هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📰 صفحه اول روزنامههای یکشنبه 24 اسفند ۹۹
ادامه صفحات:👇
https://www.hawzahnews.com/photo/949317 •┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دوشنبه اول ماه مبارک شعبان است
🔺️ در رصد ستادهای استهلال و گروههای سراسر کشور به همراه تجهیزات رصدی، هلال آغاز ماه مبارک شعبان در غـروب روز شنبه رویت نشد، بنابراین دوشنبه ۲۵ اسفند اول ماه مبارک شعبان خواهد بود.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اگر گروه تواصی نداشتید، در خسران هستید🔸
قرآن میفرماید: «والعصران الانسان لفی خسر»: انسان در حال #زیانکاری است. یعنی عمرش دارد میرود؛ اما جای عمرِ به این عزیزی، چیزی نمیآید. بعد میگوید: «الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات» یعنی ایمان، تو را از خسران تطهیر میکند. اساسِ خسران تو، در شرک است. حالا که ایمان آوردی، باید «عملوا الصالحات» انجام دهی. «عملوا الصالحات» یعنی: «خدایا، خودم را خرج تو میکنم».
بعد میگوید: باز هم ضرر میکنی! ایمان آوردی، عمل صالح هم بجا آوردی، اما باز هم در خطری! خطرت چیست؟ خطرت این است که تنها تنها #نمیتوانی راه بروی. «تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» یعنی باید با یک گروهی متحد شوید؛ با همدیگر قرار بگذارید، همدیگر را به #حق و #صبر توصیه کنید.
چرا اگر بدون اینها باشد، خسران است؟ #حبۀ_آتش را از منقل بردار و بگذار در خاکستر و بادش هم بزن؛ زغال میشود. هزار تا حبۀ آتش بگذار در هزار تا خاکستر و هزار نفر هم باد بزنند؛ هیچ فایده ندارد! آخرش زغال میشوند! حالا این هزار تا را کنار هم بگذار در منقل، هیچکس هم باد نزند. خودش شعله میکشد! «تواصوا بالحق» یعنی اگر با هم شدید #شعله_میکشید.
با همدیگر #گروه_تواصی تشکیل دهید و بگویید ما میخواهیم با هم قرار بگذاریم؛ به هم توصیۀ به حق و به صبر کنیم. تو هوای من را داشته باش، من هوای تو را دارم. «هوایم را داشته باش» معنایش این نیست که اگر ناحق گفتم بیا به نفع من شهادت بده. خیر. اگر ناحق گفتم بیا به من بگو حیا کن، چرا حرف ناحق میزنی؟ برای این دنیای دو روزه چرا این کار را میکنی؟
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💐 به میمنت عید مبعث پیامبراعظم (صلّیالله علیهوآله) ، نسخهی جدید نرمافزار حدیث ولایت مشتمل بر بیانات و پیامهای حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) از شهریور ۱۳۵۷ تا بهمن ۱۳۹۹ و همچنین بیش از ۱۲۰ کتابِ معظّمله منتشرشده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی، منتشر شد.
🔺 همچنین مراسم رونمایی از این نرمافزار روز شنبه مورخ ۲۳ اسفند ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در شهر مقدس قم با امکان شرکتِ برخط برگزار میشود.
👈 نرمافزار را از طریق این پیوند بارگیری کنید.
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از تنها علاج
#در_دست_انتشار
📚 استعاره های اجتهاد
#زیر_خیمه_حسین
#حجت_الاسلام_علوی
#حمزه_دهقانیان
#نشر_سدید
@tanhaelaj
#ترفندهای_خانهداری
باید و نبایدهای استفاده از جوششیرین موقع خونهتکونی
👆🏼یادتون باشه اصلا جوش شیرین رو به طلا و وسایل طلاکاری شده، پارکت چوبی، سطح شیشهای و مرمری نزنید
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
[ الهی رجب بگذشت
و ما از خود نگذشتیم٬
تو از ما بگذر...]
حضرت #علامه_حسن_زاده:
#اینرجبیون؟!
@bayad_shahid_shavim
@alfavayedolkoronaieh🌱
مـن مےدونم
این روزا دلِ اونایـے ڪہ
حداقـل یہ بـار
#غـروبِ شلمچـہ رو دیـدن
بدجور داره آلارم میده:)💔
#راهیان_نور_مجازی
@yadegaranir
@alfavayedolkoronaieh🌱
.
💠 تصویری قدیمی
از حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی در ۲۲ سال پیش ؛ در تصویر فوق مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شبیری زنجانی دامت برکاته نیز حضور دارند .
🔷 این تصویر مربوط به اقامه نماز بر پیکر آیت الله حاج سید محمد مدرسی یزدی می باشد .
