فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سر دادن شعار
"یا لثارات #قاسم_سلیمانی" (ای خونخواهان قاسم سلیمانی) هنگام شلیک موشک به سرزمینهای اشغالی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
در فرهنگ اسلامی از عید فطر به عنوان جشن بازگشت به فطرت یاد شده است که متعلق به اولین روز ماه شوال است چراکه مسلمانان پس از یک ماه بندگی و روزه داری و ارتباط گرفتن پیاپی با پروردگار متعال و با استغفار تمام آلودگی های باطنی و ظاهری را از وجود خود پاک کرده و به فکرت واقعی و اصلی خود باز می گردند و به نوعی می توان گفت روح و جان خود را تصفیه می کنند.
حضرت علی نیز از این منظر نگاه کرده و با اشاره به روز عید فطر فرموده اند:«انما هو عید لمن قبل الله صیامه وشکر قیامه وکل یوم لا یعصی الله فهو عید ؛ این عید کسی است که خدا روزه اش را پذیرفته و نماز او را ستوده است و هر روز که خدا نافرمانی نشود، آن روز عید است .»
#عید_سعید_فطر_مبارکباد
🌹عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
🌹صد شکر که این آمد و صدحیف که آن رفت
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#حدیث_مهدوی
🌴امام صادق(ع):
🔺 #مهدی را به شما بشارت می دهم که پس از پدید آمدن اختلافات درمیان امّتم و #زلزله های بسیار #ظهور خواهد کرد
بحارالانوار، ج25، ص281
#علائم_ظهور
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا صهیونیست ها به دنبال #تخریب_مسجدالاقصى هستند؟
📌 چرا قدس مهم است؟
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
📝 #ایرانیان_در_آخرالزمان
💠روایتی بسیار جالب در وصف ایرانیان محبین اهل بیت علیهم السلام در آخرالزمان.
روزی در کوفه حضرت علی(ع) سخنرانی میکرد که در این زمان اشعث ابن قیس فرمانده عرب اعتراض کرد:
🔰«امیرالمؤمنین! ایرانیان در جلوی چشمان شما از اعراب پیشی میگیرند و شما در این مورد هیچکار نمیکنید. من نشان خواهم داد اعراب کیستند.»
♻️امام علی «ع»پاسخ داد:
✅«وقتی اعراب تنبل در رختخواب نرم میخوابند ایرانیان در گرمترین روزها به سختی کار میکنند تا خدا را با اعمال خود شاد کنند.
✅واین اعراب از من چه میخواهند؟ تا به ایرانیان ظلم کنم و یک ظالم شوم!
✅به خداوندی که نطفه را شکافت و انسان را ایجاد کرد سوگند میخورم که من از پیامبر خدا شنیدم که
✅ "همانگونه که شما اعراب امروزه با ایرانیان در راه اسلام میجنگید روزی ایرانیان نیز در راه اسلام با شما خواهند جنگید.»
📚الغارات : ج 2 ص 498
📚بحارالانوار : ج 34 ص 319
📚شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید : ج 20 ص 284
📚سفینه البحار مرحوم شیخ عباس قمی جلد ۲ صفحه ۶۹۳
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
💢 امام علی(علیه السلام):
اطلاع یافته ام یکى از سربازان معاویه به یک زن مسلمان حمله کرده و دیگرى به زنى غیر مسلمان که با مسلمانان هم پیمان بوده است و سپس طلاهاى او را از بدنش بزور بیرون آورده است و زن تنها وسیله ى دفاعش التماس، خواهش و گریه و درخواست کمک بوده است. سربازان معاویه بدون رنج و زحمت و بدون ریختن یک قطره خون و زخم دیدن با دست پر بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى از این پس از روى تأسف و غصه بمیرد سزاوار است و سرزنش نمى شود.
