eitaa logo
قاریان افضل ایران
179 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
4.5هزار ویدیو
145 فایل
خداوندا بفزونی جود و فروغ وجودت، که جان به وی جویا و خرد به وی گویا شده، گویائی ما را توانائی شمار نعمتهای تو ارزانی دار
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1543076094.mp3
4.01M
تحدیر جزء پنجم قرآن کریم استاد معتز آقایی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
۹ توصیه برای پیشگیری از بدبو شدن دهان در روزه داری 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه 💠 پیرزنی که همنشین حضرت موسی در بهشت شد 🎤 استاد عالی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
علیاکبر: ❇️ جایگاه فعلی شما وابسته به کلام شما درگذشته است؛ کلمات مانند دانه هستند🌱 هنگامی که شما کلمه ایی رابر زبان می آورید.شما به آن جان می بخشید. واگر به گفتن آن ادامه دهید در نهایت به واقعیت شما تبدیل می شود.خواه بدانید یا ندانید شما درحال پیشگویی آیندتان هستید🌀 برزبان آوردن جملاتی مانند(من خوشبخت هستم)(من قوی هستم)من رویاهایم راتحقق می بخشم. تنها مثبت اندیشی صرف نیست باگفتن چنین جملاتی شما پیروزی وموفقیت خود را در آینده پیشگویی می کنید. 💠 همواره زندگی شما در جهت کلام شما حرکت می کند. ⏸ پس مراقب کلامت باش
پرسش و پاسخ احکام چشیدن غذا فروردین ماه ۱۴۰۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
31.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیه های زندگی قسمت پنجم 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
اگزمای صورت را چطور تسکین دهیم؟ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه 🔸 خدا غفور رحیمه، می بخشه 🎙 استاد پناهیان 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
حدیث روز ۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
دعای روز ششم ماه مبارک رمضان 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
1_1547751812.mp3
4.04M
تحدیر جزء ششم قرآن کریم استاد معتز آقایی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
نکات کلیدی جزء ششم قرآن کریم 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه 💠 خدا فراموشتون نکرده 🎤 استاد عالی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
پرسش و پاسخ احکام نماز مسافر فروردین ماه ۱۴۰۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه 💠 خوش به حالت که شیعه هستی 🎤 استاد عالی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
27.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منبر کوتاه 💠 ماه رمضان، آبشار رحمت خدا 🎤 استاد عالی 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
