eitaa logo
بر پا
6هزار دنبال‌کننده
585 عکس
317 ویدیو
71 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
نفله و اراذل 🔹میگن چرا برای دو تا دختر جان داد که حالا خیلی هم محجبه آنچنانی نبودند. چی خیال کردید؟ خیال کردید مردان این سرزمین «غیرت» را هم از عینک دو قطبی های وارداتی غربی نگاه میکنند؟ خیال میکنید «رابطه ولایی» و مراقبت از یکدیگر شوخی است؟ خیال میکنید اگر امام میگفت «جانم فدای تک تک شما» شوخی میکرد؟ خیال میکنید سردار شجاع و کریم وقتی میگفت اینها دختران منند تعارف داشت؟ خیال میکنید رهبری وقتی میگفت برای آن جوانی که اساسا بیکار و بیعار میچرخد و اهل کار نیست هم باید فکر کنیم، جدی نمیگفت؟ این مردم جانهایشان پر از غیرت است پر از عشق و رافت است، پر از حضور ولایت است. 🔹آن لحظه که آن جوان دور دو تا دختر میچرخید و خنجر میخورد فکر نمیکرد دوربینها فیلمش را میگیرند فکر نمیکرد تشییع جنازه اش چنین و چنان میشود. او غیرت را بلد بود، جلوی ظلم ایستادن را از پدرش از مادرش، از همه هویت سربدارانی اش به ارث برده بود. این مسیر را «مردها» پیش برده اند نه «مرده ها». 🔹او مرد بود و مردانه پر کشید. نفله آنانند که سالها است ادعای اصلاح مردم دارند اما «الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون»ند. او مرد بود و نفله آنانند که دم از اسلام و انقلاب میزدند و‌ ریش گذاشتند و یا چادر پوشیدند و نانش را خوردند و آخر سر سربرهنه با کلمات اجنبی ها بر سینه هایشان همه چیز را به سخره گرفتند و یا فراری شدند در آغوش معاویه ها و یزیدهای دوران. 🔹اراذل فقط آنان نیستند که چاقو میکشند و به بدن غیرت و‌ شجاعت میزنند، اراذل آن حقوقدان ریشویی هم هست که با وقاحت قلم میچرخاند و «محارب» را «شهید» و «شهید» را «نفله» مینامد. اراذل آن فقیه دنیا طلبی است که بر منبر مرحوم بروجردی بزرگ، تکیه میزند و نظام و مردم را متهم میکند که خودی نشان دهد، غافل از آنکه آنانکه برایش‌ سوت و کف میزنند به سفاهتش میخندند. کاش میشنیدند سخن سردار شهید را که میگفت: «سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن که شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود.» 🔹اراذل فقط در عاشورا حول پیکر پاک حسین ع حلقه نزده بودند. برخی از همان اراذل پشت میزها و بر منبرها نشسته بودند و بر خارجی بودن امام استدلال میکردند. بر قتل تو فقیه دروغین بداد رای ای کشته شیوخ مقدس نما حسین ع @ali_mahdiyan
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
💢ثبت‌نام آغاز شد💢 💠 فصل دوم «مثل خمینی(ره)» 💠 🏷 با موضوع هویت و مأموریت جمعی و تشکیلاتی طلبه عصر انقلاب 📆 زمان: ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه 📍مکان: جمکران، اردوگاه پلاک ۳۱۳ 👈 اینجا ثبت‌نام کنید 👉 🌐 کسب اطلاعات بیشتر در صفحه ثبت‌نام👆 💠 @ahd_ba_khomeini