#کشتار_در_افغانستان
#نهج_البلاغه خطبه ۲۷
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺راهپیمایی حمایت از فلسطین
در ونکور کانادا با تصاویری از #حاج_قاسم_سلیمانی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم/ شادی معتکفین مسجدالاقصی از اخراج صهیونیستها
11 مهٔ، 2021
صهیونیست ها پس از هشدارهای موشکی مقاومت ساعت ۲ نیمه شب از #مسجدالاقصی عقب نشینی کردند.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
✍آیتالله بهجت(ره):
ما باید انتظار فرج حضرت غائب عجلاللهتعالیفرجهالشریف را داشته باشیم، و فرجش را فرج عموم بدانیم، و در هر وقت و هر حال باید منتظر باشیم؛ ولی آیا میشود انتظار فرج آن حضرت را داشته باشیم، بدون مقدمات و تحمل ابتلائاتی که برای اهل ایمان پیش میآید؟! بااینحال، چه اشکالی دارد که تعجیل فرج آن حضرت را با عافیت بخواهیم؛ یعنی اینکه بخواهیم بیش از این بلاها که تا به حال بر سر مؤمنین آمده، بلای دیگری نبینند؟! در هرحال، باید منتظر فرج باشیم، ولی با مقدمات آن. ولی میدانیم که ضعیفیم و طاقت ابتلائات سخت را نداریم؛ لذا از خدا بخواهیم که شیعه بعد از این دیگر به ابتلائات بیشتر، مبتلا نشود. و اهمّ مقدمات انتظار فرج را که توبه و طهارت از گناهان است، تحصیل کنیم.
📚 در محضر بهجت، ج٣، ص٢٨٠
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نابودی ایران
مهمترین مقدمه ظهور مسیح(دجال)
🔹ببنید گوشه ای از نظرات #صهیونیست ها را درباره ایران و نقش مهم و تاثیرگذار #جمهوری_اسلامی_ایران برای مقابله با طرحها و اهداف شوم صهیونیزم جهانی❗
#آخرالزمان
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
امیرالمومنین امام علی (عليه الافُ التَّحيةِ والثَّناء) :
هر کس عقلش بر شهوتش پیروز شود از ملائکه برتر خواهد بود و هر کس شهوتش بر عقلش غلبه کند از حیوانات پایین تر خواهد بود.
📚 وسائل الشیعه ج۱۱ ص۱۶۴
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر #پرچمی قبل از ظهور #باطل است
پس تکلیف جمهوری اسلامی چی میشه؟
👤استاد #رائفی_پور
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ایرانیان زمینه سازان #ظهور
قومی که بنی اسرائیل را نابود میکند..
🎤 #ایمان_اکبرآبادی
#منادی_زمان
#اهل_قم
#ظهور
#امام_خمینی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4_5796230761644310927.mp3
1.65M
⁉️در آخرالزمان وظیفه مومنین در مقابل تمسخرات دیگران چیست ؟وصبر در اخرالزمان چه تاثیری دارد ؟
#ابراهیم_افشاری
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
📌 #حوادث_هنگام_ظهور_امام_زمان_در_کلام_امام_علی
🔴قسمت اول🔴
⬜️ پرسش : در کلام امام علی(علیه السلام) به چه حوادثی از حوادث زمان ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشريف) اشاره شده است؟
⬛️پاسخ اجمالی:
امام علی(ع) ضمن خطبه ای با اشاره به حوادث آخرالزمان مى فرمايد: «آگاه باشيد! فردا ـ همان فردايى كه حوادثى با خود مى آورد كه شما نمى دانيد ـ كسى بر شما حكومت خواهد كرد كه از غير آن طايفه آتش افروزان جنگ هاى خونين و ظالمانه است، و او عمّال حكومت هاى ظالم پيشين را بر اعمال بدشان كيفر مى دهد. در آن زمان، زمين گنج هاى درونش را بيرون مى ريزد و كليدهايش را تسليم وى مى كند، آن وقت او روش عدالت گسترى را به شما نشان مى دهد، كه چگونه است و آنچه را از كتاب و سنت مرده است زنده مى كند».
◻️پاسخ تفصیلی:
امام علی(علیه السلام) در بخشی از خطبه 138 نهج البلاغه به حوادث سخت آخر الزمان اشاره مى كند كه نخست جنگ هاى خونين و ويرانگر، جوامع بشرى را تحت شديدترين فشارها قرار داده و ظلم و جور همه جا را پر مى كند ؛ سپس نماينده عدل الهى ظاهر مى گردد، و به جنگها و ستيزها پايان داده و زمين را پر از عدل و داد کرده و وسايل رفاه و بهزيستى را فراهم مى سازد.
◼️امام در این رابطه مى فرمايد: (تا جنگ همچون حيوان خطرناك و خشمگينى روى پاهاى خود بايستد در حالى كه دندان هايش آشكار باشد!).
💫«حَتَّى تَقُومَ الْحَرْبُ بِكُمْ عَلَى سَاقٍ، بَادِياً نَوَاجِذُهَا(1)».
