eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
619 عکس
353 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه تلویزیونی با موضوع نقش روحانیت در انقلاب اسلامی با حضور شیخ علی مهدیان و شیخ حسین کاظم زاده ۲۸ آذر ۱۴۰۱ https://telewebion.com/episode/0x53df344 @ali_mahdiyan
خاطره فامیلی 🌹امسال، شب یلدا، تو جمع فامیلی دو تا کار جدید کردیم، یکی فیلم جمع شدنمون تو شب یلداهای سالهای خیلی قبل رو پخش کردیم. مثلا بیست سال پیش. دور پدر بزرگ و مادربزرگی که آن موقع، هنوز زنده بودند. همه بیست سال جوون تر بودند. موهایی که سیاه بود و ادم بزرگهایی که جوان و نوجوان بودند. تو اون فیلم هر کس یه آرزویی میکرد اما همه هر کدوم به یک زبونی میگفت کاش زیر سایه پدر بزرگ و مادر بزرگ جمعمون جمع بمونه. امسال هم که پدر بزرگ و مادر بزرگ نبودند احساس میکردیم هستند و با اون لبخند شیرین و معنا دارشون، «زندگی» رو برامون معنا میکنند. عمر داره میگذره و این پیوستگیهای عمیق مخلصانه و با محبت باقی میمونه. خدا رو تو همین زیباییهای عالم، ساده میشه پیدا کرد. 🌹کار جدید دوممون، خاطره گفتن بود. از بین همه خاطره ها، دو خاطره برام جذاب تر بود. یک خاطره اینکه خانمی میگفت حدود چهل سال پیش، دیدم بابا بزرگ، یه وقتایی که رادیو یه چیزی میگه، زیر لب یه چیزی رو زمزمه میکنه. من پنج شش سالم بود. پرسیدم چی میگی باباجون؟! گفت اسم پیامبر ص رو که میارن من صلوات میفرستم. میگفت تا امروز چهل ساله هر وقت اسم پیامبر ص میاد و من صلوات میفرستم بلا استثنا یاد باباجون میافتم. 🌹خاطره دوم رو یک خانم دکتر جراح تو فامیلمون تعریف کرد. میگفت مادرم چادرهاش اگر پاره میشد میداد براش میدوختند. یک بار من گفتم مامان، بگذار من برات چادرت رو بدوزم. حدود دوازده سیزده سالم بود. مامانم پارچه حریر خیلی ارزشمندی رو که پاره شده بود بهم داد گفت بسم الله. پارچه را روی زمین پهن کرده بودم. نگران بودم. اولین بارم بود و این پارچه هم گران قیمت. نکنه خرابش کنم. بابام داشت عبور میکرد، این صحنه رو که دید گفت دخترم نگران نباش. خراب هم شد خودم بهترش را میگیرم. تو شروع کن. بسم الله. میگفت آن اعتماد به نفسی که پدر و مادر بهم دادند آن روز در جانم نشست. الان هم هر زمان میخواهم جراحی کنم آن احساسی که پدر و مادر بهم دادند در من زنده است. احساس اعتماد به نفس. 🌹شب یلدای فامیلی برای من روحانی چقدر درس آموز و لذت بخش بود. چه ساز و کارهای فرهنگی عجیبی برای تاثیر در «زندگی» هایمان داریم. یکیش جمعهای پر معنا و معنوی به بهانه های مختلف. جمعهای موثر برای جبران همه شکنهای اجتماعی. چقدر «پدر» بودن و «مادر» بودن را چقدر «خانواده» را دست کم میگیریم. شب یلدا شب حافظ است شب انار است. شب جمع شدن است و این جمع هم شبیه انار است. جمعی زیبا از دانه های متکی به هم که آدم را یاد معنای زیبای لطافت و قدرت و روحانیت پشت صحنه میاندازد. آنجا که «شب» که مایه سکونت و «آرامش» است معنا میشود. مثل خانواده که آن هم مایه سکونت و آرامش است. آنجا که و لکن الله الف بین قلوبهم ظهور میکند. @ali_mahdiyan
