eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
44.3هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
7.1هزار ویدیو
356 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات لینک کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور در تلگرام https://t.me/+x48EYwR6jN5jM2M8 مطالب را فوروارد کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 📌 🔴قسمت اول🔴 ⬜️ پرسش : در کلام امام علی(علیه السلام) به چه حوادثی از حوادث زمان ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشريف) اشاره شده است؟ ⬛️پاسخ اجمالی: امام علی(ع) ضمن خطبه ای با اشاره به حوادث آخرالزمان مى فرمايد: «آگاه باشيد! فردا ـ همان فردايى كه حوادثى با خود مى آورد كه شما نمى دانيد ـ كسى بر شما حكومت خواهد كرد كه از غير آن طايفه آتش افروزان جنگ هاى خونين و ظالمانه است، و او عمّال حكومت هاى ظالم پيشين را بر اعمال بدشان كيفر مى دهد. در آن زمان، زمين گنج هاى درونش را بيرون مى ريزد و كليدهايش را تسليم وى مى كند، آن وقت او روش عدالت گسترى را به شما نشان مى دهد، كه چگونه است و آنچه را از كتاب و سنت مرده است زنده مى كند». ◻️پاسخ تفصیلی: امام علی(علیه السلام) در بخشی از خطبه 138 نهج البلاغه به حوادث سخت آخر الزمان اشاره مى كند كه نخست جنگ هاى خونين و ويرانگر، جوامع بشرى را تحت شديدترين فشارها قرار داده و ظلم و جور همه جا را پر مى كند ؛ سپس نماينده عدل الهى ظاهر مى گردد، و به جنگها و ستيزها پايان داده و زمين را پر از عدل و داد کرده و وسايل رفاه و بهزيستى را فراهم مى سازد. ◼️امام در این رابطه مى فرمايد: (تا جنگ همچون حيوان خطرناك و خشمگينى روى پاهاى خود بايستد در حالى كه دندان هايش آشكار باشد!). 💫«حَتَّى تَقُومَ الْحَرْبُ بِكُمْ عَلَى سَاقٍ، بَادِياً نَوَاجِذُهَا(1)». ◽️سپس به پيروزي هاى آغاز جنگ و تلخي هاى سرانجام آن اشاره كرده، و مى فرمايد: (پستان هايش پر از شير است و نوشيدنش شيرين، اما سرانجامش تلخ و ناگوار مى باشد !). ✨«مْملُوءَةً أَخْلَافُهَا(2) حُلْواً رَضَاعُهَا، عَلْقَماً(3) عَاقِبَتُهَا». ◾️گويى جنگ، شيرهاى شيرين و در عين حال مسمومى در پستان دارد، كه افراد هوسباز را به اميد پيروزى سريع به سوى خود مى كشد؛ ولى عاقبت آنها را زمينگير و متلاشى مى سازد. ▫️سپس به ظهور حكومت الهى اشاره كرده، و مى فرمايد: (آگاه باشيد! فردا ـ همان فردايى كه حوادثى با خود مى آورد كه شما نمى دانيد ـ كسى بر شما حكومت خواهد كرد كه از غير آن طايفه آتش افروزان جنگ هاى خونين و ظالمانه است، و او عمّال حكومت هاى ظالم پيشين را بر اعمال بدشان كيفر مى دهد). 💫«أَلَا وَ فِي غَد ـ وَ سَيَأْتِي غَدٌ بِمَا لَا تَعْرِفُونَ ـ يَأْخُذُ الْوَالِي مِنْ غَيْرِهَا عُمَّالَهَا عَلَى مَسَاوِىءِ أَعْمَالِهَا». ▪️سپس به اوضاع رضايت بخش و پر خير و بركتى كه بعد از قيام او به وجود مى آيد، اشاره كرده، و مى فرمايد: (در آن زمان، زمين گنج هاى درونش را بيرون مى ريزد و كليدهايش را تسليم وى مى كند، آن وقت او روش عدالت گسترى را به شما نشان مى دهد، كه چگونه است و آنچه را از كتاب و سنت مرده است زنده مى كند!). ✨«وَ تُخْرِجُ لَهُ الاَرْضُ أَفَالِيذَ(4) كَبِدِهَا، وَ تُلْقِي إلَيْهِ سِلْماً مَقَالِيدَهَا، فَيُرِيكُمْ كَيْفَ عَدْلُ السِّيرَةِ، وَ يُحْيِي مَيِّتَ الْكِتَابِ وَ السُّنَّةِ». 