محمدرضا بر:
با سلام
جلسه قرآن در ماه مبارک رمضان
خیابان حافظ
نرسیده به میدان حسن آباد
جنب زیرگذر حسن آباد
ک سیدصدری
ک میرمحمدی
اول غربی
در خدمت شما قرآنیان عزیز
از ساعت ۱۹:۳۰
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
20.mp3
4.01M
تحدیر جزء بیستم قرآن کریم
استاد معتز آقایی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
36.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیه های زندگی
قسمت بیستم
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
َنْتَ مُقَلِّبَ القُلُوبِ وَ الأَبْصارِ» تا آخر دعا که در کتاب «اقبال» آمده است.
شیخ کلینی روایت کرده: که امام باقر (علیهالسلام) در شبهای بیستویکم و بیستوسوم تا نیمه شب دعا میخواند و پس از آن شروع به خواندن نماز میکرد.
اعمال دهه سوم رمضان
از شب بیست و یکم، دهه آخر ماه رمضان شروع میشود که بسیار پرارزش و مغتنم است، در هر شب از شبهای این دهه، غسل مستحب است و روایت شده است: حضرت رسول (صلیاللهعلیهوآله) در هر شب این دهه غسل میکرد؛ و نیز اعتکاف در این دهه استحباب و برتری و مزیت بسیار دارد و بهترین اوقات برای اعتکاف این دهه است و روایت شده: که اعتکاف در این دهه برابر دو حج و دو عمره ثواب دارد.
بنای رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) این بود که چون دهه آخر ماه رمضان میشد، در مسجد اعتکاف میکرد؛ چادری مویین برای آن حضرت میزدند و آن جناب کمر عبادت را محکم میبست و بستر خواب را به هم میپیچید.
و آگاه باش که در چنین شبی در سال چهلم شهادت مولایمان حضرت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) واقع شد و در این شب غصّههای آل محمّد (صلیاللهعلیهوآله) و شیعیانشان تازه میشود و روایت شده: که در آن شب مانند شب شهادت امام حسین (علیهالسلام) سنگی از روی زمین برداشته نشد، مگر آنکه زیر آن خون تازه بود
زنده یاد حجت الاسلام حاج آقا یگانه مرقی..
در کتاب مفاتیحالجنان برای شب بیست و یکم ماه رمضان اعمال و آدابی ذکر شده است که عمل به آنها میتواند انسان را در کسب هرچه بیشتر فیوضات این شب بزرگ یاری کند که در ادامه آمده است.
غسل کردن، خواندن دو رکعت نماز، قرآن به سر گرفتن و اقامه ۱۰۰ رکعت نماز جزو اعمال مشترک شبهای قدر است. اما برای شب بیست یکم رمضان اعمال مستحبی ویژای نیز توصیه شده است.
بر اساس منابع دینی فضیلت شب بیست و یکم از شب نوزدهم بیشتر است پس باید اعمال مشترک شبهای قدر را با توجه بیشتری انجام دهیم. در روایات درباره غسل و احیا و تلاش در عبادت در این شب و شب بیست و سوم تاکید شده و آمده است که شب قدر در میان یکی از این دو شب است و در چند روایت وقتی که از معصوم(ع) خواستند تا معین کنند که شب قدر، در میان کدام یک از این دو شب است، معین نکردند، بلکه فرمودند: «ما ایسر لیلتین فیما تطلب»؛ احیای هر دو شب، برای آنچه میخواهی مشکل نیست.
در کتاب مفاتیحالجنان برای شب بیست و یکم ماه رمضان اعمال و آدابی ذکر شده است که عمل به آنها میتواند انسان را در کسب هرچه بیشتر فیوضات این شب بزرگ یاری کند که در ادامه آمده است.
