eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
366 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
‏هویت ایرانی 🌱«غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» یعنی چی؟ و چگونه محقق میشود؟ اول از همه عرض کنم این متن را کلا برای کسانی مینویسم که دو ویژگی داشته باشند؛ اولا نه در شعار بلکه از عمق جانشان عزم یک سیلی سخت تری به دشمن داشته باشند ثانیا کسانی که بنا دارند روی حرفهای رهبر فکر کنند 🌱‏شاید مهمترین سخنرانی که رهبری این مقوله را معنا کرده است دیدار با صدهزار بسیجی باشد. غلبه نرم افزاری چیست؟ میفرماید: «در مقابله‌ی جهانی حرف اوّل را قدرت نرم‌افزاری میزند قدرت نرم‌افزاری یعنی منطق، یعنی استدلال یعنی حرف نو حرف نویی که تعیین‌کننده‌ی زندگی باشد سخن نو به میان آوردن» 🌱‏هیمنه پوچ استکبار یعنی چی؟ ایشان در همان دیدار میگوید: «با تصویرسازی غلط سعی میکنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند؛ هم تصویر غلط درباره‌ی ایران، هم تصویر غلط درباره‌ی خودشان، هم تصویر غلط درباره‌ی اوضاع منطقه. یکی از تصویرهای غلط آنها این است که وانمود میکنند در موضع قدرتند» ‏خلاصه عرض کنم باید با تصویر سازی و روایت دشمن درگیر شویم. آنهم با تصویر و روایتی که بر اساس نظام اندیشه درست ارائه میکنیم. 🌱رهبری در یک سخنرانی مهمترین چالش امروز ما را «چالش فکری» میداند. تصویر سازی و تحریف و انحراف، مهمترین برگ برنده دشمن است. یعنی ساختن ذهنیت عمومی 🌱‏تصویر سازی غلط همین است که به مرور خود را در وضعیت بن بست و ناامیدی میبینیم. دچار خودحقیرپنداری میشویم. و یا از سوی دیگر احساس امید به دشمن و اعتماد به او از سبک تحلیل و نظام محاسبه و نوع تصمیماتمان بروز میکند. چگونه باید در این جنگ نرم افزاری غلبه پیدا کنیم؟ 🌱‏باید به خودمان برگردیم. به هویت ایرانی مان. یک راه کشف هویت ایرانی خودمان نگاه به نمادها است. رهبر حکیم، نماد ایران و هویتی ما را معرفی کرد. اگر یک جهاد وسیع نرم افزاری را شروع کنیم که با تک تک جملاتمان مانند یک تالار آینه، هویت حاج ق.ا.س.م را زنده کنیم، به خودمان بر میگردیم. 🌱‏بروز عزت و شجاعت ایرانی هم فرهنگ و هم مسوولینی که پیام حقارت و ذلت و وابستگی میفرستند بر ملا میکند. درایت و عقلانیت هم بعد مهمی از انقلابی گری را به ما اضافه میکند، همان بعدی که بخشی از انقلابیون را متفاوت میکرد نسبت به او. معنویت و اخلاص هم بر آرمانجویی و مبارزه ما سایه میاندازد 🌱‏خلاصه آنکه راه حل امروز ما زنده کردن مکتب و هویت حاج ق.ا.س.م است. این هم انتقام و سیلی سخت به دشمن است. هم راه کمک به مردم برای عبور از این دوران سخت هم راه خلاصی از مسوولین با «هویت دو تابعیتی» است. راه غلبه نرم افزاری بازگشت به هویت خودمان است. هویتی که تفصیل حاج ق.ا.س.م است. @ali_mahdiyan
🔻به نظرم شهید حاج ق.ا.س.م را باید شهید نظام اسلامی دانست به چند دلیل اولا وصیت نامه او که بیشترین تاکید آن به لحاظ محتوایی، نظام اسلامی بود 🔻ثانیا به دلیل آنکه سبک زندگی و جایگاه او، نماد نظام بود. تعاملات او، تصمیمات او، بروزات او 🔻‏ثالثا در دورانی دفاع از نظام اسلامی میکرد که تصویر برخی آرمانجویان انقلابی از آقای جمهوری اسلامی، یک تصویر سیاه خودحقیر پندارانه بود او در این فضا با شجاعت و صراحت اعلام میکرد «همین امروز برای همین نظام اسلامی، میارزد خون پاک هزاران شهید بر زمین ریخته شود» (کنگره شهدای گیلان) 🔻‏رابعا ضربه ای که به او زده شد، ضربه به کل ساختار نظام جمهوری اسلامی قلمداد شد، لذا سیلی که ایران زد، به تعبیر رهبری سیلی به ساختار استکبار بود. و این چیزی غیر از انتقام از افراد بود 🔻خامسا احساس مردم بعد از شهادت او شکسته شدن نماد قدرت و اقتدارشان بود یک احساس عمومی 🔻‏سادسا در دوران بروز ضعف حوزه های علمیه در دفاع نرم افزاری از نظام اسلامی، او کفن خود را داد تا رابطه قلبی و معنوی با مراجع را بروز دهد و بعد در وصیت نامه اش همه مراجع را به مراقبت از نظام توصیه کرد. اتفاقی بی سابقه و بی نظیر 🔻‏برخی از رفقای جوان آرمانجو و انقلابیم به صراحت میگویند ما انقلاب اسلامی را مقدس میدانیم و نظام را نه. برای این جان میدهیم برای آن نه. در هر حادثه کوچک و بزرگی «آقای جمهوری اسلامی» را خطاب میکنند میپرسیم چرا مسوولین را خطاب قرار نمیدهید میگویند مشکل اصل نظام است. 🔻‏بعدها درباره معنای نظام اسلامی بیشتر خواهم نوشت. اینکه چرا به عقیده امام خمینی حفظ آن اوجب واجبات است و از حفظ جان امام زمان بالاتر است. و اینکه چرا رهبری میگوید من نظام نیستم. با من هم مخالف هستید، نظام مقدس اسلامی مان را مراقبت کنید اینکه چرا سردار شهید، آگاهانه ‎ شد @ali_mahdiyan
