکان چگونه به آن ها قران بیاموزیم؟ ▫️نباید انتظار داشت کودکان، مدت زمان طولانی درجایی بنشینند تا آموزش ببینند. آنها فقط به بازی کردن می اندیشند؛ بنابراین از همین شیوه باید برای اموزش آن ها بهره گرفت. مثلا می شود در تاب بازی برای کودک به جای تاب تاب عباسی، جمله های قرانی خواند. ناخوداگاه بعداز مثلا ده بار خواندن جمله ای کوتاه مانند' الحمدلله ' کودک نیز آن را تکرار میکند. ▫️این روند در کودکان با سن بالاتر راحت تر وسریع تر رخ می دهد. باید توجه داشت که اگرچه کودکان سخت تر یاد میگیرند ولی مانند متنی که بر روی سنگ کنده شود مدت زمان طولانی تری در حافظه شان باقی می ماند و فراموش نمی گردد. 🌀مدرسه مجازی قرآنی الاعراف👇 https://eitaa.com/joinchat/754909287C919ddc750f
🌀 🔹در مفهوم این آیه برخی مفسرین گفته‌اند انسان ها به سه گروه تقسیم میشوند: ۱. اهل نعمت ۲. مورد غضب ۳. گمراه. 🔹 بر اساس نظر عده‌ای دیگر، معنای آیه این می‌شود که انسانها سه گونه نیستند بلکه یک گونه‌اند: اهل نعمت. یعنی خدا به همه نعمت می‌دهد، اما آن اهل نعمت به خاطر نوع رفتارهایشان در برابر نعمتهای الهی، به دو گروه تقسیم می‌شوند. عده‌ای نعمت را شکر می‌کنند، می‌شوند «غیر مغضوب و غیر ضالین» اما عده‌ای از همان اهل نعمت، نعمت‌ها را ناسپاسی می‌کنند و می‌شوند «مغضوب و ضالین». 🔹برای این نوع تفسیر می‌توان از خود قرآن استدلال آورد. به عنوان نمونه خداوند در سوره اعراف می فرماید: وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کلَّ شَی ءٍ 🔹رهبر انقلاب درباره این پیام تربیتی می‌فرمایند: «نعمت را که گرفتیم، باید مواظب باشیم که بعد از تسلّم نعمت، شکرگزار آن باشیم تا جزو "مَغضُوبِ عَلَیهِم" و یا "ضَالِّین" نشویم. راهش هم این است که شکر کنیم. حقیقت شکر این است که انسان نعمت را از خدا بداند. نه این که به زبان بگوید؛ با همه وجود باور کند که آنچه از نعمت در اختیار اوست، از سوى خداست. این طور نباشد که خیال کند، اوست که این نعمت را براى خود فراهم کرده است.» ✅مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🔰 ✅اقلاب ⚪️ اقلاب، اصطلاحا به قراردادن یک حرف به جای حرف دیگر گفته می‌شود. ⚪️از جمله موارد آن، تبدیل نون ساکن یا تنوین به حرف «میم» است؛ در صورتی که این دو قبل از حرف «با» قرار گیرند؛ مانند: «ان بورک» که خوانده می‌شود👈 «امبورک» و «علیم بذات» که خوانده می‌شود👈 «علیمم بذات». ⚪️علت این تبدیل این است که «با» و «میم» قریب المخرجند. در صورت قلب، مراعات غنه و اخفا لازم است؛ یعنی میم ایجاد شده نیز ممکن است باتوجه به حرف بعدی خود ادغام یا اخفا شود. ⚪️در هنگام اقلاب، دو لب را به حدی به هم نزدیک می‌کنیم که یک کاغذ نازک بتواند از میان آن‌ها عبور کند. هم زمان، بخش عمده صوت را از فضای بینی و به مقدار دو حرکت خارج و سپس حرف «با» را تلفظ می‌کنیم. حرف اقلاب منحصر در حرف «با» متحرک است. ⚪️نشانه اقلاب «م» کوچکی است که در برخی قرآن‌ها در بالای نون ساکن یا تنوین قرار داده می‌شود. 💠مدرسه قرانی الاعراف @alaaraf
هر کس خدا را فراموش کند، زندگی اش دچار آشفتگی می شود و روز قیامت کور محشور می شود. 🌀مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🔰 🔰هرشب یک صفحه با کلام الله مجید(صفحه۲۰) @alaaraf
