سوالی دیگر از علی یعقوبی
✍ علی محمدی هوشیار
یعقوبی میگوید: «اغتشاشات سراسری ۱۴۰۱ با شیطنت دیّاران به وقوع پیوست» ۱۴۰۳٫۹٫۱۰.
او پیشتر در توضیح عملی شدن نفرین حضرت نوح (ع) گفته بود: «چون لازمه گمراه کردن دیّاران این بود که روی زمین باشند، لذا دچار نفرین حضرت نوح (ع) شدند و به زیر زمین منتقل شدند» ۱۳۹۹٫۷٫۲۶
اکنون سوال این است:
چگونه ممکن است این موجودات با وجود زیرزمینی بودن، عامل گمراهی مردم در اغتشاشات ۱۴۰۱ شده و عملاً نفرین حضرت نوح در «لاتذر علی الارض» را بیاثر و بیفایده کرده باشند؟ مگر قرار نبود اینها با حصر زیرزمینی، دیگر نتوانند مردم را گمراه کنند؟
این دوگانگی و بیثمر شدن نفرین حضرت نوح (ع) را چگونه میتوان توضیح داد؟
@ali_m_hoshyar
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید حامد میری؛ یکی از مبلغین جریان احمدالحسن بر این باور است که لازمه پذیرش آمدن احمد الحسن(مدعی یمانیت و قائمیت)، خروج سفیانی نیست.
در پاسخ گفته می شود:
اگر احمدالحسن را قائم می دانید؛ روایت میفرماید که حضور قائم با خروج سفیانی خواهد بود: وَ لاَ يَكُونُ قَائِمٌ إِلاَّ بِسُفْيَانِيٍّ؛ هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود.
و اگر احمدالحسن را یمانی می دانید؛ روایت میفرماید که یمانی و سفیانی همزمان خواهند بود: اَلْيَمَانِيُّ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ كَفَرَسَيْ رِهَانٍ؛ یمانی و سفیانی مانند دو اسب از هم پیشی خواهند گرفت.
آقای میری! حذف سفیانی برای اثبات یمانی و قائم بودن احمدالحسن، کار عالمانه ای نیست.
@ali_m_hoshyar
لطفا برای تبادل فقط به این لینک پیام دهید
@admin_ostad_hoshyar
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیگری سازی و خودی سازی
✍علی محمدی هوشیار
یکی از مشکلات جدی؛ مساله دیگری سازی خودی ها و خودی سازی دیگری ها است.
این روزها برخی رسانه تلاش کردند تا آقای بیژن عبدالکریمی را مدافع و دلسوز نظام جلوه دهند و همین ها نیز تلاش می کنند تا بسیاری از دلسوزان نظام را به عنوان خائن یا بیگانه معرفی کنند.
آقای عبدالکریمی در این جلسه تصریح داشت که با سقوط نظام جمهوری اسلامی موافق است و حتی با استفاده از نقل دیگری؛ موافق مجازات خیابانی ۳۰۰۰ روحانی نیز می باشد!
من مخالف بیان چنین دیدگاه هایی نیستم، بلکه به شدت موافق گفت و گو میان سلایق و اندیشه ها بوده و هستم اما تعریضم در این متن، صرفا متوجه دیگری سازی و خودی سازی است.
@ali_m_hoshyar
خودی و غیر خودی
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«این بحث خودی و غیرخودی را که ما دو سه سال پیش مطرح کردیم و عدهای را هم نگران کرد، معنایش همین است. معنای غیر خودی این نیست که او نباید در این کشور زندگی کند؛ نه.
غیر خودی هم زندگی کند؛ منتها معلوم شود که او با نظام میانهای ندارد؛ برای اینکه او در مواردی منشأ اثر خواهد بود. مرز حفظ شود، حرف او تکرار نشود، کار او مورد تأیید قرار نگیرد. این اساس قضیه است. جالب اینجاست، خیلی از کسانی که گله میکنند که چرا گفتید خودی و غیرخودی، خودشان مسؤولان نظام و مردم مؤمن را خودی نمیدانند - غیر خودی میدانند - و به آنها اعتماد نمیکنند! عملا خود آنها عامل به تقسیم افراد به خودی و غیر خودیاند! میگویند چرا به مردم میفهمانید که ما غیر خودی هستیم؟!»
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
۱۳۸۰٫۶٫۱۵
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
سخنی در باب جلسات تدریس آقای عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در قم(صفائیه) درباره اسلام رحمانی! ✍علی محم
جناب آقای سلیمانی اعلام آمادگی کرده است. منتظر هماهنگی زمان و مکان گفتگو هستیم. ان شاءالله
باورهای معجزه کننده
✍علی محمدی هوشیار
وقتی باور به خدا داشته باشید، یعنی به او ایمان دارید. وقتی ایمان به خدا داشته باشید، یعنی به او پناه می برید، وقتی به خدا پناه بردید، یعنی خدا شما را حفظ خواهد کرد.
🔸بنابر این؛ صرف اِستعاذه اثر وضعی خواهد داشت.
وقتی با همین ایمان می گویید: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» از هر نفوذی از جانب شیاطین حفظ خواهید شد، زیرا خداوند شنوای دانا است و قرآن فرمود: وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ ۚ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ واگر از سوی شیطان وسوسه ای به تو رسد, به خدا پناه ببر, بی گمان او شنوای داناست.
پس به جای مراجعه به دعانویسان و جن گیرها به خداوند قادر پناه ببرید و بگویید: وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَن يَحْضُرُونِ؛ و از اینکه آنان نزد من حاضر شوند، به تو پناه میبرم ای پروردگار من.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فدای اشک چشمهایت قاسم جان...
خدایا راه ما را جز راه این شهید عزیز قرار مده...
@ali_m_hoshyar
هم از سکوت گریزان، هم از صدا بیزار
چنین چرا دلتنگم؟! چنین چرا بیزار
زمین از آمدن برف تازه خشنود است
من از شلوغی بسیار ردّ پا بیزار
قدم زدم! ریه هایم شد از هوا لبریز
قدم زدم! ریه هایم شد از هوا بیزار
اگرچه می گذریم از کنار هم آرام
شما ز من متنفر، من از شما بیزار
به مسجد آمدم و نا امید برگشتم
دل از مشاهده ی تلخیِ ریا بیزار
صدای قاری و گلدسته های پژمرده
اذانِ مرده و دل های از خدا بیزار
به خانه ام بروم؟! خانه از سکوت پُر است
سکوت می کند از زندگی مرا بیزار
تمام خانه سکوت و تمام شهر صداست!
از این سکوت گریزان، از آن صدا بیزار
فاضل نظری
@ali_m_hoshyar
گفتگوی علمی
ما بر این باوریم که باید با همه اندیشه ها و باورهای دینی گفتگو کنیم و تنها راه نجات همه انسانها در گرو گفتگو است.
بنده آماده گفتگو در برخی از موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی خودم هستم.
در قالب لایو یا جلسات حضوری..
ان شاءالله
✍علی محمدی هوشیار
@ali_m_hoshyar