🔶 تاریخ ارتحال این عالم بزرگوار :
۲۳ اسفند ۱۳۷۷
@varesoon
@alfavayedolkoronaieh🌱
✨ #سکوت
✍ آیت الله بهاء الدینی (ره) میفرمود :
من سیزده ساله بودم، سیدی در کوه خضر می نشست که به او می گفتند : سید سکوت. بیست سال بود که حرف نمی زد. من با بعضی بچه ها رفته بودیم کوه خضر و او را دیدیم. شخصی از روستائی آمد گفت : مریض داریم او را دعا کنید! سید با حرکات دست و اشاره به او تفهیم کرد که مریض خوب شد، بعد معلوم شد که مریض خوب شده است! همچنین مثل اینکه فهمیده بود ما بچه ها گرسنه هستیم ، با اشاره دست به ما بچه ها فهماند که در فلان منطقه پائین کوه دارند اطعام می کنند، بروید بخورید، ما رفتیم پائین به همان مکانی که آدرس داده بود، دیدیم در یک باغی آش پخته اند و به مردم می دهند. پس از بیان این مطلب آیت الله بهاءالدینی فرمود : بزرگان هم به او سر می زدند.
استاد فاطمی نیا می فرمود :
خدمت آیت الله بهاءالدینی رسیدم. گفتم : آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دستشان را بردند به طرف لبشان و فرمود : «درِ آتش را بسته بود». دوستان در حرف زدنمان باید خیلی زیاد دقت داشته باشیم.
شاید یکی از حکمت هایی که خدا دو گوش و یک زبان برای ما گذاشته این باشد که باید دو برابر آنچه می گوییم گوش دهیم! روزی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی در محفل درس فرمود : یکی از دوستان میگفت، در مراقبتی که داشتم، مکاشفهای روی داد به حضور حضرت رسول الله الأعظم (صلی الله علیه و آله) شرفیاب شدم از آن حضرت ذکر خواستم، فرمود : «من به شما ذکر سکوت میدهم».
یک تکنیک ساده و مهم برای مهار زبان بی حساب : «قاعده مکث» این را تمرین کنید و بر زندگی خود «ملکه» کنید که قبل از هر سخنی؛ مثلا ده ثانیه مکث کنید و خوب فکر کنید که این حرفی که می زنم رضایت خدا در آن است یا رضایت شیطان؟! آیا این حرفی که میزنم مشکلی را حل میکند و امید می بخشد یا نه؟! اینکه این حرفی که میزنم آیا واجب است یا حرام؟! اگر واجب نیست «نگویم»؛ به همین سادگی! این را ملکه کنید و تمرین کنید... بعد از یک مدت خود به خود کم حرف خواهید شد.
@varesoon
@alfavayedolkoronaieh🌱
1_896436005.mp3
6.91M
#ولایت_فقیه_انتصاب_یا_انتخاب
❓آیا ولایت فقیه انتصابی است یا انتخابی و اگه انتصابی است چرا با رای نماینده ها ی خبرگان انتخاب میشه؟
#شناخت_رهبری
@tollabolkarimeh
@alfavayedolkoronaieh🌱
#پوستر | همراهی کنیم...
◽️امسال بهار تو خونههاست... نوروز امسال با وجود اینکه در خانهها سپری میشود، میتواند مانند هر سال، به سرگرمی و شادی و سلامتی بگذرد. سال نو مبارک.
▫️ طراح: نعیمه فاضلی
#خانه_های_بهاری
@KHATTMEDIA
@alfavayedolkoronaieh🌱
🌹بسم الله، الحمدلله، وصلّی الله علی محمد و آله، و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین🌹
🍀ریاضی در فقه🍀 8⃣2⃣1⃣
از آنجا که مسائل فقهی بر قواعد عقلی و قاعده های عقلی بر قواعد ریاضی استوار است، در نتیجه می توان مباحث فقهی را در قالب و شکل ریاضی نیز بیان نمود.
🍂 یکی از مباحث و مسائلی که می خواهیم آن را به شکل ریاضی بررسی نماییم، ☘ازدواج و دوستی دختر و پسر☘ می باشد.
اگر ما A را به عنوان مجموعه پسران و B را به عنوان مجموعه دختران در نظر بگیریم، اجتماع B و A با استقلال دو مجموعه B و A در تضادّ می باشد؛ زیرا جمع شدن دو عنوان مستقل در یک مجموعه واحد، وجود دو عنوان نخست را مورد خدشه قرار داده و آنها را جزء مجموعه اشیای معدوم فرض می نماید. اما اگر دو مجموعه فوق، توسط عقد محرمیت تحت مجموعه ای با عنوان «زوج و زوجه» روند، استقلال دو مجموعه نخست، از بین نمی رود؛ زیرا پسر و دختر بودن دو مجموعه اوّل، تحت عنوان تازه ای که «مزدوج بودن» باشد، وارد می شوند.
برای درک بیشتر، دو مجموعه دو تیم باشگاهی بارسلونا و رئال مادرید را مثال می زنیم که مجموعه اوّل به هیچ وجه نمی تواند داخل در مجموعه دوّم و مجموعه دوّم داخل در مجموعه اوّل شود؛ چراکه با این فرض، عنوان و استقلال خود را از دست می دهند، مگر آنکه تحت عنوانی جدید که ملیّت آنها (اسپانیا) باشد، جمع شوند که دو عنوان قبلی خود را نیز از دست نمی دهند.
جنسیت مذکر و مؤنث بودن، دو عنوان اولی برای انسان بودند؛ اما عناوین و صفات ثانویه شرعی برای انسان مثل احصان و فحشاء چه؟ درست است که اینها قابل اجتماع نبوده و تحت عنوان «زوجیت» که مجموعه واحدیست داخل می شوند، اما در مثال جنسیت که ذکریت و أنوثیت باشد با باقی ماندنشان در مجموعه جدید اشکالی وارد نمی شود، برخلاف احصان و فحشاء که با بقایشان در مجموعه جدید از آنجا که عنوان ثانوی هستند، زوجیت را مورد خدشه قرار می دهند. به عبارت دیگر عناوین ثانوی با اینکه حکم و اثر عناوین اولی (داخل شدن در عنوان جدید و عدم داخل شدن در یکدیگر) را دارا هستند، اما همانند عناوین اولیه نمی توانند نافذ بوده و با بقایشان اثر جدید را بر خود پذیرفته و حمل کنند. مثل شرک و ایمان، کفر و ایمان، نفاق و ایمان، شیعه و سنّی، مسلمان و اهل کتاب.
🍃 ریاضی همانند عقل یک حجّت به معنای حجیّت استدلال است، نه حجیّت مستقل و یا کاشف؛ یعنی دانش ریاضی یک ابزار و چراغیست برای فهمیدن و فهماندن بهتر اصول و معارف وحیانی؛ در علوم دیگر هم اینچنین است که ریاضی ابزاریست برای فهمیدن و فهماندن قوانین عالم طبیعت. تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد این است که منشأ مسائل طبیعی و تجربی، حسّ است و تجربه، اما منشأ مسائل فقهی، غیب است و وحی و ما در اینجا در استفاده از ابزار مختلف برای گفتن مسائل وحیانی اشکالی نمی بینیم؛ بنابراین در اصل، ما تابع وحییم و اگر قرینه و آیه ای بر خلاف اصل بیان شده در ریاضی داشته باشیم، ما تابع وحی هستیم. البته اگر جهات مخالفت واضح و روشن شود، می بینیم که مخالفتی وجود ندارد؛ زیرا عقل و در نتیجه ریاضی، با وحی تطابق داشته و مخالفتی ندارند. مثلاً طبق آیه ﴿ٱلْیَوْمَ أحِلَّ لَکُمُ ٱلطَیِّبَاتُ وَ طَعَامُ ٱلَّذِینَ أُوتُوا ٱلْکِتَابَ حِلٌ لَکُمْ وَ طَعَامُکُمْ حِلٌ لَهُمْ وَٱلْمُحْصَنَاتُ مِنَ ٱلْمُؤمِنَاتِ وَٱلْمُحْصَنَاتُ مِنَ ٱلَّذِینَ آُوتُوا ٱلْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ إذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلا مُتَّخِذِی أخْدَانٍ وَمَنْ یَکْفُرْ بِٱلإیْمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی ٱلآخِرةِ مِنَ ٱلْخَاسِرینَ﴾، مائده/۵؛ ازدواج با اهل کتاب ـ چه دائم و چه موقّت ـ جایز است؛ زیرا دو عنوان «اسلام و اهل کتاب» _ البته موحّدین آنان _ در واقع تحت عنوان «دین دار بودن» وارد می شوند، اما «شرک و ایمان»، «کفر و ایمان»، «نفاق و ایمان»، «تشیّع و دیگر فرق ضاله» هیچکدام تحت عنوان «دین داری» وارد نمی شوند.
درخواست دعا دارم، با تشکر 🙏
مهدی درستی
۱۳۹۵/۰۴/۱۸
@kalam_sabz
#ریاضی_فقه #ریاضی #عقل #استدلال #ازدواج #دوستی #دختر_پسر
@alfavayedolkoronaieh🌱
♦️۱۳ هزار خانواده هنوز پیکر فرزندانشان را از جنگ پس نگرفتهاند
سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدا:
🔹بیش از ۱۳ هزار خانواده داریم که پیکر فرزندانشان را هنوز از جنگ عراق با ایران تحویل نگرفتهاند.
🔹البته ۶ هزار پیکر در همان سالهای جنگ بهعنوان شهید گمنام تشییع و تدفین شدند
🔹 اما ۷هزار شهید همچنان در خاک عراق یا در گورستان اردوگاههای اسیر ایرانی دفن شدهاند که بهدنبال تفحص و شناسایی آنها هستیم.
🔹۹۹ درصد شهدای دفن شده در خاک ایران شناسایی شدهاند و هر چه هست آن سوی مرزهاست.»/همشهری
@iranictv
@alfavayedolkoronaieh🌱