◽️سپس به پيروزي هاى آغاز جنگ و تلخي هاى سرانجام آن اشاره كرده، و مى فرمايد: (پستان هايش پر از شير است و نوشيدنش شيرين، اما سرانجامش تلخ و ناگوار مى باشد !).
✨«مْملُوءَةً أَخْلَافُهَا(2) حُلْواً رَضَاعُهَا، عَلْقَماً(3) عَاقِبَتُهَا».
◾️گويى جنگ، شيرهاى شيرين و در عين حال مسمومى در پستان دارد، كه افراد هوسباز را به اميد پيروزى سريع به سوى خود مى كشد؛ ولى عاقبت آنها را زمينگير و متلاشى مى سازد.
▫️سپس به ظهور حكومت الهى اشاره كرده، و مى فرمايد: (آگاه باشيد! فردا ـ همان فردايى كه حوادثى با خود مى آورد كه شما نمى دانيد ـ كسى بر شما حكومت خواهد كرد كه از غير آن طايفه آتش افروزان جنگ هاى خونين و ظالمانه است، و او عمّال حكومت هاى ظالم پيشين را بر اعمال بدشان كيفر مى دهد).
💫«أَلَا وَ فِي غَد ـ وَ سَيَأْتِي غَدٌ بِمَا لَا تَعْرِفُونَ ـ يَأْخُذُ الْوَالِي مِنْ غَيْرِهَا عُمَّالَهَا عَلَى مَسَاوِىءِ أَعْمَالِهَا».
▪️سپس به اوضاع رضايت بخش و پر خير و بركتى كه بعد از قيام او به وجود مى آيد، اشاره كرده، و مى فرمايد: (در آن زمان، زمين گنج هاى درونش را بيرون مى ريزد و كليدهايش را تسليم وى مى كند، آن وقت او روش عدالت گسترى را به شما نشان مى دهد، كه چگونه است و آنچه را از كتاب و سنت مرده است زنده مى كند!).
✨«وَ تُخْرِجُ لَهُ الاَرْضُ أَفَالِيذَ(4) كَبِدِهَا، وَ تُلْقِي إلَيْهِ سِلْماً مَقَالِيدَهَا، فَيُرِيكُمْ كَيْفَ عَدْلُ السِّيرَةِ، وَ يُحْيِي مَيِّتَ الْكِتَابِ وَ السُّنَّةِ».
🔺از سویی در حكومت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) معادن گرانبهاى درون زمين به آسانى كشف مى شود. و از سوى ديگر كليد اين منابع و يا كليد حكومت سرتاسر زمين در اختيار او قرار مى گيرد. هم چنین با برخوردارى از آن منابع غنى و اين حكومت فراگير، آيين عدالت را در سراسر زمين گسترش مى دهد.
🔻از سوى چهارم:
تعليمات و ارزش هاى فراموش شده قرآن و سنّت را احيا مى كند ، و به اين ترتيب مردم از نظر مادّى و معنوى در مسير تكامل قرار مى گيرند، و آسوده خاطر در اين راه پيش مى روند. در سايه حكومت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) عقلها كامل مى شود و ارزش هاى انسانى زنده مى گردد و انواع مواهب الهى در اختيار انسانها قرار مى گيرد و عوامل ظلم و ستم برچيده مى شود.
📋پی نوشت:
1⃣«نواجذ» جمع «ناجذ» به معنى دندان هاى آسياب كه بعد از «انياب» (نيشها) واقع شده است مى باشد و گاه آن را به معنى همه دندانها تفسير كرده اند و در خطبه بالا مناسب همين معناست.
2⃣«اخلاف» جمع «خلف» (بر وزن جلف) به معناى نوك پستان شتر ماده است و گاه به معناى نوك پستان ساير حيوانات مانند گاو و گوسفند نيز گفته مى شود.
3⃣«علقما» بوته اى است بسيار تلخ كه به آن «حنظل» نيز گفته مى شود. اين واژه به هر چيز تلخى نيز اطلاق مى شود.
4⃣«افاليذ» جمع «افلاذ» و آن جمع «فِلذ» (بر وزن فكر) به معناى كبد شتر، يا كبد هر انسان يا حيوانى است و «فلذة» به معناى قطعه اى از كبد مى آيد و در عبارت بالا منظور اشياى گرانقيمت و گنج ها و معادن گرانبهايى است كه در درون زمين نهفته است.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 #سفیـانی و نشانه های ظهور!
🔳🔺 #ادعای_دروغین کسانی که سفیانی هستند !!
