eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
642 عکس
373 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش زنان در طرح ایران برای محو اسراییل.mp3
8.5M
نقش زنان در طرح ایران برای محو اسراییل چیست؟ شیخ علی مهدیان همایش افتتاحیه مدرسه مبلغات محافل خانگی بانوان امام نهضت ولایت (بانو) جمکران،مجتمع یاوران مهدی عج @ali_mahdiyan
18.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گروه جهادی باب الجواد ع و موکب انصار الزهرا س درضاحیه بیروت شروع به خدمت رسانی کرد 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 لطفا به کانال ما بپیوندید و با اخبار لحظه به لحظه ضاحیه بیروت ما را دنبال کنید 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔https://eitaa.com/baboljavad1001
نیویورک پست: بیپ بیپ بوم.... همشهری: ویز ویز بوم...‌‌‌ یکی از لذت بخش ترین و جذابترین صحنه های جنگ، صحنه رو در رویی موسی ع و ساحران است. وقتی جادوگران قدرتمند فرعونی (که هنوز هم بشر مبهوت توانمندی های آنها است) دست به دست دادند. قرآن میفرماید: فَأَوْجَسَ فِي نَفْسِهِ خِيفَةً مُّوسَي موسی ع در جان خودش ترسید. عجیب است پیامبر الهی مگر از دشمن میترسد؟ او نگران چه چیزی شد؟ در خطبه چهارم نهج البلاغه امیرالمومنین ع توضیح میدهد: لَمْ يُوجِسْ مُوسَى (علیه السلام) خِيفَةً عَلَى نَفْسِهِ بَلْ أَشْفَقَ مِنْ غَلَبَةِ الْجُهَّالِ وَ دُوَلِ الضَّلَالِ موسی نگران خودش نبود خوف او "علی نفسه" نبود بلکه "فی نفسه" بود. موسی نگران بود دشمن و حاکمیت اهل ضلالت در دل مردم اهل جهالت تصویر برتری از خود ایجاد کند. خدای متعال میفرماید طوری در این نبرد صحنه را میآرایم که برتری ات را درک کنند. لاَ تَخَفْ إِنَّكَ أَنتَ الْأَعْلَي نگران نباش، به گونه ای در این رو در رویی پیروز میشوی که برتری‌ات را همه درک کنند، طوری که قابل کتمان نباشد. در جنگ این ضربات را دوست دارم، ضربه علوی یوم الخندق را دوست دارم. رفقا! با مردانی مواجهیم که چون ربیون نه اهل سستی اند(فما وهنوا) و نه ضعف (و ما ضعفوا) و نه تسلیم و ما استکانوا) ،منتظر باشید(فآتاهم الله ثواب الدنیا)، پیروزی در همین دنیا نصیب این جبهه میشود. صحنه بازی رسانه ای دشمن هم پودر خواهد کرد. @ali_mahdiyan
"داریوش" و "پوست شیر" 🔹اندیشه دین رحمانی خالی از شجاعت و غیرت، خطرناک است. خصوصا وقتی تبدیل به یک نظام محاسبه و سبک زندگی شود. "داریوش" همه این دنیای فانتزی وارداتی را به چالش میکشد. دنیایی که با مردانی ساخته میشود که هم باهوشند، هم با عشق و با محبتند، هم با نشاط و با حالند، هم اهل مروت و مرام و رفاقتند، اما فقط یک ایراد کوچک دارند، اینکه ترسو هستند. نگاه کنید ببینید چه دنیای ترسناکی خواهند ساخت، دنیایی که پدر دخترش را و نوه عزیزش را میان قمه به دستها تنها میگذارد، دنیایی که برادر به راحتی برادرش را لو میدهد، دنیایی که غیرت هم از اعتبار میافتد و ناموس هم به یغما میرود، دنیایی که آخرش سیفی است، عروسک بی هویت و بی خاصیت و ذلیل و بی مرام. چه دنیای وحشتناکی. 