🔹امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) :
هر که ما را دوست بدارد، در روز قیامت با ما خواهد بود و اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد ، خداوند او را با آن محشور خواهد کرد
📚امالی صدوق، ص ۲۰۹، مجلس ۳۷
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽🔺 دفتر سازمان LGBT در تفلیس توسط مردم گرجستان و با هماهنگی کلیسای ارتدوکس این کشور تصرف شد و اعضای #فرقه_همجنس_گرایان پا به فرار گذاشتند!
✊ مراسم همجنسبازان در این کشور نیز از ترس #شورش_مردم لغو شد!
✅ #مدافعان_لوط_نبی (ع) شورش علیه #گناه_همجنس_بازی در جهان را تازه آغاز کردهاند و به نظر میرسد در سالهای پیشرو مردم کشورهای مختلف، نسبت به این گناه شنیع، واکنش نشان دهند!
#آخرالزمان
#بازگشت_قوم_سدوم
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193049432_160170072842.pdf
10.38M
بحارالانوار
جلد 12
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193050220_160170072908.pdf
11.31M
بحارالانوار
جلد 13
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
⁉️چرا خواص از دستور خداوند در غدیر خم تبعیت نکردند؟
✅با وجود همه مدارک و اسناد مسلم تاریخی که در منابع دسته اول اهل سنت وجود دارد، با وجود تاکید شدید و صریح خداوند در منصوب نمودن امیرالمومنان، و علیرغم تاکیدات واضح پیامبر اسلام، چرا بلافاصله پس از ارتحال ایشان، خواص(ابوبکر، عمر، انصار و مهاجر) از دستور الهی تبعیت نکردند؟
✅طبیعتا نمیتوان گفت همگی فراموش کردند، از طرفی بسیاری از اصحاب نظیر سلمان،ابوذر، طلحه و زیبر... با انتخاب ابوبکر مخالفت کرده و در خانه علی(ع) تجمع نمودند.
✅دلایل سیاسی و اجتماعی زیادی در عدم تبعیت خواص میتوان برشمرد، اما در اینجا بهتر است از بُعد روانشناختی به شخصیت خواص پرداخت.
✅بدون شک یکی از دلایل عدم تبعیت از دستور خداوند، حسادت سران به قریش و انصار به جوان ۳۳ ساله ای بود که در مدح و منزلت او آیات فراوانی نازل شده بود.
امير المؤمنين عليه السلام، حسادت ديگران را سبب دور شدن خلافت از خودش مي داند، چگونه قومتان شما را از اين مقام [يعنى خلافت] باز داشتند، در حالى كه، از ديگران سزاوارتر بدان بوديد چنين پاسخ دادند که آنها نسبت به ایشان #حسادت داشتند.
📘خطبه ۱۶۲ نهج البلاغه
دلیل دیگر را باید در #كينه قريش از كشته شدن پهلوانانشان توسط امير المؤمنين عليه السلام جستجو کرد.
✅ابن طاوس از پدرش نقل مي كند كه گفت : به امام سجاد عرض كردم : چرا قريش علي عليه السلام را دوست نداشت ؟
فرمود : چون سران آنان را به جهنم فرستاد و براي بازماندگانشان جز عار وننگ چيزي باقي نگذاشت.
📘تاريخ مدينة دمشق ، ج ۴٢ ، ص ٢٩٠ .
✅علي عليه السلام مي گويد:
از رسول خدا(ص) پرسيدم: چرا گريه مي كني ؟ فرمود : كينه هايي در سينه ها حبس شده اند كه پس از رفتن من سرباز خواهند نمود.
عرض كردم : آيا دين من سالم خواهد ماند؟
فرمود: آري دينت سالم مي ماند.
📗المعجم الكبير،ج١٢ ، ص۶٠
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
خوانم همہ جا ڪہ زندہ هستم صلوات
خیزد ز دل خدا پرستم صلوات
ای مهدی دین زدیدن ماہ و فلڪ
با یاد رخ تو میفرستم صلوات
🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
🔹حضرت زهرا (سلام الله علیها) :
همانا سعادتمند کامل و حقیقی کسی است که امام علی (علیه السلام) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.