🔺از سویی در حكومت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) معادن گرانبهاى درون زمين به آسانى كشف مى شود. و از سوى ديگر كليد اين منابع و يا كليد حكومت سرتاسر زمين در اختيار او قرار مى گيرد. هم چنین با برخوردارى از آن منابع غنى و اين حكومت فراگير، آيين عدالت را در سراسر زمين گسترش مى دهد. 🔻از سوى چهارم: تعليمات و ارزش هاى فراموش شده قرآن و سنّت را احيا مى كند ، و به اين ترتيب مردم از نظر مادّى و معنوى در مسير تكامل قرار مى گيرند، و آسوده خاطر در اين راه پيش مى روند. در سايه حكومت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) عقلها كامل مى شود و ارزش هاى انسانى زنده مى گردد و انواع مواهب الهى در اختيار انسانها قرار مى گيرد و عوامل ظلم و ستم برچيده مى شود. 📋پی نوشت: 1⃣«نواجذ» جمع «ناجذ» به معنى دندان هاى آسياب كه بعد از «انياب» (نيشها) واقع شده است مى باشد و گاه آن را به معنى همه دندانها تفسير كرده اند و در خطبه بالا مناسب همين معناست. 2⃣«اخلاف» جمع «خلف» (بر وزن جلف) به معناى نوك پستان شتر ماده است و گاه به معناى نوك پستان ساير حيوانات مانند گاو و گوسفند نيز گفته مى شود. 3⃣«علقما» بوته اى است بسيار تلخ كه به آن «حنظل» نيز گفته مى شود. اين واژه به هر چيز تلخى نيز اطلاق مى شود. 4⃣«افاليذ» جمع «افلاذ» و آن جمع «فِلذ» (بر وزن فكر) به معناى كبد شتر، يا كبد هر انسان يا حيوانى است و «فلذة» به معناى قطعه اى از كبد مى آيد و در عبارت بالا منظور اشياى گرانقيمت و گنج ها و معادن گرانبهايى است كه در درون زمين نهفته است. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
(ص) : بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا. 📚 نهج الفصاحه ص۱۶۷ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
درباره تعداد یاران امام مهدی(عج)، روایات مختلفی نقل شده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: 1. امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «گویا به مهدی(عج) می‌نگرم که بر منبر کوفه نشسته و یاورش که به شمار جنگ بدرند، در اطراف او حلقه زده‌اند».[1] 2. امام صادق(ع): «آن‌گاه که خداوند اجازه قیام داد، حضرتشان مردم را به سوى خویش دعوت کند ... جبرئیل گوید: من نخستین کسی هستم که با تو بیعت می‌کنم! دستت را باز کن! ... سپس بیش از نزد او بیایند و با او بیعت کنند. حضرتشان در مکه می‌ماند تا یارانش به ده هزار نفر برسد و سپس عازم مدینه می‌شود».[2] در برخی منابع روایی اهل‌سنت نیز، آمار (313 نفر) [3] و (314 نفر) [4] برای یاران حضرت مهدى(عج) گزارش شده است. 3. ابا بصیر می‌گوید: امام صادق(ع) فرمود: «تا حلقه کامل نگردد، قائم خروج نمی‌کند». گفتم: به چند نفر نیاز است تا حلقه کامل شود؟ فرمود: «ده هزار نفر».[5] در روایات دیگری، به‌جاى کامل شدن حلقه، از کامل شدن «عقد»[6] و یا «فئه»[7] توسط 10.000 نفر سخن به میان آمده است. 4. روایتی از امام على(ع) آمار دیگری اعلام می‌کند: «مهدى(عج)، دست کم با 12.000 نفر و حد اکثر با 15.000 نفر قیامش را آغاز خواهد کرد».