#آخرالزمان
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#پیامبر_اکرم (ص) :
بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا.
📚 نهج الفصاحه ص۱۶۷
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#تعداد_یاران_امام_مهدی
درباره تعداد یاران امام مهدی(عج)، روایات مختلفی نقل شده است که به برخی از آنها اشاره میکنیم:
1. امام صادق(علیه السلام) میفرماید: «گویا به مهدی(عج) مینگرم که بر منبر کوفه نشسته و #313 یاورش که به شمار #حاضران جنگ بدرند، در اطراف او حلقه زدهاند».[1]
2. امام صادق(ع): «آنگاه که خداوند اجازه قیام داد، حضرتشان مردم را به سوى خویش دعوت کند ... جبرئیل گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت میکنم! دستت را باز کن! ... سپس بیش از #310_مرد نزد او بیایند و با او بیعت کنند. حضرتشان در مکه میماند تا یارانش به ده هزار نفر برسد و سپس عازم مدینه میشود».[2]
در برخی منابع روایی اهلسنت نیز، آمار (313 نفر) [3] و (314 نفر) [4] برای یاران حضرت مهدى(عج) گزارش شده است.
3. ابا بصیر میگوید: امام صادق(ع) فرمود: «تا حلقه کامل نگردد، قائم خروج نمیکند». گفتم: به چند نفر نیاز است تا حلقه کامل شود؟ فرمود: «ده هزار نفر».[5]
در روایات دیگری، بهجاى کامل شدن حلقه، از کامل شدن «عقد»[6] و یا «فئه»[7] توسط 10.000 نفر سخن به میان آمده است.
4. روایتی از امام على(ع) آمار دیگری اعلام میکند: «مهدى(عج)، دست کم با 12.000 نفر و حد اکثر با 15.000 نفر قیامش را آغاز خواهد کرد».[8]
5. امام صادق(ع) در جمع یارانش فرمود که قیام قائم(عج) به فراهم شدن امکانات بستگى دارد. شخصی در این میان پرسید: همراهان قائم چند نفرند؟ آیا همانگونه است که مردم میپندارند که آنان همانند اهل بدر، بیش از 313 نفر نیستند؟! حضرت پاسخ فرمود: «مهدی(عج) با جمع قویتری که کمتر از 10.000 نفر نباشند، قیام خواهد کرد!».[9]
در جمع بندی روایات میتوان گفت: میان گزارشهاى یادشده، تعارضی نیست، بلکه این آمارها میتوانند در طول یکدیگر بوده و به تعداد یاران حضرت در مراحل مختلف آغاز قیام اشاره کنند.
به هر حال؛ امروزه آمار 313 نفر از معروفیت بیشتری برخوردار است که از آنها به «نقباء»، «خواص» و «ذخر الله» تعبیر شده است.[10] با گرد آمدن معجزهآسای این گروه اندک، دعوت علنی آغاز شده و یاوران دیگری به امام میپیوندند و به عبارتی دیگر یاران مهدى، منحصر به 313 نفر نبوده، بلکه این تنها شمار یارانى میباشد که حضرتشان با کمک آنان، اولین حرکتها را آغاز میکند[11] و در تمام مراحل قیام، این 313 نفر به عنوان هسته مرکزی حکومت مهدوی ایفای نقش میکنند.
شاید به همین دلیل باشد که در برخى از روایات ارائهکننده آمار، بهجاى واژگان «اصحابه»، از عبارت «من اصحابه»[12] استفاده شده است.
یاران مهدى(عج)، از صنف و نژاد ویژهاى نیستند، بلکه از گروهها و نژادهاى گوناگون و از سرتاسر جهان هستند. در این حرکت عظیم، مردمان عجم، نقش پُراهمیتى در خدمتگزارى امام برعهده دارند.[13]
یاران آنحضرت را، بیشتر جوانان پرتحرک و پرنشاط تشکیل میدهند و پیران در میانشان اندک شمارند؛ امام علی(ع) میفرماید: «بیشتر یاوران قائم(عج)، جوانانند و پیران اندکی نیز مانند سرمه در چشم و یا نمک در طعام در کنار حضرتشان حضور دارند!»[14]
زنان نیز، در این نهضت بزرگ جایگاه شکوهمندى خواهند داشت. زنان در تهیه مقدمات حرکت، شرکت دارند پس از پیروزى، در اداره کارها، به امام کمک میکنند. امام باقر(ع) میفرماید: «به خدا سوگند، بیش از 310 نفر که 50 بانو نیز در میانشان به چشم میآید، بدون هیچ هماهنگی قبلی به حضرتشان میپیوندند».[15]
پی نوشت :
[1]. کمال الدین ج 2ص 672
[2]. الارشاد ج 2ص 382
[3]. الحاوی للفتاوی ج2ص86
[4]. مجمع الزوائد و منبع الفوائد ج7 ص 315
[5]. الغیبة، ص 307.
