eitaa logo
بر پا
6.4هزار دنبال‌کننده
589 عکس
320 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو شیخ مجتبی نامخواه شیخ علی مهدیان درباره عدالت @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📘 آیین رونمایی از کتاب ((آزادی یعنی آزادی)) («آزادی» در منظومه فکری ) 🌀 باحضور: آیت اللّه محسن اراکی 🕰 زمان: دوشنبه، ساعت ١١ 🏠 مکان: خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بیانات آیت اللّه اراکی در مراسم رونمایی کتاب ((آزادی یعنی آزادی)) 📘 این کتاب، یک کتاب علمی است 📕 علمیّت این کتاب باید ترویج شود 📗 این کتاب باید کتاب درسی شود 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
تقوای جامعه بر اساس روایت امام حسین علیه السلام ⚡️شنیده اید یکی از امام حسین ع پرسید میخواهم گناه نکنم چه کنم؟ حالا فرض کنید مدیر یک جامعه به نمایندگی از کل جامعه سراغ امام حسین ع میرود و میپرسد برای اینکه از عهده ضعفها و خطاهای جامعه بر بیاییم چه کنیم؟ اگر امام حسین ع بخواهد این جامعه را مخاطب قرار دهد، چه جوابی به او میدهد؟ 🌹ابي عبدالله عليه السلام: اِفْعَلْ خَمْسَةَ اَشْياءَ وَ اذْنِبْ ماشِئْتَ: فَاَوَّلُ ذلِكَ: لا تَأكُلْ رِزْقَ اللّه ِ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. وَالثّانى: اُخْرُجْ مِنْ وِلايَةِ اللّه ِ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. والثّالِثُ: اُطْلُبْ مَوْضِعاً لايَرَاكَ اللّه ُ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ. وَالرّابِعُ: اِذا جاءَ مَلَكُ الْمَوْتِ لِيَقْبِضَ رُوحَكَ فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِكَ وَ اذْنِبْ ما شِئْتَ. وَالخامِسُ: اِذا اَدْخَلَكَ مالِكٌ فى النّارِ فَلا تَدْخُلْ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ. «بحارالانوار، ج 75، ص 126» 🌱هر یک از این بینشها وقتی تبدیل به باور میشوند در ساحت جامعه، فرهنگ و گفتمان جامعه بر این اساس شکل میگیرد، و آنگاه است که تقوای جامعه در آن ساحت بروز میکند. 🔻جامعه ای که نگاهش به دست دیگران است تا باب روزیش باز شود زمین میخورد. در مقابلش جامعه ای که دست خدا را در رزاقیت فعال میبیند و بنابراین رزق را از عمل صالح ناشی از ایمانش طلب میکند و مقابل دشمن میایستد. « در بخش اقتصاد، تقوای جامعه عبارت است از اقتصاد مقاومتی.»(۹۴٫۴٫۲) 🔻جامعه ای که نظام تصمیم گیریش را ذیل تصمیم گیری قدرتهای مستکبر تعریف کند زمین میخورد. در مقابل کسی حکومت الهی را میبیند در سبک رفتار خود نیز حکومت و ولایت الله را به چشم میآورد. «تقوای ملت غیر از تقوای خصوصی یکایک افراد است. تقوای عمومی، یعنی همین که وقتی امام اشاره میکردند، ناگهان همه‌ی جامعه به حرکت درمیآمد. این ملت را باتقوا میگوییم.»(۶۹٫۶٫۲۹) 🔻جامعه ای که درش فساد و بی حیایی زیاد میشود زمین میخورد. فساد و بی حیایی در حوزه مدیریت در اقتصاد در فرهنگ. در مقابلش جامعه ای است که نظارت الهی را بروز و ظهور میدهد که در آن همه یکدیگر را مراقبت میکنند. «تقوای جمعی این است که جمعها مراقب خودشان باشند. جمع به حیث جمع...