[8] 5. امام صادق(ع) در جمع یارانش فرمود که قیام قائم(عج) به فراهم شدن امکانات بستگى دارد. شخصی در این میان پرسید: همراهان قائم چند نفرند؟ آیا همان‌گونه است که مردم می‌پندارند که آنان همانند اهل بدر، بیش از 313 نفر نیستند؟! حضرت پاسخ فرمود: «مهدی(عج) با جمع قوی‌تری که کمتر از 10.000 نفر نباشند، قیام خواهد کرد!».[9]   در جمع بندی روایات می‌توان گفت: میان گزارش‌هاى یادشده، تعارضی نیست، بلکه این آمارها می‌توانند در طول یکدیگر بوده و به تعداد یاران حضرت در مراحل مختلف آغاز قیام اشاره کنند. به هر حال؛ امروزه آمار 313 نفر از معروفیت بیشتری برخوردار است که از آنها به «نقباء»، «خواص» و «ذخر الله» تعبیر شده است.[10] با گرد آمدن معجزه‌آسای این گروه اندک، دعوت علنی آغاز شده و یاوران دیگری به امام می‌پیوندند و به عبارتی دیگر یاران مهدى، منحصر به 313 نفر نبوده، بلکه این تنها شمار یارانى می‌باشد که حضرتشان با کمک آنان، اولین حرکت‌ها را آغاز می‌کند[11] و در تمام مراحل قیام، این 313 نفر به عنوان هسته مرکزی حکومت مهدوی ایفای نقش می‌کنند. شاید به همین دلیل باشد که در برخى از روایات ارائه‌کننده آمار، به‌جاى واژگان «اصحابه»، از عبارت «من اصحابه»[12] استفاده شده است.   یاران مهدى(عج)، از صنف و نژاد ویژه‌اى نیستند، بلکه از گروه‌ها و نژادهاى گوناگون و از سرتاسر جهان هستند. در این حرکت عظیم، مردمان عجم، نقش پُراهمیتى در خدمت‌گزارى امام برعهده دارند.[13] یاران آن‌حضرت را، بیشتر جوانان پرتحرک و پرنشاط تشکیل می‌دهند و پیران در میانشان اندک شمارند؛ امام علی(ع) می‌فرماید: «بیشتر یاوران قائم(عج)، جوانانند و پیران اندکی نیز مانند سرمه در چشم و یا نمک در طعام در کنار حضرتشان حضور دارند!»[14] زنان نیز، در این نهضت بزرگ جایگاه شکوه‌مندى خواهند داشت. زنان در تهیه مقدمات حرکت، شرکت دارند پس از پیروزى، در اداره کارها، به امام کمک می‌کنند.  امام باقر(ع) می‌فرماید: «به خدا سوگند، بیش از 310 نفر که 50 بانو نیز در میانشان به چشم می‌آید، بدون هیچ هماهنگی قبلی به حضرتشان می‌پیوندند».[15] پی نوشت : [1]. کمال الدین ج ‏2ص 672 [2]. الارشاد ج ‏2ص 382 [3]. الحاوی للفتاوی ج2ص86 [4]. مجمع الزوائد و منبع الفوائد ج7 ص 315 [5]. الغیبة، ص 307. [6]. کفایة الاثر ص 282 [7]. تفسیر نور الثقلین ج ‏1ص 249 [8]. التشریف ص 138 [9]. کمال الدین ج ‏2ص 654 [10]. بحار الأنوار، ج ‏53، ص 7 [11]. همان ج ‏52، ص 323 [12]. کفایة الأثر ص 282 [13]. الغیبة، ص 315 [14]. همان، ص 316 [15]. تفسیر العیاشی ج1 ص 65 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ 💠استاد رائفی پور 📝 لزوم تشکیل حکومت شیعه قبل از ظهور 🔺چرا مردم ایران انقلاب کردند؟ 🔺تفاوت انقلاب ایران با دیگر حکومت‌های شیعه در طول تاریخ 🔺آیا شیعه قدرت بازدارندگی دشمنان خود را در آخرالزمان دارد؟ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
امام کاظم (صلواتُ اللهِ و سلامُه عليهِ) : زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع جاى مى گيرد نه در دل هاى متكبر. 📚 تحف العقول، ص ۳۹۶ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
