هدایت شده از هیئت فدائیان فاطمه سلام الله علیها
#عکسنوشته
🚩 حجاب ؛ برای فراری دادنِ ...!!!
◾️ حجت الاسلام مهدیان
#هیئت_فدائیان_فاطمه سلام الله علیها
#مجموعه_فرهنگی_تربیتی_محمدیه
@fadaeyan_ir
1_12579739854.mp3
43.62M
🔺خانواده حسینی
زن و مرد با تشکیل خانواده، یک پدیده شامل و گسترده تر فقط ایجاد نمیکنند، فقط مثل قطعات پازل یک تصویر را تکمیل نمیکنند. بلکه چیزی در وجود خودشان کاملتر میشود، خودشان بسط و شمول پیدا میکنند. کسی این نکته را بفهمد، فهم دیگری از بزرگان عالم و از امامان پیدا میکند، فهم دیگری از حزن امام و دعای برای فرج امام پیدا میکند. خانواده وجود ما را گسترش میدهد.
شب نهم
@fadaeyan_ir
@ali_mahdiyan
1_12588608144.mp3
35.29M
🔺خانواده حسینی
سلوک سیدالشهدا در بستر خانواده و برای ارتقای امت را با دیگران اشتباه نباید گرفت.
او در بستر خانواده "فادخلی فی عبادی" به سوی "و ادخلی جنتی" پر میگشاید.
و چه سخنهاست در این یاء "جنتی".
چقدر عرفان و سلوک انسان کامل در بستر خانواده، دیدنی است و درس آموز.
شب دهم
@fadaeyan_ir
@ali_mahdiyan
1_12594664495.mp3
35.11M
🔺خانواده حسینی
عزیزتر از خون سیدالشهدا آیا در عالم هست؟ عزیزتر از خانواده امام حسین ع آیا در عالم چیزی هست؟
آری هست. هدف سید الشهدا. هدف او اصلاح امت جدی بود.
روضه مادر و پدر اگر میخواهید بخوانید از دردهایشان و رنجهای فرعیشان نگویید فقط، بلکه از رنج اصلی آنها بگویید، چیزی که به خاطرش هر درد و رنجی را تحمل میکنند.
تا حزن بر مصیبت و اشک بر او گره بخورد به نصرت او.
تا حزن او گره بخورد به مدد کردن امام عصر عج
هدف او هنوز هم زنده است.
باید خانوادهگی آمد، خانواده را پای کار امت آورد.
هر خانواده باید ماموریتی داشته باشد برای یاری و نصرت امام.
آن خانواده بزرگتر که انما المؤمنون اخوه آن را توضیح میدهد و انا و علی ابوا هذه الامه تبیینش میکنند، باید رشد کند، پیش برود.
شب یازدهم
@fadaeyan_ir
@ali_mahdiyan
هدایت شده از هیأت منتظران شهادت
🏴مراسم عزاداری محرم الحرام ۱۴۴۶
🔸 حجتالاسلام علی مهدیان
📌با موضوع(خانواده حسینی)
🔹برادر سعید شعبانی
🔹برادر سید مسعود موسوی
📍از شنبه ۳۰تیرماه به مدت ۵شب _ ساعت ۲۰:۳۰
📍 خیام جنوبی _ ۲۰ متری طالقانی _ پلاک ۱۷۸/۱
▪️هیئت منتظران شهادت
▪️@montazeraneshahadat_ir
نقد مردمسالاری به سبک جلیلی
🔹یکی از فواید حضور جلیلی در انتخابات اخیر این بود که باعث شد، مردم به سبک اداره، بیندیشند. او تا جایی که میشد و توانست، سعی کرد بر اساس برنامه ها و راهکارهای اثباتی و امید بخش، در مردم جلب اعتماد کند و این با ارزش است.
🔹فارغ از بحث انتخابات، باید به این برنامه ها فکر کرد، آنها را نقد کرد و برای ارتقای آنها اندیشید. تجربیات قبلی مدیران ما مهم است؛
🔹بازرگان معتقد بود مردم بعد از انقلاب به خانه ها برگردند، و کار را به متخصصین بسپارند. این یک نقطه اختلاف مهم او با امام شد.