در طول این سی سال، ما از این ناحیه ضربه خورده‌ایم. یکی از جاهائی که ضعف نشان داده‌ایم، همین بوده.»(۹۰٫۳٫۸) 🔻جامعه ای که قدرت قدرتمندان عالم برایش خوف آور تر از قدرت خدا است زمین میخورد. در مقابل جامعه ای است که قدرت الهی برایش مهم است و این را بروز و ظهور میدهد. چگونه؟ «اَفَغَیرَ اللهِ تَتَّقون آیا از غیر خدا ملاحظه میکنید؟ خب، غیر خدا یعنی چه؟ ...یعنی قدرتهای غیر خدایی، قدرتهای ضدّ خدایی. ...«پروا نمیکنیم» یعنی ملاحظه‌ی آنها را نمیکنیم.چرا، باید حواسمان جمع باشد امّا از آنها نمیترسیم، فکر نمیکنیم که زندگی ما، سعادت ما، آینده‌ِی ما، سرنوشت ما دست آنها است؛ این لازمه تقوا است»(۹۸٫۲٫۲۴) 🔻جامعه ای که برنامه راهبردی اش و نتایج و ثمرات و آینده خود را بر اساس آرمانهای الهی ترسیم نکند زمین میخورد. در مقابل جامعه ای است که در نظام محاسباتش خللی وارد نمیشود و جهت گیریش را به سمت پیشرفت و تعالی شکل میدهد. «اگر ملتی با تقوا بود، راه پیشرفت، راه ایمان و راه بندگی خدا را ادامه خواهد داد. اگر ملتها تقوا نداشته باشند، همان بلایی بر سرشان خواهد آمد که ملتهای مقتدر دنیا در جای جای تاریخ به آن دچار شده‌اند. آنها دچار غرور، دچار استکبار، دچار ظلم، دچار بدرفتاری و دچار انحراف شدند. مردم را منحرف کردند؛ دنیا را خراب و فاسد کردند و آخر هم خودشان سرنگون شدند.»(۷۲٫۱۱٫۲۹) @ali_mahdiyan
دمسالاری 🔻فلان آقا خیلی وقت است که میرود در فلافلی و شرت فروشی که بگوید من خیلی مردمی ام. این ها نشانه است. در نشانه ها نمانید. این بیماری خیلی وقت است مقابل «لویاتان سالاری» لیبرالها قد علم کرده. لویاتان سالاری یعنی چی؟ یعنی مردم تا لحظه شکل دادن حاکمیت سالارند و بعد برده اند، برده بت خودساخته خودشان. 🔻لویاتان سالاری لیبرالها هم پیشرفت کرده البته. دم انتخابات که میشود یادی هم از مردم میکنند. کنار صندوق رای میگویند «همه باید عذر خواه مردم باشیم». هم من که گفتم به این دولت رای بدهید هم آنها که در این دولت سرکارتان گذاشتند. چرا عذر خواهی؟ به همان دلیل که قبل از انتخابات هشتاد و هشت دم از مستضعفین و پابرهنه ها و رای و نظر مردم میزدیم و بعد از انتخابات با پررویی مقابل رای مردم ایستادیم. در اندرونمان گفتیم مردم خیلی احمقند. در پشت تریبون فریاد زدیم تقلب شده. تا قبل از صندوق رای برایتان میزنیم برایتان میرقصیم برایتان سجده میکنیم برایتان گریه میکنیم و میخندیم اگر عده ای حاضرند بابت این رای بدهند که جای جلاد و شهید را عوض کنیم، میکنیم تا آن چند دانه رای هم به سبد ما بیاید. ولی خوب در عوض بعدش هشت سال شما برده مایید. 🔻مقابل این جماعت طبیعی بود که «مردم سالاری هیجانی» ظهور کند. مسخره کردن بقیه مسوولین، مسخره کردن قانون و رابینهودبازی، نخبگان کشکند و لحظه به لحظه رای مردم. در ماجرای بنزین آبان ماه رهبری خطا کرد که پشت تصمیم نظام ایستاد، نظام یعنی چی؟ در مقابل دفاع رهبری از استیضاح نکردن دولت باید برآشفت. همه محکومند در نظام مگر آنکه مقابلش ثابت شود که بعید است. اینها همیشه دوست دارند دهه پنجاه باشد. مردمسالاریشان تا قبل از نظام سازی است بعدش به تناقض میرسند. سوپر من وار مقابل آقای جمهوری اسلامی میایستند. و خلاصه عطشی که دولت لیبرال ایجاد میکند باعث میشود این رفتارها همه موجه باشند. 