🔹من ایده را دوست داشتم، اینکه با زبانی ساده تر و همه فهم تر بگوییم که با فرار از جلوی ظالمین جانی نمیشود زندگی ساخت، زن تنها میماند زندگی نابود میشود، آخرش باید بایستی، فرار نکنی، چشم در چشم شوی و تکلیفت را روشن کنی. واقعا آنانکه خواستند شجاعت را و غیرت را در این جامعه کمرنگ کنند فقط جاده جنایتکاران را صاف کردند. داریوش ایده خوبی داشت بازی خوب قصابیان هم قابل چشم پوشی نبود، اما باید "پوست شیر" را دیده باشی تا بفهمی این ایده چقدر در سریال داریوش نفله شده. 🔹"پوست شیر" اما فوق العاده بود. اولا همین حس غیرت و شجاعت را بیدار میکند و البته آن را از بستر عشق بر میخیزاند. اما فقط این نیست. این سریال فوق العاده جذاب و همراه کنند، بسیار راهبردی است.سراغ بیماریهای مهمی از جامعه میرود آنهم با زبان خواستنی و شاعرانه و البته نفس گیرش. 🔹اولین نکته همان "پوست شیر" است، چهره قدرتمند و ساختارمندی که بر قلبی از عشق و ایمان و داغ نشسته و از آن بر میخیزد. باید سخنان روشنفکران و غرب پرستها را شنیده باشی که چطور میخواهند عنصر قدرت را بردارند، نظام را بردارند به اسم عشق و ایمان. سریال پاسخ میدهد با چه نکته ای؟ با پلیس، پلیسی که در حاشیه سریال نیست، وسط میدان است و البته به اندازه نعیم داغدار است. لذا میپذیری که "درک میکند". او شاخص است، شاخص رفتار درست. ولو همه میخواهیم نعیم موفق شود. پوست شیر پاسخی برای مقوله ایمان و قدرت در حکومت و جامعه دارد. رفقا! اینکه چطور میخواهید توضیح دهید برای آن قلب کبوترانه عاشق و داغدار ، پوست شیر لازم داریم که زمینه پرواز را فراهم میکند. این دومین نکته راهبردی است. پاسخ مناسبت ایمان و قدرت. الزام اخلاقی و الزام قانونی و حکومتی، چرایی اهمیت اجبار برای سلوک و رشد دلهای لطیف و پاک. 🔹پوست شیر سراغ خانواده میرود، به چشم میآورد زن و دختر چه نقش برجسته ای دارد، همه خانواده ها یک دختر دارند و کارگردان آنها را به چشمت میآورد. شیرین قرار است جلوه زن را در خانواده به چشم آورد، شیرین را باید رضا پروانه از منظر مرام و رفاقت توضیح دهد تا بشناسیمش. او را باید در نصیحت زنانه اش به صدرا شناخت وقتی میگوید آنچه مهم است خانواده است ببین در اعماق قلبت او خانواده تو بود یا نه. خانواده مقدس است. زن و دختر پاک که مظهر لطافت و ظرافت در این عالم است به خاطر همه نقصهای مردان خوب و جنایتهای خبیثهای بد، مظلوم میشود. مظلومیت آنها چه شاعرانه توصیف شده و دل را خون میکند. چقدر ماجرای امروز عالم درست تصویر شده. ماجرای امروز عالم، و همینطور ماجرای روضه های شیعه اهل قیام در طول تاریخ. 🔹سریال عمیق هم میشود در دوئلهای گفتگویی جنایتکار و پلیس شما میبینید دو نوع رفاقت را دو نوع عشق را دو نوع تیزهوشی را حتی دو نوع آدم کشی را و میپذیری چگونه عبودیت و استکبار همه چیز را بالکل متفاوت میکند. سریال لکنت ندارد، همه چیز را راحت فریاد میزند، زندگی در هوس پول و آسایش را، عشقهای هوسی جوانان را، حتی تتو کردن و مواد مخدر و عرق و شیشه را، بی ناموسی را و خلاصه کاری میکند که از ذره ای از بوی اینها هم متنفر شوی. از بس پر قدرت کثافت و سیاهی را روایت میکند. 🔹انصافا دستمریزاد، فیلم در هر زاویه و جهتی فوق العاده است، در عشق، در ترس، در مصیبت، در شجاعت، در ابهام و تعلیق، در مردانگی و مروت، در توجه به باور و ایمان. بازی ها همه عالی است چه نقشهای منفی و چه مثبت. البته به عنوان یک نقد باید بگویم احساس میکردم زاویه نگاه الهی و معنوی به زندگی را میشد بیشتر به تماشا کشید، از منظر الهی چرا باید یکی مثل نعیم و ساحل مثلا این قدر مظلوم باشند، شاید پاسخ درست به این نکته، در فیلم میتوانست فهم بالکل متفاوتی از زندگی ارائه کند.نمیدانم شاید این سریال خوب توقعم را بالا برده. @ali_mahdiyan
