eitaa logo
یامهدی ادرکنی
46 دنبال‌کننده
136 عکس
250 ویدیو
20 فایل
امام شناسی و فرهنگ انتظار
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از موسسه مصاف
📢 اطلاع‌رسانی اجتماع بزرگ مردمی ☀️ مصادف با سال‌روز آغاز امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف 👤 سخنران: استاد علی‌اکبر 👤 مداحان: حاج سید مجید بنی‌فاطمه، کربلایی محمدحسین پویانفر، کربلایی سجاد محمدی 👤 مناجات: حاج علی‌اکبر سماواتی 👤 با اجرای: حسین حقیقی 👤 مجری: حامد سلطانی 📅 زمان: پنج‌شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ 🕘 ساعت: ۱۵ 🔺 مکان: تهران، میدان آئینی امام حسین علیه‌السلام 📡 پخش زنده از سایت👇 🌐 Masaf.ir/live ✅ کانال رسمی استاد رائفی‌پور و مؤسسه مصاف👇 🆔 @Masaf
هدایت شده از اهل بیت مدیا
📢 اطلاع‌رسانی اجتماع بزرگ مردمی ☀️ مصادف با سال‌روز آغاز امامت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف 👤 سخنران: حجت الاسلام دکتر علی صغیرا 🎤 مداحان: سیدرضا / مهدی / محمد / امیر ⏰ زمان: پنجشنبه ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۵:۳۰ 📍مکان: ، میدان امام حسین (علیه‌السلام) ☑️ کانال مداحی اهل‌بیت‌مدیا 🆔 @AhleBeytMedia 🌐 Www.AhleBeytMedia.ir
💠 دعای غریق 🔸🔶 يا اَللّهُ يا رَحمنُ يا رَحيمُ، يا مُقَلِّبَ القُلوبِ ثَبِّت قَلبی عَلى دينِكَ 📎 ترجمه:خدايا! بخشايشگرا! مهربانا! اى دگرگون‌ساز دل ها! دل مرا بر دينت استوار گردان. @AlajalMahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشنوید لذت ببرید😊 و دعا کنید ان شاالله در آن زمان باشید و به چشم ببینید😍😍
35.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گرامی باد 16 مهرماه سالروز شهادت سردار شهید حسین همدانی♥️ @AlajalMahdi
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخشی از صحبت‌های استاد در مراسم با شکوه 🔸فضای امروز جامعه نیازمند جهاد تبیین است. 🔸با یقین می‌گویم، ایران به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان تبدیل خواهد شد. 🆔 @Masaf
هدایت شده از KHAMENEI.IR
A4 - 361.pdf
1.54M
06_zohoor2.mp3
6.34M
فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ لَمُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ... چگونه زمین را بعد این که مرده شده با وجود امام زمان علیه السلام زنده میکند... @AlajalMahdi
آیه 50 سوره روم ❤️فَانْظُرْ إِلَىٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ لَمُحْيِي الْمَوْتَىٰ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 🔴پس (ای بشر دیده باز کن و) آثار رحمت (نامنتهای) الهی را مشاهده کن که چگونه زمین را پس از مرگ (و دستبرد خزان باز به نفس باد بهار) زنده می‌گرداند! محققا همان خداست که مردگان را هم (پس از مرگ) باز زنده می‌کند و او بر همه امور عالم تواناست. 🔴So observe the effects of Allah’s mercy: how He revives the earth after its death! Indeed He is the reviver of the dead, and He has power over all things. تفسیر: وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلِ أَنْ يُنَزَّلَ عَلَيْهِمْ مِنْ قَبْلِهِ لَمُبْلِسِينَ «49» و هر چند پيش از آن كه (باران) بر آنان نازل شود، (آرى،) پيش از آن نوميد بودند. فَانْظُرْ إِلى‌ آثارِ رَحْمَتِ اللَّهِ كَيْفَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنَّ ذلِكَ لَمُحْيِ الْمَوْتى‌ وَ هُوَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ «50» پس به آثار رحمت خدا بنگر كه چگونه زمين را بعد از مرگش زنده مى‌كند. همانا خداست زنده كننده‌ى مردگان و او بر هر چيزى قدرت دارد. 