eitaa logo
الحیا و الایمان مقرونان فی قرن
221 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نباید فراموش کنیم که فریاد انتقام ما سوخت حقیقی موشکهاستبرای پشتیبانی از اقدام دشمن شکن نیروهای مسلح، اراده‌ی ملت را فریاد خواهیم زد حفظ عزت مسلمانان درگروه نابودی رژیم کثیف و وحشی صهیونیستی است که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: جعل الله الجهاد عزا للاسلام بسم الله ✅ وعده ما: یکشنبه ۱۱ آذر ماه ساعت: ۱۵:۳۰ مکان: میدان پاستور کانال 🔻 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3589996566C30f040f3b9
سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۳۹ وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ﴿۱۳۹﴾ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!
🔻آقای خسروپناه! دوران رهایی‌ست! 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسه‌ای برای دانش‌آموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانش‌آموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحراف‌های جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگی‌های اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااین‌حال، این نوجوانان غوطه‌ور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسأله‌های درونی‌شان را با او در میان بگذارند. یکی از دانش‌آموزان می‌گفت مبتلا به خودارضایی است و‌ مشاور رسمی آموزش‌وپرورش به او گفته هفته‌ای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفت‌ها و انحراف‌ها آنچنان بود که علاج ریشه‌ای و ساختاری می‌طلبید. [دوم]. برای گفتگو با دانش‌آموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه می‌گفتم در ذهن‌ها جا نمی‌گرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانش‌آموزان کنارم آمد و گفت فقط می‌خواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست می‌گفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسنده‌ای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است. [سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکش‌ها و تضادها به مدرسه‌ها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل می‌کرد، به‌شدت از سوی همکلاسی‌هایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسی‌های او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادری‌بودن او و عقاید دینی و انقلابی‌اش را به دستاویزی برای بایکوت‌کردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایه‌ها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانه‌های افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی می‌کرد و می‌گفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بی‌خاصیّت و بی‌کفایت هستند؟! [چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم می‌گذشتم. صدای بلند فحاشی‌های ناموسیِ بسیار رکیک دانش‌آموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه می‌خواهند می‌گویند و یکبار هم که معاون مدرسه می‌خواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوان‌سالاری و شبکه‌های اجتماعیِ غربی و بی‌عملی نهادهای فرهنگی، همه‌وهمه، هویّت را بر باد داده‌اند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی می‌کنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست. [پنجم]. حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندی‌ست که به منتقدان کارنامۀ شورا می‌تازد و آنها را بی‌اطلاع و غیرمیدانی و بی‌ادب می‌خواند و به دفاع از شورا می‌پردازد. دیگران را نمی‌دانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّت‌های محسوس، از واقعیّت‌های کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّت‌های فرسوده‌شده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایه‌سالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابی‌هایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانه‌های شبه‌مذهبی که مدرسه نام گرفته‌اند ببرم. همین که انقلابی‌ها، فرزندان‌شان را از مدرسه‌های دولتی جدا کرده‌اند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آن‌قدر از واقعیّت‌های جامعه احساس خطر کرده‌اند که برای خود، کلونی‌های آموزشی ساخته‌اند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کرده‌اند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمی‌شناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بی‌کفایت و ضعیف‌النفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرت‌طلبی، خدایی می‌کند و آرمان‌ها، در دهۀ شصت جا مانده‌اند.
الحیا و الایمان مقرونان فی قرن
🔻آقای خسروپناه! دوران رهایی‌ست! 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسه‌ای برای د
اوضاع کنونی جامعه 🌱سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرت‌طلبی، خدایی می‌کند و آرمان‌ها، در دهۀ شصت جا مانده‌اند. مهدی جمشیدی
IMG_20230620_081544_436_320kbps.mp3
27.6M
