eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
637 عکس
364 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 متنا؛ عرصه‌ی توانمندسازی جبهه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی ✅ جبهۀ مقاومت؛ مدرسۀ رایگانِ تربیت 🎙 شیخ علی مهدیان 🔶 یکی از ساز و کارهای رشد بچه‌ها، درگیری مستقیم با دشمن است. 🔷 حزب الله چگونه در فضای فرهنگی لبنان - که تحت تربیت فرانسه بوده - رشد کرده‌ و اینقدر جلو هستند؟ 📌 متنا ➖➖➖➖➖➖➖ @ali_mahdiyan
💡کجا سید حسن نصرالله برای حزب الله ایران تأسف می خورد؟ ✍️مهدی افراز 🔸سید حسن نصرالله می‌توانست صرفاً یک مجاهد شهید یا یک عالم محبوب یا یک سیاستمرد انقلابی یا یک مبارز حرفه ای باشد اما سید حسن نصرالله نباشد. سید حسن نصرالله، مقتدی صدر نشد، جمال عبدالناصر نشد، یاسر عرفات نشد، محمود احمدی نژاد نشد، بلکه سید حسن نصرالله شد. 🔹در زمانه پایان سری و سروری، او محبوب‌ترین و نامدارترین شخصیت جهان عرب شد. بودنش در هر جبهه ای نشانه حقانیت آن جناح بود. جنگ در برابر او جنگ در برابر پیروزی بود. مقاومت با وجود او داستان فاتحانه تر و سوزنده تری داشت. حالا که نیست گویی بلندترین شعله مقاومت خاموش شده است. برای فدائیان مقاومت، خود سید هم موضوعیت دیگری داشت، فدا شدن برای سید خودش طریق شده بود تا جایی که دیگر معلوم نبود عرضه زندگی در مسیر جهاد برای ازاله اسرائیل است یا اشاعه نصرالله ... 🔸شیعه در جوهره اش اهل دلدادگی هست اما قرار گرفتن در این حد از کمال و استقبال عادی به نظر نمی رسد. چهره های گوناگونی در موقعیت سید واقع شدند اما هیچکدام فروغ او را نداشتند. در کنار علمیت، معنویت، سیادت، سیاست و شجاعت اما گوهر دیگری در وجود او درخشش داشت و آن حکمت بود. سید حکیم مقاومت بود. همه فتوحات او برای مقاومت هم برخاسته از همان بود. 🔹اما معدن این حکمت چه بوده؟ زیاد شنیده ایم که قرار گرفتن در میدان مجاهدت و مبارزه، چشمه های حکمت را برای انسان می جوشاند، اما جناب سید خودش مسیر اعطای این حکمت را در گرو عطیه ای می داند و آن اتصال به سید علی خامنه ای است. اتصال میان این دو سید، یک اتصال اندیشه ای به معنای متعارف آن نبود، فوق اخذ اندیشه از یک اندیشمند و آن سلوک ذیل شخصیت آیت الله خامنه ای بود. 🔸قرار گرفتن در ناموسی ترین موقعیت حق و ارائه گران ترین میزان مجاهدت برای اقامه حقیقت، این قابلیت را به جناب سید داد تا سلوک ذیل شخصیت سید علی خامنه ای برایش ممکن و مجاز شود. جناب سید از همان اوایل دوران مبارزه‌اش به این گنجینه‌ دست پیدا کرده بود و کاملاً هم به آن خودآگاهی داشت. آیت الله خامنه‌ای برای او نه یک استاد، مشاور و حتی رهبری سیاسی یا انقلابی بلکه ذریعه ای بود که پاسخ همه پرسش ها و رافع همه نیازهای معرفتی و راهبردی اش شده بود. میزان اهمیت این ارتباط را تاحدی شناخته بود که برخلاف رویه موجود دائماً بر ترویج زبان فارسی در میان تنظیم و تشکیلات حزب الله تأکید داشت و علت آن را هم زمینه سازی برای اتصال عمیق تر به امامش خامنه ای می دانست. 🔹این اعتماد و تکیه نه به علت جزمیت های کلامی و نه از روی اقتضائات سیاسی و نه حتی بنابر وصیت های خمینی بلکه از روی تجربیات میدانی و مواجهه با صخره های سخت واقعیت بوده است. به روایت خودش او بارها و بارها حکمت رهبرانه آیت الله خامنه ای را در عینیت لمس کرده بود. در لحظاتی که همه مصلحان و مدّبران‌ جهان اسلام در یک مسیر دم دستی و غلط قرار می گرفتند این سید علی خامنه ای بود که نور هدایتش راه دیگری را پیش پایش می گذاشته و مقصد و مراد را برای او در دسترس قرار می داده است. 