eitaa logo
الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
2.4هزار دنبال‌کننده
869 عکس
417 ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️إِذَا ظَهَرَ اَلْمَهْدِيُّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِمَكَّةَ مَا بَيْنَ اَلْحَجَرِ اَلْأَسْوَدِ وَ بَابِ اَلْكَعْبَةِ فَنَادَى جَبْرَائِيلُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ اِجْتَمَعَ إِلَيْهِ أَصْحَابُهُ مِنَ اَلْآفَاقِ بَعَثَ اَلسُّفْيَانِيُّ أَكْثَرَ مِنْ عِشْرِينَ أَلْفَ رَجُلٍ يَقُولُونَ لاَ حَاجَةَ لَنَا فِي بَنِي عَلِيٍّ فَإِذَا بَلَغُوا إِلَى اَلْبَيْدَاءِ خَسَفَ اَللَّهُ بِهِمُ اَلْأَرْضَ فَلاَ يَبْقَى إِلاَّ رَجُلاَنِ مِنْهُمْ يَنْصَرِفُ أَحَدُهُمَا إِلَى اَلسُّفْيَانِيِّ وَ اَلْآخَرُ يَخْرُجُ إِلَى مَكَّةَ وَ قَدْ صَارَ قَفَاهُمَا إِلَى مَوْضِعِ وَجْهَيْهِمَا يُخْبِرَانِ اَلنَّاسَ بِحَالِ عَسْكَرِ اَلسُّفْيَانِيِّ. زمانى كه حضرت مهدى عجّل اللّٰه تعالى فرجه الشريف در مكّه ما بين حجر الاسود و درب كعبه ظهور مى‌كند، جبرئيل سلام الله علیه ندا سر مى‌دهد ياران و اصحاب حضرت از نقاط‍‌ دور دست نزد او جمع مى‌شوند. آن وقت ، سپاهى به تعداد بيش از بيست هزار نفر به جنگ با او مى‌فرستد كه شعارشان اين است كه: ما احتياجى به فرزندان على (سلام الله علیه) نداريم. وقتى كه به بيابانى مى‌رسند خداوند آنان را به زمين فرو مى‌برد و از آنان به غير از دو نفر باقى نمى‌ماند كه يكى از آنان نزد سفيانى برمى‌گردد و ديگرى به مكه در حالى كه صورتشان پشت سرشان مى‌گردد و خبر فرو رفتن لشكر سفيانى را به مردم اطلاع مى‌دهند. 📚الخرائج و الجرائح ج ۲، ص ۹۲۶ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5967411768467654227.mp3
16.54M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه سیزدهم) مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
زهری ، با درخواست خاضعانه ▪️عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَعْقُوبَ اَلْكُلَيْنِيِّ رَفَعَهُ عَنِ اَلزُّهْرِيِّ قَالَ: طَلَبْتُ هَذَا اَلْأَمْرَ طَلَباً شَافِياً حَتَّى ذَهَبَ لِي فِيهِ مَالٌ صَالِحٌ فَوَقَعْتُ إِلَى اَلْعَمْرِيِّ وَ خِدْمَتِهِ وَ لَزِمْتُهُ فَسَأَلْتُهُ بَعْدَ ذَلِكَ عَنْ صَاحِبِ اَلزَّمَانِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ لَيْسَ إِلَى ذَلِكَ وُصُولٌ فَخَضَعْتُ لَهُ فَقَالَ لِي بَكِّرْ بِالْغَدَاةِ فَوَافَيْتُ فَاسْتَقْبَلَنِي وَ مَعَهُ شَابٌّ مِنْ أَحْسَنِ اَلنَّاسِ وَجْهاً وَ أَطْيَبِهِمْ رِيحاً وَ فِي كُمِّهِ شَيْءٌ كَهَيْئَةِ اَلتُّجَّارِ فَلَمَّا نَظَرْتُ إِلَيْهِ دَنَوْتُ مِنَ اَلْعَمْرِيِّ فَأَوْمَى إِلَيْهِ فَعَدَلْتُ إِلَيْهِ وَ سَأَلْتُهُ فَأَجَابَنِي عَنْ كُلِّ مَا أَرَدْتُ ثُمَّ مَرَّ لِيَدْخُلَ اَلدَّارَ وَ كَانَتْ مِنَ اَلدُّورِ اَلَّتِي لاَ يُكْتَرَثُ بِهَا فَقَالَ اَلْعَمْرِيُّ إِنْ أَرَدْتَ أَنْ تَسْأَلَ فَاسْأَلْ فَإِنَّكَ لاَ تَرَاهُ بَعْدَ ذَا فَذَهَبْتُ لِأَسْأَلَ فَلَمْ يَسْتَمِعْ وَ دَخَلَ اَلدَّارَ وَ مَا كَلَّمَنِي بِأَكْثَرَ مِنْ أَنْ قَالَ مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَخَّرَ اَلْعِشَاءَ إِلَى أَنْ تَشْتَبِكَ اَلنُّجُومُ مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَخَّرَ اَلْغَدَاةَ إِلَى أَنْ تَنْفَضَّ اَلنُّجُومُ وَ دَخَلَ اَلدَّارَ. محمّد بن يعقوب كلينىّ‌ در حديثى مرفوع از زهرىّ‌ نقل مى‌كند كه گفت: من در پى اين امر (مشاهدۀ حضرت صاحب سلام الله علیه) جستجوى بسيار نمودم به طورى كه در اين راه ثروت قابل توجّهى از دستم رفت، و در آخر كمر به خدمت و لزوم «عمرى ، نایب خاص حضرت» بسته و نزد او رفتم، پس از چندى از او سراغ امام زمان سلام الله علیه را گرفتم. فرمود: وصول به آن ممكن نيست، پس من خاضعانه درخواستم را تكرار نمودم، او نيز به من فرمود: فردا صبح پيش از ديگران نزد من بيا. من نيز فردا بر عهد خود وفا كردم، ديدم او به همراه جوانى با چهره‌اى زيبا و رايحه‌اى دل‌انگيز نزد من مى‌آيد، در آستين او چيزى شبيه تاجران بود، چون نظر بر او انداختم به عمرى نزديك شدم، پس با اشارۀ او متوجّه آن جوان شده و از او هر چه پرسيدم مرا پاسخ گفت: سپس حركت نمود تا داخل سرا شود؛ سرائى كه هيچ اعتنايى بدان نمى‌شد. عمرى فرمود: اگر پرسشى دارى بپرس چون پس از اين ديگر او را نخواهى ديد! من پيش رفتم كه بپرسم، ولى او گوش نداد و داخل سرا شده و جز اين كلمات چيز ديگرى به من نفرمود: ملعون است ملعون است هر كه نماز عشاء را تا پر شدن ستارگان آسمان به تأخير اندازد! ملعون است ملعون است هر كه نماز صبح خود را تا برطرف شدن ستارگان به تأخير اندازد! اين مطالب را گفت و داخل سرا شد. 📚الاحتجاج ج ۲، ص ۴۷۹ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️امام زمان ارواحنا فداه فرمود: إنَّ اللهَ ذُو أَناةِِ وَ أَنتُم تَستَعجِلُونَ خداوند صابر و شکیبا است و شما عجله می کنید. 📚کمال الدین و تمام النعمة ج ۲ ص ۴۸۹ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️ثُمَّ قَالَ وَ رُوِيَ بِأَسَانِيدَ عَنِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: أَنَّهُ ذُكِرَ كُوفَةُ وَ قَالَ سَتَخْلُو كُوفَةُ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ يأزر [يَأْرِزُ] عَنْهَا اَلْعِلْمُ كَمَا تأزر [تَأْرِزُ] اَلْحَيَّةُ فِي جُحْرِهَا ثُمَّ يَظْهَرُ اَلْعِلْمُ بِبَلْدَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُّ وَ تَصِيرُ مَعْدِناً لِلْعِلْمِ وَ اَلْفَضْلِ حَتَّى لاَ يَبْقَى فِي اَلْأَرْضِ مُسْتَضْعَفٌ فِي اَلدِّينِ حَتَّى اَلْمُخَدَّرَاتُ فِي اَلْحِجَالِ وَ ذَلِكَ عِنْدَ قُرْبِ ظُهُورِ قَائِمِنَا فَيَجْعَلُ اَللَّهُ قُمَّ وَ أَهْلَهُ قَائِمِينَ مَقَامَ اَلْحُجَّةِ وَ لَوْ لاَ ذَلِكَ لَسَاخَتِ اَلْأَرْضُ بِأَهْلِهَا وَ لَمْ يَبْقَ فِي اَلْأَرْضِ حُجَّةٌ فَيُفِيضُ اَلْعِلْمُ مِنْهُ إِلَى سَائِرِ اَلْبِلاَدِ فِي اَلْمَشْرِقِ وَ اَلْمَغْرِبِ فَيَتِمُّ حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَى اَلْخَلْقِ حَتَّى لاَ يَبْقَى أَحَدٌ عَلَى اَلْأَرْضِ لَمْ يَبْلُغْ إِلَيْهِ اَلدِّينُ وَ اَلْعِلْمُ ثُمَّ يَظْهَرُ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ يَسِيرُ سَبَباً لِنَقِمَةِ اَللَّهِ وَ سَخَطِهِ عَلَى اَلْعِبَادِ لِأَنَّ اَللَّهَ لاَ يَنْتَقِمُ مِنَ اَلْعِبَادِ إِلاَّ بَعْدَ إِنْكَارِهِمْ حُجَّةً. امام صادق سلام الله علیه نام كوفه را برد و فرمود: به زودى كوفه از مؤمنان خالی می شود و دانش از او پنهان گردد چنانچه مار در سوراخش پنهان شود، سپس دانش در شهرى پديدار شود كه آن را قم می گويند، و معدن علم و فضل گردد تا آنجا كه در روى زمين هيچ نادانى نسبت به دين باقی نمی ماند، حتی نو عروسان پرده‌نشين. اين مسئله نزديك به ظهور قائم ما سلام الله علیه باشد، و خدا قم و مردمش را حجت قرار می دهد، و اگر قم و مردمش نباشد زمين اهلش را فرو می برد و حجتى در زمين نمی ماند، و دانش از قم به همه سرزمین ها منتشر می گردد، در مشرق و مغرب و حجت خدا بر مردم تمام می شود. تا كسى در روى زمين نماند كه علم و دين به او نرسیده باشد، سپس قائم سلام الله علیه ظهور می كند و سبب انتقام و خشم خدا بر بنده‌ها شود، زيرا خدا از بنده‌ها انتقام نگيرد مگر پس از اينكه حجت را انكار كنند. 📚بحار الأنوار ج ۵۷، ص ۲۱۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
33.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فضائل امّت آخر الزمان ▪️عالم ربانی استاد شیخ عبدالحسین حفظه الله تعالی کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: كَأَنِّي بِالْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى مِنْبَرِ اَلْكُوفَةِ عَلَيْهِ قَبَاءٌ فَيُخْرِجُ مِنْ وَرَيَانِ قَبَائِهِ كِتَاباً مَخْتُوماً بِخَاتَمٍ مِنْ ذَهَبٍ فَيَفُكُّهُ فَيَقْرَؤُهُ عَلَى اَلنَّاسِ فَيُجْفِلُونَ عَنْهُ إِجْفَالَ اَلْغَنَمِ فَلَمْ يَبْقَ إِلاَّ اَلنُّقَبَاءُ فَيَتَكَلَّمُ بِكَلاَمٍ فَلاَ يَلْحَقُونَ مَلْجَأً حَتَّى يَرْجِعُوا إِلَيْهِ وَ إِنِّي لَأَعْرِفُ اَلْكَلاَمَ اَلَّذِي يَتَكَلَّمُ بِهِ. امام صادق سلام الله علیه فرمود: گويا من حضرت قائم سلام الله علیه را بر فراز منبر كوفه مى‌بينم كه قبائى در بردارد