تعادل در خانه «نفس الله» 🔺برای کسانی که فقط ظاهر امور را میبینند (یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا) جمع و جور کردن اختلافات و تنظیم آنها دشوار است. نسبت کتاب مقدس با مسیح ، نسبت پاپ و قیصر، نسبت دو شمشیر عیسی ع، نسبت لذت و کرامت، نسبت رفاه و معنویت، تا برسد به نسبت آزادی و عدالت، نسبت انقلاب و نظام، نسبت حاکم و مردم و در نهایت نسبت زن و مرد. 🔺اما آنانکه زاویه نگاهشان فهم عمق هستی هم هست و غیب را میشناسند(یومنون بالغیب) نسبتی هم‌آهنگ و منسجم در پدیده ها درک میکنند. ابتدای وصیتنامه، امام‌ره رابطه قرآن و عترت را با جمله ای عربی توضیح میدهد که معنایش آن است که این دو در بالاترین مرتبه هستی یک حقیقتند. اما هم او در چند جمله بعد کتاب را «ثقل اکبر» معرفی میکند و عترت را «ثقل کبیر». هیچ تنافی نیست مگر بین اینکه اهل بیت کلهم نور واحدند و امیر المومنین نفس پیامبر است و بزرگترین آیه هستی است، اما در عین حال او «عبد من عبید محمد» باشد، تنافی است؟وحدت در عمق و تناسب و تعادل در ظاهر آنجا که در مرحله ظهور و بروز دنیاییشان قرار میگیرند. 🔺آن وحدت حقیقی این انسجام و تعادل ظاهری را موجب میشود. زن و مرد از یک نفس و یک حقیقت برترند و در آنجا متحدند. انسانند. بروز و ظهور تام الهی اند. زن و مرد از همان نفس واحده اند. اما در عالم خلقت و بروز تمایزات متفاوتند. هر کدام دارایی دارد که دیگری ندارد. 🔺رهبری تجربه جالبی دارد. میگوید من به خانواده شهدا که سر میزنم غالبا و معمولا مادرها مقاوم تر و صبور تر از پدرها بودند. او میگوید دلیلش این است که مرد خامی هایی دارد که زن ندارد. جایی میگوید این است که زن میتواند ستون اصلی خانواده باشد. برای مرد نیز توانمندی هایی وجود دارد که او را مناسبتر برای برخی مسوولیتهای دیگر اجتماعی میکند. 🔺این دو در عالم تمایزات بهترین وضعیت برایشان «تعادل» است. این جا است که بستر رشد هر دو فراهم تر میشود. رشد هر کدام و حرکتشان به سمت آن حقیقت واحد، باعث میشود آنها مهیا تر برای وضعیت تعادل شوند. وحدتشان تعادل آفرین است و تعادلشان بستر ساز وحدت و رشد. خدا رحمت کند امام را که وقتی عقد میخواند میفرمود«بروید با هم بسازید» این تلاش زن و مرد برای تعادل در خانه زمینه ساز رشد هر دو است. هر چند بدون خانواده و در شرایط دشوار اجتماعی هم رشد ممکن است و محال نیست مثل آسیه‌س و مریم‌س. این دو هم الگوی زنند و هم البته الگوی مردند. الگوی همه اند. رشد در زمین تعادل زن و مرد آسان تر است. 🔺علی‌ع به تعبیر برخی روایات هویت «نفس الله» دارد و فاطمه زهرا‌س کفو او و نفس او و البته عدل او. خانواده این دو نیز الگو بود. مظهر وحدت بود و تعادل. این خانواده محل ظهور تام «نفس الله» بود. لذا هم «کتب علی نفسه الرحمه» را نشان میداد و هم «یحذرکم الله نفسه». هم ماوای مسکین و یتیم و اسیر بود هم نماد مباهله. جامعه اگر به تعادل برسد بروز «نفس الله» خواهد بود در قواره یک امت. آنانکه اهل انقلابند، اهل رشدند، اهل تعادلند. اهل ظهور«نفس الله». @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما چگونه بلد شدیم در بن بست ها چه کنیم؟ شب شهادت حضرت زهرا س مسجد صاحب الزمان بشاگرد. خمینی شهر شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
اجتماعات فاطمیون شهرستان بشاگرد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بحران هویت تاریخی زن و تعریف انقلاب اسلامی از او حوزه علمیه خواهران بشاگرد شیخ علی مهدیان فاطمیه ۱۴۰۱ @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
«دخترم»« زندگیت» را «آزادانه» خودت انتخاب کن. دبیرستان دخترانه خمینی شهر بشاگرد شیخ علی مهدیان فاطمیه ۱۴۰۱ @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج عبدالله والی میگفت، امام به من گفت سربازانی از امام زمان عج از این سرزمین تربیت میشوند. این حرف امام چه دلیلی داشت؟ یک جلسه لذت بخش با نونهالان نیک دشت بشاگرد. لذت ببرید. فاطمیه ۱۴۰۱ شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش شیطان در مقابل انسان بیدار انقلابی درس نه دی و فتنه ۸۸ پیش خطبه نماز جمعه بشاگرد شیخ علی مهدیان نه دی۱۴۰۱ @ali_mahdiyan
