eitaa logo
یامهدی ادرکنی
46 دنبال‌کننده
136 عکس
250 ویدیو
20 فایل
امام شناسی و فرهنگ انتظار
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔴چه می‌شود که ولیّ خدا در جامعه، مظلوم واقع می‌شود؟ 🔴 با حرف باطل، می‌شود یار حسین(ع) را تبدیل کرد به قاتل حسین(ع)! 👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج١) 🔰 ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعۀ دینی رخ می‌دهد و موجب می‌شود ولیّ خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم. باید بدانیم چه می‌شود که جامعۀ دینی وقتی صدای نالۀ دختر پیامبر(ص) را می‌شنود، تکان نمی‌خورَد و جواب نمی‌دهد؟ چه می‌شود که این جامعه، امام‌حسین(ع) را «قربه‌الی‌الله» به قتل می‌رساند؟ 🔰 اگر صرفاً بگوییم: «یک‌سری آدم‌های بدی بودند که این جنایت‌ها را انجام دادند!» این یعنی برخوردِ سطحی با دین! این‌کار خیلی ناجوانمردانه است و خودش یک‌جور غریب‌گذاشتنِ اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود. این اولیاء خدا در متن یک «حادثۀ اجتماعی» غریب و مظلوم واقع شده‌اند نه در اثر یک تصادف یا اتفاق ناگهانی! 🔰 همان‌طور که نفسِ انسان، مراتب مختلفی دارد(از نفسِ امارۀ بالسوء تا نفسِ لوامه و...) و گاهی دچار بیماری می‌شود، جامعه هم گاهی، بیمار می‌شود. بیماریِ جامعه در زمان حضرت زهرا(س) چه بود که موجب غربت و مظلومیت ایشان شد؟ 🔰 حضرت زهرا(س) دو ویژگی مهم را که موجب تباهی جامعه می‌شود، بیان فرمود: «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» یکی اینکه: وقتی حرف غلط می‌شنوید، سریع‌تر از حرف درست می‌پذیرید. دوم اینکه: کار قبیحی که به منافع شما ضرر می‌زند را می‌بینید اما چشم‌پوشی می‌کنید. 🔰 جامعه‌ای که «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ» باشد، در آن جامعه سخن باطل زودتر می‌گیرد و راحت‌تر می‌شود «جوّسازی» کرد و با شایعه می‌شود مردم را اداره کرد. 🔰 «عبیدالله بن زیاد» به کوفه آمد و یک حرف باطل را وسط انداخت و گفت: «لشکر یزید در راه است! اگر به حسین کمک کنید، شما را خواهند کشت! نکند می‌خواهید جنگ‌هایی مثل صفین، دوباره رخ بدهد؟» یعنی با یک حرف باطل، ترس از جنگ راه انداخت و با آن، امام‌حسین(ع) را کشتند! با همین حرف باطل، یار امام‌حسین(ع) را تبدیل کردند به قاتل امام‌حسین(ع)! 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۶ 👈🏻 متن کامل + صوت: 📎 Panahian.ir/post/5932 @Panahian_ir
▪️روزهای آخر، از شهادت هم سخت تر بود... ▫️وقتی مادر در بستر بیماری باشد و کاری از دستت برنیاید وقتی چشم های خسته مادر را ببینی و بدانی مادر دیگر ماندنی نیست اوج درد، همین شب های شرمندگی است شب های سردِ سکوتِ خانه علی و دست های سردِ مادر... ▪️سردی این شب هاست که شیعه را برای گرمای روزهای انتقام مشتاق میکند؛ و چنان شوقی در تو به وجود می آورد که هر لحظه را به شوقش زندگی میکنی؛ حتی اگر بین مردم باشی حتی اگر بالای منبر گریه میکنی و «شَوْقاً لِرُؤْیَتِهِ» سر میدهی حتی اگر علی باشی... 🔘 شهادت سلام الله علیها تسلیت باد. رونوشت از کانال مهدویت مهدیاران
👆صاحب لوا قسمت سوم👆 کلیپ های صوتی بسیار زیبا و شنیدنی
شناخت امام زمان 👆👆سخنان «مرحوم دولابی» درباره شناخت امام زمان(عج) و چرایی صلوات بر محمد وآل محمد(ص) (16:11)👆👆
گام دوم انقلاب اسلامی ، فراز دوم: 🌺 پیروزی ؛ آغازگر عصر جدید عالم آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند. اکنون با گذشت چهل جشن سالانه‌ی انقلاب و چهل دهه‌ی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست‌وپنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود.