تربیت دولتی و اقتصاد خصوصی 🔹در دو ساحت مختلف دو راهبرد متفاوت از رهبری میبینیم. در تعلیم و تربیت راهبرد دولتی بودن و در اقتصاد راهبرد مردمی سازی. آیا این دو با هم تعارض دارد؟ 🔹البته این سخنان نشان میدهد که در ساحت تربیت، ایشان مدتها درگیر جریانی بوده است که قائل به برون سپاری یا خصوصی سازی تعلیم و تربیت بوده اند. این جریان البته مساله اش مردمسالاری در ساحت تعلیم و تربیت نیست بلکه یا دغدغه کم کردن مخارج دولت داشته چنانکه در اقتصاد هم با فروش شرکتهای مولد به ثمن بخس به سوداگران، دنبال کسب درآمد برای دولت بود و نه تولید. یا اینکه دنبال سیاست هضم ایران در ساختارهای استکباری مدرن جهانی به سودای کسب درآمد توهمی یا پیگیری طرح دشمن در داخل بوده است که خروجی اش اجرای پنهانکارانه بیست سی بود. 🔹کسانی که معتقدند علم باید خالی از تربیت و پرورش، آموزش داده شود. امور پرورشی را تعطیل کردند، معلمها را از داشتن رویکرد پرورشی دور کردند و کتابها را از هویت دینی و ملی خالی نمودند و مثلا سالها مانع ورود اسناد دشمنی و جاسوسی آمریکا در کتابها شدند، در واقع دست هویت و حکومت را در مدیریت و عهده گیری تعلیم و تربیت کوتاه نمودند. داستان بیست سی دو لبه داشت که به یک لبه آن توجه کردیم. سپردن مدیریت تعلیم و تربیت به دشمن، اما لبه دیگرش قطع مدیریت کشور در این ساحت بود که هم تئوریزه میشد و هم در عمل نتیجه اش را در وضع ناعادلانه تعلیم و تربیت امروز مشاهده میکنیم. 🔹اما ما از پایگاه فکری رهبری باید بپرسیم، چرا رهبری در اقتصاد راهبرد برون سپاری را دنبال میکند و در تعلیم و تربیت راهبرد دولتی سازی؟ چرا یک جا بر نقش مردم تاکید میکند یک جا بر نقش حاکمان؟ شبیه این پرسش را در مقوله صدا و سیما و فرهنگ و رسانه هم میتوان داشت؟ 🔹پاسخ را در بحث مبانی «جامعه بی طبقه توحیدی» در اندیشه ایشان باید دید. حاکمیت باید شرایط و ظرفیت مشترک برای رشد آحاد جامعه فراهم کند. این همان نکته ای است که در اصول قانون اساسی به آن اشاره شده. همه آحاد هم در تعلیم و تربیت و هم در معیشت و رفاه باید بتوانند حداقل هایی را در جامعه توحیدی داشته باشند. هم در ساحت سیاسی هم اقتصادی و هم فرهنگی. اگر این حداقلهای لازم برای رشد وجود نداشته باشد عملا جامعه دچار گسلهای جدی خواهد شد که ویژگی جوامع غیر توحیدی اند. همین امروز هم به اندازه ای که از این گسلها رنج میبریم با فرم جامعه توحیدی فاصله داریم و باید درمان کنیم و میبینیم که اندیشه تبعیت از غرب چطور این فاصله را شکل داده و تئوریزه میکند. 🔹این جا بحث از حداقلها است. اما این به غیر از ورود مردم در تربیت و رشد و آموزش است. بر این بستر کلی و لازم البته شکل گیری مدارس غیر انتفاعی و شکل گیری تجربه و اندیشه های تربیتی جدید مفید است. همانطور که سوق دادن بچه ها به مساجد و هیاتها و بسیج و چه و چه لازم است. 🔹در فراهم کردن حداقلهای زندگی و امکانات رشد البته هم تعلیم و تربیت و هم امکانات اقتصادی هر دو لازمند و هر دو نیز بر هم موثرند. اما روشن است که حساسیت در تربیت و رشد چقدر جدی تر باید باشد چرا که آنچه صحنه را ویرایش میکند انسان است. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🌀 خانه طلاب جوان برگزار می کند ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 📚 آیین رونمایی از کتاب پای درس خمینی مشهد (واکاوی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🌀با حضور: زمان: پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۰ 📲 پخش زنده مراسم از طریق: https://www.aparat.com/KhaneTolab/live •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