آقای جمهوری اسلامی یعنی کی؟ ۲ 🌱ندیدن صورت مساله، مساله را حل نمیکند. نگرانی رهبر از سبک آرمانجویی جوانان انقلابی که دائما به آنها تذکر داده و میدهد، یعنی یک گیری این وسط وجود دارد «نگذارید این مطالبه‌ی شما و اعتراض شما اعتراض به نظام اسلامی تلقّی بشود؛ این مهم است؛ دشمن منتظر این است»(۲۸_۲_۹۹) شده تا کنون از خودتان بپرسید، او دقیقا نگران چیست؟ و مگر ما چه کرده ایم که چنین نگرانی شکل گرفته؟ 🌱نظام اسلامی چیست؟ نظام اسلامی یک مفهوم ذهنی نیست. مثل یک ساختمان بی روح هم نیست بلکه «یک موجود انسانی است»(۲۵_۷_۸۵) کسی میتواند این موجود را بشناسد که بلد باشد جامعه را با نگاه کلان ببیند. آن شمایل و ساختاری که جامعه به خود میگیرد که با آن اراده کند و حرکت کند، نظام است. «نظام اسلامی، یعنی هندسه‌ی عمومی جامعه اسلامی» (۲۱_۹_۸۰) 🌱هر جامعه ای مثل انسان اراده میکند اما اراده جامعه در کلان ترین شکل و سوگیری کلی جامعه، با یک ساز و کاری انجام میگیرد. هندسه کلی جامعه است که این اراده را پیاده میکند. « نظام اسلامی یعنی ترتیب اداره‌ی کشور، همان‌طوری که اسلام گفته است... این کار را هم ملت ما با موفقیت انجام داد. قانون اساسی تنظیم شد؛ آرایش و چینش سیاسی به وجود آمد؛ مردم‌سالاری دینی بر این مملکت حاکم شد»(۲۸_۵_۸۴) ساختار کلی قانون اساسی منشور رسمی این واقعیت است روی کاغذ. این همان حقیقتی است که در رفراندوم دوازده فروردین مردم به آن آری گفتند. یعنی جمهوری اسلامی. 🌱حالا بیایید برگردیم به تعبیر رفقای انقلابی که حتی بعد از سخنان رهبری هم بیاناتشان در این جهت کمتر نشد که تیزتر هم شد. تعبیر « آقای جمهوری اسلامی» یعنی کی دقیقا؟ یادم هست در یک مناظره ای دوستی به من گفت فرق من و تو این است که تو مشکل را برخی مسوولین میدانی و من کل سیستم. این یعنی چی؟ مقایسه ایران با اسراییل در ماجرای خراب کردن خانه پیرزن و یا مقایسه با نظام شاه و امثالهم یعنی چی؟ آنهم به نام آرمانهای انقلاب و اصلا اگر نظام را نزنی در نگاه اینها انقلابی نیستی محافظه کاری و ماله کش. 🌱برگردم به وصیتنامه شهید حاج ق.ا.س.م که سراسرش توجه به حفظ این حقیقت بود. و آن جمله معروفش در جمع انقلابیون که رابطه و مراقبت از جمهوری اسلامی از شوون عاقبت به خیری است. باز هم درباره حقیقت نظام اسلامی و هویت خواهم نوشت. ان شاء الله @ali_mahdiyan
آیا همین نظام جمهوری اسلامی را میگویید؟ همین مقدس است؟ 3 🌾 این جمله از حاج ق.ا.س.م را شنیدید؟ « قربانی مهم است، اما مهم‌تر از قربانی آن چیزی است که انسان برای آن قربانی می‌شود. عظمت آن چیزی که برایش قربانی می‌شود مهم‌تر از خود قربانی است. امام حسین عظیم است اما اعظم از امام حسین علیه السلام آن چیزی است که امام حسین برای آن قربانی شد»(کنگره شهدای گیلان) 🌾 پیگیری این جمله به طور کلی مهم است اما وقتی بدانیم از زبان شهید س.ل.ی.ما.ن.ی ادا شده برای مان مهمتر خواهد بود. او معتقد است آن هدف که همه شهدا برای آن شهید شدند اسلام است. حالا اسلام از منظر او یعنی چی؟ «امروز دفاع از نظام اسلامی مساوی است با دفاع از اسلام»(کنگره شهدای گیلان) 🌾 اینها تعجب بر انگیز نیست. تعجب انگیز این جمله او است: «این نظام هم دیروز ارزش این را داشت که ۸۰۰۰ نفر برای آن شهید شوند و هم امروز ارزش این را دارد که هزاران نفر دیگری درراه آن شهید شوند. این نظام اسلامی است.»(شهدای گیلان) چرا نظام این میزان اهمیت دارد؟ چرا به اعتقاد او نظام تبلور اسلام است. همین نظام. 🌾قبلا توضیح دادم که نظام غیر از افراد است غیر از ساختارهای جزئی است. غیر از سیستم بروکراتیک و دیوان سالاری اداری و دولتی است. رهبری میگوید: «اين نظام، نظام اسلامى است؛ همه‏ كسانى كه به اسلام اهتمام دارند، بايد از اين نظام دفاع كنند. چه بخواهند، چه نخواهند. چه از فلان كسى كه در رأس نظام است، خوششان بيايد، يا نيايد. چاره‏ يى نيست؛ اگر ازاين كسى كه در رأس نظام است، خوشت نمى‏آيد، دعا كن كه خدا عوضش كند؛ ولى بايد نظام مورد دفاع قرار بگيرد - از سوى هر كسى كه به اسلام معتقد است - اين نظام، پرچم اسلام است.»(22-4-76) 🌾 نظام از شخص رهبری مهمتر است. از شخص حضرت امام مهمتر است. حفظ نظام از حفظ جان امام زمان نیز مهمتر تر است به قول حضرت امام که میگوید: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر عج باشد اهمیتش بیشتر است. برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا میکند برای اسلام»(صحیفه امام ج15 ص365) نظام غیر از افراد است چه خوب باشند چه بد. نظام ساختار تصمیم گیری کلان یک جامعه توحیدی است. که با رفت و آمد افراد تغییر نمیکند. رهبری میگوید: «یک آگاهی انقلابی، یک کمال سیاسی، در ملّت ایران به توفیق الهی به وجود آمده است که میتوانند تفکیک کنند بین نظام انقلابیِ «امّت و امامت» و بین تشکیلات دیوان‌سالاری؛ [بااینکه] در یک جا انتقاد دارند، امّا از اصل نظامی که به وسیله‌ی انقلاب به وجود آمده است، با همه‌ی وجود دفاع کنند.اینکه میگوییم انتقاد داشته باشند، نه‌فقط انتقاد از دولت یا قوّه‌ی قضائیّه یا مجلس؛ نه، ممکن است کسی از شخص این حقیر هم انتقاد داشته باشد. این انتقاد هیچ منافاتی ندارد با ایستادگی پای نظام اسلامی، نظام انقلابی، نظام «امّت و امامت»؛ نظامی که با انقلاب این ملّت و با فداکاری این ملّت به وجود آمده است و صدها هزار شهید در راه این نظام در طول این چهل سال به قربانگاه رفته‌اند»(29-11-96) 🌾 او البته حساب کل مردم را از برخی از جریانات جدا میکند. در میان انقلابیون و آرمانجویان اما سبک انتقادات به نظام اسلامی میخورد و او همواره از این نکته جوانان را برحذر داشته است. «نگذارید این مطالبه‌ی شما و اعتراض شما اعتراض به نظام اسلامی تلقّی بشود؛ این مهم است؛ دشمن منتظر این است»(۲۸-۲-۹۹) ✍️ سوال این است که چه کسانی و چه شیوه هایی از انتقاد، نظام اسلامی را نشانه گرفته که باعث تذکر دائمی رهبر به جریان انقلابی میشود؟ چرا ایشان در این زمینه به انقلابیون و آرمانجویان تذکر میدهد؟ چه نگرانی از قبل ایشان متوجه مطالبه گری و جریان نهی از منکر است؟ چگونه باید جریان امر به معروف و نهی از منکر را سامان داد که به اعتراض به نظام اسلامی منجر نشود؟ درباره چیستی نظام اسلامی و مبانی جملاتی که در بالا از قول رهبران انقلاب و شهید عزیز نظام اسلامی بیان شد و همینطور درباره سبک انتقاد در دامن نظام اسلامی هنوز هم باید نوشت و ان شاء الله ادامه خواهم داد. @ali_mahdiyan