اعمال مخصوص شب بیست و یکم ماه رمضان
اعمال این شب بر دو بخش است، بخش اول دعاهایی که مربوط به دهه آخر ماه رمضان است و بخش دوم اعمال مخصوص شب بیست و یکم، که به این شرح است:
دعاهای شب ۲۱ رمضان
اول؛ دعایی است که در مصباح المتهجد و کافی نقل شده است که در شب بیست و یکم خوانده شود:
یا مُولِجَ اللَّیْلِ فِی النَّهارِ وَ مُولِجَ النَّهارِ فِی اللَّیْلِ وَ مُخْرِجَ الْحَیِّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ مُخْرِجَ الْمَیِّتِ مِنْ الْحَیِّ یا رازِقَ مَنْ یَشاءُ بِغَیْرِ حِسابٍ یا اَللّهُ یا رَحْمنُ یا اَللّهُ یا رَحیمُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ لَکَ الاْسْماءُ الْحُسْنی وَالاْمْثالُ الْعُلْیا وَالْکِبْرِیاءُ وَالا لآءُ اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَجْعَلَ اسْمی فی هذِهِ اللَّیْلَةِ فِی السُّعَداءِ وَ رُوحی مَعَ الشُّهَداءِ وَ اِحْسانی فی عِلِّیّینَ وَاِساَّئَتی مَغْفُورَةً وَاَنْ تَهَبَ لی یَقینَاً تُباشِرُ بِهِ قَلْبی وَ اِیماناً یُذْهِبُ الشَّکَّ عَنّی وَ تُرْضِیَنی بِما قَسَمْتَ لی وَ آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَفِی الاْخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النّارِ الْحَریقِ وَ ارْزُقْنی فیها ذِکْرَکَ وَ شُکْرَکَ وَالرَّغْبَةَ اِلَیْکَ وَالاْنِابَةَ وَ التَّوْفیقَ لِما وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّداً وَ الِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ السَّلامُ .
دوم؛ مرحوم شیخ کفعمی از سید بن باقی نقل کرده است که در شب بیست و یکم این دعا خوانده شود:
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاقْسِمْ لی حِلْماً یَسُدُّ عَنّی بابَ الْجَهْلِ وَ هُدیً تَمُنُّ بِهِ عَلَیَّ مِنْ کُلِّ ضَلالَةٍ وَغِنیً تَسُدُّ بِهِ عَنّی بابَ کُلِّ فَقْرٍ وَ قُوَّةً تَرُدُّ بِها عَنّی کُلَّ ضَعْفٍ وَ عِزّاً تُکْرِمُنی بِهِ عَنْ کُلِّ ذُلٍّ وَ رِفْعَةً تَرْفَعُنی بِها عَنْ کُلِّ ضَعَةٍ وَاَمْناً تَرُدُّ بِهِ عَنّی کُلَّ خَوْفٍ وَ عافِیَةً تَسْتُرُنی بِها عَنْ کُلِّ بلاءٍ وَ عِلْماً تَفْتَحُ لی بِهِ کُلَّ یَقینٍ وَ یَقیناً تُذْهِبُ بِهِ عَنّی کُلَّ شَکٍّ وَ دُعاءً تَبْسُطُ لی بِهِ الاْجابَةَ فی هذِهِ اللَّیْلَةِ هذِهِ السّاعَةِ السّاعَةِ السّاعَةِ السّاعَةِ یا کَریمُ وَ خَوْفاً تَنْشُرُ لی بِهِ کُلَّ رَحْمَةٍ وَ عِصْمَةً تَحُولُ بِها بَیْنی وَبَیْنَ الذُّنُوبِ حَتّی اُفْلِحَ بِها عِنْدَ الْمَعْصُومینَ عِنْدَکَ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
سوم؛ تاکید بر صلوات و دعا برای فرج
شیخ مفید فرموده: در این شب صلوات بسیار فرست و در نفرین بر ستمکنندگان به آل محمّد (صلیاللهعلیهوآله) و لعن فرستادن بر قاتل امیرالمومنین (علیهالسلام) سعی و کوشش کن.
روایت شده: که حماد بن عثمان در شب بیستویکم به زیارت امام صادق (علیهالسلام) آمد، حضرت پرسید: غسل کردهای؟ عرض کرد: آری، فدایت شوم؛ پس حضرت حصیری خواست و حمّاد را به نزدیک خود طلبید و مشغول نماز شد و پیوسته نماز خواند و حمّاد هم در کنار حضرت نماز میخواند تا از نمازهای خود فارغ شدند؛ آنگاه امام صادق (علیهالسلام) دعا کرد و حمّاد آمین گفت تا سپیده دمید.