🌹پیام ها 1- سختى‌ها و نوميدى‌ها، لذّت نعمت‌ها را چند برابر مى‌كند. يَسْتَبْشِرُونَ‌- وَ إِنْ كانُوا ... لَمُبْلِسِينَ‌ آب كم جو تشنگى آور به دست‌ تا كه جوشد آبت از بالا و پست‌ 2- باران، رحمت الهى است. «فَانْظُرْ إِلى‌ آثارِ رَحْمَتِ اللَّهِ» 3- بارش باران و حيات مجدّد زمين، نشانه‌اى از برپايى قيامت است. «يُحْيِ الْأَرْضَ‌- لَمُحْيِ الْمَوْتى‌» صحنه‌ى مرگ و حيات، هر لحظه جلو چشم ماست، «إِنَّ ذلِكَ لَمُحْيِ الْمَوْتى‌» و مشت نمونه‌ى خروار است. «إِنَّ ذلِكَ لَمُحْيِ الْمَوْتى‌» @AlajalMahdi
الباقر (علیه السلام)- فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها یَعْنِی بِمَوْتِهَا کَفَرَ أَهْلُهَا وَ الْکَافِرُ مَیِّتٌ فَیُحْیِیهَا اللَّهُ بِالْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَیَعْدِلُ فِیهَا فَتُحْیَی الْأَرْضُ وَ یُحْیِی أَهْلَهَا بَعْدَ مَوْتِهِم. امام باقر (علیه السلام)- اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها؛ منظور از مردن زمین، کفر اهل آن است، کافر مرده است. خداوند او را به‌وسیله‌ی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنده می‌کند؛ پس در روی زمین عدالت می‌کند، زمین زنده می‌شود و اهل زمین نیز پس از کفر زنده می‌شوند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۴۹۴  تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۶۳۸ @AlajalMahdi
الحسین (علیه السلام)- مِنَّا اثْنَا عَشَرَ مَهْدِیّاً أَوَّلُهُمْ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) وَ آخِرُهُمُ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِی وَ هُوَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بِالْحَقِّ یُحْیِی اللَّهُ تَعَالَی بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَ یُظْهِرُ بِهِ دِیْنَ الْحَقِ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُون. امام حسین (علیه السلام)- از ما اهل بیت دوازده نفر مهدی هستند که اوّلین ایشان امیرالمؤمنین (علیه السلام) و آخرین آن‌ها نهمی از فرزندان من است و اوست قیام‌کننده‌ی به حق که خداوند به‌وسیله‌ی او زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند و دین حق را به دست او بر تمامی ادیان پیروز می‌نماید، اگرچه مشرکین نخواهند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۴۹۴  بحار الأنوار، ج۳۶، ص۳۸۵ @AlajalMahdi
🌹تشرّف آیت الله بهاءالدینی آیت الله محمّدی ری شهری(ره) می گوید: اوایل سال 1371شمسی شنیدم آیت الله بهاءالدینی بیمار است.ضمناً خبرهایی داشتم مبنی بر تشرّف ایشان خدمت امام عصر-ارواحنا فداه-.موضوع را با مرحوم آیت الله مشکینی مطرح کردم.قرار شد همراه ایشان به عیادت آیت الله بهاءالدینی برویم تا ضمن احوال پرسی این خبر را نیز از خودشان سؤال کنیم. شب جمعه بیست و هفتم فروردین ماه 1371ش(دوازدهم شوال 1412ق)خدمت ایشان رسیدیم . پس از سلام و احوال پرسی ،و پیش از آن که سؤالی را درباره تشرّف ایشان مطرح کنیم،فرمود: چند شب قبل ،آقا امام زمان(عج)از همین در(اشاره به سمت چپ اتاقی که در آن بودیم) آمدند و سلام پر محتوایی کردند؛سلامی که تا کنون با این محتوا نشنیده بودم،و از آن در (اشاره به در دیگر اطاق) رفتند و من چیزی نفهمیدم. سپس به دو نکته اشاره کردند: من شصت سال است در انتظار این معنا بودم. احوالات کسانی که به محضر امام عصر(عج)تشرف یافته اند را از کتاب بحار الأنوار می خواندم،دیدم هر کسی که آن حضرت را دیده،در ارتباط با مسائل مادی بوده. متوجه شدم که مردم ما هنوز لیاقت حکومت امام زمان علیه السلام را ندارند. دانشنامه امام مهدی(عج)بر پایه قرآن،حدیث و تاریخ،ج5،ص257 بمناسبت ۱۸ مهر ماه، سالروز وفات آیت الله بهاالدینی رضوان الله تعالی علیه