الان که این متن رو مینویسم ابتدای روستای «خمینی شهر» بشاگرد ایستاده ام. بین جمعیت مردم روستا. چند ساعته همه منتظر ایستاده اند. حالا الان شهید را آوردند. همه آمدند. در تقاطع همه اصول آسمان هستم. کنار محرومین و مستضعفین که امام فرمود بار انقلاب را بر دوش میکشند. مظلومانه اما با قدرتی که خیلیها نمیفهمند از کجا است. امام اما میدانست و یادمان داد. دلهای اینها بالاترین ثروت انقلاب است. وقتی همه دنبال این و آنند تو چشم بدوز به قلوب این پابرهنه های شهر خمینی. کنار استخوانهای بازگشته از میدان نبرد، شهیدی که گمنام نیست اگر بین این مردم است پیدا است. هم نامش و نشانش و هم مسیرش. کنار بشاگرد آنجا که خمینی بزرگ و حکیم گفت از این دیار سربازانی برای امام عصر عج بر میخیزند. امام هر چه میگفت همان میشد. اینجا بشاگرد است شهر رویایی جهادیها، حاج عبدالله والی. من در تقاطع اصول آسمان ایستاده ام به یاد همه تان هستم. ده دی هزار و چهارصد و یک @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشییع شهید در «خمینی شهر» بشاگرد به یادتان بودم ده دی ۱۴۰۱ @ali_mahdiyan
کاش مصباح حوزه زنده بود. علی مهدیان_سرمقاله همشهری بخش اول از سه بخش سال هفتاد و شش که در دانشگاه پذیرفته شدم، هجوم شبهه و شکستن حرمتها برایم تعجب آور بود، چیزی نبود مگر آنکه در ساحت اندیشه به چالش کشیده میشد. مطبوعات و تریبونها در دست یک جریان خاص بود و کوچکترین مخالفتی در نطفه باید خفه میشد. احساس دیکتاتوری و حضور یک قرائت و یک اندیشه راه نفس مخالفین این هجوم را میبست. همیشه هم مخالفین این تهاجم متهم بودند به دیکتاتوری. اگر در ساحت اندیشه، بمباران نقد اصول و مبانی اندیشه اسلام خمینی در جامعه سر ریز شده بود در ساحت رسانه ها و گفتمان سازیشان یک انحصار و دیکتاتوری رسانه ای را در داخل رقم زده بودند. در ساحت هنر انقلاب نیز آن هویت عفیف و پاک هنر دور از فحشا که در دهه شصت رشد کرده بود و در حال به ثمر نشستن بود را به فاضلابی از حرمت شکنی ها آلوده کرده بودند. تک تک عناصر نرم افزاری تمدن اسلامی که به دست امام تعریف و تبیین شده بود ارجاع به تمدن غرب میشد. رییس جمهور رسما در فرانسه اعلام کرد ما مردمسالاری را از شما یاد گرفتیم. مردمسالاری که امام بر هویت مستقلش نسبت به تمدن غرب پای میفشرد و از حاق توحید به نابترین قرائت انتاجش کرده بود. اندیشه معیار برای دین منتفی و عملا فهم دینی واقعیت یاب منتفی دانسته میشد، امام را به موزه ها میسپردند، نه فقط عزاداریها که اصل قیام امام حسین ع را نتیجه خشونتهای اهل بیت میدانستند. نهادهای انقلابی ساخته شده به دستان امام مانند «جهاد سازندگی» را خراب میکردند. همه چیز مهیای یک ویرانی گسترده فرهنگی بود. یک هجوم همه جانبه به فرهنگ، آری فرهنگ اسلام ناب در خطر بود. بسیاری از جریان های انقلابی گیج و گنگ بودند. خراب شدن ارکان فرهنگ را احساس میکردند اما دقیقا نمیدانستند باید چه خاکی بر سر کنند. عده ای با زدن و دعوا و کتک و عده ای با سوز و درد و سکوت. این یعنی هجوم همه جانبه دشمن در واقع به یک شبیخون شبیه بود. «آژانس شیشه ای» نشان میداد چه داغی بر دل انقلابیون بود و نمیدانستند چگونه فریادش بزنند. رهبری تک و تنها در میدان فرهنگ شمشیر میزد، تبیین میکرد، تک