پاسخ یک سلام از زبان تو؛ همه شهر را به سلامتی می رساند! راستی ؛کی میشود روزی که ؛ چشم در چشم تو پاسخ سلاممان را بشنويم؟ 🍃«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
قسمت اول👆👆
‍ 📌 🔴قسمت دوم🔴 🔖شبيه اين تعبيرات در روايات مربوط به قيام مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) به روشنى ديده مى شود. 📝از امام باقر(عليه السلام) نقل شده كه درباره حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) مى فرمايد: ✨«وَ تَظْهَرُ لَهُ الْكُنُوزُ وَ يَبْلُغُ سُلْطَانُهُ الْمَشْرِقَ وَ الْمَغْرِبَ وَ يُظْهِرُ اللهُ دِيَنُهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ فَلَا يَبْقَى عَلَى وَجْهِ الاَرْضِ خَرابٌ إلَّا عُمِّرَ»(5) معنی: (گنج هاى درون زمين براى او آشكار مى شود و حكومت او شرق و غرب جهان را مى گيرد. و آيين او بر همه آيينها پيروز مى شود، هر چند مشركان ناخوش داشته باشند و در آن زمان هيچ ويرانه اى بر صفحه زمين باقى نمى ماند؛ مگر اين كه آباد مى شود). و در حدیث دیگری مى فرمايد: 💫«يَمْلَاُ اللهُ الاَرْضَ بِهِ عَدلاً وَ قِسطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْمَاً وَ جُورَاً فَيَفْتَحُ اللهُ لَهُ شَرْقَ الاَرْضِ وَ غَرْبَها...وَ تُطْوِى لَهُ الاَرْضُ»(6) معنی: (زمين را به بركت او پر از عدل و داد مى كند آن گونه كه از ظلم و جور پر شده است و خداوند شرق و غرب زمين را براى او فتح مى كند و زمين براى او پيچيده مى شود با سرعت از نقطه اى به نقطه ديگر نقل مكان مى كند).(7) 🧮پی نوشت: 5⃣كشف الغمة في معرفة الأئمة، اربلى، على بن عيسى‏، محقق / مصحح: رسولى محلاتى، هاشم‏، بنى هاشمى‏، تبريز، 1381 قمری‏، چاپ: اول‏، ج ‏2، ص 534، الفصل الثالث (في ذكر نبذ من سيرته عند قيامه و طريقة أحكامه و وصف زمانه و مدة أيامه). 6⃣بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى‏، محقق / مصحح: جمعى از محققان‏، دار إحياء التراث العربي‏، بيروت‏، 1403 قمری‏، چاپ: دوم، ج 52، ص 390؛ باب 27 (سيره و أخلاقه و عدد أصحابه و خصائص زمانه و أحول أصحابه). 7⃣گردآوری از کتاب: پيام امام امير المؤمنين(عليه السلام)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، 1386 شمسی‏، چاپ: اول‏، ج 5، ص 544. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 های قبل از امام زمان عج ازدیدگاه امام ره وشیخ محمود حلبی ایا هر حکومتی قبل از ظهور کفروباطل است؟ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جهانگیری داوطلب ریاست‌جمهوری شد/بانیان وضعیت موجود وقیحانه به دنبال ادامه راه فعلی 🔹اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد. 🔸جهانگیری در هنگام خواندن بیانیه انتخاباتیش‌ با بغضی سرشار از احساسات انتخاباتی گفت: نمی‌توانم به مردم وعده‌های دروغین و غیرممکن بدهم. ✍ پیشنهاد می‌شود که جنابشان به همراه دکتر روحانی فیلم مناظرات انتخاباتی خود را در سال۱۳۹۶ ببینند و با وضع امروز مقایسه کنند. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تلاش برای رسیدن به بر اساس گزارش‌های محلی منتشر شده عده‌ای از مردم اردن و لبنان تلاش جدی‌ای را برای عبور از مرز و دفاع از سرزمین مقدس مسلمانان را دارند. اتفاقات این روزها در برابر صهیونیست‌ها بی‌سابقه بوده و بیش از هر وقتی غده سرطانی و متوحش اسرائیل را سر درگم کرده است. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