💢 ١٨ مهر، سالروز درگذشت آیت‌الله سید رضا بهاء الدینی 🔸مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج سید رضا بهاء الدینی(قده) از نمادهای علم وعرفان در دوران معاصرِ حوزه علمیه قم به شمار می‌روند @AlajalMahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️رهبر انقلاب: اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکت‌های بزرگ اخیر ملت ایران است 🇮🇷 ابتکار دست ملت ایران است @AlaalMahdi
21.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «ولیّ‌فقیه» مأمور بیعت گرفتن از مردم مقتدر جهان، برای حکومت جهانی مهدی فاطمه است. آنهایی که پای «ولیّ‌فقیه» نمی‌ایستند، قطعاً با «حجةبن‌الحسن» می‌جنگند، تاریخ این را اثبات کرده... @AlajalMahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
-388292864_-1201702257.pdf
282.6K
📲 نسخه PDF | رفتار نبوی 👈 مروری بر سیره فردی و اجتماعی پیامبر اعظم(ص) براساس بیانات رهبرانقلاب 💻 Farsi.Khamenei.ir
07_zohoor3.mp3
11.97M
در دنیا یک دین می ماند، آن هم اسلام🕋 زمین سر سبز می شود🌍 از چشمه های خنک آب می جوشد 🌊 فقر بی معنی می شود برای اهل زمین👑 ◀️وقتی او بیاید...☀️ @AlajalMahdi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 از خداوند میخواهیم تحقق‌بخش آرزوی پیامبر اسلام باشیم 🔺 رهبر انقلاب، صبح امروز: امیدواریم خدای متعال همه‌ی ما را هدایت کند تا بتوانیم در راه وحدت اسلامی پیش برویم و بتوانیم این آرزوی بزرگ را که آرزوی بزرگ زبدگان دنیای اسلام بوده و قطعاً آرزوی روح مطهر نبی مکرم اسلام صلی اللّه علیه و آله و سلم است، تحقق ببخشیم. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir
پند نامه همچو آن شخص درشت خوش‌سخن در میان ره نشاند او خاربن ره گذریانش ملامت‌گر شدند پس بگفتندش بکن این را نکند هر دمی آن خاربن افزون شدی پای خلق از زخم آن پر خون شدی جامه‌های خلق بدریدی ز خار پای درویشان بخستی زار زار چون بجد حاکم بدو گفت این بکن گفت آری بر کنم روزیش من مدتی فردا و فردا وعده داد شد درخت خار او محکم نهاد گفت روزی حاکمش ای وعده کژ پیش آ در کار ما واپس مغژ گفت الایام یا عم بیننا گفت عجل لا تماطل دیننا تو که می‌گویی که فردا این بدان که بهر روزی که می‌آید زمان آن درخت بد جوان‌تر می‌شود وین کننده پیر و مضطر می‌شود خاربن در قوت و برخاستن خارکن در پیری و در کاستن خاربن هر روز و هر دم سبز و تر خارکن هر روز زار و خشک تر او جوان‌تر می‌شود تو پیرتر زود باش و روزگار خود مبر خاربن دان هر یکی خوی بدت بارها در پای خار آخر زدت بارها از خوی خود خسته شدی حس نداری سخت بی‌حس آمدی گر ز خسته گشتن دیگر کسان که ز خلق زشت تو هست آن رسان غافلی باری ز زخم خود نه‌ای تو عذاب خویش و هر بیگانه‌ای یا تبر بر گیر و مردانه بزن تو علی‌وار این در خیبر بکن یا به گلبن وصل کن این خار را وصل کن با نار نور یار را تا که نور او کشد نار ترا وصل او گلشن کند خار ترا تو مثال دوزخی او مؤمنست کشتن آتش به مؤمن ممکنست مصطفی فرمود از گفت جحیم کو به مؤمن لابه‌گر گردد ز بیم گویدش بگذر ز من ای شاه زود هین که نورت سوز نارم را ربود پس هلاک نار نور مؤمنست زانک بی ضد دفع ضد لا یمکنست نار ضد نور باشد روز عدل کان ز قهر انگیخته شد این ز فضل گر همی خواهی تو دفع شر نار آب رحمت بر دل آتش گمار چشمهٔ آن آب رحمت