📚 امالی (صدوق) ص۱۸۲
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🌷 امام باقر (علیه السلام) :
☀️ من اَصبَحَ یَجِدُ بَردَ حُبِّنا عَلی قَلبِهِ فَلیَحمَدِ اللهَ عَلی بادِئِ النِّعَمِ قیلَ وَ ما بادِئُ النِّعَمِ ؟ قالَ: طیبُ المَولِدِ؛
💐 هر کس صبح کند و خنکی محبت ما را در قلب خود بیابد، باید خدا را برای نخستین نعمت سپاس گوید ، گفته شد نخستین نعمت چیست ؟ فرمودند : حلال زادگی.
📖 امالی صدوق 1/۵۶۲/۷۵۵
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
1_193050701_160170072937.pdf
12.59M
بحارالانوار
جلد 14
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193160342_160170073013.pdf
8.91M
بحارالانوار
جلد 15
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#آخرالزمان
تحمل یا تحول؟!
🔹 قرآن، کتاب معجزات است و مشکلاتی را که در برابر انسان ها قرار دارد، صادقانه بیان میکند. صداقتش آنجایی به اوج خود میرسد که حتی #راهکار_نجات از آن مشکلات را نیز بی پرده بیان میکند.
🔸خداوند در آیه ١۵۵ سوره بقره میفرماید: «قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مال ها و جان ها و میوه ها آزمایش می کنیم؛ و بشارت ده به استقامت کنندگان»
🔸 امام صادق علیه السلام فرمودند: «پیش از ظهور قائم، نشانه هایی از جانب خدای تعالی برای مومنان خواهد بود.» و در ادامه با بیان آیه ١۵۵ سوره بقره فرمودند: «این قول خدای تعالی است... یعنی شما مومنان را پیش از خروج قائم میآزمائیم؛ به (خوف) از پادشاهان بنی فلان در آخر سلطنت آنها و (گرسنگی به واسطه) گرانی قیمت ها و (کاستی در اموال به واسطه) کسادی داد و ستد و کمی سود و (کاستی نفوس به واسطه) مرگ و میر فراوان و (کاستی در ثمرات به واسطه) کمی برداشت محصولات زراعتی و در آن هنگام، صابران را به تعجیل خروج قائم مژده بده»
📚 کمال الدین و تمام النعمه، ج ٢، ص۶۴٩
🔺 در آخرالزمان، مردم به انواع بلاها مبتلا میشوند و موفقیت با #صابران است که دین خود را حفظ میکنند. وحشت و اضطراب، گرسنگی و قحطی، فساد در تجارت و بازرگانی و تلفات جانی و مرگ های سریع، از جمله این بلاهاست.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193160342_160170073013.pdf
8.91M
بحارالانوار
جلد 15
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
📖 #معاویه_و_غدیرخم
حذیفه بن یمان روایت می کند:
در غدیرِخُم در کنارِ رسولِ خدا صلَّی الله علیه و آله نشسته بودم و اکثر مهاجرین و انصار هم در مجلس حضور داشتند؛ رسولِ خدا رو به رویِ همه ایستاد و فرمود: ای مردم، خدای سبحان به من فرمانی جدید صادر کرد؛ و فرمود:
" یا ایُّها الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ ؛" سپس علی علیه السّلام را صدا زد و در سمتِ راستِ خود قرار داد و فرمود:
مَن کُنتُ مولاه فعلیّ مولاه ؛ اللهم والِ مَن والاه و عادِ مَن عاداه و انصُر مَن نصَرَه و اخذُل مَن خَذَلَه.
حذیفه می گوید: به خدا سوگند در آن روز معاویه را با حالتِ غضبناکی دیدم که از جایش برخاسته و با تکبّر و غرورِ خاصّی از مجلس خارج می شد و با خود می گفت: هرگز محمّد را در آنچه گفته تصدیق نمی کنم و ولایتِ علی را هیچ وقت نمی پذیرم.
