eitaa logo
بر پا
5.9هزار دنبال‌کننده
583 عکس
316 ویدیو
70 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
شریعت مستضعف 🔺چند روز پیش رهبری در گفتگوی با کارگزاران نظام به صراحت نظرشان را درباره ضرورت رعایت حکم شرعی و قانونی حجاب بیان کردند، روز عید فطر هم درباره حکم شرعی روزه و روزه خواری در منظر عموم سخن گفتند. رعایت احکام شرعی و غیرت دینی روی این احکام مدتها است مورد تاکید ایشان و کم توجهی عده‌ای است. واقعیت آن است که رویکردهای خاصی به شریعت باعث استضعاف شریعت می‌شود. 🌱شریعت خشک: رفتار انسانها دارای روح و معنا است و‌ با توجه به آن روح و معنا واقع میشود. شریعت هم که صورت دین است اینگونه است. ظاهر خالی از معنا و مقصد و روح، بی خاصیت است. امام میگوید این ظاهر مطعون است کنار باید برود. این شریعت جذاب و خواستنی هم نیست. انسان و جامعه آن را پس میزند. مثلا حجاب یک معنای معنوی دارد. حال حجاب مثلا حال خوش عزم و عزت و کرامت و معنویت و روحانیت است. این احساس حجاب مهم است. خانمها بیش از آقایان عطش کرامت دارند و با حجاب آن را در جان خود مینشانند. 🌱شریعت منفعل: عده ای شریعت را تابع سیاست میدانند. به تعبیر رهبری دینشان سیاسی است نه سیاستشان دینی. مصلحت که میگویند مرادشان انفعال مقابل خواست عرفی و عمومی است. عرف و عمومی که فکرشان تحت مدیریت و حکومت دشمن است. صدرا در کتاب الشواهد الربوبیه توضیح میدهد که نبوت (معنا و عمق انسان کامل) روح شریعت است و شریعت روح سیاست است. سیاست دینی بنا است شریعت را محقق کند و مصلحت را برای تحقق شریعت در جامعه به کار میبرد اما عده ای همین مفهوم مصلحت را برای انفعال شریعت و عقب نشینی آن به کار میبرند لذا روز به روز کوتاه میآیند. جریان انفعال مقابل طاغوت (استکبار در چهره تمدن غرب) یک شاخصه اش همین است. دین حداقلی در واقع دینی که گام به گام عقب مینشیند مقابل پیکره تمدن غیر الهی و طاغوتی. 🌱شریعت مرده: اقامه شریعت نیاز به قدرت دارد. همانطور که بیان شد سیاست به شریعت جسد میدهد، امام فرمود حکومت فلسفه عملی همه فقه است. بدون قدرت شریعت محقق نمیشود. لذا مساله حکومت و ولایت اساس و محور اصلی شریعت است. حالا کسی که نظام ولایت و تقابلش با نظام طاغوت را نمیفهمد، شریعت لمس و مرده و ناشدنی را طلب میکند. شریعت انتزاعی. این شریعت اجرایی نیست. زمان و مکان نمیفهمد. اولویت و تقدم و تاخر نمیفهمد. برایش مهم نیست دشمن چرا روی یک حکم شرعی متمرکز میشود برایش مهم نیست طرح ولی و جبهه حق برای تحقق شریعت چیست. لذا فقط نق میزند اگر هم حاکم شود به سرعت ناکارامدیش روشن میشود و کنار میرود. اتفاقی که در عربستان میافتد را ببینید همانطور تغییری که در طالبان رخ داد و همینطور انزوای برخی اندیشه های حوزوی موجود در شیعه، اینها همه اش محصول شریعت لمس شده است. شهید مطهری میگفت غرب اسلام را لمس شده میپسندد. یعنی خالی از اقامه، خالی از ولایت، خالی از قدرت و سیاست. 🔺شریعت خشک و بی روح، شریعت منفعل و رو به حداقل، شریعت لمس و مرده و انتزاعی، اینها میتوانند تبدیل به زاویه نگاه و سپس فرهنگ خاصی شوند، که شریعت را مستضعف میکند، آنگاه آن را وحید و طرید نگه میدارد، فریادهای ولی و امام جامعه را درست نمیشنود و نمیتواند محقق کند. شریعت و فقه را هم مستضعف میکند ولو عمامه به سر باشد، ولو خود را متدین بداند. @ali_mahdiyan