🔹بنی صدر سعی کرد کار را با یک جریان خاص ظاهرا انقلابی پیش ببرد، یک حزب پارتیزانی تندرو که شعارش جهاد برای مردم بود، یعنی مردم بنشینند تا اینها برایشان جهاد کنند. بعدها انحراف سپردن کار به چنین رویکردی روشن شد.
🔹میرحسین روشش بیشتر تقسیم فقر بود، او عدالت را در بستر پیشرفت نمیفهمید، سبک تعاونی و همینطور مدل اداره او، ضعفهایش را ثابت کرد. مخالفت با سرمایه داران و اعانه دادن به مردم روش موثری نبود.
🔹هاشمی روشش بیشتر شبیه توسعه غربی و سربریدن عدالت بود. او نیز عملا عموم مردم را کنار میگذاشت و کار را به سرمایه داران و متخصصین علوم مدرن میسپرد.
🔹خاتمی سعی کرد مردمسالاری را در قالب جامعه مدنی، و مدل احزاب غربی دنبال کند، جنگ قدرت و ورود سرمایه داران به سیاست و امنیت نتیجه خطرناک روش او بود.
🔹احمدی نژاد تلاش میکرد پول و سرمایه کشور را بین همه مردم پخش کند، تقسیم سرمایه های کشور بین مردم مهمترین ایده او برای حکمرانی بود. این رویکرد، عملا باعث بی توجهی به اراده و علم میشد، ثمره اش بی توجهی به قانون و ساختارهای نظام بود.
🔹روحانی هیچ سبکی برای مردمسالاری نداشت. ایده او حل مشکلات مردم بر اساس مذاکره بود که وقتی شکست خورد عملا با دولتی بی ایده طرف شدیم.
🔹رییسی ایده اصلی اش جبران کاستیهای ده سال قبل خود بر اساس خدمت و تلاش حداکثری بود. سه سال او را باید بیشتر سه سال جبران و خدمت و جهاد دانست. خدمت به مردم البته با آوردن مردم پای کار فاصله داشت، برای دوران او البته چاره ای هم نبود جز این. من معتقدم این مسیر باید ادامه پیدا میکرد و فکر میکنم جناب قالیباف بنا داشت چنین کند.
🔹اما ایده جلیلی چه بود؟ او معتقد بود نخبگان جمع شوند، بیندیشند، برای همه ظرفیتهای کشور و برای همه مردم ماموریت و نقش با شکوه تعریف کنند و به آنها محول کنند. این ایده البته توجه جدی به مردمسالاری داشت اما اشکالاتی هم داشت؛
🔺مهمترین اشکالش این بود که نقش مردم بعد از تعریف برنامه و ماموریت توسط نخبگان آغاز میشد، این طرح بیشتر شبیه چیزی است که امروز در چین انجام میشود. یعنی طرح و برنامه کلی و مدیریت کلان در دست حاکمان است و مردم کارگرانی هستند که هر کدام باید نقش خرد خود را صرفا ایفا کند.
🔺این طرح اولا نیاز به یک طبقه مدیریتی کاملا پخته و کاربلد دارد که وجود نداشت. ثانیا همراه کردن همه دستگاهها و مردم را میخواست که معلوم نبود اجرایی باشد. و از همه مهمتر اینکه ابتکار و عقلانیت و اراده و برنامه ریزی عمومی عوام و خواص را محدود میکرد.
🔺به بیان حوزوی ما او تلاش میکرد برای مردمسالاری "مقتضی" درست کند نه اینکه "رفع مانع" کند. حال آنکه به نظر میرسد روش رهبران ما تبدیل استعداد ایمانی مردم به عقلانیت و عزم و عمل است. همه رهبر میشوند، همه برنامه میریزند. هر کس خودش نقش پرشکوه خود را تشخیص میدهد، این روش البته باعث رشد و بلوغ همه نیز خواهد بود.
🔹فرق میکند مدیر یک مدرسه برای بچه ها بر اساس استعداد سنجی تک به تکشان نقش و آینده ای ترسیم کند یا اینکه کاری کند همه آنها بتوانند خودشان آینده خود را ترسیم کنند و با هم هماهنگ شوند. این کاستی مهمی در کار جلیلی بود.