🔸اما تلخی این روایت این جاست؛ در تنها موردی که جناب سید از دوستان و برادران مجاهد ایرانی اش پوزش می طلبد و واقعیتی ناگوار را به آن ها متذکر می شود، هم در همین وادی است. سید از موقفی که در آن ایستاده و از منظری که به حزب الله ایران می نگریست بر این باور بود که برادران ایرانی اش با نوعی خودبسندگی و استغنا، حقّ برخورداری از نعمت چنین امامی را ادا نمی کنند و از این جهت بر وضعیت آنان تأسف می خورد: "حقیقت آن است که ما در برابر شخصیّتی عظیم و استثنائی هستیم. ولی می‌بینیم بسیاری در این امّت از ایشان چیز زیادی نمی‌دانند. و احساس می‌کنیم که این امام و این ره‌بر چه قدر در امّت خویش و حتّی، با پوزش از برادران ایرانی، در ایران مظلوم و تنها است؛ حتّی در جنبه‌ی آشکار و روشن شخصیّتش یعنی جنبه‌ی ره‌بری و سیاسی که در قالب ره‌بری بیست و دو ساله‌ی امّت تجلّی یافته. شما در حقیقت در برابر شخصیّتی قرار دارید که، به معنای واقعی کلمه، دشمنان وی را محاصره کرده‌اند و دوستان حقّش را ادا نمی‌کنند. دشمنان محاصره‌اش کرده‌اند و مانع رسیدن حقیقت و نور وی به جهان و امّت می‌شوند، دوستان هم که حقّش را ادا نمی‌کنند." پ ن : برای ادراک بهتر ماجرا و کیفیت اتصال جناب سید به شخصیت آیت الله خامنه ای، متن کامل بیانات ایشان در افتتاحیه همایش "نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت الله خامنه ای" را در لینک زیر مطالعه فرمایید. https://khl.ink/f/12605 https://eitaa.com/afrazmahdi
نقش زنان در طرح ایران برای محو اسراییل.mp3
8.5M
نقش زنان در طرح ایران برای محو اسراییل چیست؟ شیخ علی مهدیان همایش افتتاحیه مدرسه مبلغات محافل خانگی بانوان امام نهضت ولایت (بانو) جمکران،مجتمع یاوران مهدی عج @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گروه جهادی باب الجواد ع و موکب انصار الزهرا س درضاحیه بیروت شروع به خدمت رسانی کرد 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 لطفا به کانال ما بپیوندید و با اخبار لحظه به لحظه ضاحیه بیروت ما را دنبال کنید 👇👇👇👇👇👇👇👇 🆔https://eitaa.com/baboljavad1001
نیویورک پست: بیپ بیپ بوم.... همشهری: ویز ویز بوم...‌‌‌ یکی از لذت بخش ترین و جذابترین صحنه های جنگ، صحنه رو در رویی موسی ع و ساحران است. وقتی جادوگران قدرتمند فرعونی (که هنوز هم بشر مبهوت توانمندی های آنها است) دست به دست دادند. قرآن میفرماید: فَأَوْجَسَ فِي نَفْسِهِ خِيفَةً مُّوسَي موسی ع در جان خودش ترسید. عجیب است پیامبر الهی مگر از دشمن میترسد؟ او نگران چه چیزی شد؟ در خطبه چهارم نهج البلاغه امیرالمومنین ع توضیح میدهد: لَمْ يُوجِسْ مُوسَى (علیه السلام) خِيفَةً عَلَى نَفْسِهِ بَلْ أَشْفَقَ مِنْ غَلَبَةِ الْجُهَّالِ وَ دُوَلِ الضَّلَالِ موسی نگران خودش نبود خوف او "علی نفسه" نبود بلکه "فی نفسه" بود. موسی نگران بود دشمن و حاکمیت اهل ضلالت در دل مردم اهل جهالت تصویر برتری از خود ایجاد کند. خدای متعال میفرماید طوری در این نبرد صحنه را میآرایم که برتری ات را درک کنند. لاَ تَخَفْ إِنَّكَ أَنتَ الْأَعْلَي نگران نباش، به گونه ای در این رو در رویی پیروز میشوی که برتری‌ات را همه درک کنند، طوری که قابل کتمان نباشد. در جنگ این ضربات را دوست دارم، ضربه علوی یوم الخندق را دوست دارم. رفقا! با مردانی مواجهیم که چون ربیون نه اهل سستی اند(فما وهنوا) و نه ضعف (و ما ضعفوا) و نه تسلیم و ما استکانوا) ،منتظر باشید(فآتاهم الله ثواب الدنیا)، پیروزی در همین دنیا نصیب این جبهه میشود. صحنه بازی رسانه ای دشمن هم پودر خواهد کرد. @ali_mahdiyan
"داریوش" و "پوست شیر" 🔹اندیشه دین رحمانی خالی از شجاعت و غیرت، خطرناک است. خصوصا وقتی تبدیل به یک نظام محاسبه و سبک زندگی شود. "داریوش" همه این دنیای فانتزی وارداتی را به چالش میکشد. دنیایی که با مردانی ساخته میشود که هم باهوشند، هم با عشق و با محبتند، هم با نشاط و با حالند، هم اهل مروت و مرام و رفاقتند، اما فقط یک ایراد کوچک دارند، اینکه ترسو هستند. نگاه کنید ببینید چه دنیای ترسناکی خواهند ساخت، دنیایی که پدر دخترش را و نوه عزیزش را میان قمه به دستها تنها میگذارد، دنیایی که برادر به راحتی برادرش را لو میدهد، دنیایی که غیرت هم از اعتبار میافتد و ناموس هم به یغما میرود، دنیایی که آخرش سیفی است، عروسک بی هویت و بی خاصیت و ذلیل و بی مرام. چه دنیای وحشتناکی. 