🔻مدل دهه شصتی اش را در قامت شیخ ساده لوح ببینید. همان که ناامیدی بعد از قطعنامه را او تئوریزه میکرد، نظام را متهم میکرد. مقابل امام هم میایستاد به نام مردم. استدلالهایش را بیانش را سبک رفتارش را نگاه کنید ببینید آیا مردمی نبود. چرا بود اما مردمی بودنی هیجانی. اساسا آرمانجویی و عدالتخواهی ساده لوحانه شیخ ساده لوح او را به ناامیدی از نظام میکشید او را به تهمت زدن به این و آن میکشید. او را به خون به دل کردن رهبری میکشید. 🔻آدمها مهم نیستند رفقا مهم این تلقی از مردمگرایی است. این تلقی پیش از انقلاب نگاه به مردم میکرد و میگفت با این مردم، وقت و زمان انقلاب کردن نیست. همینها بعد از انقلاب نگاه به مردم میکردند و‌ میگفتند مردم بریده اند. نسب ظاهرگرایی انقلابی و عدالتخواهی خوارجی به شیخ ساده لوح میرسد. اینها با جریان لیبرال خوبند. جریان احمدی نژاد به خاتمی نامه مینویسد و میگوید متحد شویم یادتان هست؟ شیخ ساده لوح هم با نهضت لیبرالی آزادی رفت و آمد داشت. همه چیز وقتی ظاهرگرایانه شد. خروجی جاهل متنسک و آرمانجو با عالم متهتک لیبرال یکی خواهد بود. 🔻آری عذرخواهی خاتمی و شرت خریدن ضرغامی و گل زنی روحانی و تهمت زنی احمدی نژاد همه و همه یعنی مردمسالاری مظلوم است. @ali_mahdiyan
طعم شعار امسال ❤️دیشب رفته بودم خونه چند تا از عروس دامادها. همونها که عید غدیر خطبه عقدشون رو خونده بودیم. چند ساله پول جمع میکنیم تا مقابل سنتهای قدیمی و غلط ازدواج که عروسی کردن رو مشکل میکنه بایستیم. پول مراسم جشن ساده ازدواج و پول جهیزیه رو کمک میکنیم به شرط مراسم ساده و مهریه معقول. همین چند روزه اعیاد شعبان و عید سال نو دویست و خرده ای ازدواج انجام شد. خوب خیلی موثره، سن ازدواج چند سال تو این منطقه پایین اومده و‌ مردم این منطقه از اون فرهنگهای دست و پا گیرشون دارن دل میکنن ❤️اما چند شب پیش وقتی با افتخار نشسته بودم و داشتم به مراسم جشن عروسی نگاه میکردم و لذت میبردم. یک دفعه جوانی از اهالی روستا اومد جلوم رو گرفت و گفت آشیخ! یه سوال شرعی دارم. گفتم بپرس. گفت به نظرت بهتر نیست فکری هم به حال شغل جوونها کنید؟ کم نیاوردم و گفتم خوب البته هر دو لازمه هم ازدواج ساده هم کار. درست میگفتم اما دقیقا متوجه داغی که پشت سوال او بود نشدم انگار. اونشب کم نیاوردم اما ❤️اما دیشب وقتی رفته بودم خونه عروس دامادهایی که عید غدیر براشون جشن گرفته بودیم، کم آوردم. یه مشت خرت و پرت خریده بودیم و بردیم در خونه ها حال عروس دامادها رو بپرسیم. رفتیم در خونه اول. دیدم آقا داماد نیست. از عروس پرسیدم پس داماد کجا است؟ گفت رفته کیش. چهار ماه میره اونجا چند روز بر میگرده. چی کار میکنه؟ کارگری. دلم گرفت. پرسیدم از زندگی راضی هستی. با یک مظلومیتی گفت بله. ❤️رفتم خونه دوم اونجا هم وضع همین بود داماد نبود. عروس تنها و مظلوم میگفت قول داده یه بار هم منو ببره اونجا رو ببینم. دلم سوخت یعنی عروسی کردند و تو این چند ماه فقط چند روز همدیگر رو دیدن؟ ❤️به حسین رفیقم از نوجوونهای روستا که همراهم بود و راهنماییم میکرد، نگاه کردم. گفت آشیخ اینجا همه میرن کیش کارگری. من خودم از وقتی درسهامون مجازی شده، اینترنت که نداریم. خودم هم میرم کیش و میام. توی یک هتل کارگری میکنم برای مسافرهایی که میان اونجا لذت ببرن. سخته شهر غربت با مردمی با یک فرهنگ دیگه تک و تنها اما بهتر از بیکاریه. ❤️توی دلم خرد شدم. خدایا گناه و کم کاری من و امثال من، فشارش روی شونه این مردمه. طعم شعار امسال رهبری که گفت پشتیبانی و برداشتن موانع تولید، توی این روستاهای دور افتاده که کار برای جوونهاش و امکانات برای رشدشون نیست ، یه طور دیگه ای مزه میشد. به خدا استعداد اینها خیلی بیشتر از خیلیهاست. به خدا عزت و کرامت اینها هم خیلی بیشتر از خیلی ها است. @ali_mahdiyan
عدالتخواهی چهل تکه 🔻جماعتی که میخواهند یک آرمان را تبدیل به یک حزب و جریان کنند. هر کس با آنها نیست عدالتخواه نیست. چگونه میشود با اینها بود تا عدالتخواه حساب شویم؟ 🔻باید اول از همه به آقای جمهوری اسلامی بد و بیراه بگویی. نمیشود نظام را مقدس بلکه مقدسترین مقدسات بدانی و عدالتخواه باشی. 🔻باید حرکت چهل ساله را مایه ننگ بدانی نمیشود به چهل سال حرکت انقلاب افتخار کنی و عدالتخواه باشی 🔻باید به نام عدالت تف کنی توی صورت اخلاق. آدمها را بی آبرو کنی. درباره هرآنچه دقیقا نمیدانی اظهار نظر کنی. هر کس در مدیریت و قدرت هست اول با دیده بی اعتمادی بنگری. باید همه پولدارها را گناهکار بدانی. همه اهل سیاست و قدرت را بی عرضه و فاسد بخوانی. 🔻نمیشود عدالتخواه باشی ولی با این آقایان مشکلی نداشته باشی. کدام آقایان؟ همانها که مخالفین احمدی نژاد بوده اند و حالا نقاد این این جماعتند. اسم حداد عادل را ببری ظالمی. از پناهیان دفاع کنی ظالمی. به ابوترابی خوشبین باشی ماله کشی. باید اصولگرایی را بنی العباس و اصلاح طلبی را بنی امیه بخوانی تا عدالتخواه باشی. 🔻جماعت چهل تکه بی هویت که فقط میدانند با چه کسی قهرند. وقتی بنا میشود با هم باشند اول دعواهایشان است. اسم امام را میبرند اما از دریچه حکیمی و فوکو و شریعتی و چگوارا نگاهش میکنند. وحدتشان در دویی ساختن و نه گفتن به دیگران است اگر اینقدر روی نفی این و آن پافشاری میکنند چون میخواهند از هم نپاشند. و باشند. 🔻جماعتی که برایش رحیم پور و جلیلی هم دیگر د‍مده شده. تکلیفشان با رهبر معلوم نیست با قانون معلوم نیست با «حفظ نظام اوجب واجبات» معلوم نیست با «مصلحت نظام» معلوم نیست. یک روز با فهم خودشان تحریفش میکنند یک روز انکارش میکنند. یک روز سوت میزنند و عبور میکنند. 🔻جماعتی که تا وقتی حیات دارند که خامی و جهالت را بتوان پشت آرمانجویی مخفی کرد. بگویی مراقب باشید که خوارج هم اینطور بوده اند، بهشان بر میخورد. بگویی تاریخ پر است از جاهلهای متنسک به آرمانها که پازل عالمهای متهتک و سرمایه سالار را پر کرده اند، ناراحت میشوند. بگویی منتظری مظهر آرمانجویی ساده لوحانه و ناامید و مقابل رهبر را جلوی چشم بگیرید، رو بر میگردانند. 🔻رهبر نقدشان کند خفه خون میگیرند اسم عدالت را ببرد به خود میگیرند. اینها هستند تا جهالت زنده است. راه درمانشان هم فقط تبیین است و تبیین. امیدوارم بخاطر وجود اینها این شعار مقدس که همه وجود همه اهل بیت فدای آن شد، بین مردم بدنام نشود. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازدواج ساده بیش از دویست ازدواج در ده ها روستا مشارکت در تامین جهیزیه و مخارج عروسی طراحی یک ازدواج با مخارج کم سر زدن به عروس و دامادهایی که در سالهای قبل با این طرح ازدواج کردند تهیه سیسمونی برای بچه هایشان نتایج این طرح کم شدن سن ازدواج و کم شدن جوانان بیکار تغییر سنتهای غلط و دست و پاگیر ازدواج @ali_mahdiyan