مؤمنست آب حیوان روح پاک محسنست بس گریزانست نفس تو ازو زانک تو از آتشی او آب خو ز آب آتش زان گریزان می‌شود کآتشش از آب ویران می‌شود حس و فکر تو همه از آتشست حس شیخ و فکر او نور خوشست آب نور او چو بر آتش چکد چک چک از آتش بر آید برجهد چون کند چک‌چک تو گویش مرگ و درد تا شود این دوزخ نفس تو سرد تا نسوزد او گلستان ترا تا نسوزد عدل و احسان ترا بعد از آن چیزی که کاری بر دهد لاله و نسرین و سیسنبر دهد باز پهنا می‌رویم از راه راست باز گرد ای خواجه راه ما کجاست اندر آن تقریر بودیم ای حسود که خرت لنگست و منزل دور زود سال بیگه گشت وقت کشت نی جز سیه‌رویی و فعل زشت نی کرم در بیخ درخت تن فتاد بایدش بر کند و در آتش نهاد هین و هین ای راه‌رو بیگاه شد آفتاب عمر سوی چاه شد این دو روزک را که زورت هست زود پیر افشانی بکن از راه جود این قدر تخمی که ماندستت بباز تا بروید زین دو دم عمر دراز تا نمردست این چراغ با گهر هین فتیلش ساز و روغن زودتر هین مگو فردا که فرداها گذشت تا بکلی نگذرد ایام کشت پند من بشنو که تن بند قویست کهنه بیرون کن گرت میل نویست لب ببند و کف پر زر بر گشا بخل تن بگذار و پیش آور سخا ترک شهوتها و لذتها سخاست هر که در شهوت فرو شد برنخاست این سخا شاخیست از سرو بهشت وای او کز کف چنین شاخی بهشت عروة الوثقاست این ترک هوا برکشد این شاخ جان را بر سما مولانا » مثنوی معنوی » دفتر دوم  @AlajalMahdi
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تو چرا جا خوردی؟ 🔻یکی از مشکلات ما، ترسیدن مذهبی‌ها از هیمنۀ دشمن و 🔻توهّم ضعف جبهۀ انقلاب در مقابله جبهۀ دشمن است @Panahian_ir
42.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسین خرّازی (۱۳۳۶-۱۳۶۵ش)، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در دوران جنگ عراق و ایران بود. او در فرونشاندن غائله گنبد و ترکمن‌ صحرا و در آزادسازی شهرهای دیواندره، سقز، بانه، مریوان و سردشت از دست افراد مسلح، نقش مؤثری داشت. خرازی در ۸ اسفند ۱۳۶۵ش در منطقه عملیاتی کربلای ۵ به شهادت رسید. @AlajalMahdi
👤 رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند: شکل لباس، چه پوشیدن، چگونه پوشیدن و از کدام الگوی پوشش استفاده کردن، جزو مصادیق و نمونه‌‎های بارز فرهنگ عمومی جامعه است که در مسیر زندگی و حرکت‎های آینده یک ملت در درازمدت تأثیر دارد. 💠(بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار وزیر و مسئولان وزارت ارشاد و اعضای شورا‎های فرهنگ عمومی کشور) @AlajalMahdi
🌍بمناسبت سالروز صلح امام حسن مجتبی علیه السلام ⚛صلح امام حسن (علیه‌السلام)، معاهده صلحی بود که در سال ۴۱ هجری قمری میان امام حسن (علیه‌السّلام) و معاویه بن ابی‌سفیان منعقد گردید. پس از شهادت امام علی (علیه‌السّلام) در ماه رمضان سال ۴۰ هجری، مسلمانان با فرزند ارشد امام علی (علیه‌السّلام) به عنوان رهبر حکومت اسلامی بیعت کردند. این در حالی بود که معاویه در شام مدعی خلافت گردید و حاضر به بیعت با امام حسن (علیه‌السّلام) نشد؛ لذا با فرهم نمودن لشکری برای جنگ با امام به سوی عراق حرکت کرد. نفوذ روحیه دنیاگرایی و ضعف ایمان از یک طرف و حضور خوارج و عدم بصیرت لازم در خواص و بزرگان قبایل و خیانت برخی از سران سپاه از سوی دیگر، موجب از بین رفتن انسجام درونی در جبهه یاران امام حسن (علیه‌السّلام) گردید تا آنجا که حتی حاضر به تسلیم یا قتل امام خود بودند. امام حسن (علیه‌السّلام) با سنجش دقیق شرایط و اوضاع، معقول‌ترین و خردمندانه‌ترین راهکار را، صلح تشخیص داده و به تکلیف الهی خویش در برقراری معاهده صلح با معاویه اقدام