سپس آن حضرت اذان و اقامه گفت و بعضی از خدمتکاران خود را خواست و جلو ایستاد و نماز صبح خواند؛ در رکعت اول پس از سوره «حمد»، سوره «قدر» و در رکعت دوم بعد از سوره «حمد»، سوره «توحید» را خواند و پس از نماز مشغول تسبیح و تحمید و تقدیس و ثنای حق و صلوات بر پیامبر و دعا برای مردان و زنان مؤمن و مسلمان شد؛ سپس سر به سجده گذاشت و به اندازه یک ساعت به جز صدای تنفس صدایی از آن حضرت شنیده نشد، پس از آن این دعا را خواند: «لا إِلهَ إِلّا أ
آیه187🌹ازسوره بقره 🌹
أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيامِ الرَّفَثُ إِلى نِسائِكُمْ هُنَّ لِباسٌ لَكُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتابَ عَلَيْكُمْ وَ عَفا عَنْكُمْ فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَ ابْتَغُوا ما كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَ كُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيامَ إِلَى اللَّيْلِ وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاكِفُونَ فِي الْمَساجِدِ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَقْرَبُوها كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آياتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ
در شبهاى روزه (ماه رمضان)، آميزش با همسرانتان براى شما حلال شد، آنها براى شما (همچون) لباسند و شما براى آنها (همچون) لباس. خداوند مىدانست كه شما به خود خيانت مىكرديد (وآميزش را كه ممنوع بود، بعضاً انجام مىداديد) پس توبه شما را پذيرفت و از شما درگذشت. اكنون (مىتوانيد) با آنها هم بستر شويد و آنچه را خداوند بر شما مقرّر فرموده، طلب كنيد. و بخوريد و بياشاميد تا رشته سفيد از رشته سياه (شب) براى شما آشكار گردد. سپس روزه را تا شب به اتمام رسانيد. و در حالى كه معتكف در مساجد هستيد، با زنان آميزش نكنيد. اين حدود واحكام الهى است پس (به قصد تجاوز وگناه) به آن نزديك نشويد. خداوند اين چنين آيات خود را براى مردم، روشن مىسازد، باشد كه پرهيزگار گردند.
@tafsirghorangharaati
آیه187🌹ازسوره بقره 🌹
أُحِلَّ: حلال شده است
لَكُمْ:برایتان
لَيْلَةَ : درشب
الصِّيامِ:روزه
الرَّفَثُ :آمیزش
إِلى:با
نِسائِكُمْ: زنانتان
هُنَّ:آنان
لِباسٌ:پوششی هستند
لَكُمْ:برایتان
وَ أَنْتُمْ:وشما
لِباسٌ:پوششی هستید
لَهُنَّ :برای آنان
عَلِمَ : می دانست
اللَّهُ:الله
أَنَّكُمْ :که اگرآمیزش راحرام می ساخت همانا شما
كُنْتُمْ تَخْتانُونَ: خیانت می کردید
أَنْفُسَكُمْ:به خودتان
فَتابَ:پس ازاین روبرگشت
عَلَيْكُمْ :برشما به رحمت
وَ عَفا : ودرگذشت
عَنْكُمْ: ازشما
فَالْآنَ: پس اکنون
بَاشِرُوهُنَّ:می توانید آميزش کنید با آنان
وَ ابْتَغُوا:وبجویید
ما:آنچه را
كَتَبَ :نوشته است
اللَّهُ :الله
لَكُمْ :برایتان
وَ كُلُوا:بخوريد
وَ اشْرَبُوا :وبیاشامید
حَتَّى:تا
يَتَبَيَّنَ :آشکار شود
لَكُمُ:برایتان
الْخَيْطُ: رشته ی
الْأَبْيَضُ : سفید
مِنَ :از
الْخَيْطِ:رشته ی
الْأَسْوَدِ:سیاه
مِنَ:از
الْفَجْرِ:فجر
ثُمَّ:سپس
أَتِمُّوا:به پایان برسانید
الصِّيامَ:روزه را
إِلَى :تا
اللَّيْلِ : شب
وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ: وآميزش نکنید با آنان
وَ أَنْتُمْ:ودرحالی که شما
عاكِفُونَ :معتکفید
فِي :در
الْمَساجِدِ:مسجدهاا
تِلْكَ:این
حُدُودُ: حدودومرزهای احکام
اللَّهِ :الله است
فَلا تَقْرَبُوها: پس نزدیک نشويد به آن
كَذلِكَ:این چنین
يُبَيِّنُ :بیان می کند
اللَّهُ:الله
آياتِهِ:آیه هایش را
لِلنَّاسِ:برای مردم
لَعَلَّهُمْ:باشد که آنان
يَتَّقُونَ:پرهیزگاری کنند.