چقدر این گفتگو برای من جذاب است: مکرون خطاب به نتانیاهو: فراموش نکن که اسرائیل با قطعنامۀ سازمان ملل تشکیل شد! جواب نتانیاهو به مکرون: اسرائیل را جنگ ایجاد کرد نه قطعنامۀ سازمان ملل! یعنی: ۱.اگر اسراییل را قدرت ساخته است، تغییر موازنه قدرت، نابودی او است ۲.اگر اسراییل را سازمان ملل ساخته،تغییر نظام محاسبات حاکمان و مشروعیت حقوقی و عمومی، نابودی او است. ۳.اصلا اصل وجود این بحث یعنی کار رسیده به فلسفه جعل اسراییل و ضربه به ریشه های ذاتی وجود آن. ۴.من میگویم البته نتانیاهو درست تر میگوید، این میدان است و قدرت است که در دنیا امروز همه چیز را پدید آورده، دیپلماسی روکش است. اگر نگوییم دیپلماسی کلا حرف مفت است. ۵.اما فکر میکنم نتانیاهو هم اشتباه میکند، آنچه ریشه ای تر از نظام حقوقی و نظام قدرت است، هدف و راهبرد غرب در جعل اسراییل است. و امروز هدف از تحقق اسراییل خدشه دار شده و نه با دیپلماسی و نه قدرت قابل ترمیم نیست. این یعنی محو اسراییل بسیار نزدیک است. خیلی نزدیک. @ali_mahdiyan
یحیی 🔹اصلا تولدت عجیب بود. زکریا س دیگر ناامید شده بود که فرزندی داشته باشد، فرزند یعنی امید، یعنی آینده. اما وقتی دید مریم س در محراب عبادتش روزی اش از آسمان میآید نگاهی به آسمان کرد، خدایا، خدای امید، خدای آینده، خدای آسمان. خدای زمین! اینگونه بود که بشارت دریافت کرد که صبر کن، یحیی ع میآید. یحیی تولدش آبروی ناامیدی را میبرد، تولدش یعنی او است که صحنه را میآراید. 🔹اهل معرفت میگویند یحیی مظهر خوف از خدا بود، میدانید یعنی چی؟ یعنی او مظهر نترسیدن از همه ماسوی الله بود. او مظهر غیرت بود، مظهر شجاعت بود. میدانید چرا سرش را جدا کردند؟ چون مظهر غیرت بود. او را سر برید کثیف‌ترین انسانهای دورانش. و سرش در طشت زر باز نهی از منکر میکرد. سر یحیی تا ابد بی آبرو کرد هر کس بی غیرت است، هر کس ترسو است، هر کس جلوی طاغوت نمیایستد. 🔹کارش تبیین بود، تبیین موسی ، بعد هم تبیین عیسی ع، شبیه عیسی بود و مرید او بود، سرش را که بریدند خونش فوران کرد، به آسمان پاشید، بر زمین ریخت. بعد از زمین جوشید. جوشید و جوشید. طاغوت روی خونش خاک ریخت که نجوشد، باز جوشید، خاک ریختتد و جوشید، تلی از خاک درست شد ولی خون میجوشید تل خاک را غرق خون کرد. خون که میجوشد یعنی زندگی جاری است، غیرت جاری است. 🔹طاغوت هیچ، اما مردم چرا نگاه میکردند، چرا کمکش ندادند؟ چرا خفه خون گرفتند؟ خدای غیور نگاه کند به خون غلطیدن عبد غیورش را و کاری نکند؟ تک تک تماشاچی ها را کشتند، بی تفاوتها را کشتند، طاغوت هم کشته شد. و این قصه تمام نشد. میگویند اباعبدالله راه میرفت در مسیر و میگفت امان از دنیایی که درش یحیای غیور را طاغوت دنیاطلب و هرزه و شهوتران سر برید. این قصه تمام نشد و نخواهد شد تا امروز 🔹خدا تو را اینگونه میخواست یحیی، در میدان جنگ برد تو را با لباس جنگی فلسطینی، خواست که دنیا فیلم لحظه های آخر تو را ببیند، وقتی با بدن مجروح و نیمه جانت چوب دستی ات که آخرین داشته ات بود پرت کردی به کل این تمدن سیاه و لجن، خدا تو را غیور دانست، مظهر خوف از خود و شجاعت قرارت داد، خدا تو را مظهر باز شدن درب آسمان بر زمین دوست داشت، مظهر شکستن ناامیدی. وای بر تماشاچیان، وای بر بی خیالهای عالم، وای بر هر بی تفاوت، از این پس با خدای غیور طرفید، شهادت او نقطه عطف تاریخ خواهد شد، خون او خواهد جوشید، میجوشد و میجوشد و میجوشد.... سلام بر یحیی @ali_mahdiyan