چه چیزی نظام اسلامی را حفظ کرده؟ 4 🌾 او معتقد بود «جمهوری اسلامی، امروز سربلندترین دوره خود را طی می‌کند»(وصیتنامه) آیا غلو میکرد؟ آیا حرف بی دلیل میزد؟ استدلال او چه بود؟ این جمله همان است که در بیانیه گام دوم که خیلی از انقلابیون و آرمانجویان آن را جدی نگرفته بودند به صدای بلند تبیین میشد:«آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است»(بیانیه گام دوم) آن چیست که سردار شهید میبیند و رهبری توضیح میدهد اما بخشی از انقلابیون آرمانجو نمیبینند و از کنار آن عبور میکنند. اولین و مهمترین دارایی این مردم ایجاد و حفظ «نظام» است. چرا؟ مگر نظام چقدر اهمیت دارد؟ سردار میگوید «والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند»(وصیتنامه) 🌾 یادم میاید از برخی از رفقای انقلابیم این سوال را پرسیدم و آنها عصبانی شدند. نمیدانم چرا؟ اما اینجا هم این پرسش را از شما میپرسم جواب مرا بدهید خوشحال میشوم. سوالم این بود که امروز همه قدرتمندان عالم میخواهند نظام اسلامی را از بین ببرند. چرا موفق نمیشوند؟ چه چیزی نظام را حفظ کرده؟ این قدرتی که نظام اسلامی را حفظ کرده چیست که نتوانست نظام محمدرضاشاه را حفظ کند. او که همه قدرتهای عالم پشت سرش بودند. اگر میگویید مردم نظام را حفظ نکرده اند پس چه کسی و چه قدرتی حفظ کرده؟ 🌾 شهید حاج ق.ا.س.م میگفت: «بدانید که می‌دانید مهمترین هنر خمینی عزیز این بود که اول اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد»(وصیتنامه) او معتقد بود امام با اسلام در جان امت انقلاب ایجاد کرد و با این ملت انقلاب کرده نظام اسلامی را شکل داد و آن را حفظ کرد.(کنگره شهدای گیلان) 🌾 این یعنی روح انقلاب در جان امت زنده است. رهبری در بیانیه گام دوم میگوید: «انقلاب ...در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده‌ی ملّی را که جان‌مایه‌‌ی پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد»(بیانیه گام دوم) این ایران انقلابی است که نظام را میسازد و مهمتر اینکه آن را حفظ میکند: «انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمیشود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمیبیند، بلکه از نظریّه‌ی نظام انقلابی تا ابد دفاع میکند.»(بیانیه گام دوم) 🌾 پس نظام اسلامی یعنی نظام انقلابی. نظامی که به قول امام «فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است»(منشور روحانیت ج21 صحیفه) پس صورتش صورت دین است و هویت و روح آن نیز انقلاب و تحول روحی است که از ملت ایران آغاز شده و در جان امت ریشه دوانده. اگر در کارآمدی یک نظام اسلامی همین یک نکته را فقط میگفتیم که موفق شده است انقلاب را در جان مردم حفظ کند سخن به گزافه نگفته ایم. 🌾«از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است.»(بیانیه گام دوم) و این یعنی مردم با نظامشان انقلابشان را حفظ کرده اند. @ali_mahdiyan
چگونه اقدام سیاسی کنیم که به نظام آسیب نخورد؟ ۵ 🌱به محض آنکه اهمیت و قداست نظام اسلامی را مطرح میکنیم به سرعت با این پرسش مواجه میشویم که خوب چگونه اقدام سیاسی کنیم و چگونه مطالبه گری کنیم که به نظام ضربه نزنیم؟ 🌱میتوان کلیاتی را در این جهت بیان کرد. اما مشکل اصلی دادن یک تصویر جزیی و الهام بخش است. مثلا بگوییم مثل فلان کس. سبک و سیره رهبران انقلاب الهام بخش است. اما واقعا به جز آنها شاید سیره سردار هم راهگشا باشد. 🌱جالب است که او کسی است که رفتارهای سیاسی اش مورد اعتراض جدی جریان های سیاسی بود. آرمانجویان انقلابی او را متهم میکردند به هاشمی چی بودن، لاریجانی چی بودن، قالیباف چی بودن و ... بعد مرگ هاشمی درباره او گفت:«هاشمی همانطور که از اول بود تا آخر بود فقط تاکتیکهایش عوض شد. و الا او استکبار ستیز و صهیونیزم ستیز بود» ارتباط او با هاشمی صمیمانه بود و جلسات محرمانه و دوستانه داشت. در ماجرای تهدید روحانی به بستن تنگه هرمز نامه ای خطاب به او نوشت و گفت « این همان روحانی است که میشناختیم و هست و باید باشد.... دست شما را میبوسم» این رفتارها باعث شد که برخی رفقای انقلابیم درباره اش میگفتند او بصیرت سیاسی ندارد ولو آدم خوبی است. اما رهبری بعد از شهادتش گفت:«در عرصه سیاست هم او شجاع بود و هم با تدبیر» 🌱کلید مساله در مقوله نظام اسلامی است که دارای دو رکن کلیدی امام و امت است و در تقابل با دشمن( کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از رهبری در بحث ولایت را ببینید.) ، رفتار او هر چه بود همراه با تقویت این هر دو و درگیری با دشمن بود. 🌱آن سخنرانی که درش دختران بی حجاب را هم مانند دختران خود میداند دیده اید حتما. او میگوید با این مرز کشی های اجتماعی و سیاسی مردم را از خود جدا نکنیم. سخنان او در سیل خوزستان که میگفت « دفاع از کرامت انسانی دفاع از حرم است» و حضور میدانی اش، اینها همه توجه جدی او به مردم را نشان میداد. این تصادفی نیست که همه کس زیر تابوت او بودند حتی مهاجرانی حتی تاجزاده. ممکن است بگویید تاجزاده مجبور بود بیاید و رفتارش متناقض بود، بله موافقم اما این چه فشار افکار عمومی مخاطبین بود که او را هم میآورد کف خیابان. 🌱رفتارهای حاج ق.ا.س.