درباره کشف حجاب ۶ دو قطبی 🔹جایی خواندم یک برادر بزرگواری از نحوه مدیریت هارون پیامبر ع ، در ماجرای گوساله سامری، نتایج عجیبی در باب مساله حجاب گرفته بود.حضرت هارون ع درباره سبک مدیریتش میفرماید: «إِنِّي خَشيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَني‏ إِسْرائيلَ» یعنی ایجاد اختلاف و دو دستگی در امت اهمیتش از اینکه امت پرستش گوساله را پیشه کنند، مهمتر بود. آن برادر بزرگوار نتیجه گرفته بود که پس حالا که وحدت جامعه از پرستش گوساله مهمتر است،از الزام بر حجاب که خیلیها مخالفش هستند نیز باید کوتاه بیاییم که دوقطبی شکل نگیرد. این استدلال. 🔹اما چند نکته در نقد این سخن ناقص باید گفت. اولا با این حساب جنگهایی که در دوران پیامبر اکرم ص و دوران امیرالمومنین ع، دوران امام حسن ع، دوران امام حسین ع تا حتی دوران ظهور شکل میگیرد قابل توجیه نخواهد بود. چون اختلاف و جنگ و دو دستگی بین امت وقتی از توحید مهمتر است پس یعنی کلا از همه چیز مهمتر است و نباید شکل بگیرد. در حالیکه این با بخش عمده ای از آیات ناسازگار است. و این اصل مهم دینی که پیامبر اکرم ص فرمود که: «اَلْخَیْرُ کُلُّهُ فِی اَلسَّیْفِ وَ تَحْتَ ظِلِّ اَلسَّیْفِ وَ لاَ یُقِیمُ اَلنَّاسَ إِلاَّ اَلسَّیْفُ وَ اَلسُّیُوفُ مَقَالِیدُ اَلْجَنَّةِ وَ اَلنَّارِ» مردود خواهد بود. و اساسا اگر قرار است بی خیال توحید شویم که انسجام قوم باقی بماند اساسا ملاک قوم بودن قوم و وحدت جبهه چه خواهد بود؟ 🔹نکته دوم اینکه اساسا این بیان با رفتار و سبک مدیریت موسی ع در اصلاح امت بعد از بازگشتش نیز نمیسازد. چرا که نحوه اصلاح امت که او دستور داد این بود که باید قوم یکدیگر را میکشتند. «فاقتلوا انفسکم» این چه اصلاح اجتماعی است که اتفاقا از مسیر جنگ داخلی و کشت و‌ کشتار قوم نسبت به هم میگذرد؟ 🔹نکته سوم اینکه اساسا مگر ممکن است توحید نباشد و وحدت باشد؟ شرک خروجی روشنش دو دستگی و اختلاف و جنگ است. پس تفرقه و جنگ که نتیجه شرک است نه توحید. چطور هارون ع شرک امت را پذیرفت که اختلاف نشود، این تناقض نیست؟ 🔹اما پاسخ آن اشکال چیست؟ پاسخ روشن است. همانطور که علامه طباطبایی ذیل آن آیه میگوید، روش هارون را باید ذیل دستور بالادستی موسی ع «وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ» بفهمیم. یعنی این ایجاد دو قطبی مانع اصلاح و حرکت در مسیری بود که اهل فساد میخواستند اتفاق بیفتد. این دو دستگی راه اصلاح را میبست. پس جنگ داخلی و دوقطبی دو گونه است. جنگ داخلی که موسی ع در مقام توبه شکل داد، خروجی اش اصلاح امت بود. جنگ امام حسین ع هم لاصلاح امه جدی بود. جنگها و دو قطبی های موجه اساسا برای اصلاح و جلوگیری از اراده طاغوت و مفسدین است. قوم موسی ع از هارون ع خواسته بودند اجازه دهد تا وقتی که موسی ع بر میگردد این راه را بروند و اگر جامعه دچار جنگ و دو قطبی میشد یا خود حضرت هارون ع کشته میشد، راهی برای اصلاح امت باقی نمیماند و امت سخن موسی ع را هم بعد از بازگشت او گوش نمیدادند. 🔹در ماجرای حجاب هم همینطور است. باید دید کدام دو قطبی همان است که نباید باشد و کدام دو قطبی درست است. آن دو قطبی که راه اصلاح را میبندد نباید باشد. دو قطبی نسبت به کسانی که نسبت به این مقوله جهل دارند و مطلع نیستند، نباید شکل بگیرد. اما یک دو قطبی دیگر لازم است که شکل بگیرد و آن تقابل با اراده مفسدین و طاغوت است که راه اصلاح را سد میکنند. با آنها باید مبارزه کرد و دچار حرام سیاسی و توجیه و جاده صاف کنی آنها هم نشد. اما با اهل غفلت و‌ جهل ، خیر، باید همراهی و مدارا کرد. 