رونمایی شد... معامله‌ای از جنس همان معامله‌های صدر اسلام... عمر بن سعد هم فکر می‌کرد حکومت ری در قبال زدن علمدار است... اما به گندمش هم نرسید... همچون امیدواران به ری امید اسرائیل هم ناامید خواهد شد... «عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ؛ خداوند را به‌وسيله بَرهم خوردن تصميم‌ها، فسخ پيمان‌ها و نقض اراده‌ها شناختم.» (نهج البلاغه، حکمت ٢۵٠) قضیه فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای به روی امت اسلامی است. رونوشتی از کانال مهدویت مهدیاران
33.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفیق خوشبخت ما انقلابی گری خط قرمز او بود
📌سواد رسانه‌ای چیست؟ دکتر یونس شکرخواه* "سواد رسانه‌ای" (Media Literacy) در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که  براساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. این درک به چه کاری می‌آید؟ به زبان  ساده، سواد رسانه‌ای مثل یک است که  مراقب است که هستند و ؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا این‌که میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد. سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره‌ی رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شویم. در این نوشتار که شکل به‌روز‌‌شده‌‌ی مقاله‌ام در همین‌ زمینه است، سعی می‌کنم به گونه‌ای مؤثر به سواد رسانه‌ای بپردازم. سواد رسانه‌ای و عدالت اجتماعی در گام اول باید گفت سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است. من بر این باورم که هدف اصلی سواد رسانه‌ای به‌خصوص وقتی درباره‌ی رسانه‌های جمعی حرف می‌زنیم، می‌تواند سنجش نسبت هر محتوا با "عدالت اجتماعی" باشد. بنابراین هدف اصلی سواد رسانه‌ای می‌تواند این باشد که بر اساس آن بتوان دید آیا بین محتوای یک رسانه- به مثابه محصول نهایی- با عدالت اجتماعی رابطه‌ای وجود دارد یا خیر. به عبارت بهتر، خواننده یا بیننده یا شنونده‌ی یک مضمون رسانه‌ای بهتر است رابطه و نسبت محتوای یک رسانه با عدالت را در نظر گرفته و نزدیکی یا دوری محتوای یک رسانه‌ از عدالت را مورد توجه قرار دهد تا همیشه در ارتباط با رسانه‌ به جای تسلیم بودن و یا تسلیم شدن به رابطه‌ی یک‌سویه و انفعالی، رابطه‌‌ای فعال‌تر و تعاملی‌تر داشته باشد. باید به این گفته افزود که هر نظام رسانه‌ای دارای یک سلسله مراتب است که اجزای آن قابل تجزیه و تحلیل و شناسایی است؛ همچنین همین سلسله مراتب است که محصول نهایی رسانه یا همان محتوای رسانه را می‌سازد. رفتار و بافت این سلسله‌مراتب، شبیه یک کارخانه است. در کارخانه هم تمام اجزا- اعم از زیرساخت‌ها، نرم‌افزارها، نیروی انسانی و...- دست به دست هم می‌دهند تا محصول نهایی خود را با توجه به اهداف از پیش تعریف شده، تحویل مصرف‌کننده بدهند.