م جنس گفتمان سازی دارد حضور پای فیلمبرداری و یا اکران فلان فیلم، حضور جدی و سخنرانیهای ارزشمند او در کنگره های شهدا و ترسیم خطوط گفتمانی صریح در مقابل جریانهای غربگرا و فتنه گر و منحرف و غیره و غیره بدون درگیری لزوما با اشخاص، معنایش این بود که او تخاطبش با مردم است و رویش به سوی آنها است. 🌱نکته دیگر در سبک موضع گیری او توجه به وحدت و انسجام مسوولین بود. هیچ کس نمیتوانست گفتمان و مواضع او را کنار هاشمی و روحانی و ظریف و احمدی نژاد و غیره قرار دهد. او خط گفتمانی اش شفاف بود و جدا. اما خیلی از انقلابیون دوست داشتند که سردار هم مثل فلانی برود داخل جلسه با آقای رییس جمهور مثلا دعوا راه بیندازد و در را به هم بکوبد خارج شود یا قهر کند. یا نیش و کنایه بزند. ولی او اینطور نبود. سخن از صمیمیتش با ظریف و هاشمی مرحوم و دیگری و دیگری روی مخ بسیاری از دوستان بود. انگار نمیشد موضع سیاسی داشت ولی اختلاف و دعوا راه نینداخت. این سبک رفتار بین مسوولین کمیاب بود و هست. بین من و شما هم. 🌱دیگر آنکه آنجا که پای ولایت فقیه به وسط میامد و توهین به او، موضع گیری اش جدی میشد. آنجا که احمدی نژاد به رهبری نامه سرگشاده نوشت تلویحا او را خطاب کرد که «برخی پز اپوزوسیون میگیرند». آنجا که هاشمی نامه سرگشاده به رهبری نوشت موضع گیری روشن خود را نشان داد که «همه ما نسبت به فتنه نباید رودربایستی کنیم» در دهه هفتاد رسما در نامه ای خاتمی را تهدید میکند که « کاسه صبرمان به لب رسیده» 🌱او آدم نظام بود. هیچ کس نمیتواند ادعا کند به اندازه او در مدد دادن به ایران به انقلاب و به نظام موفق بوده. اما این شخصیت خود را در قواره نظام تعریف میکرد. پس مردم را حداکثری نگاه میکرد. خط کشی اش نظام بود و درگیری اش با استکبار و در این چهارچوب تلاش میکرد مردم را حرکت دهد. مردم را رشد دهد. و گفتمان خود را فراگیر کند. کاری که با شهادتش هزاران برابر انجام داد و پیش برد. 🌱خلاصه کنم. انقلابیون و آرمانجویان به این نکته فکر کنند که چرا رهبری مدال بصیرت و شجاعت را در ساحت سیاست به سینه او زد، در حالیکه همه خوب میدانند که سبک اقدامات او با نحوه موضع گیری های ما تفاوت جدی داشت. من ریشه این تفاوت مهم را در مقوله فهم حقیقی او از نظام اسلامی میدانم. @ali_mahdiyan
‏چرا نظام تنها است؟ ۶ 🌱هیچ وقت به این فکر کرده اید که چرا سردار شهید در وصیتنامه اش انقلابیون را و مجاهدین را در کل عالم خطاب میکند به اینکه «جمهوری اسلامی مرکز اسلام و تشیع است»؟ چرا باید انقلابیون را به حفظ نظام وصیت کند؟ چه نسبتی بین مخاطب و پیام هست؟ 🌱‏رهبری میگفت« نظام اسلامی هم مقتدر است و هم مظلوم» چرا مظلوم؟ او این جمله را بارها به زبانهای مختلف تکرار کرده است. حاج. ق.ا.س.م همین تعبیر را در وصیتنامه چندین بار درباره شخص رهبر به کار برد. علت مظلومیت چه بود؟ من از شما میپرسم چه کسانی به صورت خودآگاه و حقیقی مدافع نظامند؟ 🌱‏ابتدای انقلاب چپهایی مثل شریعتی که کنار کتابهایشان «لا» مینوشتند، هویت نفیی شان جدی تر از اثباتشان بود. راستهایی مثل عزت الله سحابی هم میگفت ما میدانستیم چه نمیخواهیم ولی نمیدانستیم چه میخواهیم. بازرگان «انقلاب ایران در دو حرکت» را نوشت و مدعی شد حرف اثباتی که مطرح شد واگرا شدیم 🌱‏جریان «انقلابیون نفی محض». اینها ماندند و زاد و‌ ولد کردند. اینها مابازایی در کل عالم داشتند. همه چپها و مبارزین مدرن که نفی محضند. این ها یک دسته. دسته دیگر چسبیدگان به قدرت بودند. بله اینها مدافع نظام بودند. اگر خیلی ها حالشان به هم میخورد از کلمه نظام دلیلش اینها هستند. 🌱‏حمله به اینها حمله به نظام قلمداد میشد. نفی اینها نفی نظام قلمداد میشد. هر کس از نظام طرفداری میکرد انگار دارد از این بی عرضه ها و دو دوزه بازها طرفداری میکند. چرا جای دور بروم همین اواخر در تبلیغات انتخاباتی یکیشان تهدید میکرد که «مگر میشود به دولت حمله کرد و نظام آسیب نبیند» 🌱‏دقیقا شبیه کسانی که قبل انقلاب به اسم اسلام عدم مبارزه با شاه را تئوریزه میکردند، اینها به اسم نظام، عدم مقابله با اندیشه و فرهنگ وابسته و غربیشان را تئوریزه میکردند. خروجیش شده بود کند شدن حرکت انقلاب در جهت عدالت یعنی کند شدن حرکت اساسا. حتی چه بسا در مقاطعی عقبگرد و انحراف 🌱‏و در این میان، نظام مثل همیشه مظلوم. نظام یعنی مردم یعنی رهبر یعنی کلیت ساختار و تشکیلات ولایی که در قانون ترسیم شده بود. خیلی ها درش بودند که زحمت میکشیدند گمنام و چه بسیار در معرض اتهام. چه فخر.ی. زا.ده ها و چه س.ل.ی. ما. نی ها. اکثرشان برخاسته از همین مردم 🌱‏عده ای برای پیروزی های انتخاباتیشان ژست مخالف و اپوزوسیون میگرفتند، انگار نه انگار خودشان در تمام عمر نظام، مسوول بوده اند. اما از روحیه انقلابی و عدالتجویی مردم استفاده میکردند. به نظام چنگ میزدند که پیروز قدرت شوند. برخی حتی وقتی مسوول هم میشدند گارد اپوزسیون بودنشان حفظ میشد 🌱‏عده ای هم خیال میکردند انقلابی بودن یعنی چنگ و دندان نشان دادن و دعوا راه انداختن نمیدانستند مجروح اول نظام خواهد بود کم کم برخی حزب اللهی ها را که باید حافظ نظام میبودند تبدیل کردند به یک جریان سیاسی همیشه در رقابت تا اهمیت نظام و اصل حضور مردم برایشان کمرنگتر باشد از رای 🌱‏اما آنانکه خالصانه انقلابی بودند با نظام سلوک میکردند. که الله ولی الذین آمنوا یعنی «نظام الهی» که یخرجهم من الظلمات الی النور یعنی «سلوک». و اگر به قول آوینی «عاقبت ما بروز باطن ما باشد در آینه دهر» حق دارد که سردار شهید کلید عاقبت به خیری را نصرت نظام جمهوری اسلامی بداند. 🌱‏راستی این جمله او را در وصیتنامه اش دیده اید که به خداوند میگوید: «معبود من ....بارها تو را دیدم و حس کردم» دقیقا بعد از این جمله است که میگوید مرکز قداستهای عالم، جمهوری اسلامی است. و چقدر ‎ هنوز مظلوم است هر چند مقتدر. @ali_mahdiyan
