هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
آیه ۱۲۲🌹از سوره نساء🌹
وَالَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّلِحَتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَرُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَداً وَعْدَ اللَّهِ حَقّاً وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلاً
و كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته كرده اند، به زودى آنان را در باغهایى كه از زیر (درختان) آن ها جوى ها روان است وارد مى كنیم. همیشه در آن جاودانند. وعده ى الهى حقّ است. و چه كسى در سخن از خداوند، راستگوتر است؟
آیه ۱۲۲🌹از سوره نساء🌹
وَالَّذِينَ=کسانی که
ءَامَنُوا =ایمان آوردند
وَعَمِلُوا =وکردند
الصَّلِحَتِ=کارهای شایسته
سَنُدْخِلُهُمْ= به زودی در آوریم آنها را
جَنَّتٍ =به بهشت هایی که
تَجْرِي=روان است
مِنْ =از
تَحْتِهَا =زیر[درختان]آنها
الْأَنْهَرُ =که جویبارها
خَالِدِينَ=که ماندگاران اند
فِيهَا =در آن ها
أَبَداً =همیشه
وَعْدَ=بنا به وعده
اللَّهِ=الله
حَقّاً=که حق است
وَمَنْ =و کیست
أَصْدَقُ=راستگوتر
مِنَ =از
اللَّهِ=الله
قِيلاً=درگفتار؟
آیه 123 🌹ازسوره نساء🌹
لَيْسَ بِأَمانِيِّكُمْ وَ لا أَمانِيِّ أَهْلِ الْكِتابِ مَنْ يَعْمَلْ سُوءاً يُجْزَ بِهِ وَ لا يَجِدْ لَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَ لا نَصِيراً
(پاداش و عقاب و برترى) به آرزوهاى شما و آرزوهاى اهل كتاب نيست! هر كه بدى كند بدان كيفر داده مىشود و جز خدا، براى خويش سرپرست و ياورى نيابد
آیه 123 🌹ازسوره نساء🌹
لَيْسَ =[وعده ای] نیست
بِأَمانِيِّكُمْ =به آرزوهای شما
وَ لا =ونه
أَمانِيِّ=به آرزوهای
أَهْلِ=اهل
الْكِتابِ=کتاب
مَنْ=هرکه
يَعْمَلْ =کند
سُوءاً=بدی را
يُجْزَ =سرداده می شود
بِهِ=به آن
وَ لا يَجِدْ=ونمی یابد
لَهُ=برای خودش
مِنْ=از
دُونِ=غیر
اللَّهِ=الله
وَلِيًّا=کارسازی
وَ لا نَصِيراً =ونه یاوری را
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام تقلید
#احکام #سوال_شرعی #تقلید #احتیاط #مستحب #واجب
تیر ماه ۱۴۰۳
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حکمت ۵۸ نهج البلاغه
#حکمت #نهج_البلاغه #حضرت_علی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح کوتاه بر حکمت های نهج البلاغه
سخنران:حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع
قسمت سوم
#نهج_البلاغه #حکمت #سخنرانی #مهدوی_ارفع
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
🗳 شش دلیل قرآنی برای شرکت در انتخابات
#انتخابات #قرآن #مشارکت_حداکثری #امانت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 چرا بزرگان به ما نمی گویند که به چه کسی رای بدهیم
🎤 استاد مطهری
#قیامت #خدا #انتخابات #رهبر #امام #نامزد #سخنرانی #استاد_مطهری
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۷ تریلیون دلار برای داعش هزینه کردند؛ هدف آنها تصرف ایران بود.مدافعان حرم نقشه دشمنان را خنثی کردند
🎤 مقام معظم رهبری
#رهبر #مدافعان_حرم #دلار #دشمن #دیدار #سخنرانی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش مرغ کره ای
طعمش تقریبا شبیه اکبر جوجه میشه
موادلازم:
روغن:۱۰۰گرم
کره:۱۰۰گرم
نمک:یک ق غ
سیر نصف یه حبه کوچیک البته اختیاری میتونی نزنی
گردو:۵عدد
رب انار:۳ق غ
زعفران:۱/۲ق غ
#تغذیه #سلامتی #خوشمزه #مرغ #آشپزی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از (✌️تاظهور✌️)
سوریه و سفیانی در اخر الزمان از نگاه امام علی(ع)
در حدیثی عجیب از علی علیه السلام وقایع کشور سوریه تا ظهور حضرت مهدی عج به دقت پیشگویی شده که به شرح ذیل می باشد.