@
هدایت شده از تفسیرآیه به آیه قرآن کریم
1_1753865902.mp3
2.68M
@tafsirghorangharaati
آیه ۱۸۷ ازسوره بقره
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 ناامیدی، بزرگترین شقاوت
🎤 استاد شجاعی
#استغفار #گناه #ثواب #ناامید #خدا #پیروزی #شکست #استاد_شجاعی #سخنرانی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام ریختن قطره در گوش و چشم در ماه مبارک رمضان
#احکام #سوال_شرعی #روزه #قطره #گوش #چشم #باطل #رمضان #امام_خامنه_ای
فروردین ماه ۱۴۰۲
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
بند حقوقی میان ایران و شوروی که اجازه حضور ایران در خاک باکو را میدهد
تحلیل محمد ندیمی از صحبت های فرمانده ارتش ایران
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منبر کوتاه
💠 کلیپ به علی بگو دلتنگم
🎤 مجتبی رمضانی
#نجف #کربلا #دلتنگی #کلیپ #مجتبی_رمضانی #مداحی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
پرسش و پاسخ احکام مراجعه به فالگیر
#احکام #سوال_شرعی #فالگیر #ازدواج #دعا #رمال #اجازه #معصوم #امام_خامنه_ای
فروردین ماه ۱۴۰۲
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و بله و گپ و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
۲۱ فروردین سالروز شهادت صیاد دلها، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی گرامی باد.
#شهید #صیاد #ولایت_فقیه #جبهه #منافقان #مرصاد
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎆 توصیف سردار دلها از صیاد دلها
💠 صیاد، سلمان ارتش ما بود
🎤 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
#شهید #صیاد #ولایت_فقیه #امیرالمومنین #سلمان #ارتش #مالک_اشتر #حاج_قاسم #مرصاد
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
حدیث روز ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲
#حدیث_امروز
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ
دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان
#دعا #مناجات #رمضان #روزانه
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و گپ و بله و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh_tehran_bozorg
در مکتب اهل فضل و ایمان
قرآن، علی و علیست قرآن
توحید، علی، علیست توحید
ایمان، علی و علیست ایمان
اعمال، علی، علیست اعمال
میزان، علی و علیست میزان
معبودِ هماره غرق معبود
انسان همیشه فوق انسان
در کوی وصال او پرد دل
از خاک قدوم او دمد جان
عالم به در سراش سائل
خلقت به یم عطاش مهمان
مرهون شفاش نجل مریم
محتاج دعاش پور عمران
یک ذر? او هزار خورشید
یک قطر? او هزار طوفان
یک جمل? او هزار حکمت
یک گفت? او هزار عرفان
یک بند? حکمتش ابوذر
یک شیفت? ولاش، سلمان
یک آینه از جمال او نور
یک سوره ز وصف اوست فرقان
کعبه به ولادتش مزین
عالم به ولایتش مسلمان
خلقت همه عبد و اوست مولا
عالم همه مور و او سلیمان
خیبرشکن رسول اکرم
سردار سپاه حی سبحان
پیراهن نو تن رعیت
پیران کهنه سهم سلطان
کی دیده چنین بزرگواری؟
کی داشته این عطا و احسان؟
در اوج حکومت از کرامت
بر طفل یتیم میپزد نان
فردا به فرشته میکند ناز
گر یک نظر افکند به شیطان
بر دادن خاتمش کند فخر
ختم رسل و خدای منان
گه تیغ کشد به حفظ اسلام
گه رنج برد برای قرآن
ای ماه، نهاده رو به خاکت
ای داده به آفتاب فرمان
تو کیستی ای تمام تاریخ؟
تو کیستی ای امام دوران؟
تو کیستی ای هماره پیدا؟
تو کیستی ای همیشه پنهان؟
هم وهم ز وصف توست عاجز
هم عقل ز کار توست حیران
یک خوشه ز خرمن تو فردوس
یک لاله ز روض? تو رضوان
گر عمر جهان تمام گردد
مدح تو نمیرسد به پایان
مرهون دعای توست عالم
محتاج عطای توست درمان
تو بودی و ما همه نبودیم
بستیم به دوستیت پیمان
از پای تو چشم برنداریم
از دست دهیم اگر سر و جان
ماییم و تولی و تبری
جان را بستان و این دو مستان
با مهر تو دوزخ است جنت
بی مهر تو جنت است نیران
دامان شما و دست «میثم»
ای دست دو عالمت به دامان!
*استاد سازگار*
ای دل صدپاره گل باغ تو
تا ابدیت به جگر داغ تو
ظلمکُش از همه مظلومتر!
رهبر از فاطمه مظلومتر!
پادشه وسعت ملک خدا!
صدرنشین حرم ابتدا!
محفل انس تو دل سوخته
عدل به نوع بشر آموخته
ساخته و سوخته با آه خود!