تک واژه ها را معنا میکرد، نهادهای انقلابی خراب شده را دوباره با دقت نهالکاری و آبیاری میکرد. کمتر کسی بود که درد او را دریابد و بداند او دارد چه میکند. کجا میجنگد چگونه مبارزه میکند. در این دوران جنگ سخت ، اما ، رهبری یک سردار داشت. سرداری ریش سفید اهل علم آیت خدا بر زمین، کسی که نه فکر آبرویش بود نه در اندیشه آینده ای که دیگران برایش نقشه میکشیدند. «طرح ولایت» او تجهیز اندیشه جوانان بود به ابزار مبارزه، من از نزدیک میدیدم چگونه جوانان دانشجو وارد این دالان تعلیمی و تربیتی میشوند و با توان و قدرت فکری و معنوی مثال زدنی وارد میدان میشوند. جوانانی که حالا میفهمیدند امام سخنی داشت از بنیاد متفاوت با هر آنچه غرب و شرق ادعا داشتند. سخن او قابل مصادره و فاکتور کردن به نفع غرب و شرق نبود. سخنی نو معقول و متفاوت. پیرمرد دانشمند که حالا سردار رهبری بود در جهاد فرهنگی خود یک تنه به میدان میآمد سخن میگفت، نقد میکرد، حتی مناظره میکرد مثل دوران جوانیش در ابتدای انقلاب. با رفتار متوضعانه اش مقابل رهبری که تعمد داشت این احترام را به ظهور و بروز بکشد همه نظام ارزشی «دشمن زنجیره ای» را به چالش میکشید. آنقدر علم داشت که بتواند در سطوح مختلف هویت فرهنگی جامعه شمشیر بزند. در سطح معرفت شناسانه و هستی شناسانه شمشیر میزد. یار جمع میکرد لشکر درست میکرد و گفتمان میساخت. در سطح اخلاق و فقه و حقوق نیز قد علم کرده بود. تبیین میکرد. سخن میگفت برای نخبگان. برای عموم. برای همه. در سطح علوم تجربی انسانی نیز. آرام و قرار نداشت. خسته نمیشد همانطور که رهبرش شمشیر میزد و خسته نمیشد. لشکر حوزویان جهادی و فاضل را روانه دانشگاه ها میکرد. مهم نبود کل ساختار به این مبلغین پاپتی و بی جیره و مواجب روی خوش نشان ندهند. مهم این بود که مبارزه داشت پیش میرفت. او به قول حوزویان یک ملا بود به معنای حقیقی کلمه و یک مجاهد بود. اما این ها باعث نمیشد که او به امتداد اندیشه تا ساحت زندگی و قدرت دینی نیندیشد. او جریانی فعال در ساحت سیاسی ساخت. بله اشکال بر این جریان سیاسی اجتماعی زیاد بود و هست اما کمتر کسی میتواند انکار کند که یک جریان سیاسی اجتماعی فعال مبتنی بر اندیشه و دانش انقلابی چه اندازه میتواند در مبارزه با سطوح مختلف عملیات تهاجمی دشمن در ساحت فرهنگ نقش آفرین باشد. که چنین هم بود. بله البته مصباح خیلی بزرگتر از این جریان بود و هست. او به رسانه هم میاندیشید. «طرح ولایت تکمیلی» را به صورت تخصصی در ساحت رسانه آغاز کرد و جوانان را مجهز میکرد به ابزار رسانه مبتنی بر اندیشه. @ali_mahdiyan
کاش مصباح حوزه زنده بود. علی مهدیان_سرمقاله همشهری بخش دوم از سه بخش من آنروزها این همه تلاشش را میدیدم و برایش احترام قائل بودم اما آنچه محبت او را به دلم میانداخت نکات دیگری بود. اول آنکه میدیدم چطور دوست جاهل و دشمن دانا او را میزند، حرمتش را هتک میکند، و او مقتدرانه میجنگد و مظلومانه کار را جلو میبرد. چندین بار از نزدیک او را دیده بودم یک بار کسی آمد دانشجویی را که به او بی احترامی کرده بود با بی ادبی و تمسخر ازش یاد کند با همان هبیت و عقلانیتش اخم کرد که این کار درست نیست. و خود را با آن دانشجو مقایسه کرد که خطای او را دستمایه تمسخرش نکنید من هم ممکن است مثل او خطا کنم. کمتر کسی میدانست او پانزده سال شاگرد خصوصی اخلاقی بهجت العارفین و پیر صاحب نفس قم آیت الله بههجت بود. محضر مصباح معنویت داشت. یک بار به ما گفت شما دانشجویانی که به حوزه میآیید چه بسا برای اسلام ظلمهایی