امامان جامعه حقیقتا ‏آدم های نظامند ‎ ۷ 🔻 دین اسلام یک صورت رفتار ظاهری دارد؛ حقوق و تکالیف. شمایل کلی این ظاهر به قول امام روح الله، حکومت است «حکومت فلسفه عملی همه فقه است» چون دین منطبق بر خلقت است و خلقت عالم، بروز اراده الهی است. یعنی دین اگر پیاده شود صورت حکومت الهی نمایان میشود. 🔻‏رهبری میگوید از امام پرسیدم، «کی این نکته به ذهنتان خطور کرد»امام پاسخ داد «یادم نیست ولی آنقدر میدانم که همیشه در اندیشه عمل به تکلیف بودم» حالا اگر صورت و ظاهر دین حکومت است، واقعیت دین در وجود انسانها و امتها خود را نشان میدهد. و انسانها و امتها با این صورت ظاهری رشد میکنند. 🔻‏حالا شنیده اید این جمله حاج ق.ا.س.م را که میگفت«اگر قله مرتفع بود، دامنه زیبا میشود. تاثیر امام بر جامعه ما بیشتر از تاثیر همه حکومت در بیش از ۵۰ سال بوده. امروز تاثیر مقام معظم رهبری در مصونیت و تدین و معنویت جامعه ما بیش از تاثیر یک حکومت است»(کنگره شهدای گیلان) 🔻‏او هر جا اتصال به جمهوری اسلامی را مطرح میکند اتصال به رهبر حکیم و مظلوم را هم بیان میکند. حال آنکه او میداند نظام چیزی غیر از افراد است. دلیلش چیست؟ چون ظاهر نظام، واقعیت و باطن و حقیقتی دارد که آن حقیقت در وجود امت شکل میگیرد. و نقش قله ها در جان امت حیاتی است. 🔻‏شبیه کلاس درسی که حال و هوای علمی و پژوهشی دارد و نقش شاگرد زرنگها و تلاش کننده ها در این حال و هوا جدی است. حقیقت نظام، هویت ایران است. ایران انقلابی و برخاسته. ولی نقش قله ها در این انقلاب و برخاستن قابل چشم پوشی نیست. 🔻‏قله ها در واقع آدم نظامند بلکه بروز واقعیت نظامند. مثل خود سردار که قله بود او در وصیتنامه اش میگوید «معبود من بارها تو را دیدم و حس کردم نمیتوانم از تو جدا بمانم» او این شعر را از قول قله ها میخواند که ارنی بگوید آن کس که تو را ندیده باشد تو که با منی همیشه چه جواب لن ترانی 🔻‏قله ها دامنه را زیبا میکنند و این نقش امامان جامعه است که میگویند بیا نه اینکه برو باید متصل شد به امامان جامعه او توصیه به اتصال به رهبر میکند و رهبر توصیه به اتصال به او آدم نظام، هم تمام زندگیش خرج نظام میشود و هم باطن نظام یعنی ولایت و معنویت، بیش از همه در وجود او بروز میکند. @ali_mahdiyan
آدم نظام، ‏صاحب دو چشم است ‎ ۸ 🌱قبول دارم همراهی کردن با نظام اسلامی کار دشواری است همانقدر که حاج ق.ا.س.م بودن، نیاز به یک رشدی دارد که برای همه حاصل نمیشود. مهمترین ویژگی اش این که باید صاحب دو چشم باشی. باید جامع باشی. سیدمقاومت درباره سردار شهید گفت «مهمترین ویژگی او جامعیتش بود» 🌱‏نظام اسلامی،هم درش حاکم الهی و ولایت فقیه هست هم درش حاکمیت مردم و مردمسالاری که به قول قانون اساسی، همان هم شعبه ای است از حاکمیت الهی یعنی حاکمیت خدا در نظام الهی دو جلوه داره حکومت ولی فقیه و حکومت مردم نسبت این دو نه فقط در فضای حقوقی و سیاسی بلکه در رشد خودمان هم مهم است 🌱‏یک چشممان به مردم یک چشممان به ولی فقیه یک چشممان به آرمانها یک چشممان به واقعیت یک چشممان به عزت یک چشممان به حکمت و مصلحت یک چشممان به آزادی یک چشممان به سعادت یک چشممان به معنویت یک چشممان به سیاست و امام میگفت این داشتن دو چشم همان صراط مستقیم است چقدر ضربه خوردیم از تک چشمها 🌱‏سردار شهید در ماجرای سیل خوزستان میگفت:«دفاع از کرامت این مردم دفاع از حرم است» از کنار این جمله ساده نگذرید.او هم «علی مع الحق» را میبیند و هم «الحق مع علی» نور خدای پراکنده شده که اگر دنبال نور او هستی باید برایت مهم باشد «کرامت مردم» یعنی آدم نظام، هم ولایی است و هم مردمی 🌱‏رهبری بارها و بارها گفت «اصل اول معارف نظام اسلامی توحید است و اصل دوم کرامت مردم» «اصل اول اصول مکتب امام اسلام ناب است و اصل دوم حاکمیت مردم» که این دومی هم ریشه در اولی دارد. در این نگاه قداست ملازم عصمت نیست که تا چیزی را مقدس دانستیم عده ای اعتراض کنند که راه نقد را بستید. 🌱‏راستی ابتدای وصیتنامه سردار را با دقت بخوانید. جملاتی متناقض دارد. هم میگوید«دستم خالی است» هم میگوید «ثروتی در دستانم هست» عجیب نیست؟ هم فقر خود را میبیند و کرم و کرامت او و هم نور او را میبیند، گسترده، حتی در اعضا و جوارحش. او این ها را بلد نبود فقط، بلکه اینگونه بود حقیقتا 🌱‏بعد در مقام شمردن ثروت هایش هم باز صاحب دو چشم است و جامع. هم میگوید «دستم به سوی تو بلند شد» هم میگوید«دستم را به سر زانو زدم و بلند شدم» هم «اشکم بر حسین فاطمه جاری بود» هم «اشکم در دفاع از مظلوم روان بود» هم«پای برهنه در حرم گذاشتم» هم « با این پا در دفاع از دینت دویدم» @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺🔺🔺🔺 🔻🔻🔻🔻 ⏰ به مناسبت سالگرد شهادت و با توجه به دغدغه ایشان پیرامون ترویج اندیشه ولیّ فقیه در حوزه و دانشگاه، امشب ساعت 22 خبر مهمی در صفحات مجازی منتشر خواهد شد... 📌 با ما همراه باشید 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺🔺🔺 📺 پای درس خمینیِ مشهد 📺 🌀 به مناسبت سالگرد شهادت سلسله جلسات پای درس خمینیِ مشهد (واکاوی کتاب ) رونمایی می شود. 📢 : حجج اسلام: پارسانیا، یزدان پناه، امینی نژاد، عالم زاده نوری، وکیلی، فلاح، رهدار، عبداللهی، موسوی، مهدیان 💠 علاقه‌مندان از تاریخ 12 دی ماه 1399 می توانند از طریق سایت خانه طلاب جوان www.khanetolab.ir اقدام به خریداری محصول نمایند. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f @ali_mahdiyan
