💠 حدیث روز 💠
💎 جایگاه قابل توجه فقرا و نیازمندان در قیامت
🔻امام حسين عليهالسلام:
اِتَّخِذُوا عِنْدَ الْفُقَراءِ اَيادىَ فَاِنَّ لَهُمْ دَوْلَةٌ يَوْمَ الْقيامَةِ
❇️ (با نيكى و كمك به نيازمندان) نزد آنان جايگاهى براى خود بيابيد كه آنان روز قيامت مقام و منزلتى دارند.
📚 كنز العمّال، ح 16582
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخابات_1400
🎥 دعوت مراجع از مردم به مشارکت در انتخابات
🔴 حجت الاسلام علیرضا پناهیان: هر نفر از نیروهای دلسوز کشور ۴۰ نفر را که نمیخواهند در انتخابات شرکت کنند به تاسی از حضرت زهرا سلام الله علیها دعوت به رای دادن کند.
🔹 باید با یک کار مجاهدانه یأس و نا اُمیدی که دولت در بین مردم ایجاد کرده را از بین ببریم.
#راهبرد_طلایی #مشارکت_حداکثری
#مردم_میدان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخابات_1400
🔸جلیلی: جوانان موتور حرکت جهش کشور هستند.
🎥سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری: جوانان باید احساس کنند از توانشان به بهترین شکل ممکن استفاده می شود.
🔹استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان یکی از لوازم جهش کشور است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخابات_1400
🔸جلیلی: موانع جهش کشور نباید بهانه ای برای کم کاری رئیس جمهور باشد.
🎥سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری: رئیس جمهور باید برنامه هایی برای خنثی سازی برنامه های دشمنان در راه استفاده از امکانات کشور داشته باشد.
🔴وزیر اقتصاد: بانک مرکزی از ۳ مسیر به بورس آسیب زد
🔹در ابتدای سال ۹۹ نرخ سود بین بانکی حدود ۹ درصد بود که در همان مقطع رشد بازار سهام آغاز شده است اما در اواخر خرداد به صورت ناگهانی نرخ سود بین بانکی تقریبا دو برابر شد و به حدود ۱۸ تا ۱۹ درصد رسید.
🔹این موضوع یک سیگنال منفی برای بازارهای مالی محسوب میشود و تنها محدود به اقتصاد ایران نیست.
🔹در سال ۹۹ نه تنها نرخ سود بین بانکی تغییر کرد بلکه نرخ سود سپردههای یکساله از ۱۵ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافت، از سوی دیگر با وجود آنکه تاکنون به سپردههای دو ساله برای بانکها تعیین نشده بود، بانک مرکزی مجوز ایجاد سپردههای دو ساله با نرخ ۱۸ درصد را صادر کرد.
🔹آنچه واضح است که بازارهای مالی از جمله بورس به شدت نسبت به نرخ بهره حساس هستند و با کوچکترین تغییری سیگنال منفی و یا مثبت دریافت میکنند.
🔰 #تحلیل_و_تبیین | گزارش مهم سایت KHAMENEI.IR درباره شیوه رفتاری و مشی سیاسی رهبرانقلاب درباره افراد فعال در عرصه انتخابات
🔻 منطق رهبری انقلاب اسلامی، «انجام تکلیف بر مبنای حجت عندالله» است و این موضوع، یک حقیقت مطلق و شامل است.
🔸️پاسخ رهبر انقلاب به مشورت حجتالاسلام سیدحسن خمینی بدلیل اصرار وی و نه یک کنش سیاسی بلکه یک مخاطبه ایمانی-عاطفی و در مقام خیرخواهی بود.
🔹آنچه در جلسهی درس خارج فقه مهرماه۹۵ منتشر شد نیز از حکم مشابهی برخوردار است. رفتاری که نه از جایگاه کنش روزمره کنشگران سیاسی، بلکه از جایگاه پاسخگویی در برابر خداوند متعال پیرامون آن چیزی بود که درست و صلاح تشخیص داده بودند بدون اینکه امر و نهی در کار باشد.
🔸️احترام ایشان به ساختارهای قانونی بهحدی است که حتی در پاسخ به درخواست شورای نگهبان نسبتبه صلاحیت داوطلبان هم صریحا عنوان داشتهاند که بنای دخالت ندارند.