هم ببینید اما صبر کنید. من منطق او را نه در گفتار که در کل هویتش میافتم میگفت صبر شما کار را برای دیگران سهل خواهد کرد. یک بار هم در جلسه ای خصوصی از تلاش های چندین ساله اش برای آشتی نسبت علم و دین و وحدت حوزه و دانشگاه برایمان سخن میگفت که این میزان دنبال کردن و پیگیری و خسته نشدن برایم اعجاب آور بود. او تا نفس داشت سکوت نکرد فکر شان و شوونات و این بازیها هم نبود. عزت را خدا میدهد حرمت را خدا میدهد. او آنچه شنیده بودیم را با وجودش یادمان میداد. من نه در ساحت اندیشه و نه در اقدام او را بی خطا نمیدانم اما حوزه به من آموخته چگونه هم مستقل و آزاد بیندیشم و هم در مقابل نورانیت جهاد و علم اساتید خود سر تعظیم فرود آورم. او مظهر معنویت بود و عقلانیت و بصیرت. او به ما یاد داد چگونه میتوان علم و اندیشه را که هویتی آزاد و مستقل دارد تحت حاکمیت و ولایت الهی درآورد، و چه خوش این حقیقت را به تصویر میکشید. بخواهیم یا نخواهیم باور کنیم یا باور نکنیم همگی به او مدیونیم. این روزهایی که گذشت بدجوری دلم هوای او را کرده بود. کاش زنده بود این مصباح حوزه ، ثلمه ای که حوزه های ما بعد او دید چگونه جبران میشود نمیدانم. @ali_mahdiyan
کاش مصباح حوزه زنده بود. علی مهدیان_سرمقاله همشهری بخش سوم و پایانی از سه بخش کاش امروز بود و مدد میداد که دوران جهاد تبیین محتاج اندیشه ورزی او و مجهز کردن ذهنها به فکر انقلابی است. کاش بود و مدد میداد که تجهیز مردم به حضور و جنگ رسانه ای محتاج مهارت افزایی و شبکه سازی و جریان سازی بود که او اهلش بود. کاش بود و مدد میداد که حمایت از این دولت جوان خوشفکر و پر عزم و امیدافزا محتاج حوزه علمیه و علمایی در میدان است تا خطاهای مدیران را دلسوزانه و با عقلانیت علمی حوزوی و معنویت و اخلاق و بصیرت در بیان به آنها منتقل کنند نه آنکه با نیش و کنایه هایشان ناخواسته ضربه بزنند به این حرکت مبارک دولت مردمی. کاش بود و مدد میداد که «امید واقعی» که کالای راهبردی امروز ما است بیش از هر زمان محتاج اندیشه است محتاج تجهیز چشم و گوش به «فکر» است. کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه «شکستن هیمنه پوچ نرم افزاری دشمن» را کهرهبری انتقام حقیقی خون سردار شهید ما میدانست نیاز به بسط و تفصیل و ترویج نرم افزار اسلام ناب روح اللهی دارد که سرداری این عرصه کار خیلی ها نیست. کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه ایمان و عقاید ایمانی را تا صحنه عمل و عینیت اجتماعی امتداد دهد مسوولیتی که بارها رهبری از حوزه ها درخواست کرده و «آل سکوت» حوزه مثل همیشه در قبال آن در سکوتند و غرب پرستان و مارهای خوش خط و خال نیز مشغول دشمنیشان با انقلاب. امثال او چقدر برای هدایت این حرکت مهم در حوزه لازم بودند. کاش بود و با وجودش خفه خون گرفتن آقایان را رسوا میکرد وقتی که انقلاب و حکومت و ولایت و حتی احکام فقه و حقوق الهی مورد تهاجم بود. کاش بود و در زمانه ای که مردم مظلوم ما در فشار ناامنی بودند به جای آنکه با وجنات علمایی یک لگد به نیروی انتظامی ما بزند مثل همیشه آن پیکر نحیفش را سپر میکرد و از امنیت این مردم مظلوم دفاع میکرد ولو توهین بشنود. کاش بود و مثل همیشه که خبث باطن آدمها و جریانات را زودتر از دیگران میشناخت شمشیر زبانش را ابوذروار از نیام خودخواهی های مقدس مآبانه بیرون میکشید و حساب جریانات خبیث و خوش خط و خال حوزوی را میرسید حوزویانی که حکم حجاب را و حکم محاربه را و حکم ولایت را با بی غیرتی میشکنند جلوی چشم حوزویان دیگری به نام جماعت «آل سکوت». کاش اما بود و میدید شاگردانش که با مظلومیت رشدشان داد چگونه امروز به وفور و گمنام پروژه رجعت به اندیشه های خمینی بزرگ را پیش میبرند و مددکار خامنه ای آن «حکیم مظلوم» هستند. جای مصباح حوزه خالی است. باید برای این حوزه از او زیاد گفت. خیلی زیاد @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صوت رو من گذاشتم ولی شما گوش ندید. بیچاره میشید. بیچاره😭 همسر شهید منوچهر مدق @ali_mahdiyan