فهم در جبهه سازی 🔺یکی از ویژگیهای مهم حاج قاسم، جبهه سازی است. او توانست «هسته های مقاومت» را تبدیل به «جبهه مقاومت» کند و امروز آثارش را داریم میبینیم. 🔺 امروز به موازات فشار اقتصادی دچار یک جنگ رسانه ای فرهنگی و شناختی هستیم. دشمن فقط جبهه ای مقابل ما نساخته بلکه یک محیط زندگی مجازی درست کرده که ویژگیش دو قطبی سازی و اختلاف افکنی است. چگونه میتوان در این محیط زیست اختلاف ساز زیست و آن را تغییر داد، و از آن ضربه نخورد؟ 🔺یک لازمه اش فعال کردن ساحت اندیشه است. اهل فکر و عقلانیت شدن. عقلانیت برای همه خواسته های ما لازم است، از جمله همین وحدت، شبکه سازی، جبهه سازی. بگذارید چند مثال بزنم: 🔺 وقتی بنی اسراییل با گوساله سامری به سمت شرک(توحید حیاتی ترین آرمان جبهه حق) سوق پیدا کردند، هارون ع، مراقب وحدت بود و نگذاشت وحدت جامعه از بین برود. «إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرائِيلَ» چون این وحدت را باعث اصلاح امت و تقابل با مفسدین میدانست.« وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ». 🔺مثال دیگر ماجرای قرآن سر نیزه کردن لشکر معاویه و درخواست وحدت حول کتاب خدا است، اینجا مسیر امیرالمومنین با خوارج ظاهرگرا جدا شد. او میگفت این وحدت دشمن پسند است ظاهرش وحدت است و باطنش اختلاف و پاشیدگی جبهه حق. 🔺در فتنه سال ۸۸ عده ای آدمهای خوب دم از وحدت خواص میزدند. عده دیگری دم از دوتایی اصولگرایی و اصلاح طلبی میزدند. حال آنکه هر دو خطا بود، ملاک روشن بود. نه اصلاح طلبی مهم بود دیگر و نه اصولگرایی، مهم این بود که مقابل این نقطه روشن یعنی مقوله فتنه، هر کس چه موضعی میگیرد. چه کسی صریح است. چه کسی سکوت کرده، چه کسی صدایش کم رمق است. ملاک اراده رهبری بود. ملاک اراده دشمن بود. 🔺در ماجرای کمک ایران به سوریه و بشار اسد، بدنه جدی از جبهه اسلامگرایان مخالف اسراییل حتی ، با ایران مخالف شدند. بخش جدی از جریانات دنیای اسلام با ایران اختلاف پیدا کردند. حاج قاسم با روسیه هماهنگ شد اما با این جریانات اسلامی اختلاف پیدا کرد، نه فقط داعش و جبهه النصره بلکه بسیاری از جریانات اخوانی و سلفی و سنتی و غیره مقابل ما شدند، ملاک ضربه به اراده اسراییل بود و رشد و اصلاح امت و اراده رهبر جبهه. 🔺رهبری پس از انتخابات مجلس بارها بحث اختلاف و وحدت را مطرح کرد. دلیلش هم با توجه به منتخبین جدید روشن است. اما برخی معتقدند «گفتمان امید» را رها کنیم یا نقد «گفتمان آرمانجویی و عدالتخواهی بی عقل و بی اخلاق» را رها کنیم که اختلاف نسازیم. گفتمان را نقد کردن که البته غیر از نقد این و آن است. و این کاری است که رهبری هم میکند در دیدار با دانشجویان هم دوباره چنین کرد. 🔺جبهه سازی باید مقابل طرح دشمن باشد پس طرح دشمن را باید دانست، هماهنگ با حرکت اصلاحی رهبری باید باشد پس طرح رهبری را هم باید دانست. و الا خودش یک «وحدتگرایی خوارجی» و ظاهرگرا خواهد بود در خدمت دشمن. 🔺انسانهای جبهه ساز و جریان ساز باید اندیشه ای راهبردی داشته باشند تا بتوانند «سعه صدر» حقیقی و مخلصانه پیدا کنند یعنی وجودشان گسترده شود که به قول امیرالمومنین ع ابزار اصلی جلودارها و پیشروها است. «آله رئاسه سعه الصدر» @ali_mahdiyan