🌀 🔹ایه‌ی ۳۴و۳۵ سوره فصلت سفارش میکند که بدی را با خوبی پاسخ بده چراکه این شیوه میتواند حتی دشمن را دوست کند. البته هرکسی نمیتواند این گونه رفتار کند مگر کسانی که اهل صبر و شكيبايى و داراى اقبال بزرگى باشند. 🔹هنگامیکه مردم قارون را با آن همه ثروت و شوکت مشاهده میکردند میگفتند : او اقبال(حظ) بلندی دارد.(۷۹، قصص). خداوند در این آیه اقبال واقعی را معرفی میکند وآن توانایی برخورد نیکو در برابر بدی است. 🔹رفتار نيكو با ناهلان و تحمّل مخالفان، مخصوص كسانى است كه قبلًا خودسازى كرده و تمرين داشته باشند. وَ ما يُلَقَّاها إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا ... (ماضى بودن‌ «صَبَرُوا» نشانه آن است كه اين افراد از قبل خودسازى كرده‌اند). 🔹رسيدن به قلّه صبر، كار آسانى نيست. (كلمه‌ى‌ «يُلَقَّاها» تكرار شده است) 🔹 انتقام و مقابله به مثل در برخوردهاى اخلاقى، نشانه‌ى كم صبرى است. ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ‌ ... وَ ما يُلَقَّاها إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا 🔹 تنها صابران هستند كه حظّ عظيم دارند. إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا ... إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ‌ 🌀مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🌀 🔅هان اى مردم ! پیغمبرى از جنس خود شما مردم بیامده که از اوصافش یکى این است که از خسارت دیدن شما و از نابود شدنتان ناراحت میشود، و دیگر اینکه او در خیرخواهى و نجات شما چه مؤمن و چه غیر مؤمن حریص است ، و اینکه او نسبت به خصوص ‌ مؤمنین رؤف و رحیم است ، و با اینکه اوصافش چنین است آیا باز هم جا دارد که از او سرپیچى کنید؟ 🔅او رسولى است که قیام نکرده مگر با امر خدا، اطاعت کردن از او اطاعت خدا است ، آرى ، جا دارد به او نزدیک شوید و با او انس بگیرید، چون او هم مثل خود شما بشر است . 🔅از این بیان معلوم شد که قیدهائى که در کلام اخذ شده و اوصافى که آورده شده یعنى وصف (( رسول )) و (( من انفسکم )) و (( عزیز علیه ما عنتم ... )) همه براى تاکید آن سفارش آورده شده است. ✅مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🔘هشت توصیه امام هشتم برای روزهای آخر شعبان 👌 ▫️اباصلت می‌گوید: در آخرین جمعه شعبان خدمت امام رضا علیه‌السلام رسیدم. فرمود: ای اباصلت، بیشترِ ماه شعبان سپری شده و امروز آخرین جمعه شعبان است، پس در روزهای باقیمانده کوتاهی‌های روزهای گذشته را جبران بکن و باید به آنچه برایت مهم است اقدام کنی: ۱. زیاد دعا کن. ۲. زیاد استغفار کن. ۳. زیاد قرآن تلاوت کن. ۴. از گناهانت به درگاه خدا توبه کن تا خالصانه به ماه خدا وارد شوی. ۵. هر امانتی که گردنت هست ادا کن. ۶. تمام کینه‌هایی که در دلت نسبت به مؤمنان داری، از دل بیرون کن. ۷. هر گناهی که به آن مبتلا هستی از آن دست بکش و تقوای خدا پیشه کن و در آشکار و پنهان بر خدا توکل کن... ۸. و در روزهای باقیمانده این ماه بسیار بگو: اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ... خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز... 📚 عیون اخبار الرضا علیه السلام ج۲ ص۵۱. 📚 بحارالانوار ج ۹۴ ص۷۳. 🔰مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