🔹️از نگاه حضرت آیتالله خامنهای احترام و حفظ حرمت ساختارهای قانونی در کنار تقویت قدرت تحلیل و تشخیص مردم خود ضامن بقاء و ادامهی انقلاب است بدون آنکه نیازی به ورود و دخل و تصرف در ساختارها یا تشخیص مردم باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #فوری | درخواست آیت اللّٰه رئیسی برای انعکاس این مصاحبه در رسانه ها
🔺 روایت سید ابراهیم رئیسی از فاجعه در اختصاص ارز دولتی/ ما با بدهکاران بانکی برخورد کردیم، چرا شما از اعلام اسامی میترسید؟
➕اسامی ۱۷ هزار نفر نقاش، بقال، کارتن خواب، خانم خانه دار و... را برای مشخص شدن تکلیف ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برنگشته اعلام کردند!
➕نسبت به دستگیری و عودت پول این ۱۱ نفر ما اقدام کردیم، چرا اینها از اعلام اسامیشان میترسند؟!
➕بعضی از این ۱۱ نفر از معروفها هستند و نامشان هم رسانهای شده است!
در انتظار ظهور آقایمون ومولایمان امام زمان عج الله تعالی فرجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
چون تحریم هست؛
همهی بیکفایتیها هم، موجّه است ❗️
#انتخابات_۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️توی یه دقیقه همتی نابود شد 😂
💢 اگر کوتاهی کنیم در تمام سیئات آنها شریک هستیم. همانگونه که در مناظره ها مشهود است عدهای نه به قانون و نه به ارزشهای اخلاقی و دینی پایبند هستند، این ها حتی برخلاف قوانین مناظرات صریحا دروغ میگویند و اگر چنین افرادی حاکم شوند ادامه دهنده مسیر قبل بوده و خسارت چندبرابر است و چیزی باقی نمیماند.
💬 آیت الله محمود رجبی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم و از شاگردان برجسته مرحوم علامه مصباح یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخابات_1400
🔸جلیلی: برای استفاده از تمام ظرفیت های جهان و اعتلای ایران باید برنامه داشت.
🎥سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری: سیاست خارجی فعال، سیاستی است که برای 200 کشور جهان برنامه داشته باشد نه چند کشور محدود
🔹برای تک تک کشورهای همسایه باید برنامه های واقعی، عملیاتی و غیر شعاری داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخابات_1400
🔸حضور حدود یک میلیون و 400 هزار رای اولی در انتخابات امسال
🎥رئیس ستاد انتخابات 1400: 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر شامل 29 میلیون و 980 هزار و 38 نفر مرد و 29 میلیون و 330 هزار و 269 نفر زن واجد شرایط شرکت در انتخابات امسال هستند.
🔹عرف: یک میلیون و 392 هزار و 148 نفر شامل 706 هزار و 988 نفر مرد و 685 هزار و 160 نفر زن هم رای اولی های امسال برای شرکت در انتخابات هستند.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸رأی دادن در زمان سختی، اجر بیشتری دارد🔸
شرکت در انتخابات در وقتی که #مشکلاتی در جامعه هست، ارزشش بیشتر است. هر چه مشکل بیشتر باشد، بیعت کردن با نظام و حضور در صحنه، اجر بیشتری دارد. خداوند در قرآن می فرماید آن هایی که با تو «فی ساعه العسره» (در زمان #عسرت و سختی) همراهی کردند اجرشان بیشتر است.
من عرض می کنم: این رأی دادن های شما، اصولاً جزء رأی دادن در «ساعت عسرت» است. بیعت در «ساعت عسرت» است. اثر این رأی دادن، برای همیشه در زندگی شما باقی می ماند و [اگر انجام نشود]، #محرومیت آن برای همیشه #وجدانتان را آزرده می کند. کسانی بودند که در صحنه های پیش از انقلاب شرکت نکردند؛ بعد از اینکه انقلاب پیروز شد آن ها همیشه خودشان را ملامت می کردند و یک آتشی همیشه دل آن ها را می سوزاند: «نارُ اللهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ»: آتش سوزان الهی که بر دل ها می تابد.
#انتخابات
.
♻️ قاعده ترجیح صالح مقبول بر اصلح، در انتخاب بین رییسی و جلیلی
🔹 قسمت اول
🔰 حمید رسایی: تقریبا از سال ۸۴ و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که موضوع «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» روی زبانها افتاد. این قاعده پیش از این همواره و در هر انتخابات، برای کاندیدای خاصی مطرح میشد که این بار اساسا در میدان رقابت نتوانست حاضر شود.