محبوبه @ali_mahdiyan
محبوبه ❤️سلام محبوبه خانم! سلام محبوبه جان! از دیروز که به روستایتان آمدم عاشقت شده ام. عاشق آن نگاه معصومت. عاشق آن وقار دخترانه ات. عاشق آن روستای زیبایتان همانکه بین کوهها باید ساعتها میرفتی تا این گوهر را پیدا کنی. «بندنر» یعنی جایی که بند زده اند و زمینی ساخته اند و آنجا درخت نخل نری روییده است. یعنی جایی که از بین سنگهای سخت زندگی روییده است و حیات جوشیده. ❤️محبوبه جان! گاهی با خودم فکر میکنم نکند مثل بعضی بچه ها بیمار شوی و تب کنی. آن وقت این راه طولانی تو را چطور تا بیمارستان برسانند؟ نکند در این راه طولانی زبانم لال مثل بعضی دخترکان و پسرکان .... ولش کن دلم نمیاید بهش فکر کنم. ❤️محبوبه معصومه من! رویم نشد بپرسم هشت سالت است یا نه سال؟ اینجا که تو هستی اینترنت نیست. پس تو این یک سال چطور درس خواندی؟ فدای معصومیتت خجالت کشیدم بپرسم و تو را یاد نداشته هایتان بیندازم. اما خدا میداند دلم را توی روستایتان جا گذاشتم. آنقدر دارایی آنجا بود که دل و هوش را میرباید. ❤️وقتی دمدمای غروب رسیدیم و آهنگ زیبایی به سبک «مجنون نبودم مجنونم کردی» از پشت بلندگو پخش میکردند. دلم شکسته بود. و دلم را خنده های زیبای روستایتان برده بود. ❤️من امید دارم. قسم به آن چشمهای زیبای امیدوارت من هم امید دارم. تو هم مثل «آقا اسماعیل» خواهی شد. دکتر اسماعیل را میگویم. دکتر هسته ای. دکتری که کنارش نشستم و باورم نمیشد. همانکه رهبری برایش انگشترش را فرستاده بود و دعایش کرده بود. دکتر اسماعیل که در همین روستاهای دور از چشم تمدن کثیف غربی مردانه درس خوانده و حالا هیچ آرزویی ندارد مگر اینکه خدمت به ایران کند به انقلاب. آنطور که خودش میگفت. تو هم مثل او خواهی شد. یک زن موفق. مادر موفق. انسان موفق. و من و امثال من به تو غبطه خواهیم خورد آن طور که به دکتر غبطه میخوردم. ❤️محبوبه جان! دلم برایت تنگ میشود. خدای کوههای سنگی پر از حیات بندنر همه آرزوهایت را برآورده به خیر کند عزیز دلم. پ ن: در حاشیه مراسم جشن ازدواج ساده برای دویست و چند زوج. با کمک گروه جهادی محبین ائمه. @ali_mahdiyan
ساده لوح 🔻شاید ظاهر ساده و بیانات صریح و ساده اش را که از صدا و سیما پخش میشد، همسنهای من به یاد داشته باشند. خیلی رک گو. خیلی صریح. مجتهد مسلم. پدر شهید. مجاهدی که هم در جریان انقلاب و هم طراحی قانون اساسی پای کار بود. مورد اعتماد و در کانون توجه اندیشمندان مهم انقلابی مثل مطهری و خامنه ای و دیگران. به گونه ای که برای رهبری بعد از امام مطرحش کردند. آثارش در فقه حکومتی هنوز هم میتواند مرجع مهمی باشد. در حوزه ای که حتی هنوز هم در این جهت کم کار است. 