تلقی‌های اشتباه از تنبیهایران به اشتباه راهبردی خود پی برد 🔹برخی میگویند ما از اول هم گفتیم صبر راهبردی غلط است و باید با انتقام و تنبیه و سیلی جلوی اسراییل را گرفت. دائم میگفتید اسراییل میخواهد ایران را درگیر جنگ کند. حالا بفرما، خودتان هم فهمیدید این مسیر خطا بود. 🔺اولا صبر یا عدم صبر ایران را اهداف راهبردی او مشخص میکند. 🔺دو هدف راهبردی ایران برای محو اسراییل، یکی ایجاد «ایران قوی» است و دوم تشکیل حلقه محاصره آتشین حول اسراییل. چرا؟ 🔺شکست هژمونی اسراییل در منطقه باعث میشود فلسفه وجودی اسراییل زیر سوال برود، اسراییل اصلا در منطقه هست که محاسبات حاکمان و مردم مسلمان به نفع غرب تغییر کند و مانع وحدت و مبارزه آنها با اراده استکبار شود. شکست این اقتدار باعث خواهد شد هزینه غرب از جیب و آبرویش برای چنین موجودیتی به صرفه نباشد و به مرور پشتیبانی از اسراییل ضعیفتر شود. 🔺اقتدار ایران نیز باعث میشود هم محاسبات حاکمان در تعامل با جریان مقاومت تغییر کند و هم منطقه برای بعد از محو اسراییل یک الگوی مهم تمدنی داشته باشد. 🔺ضربه به کنسولگری ایران حمله به خاک ایران بود و این، بیش از همه، آن خط راهبردی که ایران دنبال میکرد را خراب مینمود. این غیر از ترور برخی سرداران ایرانی بود که در حین مبارزه شان شهید میشوند تعرض به خاک یعنی تعرض به ایران. یعنی تعرض رسمی به اقتدار. 🔺 شاهد اینکه پیش از این نیز ایران ضربه مستقیم به اسراییل زده بود او رسما اعلام کرد دو کشتی اسراییلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده. این پذیرش مسوولیت رسمی همزمان با موشک باران مقر تروریستها در عراق و پاکستان بعد از ماجرای حمله تروریستی رخ داد. سطح و سبک ضربه البته هر زمان فرق میکند اما در نهایت باید طرح کلی راهبردی ایران دنبال شود. ✍ضربه ایران، آغاز جنگ است 🔹تنبیه ایران هر چه باشد شروع جنگ نیست بلکه ادامه آن است، این جنگ هم، فقط جنگ ایران نیست بلکه جنگ امت اسلام است گرچه ایران جلودار و محور اصلی آن است. ✍اسراییل ایران را منفعل کرد 🔹یک عائدی مهم طوفان الاقصی که کمتر مورد توجه قرارگرفته این است، که عقل حاکمان اسراییل منهدم شده، آنها خیال میکنند هنوز با ترور فرماندهان مقاومت یا خشونت نسبت به زن و بچه کارشان پیش میرود، حال آنکه هر عملی انجام میدهند صحنه در جهت طرح راهبردی ایران بیشتر تغییر میکند. ✍ضربه ایران ورق را بر میگرداند 🔹صحنه جنگ معطل حضور مستقیم ایران نبود، حرکت این جنگ به سمت پیروزی های مهم جبهه مقاومت با شتاب پیش میرود، اگر چه رفتار اسراییل هم امروز نیاز به سیلی و تنبیه داشته باشد. این جنگ رو به شکست مقاومت نبود که با حضور ایران بخواهد ورق برگردد. اگر چه همین تنبیه و سیلی هم میتواند یک «نقطه عطف» و شتاب دهنده جدی به افول اسراییل باشد که توسط خود اسراییل پاس گلش به ما داده شد. ✍ضربه ایران کنشی صرفا احساسی 🔹حالا ایران میتواند در چارچوب یک استدلال حقوقی سیلی بازدارنده بزند و اینگونه هم مراقبت از معیشت و امنیت و اقتصاد ایران کند و هم طرح کلان منطقه ای خود را در قبال محو اسراییل پیش ببرد. @ali_mahdiyan
الحمدلله رب العالمین مبارک باشه ❤️
