eitaa logo
علی اسدی
178 دنبال‌کننده
40 عکس
40 ویدیو
1 فایل
نوشته ها
مشاهده در ایتا
دانلود
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 نتانیاهو در سازمان ملل گفت من در حال جنگ در هفت جبهه هستم . پیش بینی تورات را در این باره بشنوید ، الله اکبر 😳 @ali_asadi_zanjani
انواع جنگ روانی این روزها اسرائیل به کمک رسانه های همسو، در کنار جنگ نظامی، جنگ روانی شدیدی علیه جبهه مقاومت به راه انداخته است. گاهی خیلی از افراد به سبب عدم آگاهی لازم ناخواسته به ابزار جنگ روانی دشمن تبدیل شده و به آن کمک می کنند. جنگ روانی، مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که با هدف تاثیرگذاری بر باورها، نگرش‌ها و رفتار افراد و گروه‌ها برای دستیابی به اهداف خاص انجام می‌شود. این جنگ، به جای استفاده از زور فیزیکی، از ابزارهای روانی و تبلیغاتی بهره می‌برد. انواع مختلفی از جنگ روانی وجود دارد که هر کدام با هدف و روش‌های خاص خود اجرا می‌شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین انواع جنگ روانی می‌پردازیم: 1. جنگ روانی استراتژیک: هدف: تاثیرگذاری بر افکار عمومی یک ملت یا یک منطقه در درازمدت و ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی. روش‌ها: استفاده از رسانه‌های جمعی، آموزش، فرهنگ، و دین برای تغییر هویت ملی، ارزش‌ها و باورهای مردم. 2. جنگ روانی عملیاتی: هدف: تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت دشمن یا متحدان بالقوه در یک بحران یا درگیری خاص. روش‌ها: انتشار اطلاعات گمراه‌کننده، شایعات، و تهدیدات برای ایجاد تردید، ترس و بی‌اعتمادی در بین دشمن. 3. جنگ روانی تاکتیکی: هدف: تاثیرگذاری بر نیروهای نظامی دشمن در میدان جنگ برای کاهش روحیه جنگندگی، ایجاد اختلافات داخلی و تسریع در تسلیم شدن. روش‌ها: استفاده از بلندگوها، پخش اعلامیه، و عملیات روانی فرد به فرد برای ایجاد وحشت و ناامیدی در بین دشمن. 4. جنگ روانی اطلاعاتی: هدف: کنترل جریان اطلاعات و ایجاد تصویری نادرست از واقعیت برای فریب دادن دشمن. روش‌ها: انتشار اخبار جعلی، سانسور اطلاعات، و ایجاد شایعات برای گمراه کردن دشمن. 5. جنگ روانی سایبری: هدف: نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای، سرقت اطلاعات، و ایجاد اختلال در زیرساخت‌های حیاتی دشمن. روش‌ها: حملات سایبری، انتشار ویروس‌ها، و مهندسی اجتماعی برای دسترسی به اطلاعات محرمانه. 6. جنگ روانی فرهنگی: هدف: تضعیف هویت فرهنگی یک ملت و جایگزینی آن با فرهنگ غالب. روش‌ها: ترویج سبک زندگی، ارزش‌ها و باورهای بیگانه، سرکوب فرهنگ بومی و ایجاد شکاف نسلی. 7. جنگ روانی اقتصادی: هدف: تضعیف اقتصاد یک کشور و ایجاد وابستگی اقتصادی به دشمن. روش‌ها: تحریم‌های اقتصادی، جنگ ارزی، و دستکاری در بازارهای مالی.۱۴۰۳/۷/۱۷ ✍️ علی اسدی @ali_asadi_zanjani
32.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میوه های زیبا و خوشمزه نعمت‌های دنیوی، نشانه‌ای از نعمت‌های بهشتی: نعمت‌های دنیوی، به نوعی پیش‌نمایشی از نعمت‌های بهشتی هستند. خداوند با آفرینش میوه‌های خوش رنگ و خوشمزه در این دنیا، به ما گوشه‌ای از رحمت و کرم خود را نشان می‌دهد و ما را به نعمت‌های بزرگتری که در انتظارمان است، امیدوار می‌سازد. مقایسه ناپذیری نعمت‌های بهشتی: آنچه در قرآن و روایات از نعمت‌های بهشتی آمده، فراتر از تصور و توصیف انسان دنیوی است. این نعمت‌ها نه تنها در کمیت و کیفیت، بلکه در نوع و ماهیت نیز با آنچه در دنیا می‌شناسیم، متفاوت هستند. به عنوان مثال، میوه‌های بهشتی نه تنها از نظر طعم و رنگ، بلکه از نظر خواص و اثراتی که بر روح انسان دارند، با میوه‌های زمینی قابل مقایسه نیستند. نعمت‌های بهشتی، ابدی و پایدار: مهم‌ترین تفاوت بین نعمت‌های دنیوی و بهشتی، در ابدی بودن و پایدار بودن نعمت‌های بهشتی است. نعمت‌های دنیوی فانی و ناپایدارند، اما نعمت‌های بهشتی همواره باقی خواهند ماند و هیچ‌گاه از بین نخواهند رفت. ✍️ علی اسدی @ali_asadi_zanjani
فلسفه تحریم رسانه های دین ستیز در اسلام 🔹در بینش اسلامی، انسان یك موجود اجتماعی است، چرا كه خداوند او را با نیازها و توانمندیهای گوناگون اجتماعی آفریده و متناسب با آن، مسئولیت‌ها و تكالیف اجتماعی متفاوتی را بر عهده او نهاده است. از این روی، اسلام با مردود دانستن رهبانیت، تكامل حقیقی و الهی انسان را نیز فقط در متن حیات جمعی قابل تحقق می‌داند. 🔹از منظر اسلام، جامعه می‌تواند در سلامت و یا آلودگی فكری و رفتاری افراد نقش بسیار مؤثری داشته باشد، برای همین از یك طرف با ساز و كارهای گوناگونی چون تبلیغ، ترویج و تعمیق باورها، اندیشه ها، ارزشها و رفتارهای اسلامی و اصل امر به معروف بر آن است كه آنها را تبدیل به فرهنگ عمومی كرده و با اصلاح ناهنجاریهای فكری و رفتاری، به سالم سازی فرهنگی جامعه بپردازد و از طرف دیگر با ارائه راهكارهای مناسب همانند تحریم محصولات فرهنگ غیردینی، نفی نمادهای كفرآلود، تحریم تشابه فرهنگی با بیگانگان و نهی از منكر به مبارزه با باورها، ارزش‌ها و رفتارهای غیر اسلامی و در نتیجه اصلاح مداوم افراد و نهادهای گوناگون اجتماعی همت می‌گمارد تا فضای فكری و فرهنگی جامعه به عناصر فرهنگ طاغوتی و جاهلی آلوده نشود. احكام مربوط به مرتد شدگان، بدعت گذاران در دین، تحریف گران و مفسران به رای و چگونگی برخورد با آنان نیز دقیقاً در همین راستا و برای حفظ و صیانت از باورها و ارزشهای دینی و پیش گیری از تزلزل اعتقادی مردم و استحاله واضمحلال فرهنگی جامعه قابل ارزیابی است. 🔹از نگاه اسلام، هر كسی می‌تواند برای خود هر گونه باور و اندیشه ای داشته باشد و در خلوت و خانه خود هر رفتاری را انجام دهد. چنین فردی هر چند در پیشگاه خداوند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت، اما كسی حق تجسس ندارد، ولی اگر همین فرد بخواهد باورها و اندیشه‌های غیر اسلامی خود را برای دیگران ـ نه به عنوان بحث و در محفل علمی ـ بیان و به عبارت دقیق تر تبلیغ نماید و یا در ملا عام ارزشهای اسلامی را زیر پا بگذارد و به اصطلاح تظاهر به فسق كند، اسلام دستور برخورد شدید با او را می‌دهد، چرا كه دیگر مربوط به خود وی نیست بلكه رفتار او جنبه اجتماعی پیدا كرده وباورها، اندیشه‌ها و رفتارهای وی در دیگران تاثیر گذاشته و به انحراف فرهنگی دیگران می‌انجامد. 🔹یكی از حكمت‌های تحریم غیبت و خبر دادن از گناهانی كه انجام شده در همین نكته نهفته است؛ یعنی هنگامی كه كسی، معایب و منكرات پنهانی دیگران را پیش مردم نقل كرده و آن را پخش می‌كند و یا كسی تظاهر به فسق كرده و آشكارا هنجارشكنی می‌كند، رفته رفته قبح هنجارشكنی و ارتكاب ضد ارزشها از بین رفته و فراگیر می‌شود. 🔹بر همین اساس و برای پیش گیری از تغییر نامطلوب فرهنگی جامعه، اسلام آن دسته از رسانه ها و محصولات فرهنگی را كه به نوعی باورها، اندیشه ها، ارزشها و هنجارهای غیر اسلامی را ترویج و یا با القاء شك و شبهه در باورها و ارزشهای دینی، مسلمانا ن را دچار تزلزل دینی می‌نماید، تحریم و امحاء آن را واجب كرده است. 🔹این راهكار از دیر باز تحت عنوان «حرمت كتب ضاله» در كتب فقهی مطرح بوده و فقهای اسلامی بالاتفاق نگهداری، چاپ و تكثیر، خرید وفروش، خواندن، درس گرفتن، درس دادن این گونه كتابها و نیز كسب درآمد از راههای مذكور را حرام دانسته اند. البته افرادی كه اهل فن بوده و تنها برای استفادة علمی و نقد و رد، نیازمند این كتابها بوده و از خطر انحراف نیز مصون باشند، استثناء شده‌اند.( تذكرة الفقهاء، ج 17 ص 582؛ مُنتهي المطلب، ج 2، ص 1013؛ المكاسب، ج 1، ص 186) روشن است كه نشریات، روزنامه‌ها، شبکه های ماهواره ای و اجتماعی نیز که محتوا و تصاویر ضاله و غیر اخلاقی منتشر می کنند، همین حكم را دارند. فقهاء برای این احكام فرهنگی به دلایل گوناگون قرآنی، روایی و عقلی استناد می‌كنند.( جواهر الكلام، ج 22، ص 7 ـ 56؛ المكاسب المحرمة، ج 1، مساله هفتم). ✍️ علی اسدی 🌍
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهم نیست چه شکلی هستیم؛ مهربانی ها ما را تبدیل به زیباترین آدمهای دنیا می کند. صورت و اندام، روزی پیر و فرسوده می شوند؛ اما مهربانی، زیباترین تندیس روح است که تا ابد می درخشد. بی هیچ دلیلی با همه مهربان باشیم تا دنیایی زیباتر بسازیم. ✍️ علی اسدی @ali_asadi_zanjani
آرمان گرائی واقع‌گرایانه بحث درباره رابطه آرمان‌گرایی، به معنای داشتن اهداف بلند و چشم‌پوشی از واقعیت، و واقع‌گرایی، به معنای انطباق کامل رفتار با واقعیت موجود، سابقه‌ای طولانی دارد و به مباحث گسترده‌ای منجر شده است. برخی آیات قرآن، انسان را به داشتن آرمان‌ها و بی‌توجهی به واقعیت‌ها فرامی‌خواند، درحالی‌که برخی دیگر نسبت به غفلت از واقعیت‌ها هشدار می‌دهند. اگرچه در نگاه اول، این دو دسته از آیات متناقض به نظر می‌رسند، اما با توجه به آیات دیگری که به مواردی مانند تعداد دشمن در جهاد و اعتدال در انفاق اشاره می‌کنند، می‌توان به این نتیجه رسید که مسلمان باید ضمن حفظ آرمان‌های بلند، به واقعیت‌های موجود نیز توجه داشته باشد. به عبارت دیگر، قرآن انسان را به آرمان‌گرایی واقع‌بینانه دعوت می‌کند. واضح است که فراموشی آرمان‌ها به انحراف از هدف منجر می‌شود و نادیده گرفتن واقعیت‌ها به شکست و ناکامی می‌انجامد.
🔺جوادی یگانه، استاد اصلاح طلب دانشگاه تهران: ‏برای آنها که دل به فردای براندازی بسته‌اند! ❗️‏امروز دقیقا «فردای براندازی» در سوریه است و همین امروز، اسراییل ۱۵۰ بار به سوریه‌‌ی بی‌دفاع حمله کرده و بخش‌های دیگری از خاکش را اشغال کرده و ده‌ها جنگنده نیروی هوایی سوریه را منهدم کرده است. ✅مساله اسراییل، ویرانی ایران است نه سرنگونی جمهوری اسلامی. آنها همه منطقه را ضعیف و پرآشوب و سرگرم به خود میخواهند. @Thirdintifada
این وسط یادمان نرود که این معجزه فقط از نظام سلطه و امپراطوری رسانه اش برمی آید که «تروریست تحت تعقیب» اف.بی.آی یک شبه ریش مرتب کند و سی.ان.ان با او در مورد برنامه های آینده اش مصاحبه کند. در صورت لزوم، بن‌لادن و البغدادی هم شیش تیغ می‌کردند! هم ریش، هم قیچی یکجا دست خودشان! 🖋️ روزبه علمداری @ArchiveRoom
آماده‌سازی جامعه برای اجرای موفق قانون حجاب مسئله حجاب و ضرورت رعایت آن از منظر شرع و قانون، موضوعی بدیهی است. با این حال، اجرای موفق این قانون مستلزم فراهم بودن زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب است. به نظر می‌رسد بخش هایی از جامعه در شرایط فعلی برای اجرای کامل و بدون تنش این قانون، نیازمند آماده‌سازی بیشتری باشد. ضرورت تبیین و تبلیغ صحیح تبیین فلسفه و ضرورت حجاب به شیوه‌ای جامع و قانع‌کننده، گامی اساسی در جهت شکل‌گیری نگرش مثبت جامعه نسبت به این موضوع است. متأسفانه، نه تنها تاکنون اقدامات کافی در این زمینه صورت نگرفته، بلکه موضعگیری مخالفان قانون حجاب، جامعه را ملتهب‌تر نیز کرده است. الگوی تدریجی اسلام در اجرای احکام تاریخ اسلام نشان می‌دهد که دین اسلام همواره به شرایط اجتماعی و آمادگی مردم برای پذیرش و اجرای احکام توجه ویژه‌ای داشته است. نمونه بارز آن، نحوه نزول تدریجی حکم حرمت شراب است. این رویکرد تدریجی، نشان از حکمت و تدبیر الهی در اجرای قوانین دارد. در اجرای قانون جدید حجاب نیز می توان به مسأله تدریج و آماده سازی افکار عمومی توجه کرد. اهمیت سنجش افکار عمومی قبل از اجرای کامل قانون حجاب، انجام یک نظرسنجی جامع و دقیق برای سنجش دیدگاه‌های مختلف اقشار جامعه، امری ضروری است. میزان پذیرش و همراهی مردم، نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت یا شکست اجرای هر قانونی دارد. اجرای قانونی که با مخالفت مردم روبرو شود، نه تنها به نتایج مطلوب نخواهد رسید، بلکه می‌تواند پیامدهای اجتماعی منفی نیز به همراه داشته باشد. نتیجه‌ اینکه برای اجرای موفق قانون حجاب، باید به صورت موازی با اجرای قانون، به تبیین و تبلیغ صحیح آن نیز پرداخته شود. همچنین، سنجش مستمر افکار عمومی و توجه به نظرات مختلف، می‌تواند به رفع موانع و بهبود اجرای این قانون کمک شایانی کند.۱۴۰۳/۹/۲۰ ✍️ علی اسدی @ali_asadi_zanjani
کی می خواهیم بیدار شویم؟! دکتر بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه: بسیار جالب است، افکار عمومی در ایران را به سمتی هدایت میکنند که مردم روسری از سر بردارند و علیه حکومت دینی بایستند. همان ها در سوریه افکار عمومی را به سمت گرایش به ریش‌های بلند سلفی هدایت میکنند تا علیه حکومت سکولار بجنگند و یک حکومت سلفی با قوانین اسلامی و سفت و سخت بیاورند. بیاید کمی خودمان را از فریب‌های بزرگ رهایی بدهیم، بشار از آل سعود دیکتاتورتر است یا از آل خلیفه؟ آزادی های سیاسی و اجتماعی اش از عربستان سعودی کمتر است؟ هرآنچه غرب کوشید تا بن سلمان در عربستان اجرا کند، سالها قبل در سوریه وجود داشت، نه دین اجباری بود، نه حجاب. مشروب هم سرو میشد، که البته اکنون اعضای تحریر الشام در حال حمله به فروشگاه های مشروبات الکلی هستند در حلب و باقی شهرهای در دستشان. بین دختر و پسر هم دیوار نبود و... بروید فیلم های سوریه که قبل 2010 در یوتیوب بارگذاری شده اند را ببینید، کشوری زیبا، توریستی، فعال و پویا، که کنسرت های خارجی که الان در عربستان مد شده، در آنجا برگزار میشد... هیچ شباهتی به کشورهای عربی دیگر نداشت، از همه هم سکولارتر بود اما اما و اما، برای اسرائیل یک تهدید بود و غرب این را نمی پذیرد. بحث نه بر سر دین شماست، نه دیکتاتور بودن یا نبودن حکومت شما و نه حتی سکولار یا مذهبی بودن آن... هر کدام از اینها به مقتضای نیاز آنها میتواند برای ما مردم این منطقه زیبا یا زشت جلوه کند. ما مردم خاورمیانه کی میخواهیم به خود بیاییم و دست از بازیچه سیاست‌های غرب و شرق شدن برداریم، خدا میداند. هر روز سازی میزنند و ما هم به هر سازشان آن گونه که می خواهند می رقصیم. علی اسدی @ali_asadi_zanjani
🔺مقام معظم رهبری: نقد و انتقاد را کالای قاچاق نکنید. «آن گاه که نخبگان ما نقطه تعادل میان «هرج‏‌ و مرج» و «دیکتاتوری» را شناسائی و تثبیت کنند، دوران جدید آغاز شده است. نباید از «آزادی» ترسید و از «مناظره» گریخت و «نقد و انتقاد» را به کالای قاچاق‏ و یا امری تشریفاتی، تبدیل کرد چنانچه نباید بجای مناظره، به «جدال و مراء» گرفتار آمد و بجای آزادی، به دام هتاکی و مسئولیت‌‏گریزی لغزید. ... من عمیقا متأسفم که برخی میان مرداب «سکوت و جمود» با گرداب «هرزه‏گوئی و کفرگوئی»، طریق سومی نمی‌‏شناسند و گمان می‏‌کنند که برای پرهیز از هریک از این دو، باید به دام دیگری افتاد ... متأسفانه گروهی بدنبال سیاست‌‏ زدگی و گروهی بدنبال سیاست‌‏ زدائی، دائما تبدیل فضای فرهنگی کشور را به سکوت مرداب‏‌ گونه يا تلاطم گرداب‏‌ وار، می‌‏خواهند تا در اين بلبشو، فقط صاحبان قدرت و ثروت و تريبون، بتوانند تأثيرگذار باشند» ۱۶ بهمن ۸۱ 🔻«گاهی اوقات انتقاد باید عمومی هم باشد؛ ما همیشه معتقد نیستیم که انتقاد باید درِگوشی باشد؛ نه، گاهی هم باید عمومی باشد. اما این که ما به نحوی انتقاد بکنیم که آن شنونده‌ انتقاد به تعبیر رایج، بندِ دلش پاره بشود و بگوید دیگر همه چیز از دست رفت، پدرمان درآمد، این‌جوری نباید انتقاد بکنیم.» ۱۵ شهریور ۹۷ 🟢 ممکن است بعضی نقدها را وارد ندانم؛ چه آنچه مربوط به دستگاه‌ های قوه مجریه است، چه آنچه مربوط به قوه قضائیه است، چه آن چه مربوط به دفتر رهبری است. ممکن است بعضی‌ وارد باشد، بعضی‌ وارد نباشد؛ لکن نفس این نگاه نقادانه را من صد درصد تأیید می‌ کنم.» ۱۷ خرداد ۹۶ علی اسدی @ali_asadi_zanjani
17.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا ایران باید از محور مقاومت حمایت کند؟ اگر انقلاب را قبول ندارید، با روحانیون موافق نیستید، مخالف نظام هستید یا به حزب‌اللهی‌ها اعتقادی ندارید، باز هم پیشنهاد می‌کنم با دقت به تحلیل این جوان گوش دهید. اگر به سرنوشت خود و کشور علاقه‌مند هستید، این مطلب را در همه گروه‌ها منتشر کنید. علی اسدی @ali_asadi_zanjani