💢توسل به حضرت زهرا(س)
🔸«نمیدانم چه شد! هر قدر تلاش کردم خودم را از شر #سیمهای_خاردار خلاص کنم، نتوانستم. وضعیتم لحظه به لحظه بدتر میشد.
🔹میدانستم چه بکنم. موانع در حال تکان خوردن و بسیار خطرناک⚠️ بود، چون توجه #دشمن را به سمت من جلب میکرد. از همه کس و همه جا ناامید، به ائمه ـ علیهم السلام ـ متوسل شدم.
🔸یکی یکی سراغ آنها رفتم. یک لحظه یادم آمد که ایام #فاطمیه است. دست دعا و نیازم را به طرف حضرت فاطمه(س) دراز کردم🤲 و با تمام وجودم از ایشان خواستم که نجاتم بدهند. گریه کردم😭دعا کردم.
🔹در همین حال احساس کردم یکی پشت لباسم را گرفت، مرا بلند کرد و در آب #اروند پرتم کرد. آن حالت را در هشیاری کامل احساس کردم.» #احمد این ماجرا را برای دوستش تعریف کرد، او را قسم داده بود که تا زنده است، آن را برای کسی بازگو نکند❌
#شهید_احمد_جولاییان🌷
📚برگرفته از کتاب مهر مادر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
✍سخنرانی حاج آقا دانشمند
🎥موضوع: تنها ارزوی شهید حججی
در این تصویر 📸 تمام عاشقانه های دنیا را ببین..
این چشمان یک مادر #شهید است
وقتی برایش خبر پیدا شدن پیکر پسرش را بعد از ۲۸ سال آوردند😢
خیره شده به دستان همسرش
که میلرزد
و میگرید...!😞
مادر شهید محسن نبوی بعد از شنیدن خبر بازگشت پیکر فرزندش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️سخنرانی آیت الله مجتهدی (ره)
🌹شکر خدا که در پناه حسینم...
♦️سالروز رحلت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم الحقناباالصالحین..🤲🤲🌾🌾
#ألّلهُمَّصَلِّعَلىمُحَمَّدٍوآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلْفَرَجَهُم 🤲🌾
یکی از قشنگترین دعاهایی
که خوندم این بوده :
« يا الله ...
أحلامنا بين يديك فحققها »
خدایا ...
آرزوهای ما در دستان توست پس آنها را برآورده کن ♥️
شبتون منور ب نور الهی
هدایت شده از جهاد تبیین
مظلوم مقتدر.mp3
2.59M
‼️رهبری در خیلی از زمینه ها نیازمند حاج قاسم سلیمانی هاست ولی نداریم.
✅ یقیناً کار حاج قاسم سلیمانی در عرصه نظامی آسان تر از کار حاج قاسم سلیمانی ها در عرصه علم و فرهنگ است.
@jahadetabeen8
#حاج_قاسم
#جان_فدا
#محسن_عباسی_ولدی
هدایت شده از جهاد تبیین
🌷🌷مبحث ۱۰۴۲ دی ۱۴۰۱ شمسی
با نام خدا و عرض سلام 🌺💝
فقر در عرفان و قرآن :
فقر از کلمات کلیدی و مفاهیم محوری تصوف و عرفان است در مجموعه آثـار صـوفیه، تقریبـا هیچ اثری را نمییابیم، مگر آن که بخشی از آن به فقر و فقیر و تفاوت آنها بـا غنـا و غنـی اختصـاص یافته باشد
اغلب عرفا در طرح موضوع فقر این آیۀ شریفه را پیش درآمد سخن خود قرار داده اند:
لِلْفُقَرَاءِ الَّذِينَ أُحْصِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَطِيعُونَ ضَرْبًا فِي الْأَرْضِ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِيمَاهُمْ لَا يَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا وَمَا تُنفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ
ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻤﮏﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍنی ﺑﺪﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﺑﻪﺧﺎﻃﺮ ﺧﺪﻣﺖ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ، ﺩﺭ ﺗﻨﮕﻨﺎی ﻣﺎلیﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍی ﻛﺴﺐ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻧﻤﻲﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﻭﻧﺪگی ﻛﻨﻨﺪ.
ﺍﺯ ﺑﺲﻛﻪ ﺁﺑﺮﻭﻣﻨﺪﻧﺪ ﻭ ﺻﻮﺭﺗﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﻴلی ﺳﺮﺥ ﻧﮕﻪ ﻣﻲﺩﺍﺭﻧﺪ،
ﺷﺨﺺ بیﺍﻃﻠﺎﻉ ﺧﻴﺎﻝ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻭﺿﻌﺸﺎﻥ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ!
ﻭﻟﻲ ﺗﻮ ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﻭ ﺭﻭﺯﺷﺎﻥ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺭﺍ میﺷﻨاسی.
ﺍﻳﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻭ ﺳﻤﺎﺟﺖ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﮔﺪﺍیی ﻧﻤﻲﻛﻨﻨﺪ.
ﺧﺪﺍ ﻛﻤﮏﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﺪﻩ میﻛﻨﻴﺪ، میﺩﺍﻧﺪ. (بقره٢٧٣)
فقر چهارمین مقام از مقامات تصوف بر اساس دسته بندی ابونصر سراج فقر است. فقـر در لغـت به معناي نیازمندي
و در اصطلاح، نیازمندی به باری تعالی
و بی نیازي از غیر اوسـت.
عرفـا در مـورد فقر به آیه شریفه :
«یا ایها النَِاس انتَِّم الفقَِّراء الَُِی الله و الله هو الغنَُِّی الحمید» (فاطر/۱۵ ) استناد میکننـد
و همچنین حدیثی از پیامبراکرم(ص) نقل شده اسـت بـه ایـن ترتیـب
«الفَُِقـر فَُِخـري و بـه افتَِّخـر ».
فقیر از نظر عرفا کسی است که هیچ چیز را در تصرف خود در نمیآورد؛ زیرا هر چه در تصرف انسان آید به همان مقدار او را بند میزند و دلبسته و گرفتار میکند .
از خواجه عبد الله انصاری است که گفت : «بنده آنی که در بند آنی،
اگر در بند نفسی بنـده نفسـی
و اگـر در بنـد دنیـایی بنـده دنیایی»
قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
«تَعس عبد الخَمیصه». (قشیری ۳۶۱، ۱۳۸۹)
غنا در مقابل فقـر از اوصاف کمالیۀ نفس است
بلکه از صفات کمالیه موجود بما انه موجود است
از این جهت غنا صـفتی ذاتی براي حق تعالی محسوب میشود
و مخلوقات متصف به فقر ذاتی اند و هرگز غنی نمیگرددنـد.
با تعریف غنا که ضد فقر است بیشتر به شناخت فقر رهنمون میشـویم
بـه طـور کلـی «غنـا » یعنـی دارایی، اعم از این که این دارایی عاریتی باشد یا ذاتی
به هر حال دارنده چیزي، حتی یـک اعتبـار، از آن جهت که آن را دارا است، مالک آن چیز است
بنا براین فرد غنی یا آنچـه را دارد از خـود دارد(غنـای حقیقی)
و یا از دیگری (غنای عرضی یا اعتباری). (ابن عربی، ج۷ )
باب ۴۱ در ترجمه رساله قشیریه در فقر است و در این باره نوشته است که:
درویشی شعار اولیا بود و پیرایه اصفیا و اختیار حق سبحانه و تعالی خاصگان خویش را از اتقیا وانبیا و درویش گزیدگان خدایند از بندگان او و موضع رازهای او و درویشان صابر همنشینان خدای هستند در قیامت.
در مرصادالعباد نوشته است:
«آنچه نصیب من است و کام من در ناکامی و مراد من در نامرادی و هستی من در نیستی و توانگری و فخر من در فقر است:
«الفقر فخری....»...
ای محمد این چه سراست که تفاخر به پیشوایی و سروری انبیا نمی کنی و به فقر فخر می کنی؛
زیرا که راه ما بر عشق و محبت است و این راه به نیستی توان رفت و پیشوایی و سروری و نبوت همه هستی است...»
باید دانست که کلمات «فقیر» و «درویش» و«گدا»به معنی بی چیز و تنگدست ،مصطلح شده است
و گاهی آنها را به صورت مترادف به کار می برند ،اما تفاوت معنی دارند؛
البته درویش به معنی مرادف«صوفی» هم آمده است.
اما «گدا» معمولا سوال می کند و کلمه «کدیه» و«تکدی»معرب همین کلمه است که مردود شده است.
و «فقیر»واقعی فقر را به روی خود نمی آورد و همان است که به مقام فقر رسیده و فقط نیازمند به حق است.
بدیهی است آیین اسلام آنگونه بی چیزی و تهیدستی مسلمان را نمی پسندد
و در حدیث«کاد الفقر ان یکون کفرا»فقیر را از کفر ترسانده و هشدار داده است.
اما پیش عطار، فقر و غنا، هفتمین و آخرین وادی سیر طریقت را تشکیل می دهند
و این در حالی است که فرد سالک قبل از آن وادی های طلب، عشق، معرفت، غنا، توحید و تحیر را پشت سر گذاشته است (منطق الطیر).
💝و ما با توجه هشدار قرآن ،توصیه میکنیم :
الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ يَعِدُكُم مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَفَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
ﺷﻴﻄﺎﻥ، ﺑﺎ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪﻥ ﺍﺯ ﻓﻘﺮ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻛﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﺎﺯ میﺩﺍﺭﺩ
ﻭ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺯﺷتی ﭼﻮﻥ ﺑﺨﻞ ﺗﺸﻮﻳﻘﺘﺎﻥ میﻛﻨﺪ؛
ﻭلی ﺧﺪﺍ، ﺑﺎ ﻭﻋﺪﮤ ﺁﻣﺮﺯﺵ ﺧﻮﺩﺵ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺭﻭﺯیﺍﺵ، ﺑﻪ ﻛﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﺗﺸﻮﻳﻘﺘﺎﻥ میﻛﻨﺪ.
ﺁﺧﺮ، ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯیﮔﺴﺘﺮِ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.(بقره ٢٦٨)
🌷سیروس کامران گیلانی🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻👏 قبل از دیدن، از ته دل بگید ⚘ماشاءلله
لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
هدایت شده از مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
تقدیر ستاد مردمی سومین سالگرد شهید سلیمانی از حضور ملت و امت اسلامی
🔹حضور گرم و معنادار مردم عزیزمان و همچنین وفاداران به راه آن شهید امت اسلامی در منطقه و سایر کشورها در مراسم مختلفی که به مناسبت سومین سالگرد شهادت قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی برگزار شد صحنههای حماسی یومالله تشییع پیکر آن شهید و یاران عاشوراییاش را یک بار دیگر بازآفرینی کرد و به جهانیان نشان داد شهید سلیمانی «زنده» و در قلبها ماندگار است.
🔹این حضور معنادار بار دیگر نشان داد انقلاب اسلامی زنده است و «مردان میدان» حاضر در صحنهای دارد که با درسآموزی از مکتب حاج قاسم، راه و رسم او را که در «جهاد» و «مقاومت» خلاصه میشود با «صدق» و «اخلاص» ادامه داده و قادر خواهند بود خواب راحت را از دشمنان بگیرند.
🔹بر خود فرض میدانیم از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنهای عزیز که آن شهید، رمز عاقبت به خیری را رابطه قلبی و دلی و حقیقی با ایشان میدانست و تا لحظه آخر به پیمانی که با ایشان بسته بود وفادار ماند و همچنین از ملت و امت «صبّار» و «شکور» که آن شهید خود را «جانفدا»ی آنان میدانست و تا نفسهای آخر در راه عزت و سربلندی آنان از هیچ تلاش و مجاهدتی دریغ نکرد، صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نماییم.