در این هنگام ، خدایِ متعال آیاتِ ۳۱تا ۳۳ سوره ی قیامت را بر رسول الله صلَّی الله علیه و آله نازل فرمود: فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلّی ؛ وَلکِن کَذَّبَ وَ تَوَلّی؛ ثُمَّ ذَهَبَ اِلی اَهلِهِ یَتَمَطّی.پس(وای بر آن که چون ابوجهل) حق را تصديق نكرد و نماز بجا نیاورد. بلكه تكذيب كرد و روى گردانيد. و سپس با كبر و غرور به سوى اهلش رفت.
[شیخ طوسی گوید: این آیات درباره ابوجهل بن هشام بن مغیرة المخزومى نازل گردیده است.]
چون پیامبر( صلوات الله علیه و آله) تصمیم گرفت که او(معاویه) را بازگرداند و تنبیه و مجازات کند، بارِ دیگر جبرئیل فرود آمد و آیه ١۶ نازل شد: یا محمّد، در این کار تعجیل نکن؛
📙 شواهد التّنزیل؛ ص ۳۰۸
👈 در تفسیر على بن ابراهیم درباره سبب نزول این آیات و آیه ١۶ چنین ذکر شده است هنگامى که رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز غدیر خم مردم را به ولایت على بن ابىطالب خواند و از آنها در این باره بیعت خواست، عده اى بازگشتند و زیر بار نرفتند. از آن جمله معاویه بن ابىسفیان بود که در آن موقع که یک دست خود را در دست مغیرة بن شعبه و دست دیگر خود را در دست ابوموسى اشعرى نهاده بود تا تکبر و نخوت گفت: قسم به خدا ما به ولایت على اقرار نخواهیم کرد و آن را تصدیق نخواهیم نمود سپس این آیات نازل گردید و پیامبر بر منبر رفت و خواست از معاویه تبرى جسته و از او بیزارى جوید آیه ١۶ نازل گردید و پیامبر سکوت اختیار فرمود و نامى از او نبرد.
صاحب تفسیر برهان از ابن شهر آشوب و او از امام باقر علیهالسلام موضوع فوق را روایت نموده و گوید: در چنین موقعى پیامبر اراده کرده بود که معاویه را به قتل برساند سپس جبرئیل آمد و آیه ١۶را نازل نمود و پیامبر سکوت اختیار فرمود.
🔹تفسیر نور، محسن قرائتی، تهران:مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، 1383 ش، چاپ يازدهم
🔹اطیب البیان فی تفسیر القرآن، سید عبدالحسین طیب، تهران:انتشارات اسلام، 1378 ش، چاپ دوم
╔═.🍃.═════╗
@alamatha
╚═════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تبلیغ_ناقص_دین
⭕️روش تبلیغ دین به سبک بنی امیّه!!
👈 راست میگه! ولی همه راست رو نمیگه!!!
☑️ تفسیر کوتاه قرآنی، بر اساس مباحث مهدوی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#تا_غدیر
💢 هزینهی نقل فضیلتِ امیرالمومنین علیه السلام
✳️ در روزگاران فراوانی آنقدر فشار آوردند تا فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه نقل نشود؛
از "عبد اللّه بن شَدّاد" بن هاد، روايت شده است كه گفت :
دوست دارم آزاد باشم و يك روز تا شب ، فضايل على بن ابى طالب عليه السلام را نقل كنم سپس گردنم با شمشير ، قطع گردد.[1]
🔸 سینهها مالامال از عشق به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه بود، ولی باید سالها دم فرو میبردند.
