#دعای_فرج
بسم الله الرحمن الرحیم
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين
در این صفحه مجموعه های «صاحب لوا» نیز قرار گرفته اند. این مجموعه های صوتی، مجموعه ای از کلیپ های صوتی مرتبط با امام زمان علیه السلام هستند که با کیفیت قابل قبولی تولید شده اند. در این مجموعه از سخنرانی های افرادی چون حاج آقای هاشمی نژاد و آیت الله ناصری و … استفاده شده است. لطفا در صورتی که موارد زیر مورد پسند شما قرار گرفت، در صورت تمایل در انتشار و توزیع آن بکوشید.
گام دوم انقلاب اسلامی ، فراز اول:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و صحبه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین.
🇮🇷ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحلهی خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی (۱)
از میان همهی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که بهپاخاسته و انقلاب کردهاند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و بهجز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگترین و مردمیترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّهی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همهی وسوسههایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحلهی خودسازی و جامعهپردازی و تمدّنسازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ #چهل_سال_دوّم میشود.
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔴چه میشود که ولیّ خدا در جامعه، مظلوم واقع میشود؟
🔴 با حرف باطل، میشود یار حسین(ع) را تبدیل کرد به قاتل حسین(ع)!
👈🏻 فریادهای فاطمیه بر سر جامعۀ دینی(ج١)
🔰 ما باید فعل و انفعالاتی را که در یک جامعۀ دینی رخ میدهد و موجب میشود ولیّ خدا در جامعه مظلوم واقع شود، بشناسیم. باید بدانیم چه میشود که جامعۀ دینی وقتی صدای نالۀ دختر پیامبر(ص) را میشنود، تکان نمیخورَد و جواب نمیدهد؟ چه میشود که این جامعه، امامحسین(ع) را «قربهالیالله» به قتل میرساند؟
🔰 اگر صرفاً بگوییم: «یکسری آدمهای بدی بودند که این جنایتها را انجام دادند!» این یعنی برخوردِ سطحی با دین! اینکار خیلی ناجوانمردانه است و خودش یکجور غریبگذاشتنِ اهلبیت(ع) محسوب میشود. این اولیاء خدا در متن یک «حادثۀ اجتماعی» غریب و مظلوم واقع شدهاند نه در اثر یک تصادف یا اتفاق ناگهانی!
🔰 همانطور که نفسِ انسان، مراتب مختلفی دارد(از نفسِ امارۀ بالسوء تا نفسِ لوامه و...) و گاهی دچار بیماری میشود، جامعه هم گاهی، بیمار میشود. بیماریِ جامعه در زمان حضرت زهرا(س) چه بود که موجب غربت و مظلومیت ایشان شد؟
🔰 حضرت زهرا(س) دو ویژگی مهم را که موجب تباهی جامعه میشود، بیان فرمود: «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ الْمُغْضِیَةَ عَلَى الْفِعْلِ الْقَبِیحِ الْخَاسِر» یکی اینکه: وقتی حرف غلط میشنوید، سریعتر از حرف درست میپذیرید. دوم اینکه: کار قبیحی که به منافع شما ضرر میزند را میبینید اما چشمپوشی میکنید.
🔰 جامعهای که «الْمُسْرِعَةَ إِلَى قِیلِ الْبَاطِلِ» باشد، در آن جامعه سخن باطل زودتر میگیرد و راحتتر میشود «جوّسازی» کرد و با شایعه میشود مردم را اداره کرد.
🔰 «عبیدالله بن زیاد» به کوفه آمد و یک حرف باطل را وسط انداخت و گفت: «لشکر یزید در راه است! اگر به حسین کمک کنید، شما را خواهند کشت! نکند میخواهید جنگهایی مثل صفین، دوباره رخ بدهد؟» یعنی با یک حرف باطل، ترس از جنگ راه انداخت و با آن، امامحسین(ع) را کشتند! با همین حرف باطل، یار امامحسین(ع) را تبدیل کردند به قاتل امامحسین(ع)!
👤علیرضا پناهیان
🚩هیئت ثارالله قم - ۹۸.۱۱.۶
👈🏻 متن کامل + صوت:
📎 Panahian.ir/post/5932
@Panahian_ir
▪️روزهای آخر، از شهادت هم سخت تر بود...
▫️وقتی مادر در بستر بیماری باشد و
کاری از دستت برنیاید
وقتی چشم های خسته مادر را ببینی و بدانی مادر دیگر ماندنی نیست
اوج درد، همین شب های شرمندگی است
شب های سردِ سکوتِ خانه علی و دست های سردِ مادر...
