eitaa logo
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
2.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
518 ویدیو
629 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅اقامه نماز عیدفطر ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 💠به امامت آیت‌الله‌علم‌الهدی در حرم امام رضا(علیه السلام)
❇️ خداوند متعال، سرچشمه عشق و محبت در زندگی بندگان/ باید دستاوردهای معرفتی رمضان پس از عید فطر هم حفظ شود 💠 به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه عبادی نماز عید سعید فطر که با حضور زائران و مجاوران در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با اشاره به مناجات نماز عید در قنوت اظهار کرد: در این نماز گفتیم «اَللّهُمَّ اِنی اَسأَلُکَ بِحَقِّ هذَا الیَوم اَلّذى جَعَلتَهُ لِلمُسلِمین عیدا» و همه ما از خدا خواستیم که این روز عزیز که خدا آن را عید قرار داده است، برای همه مسلمانان عید و مایه شادمانی باشد. 🖊️ ایشان افزود: نکته‎ای که در این باره وجود دارد، مربوط به آن است که ذات اقدس پروردگار خود این روز را برای ما عید قرار داده است. وقتی سخن از دوستی با ذات اقدس پروردگار به میان می‌آید، این‌طور گفته می‌شود که خدا را دوست داشته باشید درحالی که حقیقت آن است که محبت از ناحیه خدا صادر می‌شود و وجود اقدس خداوند عالم است که پیش و بیش از همه ما، عشق را در امور و شئون زندگی‌مان جاری می‌کند. ✴️متن کامل خبر درسایت Alamolhoda.com 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ اللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَهِ 🔸 حضور پرشور مردم مومن مشهدمقدس در مراسم نمازعیدفطر به امامت آیت‌الله‌علم‌الهدی حرم‌مطهرامام‌رضا(علیه‌السلام) 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✳️ نخستین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان علیه السلام، آیه سوم سوره مبارکه بقره است
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چهاردهم سوره مبارکه بقره است که در قالب طرح یک استفهام انکاری، کسانی که از بردن نام خدا در مساجد جلوگيرى کردند و و سعى در ويرانى آن نمودند را ستمکارترین افراد معرفی می کند، سپس می فرماید: شایسته نیست که چنین افرادی جز با ترس و وحشت به این اماکن مقدس ورود کنند، آنگاه در پایان آیه به عاقبت دنیوی و اخروی چنین افرادی پرداخته فرموده است: براى ایشان در دنيا رسوايى و در آخرت عذابی بزرگ است: « وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ». 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چها
🖋️ بشارت های قرآن به وجود اقدس امام زمان (5) 🔸 دومین آیه ای که بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام مرتبط با امام زمان علیه السلام می باشد آیه 114 از سوره مبارکه بقره است. 🟢 خدای متعال در این آیه نخست در قالب طرح یک استفهام انکاری، کسانی که از بردن نام خدا در مساجد جلوگيرى کردند و و سعى در ويرانى آن نمودند را ستمکارترین افراد معرفی می کند: « وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَ سَعَى‏ فىِ خَرَابِهَا ». سپس می فرماید: شایسته نیست که چنین افرادی جز با ترس و وحشت به این اماکن مقدس ورود کنند: « أُوْلَئكَ مَا كاَنَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائفِينَ ». آنگاه در پایان آیه به عاقبت دنیوی و اخروی چنین افرادی پرداخته فرموده است: براى ایشان در دنيا رسوايى و در آخرت عذابی بزرگ است: « لَهُمْ فىِ الدُّنْيَا خِزْىٌ وَ لَهُمْ فىِ الاَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ». 🔹 در روایات تفسیری عامه و اهل سنت رسوایی و خواری دنیوی گروه مورد اشاره زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام معرفی شده است (جامع البیان، ج1، ص399 و الدر المنثور، ج1، ص108). ✔️ در روایات شیعه هم در بیانی نورانی از امام عسکری علیه السلام نقطه نهایی پیروزی اهل ایمان و رهایی مساجد از دست دشمنان، هنگام ظهور امام زمان علیه السلام بیان شده است (بحارالانوار، ج۸۰، ص۳۴۰). 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ✴️در تداوم انتشار آداب غذاخوردن بر اساس روایت امام
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ✴️در تداوم انتشار آداب غذاخوردن بر اساس روایت امام مجتبی علیه السلام که در کتاب سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گرفته، در پنجشنبه های با کتاب این هفته برش هایی از کتاب در خصوص رعایت تواضع و فروتنی در هنگام غذا خوردن را مرور می کنیم. 🆔️https://www.instagram.com/p/CrjMig_oFaS0DWB0hgvfZ1WmWJ7tx3FGNxwk7o0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✅هم اکنون در صفحه اینستاگرام آیت‌الله‌علم‌الهدی ✴️در تداوم انتشار آداب غذاخوردن بر اساس روایت امام
