eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
642 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
مکتب حاج قاسم مدینه العلم ۱.mp3
9.89M
مکتب حاج قاسم ۱۱دی ۱۴۰۰ شیخ علی مهدیان مدرسه مدینه العلم قم بخش اول @ali_mahdiyan
مکتب حاج قاسم مدینه العلم۲.mp3
4.78M
مکتب حاج قاسم ۱۱دی ۱۴۰۰ شیخ علی مهدیان مدرسه مدینه العلم قم بخش دوم پرسش و پاسخ @ali_mahdiyan
... 📜 ۷۳ ✅ موضوع: 🔰🔰🔰 🔷ویژه نامه علامه مصباح یزدی (ره)🔷 🌀 در این شماره میخوانید 🔻🔻🔻 🔷 گفتگو با حجت الاسلام ابوطالبی مسئول طرح ولایت 🔷 یادداشت‌ها: 1⃣ معجزه جامعیت(علامه مصباح) 2⃣ تربیت جهادی بر مدار توحید(دکتر راستیان) 3⃣ مدل حرکت تاریخ(استاد جواد سلیمانی) 4⃣ عقلانیت انقلابی (سید مصطفی مدرس) 5⃣ تفکر تشکیلاتی(احمد شریفی) و .... ۷۳ ⏪ برای مشاهده و دانلود نشریه به کانال نشریه عهد مراجعه نماید🔰🔰🔰 📢 لطفاً رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد... فدای دستهای زخمی و نشانه دار همه علمدارهای عالم..... و کان عمی العباس نافذ البصیره.... شب شهادت آقای هویت ایران است... کاش وصیتنامه اش را امشب بخوانیم اگر خوانده ایم دوباره بخوانیم فقط همین..... @ali_mahdiyan
رشته توییت درباره صبر و اخلاص ‏1/7 وقتی فضای کشور به دست انقلابیون سپرده میشود، شاید بیش از هر زمان دیگری محتاج همین دو حقیقت هستیم؛ اخلاص و صدق. آیا زیر پوست آرمانجویی و انقلابی گریمان، قدرت طلبی و شهرت طلبی را پنهان نکرده ایم؟ حالا که جوانها پای کار آمده اند خوب است از خود بپرسند و نگران باشند که ‏2/7 آیا تا آخر پای کار خواهیم ماند؟ پای عهدمان صادق خواهیم بود. همان اخلاص باعث میشود که همه رفتار و گفتار یک نفر مظهر حکمت باشد. من أخلص لله أربعین صباحا فجر الله ینابیع الحکمة من قلبه على لسانه. فهم حکیمانه، عمل حکیمانه محصول اخلاص است. صدق اما محصول مبارزه است و شهادت طلبی. ‏3/7 من لم یغز و لم‌یحدّث نفسه بغزو مات علی شعبة من النّفاق.مبارزه و شهادت طلبی نفاق را میکشد و شجاعت بروز و ظهور آن است باطن خالص و ظاهری صادق،باعث میشود شخصیت انسان آینه ای شفاف شود که همه عمیقا خود را در او ببینند و بیابند. باعث میشود ولو ندانی چرا و چگونه اما به او پیوند بخوری ‏4/7 مظهر نور الهی شدن باعث میشود شخص به حقیقت ثابتی بدل شود که از بین نمیرود.میماند يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ دیگران نابود میشوند و او باقی میماند او متصل میشود به وجه الله ‏5/7 پیامبر فرمود لِلشَّهِیدِ سَبْعُ خِصَالٍ ...وَ السَّابِعَةُ أَنْ یَنْظُرَ فِی وَجْهِ اللَّه و به همین دلیل باقی میماند کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام.شهید متصل به این حقیقت باقی میشود در تاریخ باقی میماند او الگوی آرمانجویی خالی از عقلانیت و حکمت نیست ‏۶٫۷ او الگوی آرمانجویی خالی از معنویت و اخلاص نیست. او الگوی آرمانجویی منافقانه و دروعگو نیست. هر چند دل همه را میبرد حتی دشمنانش را. همه دوستش دارند اما هر کسی او را الگو قرار نخواهد داد. تا بوده همین بوده. درباره همه اولیای الهی همین بوده. اخلاص و صدقش او را به اندازه یک ملت و ‏۷٫۷ یک ملت و یک امت ، گسترده میکند. همه دوستش دارند. اما خوش به حال آنها که حقیقتا اندیشه و قلب و اقدامشان به این هویت و حقیقت متصل میشود و به قول خودش به این میدان مغناطیسی وصل میشوند. همانطور که خمینی بدون راهش خمینی بی هویت است. او نیز بدون وصیتنامه اش و مکتبش بی هویت است. @ali_mahdiyan
شب شهادت حضرت زهرا س ۱۴۰۰.mp3
11.88M
شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها چرا بیش از هر زمان دیگری به فاطمیه محتاجیم؟ تجربه های از نزدیک و جدید از ارتباط با حضرت زهرا سلام الله علیها هیات منتظران شهادت قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
چرخش از پرسشی فقهی حقوقی به پرسشی فرهنگی تربیتی 🌱امشب با دوست جوانی گفتگو میکردم، که مرا به فکر فرو برد. میگفت اگر جایی به تو نیاز داشته باشند و بخواهند در قبال کاری که برایشان میکنی حقوق خوبی به تو بدهند، حقوق نجومی، آیا قبول میکنی؟ اگر مطمئن بودی که آن کار لازمی است که باید بشود و اگر واقعا به آن پول هم نیاز داشته باشی. قبول میکنی؟ قانونی هم هست. پس ظاهرا از جهت شرعی هم اشکالی نخواهد داشت. 🌱من داشتم فکر میکردم که بگویم قبول میکنم یا نه. اگر نه چرا؟ اگر آری چرا؟ پاسخ آری به حق تصمیم گیری مدیران بر میگردد و پاسخ نه به خطا بودن محتوای تصمیمشان. 🌱مثال جلاد را شاید شنیده باشید. جلادی که یقین دارد این متهم به خطا اعدام میشود آیا او را اعدام کند؟ بله چون قاضی حق داشته و نه چون قاضی خطا کرده. پای جان بی گناه هم وسط است. 🌱اگر هر کس آنچه را درست میداند انجام دهد، ساختار به هم میریزد. اگر هر کس آنچه را درست میداند انجام ندهد، چطور جلوی ظلم بایستیم؟ 🌱ما این تجربه را خصوصا در جبهه ها هم داشته ایم، وقتی یقین داری فرمانده اشتباه میکند و جان خیلی ها به خطر میافتد. اگر آن فرمانده ، فرمانده کل قوا باشد مثل بنی صدر که حکم از امام هم دارد. چه باید کرد؟ 🌱در مورد پذیرفتن حقوق نجومی، همراهی نکردن من جلوی تصمیم گیری مدیر را نگرفته او خطا کرده ولی قبول نکردن من مانع اجرا نمیشود، تمرد به حساب نمیآید، نقش نهی از منکر هم دارد در اصلاح هم چه بسا موثر هم باشد. 🌱اما اگر همراهی نکردن من مانع اجرای تصمیم مدیر یا قاضی شود، آن وقت چطور؟ یعنی من مانع اجرای تصمیم و حکم شوم، در واقع دارم تصمیم خودم را مقدم میکنم. مثل داستان ده ونک و جلوگیری از حکمی که برخی آن را خطا میدانستند، در این صورت چطور؟ 🌱روایت مقبوله عمربن حنظله حق تصمیم گیری را بر خطای در تصمیم گیری مقدم میکند. اگر کسی حق تصمیم نداشته باشد و تصمیم بگیرد ولو درست تصمیم بگیرد، خروجی تصمیمش به تعبیر روایت سحت است و باطل. اگر کسی حق تصمیم گیری داشته باشد ولو خطا کند ثواب هم میبرد. پس حق نداریم جلوی تصمیم خطای مدیر یا قاضی را از طریق تمرد بگیریم. 