#حدیث
امام عسكرى عليه السلام:
جُرأةُ الوَلَدِ على والِدِهِ في صِغَرِهِ تَدعو إلَى العُقوقِ في كِبَرِهِ
گستاخى فرزند بر پدرش در خردسالى، به نافرمانى او در بزرگسالى مى انجامد.
تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام، ج ۱، ص ۴۸۹.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
قالَ السَّجادُ عليه السلام:
ما اَكَلْتُ بِقِرابَتى بِرَسُولِ اللّه ِشَيْئا قَطُّ.
هيچگاه به دليل انتساب به پيامبرخدا صلي الله عليه و آله چـيزى نخــوردم (از آبروى آن بزرگوار به سود خود استفاده نكردم).
كشف الغمه، ج ۲، ص ۹۳.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
وَدَدْتُ وَاللّه ِ اَنّى افْتَدَيْتُ خَصْلَتينِ فى الشّيَعةِ لَنا بِبْعضِ لَحْمِ ساعِدى، النَزْقَ وَقِلَّةَ الْكِتْمانِ.
ابو حمزه ثمالى مى گويد، امام سجاد عليه السلام فرمود: به خدا سوگند، دوست داشتم قدرى از گوشت بازويم را فديه مى دادم تا دو خصلت «تندخوئى» و «نا راز دارى» از ميان شيعه برداشته شود.
كافى، ج ۳، ص ۳۱۴.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
ثَلاثَةٌ لايُكَلِّمُهُمُ اللّه ُ يَوْمَ الْقيامَةِ وَلايَنْظُرُ اِلَيْهِمْ وَلايُزَكيّهِمْ وَلَهُمْ عَذابٌ مـَنَ حَجـَدَ اِماما مـِنَ اللّه ِ اَوْ ادَّعى امِاما مِنْ غـَيرِ اللّه ِ اَوْ زَعَمَ لِفُلانَ وَفُلانٍ فِى اْلإسْلامِ نَصيبا.
ابو حمزه ثمالى از امام چهارم عليه السلام نقل كرده كه فرمود: سه گروه اند كه خداوند در روز قيامت با آنان سخن نگويد و به آنان نظر نكند و ايشان را پاك نسازد و براى آنان عذابى دردناك است:
۱ ـ كسى كه امامِ از سوى خدا را انكار كند.
۲ ـ كسى كه امامى از سوى غيرِخدا را بپذيرد. و ادّعا كند.
۳ ـ كسى كه خيال كند، فلانى و فلانى از اسلام بهره اى دارند
بحارالانوار، ج ۲۵، ص ۱۱۱.
@ali_m_hoshyar
فایل ۶ جلسه از تدریس کتاب «من لایحضره الفقیه»
https://eitaa.com/arshi_ali/127
دعا کنید توفیق داشته باشیم برای ادامه بحث....
6.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی کوتاه از دوره ۱۶ جلسه ای نقد فرقه احمدالحسن
⭕️احمد الحسن بصری کیست؟
⭕️ادعای خود را چگونه آغاز کرد؟
🔉علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
کشتن نصف مردم جهان
✍علی محمدی هوشیار
سخنی از جناب استاد میرباقری در رسانه ها دست به دست میچرخد که در بخشی از آن گفته شده: «برای رسیدن به مقصد قرب الهی حتی اگر نصف مردم جهان کشته شوند، میارزد لذا کشته شدن 42 هزار نفر از مردم غزه در قبال آن مقصد بزرگ اهمیت ندارد البته کشته شدن شکست نیست؛ بلکه احدی الحسنیین است و در هر حال، پیروزی است. به ویژه آن که کسانی که کشته شوند، نمیمیرند؛ بلکه زندهاند»
عده زیادی این سخن را به این معنا دانسته اند که ما برای رسیدن به اهداف میتوانیم حتی نصف مردم جهان را به قتل برسانیم و حال انکه این برداشتی اشتباه است. زیرا با مثالی که ایشان از شهدای غزه می آورد، مطلب، عکس برداشت ناصواب آقایان خواهد بود.
لذا مراد جناب استاد میرباقری این است که اگر در دفاع از دین و ارزش های دینی(وطن و نوامیس و...)، حتی نصف مردم جهان هم کشته میشدند می ارزید.
این سخن، سخنی بس صحیح بوده و منطبق بر آیات و روایات و سیره مسلمین است.
(منتقدین؛ مقام جهاد را با مقام دفاع خلط فرمودند)
حال اگر روایت امام صادق علیهالسلام درباره دفاع و انتقام خون امام حسین علیه السلام را برایتان می خواند چه می گفتید؟!
آیا آن امام همام را نیز #تئوریسین جنگ و خشونت می نامیدید؟!
عَنْ أَبِیعَبْدِ اللَّهِ قَال فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ قَالَ نَزَلَتْ فِی الْحُسَیْنِ لَوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا کَانَ سَرَفاً.
امام صادق (علیه السلام) در مورد فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ، فرمود: «این آیه دربارهی امام حسین (علیه السلام) نازل شده است که اگر تمام اهل زمین به قصاص قتل حسین (علیه السلام) کشته شوند، اسراف و زیادهروی نیست».
الکافی، ج۸، ص۲۵۵/ بحارالأنوار، ج۴۴، ص۲۱۹/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۲۷۴.
و در روایتی از امام باقر (علیه السلام) آمده است:- وَ مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنْصُورًا، منظور حسینبنعلی (علیه السلام) است که مظلومانه کشته شد و ما ولیّ دم او هستیم و قائم (علیهالسلام) وقتی ظهور کند، انتقام خون حسین (علیه السلام) را میگیرد و آنقدر میکشد تا گفته شود در کشتن زیادهرویکرد». العیاشی، ج۲، ص۲۹۰.
✅انصاف و اخلاق در تفکر انتقادی، یک اصل اساسی است
@ali_m_hoshyar
این سبک از شهادت؛ یعنی مرگ باشکوه...
دقیقا همین را میخواهم از تو...
ای خدای من.
علی محمدی هوشیار
#السنوار
وهابی یهودی
(عبدالطیف بن عبدالله آل الشیخ):
ما امروز از هلاکت سنوار، جدّاً شادمانی زیادی داریم و مرگ او را به تمامی مسلمانان و اعراب در شرق و غرب دنیا تبریک میگوییم!
این است میراث وهابیت!
@ali_m_hoshyar
ما را کبوترانه وفادار کرده است
آزاد کرده است و گرفتار کرده است
بامت بلند باد که دلتنگیات مرا
از هرچه هست غیر تو بیزار کرده است
خوشبخت آن دلی که گناهِ نکرده را
در پیشگاه لطف تو اقرار کرده است
تنها گناه ما طمع بخشش تو بود
ما را کرامت تو گنه کار کرده است
چون سرو سرفرازم و نزد تو سر به زیر
قربان آن گلی که مرا خوار کرده است
#فاضل_نظری