#حدیث
«حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى اَلْمُتَوَكِّلُ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا علیه السلام يَقُولُ :
إِنَّ مِمَّنْ يَتَّخِذُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ لَمَنْ هُوَ أَشَدُّ لَعْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ اَلدَّجَّالِ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاَةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اِخْتَلَطَ اَلْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اِشْتَبَهَ اَلْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ».
احمد بن محمد خزاز گوید که از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شنیدم می فرمودند:
فتنهی برخی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند، از فتنه ی دجال بر شیعیان ما سختتر است! راوی پرسید: به چه علت؟ حضرت فرمودند: زیرا با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی میکنند.
این کار باعث آمیخته شدن حق و باطل می شود و امر را بر مردم مشتبه میسازد، تا جایی که مومن از منافق تشخیص داده نمیشود.
مصنفات الشیخ الصدوق، صفات الشیعة، ح۱۴.
@ali_m_hoshyar
مقاله پذیرفته شده با عنوان «بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی» در فصلنامه جامعه مهدوی
#علی_محمدی_هوشیار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا سید عیدتان مبارک
سخنرانی شهید رئیسی در دهه ۶۰
@ali_m_hoshyar
بلوغ اجتماعی، بلوغ سیاسی
✍علی محمدی هوشیار
غیبت امام مهدی علیه السلام؛ آغاز بلوغ یافتگی اجتماعی انسان و انقلاب اسلامی؛ آغاز بلوغ یافتگی سیاسی انسان است.
انسان بالغ، مکلَّف است و انسان مکلَّف، موظّف به اقامه و انجام است. با این حال می باید تا زمان ظهور، تکالیف اجتماعی و سیاسی خود را اقامه کرده و به انجام برساند و کم کاری و کم فروشی در این مصاف جایز نیست.
و البته پرچم اقامه را به که بسپارد، خود داستانی دیگر دارد؛ راه بلد باشد یا گمراه کننده؟! رو به جلو می برد یا باز می گرداند؟!
انتخابِ مسئول رو به جلو و مترقی، نشان از رشد انسانِ بلوغ یافته دارد، زیرا انسان بالغ و عاقل، مسئولی بالغ و اقامه کننده را بر می گزیند و کودک نابالغ، فریب نشانه های نا آشنا خورده و با هر وعده ای راه عوض می کند.
@ali_m_hoshyar
a.m.hoshyar_c506a2212090462596bf0e343eacdfd9_1.mp3
1.04M
چگونه با امام زمان علیه السلام ارتباط قلبی داشته باشیم؟
@ali_m_hoshyar
#حدیث
امام کاظم علیه السلام:
إنّ العاقِلَ لا يُحَدِّثُ مَن يَخافُ تَكذيبَهُ و لا يَسألُ مَن يَخافُ مَنعَهُ و لا يَعِدُ ما لا يَقدِرُ علَيهِ و لا يَرجو ما يُعَنَّفُ برَجائهِ و لا يُقدِمُ على ما يَخافُ فَوتَهُ بِالعَجزِ عَنهُ.
خردمند به كسى كه مىترسد دروغ گويش خواند، سخنى (حديث و خبرى) نمىگويد و از كسى كه بيم مضايقهاش را دارد، چيزى نمىخواهد و به چيزى كه نمىتواند، وعده نمىدهد و بدانچه از اميد بستن به آن سرزنش شود، اميد نمىبندد و به كارى كه بترسد در آن درماند، اقدام نمىكند.
كافي، ج۱، ص۲۰.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی در ایام انتخابات هم تلاش می کنند تا با تحریک اهل سنت بر علیه شیعه، یا با تحریک شیعه بر علیه اهل سنت، بر تعداد رأی کاندیداها تأثیر بگذارند.
بشنوید این سخنان مهم را از مقام معظم رهبری(دامت برکاته)
#عبدالحمید
#افراط
#عبدالدینار
@ali_m_hoshyar
روایتی که نیست!
در روایت منسوب به امیرالمومنین علیه السلام آمده است که: «رَحِمَ الله امْرَاً عَرِفَ مِنْ اَيْنَ و في اَيْنَ وَ اِلي اَيْنَ؛ خدا رحمت كند آن كسي را كه بداند از كجا آمده، براي چه آمده و به كجا می رود»
این روایت در مجامع روایی ذکر نشده و گویا چنین روایتی از اساس وجود نداشته است.
جالب اینکه عموم فلاسفه و متکلمین و عرفاء بر اساس چنین روایتی، مباحث مختلفی مطرح کرده و به جدال پرداخته اند.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسیحیان در انتظار بازگشت حضرت عیسی علیه السلام
@ali_m_hoshyar
🏷زبان مشترک و امکان گفتگو
✍علی محمدی هوشیار
امکان گفتگو با باورهای متخالف و اندیشه های متغایر و مکاتب گوناکون، در صورتی ممکن می شود که به یک زبان مشترک توافق کرده باشیم تا زمینه مفاهمه را برای ما میسور سازد.
امروز؛ فضای سیاسی کشور، نیاز به زبان مشترک دارد تا امکان گفتگو و مفاهمه را فراهم نماید و شاید تمرکز بر مشترکات اعتقادی و حفظ منافع مشترک، و نیز پرهیز از اختلافات و اهتمام بر وحدت عاطفی و سیاسی، همان زبان مشترک و فراموش شده ای باشد که می تواند کشور را نجات بدهد.
@ali_m_hoshyar
29.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محمود خان ذوالفقاری؛ قهرمان مبارزه با تجزیه طلبی
او یکی از خوانین زنجان بود که آذربایجان را از فتنه تجزیه نجات داد.
#سردار_ملی
#سردار_آذربایجان
#سردار_ایرانی
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قانون شناخت حجت های الهی
جلسه اول
نقد فرقه احمدالحسن
🎥علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar
#حدیث
إِذَا نَزَلَتْ بِكُمْ شَدِيدَةٌ فَاسْتَعِينُوا بِنَا عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.
امام رضا علیه السلام: هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد، بوسیله ما از خداوند یاری بجوئید.
📜الإختصاص، ج ۱، ص ۲۵۲.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥همین چند جمله کافیست...
🔹روضهخوانیِ حاج مهدی سلحشور در شام غریبانِ حسینی در حسینیهٔ امام خمینی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این برادر سنی و اهل غزه میگوید: غزه کربلای جدید است...
آری باری دیگر؛ شمرهای زمان برانگیخته شدند...
@ali_m_hoshyar
#کرسی_ترویجی
روش تبلیغ مفاهیم مهدویت در پیاده روی اربعین و راهکار مواجهه با انحرافات و آسیب ها
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
سه شنبه 2 مرداد 1403
تالار شهید سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صُبی های اهواز
مندائیان، شاخه ای از صابئین هستند. این گروه؛ هر هفته مراسم تعمیدی به نام "مصباح زیوا" (چراغ روشنایی) را برگزار میکنند که نمادی از پاکی و نجات دهنده است. این مراسم نه تنها برای تطهیر جسمانی است بلکه برای ارتباط معنوی با نور الهی و جهان اعلا نیز اهمیت دارد که با عنوان صبی ها شناخته می شوند.
کتاب مقدس منداییان گنزا ربّا (گنج عظیم) است و به بخش گنزای راست و گنزای چپ تقسیم میشود. کتابهای ششگانهای نیز دارند که عبارتاند از: ۱) ادراشا اد یحیی (تعالیم یحیی)؛ ۲) قُلِستا (ازدواج)؛ ۳) اِنیانی (نمازها و نیایشها)؛ ۴) سیدرا اد نشماثا (کتابِ روانِ آدمی)؛ ۵) اِسفَر مَلوشی (نجومی)؛ ۶) سیدرا اد مَصوَتَا (کتاب تعمید)
@ali_m_hoshyar