🌱پس در مقام عمل همراهی میکنم و اجرا میکنم. ولی از سوی دیگر من وظیفه دارم جلوی تصمیم او را بگیرم از باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر. مثل سربازی که حرف فرمانده را عمل میکند ولی اعتراض هم به او میکند نهی از منکرش هم میکند. تلاش میکند در تصمیم گیری او موثر باشد. 🌱 در این فکرها بودم که آن جوان که شخص نخبه ای هم بود گفت، خودم به یک سازمان دولتی پیشنهاد پروژه ای دادم، پروژه ام را پذیرفتند و به من پیشنهاد پولی دادند، دیدم پولی که میدهند چندین برابر ارزش واقعی این پروژه است و به دلایل غلطی دارند این پول را به من میدهند، برای همین شرط کردم که پروژه را انجام میدهم با یک دهم آن پول که فکر میکردم رقم درستی برای آن پروژه بود به شرط آنکه ما بقی پول را خرج فلان پروژه جهادی مجموعه خودشان کنند. 🌱من میدانستم این جوان نخبه به شدت به آن پول نیاز هم داشت. به هزار توجیه شرعی هم میتوانست آن پول را قبول کند، ذهنم از آن بحث فقهی و حقوقی منصرف شد به یک پرسش جدی تر و آن اینکه این جوانان کی و چطور در این کشور اینگونه تربیت شده اند؟ @ali_mahdiyan
تبریک میگویم 🌱تبریک میگویم نه برای اینکه هواپیمای اکراینی را به اشتباه زدیم، بلکه برای اینکه مردی که میتوانست به خاطر زدن پایگاه بزرگ آمریکاییها در منطقه و انتقام مقتدرانه اش قهرمان باشد آبرومند، ولی متواضعانه جلوی دوربین آمد و‌عذرخواهی کرد و همه آبرویش را خرج نظام کرد، برای خطاهای کرده و‌ نکرده اش گفت گردنم از مو نازکتر است، تبریک دارد. پرورش این سردار و امثال او معجزه انقلاب بود. 🌱تبریک میگویم که ایران در کمترین زمان ممکن همه احتمالات را بررسی کرد و بعد مقتدرانه خطای خود را پذیرفت ولو میدانست چه هجمه رسانه ای خواهند کرد و چگونه سعی خواهند کرد آبروی رفته شان در عین الاسد را با دجال رسانه و مزدورها و احمقهای داخل بپوشانند. و به چهره پاک و بی گناه او تهمت دروغگو و قاتل بزنند چیزی که به آن لایقتر از همه اند. 🌱او میتوانست به هزار ترفند این خطا را به گردن دشمن بیندازد اما به قول حاجی زاده عزیز که گفت اینقدر دشمن را بیهوده بزرگ جلوه ندهید، راست گفت و گردن دشمن هم نینداخت ولو عده ای معتقد باشند به جد که هنوز هم احتمالش میرود. 🌱داستان شهادت سردار یکی از زیباترین داستانهای تاریخ عالم است. داستان مردمی که مظلومانه زیر فشار غرب خبیث و دولت غربگرای بی خاصیت به عشق خون پاک سردارشان همه دردهایشان را فراموش کردند با هر فکر و عقیده ای بیرون آمدند و در اوج غربت رسانه ای شان اراده سخت و قدرتمندشان را در پیش چشم جهانیان به رخ کشیدند و هر جا کوتاهی کردند، با شجاعت و صادقانه خطای خود را پذیرفتند. و این اتفاق هم به زیبایی آن اقتدار است. آری فذکرهم بایام الله. این روزها میگذرد ولی این روزهای پر از افتخار فراموش نخواهد شد. خودحقیر پندارها خواهند رفت و نور جمهوری اسلامی خواهد ماند. كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ @ali_mahdiyan
