eitaa logo
چله نشین ظهورامام زمان عج الله
317 دنبال‌کننده
775 عکس
296 ویدیو
59 فایل
#تبادل_نداریم↔🚫 #شرح_نامه_های_حضرت_علی_علیه_السلام سلامتی و فرج آقا صاحب الزمان صلوات🔶️ کانالهای دیگر #سلامتکده_بانو_عضو_شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/3348693003Cc0c8f29263 @namebepedar @bazybay
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه مطالعه امشب: ترجمه حکمت ۴١٣ رو مطالعه بفرمایید. یاعلی @alafvalafv
شرح حکمت ۴١٣ 🔸دو راهى مصائب به نظر مى رسد امام(عليه السلام) اين جمله گفتار حكيمانه 413 را به هنگام تسليت گفتن به يكى از افراد مصيبت زده بيان فرموده و بعيد نيست حكمت بعدى (414) كه خطاب به اشعث بن قيس است تعبير ديگرى از اين حكمت، و مخاطب در هر دو اشعث بن قيس باشد. امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه مصيبت زدگان را بر سر دو راهى قرار مى دهد، مى فرمايد: «هركس همچون آزادگان شكيبا باشد (به اجر و پاداش صابران خواهد رسيد و آرامش خواهد يافت) وگرنه همچون جاهلان، خود را به غفلت خواهد زد»; (مَنْ صَبَرَ صَبْرَ الاَْحْرَارِ، وَإِلاَّ سَلاَ سُلُّوَّ الاَْغْمَارِ). ❇«سلا» از ماده «سُلُوّ» (بر وزن غلو) به معناى به فراموشى سپردن و از ياد بردن چيزى است. ❇ و «اغمار» جمع «غُمر» (بر وزن عمق) به معناى انسان جاهل و نادان است. اين واژه در اصل به معناى از بين بردن اثر چيزى است مانند آب زيادى كه چهره چيزى را مى پوشاند و يا جهل و نادانى عميق كه انسان را در خود فرو مى برد و گرفتار غفلت و سرگردانى مى كند. 👈اشاره به اين كه براى تخفيف آلام و دردهاى مصائب، انسان دو راه در پيش دارد; راهى را عاقلان برمى گزينند و راه ديگر را جاهلان. 🔹 افراد عاقل و بزرگوار و باشخصيت در برابر مصائب شكيبايى پيشه مى كنند، جزع و فزع به خود راه نمى دهند و مى دانند زندگى دنيا به هر حال، آميخته با درد و رنج هاست كه بسيارى از آن ها اجتناب ناپذير است و همگان گرفتار آن مى شوند، خواه يك فرد ضعيف باشد يا رئيس نيرومند يك كشور و فرمانده يك لشكر. اين شكيبايى سبب مى شود كه آن ها زبان به ناشكرى نگشايند و از خداوند شكايت نكنند و در عمل نيز جزع و فزع ننمايند بلكه خدا را شكر🙏 گويند و مصيبت را آزمون الهى يا جبران خطاها و يا مقدمه نعمتى بدانند. آن ها اجر و پاداش صابران را خواهند داشت كه قرآن مجيد از آن ها با عظمت ياد كرده، ✅مى فرمايد: «(وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَىْء مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْص مِنَ الاَْمْوَالِ وَالاَْنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ * الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا للهِِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ * أُوْلَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ); قطعاً همه شما را با چيزى از ترس، گرسنگى و كاهش در مال ها و جان ها و ميوه ها آزمايش مى كنيم; و بشارت ده به استقامت كنندگان! آن ها كه هرگاه مصيبتى به ايشان مى رسد، مى گويند: «ما از آن خداييم; و به سوى او بازمى گرديم». اينها، همان ها هستند كه الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده; و آنها هدايت يافتگان هستند!». 🔹اما جاهلان، اين راه روشن و پرافتخار را رها كرده براى فراموش كردن مصائب، خود را به غفلت و بى خبرى مى زنند و به سرگرمى هاى ناسالم و لهو و لعب مى پردازند; نه اجر صابران را دارند و نه افتخارات آن ها را. ✴ روشن است كه منظور امام(عليه السلام) اين نيست كه يكى از اين دو راه را انتخاب كنيد بلكه منظور اين است كه اگر راه اوّل را نپذيرفتيد به راه دوم خواهيد افتاد كه رهبر شما در اين راه، شيطان و هواى نفس است.