✅اعراف/۲۷ 🔹 در این آیه خداوند به همه افراد بشر و فرزندان آدم، هشدار می‌دهد که مراقب فریبکاری شیطان باشند زیرا شیطان سابقه دشمنی خود را با پدر و مادر آنها نشان داده و همانطور که لباس بهشتی را بر اثر وسوسه‌ها از اندام آنان بیرون کرد، ممکن است لباس تقوا را از اندام ایشان بیرون نماید. 🔹سپس تأکید می‌کند که حساب شیطان و همکارانش از سایر دشمنان جداست، «او و همکارانش شما را می‌بینند در حالی که شما آنها را مشاهده نمی‌کنید» و از چنین دشمنی باید سخت برحذر بود! (إِنَّهُ یَراکُمْ هُوَ وَ قَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لا تَرَوْنَهُمْ). 🔹 اگر کسی بگوید: چگونه خداوند دادگر و مهربان دشمنی را با این قدرت بر انسان مسلط ساخته، دشمنی که هیچ گونه موازنه قوا با او ندارد، به هر کجا بخواهد می‌رود، بدون این که کسی حضورش را احساس کند، حتی طبق بعضی از روایات در درون وجود انسان همچون جریان خون در رگها حرکت می‌کند! آیا این با عدالت پروردگار سازگار است؟ آیه در پاسخ این سؤال احتمالی، می‌گوید: «ما شیاطین را اولیاء و سرپرستان افراد بی‌ایمان قرار دادیم» (إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیاطِینَ أَوْلِیاءَ لِلَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ). یعنی، تنها پس از موافقت خود انسان است که شیطان می‌تواند از مرزهای روح او بگذرد. 🌀مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🔰؟ ✅حفظ قرآن، وسیله است؛ وسیله است برای این كه انسان، آسان بخواند،آسان تكرار كند و امكان تدبر پیدا كند. 🌀 رهبر انقلاب ۱۳۹۰/۰۴/۱۴ 🌀مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🔰 ▫️این آیه درباره قوم بنى‌عامر نازل شده زیرا عادت داشتند با وضع برهنه گرد خانه خدا طواف نمایند و چون به مسجدى از مساجد می‌رسیدند جامه را مى انداختند و برهنه می‌شدند.(تفسیر روض الجنان یا روح الجنان) ▫️ غرض از «زينت» مى‌تواند هم اشاره به «زينت‌هاى جسمانى» باشد، كه شامل پوشيدن لباس‌هاى مرتب و تميز و شانه زدن موها و به كار بردن عطر و زينت آلات حلال براى مرد و زن مى‌شود و هم شامل «زينت‌هاى معنوى»، يعنى صفات انسانى و ملكات اخلاقى و پاكى نيت و اخلاص.(قاموس قران) ▫️همچنین، قرآن به مال و فرزند، «زينت» گفته است، «الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِينَةُ الْحَياةِ الدُّنْيا»بنابراين ممكن است آيه بيانگر اين باشد كه مال و فرزند خود را هنگام رفتن به مسجد همراه داشته باشيد، تا با مال، به حل مشكلات اقتصادى مسلمانان بپردازيد و با حضور فرزند در مساجد و جماعات، مشكلات تربيتى نسل آينده را حل كنيد.( تفسیر نور) ▫️امام مجتبى عليه السلام به هنگام نماز و حضور در مسجد، بهترين لباس خود را مى‌پوشيد و مى‌فرمود: «انّ اللّه جميل يحبّ الجمال فاتجمّل لربّى»، خداوند زيباست و زيبايى را دوست دارد، و من لباس زيباى خود را براى پروردگارم مى‌پوشم و آنگاه اين آيه را تلاوت مى‌فرمودند. 🔰مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