🔹من ایده را دوست داشتم، اینکه با زبانی ساده تر و همه فهم تر بگوییم که با فرار از جلوی ظالمین جانی نمیشود زندگی ساخت، زن تنها میماند زندگی نابود میشود، آخرش باید بایستی، فرار نکنی، چشم در چشم شوی و تکلیفت را روشن کنی. واقعا آنانکه خواستند شجاعت را و غیرت را در این جامعه کمرنگ کنند فقط جاده جنایتکاران را صاف کردند. داریوش ایده خوبی داشت بازی خوب قصابیان هم قابل چشم پوشی نبود، اما باید "پوست شیر" را دیده باشی تا بفهمی این ایده چقدر در سریال داریوش نفله شده. 🔹"پوست شیر" اما فوق العاده بود. اولا همین حس غیرت و شجاعت را بیدار میکند و البته آن را از بستر عشق بر میخیزاند. اما فقط این نیست. این سریال فوق العاده جذاب و همراه کنند، بسیار راهبردی است.سراغ بیماریهای مهمی از جامعه میرود آنهم با زبان خواستنی و شاعرانه و البته نفس گیرش. 🔹اولین نکته همان "پوست شیر" است، چهره قدرتمند و ساختارمندی که بر قلبی از عشق و ایمان و داغ نشسته و از آن بر میخیزد. باید سخنان روشنفکران و غرب پرستها را شنیده باشی که چطور میخواهند عنصر قدرت را بردارند، نظام را بردارند به اسم عشق و ایمان. سریال پاسخ میدهد با چه نکته ای؟ با پلیس، پلیسی که در حاشیه سریال نیست، وسط میدان است و البته به اندازه نعیم داغدار است. لذا میپذیری که "درک میکند". او شاخص است، شاخص رفتار درست. ولو همه میخواهیم نعیم موفق شود. پوست شیر پاسخی برای مقوله ایمان و قدرت در حکومت و جامعه دارد. رفقا! اینکه چطور میخواهید توضیح دهید برای آن قلب کبوترانه عاشق و داغدار ، پوست شیر لازم داریم که زمینه پرواز را فراهم میکند. این دومین نکته راهبردی است. پاسخ مناسبت ایمان و قدرت. الزام اخلاقی و الزام قانونی و حکومتی، چرایی اهمیت اجبار برای سلوک و رشد دلهای لطیف و پاک. 🔹پوست شیر سراغ خانواده میرود، به چشم میآورد زن و دختر چه نقش برجسته ای دارد، همه خانواده ها یک دختر دارند و کارگردان آنها را به چشمت میآورد. شیرین قرار است جلوه زن را در خانواده به چشم آورد، شیرین را باید رضا پروانه از منظر مرام و رفاقت توضیح دهد تا بشناسیمش. او را باید در نصیحت زنانه اش به صدرا شناخت وقتی میگوید آنچه مهم است خانواده است ببین در اعماق قلبت او خانواده تو بود یا نه. خانواده مقدس است. زن و دختر پاک که مظهر لطافت و ظرافت در این عالم است به خاطر همه نقصهای مردان خوب و جنایتهای خبیثهای بد، مظلوم میشود. مظلومیت آنها چه شاعرانه توصیف شده و دل را خون میکند. چقدر ماجرای امروز عالم درست تصویر شده. ماجرای امروز عالم، و همینطور ماجرای روضه های شیعه اهل قیام در طول تاریخ. 🔹سریال عمیق هم میشود در دوئلهای گفتگویی جنایتکار و پلیس شما میبینید دو نوع رفاقت را دو نوع عشق را دو نوع تیزهوشی را حتی دو نوع آدم کشی را و میپذیری چگونه عبودیت و استکبار همه چیز را بالکل متفاوت میکند. سریال لکنت ندارد، همه چیز را راحت فریاد میزند، زندگی در هوس پول و آسایش را، عشقهای هوسی جوانان را، حتی تتو کردن و مواد مخدر و عرق و شیشه را، بی ناموسی را و خلاصه کاری میکند که از ذره ای از بوی اینها هم متنفر شوی. از بس پر قدرت کثافت و سیاهی را روایت میکند. 🔹انصافا دستمریزاد، فیلم در هر زاویه و جهتی فوق العاده است، در عشق، در ترس، در مصیبت، در شجاعت، در ابهام و تعلیق، در مردانگی و مروت، در توجه به باور و ایمان. بازی ها همه عالی است چه نقشهای منفی و چه مثبت. البته به عنوان یک نقد باید بگویم احساس میکردم زاویه نگاه الهی و معنوی به زندگی را میشد بیشتر به تماشا کشید، از منظر الهی چرا باید یکی مثل نعیم و ساحل مثلا این قدر مظلوم باشند، شاید پاسخ درست به این نکته، در فیلم میتوانست فهم بالکل متفاوتی از زندگی ارائه کند.نمیدانم شاید این سریال خوب توقعم را بالا برده. @ali_mahdiyan