1 .درگیری دو گروه در سوریه (جنگ پرچم های سیاه با حکومت)
2.وقوع انفجار شدید در دمشق که بر اثر آن صد هزار نفر می میرند .
3. ورود سپاه عربی به سوریه از شمال آفریقا با پرچم های زرد
4. زلزله در شهر حرستا نزدیک دمشق و تخریب دیواره غربی مسجد اموی
5.استقلال اکراد
6. ورود ارتش ترکیه به شمال عراق و سوریه
7. ورود نظامیان غربی به شهر رمله اسرائیل
8. قیام سفیانی از جنوب سوریه و مرز اردن با پرچم سرخ
9. درگیری لشکر سفیانی با پرچم های زرد و حکومت سوریه
10. پیروزی سفیانی و فتح دمشق
11. فرار یا کشته شدن حاکم سوریه
12. فتح سوریه توسط سفیانی
13. حمله سفیانی به عراق و قتل و عام شیعیان
14. حمله سفیانی به مدینه و مکه
15. ظهور قائم از مکه
منبع کتاب الغیبه نعمانی حدیث رجفه الشام
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
هدایت شده از روابط،عمومی عقیدتی سیاسی پلیس آگاهی فاتب
صفات و ويژگى هاى وزيران و همکاران در حکومت
#نهج_البلاغه
▫️إِنَّ شَرَّ وُزَرَائِکَ مَنْ کَانَ لِلاَْشْرَارِ قَبْلَکَ وَزِيراً، وَمَنْ شَرِکَهُمْ فِي الآْثَامِ فَلاَ يَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً، فَإِنَّهُمْ أَعْوَانُ الاَْثَمَةِ، وَإِخْوَانُ الظَّلَمَةِ؛ وَأَنْتَ وَاجِدٌ مِنْهُمْ خَيْرَ الْخَلَفِ مِمَّنْ لَهُ مِثْلُ آرَائِهِمْ وَنَفَاذِهِمْ، وَلَيْسَ عَلَيْهِ مِثْلُ آصَارِهِمْ وَ أَوْزَارِهِمْ وَ آثَامِهِمْ، مِمَّنْ لَمْ يُعَاوِنْ ظَالِماً عَلَى ظُلْمِهِ، وَلاَ آثِماً عَلَى إِثْمِهِ
🌔بدترين وزيران تو، كسى است كه پيش از تو وزير بدكاران بوده، و در گناهان آنان شركت داشته، پس مبادا چنين افرادى محرم راز تو باشند، زيرا كه آنان ياوران گناهكاران، و يارى دهندگان ستمكارانند. تو بايد جانشينانى بهتر از آنان داشته باشى كه قدرت فكرى امثال آنها را داشته، امّا گناهان و كردار زشت آنها را نداشته باشند: كسانى كه ستمكارى را بر ستمى يارى نكرده، و گناه كارى را در گناهى كمك نرسانده باشند.
📘#نامه_53
🔻نامه یک دانشجوی دختر به آقای قرائتی😔
▪️قابل توجه پدر و مادرها
#ازدواج_آسان
:/eitaa.com/alemafzal
چرا مردها...؟
✍روح الله کریمی خویگانی
یکی از سؤالات پر تکرار خانم ها این است که چرا مردها در دوران عاشقی اینقدر خوبند ولی بعد از ازدواج اینقدر سرد و سیب زمینی می شوند؟ چرا مردها دقیقه نودی هستد و حالا که ساعت ۹ شب باید در مهمانی حضور داشته باشیم، تازه ساعت یک ربع به ۹ به منزل می آید و می خواهد دوش بگیرد؟ و ده ها چرای اینگونه؟...