🏴شهیدی که پس از شهادت قرآن خواند ... مادر همسر شهيد در خاطره خود كه در كتاب 'لحظه هاي آسماني' (دفتر اول) نگاشته شده است، نقل مي كند:وقتي پيكر مطهر شهيد ' عبدالمهدي مغفوري ' را آوردند، حال مساعدي نداشتم، نشسته بودم و گريه مي كردم. در حزن و اندوه غوطه ور بودم كه ناگهان صدايي شنيدم كه مي گفت: شهيد قرآن مي خواند. يكي از روحانيون محل هم كه آنجا بالاي سرجنازه بود، قسم خورد كه او هم تلاوت قرآن شهيد را شنيده است. با خود گفتم، خدايا اين چه شهيدي است و نزد تو چه قرب و مقامي دارد كه اين كرامت را به او عنايت كرده اي و از جنازه اش پس از چند روز كه شهيد شده، صداي تلاوت قرآن مي آيد؟ از جا بلند شدم كه خودم هم از نزديك اين اعجاز را مشاهده كنم. وضو گرفتم، بالاي سرش رفتم و روي او را كنار زدم، رنگش مثل مهتابي نور مي داد و بوي عطر عجيبي از پيكرش به مشام مي رسيد. وقتي گوشم را نزديك صورت و دهانش نزديك كردم، مثل كسي كه به او برق وصل كرده باشند، در جا خشكم زد چون من هم از او تلاوت قرآن شنيدم. درست به خاطر دارم در همان لحظه كه گوشم نزديك دهان او بود، شنيدم كه اين آيه را مي خواند: انااعطيناك الكوثر ... پيشاني اش را بوسيدم و از كنار او برخاستم. وقتي به خانه بازگشتم، از مشاهده اين كرامت و مقامي كه خدا به شهيد عبدالمهدي داده بود دو ركعت نماز شكر بجا آوردم. شب وقتي بعضي از اهالي محل براي عرض تسليت به منزل ما آمدند، حاج آقا 'سيد كمال موسوي ' روحاني محل هم آمد. اين قضيه را كه از من شنيد، گفت: چند نفر ديگر هم شاهد تلاوت قرآن شهيد بوده اند. همان شب بود كه آخرين جملات عبدالمهدي هنگام خداحافظي به يادم آمد وقتي به او گفتم، من زهرا را پيش خود مي برم، چون تنها مي ماند، گفت: صاحب اختيار هستيد ولي زهرا بايد عادت كند. پرسيدم: مگر چند روز مي خواهي در جبهه بماني؟ گفت: اين دفعه اگر بروم ديگر نمي آيم ،‌ مرا مي آورند، بعد خنديد، خداحافظي كرد و رفت. 🇮🇷
✳ ویژه برنامه محافل قرآنی "بهار در بهار" با حضور قاریان برجسته همراه با تلاوت مجلسی آیاتی از قرآن کریم، تفسیر کوتاه، مسابقات روزانه، پویش منم اومدم، ارائه نکات آموزشی سبک زندگی "هر روز یک آیه یک مهارت"، معرفی کتاب‌های منتخب این حوزه و اهدای جوایز برگزار می شود. 🔷 لینک ورود به محفل: [https://www.skyroom.online/ch/researchpl/quran لطفا با گزینه مهمان وارد شوید. 📎 اهدای جوایز روزانه ۲ میلیون ریالی به افرادی که تا ۲۴ ساعت پس از اعلام سوال مسابقه، پاسخ صحیح به سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۰۴۵۰ ارسال کنند‌. 🎁🎁🎁 👈تقدیر از ۳ نفر فعال شرکت کننده در برنامه ها با جوایز ۳۰ میلیون ریالی
🔴 دعایی در ماه رمضان که باعث آمرزش گناهان چهل ساله میشود. 🔹 در روایت هست هر کس این دعا را در هر شب ماه رمضان بخواند گناهان چهل ساله او آمرزیده شود. 🔵 اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ وَ اغْفِرْ لى تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ. 📚 مفاتیح الجنان اعمال مشترکه ماه رمضان «» قاریان افضل ایران
تلاوت سوره اعلی.. امام خامنه ای مد ظله العالی
قاریان افضل ایران
تلاوت سوره اعلی.. امام خامنه ای مد ظله العالی