چقدر این گفتگو برای من جذاب است: مکرون خطاب به نتانیاهو: فراموش نکن که اسرائیل با قطعنامۀ سازمان ملل تشکیل شد! جواب نتانیاهو به مکرون: اسرائیل را جنگ ایجاد کرد نه قطعنامۀ سازمان ملل! یعنی: ۱.اگر اسراییل را قدرت ساخته است، تغییر موازنه قدرت، نابودی او است ۲.اگر اسراییل را سازمان ملل ساخته،تغییر نظام محاسبات حاکمان و مشروعیت حقوقی و عمومی، نابودی او است. ۳.اصلا اصل وجود این بحث یعنی کار رسیده به فلسفه جعل اسراییل و ضربه به ریشه های ذاتی وجود آن. ۴.من میگویم البته نتانیاهو درست تر میگوید، این میدان است و قدرت است که در دنیا امروز همه چیز را پدید آورده، دیپلماسی روکش است. اگر نگوییم دیپلماسی کلا حرف مفت است. ۵.اما فکر میکنم نتانیاهو هم اشتباه میکند، آنچه ریشه ای تر از نظام حقوقی و نظام قدرت است، هدف و راهبرد غرب در جعل اسراییل است. و امروز هدف از تحقق اسراییل خدشه دار شده و نه با دیپلماسی و نه قدرت قابل ترمیم نیست. این یعنی محو اسراییل بسیار نزدیک است. خیلی نزدیک. @ali_mahdiyan
یحیی 🔹اصلا تولدت عجیب بود. زکریا س دیگر ناامید شده بود که فرزندی داشته باشد، فرزند یعنی امید، یعنی آینده. اما وقتی دید مریم س در محراب عبادتش روزی اش از آسمان میآید نگاهی به آسمان کرد، خدایا، خدای امید، خدای آینده، خدای آسمان. خدای زمین! اینگونه بود که بشارت دریافت کرد که صبر کن، یحیی ع میآید. یحیی تولدش آبروی ناامیدی را میبرد، تولدش یعنی او است که صحنه را میآراید. 🔹اهل معرفت میگویند یحیی مظهر خوف از خدا بود، میدانید یعنی چی؟ یعنی او مظهر نترسیدن از همه ماسوی الله بود. او مظهر غیرت بود، مظهر شجاعت بود. میدانید چرا سرش را جدا کردند؟ چون مظهر غیرت بود. او را سر برید کثیف‌ترین انسانهای دورانش. و سرش در طشت زر باز نهی از منکر میکرد. سر یحیی تا ابد بی آبرو کرد هر کس بی غیرت است، هر کس ترسو است، هر کس جلوی طاغوت نمیایستد. 🔹کارش تبیین بود، تبیین موسی ، بعد هم تبیین عیسی ع، شبیه عیسی بود و مرید او بود، سرش را که بریدند خونش فوران کرد، به آسمان پاشید، بر زمین ریخت. بعد از زمین جوشید. جوشید و جوشید. طاغوت روی خونش خاک ریخت که نجوشد، باز جوشید، خاک ریختتد و جوشید، تلی از خاک درست شد ولی خون میجوشید تل خاک را غرق خون کرد. خون که میجوشد یعنی زندگی جاری است، غیرت جاری است. 🔹طاغوت هیچ، اما مردم چرا نگاه میکردند، چرا کمکش ندادند؟ چرا خفه خون گرفتند؟ خدای غیور نگاه کند به خون غلطیدن عبد غیورش را و کاری نکند؟ تک تک تماشاچی ها را کشتند، بی تفاوتها را کشتند، طاغوت هم کشته شد. و این قصه تمام نشد. میگویند اباعبدالله راه میرفت در مسیر و میگفت امان از دنیایی که درش یحیای غیور را طاغوت دنیاطلب و هرزه و شهوتران سر برید. این قصه تمام نشد و نخواهد شد تا امروز 🔹خدا تو را اینگونه میخواست یحیی، در میدان جنگ برد تو را با لباس جنگی فلسطینی، خواست که دنیا فیلم لحظه های آخر تو را ببیند، وقتی با بدن مجروح و نیمه جانت چوب دستی ات که آخرین داشته ات بود پرت کردی به کل این تمدن سیاه و لجن، خدا تو را غیور دانست، مظهر خوف از خود و شجاعت قرارت داد، خدا تو را مظهر باز شدن درب آسمان بر زمین دوست داشت، مظهر شکستن ناامیدی. وای بر تماشاچیان، وای بر بی خیالهای عالم، وای بر هر بی تفاوت، از این پس با خدای غیور طرفید، شهادت او نقطه عطف تاریخ خواهد شد، خون او خواهد جوشید، میجوشد و میجوشد و میجوشد.... سلام بر یحیی @ali_mahdiyan
84.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلاس روش های مطالبه گری جهادگران در گام دوم انقلاب اسلامی 🎙 استاد مهدیان به ما بپیوندید👇 ایتا | روبیکا | اینستاگرام | آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستگاه محاسباتی که برای تحلیل شهادت یحیی سنوار لازم داریم گفتگوی با خبرگزاری فارس @ali_mahdiyan
اسرار سنوار ۱.گذرنامه منقضی شده فردی دیگر یعنی خیلی عادی و پنهانی، بین مردم بوده. ۲.اسلحه ای که در دست یحیی سنوار پیدا شد، متعلق به سرهنگ "محمود خیرالدین"- دروزی- است که در خان‌یونس در جریان یک ماموریت اطلاعاتی کشته شد. این اسلحه اساسا وجودش معنا دار است. بودنش در دست سنوار نماد شکست نظامی امنیتی اطلاعاتی اسراییل است.سلاح سنوار کهنه و چسب زده است و این خود معنایش مظلومیت و اما قدرت اراده ای است که پشت آن اسلحه آشکار است. ۳.چسب برق مشکی رنگ، تا دور سلاح شکسته اش بپیچد که بتواند با آن بجنگد، نماد مظلومیت حماس. ۴.