چند توییت درباره نه دی ⚡️‏وسط راه پیماییها و شلوغیهای تهران همون روزهای اول بعد انتخابات چند تا جوون که دستبند سبز بسته بودند و شال سبز، دیدند من لباس روحانیت تنمه اومدن با اعتراض گفتند حاج آقا این درسته به ما توهین میکنند؟ پیشونیشون رو بوسیدم گفتم من اگر معذرت خواهی کنم شما میبخشید؟ گفتند بله چرا نبخشیم؟ ⚡️‏رفیقم روز عاشورای هشتاد و هشت وسط درگیریها بود. بهش گفتم، کسی جرات نمیکنه روز عاشورا جلوی چشم مردم بی ادبی کنه به امام حسین احتمالا بی احترامی از این باب بوده که مثل اینکه وسط هیات دعوا راه بندازی. بی حرمتی به هیاته. از این باب بوده. درسته؟ نگاهم کرد و گریه اش گرفت و گفت: ⚡️‏کاش همین بود. خودم دیدم یکی آبجوش ریخت روی سر زن چادری. دنبالش کردم رفت توی کوچه بن بست ، پرچم متبرک به نام ابالفضل العباس را برداشت و میزد به اسافل بدنش. چند تا رفیقش هم براش دست میزدند. واقعا حاج قا.س.م راست میگفت این بیشرفها حاکم بشن هیچی از مقدسات نمیگذارن. هیچی. همین ⚡️‏‏شام غریبان روز عاشورای ۸۸ توی هیات نشسته بودم. رفیق هیاتیم که سبزی بود اومد و گفت امروز چه جنگی بود. اونجا بودم. حالتونو گرفتیم. یکی از رفقای دیگرم گفت جنگ کجا بود؟ موبایلش رو در آورد و فیلمی از سوت و کف و توهینها به پرچمها نشونش داد، جا خورد. با بغض گفت ولی من نمیدونستم... ⚡️‏در ایام مقدس نه دی خوب است یادی کنیم از ‎ کسی که همان ایام به رفقای ما گفت: «ماجرای تقلب افسانه است. اما اگر علنی بگویم پایگاه اجتماعی ام را از دست میدهم.» دلم سوخت برای آن پایگاه اجتماعی بی مایه ای مثل این ترسو. و لعن الله امه سمعت بذلک فرضیت به ⚡️‏نه دی یعنی اونها که دم از مردمسالاری میزنند و جلوی رای مردم میایستند لایق این مردم نیستند. یعنی اونهایی که مقابل قانون میایستند و دم از جامعه مدنی و قانونی میزنند درغگویند. یعنی اونهایی که شق عصای مومنین کنند، دو قطبی درست کنند، اینها خائنند. نه دی روز برائت است و لعنت @ali_mahdiyan
انقلابی های بی ربط به نظام ۹ 🔻از وقتی یادداشتهای شهید نظام رو شروع کردم عکس العملها مختلفه. ولی اونکه از همه بیشتر عذاب آوره اینه که عده ای تخیلات خود را درباره چیستی نظام اسلامی به رهبران انقلاب و سردار شهید نسبت میدهند. 🔻طرف آخوند هم بود توی یک مناظره به من میگفت: نظام اسلامی یعنی وکالت فقیه و دموکراسی، حتی پیامبر هم حق حکومت نداشت. بعد میگفت اینکه حفظ نظام را امام خمینی اوجب واجبات میداند یعنی این. طلبه ای از نزدیکان به احمدی نژاد هم بود. گفتم آخه خدا خیرت بده لااقل حرف توی دهان امام نگذار. امام ولایت فقیه را قائل بود. 🔻‏ولایت فقیه یکی از دو رکن نظام اسلامی است به قول سردار شهید هم این رکن شرعی است و هم عقلی. (وصیتنامه) امام هم این اصل را هم به صورت شرعی و هم عقلی تبیین کرده.(کتاب حکومت اسلامی و اجتهاد و تقلید) من که معتقدم رسیدن رفقای احمدی نژادی به این تحلیلها دلیل دارد. 🔻اینها دوستان من بودند، تغییراتشان را از نزدیک دیدم. نه اینکه خیال کنید سر بحث زندان افتادن بقایی با سردار درگیر شدند نه. در آن نامه سیصد نفره شان هم رفتار ایران را در منطقه، سلطه جویی دانستند. چون نمیفهمیدند این راهبرد دفاع است نه صدور انقلاب. و اساسا کم کم به این فهم نزدیک شدند که یک نوع آنارشیسم دینی را طراحی کنند. 🔻‏حرفهای چپ های مدرن که کوبیدن بر طبل آنارشیسم است در مقابل سبک حکومت مدرن غربی که مردم را عملا برده قدرت میکند، گرفتند و مابازایش را تولید کردند با شمایل دینی. چرا؟ چون وقتی بنا شد سبک رفتار یک نفر ملاک حق و باطل باشد، چنین خواهد شد. 🔻‏من موافقم رفتار احمدی نژاد را برای فهم سبک اقدام سردار، نگاه کنیم. از باب تعرف الاشیا باضدادها. او به دو قطبی اجتماعی دامن میزد، خیلی تواناتر از حتی حسن روحانی. ایجاد دو قطبی باعث میشود مردمسالاری که رکن نظام است تبدیل شود به اکثریت سالاری. چون در فضای درگیری و جنگ هر طرف رای بیاورد همراهی طرف دیگر را ندارد 🔻‏او تقریبا با همه ارکان نظام درگیر شد از رهبری تا رییس دو قوه دیگر تا سپاه تا شورای نگهبان تا حتی وزرای خودش. خیلی از انقلابیون این رفتار را میپسندند اینکه طرف دعوا راه بیندازد و زیر میز بزند و والسلام. شاید به همین دلیل سردار که با مسوولین همراهی میکرد، محکوم بود از منظر ایشان. 🔻‏دیگر اینکه احمدی نژاد به قانون کم اعتنا بود. در یک کلام او حقیقتا آدم نظام نبود. اختلافات امروز بین انقلابیون و حتی بین مردم بخش عمده ای ناشی از سبک اقدام و مدل انقلابیگری و عدالتخواهی او بود. من معتقدم مفهوم و حقیقت نظام اسلامی، میتواند این نوع آرمانخواهی را به چالش بکشد 🔻‏آرمانخواهی بی توجه به نظام آرمانخواهی خالی از عقلانیت آرمانخواهی بی توجه به معنویت و اخلاق آرمانخواهی سوپرمن ساز و سوپرمن بسنده آرمانخواهی تخیلی و توهمی یک راه خوب استفاده از مکتب سردار شهید است. او در وصیتنامه اش همه مجاهدین و انقلابیون را به یک نکته دعوت میکند؛ جمهوری اسلامی @ali_mahdiyan