و از جيب قباى خود (يا از زير آن) نامۀ كه با طلا مهر شده را بيرون می آورد و آن مهر را می شكند و نامه را برای مردم قرائت می كند، و در اثر شنيدن مضمون آن، مردم هم چنان كه گلۀ گوسفند رم مي كند از دورش پراكنده می شوند و كسى جز نقباء به جاى نمی ماند. پس سخن ديگرى به زبان می آرد، و مردم فرارى چون پناهگاهى نمي یابند به سوى آن حضرت بازمی گردند، و به راستى هم اكنون من آن سخنى كه او به زبان می آورد را می دانم. 📚الکافي ج ۸، ص ۱۶۷ علامه مجلسى رحمة الله علیه: شايد آن نامه مشتمل بر لعن (خلفاء ناحق) و ائمۀ مخالفين باشد و يا مشتمل بر احكامى باشد كه مخالف با عقيدۀ اكثر مردم است. 📚مرآه العقول، ج ۲۶ ص ۳۶ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
کتاب ▪️توسّل به حضرت بقيّة اللَّه عجّل اللَّه تعالي فرجه الشریف در مشکلات روايت شده است : 🔻اگر مؤمني که امري از امور دنيوي يا اخروي بر او سخت شده، به صحرا رود و اين دعا را هفتاد مرتبه بخواند، امداد و کمکي از جانب حضرت بقيّة اللَّه ارواحنا فداه به او مي‏رسد. "يا فارِسَ الْحِجازِ أَدْرِکْني، يا أَبا صالِحِ الْمَهْدِيَّ أَدْرِکْني، يا أَبَا الْقاسِمِ أَدْرِکْني أَدْرِکْني وَلاتَدَعْني، فَإِنّي عاجِزٌ ذَليلٌ." کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻 سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ اَلْقُمِّيُّ قَالَ: سَأَلْتُ اَلْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي حِجْرِ أَبِيهِ فَقُلْتُ أَخْبِرْنِي يَا مَوْلاَيَ عَنِ اَلْعِلَّةِ اَلَّتِي تَمْنَعُ اَلْقَوْمَ مِنِ اِخْتِيَارِ إِمَامٍ لِأَنْفُسِهِمْ قَالَ مُصْلِحٍ أَوْ مُفْسِدٍ قُلْتُ مُصْلِحٍ قَالَ هَلْ يَجُوزُ أَنْ تَقَعَ خِيْرَتُهُمْ عَلَى اَلْمُفْسِدِ بَعْدَ أَنْ لاَ يَعْلَمُ أَحَدٌ مَا يَخْطُرُ بِبَالِ غَيْرِهِ مِنْ صَلاَحٍ أَوْ فَسَادٍ قُلْتُ بَلَى قَالَ فَهِيَ اَلْعِلَّةُ أَيَّدْتُهَا لَكَ بِبُرْهَانٍ يَقْبَلُ ذَلِكَ عَقْلُكَ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ أَخْبِرْنِي عَنِ اَلرُّسُلِ اَلَّذِينَ اِصْطَفَاهُمُ اَللَّهُ وَ أَنْزَلَ عَلَيْهِمُ اَلْكُتُبَ وَ أَيَّدَهُمْ بِالْوَحْيِ وَ اَلْعِصْمَةِ إِذْ هُمْ أَعْلاَمُ اَلْأُمَمِ وَ أَهْدَى أَنْ لَوْ ثَبَتَ اَلاِخْتِيَارُ وَ مِنْهُمْ مُوسَى وَ عِيسَى عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ هَلْ يَجُوزُ مَعَ وُفُورِ عَقْلِهِمَا وَ كَمَالِ عِلْمِهِمَا إِذَا هُمَا بِالاِخْتِيَارِ أَنْ تَقَعَ خِيْرَتُهُمَا عَلَى اَلْمُنَافِقِ وَ هُمَا يَظُنَّانِ أَنَّهُ مُؤْمِنٌ قُلْتُ لاَ قَالَ فَهَذَا مُوسَى كَلِيمُ اَللَّهِ مَعَ وُفُورِ عَقْلِهِ وَ كَمَالِ عِلْمِهِ وَ نُزُولِ اَلْوَحْيِ عَلَيْهِ اِخْتَارَ مِنْ أَعْيَانِ قَوْمِهِ وَ وُجُوهِ عَسْكَرِهِ لِمِيقَاتِ رَبِّهِ سَبْعِينَ رَجُلاً مِمَّنْ لَمْ يَشُكَّ فِي إِيمَانِهِمْ وَ إِخْلاَصِهِمْ فَوَقَعَتْ خِيْرَتُهُ عَلَى اَلْمُنَافِقِينَ قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ اِخْتٰارَ مُوسىٰ قَوْمَهُ سَبْعِينَ رَجُلاً لِمِيقٰاتِنٰا اَلْآيَةَ فَلَمَّا وَجَدْنَا اِخْتِيَارَ مَنْ قَدِ اِصْطَفَاهُ اَللَّهُ لِلنُّبُوَّةِ وَاقِعاً عَلَى اَلْأَفْسَدِ دُونَ اَلْأَصْلَحِ وَ هُوَ يَظُنُّ أَنَّهُ اَلْأَصْلَحُ دُونَ اَلْأَفْسَدِ عَلِمْنَا أَنْ لاَ اِخْتِيَارَ لِمَنْ لاَ يَعْلَمُ مَا تُخْفِي اَلصُّدُورُ وَ مَا تَكِنُّ اَلضَّمَائِرُ وَ تَنْصَرِفُ عَنْهُ اَلسَّرَائِرُ وَ أَنْ لاَ خَطَرَ لاِخْتِيَارِ اَلْمُهَاجِرِينَ وَ اَلْأَنْصَارِ بَعْدَ وُقُوعِ خِيْرَةِ اَلْأَنْبِيَاءِ عَلَى ذَوِي اَلْفَسَادِ لَمَّا أَرَادُوا أَهْلَ اَلصَّلاَحِ. سعد بن عبد اللّٰه قمى گفت از حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه كه آن وقت در دامن پدر نشسته بود پرسيدم: به چه دليل مردم نمى‌توانند براى خود امام انتخاب كنند. حضرت فرمود: امام خوب يا بد؟ عرض کردم: امام خوب و شايسته. حضرت فرمود: امكان دارد انتخابى كه مى‌كنند به جاى خوب بد از كار در آید ، با اينكه هيچ كس اطلاع از دل ديگرى ندارد كه چه چيز به خاطرش مى‌گذرد فكر خوب يا فكر بد؟ عرض کردم: آرى ممكن است. حضرت فرمود: همين موجب نداشتن چنين اختياريست كه با دليلى براى تو توجيه كردم كه عقلت بپذيرد، تصديق كردم. حضرت فرمود: بگو ببينم پيامبرانى كه خداوند آنها را برگزيده و كتاب آسمانى بر آنها نازل كرده و ايشان را به وحى ممتاز نموده و عصمت بخشيده چون برجسته ترين افراد مردمند و از همه بهتر مى‌توانند انتخاب نمايند؟ اگر بايشان اختيار بدهند از جمله اين پيمبران موسى و عيسى نيز هستند. با كمال عقل و دانشى كه اين دو داشتند آيا ممكن است انتخاب آنها در مورد كسى كه خيال مى‌كردند مؤمن است منافق از كار در آيد؟ عرض کردم: نه. حضرت فرمود: همين حضرت موسى علیه السلام با كمال عقل و دانشى كه داشت و به او وحى مي شد از ميان قوم خود براى ميقات خدا هفتاد نفر را انتخاب كرد با اينكه يقين داشت مؤمن و مخلص هستند، اين انتخاب بر خلاف تصور او بر منافقين قرار گرفت. خداوند در اين آيه به همين مطلب اشاره مى‌كند: [وَ اِخْتٰارَ مُوسىٰ‌ قَوْمَهُ‌ سَبْعِينَ‌ رَجُلاً لِمِيقٰاتِنٰا]. وقتى انتخاب پيامبرى كه خدا او را برگزيده بر شخص فاسدى قرار گيرد با اينكه او خيال مى‌كرد صالح است مى‌فهميم اجازه انتخاب به كسى كه از راز دلها و افكار پنهان و آينده اشخاص خبر ندارد داده نشده بعد از اينكه پيامبران انتخابشان صحيح از كار در نيايد. 📚بحار الأنوار ج ۲۳، ص ۶۸ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49