✅دلیل محرومیت از نوافل و مستحبات 🌀شخصی از امیرالمؤمنین امام علی (علیه‌السلام) سؤال کرد که چرا من از شب خیزی و از خواندن نافله سحر محرومم؟ امیرالمؤمنین جواب خیلی ساده‌ای داد، فرمود: «انت رجل قد قیدتک ذنوبک؛ مردی هستی که گناهانت، دست و پایت را به غل و زنجیر بسته‌اند، نمی‌گذارند بلند شوی.»(علل الشرایع: جلد۲، ص۶۱، باب۸۳) 🌀 «محرومم» معنایش این است که نه فقط بیدار نمی‌شوم، بیدار هم که بشوم نمی‌توانم بلند شوم. فرمود : یک غل و زنجیر نامرئی به دست و پایت هست، خودت هم نمی‌دانی. یعنی اگر می‌خواهی بلند شوی اول باید آن غل و زنجیرها را باز کنی. بندهای نامرئی به دست و پایت زده شده؛ تا آن‌ها را باز نکنی، نمی‌شود. باز کردن آن‌ها یعنی چه؟ یعنی قبلاً توبه کردن، خود را پاک کردن و شستشو دادن، تا بعد خداوند چنین توفیقی به تو بدهد. 🌀امام صادق (علیه‌السلام) فرموده‌اند: «ان الرجل یذنب فیحرم صلوة اللیل وان عمل السییء اسرع فی صاحبه من السکین فی للحم»: همانا شخص گناهی می‌کند و در اثر آن از نماز شب محروم می‌شود و تأثیر کار بد در عامل آن از تأثیر کارد در گوشت سریع‌تر است.(میزان الحکمه: ج۵، ص۴۲۲) ✅مدرسه قرانی الاعراف @alaaraf
🔰 ✅وَلَمَّا جَاءَ مُوسَىٰ لِمِيقَاتِنَا وَكَلَّمَهُ رَبُّهُ قَالَ رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْكَ ۚ قَالَ لَنْ تَرَانِي وَلَٰكِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَكَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِي ۚ فَلَمَّا تَجَلَّىٰ رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَكًّا وَخَرَّ مُوسَىٰ صَعِقًا ۚ ▫️امام خميني، در ذيل آيه ، واژه «جبل» را بـه انانيت ونفـسانیت تأويـل كـرده وآن را بيـان تمثيلـي نفـس وخودبيني دانسته، ميفرمايند: اين جبل، محتمل است كه همان انانيت نفس موسي بوده [باشد]، كه باز بقايا داشـته است. ▫️ای موسی! تا در حجاب موسوی و احتجاب خودی هستی، امکان مشاهده نیست. مشاهدۀ جمال جمیل برای کسی است که از خود بیرون رود. با آن که تجلّی ذاتی یا صفاتی از برای آن سرور شد، به دلیل «فَلَمَّا تَجَلَّی رَبُّهُ لِلْجَبَلِ» و به دلیل فقرات دعای شریف و عظیم الشأن سمات،«لَنْ تَرَانِی» یعنی: محتملاً تا موسی هستی، رؤیت [حاصل] نمی شود. يا همان تجلّي جبل را «دك كرد، به هم زد و انانيت را نابود کرد، پس موسي بـه مقـام موت رسيد. بنابراین صعق مورد اشاره در آیۀ شریفۀ«وَ خَرَّ مُوسَی صَعِقًا»[64] یعنی از بین رفتن و شکستن حجاب بین آن چیزهایی که بین آن ها و حق تعالی حجاب بوده است؛ که صعق و موت اختیاری برای آن ها حاصل می شود. ▫️مشاهدة مثال جمال جميل براي كسي است كه از خود برون برود، وچـون از خـود بيرون رفت، چشم حقّ بين ببيند وچـشم حـقّ، حـقّ بـين خواهـد بـود . 🌀مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞نماهنگ بسیار زیبا و خاطره انگیز 🔆اَسماءُ اللّه الحُسنی🔆 🌙ویژه ماه مبارک رمضان 🕋مدرسه قرانی الاعراف @alaaraf