سیمی که بالای زخم دستش را با آن بسته که جلوی خون ریزی را بگیرد، تا پر امید و پر عزم جنگ را ادامه دهد. ۵.جلیقه جنگی که خشابها را درش بگذارد، دو خشاب خالی، یک فشنگ باقی مانده، یعنی تا آخرین امکانش در میدان ماند. ۶.آب نبات منتوس و آدامس اربیت، با طعم نعنا، یعنی وسط هیاهوی جنگ، طعم یک زندگی و حیات آرام و آسوده. ۷.ساعت که تا مراقب و حاکم بر زمان باشد، تا به خود یادآوری کند نباید زمان از دست برود. ۸.تسبیح که ذکر بگوید وسط جنگ با دشمنی که به او نزدیک شده و اینگونه رشد کند. الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون ۹.چند برگ با عنوان "من الاذکار النبویه الیومیه" با عکس مسجدالاقصی و قدس. ذکرهای روزانه نبوی را میخواند که متوجه باطن و روح روزها باشد. باطن و روح تاریخ آینده آن است؛ مسجد الاقصی. ۱۰.کتابچه ای که روی آن نوشته "ادعیه نافعه للوالدین و الاموات و الابناء" با عکس کعبه و جمعیت حول آن. آری او اهل اتصال معنوی است به کل امت. ۱۱.چراغ قوه ای کوچک تا در تاریکی مادی با کمترین نور راه را به دیگران نشان دهد، آقای فرمانده. ۱۲.بسته کوچک دستمال و ناخن گیر کوچک یعنی زندگی که درش همه پلیدی ها حتی کثیفی های مادی را هم از خود دور کند. ۱۳.پاکتی سفید که داخلش مقداری پول است و این یعنی زندگی در غزه جاری است. ۱۴.عطر. یک شیشه کوچک. بوی زندگی میدهد، زندگی بر محور علایق پیامبر اکرم ص.الگوی او. ۱۵.سربندی که روی آن ذکر توحید نوشته شده، لااله الا الله یعنی زیر بار اراده هیچ خودخواه و مستکبری نمیروم، آزادم و بنده خدا. همشهری @ali_mahdiyan
روضه و مدح ☘بزرگواری میگفت وقتی مجاهدین مقاومت شهید میشوند به جای سخن گفتن از قاعده "احدی الحسنیین" و خرج کردن سنتهای الهی و معنوی برای مخاطبان که قاعدین پای رسانه و مجازی هستند، برو از "فَإِنَّهَا مُحَرَّمَة عَلَيهم أَربَعِينَ سَنة يَتِيهُونَ فِي الأرضِ" بگو که داستان سرگردانی قومی است که چهل سال سرگردان شدند چون اهل جهاد نبودند و اهل تماشا بودند. وقت روضه خواندن است نه مدح. ☘ اگر به قاعدین قاعده احدی الحسنیین گفته شود تخدیرشان میکند. به او گفتم اولا که خدا رحمت کند امام را این قاعده را به قاعدین گفت و باعث قیامشان شد، وقتی عده ای نگران نتیجه گرفتن و پیروز شدنند باید قواعد و سنتها را یادشان داد. اما مهمتر اینکه اتفاقا مشکل من با خیلی ها این است که نمیدانند مخاطب ما کیست؟ ☘برای عده ای جنگ با اسراییل از هفت اکتبر شروع شده، برای من پانزده بیست سال تحریم ایران و کل قصه هسته ای هم بخشی از جنگ با اسراییل بوده، درگیری با داعش هم بخشی از جنگ بوده، شبیخون فرهنگی هم بخشی از جنگ بوده، جنگ هشت ساله هم بخشی از جنگ بوده، کل ماجرای درگیری با پهلوی از سال ۴۰ هم بخشی از جنگ بوده. جنگ با اسراییل خیلی وقت است در ایران شروع شده. ☘برای برخی ایران، تماشاچی است، برای من ایران یک ملت مجاهد است نه قاعد. ایران همان است که دشمن "سر اختاپوس" میداندش، و دوست "حرمی که بماند همه حرمها میمانند". ایران همان است که امروز در همه جای جبهه‌ی دوست و دشمن سخن از او است. ☘برای برخی فرماندهان سپاه و ستاد مشترک و شورای عالی امنیت ملی همگی واداده و اهل حرف مفت زدن و بی عملی اند، برای من همه این مدیران و فرماندهان برامده از این مردم غیور و مظلومند، شجاعند و تیز هوش و توانمند، چشم در چشم دشمن. اینها نماد ایرانند، وقتی چشم در چشم دشمن در اوج فشارهای اقتصادی می‌غرند و میگویند هیچ غلطی نمیتوانی بکنی، بزنی بد میخوری. وقتی "یوم الله" عین الاسد و وعده های صادق را خلق میکنند. عده ای به جز غریدن بر فرمانده و مدیر و مردمشان کاری بلد نیستند. ☘مردم را قاعد میدانند و من مجاهد. مدیران را حرف مفت زن و بی خاصیت و دشمن میدانند و من مایه افتخار. همین مدیران سگشان شرف دارد به کل حاکمان منطقه و جهان. بدتر آنکه اینها دشمن را هم نمیشناسند، سالها است کور شده اند و کر شده اند و نمیشنوند و نمیبینند که چطور همه هم و غم دشمن، ناامید کردن مردم است از مقاومت. له کردن داشته های مردم است، ضایع کردن مدیران و مجاهدین این مردمند. ☘اتفاقا این بار مدح این مردم و مسوولینشان تخدیر نمیکند بلکه حرکت میآفریند، روضه خوانی هم البته خوب است اما چه روضه خوانی؟ اف بر آن روضه خوانی که تهش نقشه دشمن کامل شود، آنجا هم برسد زینب کبری سلام الله علیها نیز روضه نمیخواند و فریاد ما رایت الا جمیلا سر میدهد، اف بر آن روضه خوانی که تهش تهمت قاعدین زدن و ناامید کردن و یاس آفرینی و اختلاف افکنی وسط جنگ در میآید. ☘اف بر آن روضه خوانی که بیشتر از کف و هلهله دشمن دل دوستان را میسوزاند، کاش روضه خواندن بلد باشیم. تا داغ سنوار و سید حسن و هنیه و دیگران را مایه خیزش میکردیم نه ناامیدی و اختلاف، کاش روضه خواندن بلد بودیم تا سخن دشمن به جبهه مقاومت که ایران تنهایتان گذاشت را با هزار زبان آخوندی و آرمانجویانه انقلابی تکرار نمیکردیم، تا تهمت دشمن به ایران که مسوولینتان میترسند را تکرار نمیکردیم. کاش روضه خواندن بلد بودیم و اینطور ذهن جوانان متدین انقلابی یعنی مهمترین سنگرهایمان را ویروسی نمیکردیم به ویروس اختلاف و یاس و بی اعتمادی. روضه و مدح و حکمت و معنویت باید طرح دشمن را خراب کند و طرح دوست را پیش ببرد. @ali_mahdiyan
مدرسه امام رضا ع.mp3
15.55M
تحلیل جنگ با این زاویه را لازم داریم. و الا نمیفهمیم کجاییم و باید چه کنیم. مدرسه علمیه امام رضا ع قم @ali_mahdiyan
دختر خانم این ایام حرم حضرت معصومه سلام الله شلوغتر از همیشه است، همانکه جمله فداها ابوها را پدر معصومش درباره او گفت. درباره یک دختر پاک. وقتی او پاسخ سوال شیعیان را داده بود. حول او اهل علم مدتها است جمع شده اند و حتی پاسخهای مسائل علمیشان را از او میگیرند مثل ملاصدرا، جزو سیره علما و فقها بود سر زدن هر روزه به او. هویت شیعه از حول مزار او شکل میگیرد، مزار یک دختر. میگفتند یکی از علمایی که مزارش حول او است در مکاشفه ای گفته بود درخواستهای کوچک و جزیی خود را از ما بخواهید، این دختر عالم را قرار است زیر و رو کند. این دختر. شیخ عبدالکریم وقتی حوزه قم را کنار مزار او تاسیس میکرد و صد نخبه حوزوی را برای این منظور با خود به قم آورد، آنهم در اوج تقیه دوران رضاخانی، و به قول امام خمینی کار او به اندازه انقلاب مهم بود، بعد از ناکامی مشروطه به دلیل دوری علما از کانون قیام او یک قدم مهم برداش. یک قدم از کنار مزار این دختر پاک. حالا نگاه کنید چگونه قیامی که از قم شکل گرفت و ایران را قائم کرد تمام منطقه را به هم ریخته و دنیا را تکان میدهد تا بیدار کند. قیامی به دست علمایی زیر سایه همین دختر. دختر در فرهنگ شیعه نقش کلیدی دارد. دختر یعنی بضعه الرسول. دختر یعنی سیده النساء، دختر یعنی جبل الصبر زینب س، دختر یعنی کاروان جهاد تبیین خون سیدالشهدا دختران کوچکش را میگویم. دختر یعنی خط مقدم قیام دختران همانان که به فرماندهان جبهه حق انگیزه میدهند.حاج قاسم در نامه به دخترش مینویسد: "دختر عزیزم چه کنم برای آن دختر بی پناهی که هیچ فریادرسی ندارد ..من در چشمان خود نمک می ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشــد " همسر شهید همدانی میگوید: "حاج حسین گفت تکفیری ها دست و پای یکی از دخترها را قطع کرده بودند و در انظار مردم نشان می دادند. بعد به دخترم گفت اگر بمانم نمی توانم راحت زندگی کنم." دختر دختر دختر همانکه مصداق اجابت این جمله عمیق و خالصانه و مادرانه است که رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي . او را آزادش میکنم، از همه چیز، چون آنکه بنده تو است آزاد است از همه استکبارها و ظالمین عالم. شد مریم، و اینگونه نام دختر گره خورد به آزادی. امروز دختران غزه و لبنان ببینید چه میکنند برای قیام کل عالم مقابل این تمدن استکباری جنایتکار. قیام برای آزادی از ظلم این جماعت به دستان دختران پاک. دختر همانکه این روزها در ایران پولها و طلاهایش را میدهد برای آورگان لبنان، دلش آنجا است. دختر ها جلودار و میاندار فرهنگ شیعه اند. غیرت میآفرینند، شور میآفرینند، قیام میسازند، علم میبخشند، آزاد میکنند، زندگی میسازند. سلام بر معصومه ، دختر پاک، دختر آدم و نوح و ابراهیم، دختر رسول الله و حسین ع ، دختر امام کاظم. سلام بر مظهر دخترانه هویت شیعه، مظهر دخترانه قیام و انقلاب و مقاومت. سلام بر دختر. همشهری @ali_mahdiyan
