eitaa logo
مدرسه علميه الهادی علیه السلام
492 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
94 فایل
🔹مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام قم حرم اهل بیت علیهم السلام 📱 ارتباط با ادمین: @amin114 فهرست مطالب کانال: https://eitaa.com/alhadihawzahqom/2489
مشاهده در ایتا
دانلود
✅قابل توجه طلاب محترم سطوح عالی؛ ثبت حضور در درس برای شركت در امتحانات فقه و اصول الزامی است. 🔵افرادی که در سال تحصیلی 99-98 و سال های قبل در کلاس های فقه و اصول شرکت داشته ولی در امتحان آن شرکت نکرده و یا حداقل نمره قبولی را کسب ننموده‌اند موظفند مجدداً در سال تحصیلی 400-99 درس را در سامانه پيشخوان انتخاب و در کلاس بصورت حضوری و یا مجازی شرکت نمایند. ‼️در غير اينصورت مجاز به شركت در امتحانات (فقه و اصول) نخواهند بود. @sotohaali
📣📣📣📣📣📣 طلاب محترم مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام توجه سال 1399 با توجه یه شیوع بیماری کرونا پیشنهاد می کنیم درسها را از اساتید خود مدرسه انتخاب کنید تا در صورتی که درسها دوباره حضوری شود رفت و آمد بیرون مدرسه کمتر داشته باشید در همین راستا کانال دروس مدرسه به آدرس https://eitaa.com/darsalhadi شروع به فعالیت کرده است که در روز های آینده اساتید صوتهای خود را در کانال مدرسه می گذارند تا اگر طلاب مدرسه پسندیدند ، طلاب محترم درس اساتید مدرسه را انتخاب کنند لطفا به دیگر دوستا ن هم اطلاع رسانی کنید
لینگ کلاس اصول 3 استاد اسلامیان
🔶قابل توجه طلاب محترم سطوح عالی؛ پذیرش حضور و غیاب فقط بر اساس لیست استادی است که در سامانه انتخاب شده و هرگونه گواهی دستی و یا لیست دست نویس دال بر حضور و غیاب پذیرفته نخواهد شد. @sotohaali
هدایت شده از یا اباصالح
حاج آقای ابراهیم زاده سلام علیکم کانال مکاسب 2 ایجاد شد https://eitaa.com/Makasebe2 لینک کانال مکاسب محرمه بخش 2 👆
لینگ گروه مکاسب3 استاد اسلامیان
شرح دعای ابو حمزه ثمالی استاد علیزاده
هدایت شده از یا اباصالح
حاج آقای ابراهیم زاده سلام علیکم كانال رسائل 3 پايه 8 ايجاد شد https://eitaa.com/rasael_3 كانال تدريس مدرسه الهادی مُدرس محمود چگاني
بسمه تعالی باعرض سلام خدمت دوستان طلبه؛ هرگونه سوال آموزشی دارید از طریق ایتا به آدرس: @Ha2218 حجت الاسلام آقای ابراهیم زاده صوتی یا متنی بفرستید یا باشماره: 02536638632 ساعت 13 الی 20 تماس بگیرید . قابل توجه طلاب محترم ساعت کاری کادر اداری مدرسه از مهرماه بعداز ظهرها ازساعت 13 الی 20 است.
تلفنهای مستقیم معاونتهای مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی علیه السلام دفتر مدیر مدرسه و معاونت پژوهش (حیادر) ( مشترک) 02536618694 طرح راهنما (امینی ) و اسکان و امور حجرات (نجف زاده ) 02536705659 معاونت آموزش (ابراهیم زاده ) 02536638632 معاونت پشتیبانی مالی (صباغیان ) و مسئول آموزش سطوح عالی (نیک اندیش ) تلفن مشترک 02536635923
عزیزان طلبه لطفا انتخاب واحد را تاخیر نیندازید آخرین مهلت فردا 15 مهرماه است
هدایت شده از سيادت
یه خبر خوب!🤩🤩 با لطف و پیگیری های استاد عربیان حفظه الله، در خدمت استاد گرانقدر و توانمند حجة الإسلام و المسلمين «سید مهدی موسوی» برای درس محاضرات هستیم. دوستان درس رو به صورت غیر حضوری ثبت کنن و از جهت علمی از جلسات درس استاد موسوی استفاده کنن. ان شاء الله جلسات از هفته آینده به صورت زنده و غیر حضوری (در اسکای روم) برگزار می شه.
هدایت شده از سيادت
سوابق استاد موسوی.pdf
82.8K
استاد سید مهدی موسوی: ـ مدرس سطوح عالی (رسائل، مکاسب، کفایه، حلقات، بدایه، نهایه) ـ مؤلف بیش از 15 کتاب و 50 مقاله ...