🔹مقابله با بی حجابی به عنوان فعل دشمن که در حال پیش بردن آن است و اتفاقا بنا دارد با پیش بردن این مسیر قصه دو قطبی مفسده انگیز و اصلاح خراب کن را به سرانجام برساند. در عین همراه کردن اهل جهل و غفلت و امثالهم با جبهه حق و دشمنی نکردن با آنها. هر دو باید در یک طرح هوشمندانه پیش برود. حالا سخنان رهبری را در این باره دوباره مرور کنید. @ali_mahdiyan
رفتار های سردار 🔹امروز اتحادیه عرب با بازگشت سوریه، موافقت کرد. این اتفاق یعنی پذیرش رسمی حکومت بشار و رسمیت یافتن پیروزی جبهه مقاومت و اراده ایران مقابل اراده بسیاری از کشورها و گروههای فعال منطقه و در واقع اراده آمریکا و اروپا و همه رهبران غرب. 🔹این واقعه را بگذارید کنار حضور پر معنا و افتخار آفرین آقای رییسی در سوریه و نمایش ارتباط گرم دو کشور در منطقه و جهان. که همایش پیروزی بود. 🔹این واقعه را بگذارید کنار چرخش پر معنای کشورهای متحد آمریکا در منطقه، که نمایشگر تغییر جغرافیای سیاسی دنیا است، تغییری که به سود ایران و محور انقلاب و مقاومت است. 🔹این واقعه را بگذارید کنار نمایش اقتدار نظامی ایران در خلیج فارس در مقابل نفتکشهای آمریکایی و اروپایی که این قدرتنمایی پیام روشنی را به غرب مخابره میکند. 🔹این واقعه را بگذارید کنار اعدام یکی از سرکرده های گروههای تروریستی مورد حمایت اروپا و آمریکا در ایران. 🔹این واقعه را بگذارید کنار دستور آقای رییسی بر شکل گیری فرآیند حذف دلار ، اتفاقی که امروز به سرعت در کل دنیا در حال شکل گیری است و در ایران هم. 🔹از این نشانه ها الی ما شاء الله پیدا میکنید که اگر حاشیه های مضحک فلان عکس و فلان خبر خاله زنکی درباره مجلس یا دولت و امثالهم اجازه دهد، همگی نشان دهنده رخدادن یک اتفاق مهم و کلان در منطقه و جهان است و آن افزایش اقتدار ایران آنهم در قامت محور مقاومت در جهان است. 🔹این اقتدار بیرونی نشان دهنده یک قوت درونی است، قدرتی که ریشه در انسجام ایمانی و صبوری حماسی مردم در اتفاقات کلانی دارد که در این چند سال رخداده است. آخرین آنها هم شکست اغتشاش مهندسی شده چند وجهی دشمن در داخل بود. 🔹این اقتدار باعث خواهد شد عملا فشار خارجی کم شده و صحنه برای بازسازی ویرانه های اقتصادی و غیر اقتصادی داخلی فراهم شود. 🔹در این میان رفتار سردار قاآنی نیز در نوع خود جالب توجه بود. او دقیقا در زمانی که آقای رییسی در سوریه بود، و طبیعتا باید او هم در سوریه در کنار ایشان میبود، اما جالب است که سردار همان زمان در قم و در حال گفتگوهای مختلف با طلاب و علما بود. 🔹شخصیت راهبردی به نام سردار قاآنی که متوجه مخابره معنای رفتارش به دنیا هست، این زمان و این مکان را چرا انتخاب کرده؟ او نشان میدهد ریشه این موفقیتهای اعجاب آور در کجا است. همانجایی که مدتی است دشمن تلاش میکند نوک پیکان تخریب خود را متوجه آنجا کند. پایگاه غیرت و عقیده، خاستگاه علم و قیام. و مظهر اصلی «بن مایه استحکام درونی نظام و مردم»؛قم. @ali_mahdiyan