ما ❤️این موشکها و پهپادها نقطه عطف تاریخ مقاومت شدند، اما صحنه را درست ببینیم. از این شمشیر صاحب خراشهای متعدد (ذوالفقار) عبور کنیم، پشت سرش آن دستی است که شلیک کرد، آن اراده ای است که تصمیم گرفت. نه هوشمندی که کی و کجا را بزند، نه، نه آن عقلی که میداند چه زمان باید ایران وارد صحنه شود، بلکه عمیق تر از اینها. ❤️پشت سر این «حدید» قوی و بران و براق، داغ هایی است که قلب صبور این مردم سالها است جمع کرده، سالها فشار اقتصادی، امنیتی، تحمل حمله بی امان زخم زبان ها، تحقیرها، هجوم روایتهای سیاه انسداد و ناامیدی و «ما بیچاره ایم» از زبان دوست نادان و دشمن دانا. ❤️عمیق تر ببینیم، پشت سر همه این داغهای مردم صبورمان، آن امید سبز مهدوی راسخ در جانشان که دست خدا را بالاتر از همه دستها میدیدند و صبر میکردند، آن ایمان سرخ حسینی را که باید ایستاد و کم نیاورد. پشت سر این موشکها شبهای احیا را ببینیم، ورزشگاه صدهزار نفری قرآن خوانها را، اشکهای حین قنوت فطر و «ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد و آل محمد» را ❤️پشت سر این شمشیر صاحب خراشهای متعدد یعنی ذوالفقار دست علی ع را ببینیم. یدالله را ببینیم که فوق ایدیهم است. «و ما رمیت اذ رمیت» را. این جا ایران است. آری. صدای وز وز پهپادها و هو هوی موشکها زیبا بود اما نه به اندازه صدای تپش قلبهای صبور و مومن این مردم هوشمند و عاشق. ❤️دوستی بعد از یوم الله عین الاسد از من پرسید، چرا ماجرای هواپیمای اکراینی پیش آمد، بعد از آن اقتدار یداللهی؟ به او گفتم چون فراموش نکنیم پیروزی ها باید همزمان با رشد و معرفت مردم حاصل شود. و الا یوم الله را هم نخواهیم فهمید و نمیتوانیم مظهر «صبار شکور» باشیم. وقتی نصرت الهی ظهور پیدا میکند منتظر امتحانهای بعدی باشید چرا؟ چون اذا جاء نصرالله و الفتح که محقق شد نوبت فسبح بحمد ربک و استغفره است. باید دست او را دید و با این نعمت رشد کرد، ضعفهایمان را باید جبران کنیم. یا با قدم معرفت پیش میرویم یا با مدد امتحان و بلا. ❤️این گونه است که تاریخ را میسازیم. اینگونه «ما» لشکر سید خراسانی را سامان میدهیم برای مهیا شدن و زمینه سازی ظهور. ان شاء الله. یوم الله است دست افشانی کنیم با قلبی تسبیح گو و حمد گو و با عزم استغفار و جبران. @ali_mahdiyan
موشک بالستیک و عبور از پدافند چند لایه غربزدگی 🔺لایه اول : «انفعال ایران» در نبرد طوفان الاقصی خوراک رسانه ای بود که مدتها تلاش میکردند ذیل کلان پروژه «تحقیر و یأس و انسداد» به کام ذهن مردم ایران ریخته شود و طبق معمول عده ای که کمشان هم زیاد است تکرارش میکردند. 🔺لایه دوم: از این لایه اساسی تر اینکه بستر رسانه ای جدید که در ظاهر فضای گفتگو و همفکری را فراهم میکند، در حقیقت نقش جدی در ایجاد جهان های موازی فکری و دو قطبیهای اجتماعی دارد. به گونه ای که به مرور آدمها در یک جغرافیای واحد، هیچ زبان مشترکی با هم ندارند. این نکته را اضافه کنیم به اینکه اساسا حاکمیت مجازی مدتها است در دست همان کسانی است که نسل‌کشی غزه را مدیریت میکنند، و آنها دنبال فروپاشی ایران و کل جبهه مقاومت در بستر فکری و مجازیند. 