🔰 ▫️در حديث مى‌خوانيم: آن هنگام كه شيطان سوگند خورد از چهار طرف در كمين انسان باشد تا او را منحرف يا متوقّف كند، فرشتگان از روى دلسوزى گفتند: پروردگارا! اين انسان چگونه رها خواهد شد؟ خداوند فرمود: «دو راه از بالاى سر و پايين باز است و هرگاه دست به دعا بر دارد، يا صورت بر خاك نهد، گناهان هفتاد ساله‌اش را مى‌بخشايم». (تفسیر نور) ▫️در روايات متعدّدى، صراط مستقيم، به اهل‌بيت عليهم السلام و ولايت على عليه السلام تعبير شده است. 🕋مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
⭕️ حواست به اعمالت باشد که خدا ناظری قوی و دانا ست 🕋مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🕋 🔅نقل شده است که در روز اول ماه مبارک رمضان شخصی از امام علی(ع) خواست تا از احادیث پیغمبر برایش بگوید. 🔅حضرت فرمود: ایشان فرمودند سید الوصیین در سید الشهور به شهادت میرسد. سپس فرمودن سیدالوصیین توهستی علی جان و سیدالشهور ماه رمضان است. 🔅این اولین روضه‌ی مولایمان علی (ع) است که در اول رمضان توسط خودشان خوانده شده است. 🔅مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
دست خط آیت‌الله مصباح در مورد قرآن 📚مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
🔰تکبر 🔰سَأَصْرِفُ عَنْ آيَاتِيَ الَّذِينَ يَتَكَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَإِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَا يُؤْمِنُوا بِهَا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لَا يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الْغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا عَنْهَا غَافِلِينَ(۱۴۶ اعراف) ▫️متکبران سرکش بدانند که خداوند آنان را از پذیرش حق، باز میدارد. بنابراین حتی اگر حق را ببینند از آن پیروی نمیکنند. 📚مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
▫️پرهیزگاران هنگامی که گرفتار وسوسه‌های شیطان شوند، به یاد خدامی‌افتند؛ و (در پرتو یاد او، راه حق را می‌بینند و) ناگهان بینا می‌گردند. (اعراف/۲۰۰،۲۰۱) 📚مدرسه قرانی الاعراف @alaaraf
طرح حفظ سوره ملک ،در ماه مبارک رمضان، هر روز بعد از اذان ظهر برگزار خواهد شد. هر روز یک ایه را باهم حفظ میکنیم. برای اصلاح تلاوت و ترتیل شما ، صوت ایات مربوطه را در کانال قرار میدهیم. در ساعات مختلف روز سعی کنید ایات حفظ شده را مرور کنید تا بخوبی در خاطر شما بماند. حتما هر روز حفظیات شش روز گذشته ی خود را بخوانید. با آرزوی موفقیت شما عزیزان 📚مدرسه قرآنی الاعراف @alaaraf
هدایت شده از مدرسه قرآنی الاعراف
🔰؟ ▫️بسیاری از افراد انگیزه‌ی لازم را برای حفظ دارند ولی شیوه را نمیدانند و در نتیجه موفق نخواهند بود. ▫️حفظ قران با حفظ یک متن فارسی فرق دارد. بهتر است ایات را به جملات کوچک تقسیم کنید. بنحوی که تکرار یک جمله در ذهنتان براحتی برایتان میسر باشد. ▫️لازم نیست حتما جملات را در جای وقف از هم جدا کنید. همین که مکان وقف را بدانید کافی است. ▫️هر جمله را بهمراه جملات قبلی، بخوانید. این روند را ادامه دهید تا یک ایه تمام گردد. بعد هر آیه را با ایات قبل بخوانید. ▫️سعی کنید جمله‌ی پایانی هر آیه را با یک کلمه از آیه‌ی بعد حفظ کنید. این کار باعث میشود ایات را به ترتیب در خاطر بیاورید و کمتر دچار فراموشی شوید. 🌀مدرسه قرانی الاعراف @alaaraf