▪️سردی این شب هاست که شیعه را برای گرمای روزهای انتقام مشتاق میکند؛
و چنان شوقی در تو به وجود می آورد که هر لحظه را به شوقش زندگی میکنی؛
حتی اگر بین مردم باشی
حتی اگر بالای منبر
گریه میکنی و «شَوْقاً لِرُؤْیَتِهِ» سر میدهی
حتی اگر علی باشی...
🔘 شهادت #حضرت_زهرا سلام الله علیها تسلیت باد.
رونوشت از کانال مهدویت مهدیاران
شناخت امام زمان
👆👆سخنان «مرحوم دولابی» درباره شناخت امام زمان(عج) و چرایی صلوات بر محمد وآل محمد(ص) (16:11)👆👆
گام دوم انقلاب اسلامی ، فراز دوم:
🌺 پیروزی #انقلاب_اسلامی ؛ آغازگر عصر جدید عالم
آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، #انقلاب_اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوبها را شکست؛ کهنگی کلیشهها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونهگون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیکتر شدند. اکنون با گذشت چهل جشن سالانهی انقلاب و چهل دههی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دستوپنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود.
#معامله_قرن رونمایی شد...
معاملهای از جنس همان معاملههای صدر اسلام...
عمر بن سعد هم فکر میکرد حکومت ری در قبال زدن علمدار است...
اما به گندمش هم نرسید...
همچون امیدواران به ری
امید اسرائیل هم ناامید خواهد شد...
«عَرَفْتُ آللّهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ العَزَائِمِ، وَحَلِّ آلْعُقُودِ، وَنَقْضِ آلْهِمَمِ؛ خداوند را بهوسيله بَرهم خوردن تصميمها، فسخ پيمانها و نقض ارادهها شناختم.»
(نهج البلاغه، حکمت ٢۵٠)
قضیه فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای #فرج به روی امت اسلامی است.
رونوشتی از کانال مهدویت مهدیاران
33.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفیق خوشبخت ما
انقلابی گری خط قرمز او بود
📌سواد رسانهای چیست؟
دکتر یونس شکرخواه*
"سواد رسانهای" (Media Literacy) در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که براساس آن میتوان انواع رسانهها و انواع تولیدات آنها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
این درک به چه کاری میآید؟ به زبان ساده، سواد رسانهای مثل یک #رژیم_غذایی است که #هوشمندانه مراقب است که #چه_موادی_مناسب هستند و #چه_موادی_مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد. سواد رسانهای میتواند به مخاطبان رسانهها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانهای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانهای کمک میکند تا از سفرهی رسانهها به گونهای هوشمندانه و مفید بهرهمند شویم.
در این نوشتار که شکل بهروزشدهی مقالهام در همین زمینه است، سعی میکنم به گونهای مؤثر به سواد رسانهای بپردازم.
سواد رسانهای و عدالت اجتماعی
در گام اول باید گفت سواد رسانهای آمیزهای از تکنیکهای بهرهوری مؤثر از رسانهها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانهها از یکدیگر است. من بر این باورم که هدف اصلی سواد رسانهای بهخصوص وقتی دربارهی رسانههای جمعی حرف میزنیم، میتواند سنجش نسبت هر محتوا با "عدالت اجتماعی" باشد.
بنابراین هدف اصلی سواد رسانهای میتواند این باشد که بر اساس آن بتوان دید آیا بین محتوای یک رسانه- به مثابه محصول نهایی- با عدالت اجتماعی رابطهای وجود دارد یا خیر. به عبارت بهتر، خواننده یا بیننده یا شنوندهی یک مضمون رسانهای بهتر است رابطه و نسبت محتوای یک رسانه با عدالت را در نظر گرفته و نزدیکی یا دوری محتوای یک رسانه از عدالت را مورد توجه قرار دهد تا همیشه در ارتباط با رسانه به جای تسلیم بودن و یا تسلیم شدن به رابطهی یکسویه و انفعالی، رابطهای فعالتر و تعاملیتر داشته باشد.
باید به این گفته افزود که هر نظام رسانهای دارای یک سلسله مراتب است که اجزای آن قابل تجزیه و تحلیل و شناسایی است؛ همچنین همین سلسله مراتب است که محصول نهایی رسانه یا همان محتوای رسانه را میسازد. رفتار و بافت این سلسلهمراتب، شبیه یک کارخانه است. در کارخانه هم تمام اجزا- اعم از زیرساختها، نرمافزارها، نیروی انسانی و...- دست به دست هم میدهند تا محصول نهایی خود را با توجه به اهداف از پیش تعریف شده، تحویل مصرفکننده بدهند.