چقدر این عکس زیبا است. با دیدنش چی به ذهنتون میرسه؟ @ali_mahdiyan
🇮🇷 همزمان با سومین سالگرد سیدالشهدای مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی، خانه طلاب جوان منتشر می‌کند: 🌷 دوره آموزشی () "با ارائه استاد مهدیان"، در قالب ۲۰ جلسه 🌷 فروش ویژه کتاب سال حوزه، کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت 🌷 دوره مجازی اردوی روایت نصر () "دوره آموزشی جهاد تبیین"، با محویت طرح کلان مقام معظم رهبری ⏳ بازه تخفیف (۴۰ تا ۵۰ درصد) محصولات: ۱۳ الی ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ 💳 روش تهیّه محصولات: فروشگاه مجازی خانه طلاب جوان به آدرس: 🌐 http://Shop.Khanetolab.ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حاج قاسم را از چه منظری روایت کنیم. 🔺در میانه اغتشاشها و پس از آن شهید سلیمانی توسط رهبری چند بار روایت شد. دیگران هم او را روایت کردند. روایت او خوب است یاد او زنده میشود. اما به لحاظ راهبردی الان وقتش‌هست از چه منظری شهید روایت شود؟ 🔺اینکه شهید با همه مهربان بود مثلا؟ اینطور که برخی بیشتر این را گفتند. اینکه شهید کم حجاب و شل حجاب را هم از خانواده خودمان میدانست؟ اینکه شهید با فلانی و فلانی رفیق بود؟ اینکه شهید ایثار میکرد و جانش را فدا میکرد و جانفدا بود مثلا؟ چی؟ کدام راهبرد روایی؟ 🔺رهبری اولا روی نقش حاج قاسم در مناسبات کلان جهانی تمرکز کرد. هم در دیدارش با بسیجیان هم در دیدارش با خانواده شهید. به بسیجیان گفت ذهنتان درگیر مسائل جزیی مثل اغتشاش ها نشود. کار مهمتری داریم. ذهنتان را منحرف به امر غیر مهم نکنند. چرا؟ چرا رهبری این زاویه نگاه را انتخاب کرد؟ 🔺مجموعه سخنان او نشان میدهد در دورانی هستیم که در حال عبور از مشکلات فشارهای دشمنیم. کمر فشارها شکسته است. اسیر بازیهای اجتماعی و اقتصادی دشمن نباید شد. توفیقات روی زمین و اساسی دولتی ها جدی است. مهمتر این است که ایران مقاومتش را به دنیا اثبات کرد. رهبری ریشه اغتشاشها را هم همین میدانست. اما حالا وقت آن است که این مردم بسیار مقاوم آن حرف نو و نرم افزار جدید خود را که با آن انقلاب کردند و مقاومت کردند را سر دست بگیرند. نرم افزار انقلاب برای اداره دنیا. بسیجی گام دوم هویت جهانی جدی تری خواهد داشت. و نقش رهبری مقاومت را باید پیدا کند. هویت امتی پیدا کند که با هویت ملیش منافاتی هم ندارد. او رهبری جهانی را باید بفهمد و گاردش را پیدا کند. 🔺 از طرفی روی کار آمدن نسل جوان مدیران و فشار رسانه ای شناختی و اغتشاشها ممکن است خیلی از مدیران جوان را نگران نسبتشان با مردم کند، یا برخی را مشغول نقشه کشیدن برای کسب قدرت بالاتر نماید. آفتهای طبیعی حضور نسل نو مدیران جوان‌. چنانکه در برخی آقایان نشانه هایش را میتوان دید. بحث توجه به «محبوبیت ناشی از صدق و اخلاص» از این جهت برای آنها مهم است. تا بتوانند با آرامش و اطمینان آن نگاه کلان راهبردی ایران را دنبال کنند. و نقشه دشمن که در پی تضعیف جایگاه ایران به عنوان رهبر مقاومت در دنیا است را خراب کنند. 🔺کاش آقایانی که در حوزه فرهنگسازی و طراحی هنری رسانه ای و ساخت کلیدواژه ها و امثالهم کار میکنند به این رویکرد رهبری توجه بیشتری میکردند. @ali_mahdiyan