‍ ✅ _علی (ع) 2⃣ 📌علی علیه السلام مکرر به این مطلب اشاره می کند که دنیا خوب جایی است اما برای کسی که بداند اینجا قرارگاه دائمی نیست، گذرگاه و منزلگاه اوست 📗(خطبه 223). همچنین امام می فرمایند: دنیا خانه بین راه است، نه خانه اصلی و قرارگاه دائمی 📗(خطبه 203). در برخی موارد ممکن است علت فقر، تحمیلی باشد و بسیاری از افراد در فقر خود نقشی نداشته باشند. مهم ترین عوامل این نوع فقر عبارت است از: عوامل طبیعی مانند زلزله، آتش سوزی، سیل، سرقت و خشکسالی مرگ یا معلولیت سرپرست خانواده. همچنین مهم ترین عوامل پیدایش فقر تحمیلی را باید در عرصه اقتصاد جست وجو کرد؛ و عامل اصلی در بیان این عوامل، نوع روابط اقتصادی حاکم بر جامعه است. روابط ناسالم اقتصادی بر بسیاری از مردم تأثیر می نهد، شکاف طبقاتی میان اقلیت پردرآمد و اکثریت تهیدست را فزونی می بخشد و ممکن است سرانجام اقتصاد کشور را فلج کند؛ بخشی از این عوامل عبارتند از: 1-توزیع ناعادلانه ثروت:  امام علی علیه السلام در این زمینه می فرمایند: ماجاع فقیر الا بمامتع به غنی 📗(حکمت 328) 2-انحصار ثروت در دست توانگران و ثروتمندان: امام در این باره می فرمایند: «خداوند سبحان غذا و نیاز نیازمندان را در اموال ثروتمندان معین کرده؛ پس هیچ فقیری گرسنه نمی ماند، مگر به واسطه اینکه ثروتمندان از حق آنان بهره مند شده اند. و خداوند آنها را به خاطر این عمل مؤاخذه خواهد کرد.» 📗(حکمت 328)  3-ثروت اندوزی حاکمان و والیان:  امام می فرماید: «همانا ویرانی زمین به دلیل تنگدستی مردم است، و تنگدستی مردم، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانی است که به آینده حکومتشان اعتماد ندارند.» 📗(خطبه 209)  4 - حبس مال(بخل ورزیدن به مال):  امام در این باره می فرماید: «از بخیل در شگفتم! به سوی فقری می شتابد که از آن می گریزد و سرمایه ای را از دست می دهد که برای آن تلاش می کند. در دنیا چون فقیران و تهیدستان زندگی می کند؛ اما در آخرت چون سرمایه داران محاکمه می شود.» 📗(حکمت 123)  5- احتکار:  ازنظر امام یکی دیگر از عوامل فقر احتکار و انبار کردن کالاست که معمولاً در اوضاع نابسامان اقتصادی به سبب عواملی مانند جنگ و شیوع بیماری و... به امید بالا رفتن قیمت ها انجام می شود. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
✨رُبَّ مَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فيهِ؛ 💠چه بسا کسانی که با ستایش دیگران خوردند. 📚 ،حکمت ۴۶۲ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
4_525225426004476309.mp3
873.6K
: حاج آقا یاری امام زمان (عج) ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
4_5900270602018621009.mp3
2.84M
حاج آقا ارتباط با امام زمان (عج) ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
