eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
595 عکس
329 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
محفل حجره های روضه ✅ هویت طلبگی میان دو کوچ تعریف میشود، نفر و رجعت.طلبه باید علم را از وحی بگیرد و تا امتداد اجتماعی برساند. لذا سبک زندگی طلبه دو دوره دارد، دوره رشد و دوره خدمت. باید برای هرکدام از اینها برنامه داشته باشیم. ⬅️ برگرفته از مباحث هویت و سبک زندگی طلبگی | استاد مهدیان ⏰ هر هفته سه شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا، مسجد مدرسه علمیه معصومیه(س) 🔹 با سخنرانی استاد مهدیان @hojrehayeroze
چگونه کوه را از جا بکنیم بر اساس آیه ۹۳سوره بقره 🌱در قرآن آیات جذابی درباره کندن کوه از زمین آمده است. و رفعنا فوقکم الطور... کوه طور را از زمین کندیم و بالای سرشان بردیم. به این اتفاق مهم از زوایای مختلف میشود نگاه کرد. 🌱 از جمله اینکه آیا خداوند خواسته یک عده را بترساند و به اجبار از آنها تعهدی بگیرد؟ اگر اینطور باشد این تعهد اجباری چه ارزشی دارد؟ 🌱بالابردن کوه برای این نبوده که به اجبار از مردم تعهدی گرفته شود نشانه اش هم این است که اصلا قوم موسی در قلوبشان بنای عصیان هم داشتند «قالوا سمعنا و عصینا ...» یعنی به ظاهر گفتند گوش دادیم و در دل گفتند عصیان میکنیم.اگر اجبار بود که همانجا نابود میشدند. علامه طباطبایی هم برداشتش از این آیه همین است که این نشان دادن اعجاز و قدرت بوده نه اجبار برای انجام یک فعل. 🌱اما حتما این بروز قدرت برای تغییر اراده مردم موثر بود. اساسا حرف حق وقتی با هویت قدرت و اقتدارش بیان میشود و به تماشا کشیده میشود، موثرتر میافتد. امروز شما در فضای رسانه ای سخنی که بیشتر اثر اجتماعی و رسانه ای دارد را بیشتر نگاه میکنید و به آن توجه کرده و درباره اش میاندیشید. با شکل گیری یک نظام و حکومت اسلامی، سخن حق اسلام بیشتر در دنیا شنیده شد و توسعه پیدا کرد. این نقش «قدرت» است در «دعوت». لذا پیامبر فرمود الخیر کله فی السیف و تحت الظل السیف... خیر همه اش در قدرت و زیر سایه قدرت است.در جهاد ابتدایی یا جهاد دعوت، این دعوت در بستر قدرت جدی گرفته میشود و مخاطب را متوجه و جذب میکند. حوزه های علمیه همانقدر که به علم مقدس میاندیشد باید به قدرت مقدس هم فکر کند. 🌱اما این آیه یک نکته مهم و ظریف دیگری هم دارد و آن اینکه چطور میتوان امور راسخ در جامعه و در نفس انسان را از بیخ و بن کند و بلند کرد. چطور عشق هایی که اسیرمان کرده و اخلاق بدی که راسخ شده را بکنیم، چطور سنتهای غلط و هنجارهای بد و غلط را از جان یک جامعه بکنیم؟ 🌱 اعجاز موسی باید تناسب داشته باشد با آنچه موسی ع از مردم خواسته است، مردم کنده شدن کوه را که میبینند در میابند با بروز و ظهور اراده و قدرت الهی هر امر راسخی کنده میشود. اگر موسی ع از مردم میخواهد «خذوا ما آتیناکم بقوه و اسمعوا...» فرمان را به قوت بگیرید و اطاعت کنید. این نشان میدهد که همان طور که اراده خدا در عالم خارج کوه راسخ را میکند و بلند میکند این تبعیت و اطاعت و ولایت پذیری میتواند همه ویژگیهای راسخ فرهنگی اجتماعی را از جا بکند. 