‏توصیه به کرمان به ایران به کل عالم به علما به اهل سلوک ‎ ۱۰ 🌹وصیتنامه اش رو مرور کنید ببینید انصافا درست میگم یا نه «خواهران برادران مجاهدم در این عالم..جمهوری اسلامی» «ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده اید و جان ها را بر کف دست گرفته اید.. جمهوری اسلامی» 🌹‏«برادران و خواهران عزیز ایران من، مردم پر افتخار و سربلند که جان من و امثال من هزاران بار فدای شما باد....جمهوری اسلامی» «نکته ای هم خطاب به مردم عزیز کرمان دارم، ....اسلام را در این برهه که تداعی یافته در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است تنها نگذارید» 🌹‏«سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ ساله در میدان به علمای عظیم الشان و مراجع گرانقدر...راه صحیح حمایت بدون هر گونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است» «حق واضح است، جمهوری اسلامی» انصافا اگر بخواهیم بگوییم تمرکز وصیتنامه بر چه توصیه ای است،چه بگوییم؟ من میگویم :جمهوری اسلامی 🌹‏جمهوری اسلامی چه هست؟ جمهوری اسلامی چه نیست؟ دقت کنیم. درباره یک امر ذهنی حرف نمیزنیم. «نظام یک موجود انسانی است» (۲۵-۷-۸۵) درباره یک نظام سخن میگوییم نه آرمانهایی مثل عدالت و آزادی و استقلال. همه اینها را بنا است در قالب و با ابزار همین نظام محقق کنیم. 🌹‏جمهوری اسلامی غیر از تک تک افراد است. آنها میایند و میروند و این باقی میماند. این حقیقتی است که به قول رهبری در «بیانیه گام دوم»؛ «تا ابد از آن دفاع میکنیم» خوب به این تعبیر فکر کنید. جمهوری اسلامی غیر از ساختارهای بروکراتیک و دیوان سالار است. (۲۹_۱۱_۹۶) 🌹‏این ساختار دو رکن دارد. ۱. حاکمیت فقیه که نائب امام معصوم است. و نیابتش هم عقلا و هم شرعا قابل اثبات است. ۲.حاکمیت مردم که به قول قانون اساسی حکومتشان بر خودشان بروز حکومت الله است. این همان صورتبندی ولایت است( رجوع کنید به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری) این امری حقیقی است 🌹‏هندسه عمومی جامعه توحیدی است.( رجوع کنید به کتاب طرح کلی و سخنرانی رهبری ۲۱-۹-۸۰) انقلاب ایران تغییر ساختار تصمیم گیری جامعه از وضعیت شاهنشاهی و استبدادی متکی به بیگانه بود به ساختار امامت و ولایت. اگر میبینید چهل و چند سال است ایران در مقابل طاغوت های عالم است دلیلش این است 🌹‏از خود پرسیده اید چرا همه کشورهای قدرتمند دنیا چهل سال است با ما درگیرند. علتش این است که بنا است روی پای خود بایستیم و عبد کسی نباشیم جز خدا. اگر میبینید فشار نظامی و موشکهایشان روی شهر ها فرود میامد و هواپیمای مسافربری را زدند دلیلش این بود که ریشه نظام مردمند. 🌹‏اگر میبینید هجوم فرهنگی دهه هفتاد به بعد روی مردم بود،دلیلش این است که ریشه نظام مردمند. اگر میبینید هجوم اقتصادی شان فشار اصلی اش روی توده مردم است که چه بشود؟ که تصمیمشان عوض شود. مگر چه تصمیمی از مردم باید تغییر کند؟ 🌹‏این آن چیزی است که باعث میشد حکومت شاه با پشتیبانی همه قدرتهای دنیا نماند، اما جمهوری اسلامی با فشار «همه جانبه» «همه قدرتها»ی عالم باقی بماند. رفقا! خواهش میکنم، التماس میکنم بعد از گریه و اشک و عکس و کلیپ و سرود پخش کردن از سردار، لااقل روی وصیتنامه اش تمرکز کنیم. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببينيد: برشي از جلسات 🔸 عنايت و نظر خاص حضرت زهرا (س) و حضرت حجت (ع) به نظام جمهوري اسلامي. 🎙 استاد ⏳ مدت زمان: 3:48
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📺 منتشر شد... 💠 به مناسبت سالگرد شهادت ، سلسله جلسات ((پای درس خمینیِ مشهد)) (واکاوی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) منتشر شد. 🌀 علاقه‌مندان جهت تهیه این محصول به سایت خانه طلاب جوان مراجعه نمایند. 💻 لینک مستقیم تهیه محصول: http://www.khanetolab.ir/khomeini-khorasan/ 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انا لله و انا الیه راجعون ستون محکمی از حوزه علمیه قم فروریخت حالا حقیقت ثلمه را درک میکنیم. چطور جای او پر خواهد شد؟ @ali_mahdiyan
‏اینکه نهاد علم مطیع ولایت باشد، در حالیکه حقیقتا علم هم علم باشد و نه تقلید، افسانه نیست، او این حقیقت را به تماشا کشید. اینکه همه سطوح دانش از بنیادها تا سطح را در خدمت حرکت انقلاب و نظام آوردن، و علم را نافع کردن، افسانه نیست، او به تماشا کشید.‎ مصباح ، مصباح حوزه بود. خاموش شد @ali_mahdiyan
‏محاسبه با خط کش نظام‎ ۱۱ 🌱توجه جدی سردار به مقوله نظام چه دلیلی داشت؟ چرا تمام تمرکزش در وصیتنامه روی این موضوع بود؟ آیا او میخواست صرفا مدح نظام کند؟ که یک لذتی ببریم؟ میخواست بگوید نکته مهمی است«جمهوری اسلامی»؟ خوب؟ این همه چیز مهم، چرا این؟ میخواهد بگوید مهمترین است؟‏خوب باشد چه دلیلی دارد که توصیه شود؟ 🌱 آیا ذهن راهبردی سردار هم اینجا محاسبه ای کرده که امروز توجه دادن او به این نکته از همه چیز دیگر مهمتر است؟ این همه آرمان، این همه نکته خوب و درست، این همه امر مهم، او چرا «نظام» را انتخاب کرده؟ 🌱‏من معتقدم وقتی یک انسان راهبردی اندیش و کلان نگر ، یک مدیر با نگاه های عمیق ولی کلان و ناظر به حرکت، توصیه ای میکند، باید یک استدلال راهبردی نیز برای این میزان تمرکز در کار او پیدا کنیم. بگذارید چند نکته را اضافه کنم. 🌱اولا رهبری مدتها است که اعلام میکند، این نظام مظلوم است ‏ثانیا او در نقد جریان انقلابی بارها است تاکید میکند مراقب باشید، نظام را نزنید( نمونه اش دیدار دانشجویان ۹۹) ثالثا او معتقد است زمانه، زمانه تحول است. و تحول بدون نظام و رهبری بیراهه است( چهارده خرداد۹۹) رابعا او بیانیه راهبردی گام دوم را با توجه جدی به مقوله نظام شروع میکند 🌱‏همه اینها اولا نشان دهنده وجود یک خلا جدی در حرکت آرمانجویی انقلابیون است بگذارید چند مثال بزنم: در قصه برجام تمرکز گفتمانی دولت ، ضرورت گفتگو و امید به آن بود. تمرکز گفتمانی رهبر اما بر مسیر بازگشت به توان داخل و استعدادهای کشور و اقتصاد مقاومتی بود. 🌱اما تمرکز گفتمان انقلابیون ‏نقد برجام و تیم مذاکره کننده بود، وقتی پیش رفتند و نتیجه چندانی هم نگرفتند احساس ناامیدی از کل ساختار نظام حاکمیت شکل گرفت. در قصه بنزین فاصله رفتار انقلابیون با رهبر بیشتر خود را نشان داد او به صراحت نظام و تصمیم گیریش را پشتیبانی میکرد اما انقلابیون اول خواستند باور نکنند بعد هم که دیدند ماجرا جدی است بخش عمده ای نقد را به سبک اجرا بردند و بخش قابل توجهی ناامید از نظام شدند. 🌱‏در پشتیبانی های مکرر رهبر از دولت و توصیه های مکرر به مجلس برای مدد و همراهی با دولت نیز همین نقدها جدی بود. حتی در مقوله ضربه عین الاسد، بعد شهادت سردار، رهبری این واقعه را ‏یوم الله دید و اینها نشانه ضعف و سستی نظام. 🌱در ترور دانشمند مظلوم هسته ای ماجرای بی اعتمادی به ساختارهای کلان حاکمیت جدی تر شد به گونه ای که نظام را در حفظ امنیت و اقدام متقابل متهم میکردند. سطح بحث سردار قداست نظام و جان دادن معصومین برای آن بود و سطح اینها فشالت و ناکارآمدی 🌱‏این یعنی چی؟ یعنی اولا احساس ناامیدی آرمانجویان و جلوداران انقلاب. و این یعنی ضعف در حرکت. تا جایی که بخش عمده ای به نام عدالت بحث را بردند به نقد و نفی نظام اسلامی اینها میگفتند باید قانون اساسی تغییر کند و ما در دوران دولت سازی اسلامی نیستیم بلکه عقبتریم. 🌱توان جنگ رسانه ای و ‏جهاد امید نبود و نتیجه اینکه قدرتی که باید خرج پیشبرد انقلاب میشد خرج ضربه زدن به داشته ها میشد. عملا قدرت تقابل با سیطره رسانه ای و هیمنه پوچ دشمن کم میشد. و جریان تحریف قدرت میگرفت. ثانیا وجه اثباتی بود، بکارگیری نظام برای عبور از مشکلات که درباره این نکته دوم بیشتر خواهم نوشت. @ali_mahdiyan
‏سیلی و انتقام ‎ ۱۲ ⚡️اگر مفهوم نظام رو نفهمیم یعنی چی، خیلی از امور را نخواهیم فهمید. مثلا اینکه ضربه عین الاسد چند میارزید؟ چرا یوم الله بود. مثلا چرا سیلی سخت تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» است؟ چرا تشییع جنازه سردار سیلی سخت بود؟ ⚡️‏شاید بگید بی ربطه اما تو وسط هیاهوی فتنه ۸۸، ناگهان خبر کهریزک پخش شد. ظلم و جنایت و قتلی که اونجا اتفاق افتاده بود. بعدها جناب روحانی وقتی میخواست کابینه اش رو که توش اصحاب فتنه حضور داشتند، تطهیر کنه گفت: یک عده فتنه رو راه انداختند یک عده کهریزک رو. ⚡️‏اما همون ایام رهبری گفت این دو عدل هم نیستند این ها قابل مقایسه نیستند. یکی از جاهایی که عنوان اصل و فرع رو بکار برد، همونجا بود. کهریزک فرع بود فتنه اصل،چرا؟چون فتنه ظلم به نظام بود و کهریزک ظلم به فرد. هر دو بدند هر دو ظلمند، اما این کجا و اون کجا. ⚡️توی ماجرای ضربه به عین الاسد ‏یک نظام به صورت رسمی اعلام میکنه انتقام میگیره، بعد به یک نظام دیگر که به لحاظ قدرت و جایگاه حقوقی در دنیا تسلط پیدا کرده، سیلی میزنه. جلوی چشم دنیا. اونهایی که میگن چند تا ساختمون خراب شد، مگه چندتا آدم کشته شد؟ اینها متوجه نمیشن انتقام اساسش در جنگ اراده ها است، اراده نظام ها. ⚡️‏تازه عین الاسد نقطه آغاز یک فرایند طولانی تر بود، این را همه رهبران مقاومت اعلام کردند، ولی این جماعت نمیشنیدند. اگر این برتری در اراده نظام حق بر نظام استکبار رو بفهمیم خواهیم فهمید چرا خروج او از منطقه سیلی سخت تری است و چرا غلبه نرم افزاری جوانان انقلابی نیز سیلی سخت تر ⚡️‏وقتی غلبه نرم افزاری نیست، جریان تحریف و انحراف کار میکنند. یعنی روایت دشمن بر ذهنها چیره میشود. یعنی از ترور فخر.ی. زاده ضعف نظام یا همان «آقای جمهوری اسلامی» را میفهمند، از صبر برای زمان انتقامش، نیز ضعف آقای جمهوری اسلامی را میفهمند، از ضربه به عین الاسد هم ضعفش رو میفهمند، ⚡️‏حالا برگردیم به وصیتنامه سردار، نگاه کنیم به میزان تاکید او بر شخصیت آقای جمهوری اسلامی، همانکه به قول رهبری، «مظلوم است در عین اقتدار». غلبه نرم افزاری را رهبری سیلی سخت تر نامید یعنی این روال خراب شود. این ذهنیت کرم خورده بیمار تغییر کند و امور را درست ببینیم. آن وقت حتی ⚡️‏حتی اینکه انتقام از عاملان و آمران و بلکه شریکان خواهیم گرفت اما در زمان «ممکن»، منظور از این «امکان» را خواهیم فهمید. اصلا «نظام» در کانون توجه ما خواهد نشست و «مصلحت» او و نه این و آن، برایمان اساس میشود. «نظام اسلامی» میشود حرم، میشود قبله و همه چیز خود را با آن تنظیم میکنند. ⚡️‏تازه میفهمیم تشییع جنازه آنچنانی بعد از ماجرای فتنه بنزینی یعنی چی؟ ضربه به عین الاسد در آن زمان یعنی چی؟ وقایع عراق و افغانستان و لبنان و حتی تا همین اواخر در عراق و تهدیدهای مکرر ایران نسبت به ترامپ و پمپئو و دیگران یعنی چی؟ خواهیم فهمید مبارزه ای را که اساسش اراده نظام ها است ⚡️‏آن وقت به جای نق و نوق کردن، به جای بی اعتمادی به نظام پراکندن، به جای سنگ زدن به این حقیقت مقدس و مقتدر ولی به شدت مظلوم، آستین بالا میزنیم و وارد فرایند ‎ میشویم. و غلبه نرم افزاری، یعنی روایت اقتدار و مظلومیت ‎، همانکه سردار شهید به خاطر او جان داد @ali_mahdiyan