یک برنامه خوب و به موقع شرکت کنید که شلوغ بشه. تور تهران گردی با موضوع کشف حجاب اجباری در سالروز دستور رضا شاه @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمع بندی «تور تهران گردی درباره کشف حجاب» شیخ علی مهدیان زینبیه رسانه @ali_mahdiyan
آقای قالیباف این مسیر به حاج قاسم نمیرسد. 🔺رهبری صف کشف حجاب کننده ها و حرمت شکننده های حجاب را از شل حجابها جدا کرد. او گفت اینها به آن جریان ملحق نشدند و پروژه دشمن شکست خورد. شما دارید این دو را در یک صف قرار میدهید. این راهش نیست. خدا میداند محبوبیت این طور جمع نمیشود. رای اینطور جمع نمیشود. کاش مشاورهایتان به شما میآموختند که چطور با این سخنانتان مرزهای خط مقدم مبارزه با هجوم فرهنگی دشمن را دارید واگذار میکنید. الان واقعا چه وقت این حرفهای غلط و بی دقت است؟ 🔺من که نفهمیدم چرا پیش این مرجع و آن مرجع رفتید که میدانستید خروجی رسانه ای اش نقدهایی میشود نسبت به دولت. که چی؟ اگر این دولت شکست بخورد که نخواهد خورد به فضل الهی، واقعا خیال میکنید مردم سراغ شما میآیند؟ نکنید، این چه کاری است واقعا! راه محبوبیت، اخلاص است. صدق است. 🔺الان متهم کردن پلیس و در خواست عذرخواهی و متهم کردن نحوه حکمرانی به دلیل گشت ارشاد و نو شدن حکمرانی را به معنای این امور گرفتن در ذهن مردم چه معنایی دارد؟ شما هم که پلیس را متهم میکنید شما هم که حکمرانی را متهم میکنید. این چه بی انصافی است! سخنان رهبرتان را اینطور فهمیدید؟! 🔺این درست است که دائم این و آن از زبانتان بگویند مخالف فیلترینگ هستید؟ شما هم سکوت معنا دار کنید خودتان و اطرافیانتان؟. بعد هم بگویید مشکل مردم اینها نیست؟ به خدا قسم دلم میسوزد برایتان. نمیدانم به چه زبان بگویم این روشهایتان سنگ بنای غلطی است برای مدیران جوان دور و برتان. اینها راهش نیست. نمیدانم پروژه تان چیست. برنامه تان چیست. اما متهم کردن این و آن ، دولت ، حکومت یا هر چه ، اگر خدای نکرده به قصد محبوبیت است این طوری بدست نمیآید. دوستان و مشاورینتان علنا دولت را ناکارامد میدانند و ضعیف. خدا میداند بابت این سبک رفتارهایتان مسوولید نزد خدا و مردم. باز هم خود دانید. @ali_mahdiyan
در این ایام نقدهای تندی به آقای قالیباف کرده ام باز هم ممکن است انجام دهم. اما چند نکته را همینجا میگویم که برخی از دوستان و رفقا در این فضاهای یارکشی و تقابل های از جنس قدرت نظر مرا درباره ایشان اشتباه متوجه نشوند. من به خلاف خیلی از دوستان آقای قالیباف را از صمیم قلب دوست دارم. با همه نقدهایی که به ایشان دارم. اولا آقای قالیباف نگاهش به رهبر است و اگر بداند رهبری چیزی را میگوید سعی میکند پیش ببرد. بله در فهم بیانات رهبری شاید اشتباه کند اما این که یک مسوول از عمق قلبش صادقانه و مخلصانه با رهبری صاف باشد یک امر ارزشمند است. ثانیا در بین مسوولین کمتر دیده ام کسی اینمقدار کرامت مردم برایش اهمیت داشته باشد. او اهل تکریم مردم است و این یک ارزش مهم و جدی است برای مسوولین نظام. ثالثا قالیباف در کار سیاسی اهل از خود گذشتگی است، کنار کشیدن او در انتخاباتها یادمان نخواهد رفت. آن هم در شرایطی که اعتقاد داشتند رای بیشتری میتوانند جمع کنند. این جنس برخوردها ارزشمند است و فراموش نشدنی رابعا قالیباف اهل توجه به نظر جمع و عقلانیت