هدایت شده از سيادت
با توجه به اهمیت مباحث عقیدتی در زندگی شخصی و رسالت های طلبگی دوستان حتماً از این فرصت به صورت کامل استفاده کنن.
🔴نکات مهم: 1⃣ طلاب در هر سال تحصيلی می‌بايست از طريق سامانه پیشخوان، حداكثر تا 640 ساعت درس (اعم از نيم سال اول و دوم)، مشروط به اينكه نواقص خود را از پايه پايين به بالا تكميل نمايند، درس انتخاب كنند. ‼️چنانچه ساعات انتخابی دروس نواقصی، كمتر از 640 ساعت باشد، می‌توانيد باقی‌مانده ساعات آن را از پايه بالاتر درس انتخاب و در امتحان آن طبق ضوابط شركت نمائيد. ‼️چنانچه قصد تغيير و يا اصلاح دروس پايه پايين‌تر را داريد، ابتدا بايد دروس پايه بالا را حذف و سپس طبق دستور العمل فوق مجدداً از پايه پايين به بالا انتخاب درس نماييد. 2⃣ طلاب شاغل به تحصيل در پايه 10 در صورت داشتن ناقصی و انتخاب 640 ساعت درس، چنانچه حداكثر يك درس اصلی و جنبی و يا دو درس جنبی آنان در پايه دهم باقی بماند، مشروط به قبولی در كليه دروس انتخابی سال تحصيلی جاری در خردادماه، می‌توانند دروس باقی‌مانده خود را در شهريورماه انتخاب و مطابق ضوابط امتحان دهند. ⚠️در سامانه پیشخوان فقط درخواست‌هایی که طبق ضوابط هستند قابل پیگیری است. از طرح کردن درخواست خارج از ضوابط جداً خودداری فرمایید. @sotohaali
باسلام طلاب محترمی که قصد دارند کلاس حدیث خوانی حاج آقا کفیل یا حاج آقا لطیفی شرکت کنند می توانند در سامانه نجاح انتخاب کنید
باسلام مطلبی که مطالعه می فرمایید استاد بزرگوار حاج آقا لطیفی استاد حدیث خوانی مدرسه فرستادند
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم آشنایی با صحیفه‌ی مبارکه‌ی سجادیه به توفیق الهی بحثی با عنوان «آشنایی با صحیفه‌ی مبارکه‌ی سجادیه» را آغاز می‌کنیم و امیدواریم با توفیق الهی و مدد پدیدآورنده‌ی صحبفه‌ی مبارکه بتوانیم با مقصوی اصلی دعاهای صحیفه آشنا شویم شاید با فروریختن کاخ علم و غرور بشر توسط یک ویروس ناچیز مراجعه به این دعاها بازگشتی باشد برای بنده‌ی گریزپا به آستانه‌ی امن و آرام پروردگار مهربان و بخشنده. در مقدمه بحثی مختصر در مورد دعا و ذکر در مدرسه‌ی قرآن و عترت و جایگاه صحیفه‌ی مبارکه در این مدرسه و شیوه در این بحث را عرضه می‌داریم. أ-ضرورت دعا الدعا بالضم و المد لغة النداء ... و عرفا الرغبة الی الله تعالی و طلب الرحمة منه علی وجه الاستکانة و الخضوع. و قد یطلق علی التمجید و التقدیس مما فیه من التعرض للطلب. (ریاض السالکین ج۱ص۲۲۵) و هو من شعار الصالحین و آداب الانبیاء و المرسلین بل من اجل مقامات الموحدین و افضل درجات السالکین لکونه مشعرا بالذل و الانکسار و مظهرا لصفة العجز و الافتقار. (همان ص۲۲۶) الدعا و الدعوة توجیه نظر المدعو نحو الداعی. (المیزان ج۲:۳۱) ان معظم الغرض فی الدعاء اظهار سیماء الافتقار و العبودیة. (همان ۴۹۷) حضرت امام باقر: ان‌الله عزوجل یقول: «و قال ربکم ادعونی استجب لکم ان الذین یستکبرون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخرین» (غافر۶۰) قال هو الدعا. (همان ۲۲۵) میسر بن عبدالعزیز عن ابی‌عبدالله قال: یا میسر ادع و لا تقل ان الامر قد فرغ منه. ان عندالله منزلة لا تنال الا بمسألة. و لو ان عبدا سد فاه و لم یسأل لم یعط شیئا فسل تعط یا میسر. انه لیس باب