👿 البته بعضى از جاهلان راه سومى انتخاب مى كنند; آنقدر جزع و فزع و بى تابى مى كنند و سخنان ناموزون مى گويند تا خسته شوند و با گذشت زمان به تدريج فشار مصيبت كاسته شود;😳 اين راه نيز راه عاقلان و افراد باايمان نيست. ✅در حكمت 414 كه تعبير ديگرى از حكمت 413 است مى خوانيم كه امام(عليه السلام) در خبر ديگرى اين سخن را خطاب به اشعث به عنوان تسليت مرگ فرزندش عنوان كرد و فرمود: «هرگاه همچون بزرگواران صبر پيشه كنى (پيروز خواهى شد) وگرنه همچون چهارپايان، خود را به غفلت خواهى زد»; (إِنْ صَبَرْتَ صَبْرَ الاَْكَارِمِ، وَ إِلاَّ سَلَوْتَ سُلُوَّ الْبَهَائِمِ). 🔁تفاوت ميان اين دو گفتار حكيمانه اين است كه در جمله دوم به جاى احرار (آزادگان)، اكارم (بزرگواران) آمده است كه هر دو قريب المضمون هستند و به جاى اغمار (جاهلان)، بهائم (چهارپايان) ذكر شده كه آن ها نيز مضمونى شبيه به هم دارند. شرح حال اشعث بن قيس را نيز كه از منافقان مشهور بود و امام(عليه السلام) به دلايلى با او مدارا مى كرد در ذيل نامه پنجم (جلد نهم پيام امام(عليه السلام)) آورديم. @alafvalafv
سوال امروزمون: ❓❓❓روش برخورد صحیح با رنج ها و مشکلات زندگی چیه؟🤔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام.ان شاءالله جوابهای دوستان رو فردا میفرستم 🌷ممنونم از همراهی شما عزیزان.التماس دعای فرج در این لحظات غروب آفتاب🌷
🔴روش کوتاه امام هادی در خواندن زیارت عاشورا با صدلعن و صدسلام آیت الله سید علی آقای قاضی یک چله زیارت عاشورا می گرفتند و آغاز آن را از روز عاشورا تا اربعین قرار می دادند بسیار پرفضیلت و سراسر نور است. و حاجت های بزرگ برآورده می‌کند اگر خواستید این چله رو انجام بدید با صد لعن و صد سلام بسیار کوتاه تر خواهد بود حدود ۲۰ دقیقه 👈زیارت عاشورا را بخوانید، به صدلعن و صد سلام رسیدید این‌گونه عمل کنید: يك بار لعن را -اللهم العن اول ظالم...- مي خوانيد و جمله ي پاياني آن؛ "اللهم العنهم جميعا" را صد مرتبه تكرار مي كنيد و سلام را كه يك بار عرض مي كنيد، فقط "السلام علَي الْحسين و عليٰ عليِّ بنِ الحسين و علی اولاد الحسین و عليٰ اصحاب الحسين" را صد مرتبه تكرار كنيد سند روایت: شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشورا @alafvalafv
لحظه‌ی غروب، متعلّق به امام زمانت است، برنامهٔ خود را طوری تنظیم کن که چند دقیقه توسل به ارواحنافداه داشته باشی. همه باهم دعای فرج روزمزمه کنیم
جواب های شما خوبان👇👇👇 سلام بنظر من گاهی جنگیدن گاهی سکوت کردن گاهی صبر و عبادت گاهی علم اموزی بستگی به شرایط فرد و نوع رنجی داره که وجودداره یکی دردویکی درمان پسنده یکی وصل ویکی هجران پسنده من از درمان ودردو وصل وهجران پسندم آنچه راجانان پسنده
به نظر من هر آنچه خوبی است از سمت خداوند است و هر آنچه بدی و مشکل است از سمت خود ماست . چون ذات اقدس الهی هیچگاه نمی تواند مستقیما و بدون دلیلی عاملهای فقر و بیماری و مشکلات دیگر را وارد زندگی اشرف مخلوقات خودش کند . لذا مشکلات بوجود آمده در ما در حد زیادی زائده ی ذهن و اعمال خود ماست . شاید شنیده باشیم که ؛ از هر چی بترسی ، سرت میاد . خود کرده را تدبیر نیست . هر چه بکاری درو خواهی کرد. هر جایگاهی که هستیم همانجایی است که به آن فکر میکنیم و باور داریم. من شخصا در مورد تمام مشکلات خودم عامل آن مشکل را در درون خودم جستجو میکنم. مطمئنا کاری کردم یا نکردم و یا حرفی زدم و از همه مهمتر فکری کردم و یا در ذهنم از چیزی ترسیدم ،که الان در این جایگاه مشکل قرار دارم . در دنیای آفرینش قانونهای خاصی وجود دارد که اگر از آنها آگاهی داشته باشیم ، این قانونها برای تمااااام موجودات زمین به یک اندازه اجرا میشود .برای تمااااام آدمها .چه خوب و چه بد . یکی از این آگاهی ها قدرت فوق العاده ذهن و هدایت افکارمان است .یکی از پیچیده ترین و زیباترین ودر عین حال ساده ترین معقوله ها ، آگاهی از قدرت تفکر و چگونگی عملکرد آن در کل زندگی و جایگاه کنونی ما میباشد. تفکراتی که به باورهای ما ختم میشود .که بحث در این مورد بسیااار گسترده و زیبا و شگفت انگیز است. پس ما باید مسئولیت تمام مشکلات اطرافمان را بپذیریم و روی افکارمان کار کنیم .
