eitaa logo
الحیا و الایمان مقرونان فی قرن
212 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️‌ رحیم‌پور ازغدی: ما اشتباه کردیم حجاب را بین صفر و صد محدود کردیم. 🔹‌چادر حجاب برتر است اما حجاب فقط چادر نیست. وقتی گفتیم هرکس چادر ندارد بی‌حجاب است، این بر خلاف مدل اسلام است. یکی از علل بدحجابی لجبازی سیاسی است.‌ https://eitaa.com/alhaya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستانی که در مورد سیاه یا رنگی پوشیدن و حجاب و بحث داشتین ،به این فیلم توجه بفرمایید جواب همه ی سوالاتون رو میگیرید👆👆👆👆👆
کراهت رنگ مشکی یکی از سؤالاتی که ممکن است درباره حجاب به ذهن برسد، بحث چادر مشکی است، که از طرفی در منابع دینی از کراهت رنگ سیاه گفته می شود و از طرفی در جامعه ما تاکید می شود که حجاب و چادر مشکی بهترین حجاب است؛ اگر رنگ مشکی به خاطر آثار منفی آن مکروه است چه فرقی بین پیراهن و چادر و روسری و مقنعه مشکی وجود دارد؟! اما از چند جهت این شبهه قابل مناقشه است: اولا: کراهت رنگ مشکی عام نیست: پوشیدن رنگ مشکی همیشه و در همه مصادیق لباس مکروه نیست؛ چنانکه در روایات، پوشیدن کفش و عمامه و عبای مشکی استثناء شده و در مورد مقنعه و چادر و کفش زنان هم می تواند صدق کند. در روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) می خوانیم: «كَانَ رَسُولُ اللَّه يَكْرَهُ‏ السَّوَادَ إِلَّا فِي‏ ثَلَاثٍ‏ الْخُفِّ وَ الْعِمَامَةِ وَ الْكِسَاءِ»(1)؛ (رسول خدا سیاه پوشی را مکروه می دانست، مگر در سه مورد: کفش، عمامه و عبا). در این روایت فرقی بین زنان و مردان وجود ندارد، بلکه به طریق اولی برای زنان هم می تواند صدق کند و می توان از این حدیث، عدم کراهت چادر مشکی را ـ که در ردیف عبا قرار می گیرد ـ استفاده کرد؛ چنانکه در لغت هم کساء به معنی پارچه ای است که بدن را می پوشاند و در آن زن یا مرد بودن کسی که این پارچه قرار است بدن او را بپوشاند شرط نشده است.(2) استفاده از رنگ مشكي در مراسم عزاداري نیز كراهت ندارد و اگر آن مراسم عزاداری، برای معصومین باشد ثواب هم دارد. محکم ترین دلیل این مطلب، این است که خود ائمه به صورت عملی چنین کاری را تأیید کرده اند؛ مثلا امام حسن در سوگ اميرالمؤمنین على(ع) جامه سياه بر تن كرد و با همين جامه به ميان مردم آمد.(3) مراجع تقلید نیز بر همین اساس استفاده از لباس سیاه برای عزاداری را مکروه نمی دانند؛ مثلا آیت الله مکارم شیرازی در این زمینه می فرمایند: «با توجّه به اينكه پوشيدن لباس‏ مشكى‏ در ايّام شهادت حضرات معصومين(عليهم السلام) نوعى تعظيم شعائر الهى محسوب مى‏ شود كراهت ندارد و رنگ استحباب به خود مى‏ گيرد».(4) شاید علت این حکم تاثیر روانی لباس سیاه باشد که به نوعی این پیام را به مخاطب القا می کند که در شرایطی نیستم با شما شوخی کنم و شاد باشم. در مورد چادر نیز سیاه بودن رنگ آن می تواند همین پیام را به مخاطب منتقل کند که در شرایطی نیستم که با شما شوخی کنم یا رفتار سبکی داشته باشم؛ لذا می توان نتیجه گرفت این حکمت ها و قرائن و شواهدی که بیان شد در مورد چادر نیز صدق می کند و کراهت پوشیدن لباس سیاه را در مورد چادر برطرف می کند. ضمن اینکه چادر سیاه در حقیقت يكى از برنامه‏ هاى تمام فِرَق مسلمين می باشد كه كم كم به يك شعار اسلامی تبديل شده و همه به آن پايبند هستند و به همين دليل است كه دشمنان اینقدر حساسن روی چادر مشکی