رانده جهان را ز سر راه خود!
سینهات از لوح و قلم پاکتر
از گل پرپر شده صدچاکتر
باغ جنان شیفت? قنبرت
روحالامین مستمع منبرت
خان? تو کعب? عالم شده
خاک قدمهای تو آدم شده
ماه، طلوعش به تو آغاز گشت
مهر به دست تو ز ره بازگشت
ای همه جا طور مناجات تو
چشم اجابت پی حاجات تو
در دل شب همسخن چاهها!
سوخته با نال? تو آهها
جام طهورای خدا مست تو
وسعت گردون به کف دست تو
قنبر کوی تو سراجالهدیست
صوت بلال تو صدای خداست
لال? زخمی شده از خارها!
جهل بشر کشته تو را بارها
خون دل و اشک بصر داشتی
زخم رعیت به جگر داشتی
زخم به دل شعل? آتش به جان
خار به دیده به گلو استخوان
نال? تو نال? بیزمزمه
خان? تو خان? بیفاطمه
چشم به دیوار و به در دوختی
سوختی و سوختی و سوختی
ای به مقام از همه بالاترین
رهبر در جامعه تنهاترین
دوست تو، دشمن تو ناسپاس
تا صف محشر همهجا ناشناس
با چه گنه پور مرادی شتافت
فرق تو را چون جگر ما شکافت
سوز درونت به فلک تاب داد
خون سرت آب به محراب داد
کشت? توحید و عدالت شدی
فزت برب گفتی و راحت شدی
تا که شود نخل و گل و باغ، سبز
در نفس ما بود این داغ، سبز
دل به عزایت حرم ماتم است
زخم سرت بر جگر «میثم» است
*استاد سازگار*
به نام خداوند بینهایت بخشنده و مهربان
“اُدعُونِی”
(مرا بخوانید)!
در “اُدعُونِی” نکته ای عمیق و باطنی نهفته است.
“او” می گوید؛ مرا بخوانید!
اما تو به واقع پول را می خوانی.
خرید خانه را می خوانی.
حل مشکلات را می خوانی.
در پس پردهٔ مغز تو اینهاست، نه خود خدا!
“او” را بخوان.
“او” که باشد نیاز به چیزی نیست.
خودش کافیست.
زیرا همه چیز در خدمت اوست.
“او” را بخوان.
“او” را داشته باش.
اصل را بگیر.
همهٔ خیر را گرفتهای.
تو چیزی کم نخواهی داشت.
“این دعا کردن را جدی بگیر”.
دعا کردن فقط آن نیست که چیزهای مادی و دنیوی بخواهی و مرتب دور و برت را شلوغ و شلوغتر کنی. آن مرتبهٔ اسفل دعاست.
این دعا که می گویم وصل به منبع لایزال هستی است. وصل به سرچشمهٔ حیات طیبه است.
در هر فرصتی به سرچشمهٔ هستی وصل شو. آرامش حقیقی، نوشیدن از این چشمه است. حیات و آگاهی ناب، جاری از این چشمه است. طعام روح تو، شناور شدن در این چشمه است. این دعای حقیقی را جدی بگیر. بدون این دعا مخواب، و بدون این دعا بیدار مشو. این دعا نشانهٔ حماقت و جهالت نیست. نشانهٔ فهم و درایت است. با این دعا، انسانِ جزء خود را به کل وصل می کند. کل می شود. و همه چیز در این وصل و با این وصل است.
اصلاً مراقبهٔ واقعی خود یک دعای تمام عیار است و جز این نیست. تو در این دعا و خواندن حتی اگر هیچ نخواهی، باز بُردهای. برندهٔ واقعی تو هستی. تمام جهان قلمرو تو شده است.
زیرا نکته وصل شدن و به یگانگی تن دادن است. مرزهای موهوم منیّت را زدودن و کل گشتن است.
تو با خدا هیچ چیز کم نخواهی داشت. چه هر چیزی به موقع در خدمت تو خواهد بود.
ای دوست، اگر در هر سرزمینی لااقل چندین دعاگوی اینچنین وجود داشته باشد، زمین بیشک از بابرکتترین و مقدسترینها خواهد بود. اما افسوس که نیست و امروزه اینچنین زمین و اهلش در تاریکی و افسردگی و غرق در مشکلات عدیده به سر می برد.
🖊️ریاعی
مناجاتتون با نور هستی قبول درگاه خودش ✋
هدایت شده از منزلگاه عشاق تهران بزرگ