جمعی است. این ویژگی هم ارزشمند است و کمیاب. خامسا او یک مدیر کارآمد است. کارآمدی او در موارد مختلف برای خیلی از دوستان ثابت شده. اخلاص و صدق ویژگیهای مکتب حاج قاسم است که در او نیز کم و بیش هست. این که کسی در پی محبوبیت باشد یا تلاش کند جماعت مردم را همراه کند وقتی بد است که دعوت به خود باشد نه انقلاب. و من این احساس را درباره او ندارم. نه نقدهای خاله زنکی خوارجی درباره اش را موافقم نه بستن او به لیبرالها و چه و چه. اینها بی انصافی است. اینها را نوشتم که بعد از این هم اگر نقدهایی به ایشان نوشتم کسی مصادره به نفع اندیشه اتهام زن خود نکند. در ضمن در این مدت دوستان ایشون متعدد بر این متون نقد نگاشته اند که ولو با آنها همراه نبودم اما از اخلاق و عقلانیتشان لذت بردم. این را گفتم که بگویم همین که چنین جماعتی حلقه اطرافیان ایشان را شکل میدهد یک امر ارزشمند مطلوب است. والسلام @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 انتشار برای اولین بار 🇮🇷 همزمان سومین سالگرد سیدالشهدای مقاومت، خانه‌ طلاب جوان‌ منتشر می‌کند: 🌀 دوره آموزشی ((مکتب امام خمینی)) 📚 مبانی و چهارچوب اندیشه حضرت امام خمینی در کنشگری سیاسی-اجتماعی 🎙 با تدریس: حجت الاسلام علی مهدیان 📢 ۲۰ جلسه صوتی 💳 تهیّه محصول از طریق فروشگاه مجازی خانه طلاب جوان(با ۴۰ درصد تخفیف): 🌐 http://Shop.Khanetolab.ir ----------------------- 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
کاریکاتورهای نشریه خدا 🔺استهزا و سخریه و امثالهم یک روش قدیمی و همیشگی جبهه کفر است برای آنکه پیشرفت اراده رهبران الهی را در بین بشریت لوث کنند و مانع شوند. همیشه بوده باز هم خواهد بود. دلیل اصلی اش هم احساس ضعف در مقابل پیشرفت این اراده الهی در دنیا است. دو نوع ضعف را نشان میدهد، یکی ضعف در اراده و قدرت فزاینده و دیگری ضعف در نرم افزار فکری و عدم توان تقابل با اندیشه طرف مقابل. 🔺 این که همان زبانی که پیامبر ختمی را تمسخر میکند حالا لب به تمسخر خامنه ای حکیم و پیر فرزانه این دوران ما پرداخته معنای واضحی دارد. دهان تمدن غرب باز شده و مقابل تمدن روح الله زبان به تمسخر گشوده. خوب معنای روشنی دارد. اتصال هویت تمدن روح الله با تمدن الهی پیامبر ختمی ص. دوم هم ضعف این تمدن در قدرت و نفوذ و در نرم افزار و اندیشه. اما 🔺اما تا کنون به جملاتی از قرآن کریم مثل «الله یستهزئ بهم» یا «سخر الله منهم» فکر کرده اید؟ همه عالم به گونه ای خلق شده که این جریان به مرور مسخره میشوند. حرکت جبهه حق و رشد گام به گام آن نیز باعث ظهور بیشتر تمسخر این جبهه فرعونی خواهد شد. رشد جبهه حق به فرماندهی مردان الهی باعث میشود برای کل بشریت به مرور روشن شود چقدر این جریان ناساز با تکوین و هستی است. عوراتشان هویدا شده و میشود. حقوق بشرشان، مردم گراییشان، حقوق زنشان و ...‌ 🔺این تمدن مسخره است حقیقتا مسخره. همان قدر مسخره که نهضت دنباله ها و مزدورانشان در داخل ایران مسخره بودن خودش را نشان داد. همان قدر مسخره که علوم انسانی و نظام فکری پشتیبانش در این سالها خود را نشان داد. همان قدر مسخره که ازدواج با سگ و با همجنس و با پیرزن عجوزه شوهردار که معلم رییس جمهورشان بوده، خودش را نشان میدهد. همان قدر مسخره که برایش بی نهایت برگ کاریکاتور در عالم وجود دارد و در حال ورق خوردن است. ما نیاز نداریم مسخره کنیم، مسخره بودن این جبهه نفاق و استبداد در عالم، خودش به مرور در حال رو شدن است. ما فقط نگاه میکنیم و میخندیم همین. @ali_mahdiyan