سواد رسانه‌ای چیست؟ - ديگران http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=9003
سلام دوستان عزیز در راستای اشاعه فرهنگ مهدویت و شناخت امام عصر علیه السلام بر آن شدیم تا بوسیله راه اندازی این کانال ذره ای از وظایف خود در قبال آن امام معصوم ارواحنا فداه را در راستای تعجیل در امر فرج آن حضرت ادا کنیم لذا خواهشمند است درصورت امکان این کانال را به دوستان خود معرفی یا مطالب آن را برای ایشان ارسال فرمایید. سپاسگزارم لینک گروه: @alajalmahdi https://eitaa.com/alajalmahdi
📌سواد رسانه ای _ بخش اول 📱📢📻📺⁦🗣️⁩📼🎮💻💽⁦🗞️⁩ ضرورت زندگی در دنیای امروز در دنیای امروز، رسانه ها یکی از اجزای اصلی جوامع بشری به شمار می روند؛ و هر کدام از آن ها به گونه ا ی خاص بر دریافت ها، نتیجه گیری ها، انتقال واقعیت ها و حتی در دگرگونی آداب و سنن اجتماعی و اخلاقی ما مؤثرند. به همین جهت است که بعضی از جامعه شناسان برای مطبوعات، رادیو تلویزیون و سینما، نقش «آموزش موازی» یا «آموزش دائمی» قائل هستند. آنان معتقدند که وسایل ارتباطی با پخش اطلاعات و معلومات جدید در کنار آموزش های رسمی و مدرسه ای به کار تکمیل مهارت ها و دانستنی های علمی، فرهنگی و اجتماعی همه ی مردم به خصوص دانشجویان و دانش آموزان مشغولند. به همین جهت، هنگامی که از نقش رسانه ها در جامعه سخن به میان می آید، آموزش را از محورهای اصلی آن به شمار می آورند. دو ویژگی مهم فراگیری و تأثیرگذاری از امتیازات خاص این نوع آموزش است که میزان آن به تناسب نوع رسانه ها متفاوت است. مزیت آموزش رسانه ای به طور کلی، آموزش های رسمی از جنبه های گوناگون دارای محدودیت های فراوانی هستند؛ مجبور بودن فراگیران به حضور در کلاس های درس در زمان ها و مکان های خاص، تعداد کم آن هادر هر کلاس، کم بود اساتید برجسته و سرانجام هزینه بر بودن کلاس ها، از جمله ی این محدودیت هاست. این در حالی است که رسانه ها از جهت زمان محدودیت ندارند و افراد، و بویژه کودکان و نوجوانان که آمادگی بیش تری برای آموزش پذیری دارند، در مجموع بیش از ساعاتی که در مدرسه می گذرانند، با رسانه ها همدم می شوند. از جهت مکان نیز رسانه ها محدودیت کمتری دارند؛ در حالی که کم بود فضای آموزشی مناسب و دشواری رفت وآمد از موانع توسعه ی آموزش های رسمی است، گسترش رسانه ها در مکان های دور و نزدیک از خصوصیات عصر ماست. از جهت مخاطب نیز نمی توان آموزش رسانه ای را با سایر شیوه ها مقایسه کرد. رسانه ها، به تناسب نوع و میزان نفوذ خود، تعداد بی شماری از مخاطبان با سن، جنس، فرهنگ و قومیت های متفاوت را جذب می کنند. علاوه بر این، تأثیرات بیشتر و ماندگارتر آموزش های غیررسمی و غیرمستقیم را نیز نباید فراموش کرد. معلوماتی که انسان ها از طریق دیدن و شنیدن کسب می کنند، بی آن که خود بدانند، یا حتی بخواهند، در نهان خانه ی ذهن آنان جای گرفته و در فرصت مناسب خود را نشان می دهند و رسانه ها از این بابت امکانات وسیعی در اختیار دارند تا آموزه های مورد نظر خود را با استفاده از ظرافت های هنری و به کارگیری جلوه های خاص دیداری و شنیداری، به مخاطبان خود انتقال دهند. گسترش فرهنگ غربی از طریق رسانه ها  تولید و ارسال اطلاعات بی مصرف، آن هم به مقدار بسیار زیاد، ترویج خشونت، سکس و هرزه نگاری، حاصل یک تسلط فرهنگی بر جهان است که با تکیه بر همین ویژگی در رسانه ها صورت می گیرد. هر چند امروز در کشوری که ما زندگی می کنیم به جهت اعتقادهای دینی و مذهبی، این گونه موارد