🔺لایه سوم: از همه اینها جدی تر «خشیت فرهنگی» بخشی از مردم مقابل ابهت غرب است. این که «او با یک دکمه چنان میکند» که ظریف میگفت یک جمله معنا دار فرهنگی است. اصلا بسیاری از آدمها در ایران و کل جبهه مقاومت که تحلیلهای غرب را میپذیرند و ذهنشان را به «مدیریت رسانه ای» غرب میسپارند، حقیقتا در عمق جانشان مقابل هیمنه غرب کرنش میکنند. این یک واقعیت از فرهنگ باقیمانده پهلوی است. 🔺آری، شما باید درگیر این جنگ رسانه‌ای_ فرهنگی باشی تا بفهمی اگر چه عبور از فلاخن داوود و گنبد آهنین و پدافند اسراییل و فرانسه و انگلیس وآمریکا و رسیدن به صحرای نقب و زدن پایگاه هوایی نواتیم، مهم بود اما مهمتر از همه آنها، عبور از این بستر چند لایه انفعال فرهنگی و رسانه‌ای بود. 🔺هماهنگی جریانات مختلف ایران حتی تا سلبریتیها و بسیاری از خودتحقیرها و غربزده ها و برجامیها و اصلاحاتچی ها که شاید آخرین بار در ماجرای شهادت حاج قاسم اینطور با هم یکصدا شده بودند(حول مظلومیت جمهوری اسلامی) حالا حول هیبت و اقتدار جمهوری اسلامی یکصدا شدند. این عبور موشکها از دوقطبی های غربساخته ساده نبود که اتفاق افتاد. 🔺سطح دیگر عبور از رسانه های غربی بود. آچمز شدن نخست وزیر انگلیس در مصاحبه و یبوست شورای امنیت در دادن حتی یک بیانیه و اقتدار ایران در موضع گیری که نه فقط از زبان سلامی و امیرعبداللهیان که حالا از زبان دشمنان ایران حتی شنیده میشد و شکستن تصویر انفعال ایران را هم جدی بگیرید که موشکها از آن هم عبور کردند. 🔺و اما و هزار هزار اما ، از همه مهمتر و اساسی تر ضربه موشکها به آن فرهنگ عمیق ریشه دار «خشیت مقابل هیبت پوشالی غرب» بود. موشکها به آنجا خوردند. متزلزلش کردند. خیلی ها در عمق جانشان از خود میپرسند این همان اسراییل کذایی بود، آن همان آمریکای رویایی بود که اینطور همه با هم تحقیر شدند؟ این پیروزی مهمتر بود این را باید جشن گرفت. این که به قله نزدیکیم را ظاهربین ترین ایرانی ها هم تماشا کردند و در چشم خودتحقیرترین گفتمانها هم فرو شد، این یک واقعه تماشایی بود. 🔺من شخصا بیشترین لذت را از این عبور تماشایی موشکها از سطوح چند لایه فرهنگ غربزدگی بردم و سجده شکر بر خاک ایران کردم. @ali_mahdiyan
اینکه در ایام «تخریب بقیع» جشن «تحقیر اسراییل» را میگیریم نیز درش آیات و نشانه هایی است برای کسانی که صحنه تحولات عالم را عمیق، تاریخی و تمدنی تحلیل میکنند. تخریب تمدن تخریبگرشان خیلی وقت است که آغاز شده الان فقط همه چیز تماشایی شده. @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در تذکر اجتماعی باید توجه داشته باشیم که چه حسی را القاء میکنیم. حس نباید حس تقابل و درگیری باشد. به تصویر رسانه ای رفتارها باید دقت کرد، بدون توجه به تصویر رسانه یک رفتار، نمی‌توان کاری انجام داد. اساسا تصویر تقابل پلیس و دخترک، به نفع کیست. http://www.telewebion.ir/episode/0xb77e017 @ali_mahdiyan
پرویز داوودی 🔺دو آرمان مهم دانشجویان را در دیدار رمضانی رهبری با دانشجویان چنین برشمردند. 🌱اداره‌ کشور به شیوه‌ اسلامی 🌱ارائه‌ یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ خوب یک کشور به نظرتان اگر بخواهیم نمونه هایی از شخصیتهای دانشگاهی در پیگیری این دو آرمان معرفی کنیم، چه اسمهایی به ذهنمان میرسد؟ 🔺ارتباط با دانش حوزوی ما، ارتباط با دانشگاه، ارتباط با اداره کشور، ارتباط با نظام انقلابی. 