🌱حاکمیت و ولایت الهی وقتی که جامعه ای درش اطاعت رشد میکند بیشتر بروز و ظهور پیدا میکند.چرا که دین و شریعت ظهور واقعیت و تکوین است. اطاعت امت البته اطاعتی از سر اندیشه و فهم و نه تقلید کور. لذا میگوید «و اسمعوا» 🌱اما قوم موسی ع وقتی به این دستور عمل نکردند دلهایشان پر از عشق به گوساله شد و نتوانستند کوه این عشق را از جانشان بکنند. بلکه رسوخ ویژگیهای برده کننده و اسیر کننده در قالب یک عشق شدید در جانشان جدی تر شد. و اشربوا فی قلوبهم العجل بکفرهم.... @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بخشی از گفتگو با دکتر پیرامون شخصیت سیاسی مرحوم 📄 ادامه گفتگو را در نشریه ۷۲ عهد بخوانید🔺🔺🔺🔺 📢 برای مشاهده و دریافت این شماره از به کانال این نشریه مراجعه نمایید: 🌐 کانال نشریه عهد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه نهم. ۱۶ آذر ۱۴۰۰ مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
گفتگو وحید اشتری شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برشی به مقوله در مکتب حضرت امام ره جلسه اول شیخ علی مهدیان ۲۰آذر۱۴۰۰ @ali_mahdiyan
سلسله نشست‌های تحریر 1⃣ : بررسی مسئله آزادی در غرب و اسلام با محوریت کتاب "آزادی یعنی آزادی"با حضور: 🔸 حجت الاسلام ؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه 🔸 حجت الاسلام ؛ گردآورنده کتاب 🔸 سرکار خانم ؛ خبرنگار، مستندساز و گوینده ایرانی-آمریکایی ⏰ زمان: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ 🏠 مکان: ، چهارراه شهداء، سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی 📺 پخش زنده از طریق صفحه آپارات خانه طلاب: 🌐 http://aparat.com/KhaneTolab 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حوزه علمیه اهل سنت 🌱چند سال پیش در اردوی جهادی با دوستانمان تصمیم گرفتیم برای روستاهای اهل سنت بلوچستان، حمام و دستشویی بسازیم. در آن ایام احساس صمیمیت خاصی با مردم پیدا کرده بودیم. مردم کمکمان میکردند، با ما سرودهای جهادی را زمزمه میکردند. ذکر اهل بیت میگرفتند. یادم هست یک بار با بچه های کوچک روستایی عموزنجیرباف بازی میکردم. من میخواندم و آنها جواب میدادند در حالیکه دست یکدیگر را گرفته بودیم. یک لحظه چشمم افتاد به یک پسر بچه که از صمیم دل میخندید ، نمیدانم چرا ولی احساس کردم همه عالم دارند میخندند. چقدر لذت داشت. 🌱یک بار تصمیم گرفتیم با چند تا از رفقای طلبه برویم به حوزه علمیه رمشک، شیخ انور از طلاب معنوی و جهادی حوزه قم که اهل همان طرفها بود همراهمان بود. من اولین بار بود که وارد مدرسه علمیه اهل سنت میشدم. طلبه ها و اساتیدشان صمیمانه تحویلمان گرفتند با هم درباره درسهایشان گفتگو می کردیم، اینها اهل سنتهایی بودند که علاقه به مولانا و عرفان هم داشتند. در میان گفتگوهای علمی احساس کردم یک پیوند عمیق عاطفی و اجتماعی بین این جماعت و شیعیان هست، اینها با هم فامیل بودند. آداب و رسوم مشترک زیادی داشتند. 