هویت و سبک زندگی .mp3
11.47M
جلسه سیزدهم. ۱۴ دی ۱۴۰۰ مدرسه معصومیه قم شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
حجةالاسلام محمد طهماسبی، فارغ التحصیل فیزیک دانشگاه خواجه نصیر، استاد معارف دانشگاه شریف: دوسال قبل در کلاس انقلاب دانشگاه شریف، یکی از دانشجویان گفت که درصد خیلی کمی از مردم روزه می‌گیرند، چرا روزه‌خواری علنی ممنوعه؟ گفتم اینطور نیست. ببینید دم افطار چقدر ترافیک می‌شه، اما بعد از افطار خیابانها خلوت می‌شوند. یکی گفت دلیل نمیشه. گفتم اگر سحرها نگاه کنید، چراغ اکثر منازل روشه یکی گفت: این دلیل نمی‌شه، چراغ منزل ما همیشه روشنه! گفتم در همین دانشگاه شریف اکثر دانشجویان و اساتید مذهبی هستند؛ در نمازجماعت ظهر دانشگاه حدود ۱۲۰۰ نفر شرکت می کنند. اما جو حاکم به نحوی است که گمان می‌شود اکثریت با غیر مذهبی‌هاست. و لذا بسیاری از افراد بخاطر همرنگی با محیط، بروزات مذهبی ندارند. برای همین خیال می‌کنید اکثرا مذهبی نیستند درحالیکه حتی بسیاری از کسانی که پوشش مناسب ندارند مذهبی‌اند و عبادات را انجام میدهند یکی دیگه گفت: افرادی که پیش شما می‌آیند مذهبی هستند. ما بین بچه‌ها هستیم، اینطور نیست. گفتم آمار وزارت علوم نشان ‌می‌دهد که ۶۷٪ دانشجویان شریف به‌طور منظم نماز می‌خوانند و کسانی که اعتقادات مذهبی دارند بالای ۹۰ درصدند. یکی گفت: حتماً رفتند از مسجد دانشگاه آمار گرفتند! یکدفعه یک نفر با اعتمادبه نفس گفت: اصلاً بیایید از همین کلاس به عنوان نمونه بگیریم! یک تحدی برای بحث بود. گفتم باشه، کاغذ بین خودتان پخش کنید و محرمانه بنویسید که روزه هستید یا نه و چند نفر از خودتان با نظارت بقیه بشمرید. نتیجه بود: ۳۱ نفر از ۴۴ نفر روزه بودند! یعنی بیش از ۷۰% کلاس! نتیجه‌ای که فکر می‌کنم برای همه‌ی کلاس غیر منتظره بود. جالب این بود که بعد از این آمار، تازه دانشجویان موافق شروع به حرف زدن کردند و یکی هم گفت چرا کسی کاری به این روزه‌خواری‌های علنی در دانشگاه نداره؟! تاقبل از نظرسنجی، روزه دارها فکر می‌کردند در اقلیتند و ساکت بودند اما آن چند نفری که مخالفت می‌کردند،خود را اکثریت مطلق می‌دانستند. بعدا یکی دیگر از اساتید معارف دانشگاه به من گفت که شنیدن این قضیه برایم عجیب بود، لذا هفته بعدش در کلاس خودم همین نظرسنجی را انجام دادم و نتیجه همین بود! فضای مجازی، به‌خصوص توئیتر، فضای واقعی جامعه نیست؛ بلکه قشر مخالف اسلام و جمهوری اسلامی عمدتاً در این فضا فعالند و به‌خاطر این غلبه در ابراز نظر و حملات بی محابا و فحاشی، جرأت بسیاری از افراد مؤمن در این محیط برای ابراز نظر مؤمنانه کم شده. و در نتیجه باور آن مخالفین به این‌که اکثریت هستند هم تقویت شده! این جدا از اپوزوسیون خارج نشین، ربات‌ها، نیروهای منافقین و روزمزدهایی است که شغلشان حملات در فضای مجازی است. عموم مردم ایران دیندارند، شب‌های قدر، اعتکاف‌ها و عزاداری‌ها، نشانه‌هایی از آنند. @mosabere @ali_mahdiyan