خانم ها بدانید مسیر روانشناسی مرد اینگونه است:
اضطرار(مانع)، غلبه بر اضطرار یا مانع، تولید تستسترون، کسب شایستگی و آرامش
در دوران ابتدای زندگی و عشق، زن یک مانع و اضطرار برای مرد محسوب می شود، هر چقدر سخت تر به دست بیاید، غلبه بر اضطرار انرژی بیشتری از مرد می گیرد و به همین میزان تستوسترون بیشتری آزاد می شود و لذت و آرامش بیشتری را برداشت می کند. ولی بعد از ازدواج دیگر آن خانم برایش اضطرار و مانع نیست به همین دلیل برایش عادی می شود و سراغ اضطرارهای بعدی می رود. اضطرار های مثبت و طبیعی مثل کرایه منزل، خرید ماشین و ....( خانم می پرسد تو منو مثل قبل دوست نداری، آقا می گوید: من دیروز گوشت نخریدم؟ اگه دوستت نداشتم که گوشت نمی خریدم!!) و اضطرارهای منفی و غیر طبیعی مثل تجدید فراش!!
اینکه آقا دقیقه نودی هست نیز در همین فرمول توجیه می شود. مردان از دقیقه نود بودن در اضطرار قرار می گیرند و وقتی سریع دوش گرفت، سریع آماده شد و با سرعت به سمت مهمانی حرکت کرد و حتی آخر مراسم رسید، تستوسترون آزاد می کند و با غلبه بر اضطرار به آرامش و اقتدار می رسد(البته نمی خواهم بگویم که این مرام خوب است، بلکه می خواهم مکانیزم روانی را بگویم).
وقتی مردی بالاخره دستگیره درب سرویس بهداشتی را درست می کند، بالاخره با دستان روغن مالی ماشین را درست می کند، با کفش حمام در جلوی همسر با قدرت بر سر سوسک ضربه ای وارد می کند و ...با غلبه بر این اضطرارها حالش خوب می شود و این داستان روانی مرد است و چقدر خوب است که بعد از غلبه بر هر اضطراری، خانم ها به مردان «احساس شایستگی» بدهند تا آنان احساس اقتدار کنند.
آفرین مرد من که از پس هر کاری بر میای!
تو این همه کار رو از کجا بلدی، آقایی جونم؟!
خدا رو شکر که سایه ات بالای سرمونه، همسر جان!
اگه نبودی کی این سوسک رو می کشت قربونت برم، شوجه من.....؟
زنده یاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی.. برداشتی آزاد از واقعه مباهله
یکی از مهمترین نکته ها و وقایع مهم تاریخ اسلام، جریان مباهله است. در بیست و چهارم ذی الحجّه سال دهم هجری پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) بنا به مأموریت الهی خود مبنی بر دعوت همه انسان ها به آیین مقدس اسلام، مسیحیان نجران را به دین مبین اسلام دعوت می کند، ولی در این ماجرای مهم تاریخی نکات و مطالب بسیار ارزشمندی در خصوص فرهنگ و آیین اسلام خود نمایی می کند.
برداشت اول: آیین اسلام دین عقلانیت و گفتگوی مسالمت آمیز
اگر چه در جریان مباهله برای بعضی افراد تنها جنبه نفرین و لعن کردن دو گروه یعنی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و همراهان گرامی اش و گروهی از مسیحیان نجران بزرگ نمایی می نماید، حال آنکه وقتی در جریان این واقعه تاریخی قرار می گیریم متوجه می شویم، در ابتدای کار پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) با منطق و ابزار قرآنی و عقلانی، سعی در هدایت و راهنمایی آن گروه لجوج و متعصب دارد. شیخ مفید در کتاب ارشاد خود گوشه ای از این گفتگو را این چنین بیان می کند: «وقتی ابو حارثة کشیش که بزرگ نصارای نجران بود به همراهی سی تن از مردان مسیحی آن شهر به نزد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) رسیدند، جویای نظر مبارکشان در خصوص شخصیت و جایگاه حضرت مسیح(علیه السلام) می شوند، رسول خدا(صلی الله علیه و اله) بر اساس منطق وحیانی و قرآنی خود، حضرت مسیح را بنده و برگزیده خدا معرفی می کنند؛ کما اینکه خدای متعال نیز در قرآن کریم حضرت مسیح را این چنین معرفی می فرماید: « قالَ إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ آتانِیَ الْکِتابَ وَ جَعَلَنی نَبِیًّا؛[سوره مریم، آیه30] [عیسی به سخن آمد و] گفت: من بنده خدایم، به من کتاب داده و مرا پیامبر ساخته است».
مفسران برجسته اهل سنت در ذیل آیه شریف مباهله این چنین بیان داشته اند: مراد آیه از «ابناءنا» [پسرانمان] حسن و حسین(علیهماالسلام)، و مراد از «نساءنا» [زنانمان] فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و مراد از «انفسنا» [جان هایمان] حضرت علی(علیه السلام) بوده است، یعنی چهار تنی که همراه با خود رسول خدا، پنج تن آل عبا یا اهل کسا را تشکیل می دهند
کشیش مسیحی با حالتی تعجب و حق به جانب در جواب پیامبر گفت: ای محمد آیا برای او پدری سراغ داری که او را بوجود آورده باشد؟ حضرت با بیانی زیبا در جواب آن کشیش فرمودند: اصلاً موضوع زناشوئی در کار نبوده، تا اینکه مسیح پدر داشته باشد!، کشیش مسیحی گفت: پس چگونه ادعا می کنی که حضرت مسیح بنده و مخلوق خداست! در حالی که هر بنده و مخلوقی تنها از راه زناشویی پا به این عرصه خاکی دنیا می نهد! پیامبر گرامی به کشیش مسیحی جوابی دقیق و قرآنی فرمودند: « إِنَّ مَثَلَ عیسی عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَلا تَکُنْ مِنَ الْمُمْتَرینَ،[سوره آل عمران، آیات60و59] همانا داستان عیسی نزد خداوند مانند داستان آدم است، او را از خاک آفرید سپس به او گفت: باش! پس بود شد.[این ] حق- سخن راست و درست- از پروردگار توست، پس از شک داران مباش».
نکته طلایی برداشت اول: یکی از نکات طلایی حادثه مباهله را به واقع می توان رفتار مسالمت آمیز، توأم با آرامش و عقلانی و سعه صدر رسول خداست برشمرد. وقتی گروهی از مخالفان مسیحی درخواست گفتگو با پیامبر را می دهند، در حالی که حضرت در اوج شکوه قدرت سیاسی، و نظامی قرار داشتند، حضرت درخواست ایشان را رد نمی کنند، و با برخوردی خشن و افراطی با آنان رفتار نمی کنند، بلکه با منطق قرآنی خود سعی در هدایت و راهنمایی آنان می نمایند.
برداشت دوم: لعن و نفرین آخرین حربه
همان طور که در نکته پیشین نیز بیان شد، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در برخورد با مخالفان نجرانی، منطق و سلاح گفتگوی مسالمت آمیز را کنار نگذاشتند، از این رو در ابتدا با لعن و نفرین با آنان برخورد نکردند، ولی زمانی که ابزار عقلانیت آنان را به راه صحیح هدایت نکرد، با اعتقاد به حقانیت دعوت خویش و با ایمان به امدادهای غیبی باری تعالی آنان را دعوت به مباهله فرمودند. « فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبینَ؛[سوره آل عمران، آیه 61] پس هر که با تو، پس از آن دانشی که به تو رسید، در باره او- عیسی یا آن حق- ستیزه و جدل کند، بگو: بیایید تا ما و شما پسران خویش و زنان خویش و خودمان را- کسی را که به منزله خودمان است- بخوانیم، آنگاه دعا و زاری کنیم و لعنت خدای را بر دروغگویان بگردانیم».