🔹اميرالمؤمنين امام علی (عليه‌السلام) : عبارت است از: 👈🏼 پشيماني در دل، 👈🏼 استغفار با زبان، 👈🏼ترک گناه در عمل 👈🏼و تصميم بر عدم ارتکاب مجدّد آن. 📚فهرست غررالحکم، ص ٣٩ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 و اینک آخر الزمان 🔻 با نصب نانوربات‌ها در اندام شهروندانی که تست می‌دهند و یا واکسینه می‌شوند، از این‌پس آنان با سیستم هوش مصنوعی کنترل خواهند شد تا قرنطینه و فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند و در اجتماعات و اعتراضات شرکت نداشته باشند تا جریمه و یا زندانی نشوند. 🔻 آیا هنوز فکر می‌کنید چنین کاری شدنی نیست، پس باید بدانید این سیستم هم‌اکنون در لندن نصب و راه‌اندازی شده و قرار است به‌زودی یعنی پس از گذراندن مراحل آزمایشی، به دیگر کشورها صادر شود ‼️ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
پاسخ یک سلام از زبان تو؛ همه شهر را به سلامتی می رساند! راستی ؛کی میشود روزی که ؛ چشم در چشم تو پاسخ سلاممان را بشنويم؟ 🍃«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
⭕️ به مسخره گرفتن منتظران! 🔸 در رساله دوم پطرسی آمده: «در آن زمان، اعتقاد به رجعتِ مجددِ مسیح را به تمسخر خواهند گرفت!»۱ 🔹 در انجیل متی می‌گوید: «هنگامی که من؛ مسیح موعود، با شکوه و جلال خود و همراه با تمام فرشتگانم بیایم، آن گاه بر تخت با شکوه خود خواهم نشست. سپس تمام ملت های روی زمین در مقابل من خواهند ایستاد و من ایشان را از هم جدا خواهم نمود، همان طور که یک چوپان، گوسفندان را از بزها جدا می کند...»۲ 📚 ۱-باب۳، آیه۳و۴ 📚 ۲-متی، باب۲۵، آیات۳۱و۳۳ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
🔹اميرالمؤمنين امام علی (عليه‌السلام) : عبارت است از: 👈🏼 پشيماني در دل، 👈🏼 استغفار با زبان، 👈🏼ترک گناه در عمل 👈🏼و تصميم بر عدم ارتکاب مجدّد آن. 📚فهرست غررالحکم، ص ٣٩ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
⭕️حملات سخت علیه مل گیبسون برای فیلم افشاگرانه . مل گیبسون تصمیم گرفته است با کارگردانی فیلمی در مورد خانواده روچیلد به قلب صهیونیسم و ​​دستور کار جهانی نظم نوین جهانی ضربه بزند؟ خانواده ای از بانکداران که جنبش صهیونیستی دولت اسرائیل را ایجاد کردند و برای مدت 200 سال بخش بانکی و سازمان های جهانی را کنترل کردند و پول بدهی ایجاد کردند ، معروف به پول فیات این بانکداران یهودی از طریق سازمانهایی مانند بانک بین المللی و بانک جهانی ، تمام جهان را به بدهی سپرده اند و از طریق سازمانهای جهانی مانند سازمان ملل ، CFR ، گروه بیلدربرگ و کنگره جهانی یهود ، کنترل کامل جهان را به دست دارند. هر اشاره ای به روچیلدها طوفانی از اتهامات یهودستیزی و گسترش تئوری های توطئه ضد یهودی را به همراه دارد ، رسانه های سراسر جهان از قبل علیه این کارگردان جنگ اعلام کرده اند و می خواهند نه تنها تولید فیلم را متوقف کنند بلکه گیبسون را مجازات کنند!! ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سخنان استاد دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی پیرامون رجعت پس از واقعه شریف ظهور ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