آیا تجمعات مردم باغیرت بدون مجوز بود و اساسا نیازی به اخذ مجوز داشت؟ پاسخ به کسانی که این چند ماهه نه تنها در مطالبه اجرای قانون حجاب مشارکت نکردند بلکه با ایجاد شبهات مختلف سعی کردند بین انقلابیون تفرقه ایجاد کنند و مانع هم افزاییشون بشن. وویس آقای شکریان، وکیل پایه یک دادگستری در خصوص تفسیر ✅ کانال : @saeedism
♨️کسانیکه معتقدند تجمعات به ضرر نظام است (درحالیکه طبق قانون اساسی وقتی مخل مبانی نظام نیست بدون حمل سلاح هیچ منع قانونی ندارد) ❌بدانند نظرشان ۱۸۰درجه با نظر رهبر متفاوت است!😳 بخوانید👇 🔻...در همین مسئله‌ی نیشکرِ هفت‌تپّه و ماشین‌سازیِ تبریز، دانشجوها رفتند و یک مشکلی را واقعاً حل کردند؛ یعنی نه پول دارند، نه قدرت قانونی دارند امّا در عین حال «حضورشان» میتواند یک کار بزرگ را، یک مشکل بزرگ را حل کند. 📌مثلاً از جمله‌ی موارد این است: ...در «مطالبات ازدستگاه‌ها» که «این مطالبات اثر هم داشته» یعنی اینکه «مجموعه‌ی دانشجویی از قوّه‌ی قضائیّه یا قوّه‌ی مقنّنه یا مجمع تشخیص یک چیزی را مطالبه بکند؛ تأثیرگذار است» این اثر داشته و این کاری بوده که شما کرده‌اید و «بسیار خوب است». این مال همین یکی دو سال اخیر است که این تحرّکات را انسان در مجموعه‌های دانشجویی مشاهده میکند. 🔻 یا در زمینه‌ی فعّالیّتهای بین‌المللی [مثلاً] در زمینه‌ی یمن.... که دانشجوها «اعلام حضور کردند»؛ و در مسائل متعدّدِ دیگر ...؛ «این اعلام حضورها خوب است». یا گاهی اوقات «یک تجمّعی مثلاً جلوی سفارتخانه خوب است»؛ البتّه با متانت، با دقّت، با عقلانیّت و با نشان‌ دادن اقتدار روحی و معنوی....«حضور شما، خواسته‌ی شما، حرف منطقی شما، ✨نشان دادن اقتدار شما، ✨نشان دادن اجتماع شما ✨تأثیرگذار است» «ممکن است شما تأثیرش را فوری به چشم نبینید امّا بدانید که اینها ✨اثر گذاشته». ♨️خب این [حضور] بنابراین جزو مواردی است که من ✨«تأکید میکنم، تأیید میکنم و ✨مایلم که این استمرار پیدا کند» امام خامنه ای ۱۳۹۸/۳/۱ 🆔 @Dr_Javidnia
هدایت شده از Salhghazh
این تجمع خیلی مهم است👆 باید باتمام قوا وقدرت تواین تجمع شرکت کنیم وتکی که رژیم صهیونیستی زد وخودش را اززیر بار شکست حزب الله نجات دادباید پاتک محکمی بهش بزنیم وجلوی این فتنه ای را که درسوریه علم کرده بگیریم یاعلی
۞ قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ [سوره سبأ آیه –46] بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید و (درباره من) عقل و فکرت کار بندید تا به خوبی دریابید که صاحب شما امت را جنون نیست، او جز این نیست که رسول خداست و از عذاب سخت روز قیامت که شما را در پیش است می‌ترساند.
 🌱يَا أَيُّهَا النَّاسُ 🌱 🌱إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ 🌱 🌱فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا ۖ 🌱 🌱وَ لَا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ🌱 " آیه ۵ سوره فاطر" ای مردم، البته وعده (قیامت در کتاب) خدا حق است پس مبادا که زندگانی دنیا (ی فانی) شما را مغرور سازد و مبادا شیطان فریبنده (از قهر و انتقام حق) به (عفو) خدا مغرورتان گرداند. ت
🌱يا أَيُّهَا النَّاسُ🌱 🌱 إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ🌱 🌱فَلا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا 🌱 🌱وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ 🌱 « آیه 5 سوره فاطر » اى مردم! وعده‌ى خداوندى حقّ است؛ پس زندگى دنيا شما را فريب ندهد و مبادا (شيطان) فريبكار شما را فريب دهد و به (كَرَم) خدا مغرور سازد. نکته ها «غرور» به كسى گفته مى‌شود كه بسيار فريبكار باشد و به دليل آيه‌ى بعد مراد از آن در اين جا شيطان است. شايد مراد از مغرور شدن به خدا در جمله‌ «لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ» اين باشد كه شيطان، انسان را به عفو و بخشش خدا مغرور سازد و يا از طريق تحريف، بدعت و سهل‌انگارى نسبت به احكام و قانون الهى، به تكرار گناه وادار كند. آغاز اين سوره درباره‌ى توحيد بود، آيه‌ى قبل درباره‌ى نبوّت و اين آيه درباره‌ى معاد است. مانند اين آيه در سوره‌ى لقمان آيه 33 نيز آمده است. پیام ها 1- گروهى با زندگى مادّى و دنيوى فريب مى‌خورند، امّا گروهى زرق و برق دنيا آنان را گول نمى‌زند، بلكه شيطان فريبكار منحرفشان مى‌نمايد. «لا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللَّهِ الْغَرُورُ» 2- براى تربيت، بايد هشدارها تكرار شود. «فَلا تَغُرَّنَّكُمُ‌- وَ لا يَغُرَّنَّكُمْ» 3- ايمان به معاد، بهترين وسيله‌ى بازدارنده از فريب دنيا است. «وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ» 4- وعده‌هاى الهى حقّ است، ولى وعده‌هاى شيطان پوچ و فريبنده. «وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌7، ص: 475
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️ ماشالله به مردم غیرتمند تهران ✅️ مردمی که مطالبه انتقام قاطع و سخت و پشیمان کننده را از رژیم کودک کش صهیونیستی را امروز در تهران فریاد زدند 🔖 به پویش مردمی مطالبه‌گری تحریم رژیم صهیونیستی با برچسب‌های زیر بپیوندید. 🗃 #️⃣ ✅ #️⃣ ✅ 🔔 کانال 🔔 🆔 @GhararGah_Mardomi_Felestin 🔎