پیامبر با چه کسی به مصاف با مخالفان می رود؟
کشیش مسیحی با حالتی تعجب و حق به جانب در جواب پیامبر گفت: ای محمد آیا برای او پدری سراغ داری که او را بوجود آورده باشد؟ حضرت با بیانی زیبا در جواب آن کشیش فرمودند: اصلاً موضوع زناشوئی در کار نبوده، تا اینکه مسیح پدر داشته باشد!، کشیش مسیحی گفت: پس چگونه ادعا می کنی که حضرت مسیح بنده و مخلوق خداست! در حالی که هر بنده و مخلوقی تنها از راه زناشویی پا به این عرصه خاکی دنیا می نهد! پیامبر گرامی به کشیش مسیحی جوابی دقیق و قرآنی فرمودند
مسیحیان نجران بعد از دعوت رسول خدا به مباهله، به فکر و مشورت نشستند، و به این نتیجه رسیدند که اگر این پیامبر الهی در ادعای خود صادق باشد، فردا با نزدیکترین افراد و خانواده خویش به مصاف و مقابله با ما خواهد آمد، ما را یارای مقابله با ایشان نخواهد بود و اگر در ادعای خود کاذب باشد، یاران و اصحاب خود را به همراه خواهد آورد، در این صورت است که ما با او به مقابله و مباهله برخواهیم خواست. صبح فردا مردان نجرانی با کمال تعجب و شگفتی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) را در حالی که دست علی بن ابی طالب (علیه السّلام) را در دست داشت و حسن و حسین از جلو و فاطمه (علیها السّلام) از پشت سرش می رفتند برای مباهله حاضر می شد را مشاهده کردند. وقتی با این صحنه مواجه شدند، یکی از مردان نجرانی گفت: از مباهله کردن با این مرد باید بپرهیزید، و بخدا سوگند اگر به خاطر از قصر (پادشاه روم) نبود هم اکنون من مسلمان می شدم،[2] یکی دیگر از مسیحیان این چنین می گفت: به خدا سوگند من چهره هایی را می بینم که اگر از خدا بخواهند کوهی را جابجا کند، چنین خواهد کرد.[3]
نکته طلایی برداشت دوم: مفسران برجسته اهل سنت در ذیل آیه شریف مباهله این چنین بیان داشته اند: مراد آیه از «ابناءنا» [پسرانمان] حسن و حسین(علیهماالسلام)، و مراد از «نساءنا» [زنانمان] فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و مراد از «انفسنا» [جان هایمان] حضرت علی(علیه السلام) بوده است، یعنی چهار تنی که همراه با خود رسول خدا، پنج تن آل عبا یا اهل کسا را تشکیل می دهند.[4]
سخن آخر: صحنه مباهله روزی بود که پیامبر گرامی علاوه بر به رخ کشیدن منطق گفتگوی مسالمت آمیز و استقبال از گفتگوی عقلانی، پرده از چهره های درخشان مکتب اسلام بر می دارد، شخصیت های والا مقامی که در رأس آنها جان پیامبر، یعنی علی بن ابی طالب قرار دارد.
پی نوشت ها:
[1]. مفید، الارشاد (ترجمه رسولی محلاتی)، ج 1، ص154.
[2]. همان.
[3]. المقریزی، احمد بن علی، امتاع الاسماع، ج2، ص95.
[4]. ر.ک: الزمخشری، تفسیر الکشاف، الرازی، التفسیر الکبیر، البیضاوی، تفسیر انوار التنزیل و اسرار التأویل، ذیل آیه 61 آل عمران
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام تقلید
#احکام #سوال_شرعی #تقلید #مرده #زنده #واجب
تیر ماه ۱۴۰۳
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حکمت ۵۹ نهج البلاغه
#حکمت #نهج_البلاغه #حضرت_علی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح کوتاه بر حکمت ۸۶ نهج البلاغه
سخنران:حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه #حکمت #سخنرانی #مهدوی_ارفع
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg