eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.4هزار دنبال‌کننده
165 عکس
110 ویدیو
13 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعل یا عقیده؟ ✍علی محمدی هوشیار امروز می‌خواهم با شما درباره یک مفهوم مهم صحبت کنم: "قانون؛ فعل را مجازات میکند نه عقیده را". این شعار، به ما یادآوری می‌کند که؛ در جامعه ما؛ عمل‌ها و اقدامات فردی بیشتر از معتقداتشان مورد توجه قرار می‌گیرند و این یک اصل اساسی و قانونی است. در زندگی، ما همگی اعتقادات و نظرات متنوعی داریم. اما این یک واقعیت است که ما در یک جامعه ای زندگی می‌کنیم که قوانین و مقررات آن ناظر بر فعل و اقدام‌ است، نه عقیده‌ها. این شعار به ما یادآوری می‌کند که احترام به حقوق و آزادی‌های متقابل، مهم‌تر از هر اعتقادی است. اگرچه ما برای داشتن هر اعتقادی آزادی داریم اما وقتی این اعتقاد به فعل و رفتار تبدیل شد، باید در قبال آن رفتار مسئول باشیم. شما می توانید روزه دار نباشید، اما مجاز به اظهار روزه خواری در ماه رمضان و برهم زدن نظم فقهی جامعه نیستید. می توانید قائل به 24 امام باشید، اما نمی توانید آن باور را تبلیغ کرده و نظم اعتقادی جامعه را برهم زنید یا حتی می توانید باور به پوشش نداشته باشید، اما مجاز به برهنگی در جامعه و برهم زدن نظم فرهنگی جامعه نیستید. طبق این سخن؛ آزادی بیان عقیده، یا آزادی انتخاب پوشش و نظائر آن غیر موجه خواهد بود، چراکه تبعات اجتماعی و قانونی خاص خود را طلبیده است. @ali_m_hoshyar
عدم تناسب جرم و مجازات ✍علی محمدی هوشیار برای فردی که جرم او نتایج زیان آور فراوانی را به همراه داشته است، مجازاتی درخور این جرم در نظر گرفت می شود و عموماً در بررسی پرونده مرتکبین فرقه ای، این اصل بدور از واقع قرار می گیرد. چراکه 90 درصد آسیب ها در فرقه ها؛ روحی و معنوی بوده و به همین جهت، فاقد پارامترهای اندازه گیری و تعیین خسارت شده است. از این رو قانون؛ بدون نظرداشت میزان آسیب، صرفاً متوجه فعل مجرم شده است. بنابراین به خاطر عدم تناسب جرم و مجازات؛ مجرمین فرقه‏ ای را مجبور به جبران تمامییگ خسارات وارد شده بر قربانی یا قربانیان نمی توان کرد. برخلاف جرائم دیگر که میزان خسارت آن به صورت دقیق مورد محاسبه قرار گرفته و مجازات لازم صورت می گیرد. @ali_m_hoshyar
27.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کفرگویی در منبر رسول خدا(ص) امام صادق علیه السلام فرمودند: «اُحْذُرُوا عَلَی شَبَابِکُمْ الْغُلَاةَ لَایُفْسِدُوهُمُ الْغُلَاةُ شَرُّ خَلْقِ اللهِ، یُصَغِّرُونَ عَظَمَةَ اللهِ وَ یُدَعُّونَ الرُّبُوبِیَّةَ لِعِبَادِ اللهِ؛ درباره جوانان خویش از این که غلاة آنان را فاسد کنند بترسید، غلاة بدترین دشمنان خدا هستند، عظمت خدا را کوچک کرده و برای بندگان خداوند ادعای ربوبیت می کنند. الأمالی، طوسی، ج 2، ص 264. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس جدید مهدویت و محصول مشترک بلاگرهای پروژه سازی ترس...!!! این کلیپ ها نمونه بارزی از ولنگاری فضای مجازی در حوزه باورها و اعتقادات است. دخالت در امور پزشکی و سایر اصناف جرم انگاری شده است اما دخالت در امور تبلیغی دین مجاز بوده و جرم محسوب نمیشود! دین همین قدر مظلوم است و مظلوم... @ali_m_hoshyar
هشداری جدی درباره فرقه‌های انحرافی ✍علی محمدی هوشیار امروزه؛ به‌ ویژه در بین ، فروشندگان گیاهان و ، شاهد نفوذ فرقه‌ها و افراد منحرفی هستیم که با عنوان "مربی" یا "درمانگر" فعالیت می‌کنند. این افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از عناوین معتبر، مردم را فریب دهند و آنان را به سمت آموزه‌ها و باورهای خطرناک سوق دهند. پژوهش ها نشان داده است: فردی که جسم تو را آرام می کند، می تواند روح تو را تسخیر کند. و فرقه ها با توجه به این نکته مهم، سراغ این گونه حرفه ها رفته اند تا ضریب نفوذ خود را افزایش دهند. حتما پیش از انتخاب مربی برای فرزندانتان یا پیش از انتخاب درمانگر و نظائر آن، دقت های لازم را داشته باشید و از سلامت روح و اعتقاد آنان کسب اطمینان نمایید. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوالی درباره دیّاران از دوستداران علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار در دیدگاه یعقوبی؛ دیّاران موجوداتی جنی هستند که به نفرین حضرت نوح(ع) از روی زمین برداشته شده و به زیر زمین منتقل شده اند. فرض اینکه اگر دیّاران؛ طایفه ای از جنیان کافر باشند، فرع بر این است که نوح(ع) نسبت به آنان و حتی نسبت به فرزندان آنان شناخت داشته و طبق آن شناخت، آن گروه خاص را مورد اشاره قرار داده و نفرین کرده است. که طبق این ترسیم، باید واژه در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» به صورت ذکر می شد تا ترجمه اش اینگونه شود: «و نوح گفت: خدایا، این دیّاران که از کافران هستند را بر زمین رها مکن!» درحالیکه قرآن واژه «دیار» را به صورت ذکر فرموده و در این صورت اشاره به شخص مورد نظر ممکن نخواهد شد. بفرمایید علی یعقوبی این اشکال را چگونه حل خواهد کرد؟ @ali_m_hoshyar
روی زمین و زیر زمین ✍علی محمدی هوشیار تنها دلیلی علی یعقوبی برای رفتن موجوداتی افسانه ای به زیر زمین دارد؛ عبارت «عَلَى الْأَرْضِ» در آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیّاراً» است. وی بر این باور است که طبق نفرین حضرت نوح(ع) دیاران از روی زمین برداشته و به زیر زمین رفتند زیرا حضرت نوح گفت: خدایا اینان را از روی زمین بردار! اکنون باید این سوال مطرح شود که آیا "علی الارض" و "تحت الارض" متضاد هستند؟ در پاسخ گفته می شود: از نظر مکانی و تصویری، بله. زیرا علی الارض به چیزی که بر سطح زمین است اشاره دارد و تحت الارض به چیزی که زیر سطح زمین است. اما از نظر کاربرد قرآنی یا بلاغت زبان عربی، این دو لزوماً و همیشه به عنوان یک زوج متضاد مطرح نمی‌شوند، مگر اینکه قرینه ای بر آن دلالت کند که هیچ قرینه ای بر ادعای یعقوبی دلالت نمیکند‌. در برخی موارد، برای اشاره به تمام هستی یا جامع‌گویی، از ترکیب‌های مشابه مانند «ما فی السماوات و ما فی الارض» استفاده می‌شود، که مراد؛ هر آنچه در آسمان و زمین است می باشد و در این مورد نیز مراد آیه از علی الارض، امکان حیات تمام کافران در زمین بوده است نه اینکه آنان را از زمین به زیر زمین منتقل نما. @ali_m_hoshyar
آیا اصطلاح «صاحب» در همه دوران ها منصرف بر امام دوازدهم علیه‌السلام بود؟ طبق روایات، امامِ زمان هر عصری، به عنوان صاحب شیعیان آن دوره تلقی می شده است. به عنوان نمونه در روایتی آمده است: امام موسی کاظم علیه السلام به امام رضا علیه السلام اشاره فرمود و او را پس از خود به عنوان صاحب شیعیان معرفی فرمود: فَأَشَارَ إِلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالَ هَذَا صَاحِبُكُمْ مِنْ بَعْدِي. حتی از امام هر عصری با عنوان صاحب الامر نیز یاد شده است. مانند: هو صَاحِبُ اَلْأَمْرِ بَعْدِي وَ صَاحِبُ لِوَائِي فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ. @ali_m_hoshyar
یک سوال از علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار یعقوبی در تحلیل‌های اخیر، باور بر این دارد که حضور نیروهای دیّاران جنّی در حمایت از جبهه صهیونیسم، یکی از عوامل شکست محور مقاومت بوده و این امر منجر به آن شد تا سپاه قدس و نیروهای مقاومت نتوانند با این تهدید مقابله کنند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه جبهه مقاومت توانست در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی کامل دست یابد؟ آیا در آن زمان، نیروهای دیاران از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کردند؟ @ali_m_hoshyar
سوالی دیگر از علی یعقوبی ✍ علی محمدی هوشیار یعقوبی می‌گوید: «اغتشاشات سراسری ۱۴۰۱ با شیطنت دیّاران به وقوع پیوست» ۱۴۰۳٫۹٫۱۰. او پیش‌تر در توضیح عملی شدن نفرین حضرت نوح (ع) گفته بود: «چون لازمه گمراه کردن دیّاران این بود که روی زمین باشند، لذا دچار نفرین حضرت نوح (ع) شدند و به زیر زمین منتقل شدند» ۱۳۹۹٫۷٫۲۶ اکنون سوال این است: چگونه ممکن است این موجودات با وجود زیرزمینی بودن، عامل گمراهی مردم در اغتشاشات ۱۴۰۱ شده و عملاً نفرین حضرت نوح در «لاتذر علی الارض» را بی‌اثر و بی‌فایده کرده باشند؟ مگر قرار نبود این‌ها با حصر زیرزمینی، دیگر نتوانند مردم را گمراه کنند؟ این دوگانگی و بی‌ثمر شدن نفرین حضرت نوح (ع) را چگونه می‌توان توضیح داد؟ @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حامد میری؛ یکی از مبلغین جریان احمدالحسن بر این باور است که لازمه پذیرش آمدن احمد الحسن(مدعی یمانیت و قائمیت)، خروج سفیانی نیست. در پاسخ گفته می شود: اگر احمدالحسن را قائم می دانید؛ روایت میفرماید که حضور قائم با خروج سفیانی خواهد بود: وَ لاَ يَكُونُ قَائِمٌ إِلاَّ بِسُفْيَانِيٍّ؛ هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود. و اگر احمدالحسن را یمانی می دانید؛ روایت میفرماید که یمانی و سفیانی همزمان خواهند بود: اَلْيَمَانِيُّ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ كَفَرَسَيْ رِهَانٍ؛ یمانی و‌ سفیانی مانند دو اسب از هم پیشی خواهند گرفت. آقای میری! حذف سفیانی برای اثبات یمانی و قائم بودن احمدالحسن، کار عالمانه ای نیست. @ali_m_hoshyar
لطفا برای تبادل فقط به این لینک پیام دهید @admin_ostad_hoshyar
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیگری سازی و خودی سازی ✍علی محمدی هوشیار یکی از مشکلات جدی؛ مساله دیگری سازی خودی ها و خودی سازی دیگری ها است. این روزها برخی رسانه تلاش کردند تا آقای بیژن عبدالکریمی را مدافع و دلسوز نظام جلوه دهند و همین ها نیز تلاش می کنند تا بسیاری از دلسوزان نظام را به عنوان خائن یا بیگانه معرفی کنند. آقای عبدالکریمی در این جلسه تصریح داشت که با سقوط نظام جمهوری اسلامی موافق است و حتی با استفاده از نقل دیگری؛ موافق مجازات خیابانی ۳۰۰۰ روحانی نیز می باشد! من مخالف بیان چنین دیدگاه هایی نیستم، بلکه به شدت موافق گفت و گو میان سلایق و اندیشه ها بوده و هستم اما تعریضم در این متن، صرفا متوجه دیگری سازی و خودی سازی است. @ali_m_hoshyar
خودی و غیر خودی رهبر معظم انقلاب اسلامی: «این بحث خودی و غیرخودی را که ما دو سه سال پیش مطرح کردیم و عده‌ای را هم نگران کرد، معنایش همین است. معنای غیر خودی این نیست که او نباید در این کشور زندگی کند؛ نه. غیر خودی هم زندگی کند؛ منتها معلوم شود که او با نظام میانه‌ای ندارد؛ برای این‌که او در مواردی منشأ اثر خواهد بود. مرز حفظ شود، حرف او تکرار نشود، کار او مورد تأیید قرار نگیرد. این اساس قضیه است. جالب این‌جاست، خیلی از کسانی که گله می‌کنند که چرا گفتید خودی و غیرخودی، خودشان مسؤولان نظام و مردم مؤمن را خودی نمی‌دانند - غیر خودی می‌دانند - و به آنها اعتماد نمی‌کنند! عملا خود آنها عامل به تقسیم افراد به خودی و غیر خودی‌اند! می‌گویند چرا به مردم می‌فهمانید که ما غیر خودی هستیم؟!» بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان ۱۳۸۰٫۶٫۱۵ @ali_m_hoshyar
باورهای معجزه کننده ✍علی محمدی هوشیار وقتی باور به خدا داشته باشید، یعنی به او ایمان دارید. وقتی ایمان به خدا داشته باشید، یعنی به او پناه می برید، وقتی به خدا پناه بردید، یعنی خدا شما را حفظ خواهد کرد. 🔸بنابر این؛ صرف اِستعاذه اثر وضعی خواهد داشت.‌ وقتی با همین ایمان می گویید: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» از هر نفوذی از جانب شیاطین حفظ خواهید شد، زیرا خداوند شنوای دانا است و قرآن فرمود: وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ ۚ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ واگر از سوی شیطان وسوسه ای به تو رسد, به خدا پناه ببر, بی گمان او شنوای داناست. پس به جای مراجعه به دعانویسان و جن گیرها به خداوند قادر پناه ببرید و بگویید: وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ؛ و از اینکه آنان نزد من حاضر شوند، به تو پناه می‌برم ای پروردگار من. @ali_m_hoshyar
فردا شب بررسی چالش ها و خطرات احمدالحسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فدای اشک چشمهایت قاسم جان... خدایا راه ما را جز راه این شهید عزیز قرار مده... @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هم از سکوت گریزان، هم از صدا بیزار چنین چرا دلتنگم؟! چنین چرا بیزار زمین از آمدن برف تازه خشنود است من از شلوغی بسیار ردّ پا بیزار قدم زدم! ریه هایم شد از هوا لبریز قدم زدم! ریه هایم شد از هوا بیزار اگرچه می گذریم از کنار هم آرام شما ز من متنفر، من از شما بیزار به مسجد آمدم و نا امید برگشتم دل از مشاهده ی تلخیِ ریا بیزار صدای قاری و گلدسته های پژمرده اذانِ مرده و دل های از خدا بیزار به خانه ام بروم؟! خانه از سکوت پُر است سکوت می کند از زندگی مرا بیزار تمام خانه سکوت و تمام شهر صداست! از این سکوت گریزان، از آن صدا بیزار فاضل نظری @ali_m_hoshyar
گفتگوی علمی ما بر این باوریم که باید با همه اندیشه ها و باورهای دینی گفتگو کنیم و تنها راه نجات همه انسانها در گرو گفتگو است. بنده آماده گفتگو در برخی از موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی خودم هستم. در قالب لایو یا جلسات حضوری.. ان شاءالله ✍علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیعیان نباید از دشمنان بترسند يَا سَهْلُ، إِنَّ لِشِيعَتِنَا بِوَلَايَتِنَا عِصْمَةً، لَوْ سَلَكُوا بِهَا فِي لُجَّةِ الْبِحَارِ الْغَامِرَةِ وَ سَبَاسِبِ الْبَيْدَاءِ الْغَائِرَةِ، بَيْنَ سِبَاعٍ وَ ذِئَابٍ، وَ أَعَادِي الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ، لَأَمِنُوا مِنْ مَخَاوِفِهِمْ بِوَلَايَتِهِمْ لَنَا، فَثِقْ بِاللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، وَ أَخْلِصْ فِي الْوَلَاءِ لِأَئِمَّتِكَ الطَّاهِرِينَ، وَ تَوَجَّهْ حَيْثُ شِئْتَ، وَ اقْصِدْ مَا شِئْتَ... 📚الأمالي ج 1 ص 276 🔸 حضرت هادی علیه السلام به سهل بن یعقوب فرمود: یا سهل! شیعیان ما به واسطه ولایت و ارتباطی که با ما دارند، در حصاری محکم و استوار هستند که اگر در دل دریاهای ژرف و بیابانهای دور و دراز، در میان درندگان و گرگها و دشمنان و بروند، به واسطه ولایت ما در امان هستند. بر خدا توکل کن و ولایت خویش را نسبت به ائمه طاهرین علیهم السلام پاک و خالص گردان، هر کجا مایلی برو.   @ali_m_hoshyar
ای کاش سامانه ای عمومی برای استعلام و مورد تایید حوزه های علمیه کشور در اختیار مردم قرار داشت تا با استناد به آن از تحصیلات و تخصص مبلغین دینی اطمینان حاصل کنند