📜 1 - شرح نهج البلاغة، ابن أبي الحديد، جلد 4 صفحه 73. (عَن عَبدِ اللّه ِ بنِ شَدّادِ بنِ الهادِ ، قالَ : وَدِدتُ أن اُترَكَ فَاُحَدِّثَ بِفَضائِلِ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ عليه السلام يَوما إلَى اللَّيلِ ؛ وأنَّ عُنُقي هذِهِ ضُرِبَت بِالسَّيفِ)
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🌷 امام باقر (علیه السلام) :
☀️ من اَصبَحَ یَجِدُ بَردَ حُبِّنا عَلی قَلبِهِ فَلیَحمَدِ اللهَ عَلی بادِئِ النِّعَمِ قیلَ وَ ما بادِئُ النِّعَمِ ؟ قالَ: طیبُ المَولِدِ؛
💐 هر کس صبح کند و خنکی محبت ما را در قلب خود بیابد، باید خدا را برای نخستین نعمت سپاس گوید ، گفته شد نخستین نعمت چیست ؟ فرمودند : حلال زادگی.
📖 امالی صدوق 1/۵۶۲/۷۵۵
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193160474_160170073036.pdf
9.68M
بحارالانوار
جلد 16
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
1_193160683_160170073110.pdf
10.06M
بحارالانوار
جلد 17
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
4_5996827226383852488.mp3
1.16M
⁉️وظیفه منتظران در زمان خروج سفیانی چیست ؟ واینکه ملحق شدن ایرانیان به سپاهیان حضرت چگونه میباشد ؟
⭕️#ابراهیم_افشاری
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
#اهل_سنت_و_واقعه_غدیر
🔹واقـعـه ی غـدیـر و مـعـرفـى امـام عـلى (ع ) بـه خـلافـت و جـانـشـیـنـى رسـول خـدا(ص) در آن روز، از چـنان عظمتى برخوردار است که آن رویداد تاریخى را یکصد و ده نفر صـحابى پیامبر(ص ) نقل کرده اند! البته این بدان معنى نیست که از آن گروه کثیرى که همراه رسـول خـدا(ص ) شـاهـد آن حـادثـه بـودنـد، فـقـط هـمـیـن تـعـداد ایـن واقـعـه را نـقـل کـرده بـاشـنـد، بـلکـه تـنـهـا اسـامـى ایـن تـعـداد از صـحـابـى در کـتـاب هـاى اهل سنت آمده است.
تعدادى از آن 110 راوى واقعه غدیر عبارتند از: "ابـوبـکـر بن ابى قحافه، عمر بن خطاب، عثمان بن عفان، طلحه، زبیر، عبدالله بن جعفر، عـبـاس بـن عبدالمطلب، عبداللّه بن عبّاس، ابوایوب انصارى، ابوذر غفارى، سلمان فارسى، ابـوقـتـاده، ابـوهـریـره، زیـد بـن ارقـم، عـدى بـن حـاتـم، سـهـل بـن حـنیف، حسان بن ثابت و... [و از زنان ] فاطمه زهرا(س )، ام سلمه، عایشه، ام هانى، فاطمه بنت حمزه و..." ( ابـن شـهـر آشوب، در کتاب مناقب نام 110 نفر را ذکر کرده، همچنین علامه امینى در الغدیر نام 110 نفر را به ترتیب حروف الفبا آورده است.) [1]
بعد از صحابه، 84 نفر از تابعین، از جمله ابو راشد، ابو سلمه، ابو سلیمان، مؤ ذن ابو صالح و... نیز حدیث غدیر را نقل کرده اند.[2]
هـمـچـنـیـن عـلمـا و محدثان قرن هاى بعد در حفظ این اثر جاودانه نهایت مراقبت را داشته، و در هر قـرنـى، بـا دقـت نـظر، این حدیث گرانبها را از گروه پیشین دریافت و به طبقه ی بعدى تسلیم کرده اند:
در قـرن دوم هـجـرى 56 نـفر، قرن سوم 92 نفر، قرن چهارم 43 نفر، قرن پنجم 24 نفر، قرن شـشم 20 نفر، قرن هفتم 21 نفر، قرن هشتم 18 نفر، قرن نهم 16 نفر، قرن دهم 14 نفر، قرن یازدهم 12 نفر، قرن دوازدهم 13 نفر، قرن سیزدهم 12 نفر و در قرن چهاردهم 21 نفر از علماى اهل سنّت حدیث غدیر را نقل کرده اند که مجموع این افراد به 360 نفر مى رسد.[3]
شـاهـد دیـگـر بـر جـاودانـگـى حـدیـث غـدیـر، کـتـاب هـاى مـسـتـقـلى اسـت کـه گـروهـى از عـلمـاى اهل سنّت افزون بر نقل حدیث، پیرامون سند و مفاد آن نوشته اند؛ مانند:
1 ـ ابو جعفر طبرى، مورخ بزرگ اسلامى (متوفى 310 ق )، در کتاب "الولایة فى طرق حدیث الغـدیـر"، ایـن حـدیـث را بـا بـیـش از هـفـتـاد طـریـق از پـیـامـبـر(ص ) نقل کرده است.