[6]. کفایة الاثر ص 282
[7]. تفسیر نور الثقلین ج 1ص 249
[8]. التشریف ص 138
[9]. کمال الدین ج 2ص 654
[10]. بحار الأنوار، ج 53، ص 7
[11]. همان ج 52، ص 323
[12]. کفایة الأثر ص 282
[13]. الغیبة، ص 315
[14]. همان، ص 316
[15]. تفسیر العیاشی ج1 ص 65
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ 💠استاد رائفی پور
📝 لزوم تشکیل حکومت شیعه قبل از ظهور
🔺چرا مردم ایران انقلاب کردند؟
🔺تفاوت انقلاب ایران با دیگر حکومتهای شیعه در طول تاریخ
🔺آیا شیعه قدرت بازدارندگی دشمنان خود را در آخرالزمان دارد؟
#انقلاب_اسلامی_و_ظهور
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
امام کاظم (صلواتُ اللهِ و سلامُه عليهِ) :
زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع جاى مى گيرد نه در دل هاى متكبر.
📚 تحف العقول، ص ۳۹۶
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#سلام_امام_زمانم
پاسخ یک سلام از زبان تو؛
همه شهر را به سلامتی می رساند!
راستی ؛کی میشود روزی که ؛
چشم در چشم تو
پاسخ سلاممان را بشنويم؟
🍃«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
📌#حوادث_هنگام_ظهور_امام_زمان_در_کلام_امام_علی
🔴قسمت دوم🔴
🔖شبيه اين تعبيرات در روايات مربوط به قيام مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) به روشنى ديده مى شود.
📝از امام باقر(عليه السلام) نقل شده كه درباره حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) مى فرمايد:
✨«وَ تَظْهَرُ لَهُ الْكُنُوزُ وَ يَبْلُغُ سُلْطَانُهُ الْمَشْرِقَ وَ الْمَغْرِبَ وَ يُظْهِرُ اللهُ دِيَنُهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ فَلَا يَبْقَى عَلَى وَجْهِ الاَرْضِ خَرابٌ إلَّا عُمِّرَ»(5)
معنی: (گنج هاى درون زمين براى او آشكار مى شود و حكومت او شرق و غرب جهان را مى گيرد. و آيين او بر همه آيينها پيروز مى شود، هر چند مشركان ناخوش داشته باشند و در آن زمان هيچ ويرانه اى بر صفحه زمين باقى نمى ماند؛ مگر اين كه آباد مى شود).
و در حدیث دیگری مى فرمايد:
💫«يَمْلَاُ اللهُ الاَرْضَ بِهِ عَدلاً وَ قِسطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْمَاً وَ جُورَاً فَيَفْتَحُ اللهُ لَهُ شَرْقَ الاَرْضِ وَ غَرْبَها...وَ تُطْوِى لَهُ الاَرْضُ»(6)
معنی: (زمين را به بركت او پر از عدل و داد مى كند آن گونه كه از ظلم و جور پر شده است و خداوند شرق و غرب زمين را براى او فتح مى كند و زمين براى او پيچيده مى شود با سرعت از نقطه اى به نقطه ديگر نقل مكان مى كند).(7)
🧮پی نوشت:
5⃣كشف الغمة في معرفة الأئمة، اربلى، على بن عيسى، محقق / مصحح: رسولى محلاتى، هاشم، بنى هاشمى، تبريز، 1381 قمری، چاپ: اول، ج 2، ص 534، الفصل الثالث (في ذكر نبذ من سيرته عند قيامه و طريقة أحكامه و وصف زمانه و مدة أيامه).
6⃣بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، محقق / مصحح: جمعى از محققان، دار إحياء التراث العربي، بيروت، 1403 قمری، چاپ: دوم، ج 52، ص 390؛ باب 27 (سيره و أخلاقه و عدد أصحابه و خصائص زمانه و أحول أصحابه).
7⃣گردآوری از کتاب: پيام امام امير المؤمنين(عليه السلام)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية، تهران، 1386 شمسی، چاپ: اول، ج 5، ص 544.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