eitaa logo
بنیاد مهدویت استان البرز
2.1هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
158 فایل
﴾﷽﴿ 🔰محور فعالیت بنیاد:آموزشی_فرهنگی_ پژوهشی کرج_بلوار ملاصدرا_به‌سمت نبوت‌_بعد از ابوذرجنوبی _بنیاد‌ فرهنگی‌ حضرت‌ مهدی‌ موعود(علیه‌السلام) 02634294152_02634214145 +989370754174 ارتباط با ادمین ها👇 @fasleentezar10mahdaviat @alborz_mahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 در پیام رسان سروش نیز همراه ما باشید با کلی مطالب مهدوی منتظر شما هستیم ادرس https://sapp.ir/alborzmahdaviat
@alborzmahdaviat چگونه ممکن است امام زمان علیه السلام در کودکی رهبر مسلمانان جهان شود؟ امدادهای الهی به سن و سال بستگی ندارد. گاهی یک رادیو کوچک موج دورترین نقطه را می گیرد؛ ولی یک رادیو بزرگ، امواج نزدیک ترین مکان را نمی گیرد. فلش کامپیوتر از فلز ساخته شده است و ابعاد آن حدود یک سانتی متر در چند سانتی متر بیشتر نیست؛ اما وقتی به کامپیوتر متصل می شود، پس از چند ثانیه چندین هزار جلد کتاب در آن ذخیره می شود. راستی! اگر انسان بتواند در لحظه ای این همه علوم را در فلزی ذخیره کند، که این را انجام داده است، خدای بزرگ بشر نمی تواند تمام علوم امامت را در یک کودک ذخیره سازد؟! نه تنها امام بلکه بعضی از فرزندان امام نیز چنان اطلاعات وسیعی داشتند که همه را به تعجب وا میداشتند. در تاریخ می خوانیم که جمعی از شیعیان سؤالات زیادی را جهت دریافت پاسخ به منزل امام كاظم علیه السلام بردند. پاسخ کامل این سوال http://alborzmahdaviat.ir/rahbari-emam-dar-kodaki/ ثبت سوال جدید http://alborzmahdaviat.ir/porsesh/
#انتظار_سرخ @alborzmahdaviat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
@alborzmahdaviat استاد اباذری موضوع : امام مهدی علیه السلام در قرآن جلسه اول
@alborzmahdaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ Video ] #کلیپ_مهدوی آقای حجت الاسلام والمسلمین اقایی قسمت چهارم تهیه شده توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام @ALBORZMAHDAVIAT
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
@alborzmahdaviat استاد اباذری موضوع : امام مهدی علیه السلام در قرآن جلسه دوم
@alborzmahdaviat چه شخص یا اشخاصی بدن مطهر امام حسین علیه السلام را دفن نمودند؟ آیا امام سجاد علیه السلام که در زندان کوفه بسر می بردند در تدفین حاضر شدند؟ نسبت به این موضوع داده های تاریخی متفاوت است الف: بنی اسد در برخی از منابع حدیثی و تاریخی گفته شده؛ وقتی عمر سعد از کربلا به طرف کوفه حرکت کرد و از آن مکان دور شد، گروهی از قبیله بنی اسد که ساکن قریه "غاضریه" بودند آمدند و بر حسین علیه السلام و اصحابش نماز خواندند و دفن کردند و حسین علیه السلام را در همین مکانی که هم اکنون مرقد مطهرش می باشد به خاک سپردند و علی بن حسین را پائین پای آن حضرت دفن کردند و برای دیگر شهدای اهل بیت و اصحاب که در آن حوالی بودند حفره ای کندند از جانب پای آن حضرت و همه را با هم در یک جا به خاک سپردند و عباس بن علی را در آن جا که به شهادت رسیده بود در راه "غاضریه"(1) دفن کردند و اکنون قبر او در آن مکان قرار دارد. ب: امام سجاد علیه السلام نخست لازم است بیان کنیم که برخی از احادیث شیعه متضمن این معنا است که لازم است هر امامی را هنگام کفن و دفن امام بعدی تجهیز و تدفین و نماز بخواند. در احتجاج امام رضا بر واقفیه است که علی بن حمزه به آن حضرت گفت: "ما از پدران تو روایت کرده ایم که متولی امر امام نمی شود مگر امامی مثل او، حضرت در جواب فرمودند: مرا خبر ده که حسین علیه السلام امام بود یا نبود گفت: امام بود، امام فرمود متولی امر او که شد؟ علی بن حمزه گفت: علی بن حسین علیه السلام امام فرمودند: علی بن حسین کجا بود؟ او که در زندان و محبوس به دست عبیدالله بود! علی گفت: پنهان و پوشیده از کسان عبیدالله بیرون رفت و متولی امر پدر شد و بازگشت، امام فرمود: آن کسی که علی بن حسین را قدرت داد که به کربلا آمده و عهده دار دفن و کفن شهدا باشد، قدرت می دهد صاحب این امر به بغداد آمده و وظیفه کفن ودفن پدربزگوار خودرا انجام دهد، در حالی که نه در زندان بود و نه اسیر. (2) و آن حضرت را بدون غسل دفن کردند. چون شهید نیازی به غسل ندارد. پی نوشت ها: 1. شیخ مفید، الارشاد، قم، مؤسسه آل البیت لاحیاء التراث، ج2، ص114. 2. مقتل الحسین(ع)، عبد الرزاق، مقرم، بیروت، دارالکتاب الاسلامی، 1399ق، ص 319 و 320.
@alborzmahdaviat متن سوال : منتظران ظهور امام زمان علیه السلام چگونه می توانند او را یاری کنند؟ امام باقر علیه السلام فرمودند: و اللّٰه، لأحبّ رياحكم و أرواحكم. فأعينوني على ذلك بورع و اجتهاد، و اعلموا أنّ ولايتنا لا تنال إلاّ بالورع و الاجتهاد.(1) بر اساس این روایت، رعایت پرهیزکای و پارسایی، یاری رساندن به ائمه است. در حدیثی داریم که با رفتار، گفتار و کردار خود زینت ما باشید و برای ماننگ نباشید: «کونوا لنا زينا و لا تكونوا علينا شينا.»(2) در حدیث مفصلی به نقل از امام صادق علیه السلام خطاب به زید شام می خوانیم که حضرت فرمود: «به هر کس از مردم که ببینی از من پیروی کنند و به گفتار من عمل کنند، سلام مرا برسان، و من به شما سفارش کنم که نسبت به خدای عزوجل تقوا داشته باشید، در دین خود پارسا باشید، در راه خدا کوشش کنید و شما را پاسخ کامل این سوال http://alborzmahdaviat.ir/montazeran-zohor/ ثبت پرسش جدید http://alborzmahdaviat.ir/porsesh/
@alborzmahdaviat آیا منتقمان خون شهدای کربلا از روی عشق به اهل بیت علیهم السلام قیام کردند؟ یا برای رسیدن به شهرت و قدرت؟ پاسخ : بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش در سال 61هجری اوّلین گروهی که رسماً به خونخواهی آن حضرت قیام کرد، مشهور به توابین هستند. وقتی خواستند، قیام کنند، سران آنها از جمله سلیمان بن صرد خزاعی، مسیّب بن نجبه، عبدالله بن سعد ازدی، عبدالله بن وال و رفاعه بن شداد به کربلا رفته و در کنار تربت پاک حسین بن علی علیه السلام و گریه و اظهار ندامت و پشیمانی نمودند و از خداوند خواستند، که از سر تقصیر و خطاشان درگذرد و اظهار داشتند: پروردگارا! ما پسر دختر و پیامبرمان را خوار و بی یاور ساختیم. گذشته ما را ببخشای و توبه ما را بپذیر، که تو توبه پذیر مهربانی! (1) بعد از این گروه، جناب مختار قیام کرد. مختار انسانی زیرک و محب علی و اهل بیت رسول خدا(ص) بود. امام صادق(ع) فرمود: "به مختار بد نگویید, چون کشندگان ما را کشت و از خون ما انتقام گرفت". (2) با این حساب نمی توان برای انتقام گیرندگان خون حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش هدفی جز عشق به امام و اهل البیت و اظهار ندامت و عذرخواهی تصور نمود. البته ممکن است، برخی از راه هوای و شهوت و... اظهار خونخواهی کرده باشند، به ویژه این که اهداف در نیات انسان است و نیت امری پوشیده است. چنانکه عباسیان نیز با شعار الرضا من آل محمد قیام کردند، اما هدفی جز به قدرت رسیدن نداشتند. (3) پی نوشت: 1. مهدی شمس الدین، ثوره الحسین، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، 1401ق، ص264. (نرم افزار سیره معصومان) 2. مجلسی، بحار الأنوار، تهران، اسلامیه، چ دوم، 1363ش، ج 45، ص 343. (نرم افزار سیره معصومان) 3. أخبار الدوله العباسیه و فیه أخبار العباس و ولده، مؤلف مجهول (ق 3)، تحقیق عبد العزیز الدوری و عبد الجبار المطلبی، بیروت، دار الطلیعه، 1391، ص194. (نرم افزار نورالسیره)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
@alborzmahdaviat استاد اباذری موضوع : امام مهدی علیه السلام در قرآن جلسه سوم