🌱کسی که شاگرد آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله مصباح یزدی است. تلاش میکند سالها با علوم حوزوی تعامل علمی کند. 🌱کسی که سالها مشغول کار اجرایی و اداره کشور است. با اینکه یک دانشمند و مدرسی میتواند باشد در حاشیه که فحش نخورد و توهین نشنود. او که حقوق از دولت هم نمیگرفت. 🌱کسی که تا آخر عمر به عنوان شخصیتی انقلابی و ولایی و معاون اول دولتی مردمی شناخته میشد. 🌱کسی که استاد برجسته اقتصاد خرد و کلان بود. شخصیت موثری در ساحت علم که از جایگاه خود هم دست به تولید علم میزد و هم پیاده کردن آن چه در قالب مدیریت و تولید فکر چه در قالب مطالبه و نقد. 🔺رفقا ما قدر داشته هایمان را نمیدانیم. همه را به هر بهانه ای کنار میگذاریم یا بی توجهی میکنیم. برگردید یک بار با دقت کلید واژه های رهبری درباره مرحوم داوودی را مرور کنید. «مدیر مومن انقلابی دانشمند»،«مدیر با اخلاص، کارآزموده، پر تلاش» و.... این افراد داراییهای ما هستند، خود موفقیتهای انقلابند و زمینه ساز موفقیتهای بعدی. رحمت خدا بر ایشان @ali_mahdiyan
پیشرفت 🔺این جمله که « توقف، عقبگرد است» و رهبری بارها گفته است، معنایش این است که شاخص موفقیت و مبنای محاسبات پیشرفت ما، دیگر نه اصل حرکت، بلکه سرعت و سبقت است. این نکته را رهبری در بیانیه گام دوم توضیح داد. گام دوم اساسا یعنی قیام بر بستر قیام. یعنی شما حرکت کرده اید، این حرکت را چهل سال تثبیت کرده اید، و الان باید شتاب بگیرید. در واقع این «هویت در حال حرکت» است که باید دوباره حرکت کند. معنای این جمله شتاب است. 🔺این «انقلاب شتابدار»، متن اصلی پیشرفت است. که به اراده مردم محقق میشود. آن دریای بیکران و قدرت لایزال که متن اصلی است و اصالت دارد، اراده مردم است. آنانکه میگویند اراده مردم اصل است پس موشک مهم نیست همانقدر معنای «اصالت اراده مردم» را نمیفهمند که آنانکه اراده مردم را کنار میزنند تا موشک داشته باشند. آنانکه برای تغییر فرهنگ حجاب نفی حضور قوه قهریه و سپاه میکنند همانقدر معنای «اصالت اراده مردم» را نمیفهمند که کسانی که تغییر وضع حجاب را صرفا منوط به قوه قهریه میکنند. همه چیز به اراده مردم است و اما این اراده عمومی است که در صورتهای مختلف خود را نشان میدهد. 🔺آنکه مسیر توسعه کشور را با کنار گذاشتن اراده عمومی مردم دنبال میکرد همانقدر خطا میکرد که آن دیگری که به اسم اراده عمومی کاری با توسعه کشور ندارد. آنکه اقتصاد را بدون اراده مردم سامان میدهد همانقدر خطا میکند که این دیگری که به اسم اراده مردم رشد اقتصادی را رها میکند. 🔺باید شتاب گرفت. این شتاب به اراده ملت محقق میشود و این اراده را اگر در قوای نظامی، انتظامی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین المللی ببریم، پیروزیم. آن وقت حقیقتا «دشمن احساس شکست و عصبانیت» میکند. «بن مایه اصلی پیشرفت همین اراده عمومی است» همین انقلاب که امروز در گام دوم است، همین «قیام مجدد» بر بستر «قیام تثبیت شده». کاش همه ارکان نظام و دولت رجوع جدی تری به این اراده عمومی متن ساز میکردند در این سال جهش تولید و مشارکت مردمی. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس شیخ علی مهدیان 🔺جلسه سیزدهم 🔹تذکر 🔹نعمت، عظمت، حضور 🔹شکر، خوف، حیا 🔹فهم فطری @ali_mahdiyan