🔹امیدواریم مسیر پزشکیان بازگشت به گذشته و بازرگان و بنی صدر و هاشمی و خاتمی یا روحانی نباشد یا آش شلمشوربایی برای کشور از تجربیات شکست خورده قبلی ها درست نکند.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
⬅️ صفحههای همشهری جمعه
29 تیر ماه ۱۴۰۳
🔺کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود
🔺همشهری جمعه هر هفته در قالب «روزنامه دیواری» منتشر میشود و قابل نصب در جاهای مورد نظر شماست.
🔺برای دریافت نسخه چاپ شده و آماده نصب این روزنامه دیواری عدد ۷ را به ۳۰۰۰۳۳ پیامک کنید
🔺نسخه با کیفیت این روزنامه دیواری را از اینجا دانلود کنید:
https://B2n.ir/q49362
🆔 @hamshahrinews
-1291903230_1018065767.mp3
1.35M
عنوان قصه: *خانواده بزرگ*
گوینده: *مریم نشیبا*
برنامه : #شببخیرکوچولو
۱.توجه به خانواده ای بزرگ که حول امام حسین ع همدیگر رو پیدا میکنند، احساس کودک را از عاشورا به هویت خودش و ارتباطات اجتماعی حول امام حسین ع جلب میکند، و این انتخاب درستی است. ولایت، خودش را در پیوستار منسجم ما و هویت ما، نشان میدهد.
۲.مساله خانواده بزرگ که حول امام حسین ع جمع میشوند یک انتخاب راهبردی برای امروز ما نیز هست. تقابل های اجتماعی بعد برخی بی اخلاقی ها و تهمت زنی ها، کام مردم را تلخ میکند، قدرت و نشاط جامعه را هم کم میکند. خروج از اخلاق، بی انصافی، تهمت زدنهای مکرر باعث ایجاد اختلافات جدی در بدنه مردم خصوصا متدینین شد.
۳.اینکه شهر را که آغشته به تمدن غربی است بستر جدا شدنها بدانیم و روستا را که نماد سادگی و پاکی است بستر انسجام اجتماعی حرف بدی نیست. اما
اما دو نقد
۴.به نظرم این دو گانه ای که در آثار برخی هنرمندان دغدغه مند ما هم هست که مقابل مدرنیته، بازگشت به روستا را قرار میدهند، سخن درستی نیست. ما راه سومی داریم که نه منحل شدن در مدنیت غربی است نه بازگشت به عقب ماندگی روستایی. راهی که اتفاقا حول امام حسینع و هویت انقلابی ما شکل میگیرد. حیف که نقدکنندگان فرهنگ غرب این راه را نمیشناسند یا معرفی نمیکنند. من این مشکل را مثلا در داستان "یه حبه قند" میرکریمی با آنکه بسیار هم دوستش داشتم، میدیدم و تاسف میخوردم.
۵.نقص دیگر داستان این بود که اشاره ای به خانواده بزرگتری که ما بواسطه رابطه ایمانیمان حول سیدالشهداع به دست میآوریم نکرد، حال آنکه اتفاقا وقت گفتنش همین جا بود.
@ali_mahdiyan
30.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقت بگذارید مناظره با آقای قوچانی را ببینید. جلسه خوبی بود
👇
http://www.telewebion.ir/episode/0xe2e3072
( 30 تیر 1403 برنامه شیوه)
@ali_mahdiyan
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
مفهومشناسی مردمسالاری.mp3
45.7M
🔺مناظره با موضوع «مفهومشناسی مردمسالاری»
🔺با حضور محمد قوچانی و علی مهدیان
📍شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳
#بشنوید
@Shiveh_tv4
هدایت شده از برنامه تلویزیونی «شیوه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمد قوچانی:
🔺 اگر بخواهیم از قرآن حکومت دربیارویم. مهمترین نوع حکومت، سلطنت میشود.
🔺 قرآن بازتابی از فرهنگ زمانۀ خود نیز هست.
@Shiveh_tv4