84.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلاس روش های مطالبه گری جهادگران در گام دوم انقلاب اسلامی 🎙 استاد مهدیان به ما بپیوندید👇 ایتا | روبیکا | اینستاگرام | آپارات
22.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دستگاه محاسباتی که برای تحلیل شهادت یحیی سنوار لازم داریم گفتگوی با خبرگزاری فارس @ali_mahdiyan
اسرار سنوار ۱.گذرنامه منقضی شده فردی دیگر یعنی خیلی عادی و پنهانی، بین مردم بوده. ۲.اسلحه ای که در دست یحیی سنوار پیدا شد، متعلق به سرهنگ "محمود خیرالدین"- دروزی- است که در خان‌یونس در جریان یک ماموریت اطلاعاتی کشته شد. این اسلحه اساسا وجودش معنا دار است. بودنش در دست سنوار نماد شکست نظامی امنیتی اطلاعاتی اسراییل است.سلاح سنوار کهنه و چسب زده است و این خود معنایش مظلومیت و اما قدرت اراده ای است که پشت آن اسلحه آشکار است. ۳.چسب برق مشکی رنگ، تا دور سلاح شکسته اش بپیچد که بتواند با آن بجنگد، نماد مظلومیت حماس. ۴.سیمی که بالای زخم دستش را با آن بسته که جلوی خون ریزی را بگیرد، تا پر امید و پر عزم جنگ را ادامه دهد. ۵.جلیقه جنگی که خشابها را درش بگذارد، دو خشاب خالی، یک فشنگ باقی مانده، یعنی تا آخرین امکانش در میدان ماند. ۶.آب نبات منتوس و آدامس اربیت، با طعم نعنا، یعنی وسط هیاهوی جنگ، طعم یک زندگی و حیات آرام و آسوده. ۷.ساعت که تا مراقب و حاکم بر زمان باشد، تا به خود یادآوری کند نباید زمان از دست برود. ۸.تسبیح که ذکر بگوید وسط جنگ با دشمنی که به او نزدیک شده و اینگونه رشد کند. الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون ۹.چند برگ با عنوان "من الاذکار النبویه الیومیه" با عکس مسجدالاقصی و قدس. ذکرهای روزانه نبوی را میخواند که متوجه باطن و روح روزها باشد. باطن و روح تاریخ آینده آن است؛ مسجد الاقصی. ۱۰.کتابچه ای که روی آن نوشته "ادعیه نافعه للوالدین و الاموات و الابناء" با عکس کعبه و جمعیت حول آن. آری او اهل اتصال معنوی است به کل امت. ۱۱.چراغ قوه ای کوچک تا در تاریکی مادی با کمترین نور راه را به دیگران نشان دهد، آقای فرمانده. ۱۲.بسته کوچک دستمال و ناخن گیر کوچک یعنی زندگی که درش همه پلیدی ها حتی کثیفی های مادی را هم از خود دور کند. ۱۳.پاکتی سفید که داخلش مقداری پول است و این یعنی زندگی در غزه جاری است. ۱۴.عطر. یک شیشه کوچک. بوی زندگی میدهد، زندگی بر محور علایق پیامبر اکرم ص.الگوی او. ۱۵.سربندی که روی آن ذکر توحید نوشته شده، لااله الا الله یعنی زیر بار اراده هیچ خودخواه و مستکبری نمیروم، آزادم و بنده خدا. همشهری @ali_mahdiyan