در روزهای اخیر و به مناسبت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اما باز هم موضوع «ترجیح صالح مقبول بر اصلح» محل نزاع موافقان و مخالفان کاندیداها شده است. برخی عمل به این قاعده را کلا منتفی و برخی عمل به آن را در هر شرایطی صحیح دانستهاند و برخی هم حیران بین درستی و نادرستی آن ایستادهاند. در این باره چند نکته قابل تامل است که اگر به آنها توجه شود، این سردرگمی پایان خواهد یافت.
محل نزاع و بحث اینجاست: در کارزار انتخاباتی با کاندیدهایی مواجه هستیم که #از_نظر_ما یکی از آنها از جمیع شرایط، اصلح و بقیه افراد صالح و حتی برخی از آنها از نگاه ما (نه از نگاه مراجع قانونی و تایید کننده) غیرصالح هستند.
اجازه دهید موضوع را در قالب مثالی مطرح کنم. فرض کنید چهار گزینه داریم که وقتی ویژگیهای آنها را در ابعاد مختلف مورد دقت قرار میدهیم، از امتیازهای ۱۹، ۱۷، ۱۱ و ۹ برخوردارند که طبعا از نگاه ما گزینه اول اصلح، گزینه دوم صالح، گزینه سوم هم به نسبت گزینه مردود، کاندیدایی صالح و گزینه چهارم هم که به دلیل عبور از خط قرمزهای ما اساسا مردود و غیرصالح است.
طبعا اگر در حالتی باشیم که فرد اصلح مقبولیت داشته باشد، تکلیف روشن است. اما مفروض بحث ما این است که از #راه_مطمئن و درستی (نه صرفا ادعای این رسانه و ادعای درگوشی آن چهره سیاسی) به این نتیجه رسیدهایم که به احتمال زیاد، گزینه اصلح مورد نظر ما متاسفانه مقبولیت لازم در صحنه رقابت انتخاباتی را ندارد و در ادامه فرایند انتخاباتی هم به این مقبولیت دست نمییابد اما گزینه دیگری که صالح است، از این مقبولیت برخوردار است و اگر آرا متفرق شود، گزینه اصلح و صالح، هیچکدام انتخاب نمیشوند بلکه ممکن است فرد غیرصالح (با معدل ۹) قدرت را در دست بگیرد. طبعا قدرت یافتن چنین گزینهای، لطمات جبران ناپذیری برای مردم، کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی به دنبال خواهد داشت. در این حالت، تکلیف ما چیست؟
به نظرم در این حالت ما با دو #قاعده_اصلی مواجهایم:
اصل اول: از طرفی اصل عقلی و نقلی (روایات معصومین) این است که انتخاب اصلح بر صالح ترجیح دارد. طبعا بهم زدن این قاعده «خلاف اصل» است حتی اگر ترجیح صالح مقبول بر اصلح نامقبول باشد. اگر این «خلاف اصل» دائما تبدیل به «اصل» شود، نتیجه آن به مرور زمان، نزولی و عبور از صلاحیتها خواهد بود. چرا که فرد صالحی که در این دوره مقبول بوده است پس از مدتی با تغییر ذائقهها نسبت به فردی که امتیاز کمتری از او داشته، نامقبول خواهد شد و ...
اصل دوم: اما از طرفی نمیتوان تردید کرد که در فعالیتهای اجتماعی بویژه رقابتهای انتخاباتی (که حصول نتیجه در آن، متوقف بر آرای تک تک افراد جامعه است) باید تلاش کرد و با کار جمعی، آرای بیشتری به دست آورد. بدیهی است در چنین کارزاری اگر شما آرای خود را متفرق کنید، فرد ناصالح امورات کشور را به دست خواهد گرفت.
طبعا کار وقتی به اینجا رسید، پای یک قاعده عقلی به میان میآید و این سئوال مطرح میشود: آیا در چنین مواقعی، برای دفع مفسده بزرگ، انتخاب صالح مقبول بر اصلح ترجیح دارد یا باید همچنان بر انتخاب فردی که #از_نظر_ما اصلح است، اصرار ورزید؟
آنچه نویسنده این سطور میفهمد و درس آن را خدمت استادش پس داده، به این سئوال نمیتوان یک جواب ثابت داد بلکه به فراخور شرایطی، پاسخ تغییر میکند. برای فهم بهتر موضوع، ادامه بحث را با دقت بیشتری دنبال کنید.
توضیح اینکه اگر صحنه انتخابات اینگونه بود که...