سلام و رحمت 🌺🌺🌺 ما نمی‌توانیم کاری کنیم که دیگر در دنیا رنج نبریم اما می‌توانیم رنج خود را کمتر کنیم. برای اینکه رنج خود را کاهش دهیم اولاً باید معصیت نکنیم ثانیاً باید ظرفیت خود را بالا ببریم و اهل صبر باشیم. آغاز صبر و ظرفیت این است که بدانیم دنیا محل رنج است و نمی‌شود رنج را از زندگی دنیا حذف کرد.
چله نشین ظهورامام زمان عج الله
به نظر من هر آنچه خوبی است از سمت خداوند است و هر آنچه بدی و مشکل است از سمت خود ماست . چون ذات اقدس
نقد دوستانه👇👇 سلام عزیزم صحبت شما که فرمودین مشکلات زائیده ذهن ماهست کاملا صحیح . اما اون فردی که در یک تصادف هیچ نقشی نداشته والان فلجه یا قطع نخاعه باید چه جوری به زندگی امیدوار باشه؟ یا کسی که بهش ظلمی شده وخودش هیچ تقصیری نداشته مثلا مالش رو خوردن یافرزندش رو از دست داده یا درکودکی والدینش رو ازدست داده . . . اصلا خودش نقش نداشته حالا چه جوری باید بهش بگیم عامل مشکلات رو درون خودت جستجوکن؟؟! درسته رنج حقیقتیه که وجود داره همیشه هم زاییده ذهن نیست کلی آیه وروایت درمورد رنج هست از طرفی درمورد صبر هم مطالب فراوونه دلایلی که سبب ایجاد یک رنجی میشن ممکنه مصلحتی باشه که خداوند اراده فرموده یا پیامد رفتار گذشته خودمون باشه که خداوند خواسته باشند به واسطه اون رنج مارو پاک کنند درهر صورت باید یادمون باشع صبر فقط تحمل کردن وضع موجود تا سرآمدن زمان رنج نیست صبر یعنی به فراخور اون رنج راهی پیدا کنیم تا رنج تقلیل پیدا کنه ومااز قافله اهداف انسانی عقب نمونیم حتی پل بزنیم برای سرعت درحرکت کسی که مشکل داره به واسطه حسی که داره به خدا نزدیکتره خداوند یتیمی که به ظاهر دستش به جایی بند نیست رو خیلی کمک می کنه ازطرفی سفارش فراوان برای رسیدکی به فقرا وایتام داریم برای رنج حتما نباید اونی که رنج میکشه تقصیری داشته باشه می دونیم پیامبران وائمه درنهایت عصمت چقدر رنج کشیدندکه باعث ترفیع درجه شون باشه نمیدونم منظورمورسوندم یا نه رنج برای موحدین چه صلاحدید خدا باشه چه به سبب اعمالشون سخت ولی قابل تحمله چون وصل به سرچشمه اند وگرنه واقعا تحمل بعضی رنجها ممکن نیست. ☺️
سلام،انسانهایی که در کشورهای دیگر زندگی میکنند،آیا غیر مومن هستند،یا مومن،؟؟؟ (اتفاقا حکمت مورد بحث نهج البلاغه در این مورده، که امیرالمومنین روی صحبتش،با انسان‌مومن بوده؟ چون‌غیر مومن‌ حرف آقا را نمیپذیرد،که مومن در این رنج و‌مشکلات باید، صبر کند،اگر صبر نکند مومن نیست و‌غیر مومن با وجو‌د مشکل،خودشو به غفلت میزند. وبرای اینکه رنج را درک نکند،به سراغ خوشی و‌لذت کاذب میرود،،،) واقعا در کشورهای غرب همه‌چی درسته؟ یعنی. با وجود معصیت ،اونا دارند،به واقع در زندگی ،لذت میبرند،،، خداوند،اگر انسان را در رنج‌ میگذارد،سر حکمتی است،،  «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی کَبَدٍ؛ که ما انسان را در رنج آفریدیم»سوره بلد آیه ۴ انسان از همون اول در رنج بوده،با رنج به دنیا اومده،و الان هم‌هست. اصلا دنیا یعنی رنج اصلا رنج‌امتحان همه انسانهاست... اگر انسان در مشقت و سختی نبود برای از بین بردن آن تلاش نمیکرد و اگر تلاش نمی کرد،‌ درهای الهی که بروش باز نمیشد.. اسرار کائنات به رویش گشوده نمی شد:«یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلی رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقِیهِ؛ ای انسان ! تو با تلاش و رنج به سوی پروردگارت می روی و او را ملاقات خواهی کرد.» در کشورهای غربی،خیلی ها با مشقت به علم رسیدن،با رنج،با سختی،،، شاید دیندار هم نباشند،اما در رنج‌هستند،،، چه‌خوبه زندگی نامه. دانشمندان غربی رو بخونیم..