روضه و مدح ☘بزرگواری میگفت وقتی مجاهدین مقاومت شهید میشوند به جای سخن گفتن از قاعده "احدی الحسنیین" و خرج کردن سنتهای الهی و معنوی برای مخاطبان که قاعدین پای رسانه و مجازی هستند، برو از "فَإِنَّهَا مُحَرَّمَة عَلَيهم أَربَعِينَ سَنة يَتِيهُونَ فِي الأرضِ" بگو که داستان سرگردانی قومی است که چهل سال سرگردان شدند چون اهل جهاد نبودند و اهل تماشا بودند. وقت روضه خواندن است نه مدح. ☘ اگر به قاعدین قاعده احدی الحسنیین گفته شود تخدیرشان میکند. به او گفتم اولا که خدا رحمت کند امام را این قاعده را به قاعدین گفت و باعث قیامشان شد، وقتی عده ای نگران نتیجه گرفتن و پیروز شدنند باید قواعد و سنتها را یادشان داد. اما مهمتر اینکه اتفاقا مشکل من با خیلی ها این است که نمیدانند مخاطب ما کیست؟ ☘برای عده ای جنگ با اسراییل از هفت اکتبر شروع شده، برای من پانزده بیست سال تحریم ایران و کل قصه هسته ای هم بخشی از جنگ با اسراییل بوده، درگیری با داعش هم بخشی از جنگ بوده، شبیخون فرهنگی هم بخشی از جنگ بوده، جنگ هشت ساله هم بخشی از جنگ بوده، کل ماجرای درگیری با پهلوی از سال ۴۰ هم بخشی از جنگ بوده. جنگ با اسراییل خیلی وقت است در ایران شروع شده. ☘برای برخی ایران، تماشاچی است، برای من ایران یک ملت مجاهد است نه قاعد. ایران همان است که دشمن "سر اختاپوس" میداندش، و دوست "حرمی که بماند همه حرمها میمانند". ایران همان است که امروز در همه جای جبهه‌ی دوست و دشمن سخن از او است. ☘برای برخی فرماندهان سپاه و ستاد مشترک و شورای عالی امنیت ملی همگی واداده و اهل حرف مفت زدن و بی عملی اند، برای من همه این مدیران و فرماندهان برامده از این مردم غیور و مظلومند، شجاعند و تیز هوش و توانمند، چشم در چشم دشمن. اینها نماد ایرانند، وقتی چشم در چشم دشمن در اوج فشارهای اقتصادی می‌غرند و میگویند هیچ غلطی نمیتوانی بکنی، بزنی بد میخوری. وقتی "یوم الله" عین الاسد و وعده های صادق را خلق میکنند. عده ای به جز غریدن بر فرمانده و مدیر و مردمشان کاری بلد نیستند. ☘مردم را قاعد میدانند و من مجاهد. مدیران را حرف مفت زن و بی خاصیت و دشمن میدانند و من مایه افتخار. همین مدیران سگشان شرف دارد به کل حاکمان منطقه و جهان. بدتر آنکه اینها دشمن را هم نمیشناسند، سالها است کور شده اند و کر شده اند و نمیشنوند و نمیبینند که چطور همه هم و غم دشمن، ناامید کردن مردم است از مقاومت. له کردن داشته های مردم است، ضایع کردن مدیران و مجاهدین این مردمند. ☘اتفاقا این بار مدح این مردم و مسوولینشان تخدیر نمیکند بلکه حرکت میآفریند، روضه خوانی هم البته خوب است اما چه روضه خوانی؟ اف بر آن روضه خوانی که تهش نقشه دشمن کامل شود، آنجا هم برسد زینب کبری سلام الله علیها نیز روضه نمیخواند و فریاد ما رایت الا جمیلا سر میدهد، اف بر آن روضه خوانی که تهش تهمت قاعدین زدن و ناامید کردن و یاس آفرینی و اختلاف افکنی وسط جنگ در میآید. ☘اف بر آن روضه خوانی که بیشتر از کف و هلهله دشمن دل دوستان را میسوزاند، کاش روضه خواندن بلد باشیم. تا داغ سنوار و سید حسن و هنیه و دیگران را مایه خیزش میکردیم نه ناامیدی و اختلاف، کاش روضه خواندن بلد بودیم تا سخن دشمن به جبهه مقاومت که ایران تنهایتان گذاشت را با هزار زبان آخوندی و آرمانجویانه انقلابی تکرار نمیکردیم، تا تهمت دشمن به ایران که مسوولینتان میترسند را تکرار نمیکردیم. کاش روضه خواندن بلد بودیم و اینطور ذهن جوانان متدین انقلابی یعنی مهمترین سنگرهایمان را ویروسی نمیکردیم به ویروس اختلاف و یاس و بی اعتمادی. روضه و مدح و حکمت و معنویت باید طرح دشمن را خراب کند و طرح دوست را پیش ببرد. @ali_mahdiyan
مدرسه امام رضا ع.mp3
15.55M
تحلیل جنگ با این زاویه را لازم داریم. و الا نمیفهمیم کجاییم و باید چه کنیم. مدرسه علمیه امام رضا ع قم @ali_mahdiyan