🔸 آداب دوازده گانه غذا خوردن در بیان امام مجتبی علیه السلام (ششم، هفتم و هشتم: نشستن بر پای چپ، گذاشتن غذا روی زمین و نشستن در کنار سفره) 🖋️ نشستن بر پای چپ در هنگام خوردن غذا ناظر به رعایت تواضع و فروتنی نسبت به پروردگار در حال تناول طعام است که در سیره و سنت پیامبر و ائمه علیهم السلام مورد توجه قرار گرفته است. 🔹 از جمله در حالات پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است که از خوردن در حال تکیه دادن نهی می فرمود و هرگاه غذا تناول می کرد روی یکی از پاهای خود می نشست و به پای دیگر اعتماد می کرد و می فرمود: من همچون برده می نشینم و همچون برده غذا می خورم: « أَنَّهُ نَهَى عَنِ الْأَكْلِ مُتَّكِئاً وَ كَانَ إِذَا أَكَلَ اسْتَوْفَزَ عَلَى إِحْدَى رِجْلَیهِ وَ اطْمَأَنَّ بِالْأُخْرَى وَ یقُولُ: ( أَجْلِسُ كَمَا یجْلِسُ الْعَبْدُ وَ آكُلُ كَمَا یأْكُلُ الْعَبْدُ ) » (دعائم الاسلام، ج2، ص118؛ بحار الانوار، ج63، ص389). 🖊️ گذاشتن غذا روی زمین و نشستن در کنار سفره دو مصداق دیگر برای نشان دادن تواضع و فروتنی است که در روایات بدان توصیه شده است. *️⃣ از جمله در حالات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می خوانیم هرگاه برای آن حضرت غذایی آورده می شد، می فرمود آن را روی زمین بگذارند و می گفت: من بنده (خدا) هستم، آن گونه که بندگان می خورند می خورم و آن گونه که بندگان می نشینند می نشینم: « کان رسول الله صلی الله علیه و آله اذا اتی بطعام امر به فالقی علی الارض و قال انما انا عبد آکل کما یاکل العبد و اجلس کما یجلس العبد » (الزهد، ص11) ▪️لازم به یاد است آنچه در توصیه به مصادیق سه گانه مذکور مهم بوده و مورد توجه حضرات ائمه علیهم السلام قرار داشته، رعایت اصل تواضع در تناول طعام می باشد. از این رو استفاده از میز و صندلی در هنگام صرف غذا که امروزه در بین آحاد جامعه مؤمنان رواج یافته، مادامی که با رعایت تواضع و فروتنی در هنگام خوردن غذا منافات نداشته باشد، بی اشکال است. 🌐 Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چها
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چهاردهم سوره مبارکه بقره است که در قالب طرح یک استفهام انکاری، کسانی که از بردن نام خدا در مساجد جلوگيرى کردند و و سعى در ويرانى آن نمودند را ستمکارترین افراد معرفی می کند، سپس می فرماید: شایسته نیست که چنین افرادی جز با ترس و وحشت به این اماکن مقدس ورود کنند، آنگاه در پایان آیه به عاقبت دنیوی و اخروی چنین افرادی پرداخته فرموده است: براى ایشان در دنيا رسوايى و در آخرت عذابی بزرگ است: « وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَىٰ فِي خَرَابِهَا ۚ أُولَٰئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ ۚ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ ». 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی
✳️ دومین آیه از آیات مصحف شریف درباره وجود اقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، آیه یکصد و چها
🔸 بشارت های قرآن به وجود اقدس امام زمان (6) 🖋️ در مقام تبیین ارتباط آیه 114 سوره بقره به عنوان دومین آیه از آیات مهدوی قرآن با وجود اقدس امام زمان بودیم. 🔹به جهت روشن شدن کامل وجه ارتباط این آیه با موضوع مهدویت ذکر این نکته ضرورت دارد که در نتیجه غیبت امام زمان علیه السلام خسارت های زیادی دامنگیر جامعه بشریت شده است. 🟢 از بالاترین خسارت ها در زمان غیبت امام زمان علیه السلام، خسارت در عرصه های فرهنگی است. به طوری که حظّ و بهره مردم از فرهنگ دینی در زمان درک محضر معصوم علیه السلام با بهره مندی فرهنگی ایشان در دوران غیبت در یک سطح نیست. ✔️ از دلایل این تفاوت سطح آن است که در زمان حضور معصوم، امام به خاطر برخورداری از آگاهی و بصیرت خدادادی، واقعیت تمام جریان های اندیشه ای منحرف را آشکار می کند. در حالی که درک همه انحراف های فکری توسط غیر معصوم امکان پذیر نیست. لذا اگر در صدر اسلام وجود اقدس امیرالمؤمنین علیه السلام شفاف سازی نمی کردند، انحراف جریان فرهنگی ایجاد شده توسط دو صحابی پیامبر مثل طلحه و زبیر برای جامعه اسلامی روشن نمی شد. 🖊️ از جمله مصادیق بارز خسارت فرهنگی در جامعه دینی، ممانعت از ترویج جریان عبودیت و بندگی خدا در میان مردم است که خدای متعال در آیه 114 سوره بقره با بیان اینکه ستمکارتر از افرادی که از بردن نام خدا در مساجد جلوگیری و سعی در ویرانی آن می کنند وجود ندارد به این خسارت فرهنگی اشاره کرده و عاقبت افرادی که به تحقق این خسارت اقدام می کنند را رسوایی در دنیا و عذاب عظیم الهی در آخرت دانسته است: وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ في‏ خَرابِها ... لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيمٌ. *️⃣ مطابق روایاتی که در نوبت قبل ذکر شد نقطه نهایی از بین رفتن کامل این خسارت فرهنگی هنگام ظهور امام زمان علیه السلام است که آن حضرت تشریف می آورند و با تشکیل حکومت عدل اسلامی، با تمام جریان های منحرف مقابله و عبودیت و بندگی خدا را در همه عالم گسترده و فراگیر می کنند. 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com