یقرع الا یوشک ان یفتح لصاحبه. (همان ۲۲۶) دعا همزبانی و هماهنگی با آفریده‌هاست: یسأله من فی السموات و الارض (الرحمن ۲۹) و طبع انسان خواستن است: لا یسأم الانسان من دعاء الخیر ... (فصلت ۴۹) و اما القول بأن الاشتغال بالدعا ینافی الرضا بالقضا الذی من اجل مقامات الصدیقین، فجوابه انه انما ینافیه لو کان الباعث علیه حظ النفس و اما ااذا کان الداعی عارفا بالله عالما بانه لا یفعل الا ما وافق مشیئته و دعاه امتثالا لامره فی قوله «ادعونی...» فلا منافاة بینهما. (همان ۲۳۰ با تلخیص) ب- مراتب دعا و ذکر دعا خواندن است یا خواستن؛ اگر خواندن است عین ثنا است و اگر خواستن است بنده‌ را سزا است و هر دو عبادت است و نجات را وسیلت. (کشف الاسرار ج۳ص۶۴۰) ذات واجب بخشنده و عطاکننده، و ذات ممکن نیاز و درخواست است. و این درخواست یا قولی است و یا حالی و یا استعدادی. و ان تجهر بالقول –قولی- فانه یعلم السر –حالی- و اخفی –استعدادی- طه ۷ سؤال قولی را هم گفته‌اند سه نوع است: استعجالی، احتیاطی یا احتمالی، امتثالی اهل سیر و سلوک دعای استعجالی ندارند و دعای احتمالی نیز نمی‌کنند و برای دعای امتثالی هم متمسک به حدیث قدسی منقول از حضرت صادق می‌شوند که فرمود: من شغل بذکری عن مسألتی اعطیته افضل ما اعطی من سألنی. (کافی ج۲ص۵۰۱) تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن / که خواجه خود روش بنده پروری داند. آنان می‌گویند: ذکر سیدالکلام است و ذکر یونسی درخواستی ندارد اما خداوند می‌فرماید «فاستجبنا له» و حضرت ابراهیم در پاسخ دعوت به دعا فرمود «علمه بحالی کاف عن مقالی». حمد و ذکر معاشقه نمودن است و دعا و درخواست، گدایی است؛ و شکر معامله‌گری و روح متقلب انسان به موقع خود به هر سه نیازمند است – و البته معاشقه و منادمت زیباترین است. ج- شیوه‌ی دعا و درخواست امام صادق: ان فی کتاب امیرالمومنین صلوات الله علیه: ان المدحة قبل المسألة فاذا دعوت الله عزوجل فمجّده... (کافی ج۲ ص۴۸۴ح۲) و عن ابی‌عبدالله قال: انما هی المدحة ثم الثناء ثم الاقرار بالذنب ثم المسألة. انه و الله ما خرج عبد من ذنب الا بالاقرار. (همان ح۳) و در ضمن حدیثی زیبا: و ما جهة الدعا؟ قال: تبدء فتحمد الله تذکر نعمه عندک ثم تشکره ثم تصلی علی النبی ثم تذکر ذنوبک فتقر بها ثم تستعیذ منها فهذا جهة الدعا... (همان ۴۸۶ح۸) د- و اما صحیفه‌ی سجادیه راوی صحیفه‌ی سجادیه می‌گوید: یحیی بن زید را هنگام حرکت به سمت خراسان زیارت نمودم. کتاب دعایی را به من داد تا به محمد نفس زکیه و برادرش ابراهیم برسانم. من پس از زیارت امام صادق و ارائه‌ی کتاب به ایشان و تأئید خط زید شهید و تطبیق با نسخه‌ای که به خط امام باقر بود، امانت را به آن دو برادر دادم و از روی نسخه‌ی امام صادق نسخه‌ای برای خودم نوشتم که ۷۵ دعا بود. ۱۱ دعای آن‌را گم کردم و امروز آن‌چه توسط مرحوم شیخ طوسی به دست ما رسیده ۵۴ دعا می‌باشد. و کان احبار العلماء و جهابذة‌ القدماء‌ من السلف الصالح یلقبونها بزبور آل محمد و انجیل اهل‌بیت. (مقدمه‌ی ریاض‌الصالحین ج۱ص۵۱) از این کتاب در اجازه‌نامه‌های حدیثی به اخت القرآن یاد شده است – رک: الذریعه ج۱۳ص۳۴۵ و ج۱۵ص۱۸. آیةالله حسن‌زاده‌ی آملی از قول مرحوم ملاحسینقلی همدانی نقل می‌فرمود: متون اصلی تربیت و تهذیب