نمودند؛ تا از این طریق اصل دین اسلام و جان شیعیان و مسلمانان را حفظ نمایند. به همین جهت در سال ۴۱ هجری قرارداد صلحی میان امام حسن (علیه‌السّلام) و معاویه به امضاء رسید که مهم‌ترین بند این توافقنامه سلب حق تعیین خلیفه بعدی برای معاویه و سپردن خلافت پس از او به امام حسن (علیه‌السلام) بود، اما معاویه با زیر پا گذاشتن تمامی بندهای معاهده، به جامعه اسلامی و مسلمانان خیانت کرد. ☢ عوامل زمینه‌ساز صلح امام حسن (علیه‌السّلام) پس از شهادت پدر گرامشان، امیرمؤمنان علی بن ابی‌طالب (علیه‌السّلام) در کوفه، با درخواست و بیعت یاران آن حضرت و اهالی کوفه، خلافت را پذیرفت و راه و روش عدالت‌پرور پدرش را تداوم بخشید. لیکن با فتنه‌انگیزی‌های معاویه بن ابی‌سفیان و شرارت‌های سران سپاه او از یک‌سو و نفاق و خیانت برخی از سران سپاه امام (علیه‌السّلام) و ایجاد چنددستگی در میان مردم و خستگی آنان از جنگ و خون‌ریزی، از سوی دیگر، آن حضرت را واداشت که برای حفظ اصل اسلام و در نظر گرفتن مصلحت مسلمانان، با معاویه صلح کند و حکومت را به‌طور موقت و مشروط به وی سپارد. از جمله علل تحمیل صلح به امام می توان به شرایط ذیل اشاره نمود: ✅ ۱.۱ - توطئه معاویه ✅ ۱.۲ - اقدام به ترور امام حسن مرحوم صدوق در علل الشرایع می‌نویسد: معاویه جاسوسی را به سوی تعدادی از منافقان و خوارج مثل عمرو بن حریث، اشعث بن قیس، شبث بن‌ ربعی و... روانه ساخت و به هریک از آنها وعده داد که در صورت کشتن امام حسن (علیه‌السّلام) دویست هزار درهم، به همراه فرماندهی بخشی از لشکریان شام و یکی از دخترانش را به وی اعطا کند. ✅ ۱.۳ - خیانت فرماندهان یکی از حوادث اسف‌بار، که زمینه‌ساز تضعیف روحیه سپاهیان امام مجتبی (علیه‌السّلام) شد، خیانت فرماندهان بود. معاویه در نامه‌ای به عبیدالله بن عباس، فرمانده سپاه عراق، چنین وانمود کرد که امام حسن (علیه‌السّلام) از معاویه طلب صلح کرده است و اگر عبیدالله همراهی با وی را بی‌درنگ بپذیرد، وی را ولایت و مال فراوان خواهد داد. عبیدالله نیز به گمان اینکه امام درخواست صلح کرده، در فکر سودجویی شخصی برآمد و به خواست معاویه تن داد و شبانه همراه با شماری، حدود دو سوم سپاه، به معاویه پیوست. ✅۱.۴ - ضعف ایمان و دنیا طلبی مساله اساسی در تقابل جبهه حق و باطل، ایمان درونی و استوار مومنان است و آفت بزرگ برای جبهه حق دنیاطلبی و عدم دینداری است، دو نقطه ضعفی که آثار زیانباری در رفتارهای عوام و خواص زمانه اما مجتبی (علیه‌السّلام) از خود به جای گذاشت و سرانجام به ضعف شدید جبهه صالحان انجامید. از این منظر است که امام حسن (علیه‌السّلام) تنها و بی‌یاور می‌ماند، به گونه‌ای که حضرت بارها به این حقیقت تلخ اعتراف می‌کند. ♻️اما بشنوید از خواص جامعه: گزارش مورّخان، حکایت از دیدار سلیمان بن صرد با امام حسن (علیه‌السّلام) پس از جریان صلح با معاویه دارد که وی با انکار این بیعت، به امام (علیه‌السّلام) اعتراض می‌کند. دینوری می‌گوید: «سلیمان بن صرد نزد امام آمد و گفت: السلام علیک یا مذلّ المؤمنین... امام فرمود: و اما گفتار تو که گفتی «یا مذلّ المؤمنین»، سوگند به خدا! اگر زیر دست و در عافیت باشید، نزد من محبوب‌تر است از اینکه عزیز و کشته شوید. اگر خدا حقّ ما را در عافیت به ما برگرداند، ما می‌پذیریم و از او بر آن کمک می‌گیریم و اگر بازداشت، نیز خرسندیم...» ☀️اما آنچه برای اهل اندیشه مشخص است اینکه : 🍎آن قدری که امام حسن(ع) معاویه را مفتضح کرد به همان قدر بود که سیدالشهدا یزید را مفتضح کرد. امام خمینی ره ⚜هدیه محضر مظلوم عالم امام حسن مجتبی علیه السلام صلوات @AlajalMahdi