در تاریخ نقل شده است که حضرت فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) وقتی می‎خواستند به بیرون منزل و نزد پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بروند، از پوشش‎های خاصی، مثل جلباب [چادر] و برقع [روپوش صورت] استفاده می‌کردند.[۱] علاوه بر این، یکی از حوادثی که بیان‌گر مقدار حجاب حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) در بیرون منزل و در مواجهه با نامحرم است، آمدن ایشان به مسجد برای دفاع از قضیه‌ی فدک است. در داستان غم‎انگیز غصب فدک آمده است: وقتی خلیفه اول و دوم تصمیم گرفتند که حضرت را از فدک محروم نمایند، ایشان با شکل خاصی از حجاب و پوشش، برای دفاع از حق خویش از منزل به مسجد آمدند. راوی داستان حجاب حضرت را این‌گونه توصیف نموده است: «حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) هنگام خروج از منزل مقنعه را محکم بر سر بستند و جلباب و چادر را، به گونه‌ای که تمام بدن آن حضرت را می‌پوشاند و گوشه‌های آن به زمین می‌رسید، به تن کردند و به همراه گروهی از نزدیکان و زنان قوم خود به سوی مسجد حرکت نمودند».[2] قضیه‌ی فوق گویای آن است که پوشش بیرون از منزل حضرت «خمار» و «جلباب» بوده که قرآن به عنوان حجاب زنان در بیرون منزل و در مواجهه با نامحرم از آن یاد کرده است. رنگ جلباب و چادر حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) حال سوال اینجاست که حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) در بیرون منزل و در مواجهه با نامحرم از چه رنگی استفاده کرده است؟ قرآن به زبان عربی مبین نازل شده است و برای عرب زبانان قابل فهم بوده است؛ بنابراین، باید بررسی نمود که زنان صدر اسلام، که نخستین مخاطبان آیه‌ی جلباب بوده‎اند، از واژه‌ی جلباب چه برداشتی داشته‌اند و تبادر و سبقت ذهنی آن‌ها از آن چه بوده است. در کتاب سنن ابی داود از امّ سلمه، همسر گرامی پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) قضیه‎ای نقل شده است که مبین تبادر ذهنی زنان عرب آن زمان است. او می‌گوید: «وقتی آیه‌ی جلباب «یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ»[3] نازل شد، زن‌های انصار از خانه‎هایشان خارج شدند، درحالی که پوشش‎های مشکی داشتند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*به به عجب صدائی عجب عشقی درود خداوند بر این برادر آذری زبان و همهُ شیعیان و شیفتگان و محبان مکتب اهل بیت علیهم السلام و امیر المومنین علی (ع) عید سعید غدیر خم بر شما مبارک باد.* الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هم‌خوانی سلام فرمانده در بیخ گوش صهیونیست‌ها الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya
11.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فضائل بی‌نظیر امیرالمؤمنین در کتب اهل سنت ♥⃢ ☘ @resane_amiralmomenin الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya
الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل‌تر از نظر آیت‌الله طالقانی در مورد حجاب؛ و اشتغال بکار خانمها...در سال ۵۸ ضد انقلاب سالها این سخنان مرحوم طالقانی را سانسور کردند.👌 الحیا والایمان مقروران فی قرن https://eitaa.com/alhaya
🔴 زبان فتنه.... دنبال رفع مشکل بی‌حجابی و بی بندوباری هستید سلبریتی‌هارو جمع کنید دنبال رفع مشکل سگ‌گردانی و سگ‌های ولگردید سلبریتی‌هارو جمع کنید دنبال رفع مشکل حقوقهای نجومی هستید سلبریتی‌هارو جمع کنید در کل هر مشکل فرهنگی که تو جامعه هست یه سرش به سلبریتی‌ها میخوره! اینارو جمع کنید باقیش حله 🗣مجتبی روحی‌زاده 🔴به پویش بپیوندید👇