🌱تا اینکه مسوول مدرسه علمیه شان آمد. کاملا مشخص بود این یک شخصیت دیگری است. حرفهای پر نیش و کنایه و عداوت خاصی در همه سکناتش مشخص بود با بقیه فرق میکرد. فهمیدیم اهل همانجا هم نیست. اینکه چه کسانی و چگونه او و امثال او را وارد آن منطقه کرده بودند بحث من نیست اما کاملا طعم سنی گری عربستانی_آمریکایی را حس میکردم و تفاوتش را با وضع عادی مردم میدیدم. شنیدم که مردم را ترغیب میکند که در دسته های عزاداری عاشورا شرکت نکنند و نذری نگیرند که این غذا نجس است. 🌱از آن مدرسه وارد مدرسه علمیه دیگری شدیم که مربوط به شیعیان بود. مدیر این مدرسه هم (که البته الان دیگر آنجا نیست) کمترین اعتقادی به وحدت نداشت. اینکه او نیز از کدام یک از دفاتر مراجع اعزام شده بود مساله من نیست. اما جالب است که بلندگوهای مسجدشان را در همان ایام روبروی حوزه علمیه اهل سنت میکردند و سخنرانیهایی پخش میکردند که تفرقه افکن بود. سر کوچکترین مساله ای، حتی اینکه پسر کوچک فلان مفتی حرف بد زده مثلا دعواهای شیعه سنی راه میانداخت. بعدها دیدم برخی از این ها رسما متصل به جریان حجتیه اند به لحاظ فکری. به چشم میدیدم ولی واقعا برایم باور کردنی نبود. 🌱خلاصه یک نکته برایم تجربه شد و آن اینکه مردم مظلوم و رنجدیده ای داریم که در طول تاریخ با دلها و فطرتشان به هم وصلند اما کاملا یک خط مشترک شیعی سنی را در منطقه میدیدم که بنای دیگری دارند غیر از این مردم. 🌱مثل روز روشن است برایم که جریان وحدت پیروز خواهد شد به شرط آنکه طرحی که جبهه مقابل انقلاب پیش میبرد برایمان جدی باشد. بفهمیم آنها چطور روی هیجانات و رفتارهای ما حساب باز میکنند. بفهمیم آنها چطور بنا دارند حلقه ناامن حول ایران درست کنند که جبران حلقه ناامنی که حول اسراییل شکل گرفته بکنند. بفهمیم کجا خفه شویم و کجا فریاد بکشیم. @ali_mahdiyan
46.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی جناب وحید اشتری و شیخ علی مهدیان بخش اول @ali_mahdiyan
51.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی جناب وحید اشتری و شیخ علی مهدیان بخش دوم @ali_mahdiyan
📢 🌀 حوزه کانون امام 🎉 اردوی یکروزه گلزار شهدای سلام الله علیها و رضوان الله علیه 🔹 ویژه طلاب پایه ۱ تا ۱۰ اولویت ثبت نام با گروه های طلبگی است. ⏰ زمان: ۳ دی ۱۴۰۰، قرار ساعت ۷:۳۰ 🏫 مکان حرکت: قم، از درب ، بلوار الغدیر بین کوچه ۶ و ۸ 📌 برای ثبت نام از طریق لینک سایت خانه طلاب جوان اقدام بفرمایید. 🌐 https://khanetolab.ir/ahd_ba_khomeini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : در " روح توحید نفی عبودیت غیرخدا" هم و کلیدی است و هم روح آن یعنی نفی عبودیت غیر خدا. نفی عبودیت غیرخدا حیات بخش است و از دل آن خارج می شود. لذا همین که توحید به میدان می آید، شمشیرها کشیده می شود. سخن گفتن از توحید شروع کننده حرکت است وهمه مفاهیم با آن زنده می شود. --------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید @goftemane_tohid
🔰 حجت الاسلام والمسلمین مهدیان در مصاحبه با : نگاه به یعنی تفقه با رویکرد نفی غیرخدا. این نگاه فقه را بسسار متفاوت می کند و عناصر، روابط و اهم و مهم آن را جا به جا خواهد کرد. فقه فقط برای یاد گرفتن نیست؛ بلکه برای عمل کردن است. حضرت آقا حفظه الله می گویند: به حضرت امام (ره) گفتم که این فقه حکومتی چه زمانی به ذهن شما رسید؟ امام (ره) گفتند: نمیدانم اما از وقتی یادم هست در پی عمل به فقه و عمل به بودم --------------------------------------- 🔰 گفتمان توحید @goftemane_tohid
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه دهم. 23 آذر ۱۴۰۰ مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
از غمت بسیار و کم گفتیم از بیداریت کوثری؛ اما نمی‌بینیم، جز بیماریت اشک باریدیم اما چشم ما در پرده ماند دور ماندیم از دلِ از حبّ دنیا عاریت ماه بانویی! که حُسنت در حیا پیچیده است همسری! که عاشقی تابیده از دینداریت، چادرت خاکی شد اما سربلندی، فاطمه! بر زمین خوردی، ولی چشمی ندیده خواریت در سپاه غربت مولا، رجز خوان تاختی جای سیلی، مُهر تایید است بر سرداریت مهر تاییدی که حتی شوهرت آن را ندید راز را گفتی فقط، با آینه دیواریت تیرِ اشکت هم گرفته، لات و عزا را هدف تیغِ بیزاری است از تزویر، حتی زاریت بی‌وفایی‌های مردم، بی‌صفایی‌های شهر کم نکرده ذره‌ای، از شوقِ مردم داریت روزها، سیل است سوی ظلم، رویِ خطبه‌ات نیمه‌شب در حق همسایه‌ست، اشک جاریت لقمه می‌گیرد برای زینب، این شبها، حسن «هل اتی» جای تو می‌خواند، حسینِ قاریت یاعلی وقت زمین خوردن نمی‌گویی چرا؟ جای یار آمد، چرا فضه برای یاریت؟ آه از دیوار و در، فریاد از آتش، ولی درد تنهاییِ حیدر بود، زخم کاریت تا نگردد بیش از این، تنها علی، تنها نرو بیشتر آید به کار، این روزها دلداریت شاعر: قاسم صرافان @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عناوین و سرفصل‌های اردوی تشکیلاتی : "اردوی یک‌روزه گلزار شهدای بهشت زهراء و مرقد امام خمینی ره" 🔻 جمهوری اسلامی، حکومت تشکیلات امام راوی: حمید (مدیر سابق حوزه دانشجویی شریف,معاون محتوایی و راهبردی حوزه ی علمیه و عملیه ی نهضت) 🔻 حوزه، حلقه‌ی میانی نصرت امام روای: (مولف کتب مختلف در اندیشه های امام و رهبری) 🔻 تشکل های مبارز، از یاران امام تا معارضین حرکت امام راوی: 🔻 روایتی از جریان نصرت در چله انقلاب راوی: (از مدرسین اندیشه های رهبری، راوی دفاع مقدس و...)زمان اردو: ۳دی۱۴۰۰، ساعت ۷:۳۰ 📌 برای ثبت‌نام از طریق لینک سایت خانه طلاب جوان اقدام بفرمایید: 🌐 https://khanetolab.ir/ahd_ba_khomeini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔻جلسه‌ی تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پرستاران و جمعی از خانواده‌های شهدای سلامت به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار ۱۴۰۰/۹/۲۱ 🔻ارائه‌ی بحث: ▫️حجت‌الاسلام علی مهدیان (مسئول خانه‌ی طلاب جوان و مدرس حوزه و دانشگاه) 🔻با تکیه بر موضوعات: ▫️جنگ روایتها ▫️جهاد تبیین 🔻زمان: ▫️ سه‌شنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در بستر فضای مجازی 🔻لطفا از طریق لینک زیر بعنوان میهمان وارد شوید: https://b2n.ir/621094 @tahlilbayanat💠
محفل حجره های روضه ✅ اولین نکته در دوره رشد، جامعیت است. باید فعالیت‌های روزانه خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بعد از ده، پانزده سال رشد جامع داشته باشیم ⬅️ برگرفته از مباحث هویت و سبک زندگی طلبگی | استاد مهدیان ⏰ این هفته، سه‌شنبه ساعت ۱۷:۴۵، همکف ساختمان شهید بهشتی 🔹 با سخنرانی استاد مهدیان @hojrehayeroze
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه یازدهم. ۳۰ آذر ۱۴۰۰ مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگ روایتها شیخ علی مهدیان ۳۰ آذر ۱۴۰۰ @ali_mahdiyan
حامد کاشانی 🌱هر کلامی جدای از محتوایش یک فعل است. کارکردی دارد. نتیجه ای را ایجاد میکند. پس پازلی را میتواند تقویت یا تضعیف کند. با این حساب جدای از محتوای قول، توجه به واقعه و اقدامی که آن قول رقم میزند نیز مهم است. 🌱قرآن درباره الد الخصام که محتوای قولشان جذاب و عالی است، توجه میدهد به کارکرد فعلشان. توجه میدهد به میزان لجاجتشان وقتی اثر خطایاشان معلوم میشود. (۲۰۴_۲۰۶ بقره) خدای نکرده قصد تطبیق بر کسی ندارم چرا که معتقدم دل رفقای هیاتی و منبریم مومن و پاک است اما فقط میخواهم بگویم اثر عمل مهم است مهمتر از محتوایی که آن هم البته مهم است. مبلغ همانطور که محتوای سخنش باید متقن باشد کارکرد سخنش را هم باید ملاحظه کند. 🌱جناب کاشانی خیلی وقت است که با برجسته کردن اختلافات مذهبی به لحاظ اجتماعی راهبرد غلطی را پیگیری میکند. دوستان هیاتی زیادی هم دارم که از محتوای مباحث او لذت میبرند اما متوجه نتایج پیش بردن این راهبرد در کشور نیستند. داستان گرگیج شد یک تجربه. نه حرفها و توهینهای این شخصیت و نه اقداماتش هیچ کدام دلیل نمیشود که ما نفهمیم کی چه بگوییم و کی سکوت کنیم. 🌱رفقا! تاریخ برای آن است که بفهمیم امروز چه کنیم نه اینکه دلمان را خنک کنیم. اگر توهین به دشمن دیروز باعث تقویت همان دشمن در امروز شود شامل لعن و نفرین اهل بیت میشویم نسبت به کسانی که تقیه را نمیفهمند. تقیه محاسباتی است که برای درگیری در جنگ اراده ها لازم داریم. حالا بنشینید این دومینویی که آغاز شده را تماشا کنید. فقط بخاطر اینکه یک منبری نمیفهمد مقابل حماقت و جهالت یک عالم سنی باید چه رفتاری را از خود نشان دهد. الان وقت تبیین است تبیین کنیم غیرتی بودن نسبت به اهل بیت بدون ملاحظه محاسبات دشمنان و حسابی که روی غیرتهایمان باز کرده اند نتیجه اش دوستی خاله خرسه است. 🌱خروجی این رگ گردنها میشود ضربه به پیکره ای که اصل حرم است که اگر بماند همه حرمهای دیگر میماند. عیبی که ندارد! هر کس یک طور میزند! این منبری و آن هیاتی هم یک طور! چشمها بسته و دهانها باز! 🌱جریان «انقلابی های برائتی» نگاه کنند ببینند چه آتشی درست میکنند وقتی نمیبینند سخنشان چه اقدامی را پیش میبرد و پازل چه کسی را تکمیل میکند. و چطور مدد به جریان شیعگی انگلیسی میدهند. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سلیمانی و ۵دی ۱۴۰۰ شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
مکتب تربیتی شهید سلیمانی.pdf
126.8K
شهید سلیمانی و فایل متنی ۵دی ۱۴۰۰ شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan