eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
643 عکس
374 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
کفشهای لنگه به لنگه 🔺به نظرم مهمتر از انجمن حجتیه، فرهنگ و نظام ارزشی است که انجمن حجتیه مصداق بارز آن است. فرهنگی که باعث جوشیدن انواع موثرتری از این نمونه میشود. به چند نمونه از ویژگیهای حجتیه توجه کنید: 🔹🔹ارزش گرایی فانتزی: وقتی با ارزشها و مقدسات و آرمانها در یک فضای تخیلی و فانتزی ذهنی عشق و حال کنید چرا؟ چون بنای تحقق آنها در خارج را نداشته باشید. در این صورت فقط بلدید شعر بسرایید . قصه بگویید. توییت بزنید. یادداشت های جذاب تولید کنید اما همزمان آنانکه بنای بر تحقق آن ارزشها را دارند به نام نامی همان ارزشها متهم میکنید. عملا کسی برایتان نمیماند. به کسی اعتماد نمیکنید. نسبت به هر کس که در میدان است بی اعتماد میشوید. 🔹🔹منجی سوپر من تخیلی: با توجه به نکته اول چه اتفاقی میافتد؟ شما دنبال یک انسان تخیلی و توهمی هستید. معصوم کیست؟ آن سوپرمن که با معجزه و بدون نیاز به این و آن حاکم میشود و همه چیز همان میشود که باید. چرا غیبت؟ نمیدانید. منتظر چه هستیم تا ظهور محقق شود؟ نمیدانید. الان دین را در عمل چگونه محقق کنیم؟ نمیدانید. متوجه نیستید حتی اول شخص عالم خلقت یعنی رسول الله ص نیز باید با مردم اهدافش را پیش ببرد. متوجه نیستید او نیز باید مراعات مردم کند مصلحت را ملاحظه کند، واقع را ببیند و آرمانها و اهداف خود را پیش ببرد. نمیدانم در فضای سیاسی دیده اید کسانی که دم انتخاباتها دنبال کسانی هستند که از لپ لپ بیرون میایند؟ کسانی که با همه سر ناسازگاری دارند. کسانی که دائما به لحاظ عمل در معرض دید نباشند تا نقد نشوند. هر چند عمر سیاسی آنها نیز نزد این جماعت بلند نخواهد بود. چون بالاخره اگر بیایند دیده میشوند و نقد میشوند. این جریان همیشه باید منتقد باشد تا باشد. اینها میگویند شیعه باید همیشه منتقد باشد، کنار باشد از قدرت، تا انقلابی به نظر برسد. انقلابی هم باید همیشه دور از نظام و اجرا باشد تا انقلابی و مطالبه کننده آرمانها باقی بماند. 🔹🔹خدمت به دشمن: خدا رحمت کند امام را. اینها را یک شاخه از اسلام آمریکایی میدانست. یعنی چی؟ یعنی ظاهر مقدسات ولی در خدمت اراده آمریکا. با این نگاه چه بسا انقلابی های آمریکایی هم داشته باشیم. آنها که در مجموع کنشهای آنها اراده آمریکا را پیش میبرد. آمریکا میخواهد دچار یاس و خودتحقیری و انسداد شویم؟ اینها با همان آرمانهای انقلابی همین آش را برایتان میپزند. 🔹🔹به هم ریختن اصل و فرع: وقتی اقامه و تحقق دین مهم نبود و ظاهر مقدسات و تخیل آرمانها مهم شود اولا. امتداد ولایت معصوم مهم نخواهد بود ثانیا. پذیرش ولایت طاغوت عادی خواهد شد ثالثا. آن گاه چه خواهد شد؟ دیگر اصل و فرع نمیفهمیم یعنی چه؟ کی به چه موضوعی باید بپردازیم؟ به چه مساله ای چقدر ضریب دهیم؟ وسط درگیری با شاه، شما درگیر با بهایی ها میشوی. خیال میکنی کار خوبی میکنی. وسط پیش بردن طرح مقاومت در منطقه شما مشغول درست کردن دوقطبی های تخیلی و ضعیف کننده میشوی. اساسا در این نگاه است که برنامه ریزی برای رسیدن به نتیجه خاصی نخواهی کرد. آینده نگری نخواهی داشت. تکلیف برایت بدون توجه به آثار خارجی و واقعی آن ترسیم میشود. 🔹🔹اندیشه بی مسوولیت: همه چیز به گفتن و شنیدن خلاصه میشود. صدای رسول الله ص را هم در میاورید که آنطور که اول لهوف سیدبن طاووس نقل میکند، اتبکونه و لا تنصرونه؟ برای حسین ع گریه میکنید و یاریش نمیدهید؟ آنوقت برای آنکه حس عمل را ارضاء کنید رو میاورید به انفاقهای سرگردان و بی فایده که عملا مشکلی را حل نمیکند. علم برایتان در حد سخنرانی و تدریس و پژوهش فقط جذاب است نه برای عمل شدن. آن وقت اهل عمل را مسخره میکنید. همیشه هم حق با شما است چون همیشه عمل تا وضعیت مطلوب فاصله دارد. 🔺فرهنگ انجمن حجتیه از خود انجمن خطرناک تر است برادران. این فرهنگ میتواند انقلابی ها را از دور خارج کند و از خاصیت بیندازد و پازل پر کن دشمن کند. همانطور که این فرهنگ امثال نصیری و اکبرنژاد و این و آن را در حوزه تربیت میکند بدون ارتباط تشکیلاتی. همانطور که این فرهنگ در بیوت مراجع و در کلاس درس من و شما هم نفوذ میکند و طلبه را از خاصیت میاندازد. @ali_mahdiyan
حجت الاسلام علی مهدیان 28 دی.mp3
18.02M
🔺مقایسه سه نوع گفتمان وحدت؛ وحدت معاویه، وحدت علی ع، وحدت خوارج شیخ علی مهدیان ۲۸ دی ۱۴۰۳ از سلسله جلسات دوره تربیت جهادگر تبیین زینبیه رسانه @ali_mahdiyan
هیچی همین @ali_mahdiyan
ظریف نماینده کیست؟ 🔺با خیلی از نقدهایی که به سخنان ظریف در اجلاس داووس شد همراه نیستم. او سعی میکند به گونه ای سخن بگوید که مخاطبش میفهمد. او فقط زبان بلد نیست بلکه عالم ذهن و روح مخاطبش را میشناسد و متناسب با آن سخن میگوید. ظریف تلاش میکرد پاسخش را به گونه ای بگوید که مخاطبش به فکر فرو برود. اما و صد اما 🔺وقتی فرید زکریا درباره شکست ایران در منطقه سوال کرد، عملا با سوالش این نکته را به ذهن مخاطب حالی کرد که این محور مقاومت بوده که در نهایت شکست خورده. ظریف آیا توانست یا خواست این تصویر را عوض کند؟ یا مثل کسی که شکست ظاهری را پذیرفته باشد سخن گفت. ظریف متوجه بود آیا که سخنان او در مجموع پیام شکستی که فرید زکریا مخابره میکرد را تقویت کرد؟ معجزه شکست سهمگین اسراییل در این نبرد چقدر در ذهن مخاطب ظریف جدی شد؟ معجزه گسترش اعتراضات و بی آبرویی تمدن غرب و آمریکا و صهیونیستها چقدر جدی شد؟ 🔺وقتی مجری درباره وضع داخلی ایران از ظریف پرسش کرد نیز وضع همین بود. او پاسخش منفعلانه بود نه فعال. او به اراده مجری حمله نکرد. اینکه وضع منفعل ایران در قصه حجاب را قوت ببینید، اینکه تلاش کنید به مخاطب بفهمانید ما خیلی در حال چندصدایی و رقابتیم ، احساس انفعال شما را به تماشاگران میدهد. این احساس انفعال در کنار آن حمله و فعال بودن مجری خروجیش چیست؟ تماشاچیان چه برداشت میکنند؟ اینگونه یک غلط بزرگ را مخابره میکنیم. و آن پیام شکست و ضعف و انفعال است. پیامی که مجری هم همین را میخواهد بشنود. 🔺به نظرم این روحیه اگر پای میز هر مذاکره ای هم حاضر شود، خروجی کارش موفق نخواهد بود. مجری کارش را بلد بود به نظرم حتی تعریف کردن مجری از شخص ظریف یک روش بود (با توجه به ویژگیهای شخصیتی ظریف ) که او را کاملا از موقف خود خارج کنند و در مدل فکر کردن و پاسخ دادنش اختلال درست کنند. (بیشتر این را توضیح نمیدهم. خوب نیست) 🔺 اما ظریف نماینده کیست؟ او شاید بتواند دلسوزانه آنطور که میفهمد از ایران سخن بگوید اما هیچ گاه نمیتواند نماینده اراده ایران باشد. واقعیت صحنه تفوق اراده مردم بر استکبار است اما احساسی که در نهایت از خروجی گفتگوی ظریف برداشت میشود، نمایش برتری اراده مردم نیست. @ali_mahdiyan
دعای مخصوص بلاگرها 🔺 ماه رجب که چند روزی از آن مانده ماه مهمی است، دعای" یا من ارجوه" هم دعای مهمی است. برای خروج من و شما از اتاق خود تحقیری و یاس و احساس ذلت. چگونه؟ 🔺همان اول میگوید، اگر یک ضلع دیگر به نگاهت اضافه نکنی حرف مرا نمیفهمی، "یا من ارجوه لکل خیر". در عمق هر دارایی دست کسی را ببین که دارایی را داده، "و آمن سخطه عند کل شر"، در دل هر شری و نقصی حواست باشد آن دستی که این بلا را به تو داده، خیر تو را میخواهد، خیالت جمع باشد، او که کار دستش است حواسش به تو است. حالا اگر پشت خیر و شر ها او را ببینی نوع رفتارت و نظام محاسباتت تغییر میکند، اگر سبک رویت تو عوض نشود، سبک روایتت هم تغییر نمیکند. 🔺بعد سطوح امید را برایت میشمرد، "یا من یعطی الکثیر بالقلیل"، اگر چرتکه میاندازی، با قلیلهای خودت چرتکه نینداز روی کثیری که از جانب او میرسد حساب کن، "یا من یعطی من ساله"، او حتی وقتی هیچ امکانی نداری ولی همه وجودت درخواست از او است یاریت میکند، "یا من یعطی من لم یساله و من لم یعرفه"، او رحمت رحمانی اش شامل حال همه میشود حتی کسانی که نمیشناسندش و از او مطالبه نمیکنند، چرا حواسش به تو که سعی کرده ای در جبهه او باشی، نباشد . او مراقبت و رحمت و رافتش بی نهایت است."تحننا منه و رحمه" یک طرف همه ماجرا ها خدا است، چرا او در محاسبه تو حاضر نیست واقعا؟ شک نمیکنی به چشمت و نگاهت؟ 🔺شاید بگویی ما نقص داریم نه او، نگران خودمان هستم نه او، از کاستی خودمان میترسم نه او؟ اینجا بخش دیگر دعا درمان میکند نگاهت را. چگونه؟ میدانی ریشه همه نقصهای ما چیست؟ وابستگی به دنیا. "حب الدنیا راس کل خطیئه". میدانی عبور از دنیا عبور از آتش است. "فامه هاویه". تقوا یعنی مراقبت از خود توسط کسی که از آتش عبور میکند. مثل شناگری که از آب بهره میبرد ولی با شنا کردن مراقب است که غرق نشود. 🔺میدانی راه حل همه دردهای تو عبور از دنیا و آتش است. یعنی طهارت. به خدا میگویی تو که آنچه میدهی بی نهایت است و نقص ندارد؛ "فانه غیر منقوص ما اعطیت"، اما اگر مشکل از ما است که هست پس "و زدنی من فضلک یا کریم"، تو مرا بزرگ کن. چگونه؟ تو صاحب منزلت بالایی که از آن منزلت بالا نعمتها را اعطا میکنی و بالا میبری ما را، خودت بیا و حرام کن بر این محاسن سپیدم گرفتاری در آتش و دنیا را. "حرم شیبتی علی النار" یعنی ولو پیر و از کار افتاده باشم و توان نداشته باشم تو میتوانی عبورم دهی از آتش. 🔺عبور از آتش همان است که در بیان امام، حقیقت انقلاب است. تحول درونی که در جان امت رقم میخورد انقلاب در امت است و اگر در وجود ما رخ دهد انقلابی در جان ما است. این بعثت درونی به تعبیر سیدعلی حکیم همان انقلاب است. خدایا مرا انقلابی کن، تا جانم مستعد دریافت همه دارایی های عالم شود. 🔺واقعا هم همین است. انقلابی های حقیقی مظهر "خیر الدنیا و خیرالاخرت"ند. مظهر دوری از "شر الدنیا و الاخرت"ند. ببینید رهبرمان چطور راه آباد کردن دنیا و دفع ظلم ظالمان را یادمان میدهد. به او وصل شویم خودمان دنیا را میسازیم دستمان پیش دشمن و شیطان بزرگ دراز نمیشود. این ساختن دنیا در آن واحد ساختن آخرت و رسیدن به معنویت است. میخواهی ببینی دارایی حقیقی ما کجا است نگاه کن ببین روح انقلاب کجا بیشتر تشعشع دارد. کل ایران به وصف کلیتش البته یکپارچه چنین است، ایران انقلابی است. آرمانجو است. عزتش را کنار نگذاشته، عقیده اش به سیدالشهدا را رها نکرده، ایران به عنوان یک جامعه نه تک تک افراد، به قول رهبری، انقلابش را حفظ کرده، او را نبینی نمیفهمی او خیر دنیا را بدون خیر آخرت نمیخواهد، او شر دنیا را همراه شر آخرت کنار میگذارد، ایران بالکل چنین است اما با این حال در برخی نقاط حقیقت انقلاب بیشتر میدرخشد، کجا؟ مثل خانه شهدا، مثل کارگاه تولیدگران اقتصادی که ایستاده اند با همه نا ملایمات پای ایران، مثل گروههای جهادی و کانونهای علمی و نخبگان گمنام پای کار و.... اینها را ببین. اینها دارایی ما هستند، فتح الفتوح ما هستند. 🔺حالا در ماه رجب که ماه رحمت خدا است دعای "یا من ارجوه" را بخوان، به قلبت تفهیم کن که اولا عمیقتر ببیند، ثانیا از خدا بخواه و تلاش کن عمق بیشتری و تحول جدی تری در جانت جاری شود تا دست رحمت و تحنن الهی را که پشت سر جبهه حق است ببینی و بیابی و آنگاه تو هم مثل رهبرمان سیدعلی حکیم زودتر از همه بگویی هیچ کس حریف حماس کوچک و غزه مظلوم نیست، تو هم مثل او ببینی حرکت رو به قله و نزدیک به پیروزی مردم ایران را ، تا زودتر از آنکه افسانه ها و معجزه هایی مثل شکست امروز آمریکا از کودکان غزه، خودش را به چشمانت تحمیل کند تو زودتر بتوانی ببینی و روایت کنی. و اینگونه وجودت بشود مظهر امید، مظهر دعای "یا من ارجوه" ماه رجب. @ali_mahdiyan
آتش بعد از پیروزی 🔹پیروزی غزه عادی نیست. واقعا چه شد که آمریکا دست کشید؟ چه شد که موجودیت حماس را پذیرفتند، شروطش را تن دادند؟ به استعفاهای پشت سر هم در اسراییل و گریه و اشک نظامیان یهودی که احساس شکست میکردند، راضی شدند؟ چه شد که سخنان علنیشان را در سنا و سازمان ملل و غیره و غیره را علنا زیر پا گذاشتند؟ چه شد که از پس یک مشت مبارز پاپتی و زن و بچه فقیر و رنجدیده بر نیامدند؟ اما فقط این ها نیست که عادی نیست. 🔹من از سکوت عده‌ای از دوستانم بیشتر نگرانم. آنها که حماس و هنیه و سنوار و ضیف را حتی متهم میکردند به بی خردی، آنها که کوچکترین ضربه به جبهه مقاومت را مساوی شکست وجودی میگرفتند، آنها که ارکان فرماندهی مقاومت را متهم میکردند که یعنی ادعا کنند خیلی این جنگ برایشان مهم است. خوب چرا الان ساکتند؟ این معجزه پیروزی را که میبینند چرا سکوت کرده اند؟ نکند معتاد شده اند به ژانر وحشت؟ نکند چشم آیه بینشان کور شده کلا، خدای نکرده زبانم لال؟ 🔹خدا نکند معجزه بیاید و ما کور شویم و لال شویم؟ حواریون وقتی از طریق عیسای روح الله ع، معجزه ای خواستند از خدا ، که سفره ای آسمانی برایشان نازل شود، خدا متعال فرمود مائده را میفرستم اما و صد اما، اگر خود را به کوری بزنید آنگاه عذابی میفرستم که احدی را تا کنون مبتلا به آن نکرده ام. معجزه در بیان قرآن اسم آیه دارد. نشانه. وای از کفر به آیات. وای از خود را به ندیدن زدن. نیندیشیدن و عبرت نگرفتن از این نشانه های بین و روشن. 🔹خدا میگوید انظر کیف نصرف الایات، ببین چگونه آیه های خود را نشانشان میدهیم ثم هم یصدفون، اینها راحت از کنارش عبور میکنند. برخی که آیات را تکذیب میکنند، انکار میکنند، مسخره میکنند، یجحدون بایات الله یا یکذبون بایات الله یا یستهزوون هستند، آنها هیچ اما برخی بی خیال عبور میکنند، چشم میپوشند، علت چیست؟ جالب است اینها خیلی هایشان کسانی هستند که خود را اهل این امور نشان میداده اند اهل خدا و پیامبر ص و .... مشکل کجا است؟ 🔹نمیدانم ، اما رفقا ! مراقب باشیم این اتفاقات برای ما دستمایه یک ژست سیاسی نباشد؟ مراقب دلمان باشیم. مقابل اراده ولی خدا که مدتها است ما را به دیدن داراییها و امیدها ترغیب میکند به لجاجت نایستیم، انقلابی بودن به صدا را در گلو انداختن پشت میکروفون مجلس و منبر و پیج و کانال و دو قطبی ساختن و تهمت زدن به این و آن نیست، انقلابی بودن به نصرت ولی خدا است به پیش بردن سخن او است. و الا خدای نکرده معجزات الهی میآید و چشممان کور میشود و نمیبینیم. یا لااقل آنطور که باید و شاید نمیبینیم، مثل ندیدن اعجاز پیروزی انقلاب در انتهای دهه پنجاه که باعث شد خیلی از انقلابیون ظاهر الصلاح عملا در جبهه مقابل قرار بگیرند. بیایید از کنار این آیات چشم‌‌نواز این دوران ساده عبور نکنیم. همین. @ali_mahdiyan
🔺ما دقیقا نمیفهمیم کاپیتولاسیون چه بود و جمله امام که گفت ای علما به داد اسلام برسید، یعنی چه و آنها که آرزوی قبل انقلاب را دارند دقیقا آرزوی چه روزگاری را دارند. 🔺شاپور آذر برزین جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش پهلوی در مصاحبه ای اشاره میکند که نظامیان آمریکایی در اصفهان زنان را حتی از دست شوهرانشان جدا کرده و مورد تعرض قرار میدادند و باعث خشم مردم محلی میشد، اما به دلیل حمایت شاه هیچ اقدامی نمیشد. 🔺در گزارش شهربانی زنجان ۱۳۲۳.۱.۱۴ آمده جمعی از سربازان، شبها با حالت مستی به منازل اشخاص میرفتند. در گزارش شهربانی خرمشهر ۱۳۲۳.۲.۱۶ آمده چند نفر سرباز آمریکایی در حال تجاوز به زنی بوده اند، سرپاسبانی میبیند با او درگیر میشوند و اسلحه اش را میگیرند. 🔺گزارش شهربانی ۱۳۲۲.۲.۱۷ میگوید نظامیان آمریکایی در اراک در حال مستی متعرض زنی میشوند، او فرار میکند دنبالش میکنند. در پانوشت این صفحه آمده در خصوص تعرض سربازان متفقین به نوامیس مردم، اسناد و مکاتبات زیادی در مراکز اسنادی کشور موجود است ولی چون اغلب نام زنان و دختران هست، اسناد بیشتری نمیآوریم. 🔺من خودم بارها از اهالی شمیران تهران شنیده ام که میگفتند درجه دار نظامی با ماشین نظامی برای تکنسین آمریکایی که ساکن در شمیران بودند شبها دختران و زنان را میبردند، وقتی ما اعتراض میکردیم ساواک ما را دنبال میکرد. 🔺آمار مستشاران آمریکایی در ایران در سال ۵۶،حدود ۴۵هزار نفر بوده، متوسط حقوقشان ۶۰۰۰ دلار، یعنی سالانه ۳.۲۴۴ میلیارد دلار. بودجه آموزش و پرورش کل کشور ۱.۸ میلیارد بوده، بودجه وزارت بهداشت و درمان ۳۶۲ میلیون دلار بوده. @ali_mahdiyan
انقلاب فکر دو سخنرانی اخیر رهبری را باید در کنار هم ببینیم. درباره بعثت و درباره قران. در هر دو یک اتفاق مهم و خارق العاده توسط امت پیامبر ص رمز گشایی میشود. آنهم پیروزی منطقه کوچکی به نام غزه بر کل دستگاه استکبار غرب و آمریکا. این اتفاق کوچک نیست. به تعبیر ایشان در دیدار با تولیدکنندگان، شبیه افسانه است. عجیب نیست؟ بعثت امت، اعجاز امت. ایشان هم بعثت را امر جریان دار در تاریخ میداند و هم معجزه ای به نام قرآن را. جالب است که دقت کنیم قرآن کلام است، وحی است. یعنی طبیعتا در مقوله علم و معرفت قرارش میدهند اما آن را اعجاز هم میدانند یعنی ذیل مقوله قدرت نیز قرار میگیرد. قدرتی که اثبات میکند دائما مسیر حق را و مسیر خدا و پیامبرش را. در ماجرای بعثت حضرت آقا راز امتداد بعثت را تحول در فکر دانستند. انقلاب فکر غیر از انقلاب در علم است. بحث در نوع نگرش و محاسبه ناشی از آن است. انقلاب در فکر باعث میشود قواعد و سنتهای عالم را ببینیم و بفهمیم و بکار بگیریم و نتیجه اش را به چشم آوریم. قرآن چنین میکند. باعث انقلاب در فکر میشود. بروز و ظهور قرآن فقط به نگاشتن آن در اوراق نیست بلکه عمل به آن باعث میشود این اعجاز وجه قدرت خارق العاده خود را به عالم نشان دهد. غزه یک نمونه است. کل مسیر چهل و چند ساله انقلاب ایران همه اش گام به گام همین بوده. چه کسی فکر میکرد در حالیکه همه دنیا و قواعد پذیرفته شده استکباری اش مقابل یک جامعه با دست خالی است، این جامعه گام به گام بتهای عالم را بشکند و پیش برود؟ یعنی همه ساختارها و نظام استکباری ترک بردارد و بریزد از زدن پهلوی ها تا شکست نظامی دنیا در جنگ، تا درگیری با همه افکار و اندیشه های نفوذی و مسموم غربی، تا فشار حداکثری اقتصادی و امنیتی و جنگ شناختی، حالا نیز خورد کردن اراده آمریکا در منطقه و شکست اسراییل و همینطور و همینطور. ماجرا ماجرای بعثت امت است ماجرای اعجاز به دست امت است. انقلاب فکر که با دست بردن پیامبر ختمی و قرآن او در عقل و ایمان امت آرام آرام شکل میگیرد، اتفاق بزرگی است. امروز همه ما به چنین واقعه ای محتاجیم. این انقلاب در فکر باعث خواهد شد نگاه ما از اندیشه استکباری متداول و عادی شده در دنیا خلاص شود. در صحنه اندیشه آزاد شویم تا عالم را از بند طاغوت خلاص کنیم. تسنیم @ali_mahdiyan
بسم الله الرحمن الرحیم روز گذشته توفیق پیدا کردم تا به تماشای فیلم سینمایی « موسی کلیم الله ع » بنشینم. در این باره گفتنی هایی دارم پیشکش هر کسی که خدا مقدر کرده نوشته من را بخواند ۱ـ در ذهن بنده رسانه و ظهور حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه ارتباط ناگسستنی دارند. بنده هر پیشرفت رسانه ای را گامی به سمت ظهور می بینم. رسانه جهان را کوچک می کند ، در جهان کوچک حق و باطل از دسترس هم خارج نمی شوند و در جایی که حق و باطل ناگزیر از رویایی هستند حق پیروز خواهد شد. پیشرفت رسانه ای و تکنولوژی فوق العاده و به روزی که به دست جوانان ایرانی در فیلم موسی کلیم الله ع اتفاق افتاده قسمت بشارت بخش سینمای ایران است برای رساتر شدن زبان خوبان در بیان حقایق عالم برای این امر شاکر خدا هستم. ۲ـ همیشه اولین ها مهم هستند خدا اولین ها را یا آنقدر دوست دارد که می خواهد باب خیری به دست آنها باز شود یا آنقدر از حق چشم پوشیده اند که خدا تصمیم گرفته است شری به دست آنها پایه گذاری گردد. به گمانم سازندگان فیلم « موسی کلیم الله ع » هر کدامشان به دلیلی به چشم خدا آمده اند که اولین افرادی هستند در سینمای ایران که باب چنین تصویرپردازی های باشکوهی به دست آنها باز شده است. برای این امر شاکر خدا باشند و متواضع خدا می داند تا آخرین نام تیتراژ پایانی فیلم نشستم و نام آنها را خواندم و به همه آنها غبطه خوردم و برایشان دعا کردم. ۳ـ در طول مسیری که برای تماشای فیلم می رفتم نگران بودم که تکنولوژی استفاده شده در فیلم ، قدرت فیلم سازی و قصه پردازی برادر عزیزم جناب آقای ابراهیم حاتمی کیا بر فیلم حاکم شود. دل نگران بودم آیا حاتمی کیا در خدمت موسی ع خواهد بود یا موسی عنوانی خواهد بود برای قدرت نمایی تکنولوژی فیلم و قدرت فیلم سازی کارگردان آن حقیقتا همه چیز در خدمت حضرت موسی ع بود و نام موسی برازنده آن است. همه قدرت فیلم سازی کارگردان و تکنیک ها خادم قصه موسی ع بودند حتی آن نوزادی که خدا برایش نوشته بود نقش موسی ع را تجسم ببخشد مهری در دل انسان زنده می کند و قلب را به سمت خود می کشد مانند حالتی که در روایات درباره خود موسی ع آمده است. ۴ـ بعد از دیدن فیلم به آقای حاتمی کیای عزیز مانند زمانی که عبادتمان تمام می شود عرض کردم « قبول باشه » خدا می داند من مدت زمانی را که برای دیدن این اثر گذاشتم را برای خودم عبادت می دانم. از آقای حاتمی کیا خواهش کردم ثواب یک دقیقه از این فیلم را به بنده هدیه بدهند و ایشان بزرگوارانه قبول کردند اگر خداوند از من بپرسد دلت می خواهد ثواب کدام یک دقیقه فیلم را بگیری عرض خواهم کرد ثواب آن سکانسی که یوکابد س موسی ع را در آب رها کرد و با شنیدن صدای گریه موسی ع دل نگران دوباره به سوی سبد رفت و موسی ع را در آغوش گرفت و من گریه کن مادری شدم که با دلی نگران فرزندش را به پدری خسته می سپرد برای گرفتن آب یادم آمد وقتی برای شروع اولین روز فیلم برداری خدمت عوامل مشرف شده بودم برای آنها روضه رباب خواندم. آه از دل رباب شیخ اسماعیل رمضانی ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ @ali_mahdiyan
دل آدم میسوزد حقیقتا. نتانیاهو گفت ایران ضعیف شده، سطح فشار را بیشتر کنیم، ترامپ گفت ایران قوی است باید احتیاط کرد. شما باشید پیام ضعف میفرستید یا پیام قدرت؟ احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی توضیح میدهد که مذاکره با مقاومت میسازد؟ جمله درستی است یا نه؟ مگر کلاس درس است؟ این آقا مسوول مهمترین رکن تصمیم گیری کشور است. برداشت دشمن از این جمله چیست؟ لاریجانی میگوید عجله نکنید ، هنوز طرف، مذاکره را مطرح نکرده. معنای این جمله مهم نیست، پیام و دلالت کنشی آن مهم است. ظریف میرود در داووس آن "نمایشگاه انفعال" را بر پا میکند، اینجا جانشین معاون سیاسی سپاه میگوید حرفهایش خیلی هم ناجور نبود؟ رییس جمهور هم که هر از چندگاهی یک پالس مذاکره میکنیم میفرستد بعد میگوید من حرف زدن بلد نیستم. مجیدانصاری میآید تلویزیون محتوای سخنش این است که مجسمه طلا از هیکل ظریف و خاتمی و لابد روحانی و عبدالعلی زاده و زنگنه باید بسازیم. اینها قهرمانان انفعال مقابل دشمنند. باید الگو باشند. برای من آدمها مهم نیستند، جمله ها حتی مهم نیست. راهبرد کشور مهم است؟ دلم میسوزد، بخش موثری از بدنه مدیریتی کشور به دنیا و آمریکا، پیام گفتگو و مذاکره و انفعال میفرستد. با چه منطقی؟ چرا؟ چون میترسیم حمله کند؟ نمیفهمیم وقتی حمله میکند که پیام ضعف بدهیم؟ نمیفهمیم فشار را وقتی بیشتر میکند که پیام تاثیر فشار بفرستیم؟ تجربه نکردید و نکردیم دهه نود را؟ آخرش چوب را نخوردیم و هم پیاز؟ تا کی این بازی را ادامه میدهید؟ آخه ترامپ؟ بعد از جنایات غزه؟ حالا باید رهبر صریح میگفت تا بشنوید؟ پشت بلندگو میگفت تا بفهمید؟ او باید از خودش خرج کند که سکوت کنید؟ این رفتارتان منطقی نیست. شرافتمندانه نیست. بزرگواران بازی در نیاورید. مردم فرق وفاق از جنس گاوبندی را با وحدت ایمانی ولایی میفهمند؟ اگر حتی فقط فکر خودتان هم هستید، منفور شدن روحانی مفلوک را ببینید در کشور، لااقل نگران خودتان باشید. درد انفعال هم اقتصاد را خراب میکند، هم سیاست را، هم فرهنگ. آن از فضای مجازی ، آن از قصه حجاب، این از رشد هشت درصدی و نسخه های تخیلی فانتزی آقایان به بهانه اش. خدا میداند اما درد اصلی هیچ یک از اینها نیست، درد اصلی، درد ترس و انفعال من و شما است. به چه زبانی بگوید رهبری که روی "باذن الله" قرآن تمرکز کنید، فکر کنید، مومن شوید. کلید مشکلات کشورتان در دست آمریکا نیست. هم دینتان میگوید، هم امامتان میگوید، هم تجربه تان، هم همه وقایع و اتفاقات پیرامونتان، خوب بشنوید دیگر. والله درد فقر و غصه های پابرهنگانمان کمتر از درد ذلتی است که از حنجره این مسوول و آن مدیر مخابره میشود. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بیانات آقایان دکتر وحیدجلیلی، وحیدیامین‌پور و محمدحسین‌ساعی در مراسم رونمایی از کتاب 🖋به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌مهدیان 🥇کتاب برگزیده رویداد "کتاب سال حوزه" 🎥برای تماشای نسخه کامل مراسم رونمایی اینجا کلیک کنید ♨️📲برای تهیه کتاب با تخفیف ۳۰٪ اینجا کلیک کنید 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
درباره موضع قالیباف و پزشکیان 🔺بعد از سخنان رهبری درباره مذاکره با آمریکا آقای پزشکیان و آقای قالیباف موضع گرفتند. درباره اصل و محتوا و لوازم مواضع ایشان نکاتی به نظر میرسد. 🔺هر دو بزرگوار موضعشان دلالت بر تبعیت خالصانه از رهبری داشت. این را باید قدر دانست. زیر سایه این هماهنگی و تبعیت است که وفاق حقیقی شکل میگیرد. اما 🔺نکته مهمی را باید با آقای پزشکیان گفت و آن اینکه بعد از موضع رهبری قیمت طلا و ارز تغییر روشنی کرد. تاثیر روانی این موضع گیریها در قیمتها را همه میفهمند اما از دولت انتظار میرود جایی که این تغییر قیمتها به ضرر پذیرفتن آن تصمیم مهم سیاسی است، مراقبت از این تغییر قیمتها چند برابر شود. من شخصا دلیل روشن و کافی برای اینکه دست جریان غربگرا در افزایش قیمتها در کار است در دستم نیست. اما اینقدر میفهمم که تلاش دولت جایی که تصمیم حاکمیتی به این اهمیت گرفته میشود باید برای تثبیت قیمتها در این مقطع چند برابر شود. صرف همراهی زبانی و خواندن اشعار اقبال لاهوری در این مقطع کافی نیست. دولت باید همراهی خالصانه اش را در عمل نشان دهد. کمترین و اولین گام جلوگیری از تغییر ناشی از جو روانی است. تا ماجرای قیمت ارز تبدیل به اهرم فشاری در دست غربگرا ها نشود. 🔺اما نکاتی با برادر بزرگوارم آقای قالیباف: بین استدلال شما برای عدم مذاکره با آمریکا و استدلال رهبری تفاوت های آشکاری وجود دارد. 🔹رهبری نکته اصلی استدلال را روی ذات تجربه شده آمریکا میبرد. لازمه این استدلال آن است که بالکل مذاکره با آمریکا ممنوع است همانطور که بود. اما شما استدلال را روی درخواست آمریکا برای خلع سلاح ایران میبرید. این حرف غلط نیست اما لازمه اش آن است که هر وقت آمریکا برگردد به موضوع هسته ای فقط، مذاکره بلامانع است. 🔹رهبری درباره آمریکا سخن میگوید و اتفاقا تصریح میکند که ترامپ و اوباما در عهد شکنی فرقی ندارند. شما نکته تاکید را روی شخص ترامپ میبرید نه حتی جمهوری خواهان چرا که او قاتل سردار سلیمانی است. اساسا قاتل سلیمانی بودن در این مساله اینقدر مقوله کلیدی نیست که ذات خبیث آمریکا نقش دارد. معنای جمله شما این است که اگر کس دیگری بود حالا در این باره فکر میکنیم. 🔺این نقدها را به آقای قالیباف عزیز و پزشکیان بزرگوار از آن جهت انجام دادم که متوجه باشند نقش جدی در بسط گفتمان مقاومت در این مقطع زمانی دارند و اگر دقت در فهم و اجرای اندیشه رهبری نداشته باشند چه بسا ناخواسته باعث تضعیف آن شوند. از خدای منان توفیقات بیشتر این دو بزرگوار را خواستارم. @ali_mahdiyan