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡 تبیین موضوع اردوی «مثل خمینی۲» 🎙حجت الاسلام مهدیان 💢 زوایای مختلف بحث جمع و تشکیلات 1⃣ معنویت در تشکیلات. 2⃣ برکات علمی در کار جمعی. 3⃣ برای ایجاد تغییر و تحول، نیاز به قدرت داریم. این جنبه‌ی مغفول جمع و تشکیلات است. ♦️فصل دوم اردوی مثل خمینی(ره) ♦️ ✅ با موضوع هویت و مأموریت جمعی و تشکیلاتی طلبه عصر انقلاب 🌐 کسب اطلاعات بیشتر در کانال 👇 💠 @ahd_ba_khomeini
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏆 کسب مقام نخست در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، توسط نماینده خانه طلاب جوان 🏆 🔻 دومین جشنواره ملی با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، به کار خود پایان داد. این جشنواره با شعار «صدای واقعیت، پژواک حقیقت» کار خود را آغاز کرد و هدف از برگزاری این جشنواره، احیای ساختار مستند در برنامه‌های رادیویی بود. 🔻 از بین حدود ۷۰۰ اثر رسیده به این جشنواره ملی، حجت الاسلام ، نماینده خانه طلاب جوان، با اثر "" موفق به کسب رتبه اول در این رویداد شدند. 🔻 خانه طلاب جوان، این موفقیت را به ایشان تبریک عرض می نماید. 🔻 پژوهش‌محور بودن آثار، ژرف‌اندیشی و عمیق بودن نگاه به مسئله و موضوع، وضوح و کیفیت شنیداری و همین‌طور پرداخت هنرمندانه فنی، اصالت محتوای اثر و بدیع بودن آن، و کارایی (هدف‌گذاری و انتخاب رویکرد مناسب) ملاک‌های اصلی برای انتخاب یک برنامه مستند در این جشنواره بود. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
عقل با ابعاد کوتاه 🔹یکی از ویژگیهای سبک تحلیلهای علوم پیش از مدرن، نگاه های کلان و کل نگر بود. اینکه در پزشکی به جای نگاه تجزیه ای و اتمیک، یک رویکرد کل نگر مبتنی بر مزاج و طبع شناسی و امثالهم وجود داشت، یا نوعی رویکرد هماهنگ کننده انسان با طبیعت پیرامونش‌ دیده میشد. فارغ از پاسخها و تجویزهای علم، رویکرد کلان نگر و کلیت فهم را در ذهن بشر تقویت میکرد. 🔹توجه به دانش نجوم و ستاره شناسی و تاثیر آن بر اتفاقات جزیی اطراف و پیرامون ما نیز همین عقلانیت را تقویت مینمود. بررسی تاریخ برای فهم سنتهای حاکم بر آن و نه سرگرمی یا نفی گذشته نیز نوعی نگرش کل گرایانه را در بشر تقویت میکرد. خروجی نگاه کلان نگر فهم هارمونی و همآهنگی عالم و نسبت اتفاقات بزرگ با رخدادهای خرد و کوچک بود. لذا آنچه در بیرون رخ میداد در تناسب روشنی با آنچه‌ در درون ما وجود داشت دیده میشد. 🔹وقتی نگاه به عمق هستی کمرنگ شد، اقتصاد شد، آنچه دیدنی است و سود و نفع من، پزشکی شد تجزیه و جزء جزء دیدن بدن، سیاست شد گسترش آنارشیسم، هنر شد به هم ریختگی و استرس و ناموزون بودن و انسان شد دیدن تا نوک بینی با ذهن حفظ کننده خاطرات به اندازه ماهی که حالا راحت میتوان او را بازی داد. کتاب و رمان و علم جای خود را به تصویر تصویرهای کوچک و کوتاه و پراکنده ای داد که در مجازی با انبوهی از آنها مواجهیم و توجهی به تصویری که جمع آنها میسازد نداریم چون بنای بر کل نگری نداریم. 🔹حالا مثلا شما به این آدم بگو، نق زدن و راه حل ندادن، تقویت یک گفتمان است به نام یاس، تقویت گفتمان یاس قدرت مقاومت و عزم و حماسه را برای تغییر و رشد از درون کم میکند. عقلانیت فضا را کم میکند، اختلاف و دو قطبی طبیعتا زیاد میشود. مقاومت ایران کم شود، فشار منطقه ای به اسراییل کم میشود، فشار کم شود جنایت بیشتر میشود، جنایت بیشتر شود فشار به شما زیاد میشود، فشار بیشتر شود این بومرنگ توی سر خودت و بچه های خودت خواهد خورد، نمیفهمد و نمیبیند. اسراییل به ما چه؟ فلسطین به ما چه؟ کلان را نمیبیند و نمیفهمد. 🔹چه کنیم؟ باید برگردیم به داشته های خود. یعنی « بنیه مستحکم مردم» یعنی ایمان. این یعنی تقویت عمق و «یومنون بالغیب»، عمیق فهمی اولین ثمره اش کلان نگری است. ظاهر بینی و «یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا» شدن خروجی اش جزئی نگری و بی ربط فهمی امور است. همه مومنند اما برای تقویت این ایمان و این نگاه در مقابل هجوم شناختی دشمن، باید به مومنها وصل شد، به شهدا، به سردار قدس، به کربلا و سیدالشهدا. این پیوند اعتقادی هر چه بیشتر شود آثار راهبردی جدی تری در این جنگ شناختی خواهد داشت. @ali_mahdiyan
اعتراف 🔹چندی پیش روزنامه «هم میهن» تیتر اول خود را به ترجمه مقاله ای اختصاص داد که به تعبیر خود «دو کارشناس ارشد امور ایران» در مقاله ای مشترک در فارین افرز نوشته بودند. 🔹سابقه این دو فرد که مشاورین سیا و وزارت خارجه آمریکا هستند، جالب است. مشورت به رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که یکی از ماموریتهای رسما اعلام شده اش، کشف نقاط آسیب پذیر ایران و ارائه آن به سازمان سیا است یکی از وظایف آنها است. حالا تیتر اول روزنامه ایرانی؟ برای ترجمه مقاله این دو ؟ 🔹قصدم محکوم کردن این روزنامه نیست. مساله آزادی بیان مدتها است در ایران، معنایش بردگی کردن علنی برای دشمن است آنهم طلبکارانه. من اما پرسش دیگری دارم و آن اینکه ایده این دو نفر چه بوده؟ و چرا باید در قالب یک روزنامه ایرانی منتشر شود؟ 🔹ایده مقاله به تعبیر نویسندگانش«تثبیت توافق هسته ای در چارچوب منطقه ای» است. آنها معتقدند احیای برجام فایده چندانی برای غرب ندارد. چرا که غرب دیگر نمیتواند مانع قدرت ایران شود. پس بهتر است خواسته هایش را در قالب توافق ایران و کشورهای عربی منطقه بگنجاند. یعنی غرب خود را وارد تعاملی کند که در آن نقشی نداشت و کنار گذاشته شده بود. 🔹اما چرا باید این ایده به فارسی ترجمه شود و در صفحه اول یک روزنامه کثیرالانتشار در اختیار عموم مردم قرار بگیرد؟ واقعیت آن است که غرب و پیروان داخلی اش به این نتیجه روشن رسیده اند که مدیران جمهوری اسلامی بر اساس واقعیات تصمیم میگیرند. غرب حین برجام با شکست طرح خاورمیانه جدید توسط ایران مواجه شد، بعد برجام نیز با رفتن آبروی آمریکا در زدن زیر میز و بلکه رفتن آبروی کل ساز و کارهای حقوقی دنیا مواجه شد. در داستان احیای برجام هم پروژه منزوی کردن ایران از طریق بازی رسانه ای اغتشاشات و ایران هراسی بالکل شکست خورد که امروز روابط ایران با قدرتهای نوظهور و اعراب منطقه همین را ثابت میکند. آخرین اتفاق هم انتخاب ایران به عنوان«رییس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل » بود که نشانه ای روشن است در شکست طرح غرب. 🔹پس چه ابزاری برای طرح این ایده وجود دارد؟ امروز تنها ابزار قدرت که برای غرب باقی مانده، وضعیت بلبشوی جنگ رسانه ای است. او امید دارد شاید بتواند از طریق افکار عمومی خصوصا غربگرایان ایرانی وضعیت به شدت بغرنج خود را در مهار ایران، سامانی بدهد. کاش این زخم و ضعف را مدیران فرهنگی که باید فکری به حال حکمرانی در ساحت ذهن مردم و مجازی کنند، جدی بگیرند. همینطور آنانکه باید عزم بر جهاد تبیین کنند و تلاشی نمیکنند. @ali_mahdiyan
هدایت شده از تربیت تمدنی