✅ این دانشمندان علومی رو با سختی کشف کردند، بعد از،کشف لذت بردند،و این لذت و به کام همه‌مردم ریختن..مثلا اختراع برق.. مخترع برق آیا،در آسایش،به این اختراع ارزشمند رسیده؟؟ امااونایی که در کشورهای غربی یا هر کجا.. در حال معصیت هستند،و به ظاهر،خوشند،اتفاقا در رنجند👌،چون کسی که معصیت میکنه،برخلاف فطرتش داره حرکت میکنه،و حتما در حال رنج‌کشیدنه.. و‌متاسفانه این انسانهای معصیتکار میخواهند،از سختیها فرار کنند،خودشونو و به غفلت میزنند..و خودشونو با لذتهای کاذب سرگرم‌میکنند.. پس‌اگر گفته شد،ما نمیتونیم کاری کنیم در دنیا،رنج نبریم،درسته،دنیا یعنی چه بخوای و‌نخوای یعنی رنج.. خداوند،آسایش واقعی را در جهان بی نهایت قرار داده،، رنح خود ،و‌ انسان میتونه از این امتحان‌خوب بیرون بیاد.. کلا همه‌چی این دنیا،خدا با رنج آفریده،تا ما بتونیم،با وجود این سختی رشد کنیم.. وبا پذیرش رنج،اتفاقا لذت ببریم..🌷 انسانی که تو‌این دنیا، با وجود سختیها،لذت ببره، و لذت واقعی رو بچشه.. حتما برای لذت بزرگی که در آخرت هست،آماده میشه ودرک‌میکنه،این لذت براش،کمه... حتما،در پی این سختیها،به دنبال لذت واقعیه فقط حتما باید فلسفه رنج‌و پیدا کنیم.تا این رنج آسان شود...✅
با تشکر از حضور فعال و پاسخ های خوب دوستان🌺 برای پاسخ تکمیلی و جمع بندی نکات پیرامون این سوال لازم است به نکات زیر دقت کنیم: 1⃣لذت انواعی دارد: مادی و معنوی واقعی یا کاذب لذت های مادی, زودگذر, محدود و آمیخته با رنج می باشند... در دنیا ,لذت محض وجود ندارد و همه ی لذت های مادی ,یا آمیخته با رنج هستند.یا در مقدمات آن ,رنجهایی را باید متحمل شد تا به لذت رسید؛ مثلا لذت خوردن با خستگی همراه است و لذت یادگیری با کم کردن از ساعات خواب و تفریح,همین طور لذت فرزند دار شدن, ازدواج کردن و... 2⃣ برخی لذت های زود گذر در این دنیا مثل مصرف مواد مخدر که در واقع لذت لحظه ای و ناچیز و زودگذری دارند، ابدا کامیابی محسوب نمی شوند،بلکه لذت کاذبند. لذا تمام لذتهای دنیا برای انسانهای ناشایسته و نالایق مشابه همین مواد مخدر است برای انسان معتاد، و در نتیجه کامیابی و لذت زودگذر انسانهای بی تقوا و آلوده ، زمینه ساز ناکامی، بدبختی، شقاوت و رنج همیشگی آنها در زندگی ابدی است و نه تنها کامیابی نیست، بلکه شر محض است❗ 3⃣در شرح پیام امام ذیل حکمت١۵ آمده است:سرچشمه ی گرفتاری ها و رنج ها در دنیا ٣چیز است: ١-نتیجه ی اعمال(مانند کسی که تنبلی کرده و درس نخوانده و در امتحان مردود شده) ٢-کفاره ی گناهان:خداوند با لطف خود برای مومن در این دنیا گرفتاری هایی پدید می آورد تا کفاره ی گناهان او باشد و حساب او به قیامت نیفتد! ٣-آزمایش الهی:گاهی رنج ها و مصایب انسان ابتلای الهی است تا مومن در کوره ی این رنج ها و گرفتاری ها خالص و ساخته شود و به رشد و کمال برسد. 4⃣اینکه در حکمت ۴١٣حضرت صبر را بعنوان بهترین راهکار معرفی می کنند به این دلیل است که انسان اگر در مواجهه با این گرفتاری ها (از هر نوع از انواع سه گانه ای که در بالا گفتیم باشد)از سلاح صبر استفاده نکند و به خدا پناه نبرد, ناچار می شود به راه های غلطی پناه ببرد که شاید بصورت زودگذر یا کاذب, رنج و مشکل را بکاهد اما در طولانی مدت انسان را به همان غفلتی دچار می کند که امام در این حکمت از ان , به غفلت چهارپایان تعبیر کرده اند.👌 ⬅از آنجا که دوستان در مطالب و پاسخ هاشون به بسیاری از نکات خوب در این باره اشاره کردند از تکرار مجدد اونها خودداری می کنم و برای مطالعه ی بیشتر پیشنهاد میکنم بحث رنج و لذت رو از استاد پناهیان در سایت بیان معنوی دنبال کنید که ظرف چند سال اخیر به بهترین شکل به اون پرداختند .که اگه مایل باشید و در حوصله مطالب کانال باشه براتون میفرستم. یه دنیا از داشتن شما دوستان امیرالمومنینی و امام زمانی با این سطح از علم و مطالعه خوشحالم🌸 یاعلی
از تمام زیارت آل یاسین جمله‌ی، "وَ أَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا" خیلی، دل آدم را قُرص می‌کنه،🌷 شکی نیست که شما می‌آیید! با همه‌ی خوبان!🍃🍃 محبتت را به امام زمانت ابراز کن! به او بگو دوستش داری! بگو قلبت را خانه‌ی او کرده‌ای! بگو دوستی‌اش را بر همه چیز ترجیح می‌دهی! خوشا آنان که روزانه زیارت امین الله را از دست نمیدهند و هر روز با کانون و رکن عالم تجدید پیمان و عهد می نمایند. @namebepedar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه باهم ختم سوره حمد بصورت دسته جمعی جهت شفای تمام بیماران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روزمان را با کلام حق آغاز نماییم " یک آیه " هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ (زمر-۹) آیا آنهایی که علم دارند، با آنهایی که علم ندارند، برابرند؟! إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء (فاطر-۲۸)  هر آینه از میان بندگان خدا تنها دانشمندان از او می ترسند . . @alafvalafv🍂🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 💠چند عمل ساده براي چند صد برابر كردن ثواب نمازها🍂 ❶ «اذان و اقامه» باعث ميشود دو صف از فرشتگان، پشت سر مومن نماز بخوانند. 📚(ثواب الاعمال صدوق ص٧٢) ❷ «ركوع كامل» باعث نداشتن وحشت قبر ميشود. 📚(ثواب الاعمال صدوق ص٧٣) ❸ «انگشتر عقيق» دو ركعت نماز با عقيق معادل هزار ركعت بدون آن است. 📚(عدة الداعي ابن فهدحلي ص٢٢٠) ❹ «مسواك زدن» دو ركعت نماز با مسواك بهتر از هفتادركعت نماز بدون مسواك است. 📚(من لايحضره الفقيه صدوق) ❺ «خواندن سوره قدر» خواندن سوره قدر در يكي از نمازها باعث آمرزش گناهان ميشود. 📚(ثواب الاعمال ص٢٦٧) ❻ «استنشاق و مزه مزه در وضو» باعث آمرزش و غلبه بر شيطان است. 📚(ثواب الاعمال صدوق ص٤٣) ❼«عطر» باعث ميشود ثواب نماز هفتاد برابر شود. 📚(ثواب الاعمال ص١٢٠) ❽ «تسبيحات حضرت زهراء س» بهتر از هزار ركعت نماز نزد حضرت صادق (عليه السلام) است. 📚فلاح السائل ص١٥٥ @alafvalafv🍂