🔴 توصیف ماه مبارک رمضان در بیان پیامبر اکرم صلى الله   ۱- أیُّهَا النّاسُ ، إنَّهُ قَد أقبَلَ إلَیکُم شَهرُ اللّه ِ بِالبَرَکَةِ وَالرَّحمَةِ وَالمَغفِرَةِ. ☘اى مردم! همانا ماه خدا ، همراه با برکت و رحمت و آمرزش؛ به شما روى آورده است. ۲- شَهرٌ هُوَ عِندَ اللّه ِ أفضَلُ الشُّهورِ. ☘ماه رمضان؛ ماهى ست که نزد خدا برترینِ ماه هاست. ۳- وَأیّامُهُ أفضَلُ الأَیّامِ. ☘ و روزهایش برترینِ روزهاست. ۴- ولَیالیهِ أفضَلُ اللَّیالی. ☘و شب هایش برترینِ شب هاست. ۵- وساعاتُهُ أفضَلُ السّاعاتِ. ☘و ساعاتش برترینِ ساعات است.  ۶- هُوَ شَهرٌ دُعیتُم فیهِ إلى ضِیافَةِ اللّه ☘ و ماهى است که در آن به میهمانى خداوند دعوت شده اید. ۷- وجُعِلتُم فیهِ مِن أهلِ کَرامَةِ اللّه ِ. ☘در این ماه؛ از شایستگانِ کرامت الهى قرار داده شده اید. ۸- أنفاسُکُم فیهِ تَسبیحٌ. ☘در این ماه؛ نَفَس هایتان؛ تسبیح است. ۹- ونَومُکُم فیهِ عِبادَةٌ. ☘در این ماه؛ خوابتان؛ عبادت است. ۱۰- وعَمَلُکُم فیهِ مَقبولٌ. ☘در این ماه؛ عملتان، پذیرفته است. ۱۱- ودُعاؤُکُم فیهِ مُستَجابٌ. ☘در این ماه؛ دعایتان؛ مورد اجابت است.   ۱۲- إنَّ أبوابَ الجِنانِ فی هذَا الشَّهرِ مُفَتَّحَةٌ؛ فَاسأَلوا رَبَّکُم ألاّ یُغلِقَها عَلَیکُم. ☘در این ماه ؛درهاى بهشت؛ باز است؛ پس از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما نبندد. ۱۳- وأبوابَ النّیرانِ مُغَلَّقَةٌ فَاسأَلوا رَبَّکُم ألاّ یَفتَحَها عَلَیکُم. ☘در این ماه درهاى دوزخ بسته اند؛پس، از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر شما نگشاید ┈┈••✾••┈┈ 🍃🍃
عقیدۀ باباافضل دو جهان موجود است : جهانِ مخلوقات یا عالم تکوین و جهان مُبْدِعات یا جهان ازل ؛ «جهان مخلوقات را جهان طبع گویند و حیّزِ مُبْدِعات را جهان خرد» و نیز «عالم کَوْن را جهان جزوی خوانند و عالم ابداع را جهان کلّی » و «این همه الفاظ را یک معنی است : آنکه دو جهان اند؛ یکی حقیقت و دیگری مثال » (مصنفات ، ج 1، ص 191). در اینجا باباافضل اصطلاحی عکس آنچه افلاطونیان می گویند آورده است ، یعنی این عالم جزوی و محسوس را عالم مثال و آن عالم کلی را عالم حقیقت نامیده است : «و به معنی مثال حکایتِ اصل خواهند چون نقش حیوان که نقّاش بر لوح نگارد، که حکایت بُود از جانور اصلی ؛ و (چون ) الفاظ که مترکّب باشند برای حکایت معانی در نفس » (همان ، ص 193). «به جهان روحانی جهان نفس و عقل خواهند که منشأ و منبع حیات و حرکت و زندگی است و به جهان جسمانی سپهر و عناصر»؛ «جهان کلّی حیّز معقول و معلوم » است و «جهان جزوی حیّز محسوس و مخیّل و موهوم » (همانجا). باباافضل از اصطلاحات فلسفی «عقل و عاقل و معقول » گاهی به «دانش و داننده و دانسته » تعبیر می کند و می گوید به لفظ دانش (عقل یا علم ) «نخواهیم جز روشنی و پیدایی و وجود چیزها» و به «داننده نخواهیم جز علّت و سبب روشنی و پیدایی چیزها» و «به روشنی و پیدایی نخواهیم مگر تمامی وجود چیز»؛ پس وجود تام حقیقی هر چیز در نظر باباافضل صورت علمی و صورت معقول آن است . امّا «به بی دانشی نخواهیم مگر پنهانی و پوشیدگی وجود چیزها... و پیدایی و پنهانی چیزها مردم را در خود بُوَد و به لفظِ خود، نفس خواهیم در این موضوع که چیزها در نفس مردم یا پیدا یا پنهان باشند» (همان ،ج 1، ص 197). بنابراین ، نفس انسان معیار پوشیدگی و روشنی اشیاء است . «حیّز و معدن