در برنامه های تلویزیون و رادیو تقریباً وجود ندارد؛ اما گسترش روزافزون اینترنت و شبکه های ماهواره ای و امکان دست رسی آسان به آن ها، نشان می دهد که یک فرهنگ جهانی و یا به عبارت بهتر، نوعی سلطه ی فرهنگی بر جهان در حال شکل گیری است و گروه های دارای نفوذ، در پی گسترش غلبه ی فرهنگی خود هستند. در این میان نه تنها آمریکا، بلکه اکثر کشورهای سرمایه داری با ابزارهای مختلف به انتقال و گسترش فرهنگ خود در کشورهای جهان سوم می پردازند. از مد گرفته تا فیلم ها و سریال های تلویزیونی و ماهواره ای. آمریکا 150 هزار ساعت و فرانسه بیست هزار ساعت در سال برنامه ی تلویزیونی به کشورهای جهان سوم صادر می کنند، تا از این طریق به تغییر نظام ارزشی آن جوامع پرداخته و خود را به عنوان گروه مرجع معرفی کند و با ارایه ی برنامه های ماهواره ای بدتر از تلویزیون، مردم را از تفکر فعالانه به مصرف کنندگان فکری و ارزشی منفعل تبدیل کنند. در این میان کودکان را می توان مخاطبان ویژه ی رسانه ها نامید. تحقیقات به طور مکرر نشان می دهند که در بسیاری از کشورها، کودکان وقت بیشتری را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند و تصورشان از جهان اطراف، طوری است که رسانه ها بازنمایی می کنند. امروزه رسانه ها مرز میان کودکی و بزرگسالی را محو کرده اند و جوانان زودتر به بلوغ جسمی رسیده و به سنین بزرگسالی و پیری می رسند. ادامه دارد... برگرفته از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه
👆👆🎬 کمتر دیده شده از امام خمینی (رحمت الله علیه) 🔸 تمام دستگاه هایی که الان به کار گرفته شده اند در کشور ما...، باید توجه داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات با حضرت مهدی!
📌 محبت خاندان نبوت شخصى از يوسف بن يعقوب - كه مردى نصرانى و از اهل فلسطين بودپيش متوكل ، سخن چينى كرد. متوكل دستور داد براى مجازات احضارش كنند. يوسف نذر كرد: اگر خداوند او را به سلامت به خانه اش برگرداند و از متوكل آسيبى به او نرسد، صد اشرفى به حضرت امام على النقى عليه السلام پرداخت نمايد. در آن موقع ، خليفه حضرت را از حجاز به سامرا آورده و خانه نشين كرده بود و از لحاظ معيشت در سختى به سر مى برد. يوسف مى گويد: همين كه به دروازه سامرا رسيدم با خودم گفتم : خوب است قبل از آنكه پيش متوكل بروم ، صد دينار را خدمت امام عليه السلام بدهم ، اما چه كنم كه منزل امام عليه السلام را نمى شناسم و من مرد نصرانى چگونه از منزل امام هادى عليه السلام سؤ ال كنم ، مى ترسيدم كسى قضيه را به متوكل خبر دهد و بيشتر باعث ناراحتى و عصبانيت او بشود و از طرف ديگر، متوكل هم ملاقات با ايشان را قدغن كرده ، كسى نمى تواند به خانه حضرت برود. ناگاه به خاطرم رسيد كه مركبم را آزاد بگذارم ، شايد به لطف خداوندبدون پرسش - به منزل حضرت برسم . چون مركب را به اختيار خود گذاشتم ، از كوچه و بازارها گذشت تا بر در منزلى ايستاد. هر چه سعى كردم ، از جايش تكان نخورد. از كسى پرسيدم : - خانه از كيست ؟ گفت : - منزل ابن الرضا (امام هادى )، است ! اين حادثه را نشانى بر عظمت امام عليه السلام دانسته و با تعجب تكبير گفتم . در اين حال ، غلامى از اندرون خانه بيرون آمد و گفت : - تو يوسف پسر يعقوب هستى ؟ گفتم : - بلى ! گفت : - پياده شو! پياده شدم . مرا به داخل خانه برد. با خود گفتم : اين دليل دوم بر حقيقت اين بزرگوار كه غلام ، نديده مرا شناخت ! سپس گفت : - صد اشرفى را كه نذر كرده بودى به من بدهيد. با خودم گفتم : اين هم دليل سوم بر حقانيت آن حضرت ، پول را دادم و غلام رفت و كمى بعد دوباره آمد. مرا به داخل منزل برد. ديدم مرد شريفى نشسته است . فرمود: - اى يوسف آيا هنوز وقت آن نرسيده كه اسلام اختيار كنى ؟ گفتم : - آنقدر دليل و برهان ديده ام ، كفايت مى كند. فرمود: - نه ! تو مسلمان نمى شوى ، ولى فرزند تو اسحق ، به زودى مسلمان مى شود و از شيعيان ما خواهد شد. سپس فرمود: - اى يوسف ! بعضى خيال مى كنند محبت و دوستى ما براى امثال شما فايده ندارد، به خدا سوگند هرگز چنين نيست . هر كه به ما محبتى نمايد بهره اش را مى بيند؛ چه مسلمان باشد و چه غير مسلمان . آسوده خاطر پيش متوكل برو و هيچ تشويش و نگرانى نداشته باش ! به همه خواسته هايت مى رسى . يوسف مى گويد: بدون نگرانى نزد متوكل رفتم و به تمام هدفهايم رسيدم و برگشتم . پس از مرگ مرد نصرانى پسرش ، اسحاق ، مسلمان شد و از شيعيان خوب بشمار آمد و خودش پيوسته اظهار مى داشت : من به بشارت سرور خود، امام هادى عليه السلام مسلمان شده ام .(84) ____________________ ‏«داستانهاى بحارالانوار» را در بازار اندروید
پیام امام خمینی به ملت ایران در مورد : بسم الله الرحمن الرحیم من با کمال مباهات از رشد سیاسی و تعهد اسلامی ملت شریف ایران تشکر می کنم که در همه پرسی های گذشته، خصوصاً در انتخاب رئیس جمهور، در اخلاق اسلامی و تعالی روحی، گوی سبقت را ربودند و ثابت کردند که انقلاب اسلامی بزرگ ماقبل از آنکه انقلاب سیاسی و اجتماعی باشد، یک انقلاب معنوی روحانی است. من در ایام آخر عمر با امیدواری کامل و سرافرازی از نبوغ شما به سوی دار رحمت کوچ می کنم. سرفرازی و مباهات آنگاه به حد کمال خواهد رسید که در انتخابات مجلس شورای اسلامی چون انتخابات ریاست جمهوری کمال رشد انسانی اسلامی خود را نشان دهید. شما ای ملت عزیز که برای خدا و جلب رضای او بپا خاستید و با تایید و توفیق ذات مقدسش به پیروزی معجزه آسا رسیدید، اکنون نیز در این مرحله که مقام امتحان است کوشش کنید که مصالح اسلام و کشور اسلامی را فدای منافع شخصی یا گروهی نکنید. من انتظار دارم که وحدت کلمه خود را حفظ و در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم دارید. من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در با هم موافقت نمائید و اشخاصی ، ، را در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی و نسبت به احکام نورانی الهی باشند و . من از شما می خواهم که تا انعقاد مجلس شورای اسلامی که شورای انقلاب به منزله آن است، از شورای انقلاب اسلامی و از افراد آن شورا که خدمتگزار به اسلام و به ملت و مورد تایید اینجانب هستند پشتیبانی نمائید. من از شورای انقلاب می خواهم که صادقانه با آنان همکاری نمایند و چون برادران باوفا از هم پشتیبانی کنند و چنانکه دستور اسلام است، ید واحد بر (من سوی) باشند. من در بیمارستان دعاگوی شما هستم و انتظار آن دارم که همبستگی شما را در مسائل کشوری بشنوم. من از همه ملت و همه گروه ها خواهانم در این لحظات حساس که دشمنان همه در کمینند و منتظر فرصت، به خاطر خدای متعال و به خاطر مصالح کشور و ملت و به خاطر خون های ریخته شده در راه آزادی و استقلال، به خاطر هر چه که آن را محترم می شمارید از اختلاف و نفاق دست برداشته و خود را در مقابل حق و خلق سرفراز نمائید از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم. والسلام علی عبادالله الصالحین روح الله الموسوی الخمینی صحیفه نور جلد ۱۱ صفحه ۲۷۰