شاه عباس قرآن می‌خواند که به آیه 12 سوره انعام رسید: قلْ لِمَنْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ قُلْ لِلَّهِ ۚ كَتَبَ عَلَىٰ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ (به مشرکان) بگو که آن‌چه در آسمان‌ها و زمین است ملک کیست؟ (اگر آن‌ها نگویند) تو باز گو همه ملک خداست که بر خویش رحمت و بخشایش را فرض و لازم کرده است. شیخ بهایی را دید، گفت: «ای شیخ! می‌خواهم من هم یک روز در طول پادشاهی‌ام رحمت بر خود واجب کنم و با مردم سرزمینم با رحمت و بخشش برخورد کنم.» شیخ گفت: «بعید می‌دانم بتوانی! کار سختی است.» شاه‌عباس دستور داد در شهر جار زدند که هر کس از شاه شکایتی یا خواسته‌ای دارد فردا آزاد است به دربار بیاید و شاه نه تنها خشم نخواهد گرفت بلکه مورد مرحمت خود هم قرارش خواهد داد. شاه شب را زود خوابید و گمان می‌کرد که فردا صبح دربارش از سیل جمعیت شلوغ خواهد شد ولی تا شب هنگام که مهلت رحمت شاه به پایان رسد دو نفر بیشتر به نزد او مراجعه نکردند. یکی پیرزنی بود که آمده بود تا پسرش را شاه از زندان ببخشد و آزاد کند. و دیگری نوجوانی بود که آمده بود از شاه شکایت کند. نوجوانِ شجاع از شاه شکایت کرد که عمّال او اجازه نمی‌دهند که افراد مستضعف در مکتب‌خانه، فرزندان خود را ثبت‌نام کنند و او را بخاطر فقیر بودن پدرش در مکتب راه نداده‌اند. نوجوان به شاه گفت: «من جای تو بودم از نشستن بر پشت تخت شرم داشتم چون عدالتی ندارم.» شیخ بهایی از ابتدای روز نزد شاه‌عباس بود. کم بود که شاه‌عباس عهد و پیمانش را فراموش کند و بر جوان غضب کند که نگاه متبسّمانه شیخ بهایی خشم شاه را فرو گذاشت. روز بعد شاه دستور داد گزارش نوجوان را بررسی کنند که متوجه شد چندان هم درست نبوده است. آن نوجوان طلبید و بر او خشم گرفت که چرا گزارش دروغ به او داده است. جوان گفت: «دروغگو من نیستم کارگزاران تو هستند که بر تو دروغ می‌گویند.» شاه آشفته شد و خواست انتقام بی‌ادبی دیروز جوان را امروز تلافی کند که شیخ بهایی جوان را به ترفندی از حضور شاه مرخص کرد. شاه عباس از شیخ گزارش‌کار خود خواست. شیخ گفت: «اگر دقت کرده باشی در کلِ شهر جار زدی و اصفهان را بالغ بر 100 هزار جمعیت بود که جز دو نفر بر رحمت تو اعتماد نکردند که نزد تو برای شکایت یا گفتن حاجتی بیایند. حال رحمت خدا را ببین که کل آفریدگان بر رحمتش امید دارند و به امید بخششِ گناهان‌شان، دست از معصیت و نافرمانی‌اش برنمی‌دارند و با این همه وعده بر عذابش، باز گناه می‌کنند و به رحمت او برای بخشش گناهان‌شان امید دارند. نکته دیگری که باید بگویم و بدانی، ای شاه! جوانی از تو انتقاد کرد یک روز خشم خود به زور خوردی و روز بعد چون زمان عهد رحمتت سر آمده بود درصدد تلافی سخن دیروزش بودی و قصد انتقام و خشم بر او داشتی. اما خدا را ببین چه اندازه صبور در رحمت است که هرگز در انسان به دیده انتقام نمی‌نگرد و اگر کلی معصیت کند با گفتن استغفرالله او را می‌بخشد و حساب لحظه‌ای را به لحظه‌ی قبل آن ارتباط نمی‌دهد و سریع‌الرضا است و بدان که رحمتی که او بر خود نوشته است ابدی و برای هر دو سرای است. در حالی که یک روز تو را توان تحمل رحمت او نبود.» ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