پوشیدگی جهان جسمانی است و آن را عالم جزوی خوانند و حیّز و معدن پیدایی جهان نفسانی و خرد است و آن را عالم کلّی خوانند» (همان ،ج 1، ص 198). از سوی دیگر، عالم جزوی عالم کثرت است و عالم کلّی عالم وحدت ، زیرا مثلاً در عالم جزوی اشخاص حیوان و انسان به تعدّد و کثرت موجود است ، اما در عالم کلّی یک انسان و از هر نوع حیوان یکی موجود است (همانجا). این همان نظریّۀ مثل افلاطون است که باباافضل به این صورت بیان کرده است و گفته است که کلیّات و انواع صور معقول هستند و در عالم کلّی باشند و آن عالم روشنی و پیدایی است و عالم جزوی یا عالم جسمانی عالم ظلمات و پوشیدگی است . باباافضل کمال نهایی انسانی را در «اتحاد عاقل و عقل و معقول » می داند و می گوید: «کمال عالم به تولید است و کمال تولید به ترکیب بسایط و کمال ترکیب و جمع بسایط به استحالت و تغییر و کمال استحالت و تغییر به حرکتِ فزایش (نامیه ) و کمال حرکت فزایش به حیات و حسّ و کمال حیات و حس به قوّت ادراک و تعقّل و کمال ادراک و تعقل به اتّحاد عاقل و عقل و معقول » (همان ،ج 1، ص 51). در نظر باباافضل ، انسان از راه علم به کلیّات به هستی واقعی می رسد و بر عالم مسلّط می شود و عالم را جزو خود می کند. و چنانکه در جاودان نامه آمده است ، همه چیز در عالم مسخّرِ مردم است و این تسخیر بر دو گونه است : ظاهری و عام و حقیقی و خاص . تسخیر ظاهری و عام آن است که زمین مسخّر مردم است تا در آن کشت کند و آب مسخّر مردم است تا از آن بهره جوید و جانوران مسخّر مردم اند و همچنین تا آخر. اما تسخیر حقیقی و خاص آن است که انسان امور جسمانی را نفسانی کند و از مأوا و حیّز آن به مأوا و حیّز نفسیش ببرد و این از راه علم به آن میسّر شود تا امور طبیعی را به بقاء برساند و جاودانی کند. زیرا صورتهای دانسته در نفس تباه نگردد اگر چه صورت محسوسش باطل و فانی شود (همان ،ج 1، ص 268). در آخر فصلی که به عنوان «ملحق » به «عرض نامه » افزوده است بحث بدیعی دربارۀ مراتب وجود از کلّی به جزوی و از جزوی به کلّی دارد و در آن ، بر خلاف نظریّۀ فلوطین و حکمای پیرو او در میان مسلمانان ، منکر قوس نزولی و صعودی موجودات شده است . او مراتب وجودی را، از نفس انسانی تا اجسام طبیعی ، و بالعکس ، فقط در عقل و ذهن انسان می داند نه در خارج و می گوید: «این حال (یعنی سیر از جسم تا نفس انسانی ) به بازگشت مانَدْ سوی عالم کلّی ، لکن بازگشت نیست مگر از روی شمارِ مراتب از جهان کلّی تا جهان جزوی ؛ چون از«کلّی » آغاز شمار کردی «ورود» خوانی و چون از جهانِ جسمانیِ جزوی آغاز کردی ، مرتبه مرتبه ، سوی جهان کلیِ ازلی «صدور» و بازگشت گویی . در این کنار، ورود و صدور جز شمارنده را نیست ، که تا مراتب کلّی را سوی جزوی همی شمری وارد است و چون از جزوی مراتب را شمری سوی کلّی صادر». مقصود باباافضل این است که این مراتب ورود و صدور یا سیر نزولی و صعودی اموری اعتباری و ذهنی است و واقعی نیست و فَرْق فقط در اعتبار و شمار است : اگر از جسم تا عقل شمری نام آن «ورود» (یا نزول ) است . یعنی در واقع حرکتی از یک سوی به سوی دیگر وجود ندارد و اگر کسی چنین پ