2 ـ ابـوالعـباس احمد بن محمد همدانى، معروف به ابن عقده (م 333 ق)، در کتاب "الولایة فى طرق حدیث الغدیر"، حدیث غدیر را از 105 نفر نقل کرده است.
3 ـ ابوبکر محمد بن عمر بغدادى معروف به جحانى (م 355 ق)، در کتاب "من روى حدیث غدیر خم"، از 125 طریق از پیامبر(ص ) حدیث غدیر را آورده است.
4 ـ ابـوغـالب احـمـد بـن مـحمّد الرازى (م 368 ق) و محسن بن حسین نیشابورى خزاعى و على بن عـبـدالرحـمـان بـن عـیـسـى جـراحـى قـنـاتـى و 26 نـفـر دیـگـر از عـلمـاى مـشـهـور اهل سنّت، از حدیث غدیر در کتاب هاى مستقلّى بحث کرده اند.[4]
دانـشـمـنـدان بـزرگ شـیـعـه نـیز، واقعه ی غدیر را در کتاب هاى بزرگ و ارزشمندى همچون اعیان الشیعه، الغدیر، المراجعات، الطرائف، عوالم العلوم، بحارالانوار (ج 37)، عبقات الاَنوار و... ذکر کرده اند.
شاءن نزول آیه تبلیغ از دیدگاه اهل سنّت
دربـاره ی شـأن نـزول آیه: "یا اَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما اُنْزِلَ اِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ اِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بـَلَّغـْتَ رِسـالَتـَهُ وَاللّهُ یـَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ."[5]، در کتاب هاى مختلفى که دانشمندان اهـل سـنـّت ـ اعـم از تـفسیر، حدیث و تاریخ ـ نگاشته اند، روایات بسیارى به چشم مى خورد که تـصـریح در نزول این آیه درباره بیان ولایت على (ع ) در غدیر خم دارد، فـخـر رازى در تـفـسـیـر خـود از ابـن عـبـاس، چـنـیـن نـقـل مـى کـنـد: وقـتى آیه تبلیغ نازل شد، پیامبر(ص ) دست على (ع ) را گرفت و فرمود: "مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِىٌ مَوْلاهُ..." در همین هنگام عمر بن خطاب، على (ع ) را ملاقات کرد و به او گفت: "ـَنـیـئاً لَکَ یـَا بـْنَ اَبى طالِبٍ، اَصْبَحْتَ مَوْلاىَ وَ مَوْلى کُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ"[6] اى پسر ابو طالب، [این مقام ] بر تو مبارک باد! مولاى من و مولاى همه ی مردان و زنان مؤ من گردیدى.
پی نوشت :
[1] مناقب ج 3، ص 25، الغدیر، ج1، ص 14
[2] الغدیر، ج 1، ص 129 ـ 151.
[3] همان، ج 1، ص 73 ـ 151.
[4] همان، 152 ـ 157.
[5] مائده (5)، آیه 67.
[6] تفسیر فخر رازى، ج 12، ص 42.
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