سخنرانی شیخ علی مهدیان- زینبیه رسانه-27 مهر 1403- ۲۰۲۴۱۰۲۱_۲۲۰۷۳۰.mp3
10.05M
چه شد که به اینجا رسیدیم؟ زینبیه رسانه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه شد که به اینجا رسیدیم؟ صوت کامل شیخ علی مهدیان ۲۷ مهر۱۴۰۳ زینبیه رسانه @ali_mahdiyan
مرجفون 🔹بزرگواری روی منبر مجازی میگفت وقتی دم از "امید" و "رجا" میزنید ولی "خوف" ایجاد نمیکنید، کارتان خطا است. خوف و رجا همیشه باید با هم باشد. 🔹حرف او که درش خوف و امید عادی از خوف و امید ایمانی و توحیدی جدا نشده بود بالکل غلط بود. چون امید اگر ناشی از ایمان باشد خوف از دلش میجوشد إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ همانطور که خوف هم اگر از ایمان باشد از دلش امید میجوشد. أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَي النَّفْسَ عَنِ الْهَوي فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوي بعلاوه که هر زمان وقت توجه بیشتر و جدی تر به یک وجه است که در ادامه بیان خواهم کرد. 🔹اما از این بدتر آنکه آن بزرگوار بر منبر مجازی بحث خوف را بر این بیان رهبری تطبیق میداد که ایشان به نبیه بری گفت "شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق." جمله ای که در مقام توصیف جنگ و اهداف دو طرف آن است را تبدیل به خوف کردن عجیب است و عجیب تر آنکه عدم تفکیک بین خوف از دشمن و خوف ایمانی از خدا هم انجام شده. فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ترس از دشمن نهی شده، ترس ایمانی از خدا توصیه شده و بین این دو تفاوت بسیار است. یکی امید میسازد و حرکت میدهد دیگری قنوط و یاس درست میکند و به بن بست میکشد. 🔹سپس آن بزرگوار بر منبر مجازی اش، خوف از دشمن را تطبیق میدهد به محصور شدن گروههای مقاومت در چنبره دولت_ملتها، گویا دولت_ملتها مانعی هستند که باید کنار باشند و دور بخورند، حال آنکه نه مقاومت عراق نه مقاومت لبنان و نه مقاومت هیچ نقطه دیگری بنای بر دور زدن دولتها را نداشته اند و با دولتهای خود همراه و هماهنگ میشدند. رهبری نیز بارها ضلع مهمی از راهبردش را در تقابل با اسراییل همراه کردن دولتهای منطقه از طریق تلاش نخبگان و ملتها تشریح کرده و این بار اخیر هم بحث ائتلاف دولتها برای مقابله با اسراییل را بیان کرد. 🔹خلاصه غلط اندر غلط اندر غلط. خروجی این منبر ها هم تهش خوف از دشمن و ایجاد احساس یاس در مردم. من نمیفهمم چرا تلاش میکنیم مردم از مسوولین ناامید شوند، چرا تلاش میکنیم مردم از دشمن بترسند، خوب مگر دشمن همین را نمیخواهد؟ سالها است دستور روشن رهبری بر ضرورت امیدآفرینی را معطل کرده ایم، الان هم وسط جنگ با هزار زبان ظاهرا آخوندی و ظاهرا انقلابی و چه و چه ترس از دشمن را در جامعه رواج میدهیم که چه بشود؟ این مسیر که معلوم است به ترکستان است. معلوم نیست؟ @ali_mahdiyan
بسم الله ❤️امروز حدود ۷۰ نفر توی یک ساختمان پنج طبقه در بیت لاهیا داشتند به سختی زندگی میکردند. مهاجرهای شمال غزه بودند. همه را کشتند. تقریبا بیست نفر از اونها کودک بودند. ❤️بیا بریم توی ساختمان قدم بزنیم. زندگی که سوخته، بوی خون و گوشت سوخته، بچه ها و زنها ، دخترها و پسرها، کشته شدند و بدنهای سلاخی شده. ❤️چشمهایت را نبند، رویت را برنگردان، نگاه کن، آن دخترک کوچک شبیه خواهر تو است آن کودک غرق خون شبیه فرزند تو است. نگاه کن! چرا اینها را کشتند؟ به چه گناهی؟ بای ذنب قتلت؟ بایست شاید برخیزند و با تو سخن بگویند. ❤️هفتاد نفر را کنار هم بخوابانی کل فضای خانه ات را پر میکنند، خونشان همه چهار دیواریت را سرخ میکند، صدای ناله هایی که میشنوی، آخرین لحظه های جان دادنشان است. کشته میشوند چون خانه خودشان است، کشته میشوند چون مسلمانند، کشته میشوند چون گناهی ندارند. کشته میشوند چون زور قدرتهای دنیا به اینها میرسد. ❤️روشن تر از این جنگ در عالم نداریم. چشم باز کن، کنار نکش. آن بیننده دانا همه ما را دارد نگاه میکند. همه ما را میبیند. الم یعلم بان الله یری. ❤️دوباره مرور کن، ساختمان پنج طبقه، هفتاد کشته شده که بیست تایش کودک است. اگر بنا است در این قلب اتفاقی رخ دهد، بسم الله، اگر بنا است در این جنگ، کاری کنی بسم الله. @ali_mahdiyan
حمله اسراییل بخش اول : نبرد در دو میدان 🔺خدا رحمت کند سیدحسن نصرالله عزیز را بعد از آنکه مقر ۸۲۰۰ موساد در شمال تل‌آویو را زد، در سخنرانی گفت اطلاعات ما تایید میکند که این پایگاه را درست و حسابی کوبیده‌ایم، دشمن سانسور میکند. با این حال بررسی میکنیم اگر ضربه به اندازه لازم موثر نبوده باشد، دوباره میزنیم. 🔺لازمه حرف سید حسن ضربه شناختی بود، در واقع به نفع رژیم بود که ضربه را بزرگنمایی کند، مدتی بعد فرمانده یگان ۸۲۰۰ استعفا کرد، برخی گفتند که این فرمانده در همان عملیات کشته شده، استعفای او یا کشته شدنش، بعد عملیات اربعین حزب الله، تکمیل کننده جنگ شناختی بود که سیدحسن دامن زد. حزب الله کاملا موفق شده بود. هم در ضربه نظامی هم در جنگ شناختی. 🔺حالا بعد از ضربه اسراییل به ایران، کانال سیزده رژیم خبر از طراحی حمله مجددی داد به بهانه حمله پهپادی حزب الله به خانه نتانیاهو. این یعنی یا ضربه اول اثر شناختی لازم را نداشته، یا اساسا ضربه اول ناموفق بوده و یا هر دو. پایان بخش اول از سه بخش @ali_mahdiyan
حمله اسراییل بخش دوم: شکست در دو جبهه 🔺واقعیت اما آن بود که حتی تهدید اسراییل به حمله دوم هم در داخل ایران اثر خاصی نداشت. گفتمان طنز و عدم رشد و کاهش قیمت طلا و ارز و حال و هوای زندگی عمومی همه شاهد این ماجرا بود. 🔺چنان این ضربه به لحاظ شناختی در ذهن عموم مردم کم اثر بود که رهبری مجبور شد به همه خاطر نشان کند که این ضربه را "کوچک انگاری" نکنند. 🔺 او تلاش داشت عمق اراده و محاسبات دشمن را تغییر دهد، همین که دشمن با خود فکر میکند میتواند به ایران ضربه بزند، هم باید جلویش گرفته شود. هم در سطح هزینه و هم فایده. یعنی نوع رفتار ایران باید به گونه ای میبود که دشمن در نزدیک شدن به ایران خیلی محتاط تر از این شود. هم متوجه قدرت ایران در پدافند باشد هم نگران قدرت ایران در ضربه متقابل. به تعبیر رهبری او باید بیش از این "قدرت و توانایی و ابتکار" ما را بشناسد. این یعنی رهبری اجازه برملا شدن توانایی بیشتری از ما را به مسوولین داد. 🔺همانطور که در همین حمله نیز پدافند ایران غافلگیر کننده شد، مک کنزی فرمانده سابق سنتکام بعد از حمله اسراییل گفت "آسمان ایران غیر قابل نفوذ است، حمله اسراییل به ایران شرم آور بوده". دانشیار مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی استرالیا گفت "ایران دارای پدافندی ناشناخته بود". از سوی دیگر چند روز بعد از دستور رهبری ، ماهواره پشتیبان سامانه تاد به دلایل ناشناخته در فضا منفجر و ساقط شد، این سامانه بنا بود جای انواع پدافندهای غیر موثری را بگیرد که در عملیات وعده صادق ۲ موفق نبودند جلوی نود درصد موشکهای ایران را بگیرند. پایان بخش دوم از سه بخش @ali_mahdiyan
حمله اسراییل بخش سوم: مرجفون 🔺تا اینجا صحنه نبرد در میدان و در روایت و شناخت به ضرر دشمن بوده اما در این میان یک نگرانی متفاوت نیز وجود دارد و آن هم جریان خطرناک مرجفون، یا ترسانندگان از دشمن، جریانی که عملا پروژه شکست خورده دشمن را تکمیل میکند. 🔺دو جریان در داخل در این جهت عملا دست به دست هم میدهند؛ اول "جریان غربگرای مرعوب غرب " و دوم "جریان انقلابی خالی از عقلانیت و معنویت" 🔺این دو را باید شناخت؛ 🔹 اولی بیشتر توان دشمن را بزرگنمایی میکند دومی توان داخلی را کوچک نمایی میکند. 🔹 اولی انفعال ما را درست میداند، دومی انفعال ما، لازمه و نتیجه عینی نگاه او است. 🔹اولی میترساند چون جبهه غرب را ترسناک میبیند دومی میترساند چون جبهه خودی را ضعیف و حقیر میبیند. 🔹اولی اهل وفاق با دشمن است دومی ضدوفاق با دوست. 🔹اولی در بخشی از جامعه موثر است و دومی در بخشی دیگر، بخش دیگری که مهمترین موتور پیشران کشورند. پایان بخش سوم از سه بخش @ali_mahdiyan