🔻توجه جدی او به مردم و عوام و دردهای آنها یعنی او مردمی بود. زبان صریحی داشت و مطالبه گری میکرد از نظام. از قدرت. که چرا عدالت در حق زندانیان سیاسی اجرا نشد. چرا جنگ در نهایت پیروز نشد. چرا بعد ده سال از انقلاب اینقدر عاقبت منفی و ناامیدکننده ای شکل گرفت. مردمی، مطالبه گر، عدالتخواه، نقاد ناامید از ثمرات ده ساله انقلاب. 🔻اما امام درباره شخصیت او تحلیلی دارد که خواندنی است. اول اینکه اطرافیان مورد اعتمادش لیبرالها و منافقین بودند. اما چرا او به این دو جریان مدد میداد؟ اینجا امام جمله مهمی در تحلیل شخصیت او دارد. 🔻«ساده لوح هستید و سریع تحریک میشوید» ، « از ابتدا ساده لوح بودید و مدیر و مدبر نبودید». این ویژگی یعنی چه؟ این برای امروز ما مهم است. واقعیت آن است که احساسات او بر عقلانیت او چیره بود. وقتی طعم تدبیر و عقلانیت کمتر از احساس میشود انسان پر خطا میشود. 🔻این یعنی نوعی بی تقوایی در عمیقترین لایه وجود ما. امام در کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل بحث حکومت عقل و مقایسه اش با حکومت وهم در مملکت جان ما را مطرح میکند. روی این نکته اساتید اخلاق فوق العاده حساسند. استاد تحریری در نفی کسی که ادعای مربی گری سلوکی داشت توجه به همین تقدم احساسات بر عقلانیت او میدهد و ردش میکند. امام ریشه شطحیات را در عمق جان حتی عارف همین لذت خودخواهانه شخص میداند که در قالب عواطف بیان میشود. بگذرم 🔻ساده لوح بودن در ساحت عقلانیت و تدبیر و احساسی بودن یا حکومت عواطف و احساسات دو روی یک سکه اند. این بیماری را چطور میشود درمان کرد؟ امام میگوید اولا از جایگاه تاثیرگذاری سیاسی اجتماعی دور شوید. چون این روحیه باعث میشود اطرافیان خبیثی پیدا کنید که تلاش میکنند بیچاره تان کنند. این برای کسانی که بنای انتخاب مسوولیت یا اثر گذاری اجتماعی دارند مهم است. 🔻این روحیه باعث میشود شخص به جای مردمگرایی ، عوام گرا باشد. عدالتخواهی اش خالی از عقلانیت و اخلاق شود. باعث میشود شخص کوتاه بین شود لذا تحلیلش از حرکت عمومی انقلاب بر اساس همان احساس اولیه ای است که درک میکند. تفاوت تحلیل امام از دهه اول انقلاب و پایان جنگ را با شیخ ساده لوح مقایسه کنید ببینید آیا تایید میکنید علت ناامیدی شیخ و امیدواری امام به همین نکته بر میگردد یا خیر. 🔻 ارتباط با بازوهای رسانه ای طاغوت و تکمیل کردن پازل آنها دیگر نتایج این رویکرد است. به هر حال به نظرم ماجرای منتظری یکی از مهمترین مقاطع انقلاب است که برای ما آرمانجویان و عدالتخواهان و انقلابیون بسیار الهام بخش است. @ali_mahdiyan
چهارجلسه طرح بحث و گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه اول طرح بحث درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه دوم گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه سوم گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه چهارم گفتگو درباره کارآمدی تاریخی دین خاتم @ali_mahdiyan
چرا در عدالت عقبیم؟ 🔻به قول امام خمینی والعصر اساسا قسم به او است که عصاره است. او همان حقیقت لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم است. جریان تاریخ یعنی حرکت عمومی عالم به سمت ظهور و بروز او که عین عدالت. و لو اتبعت الحق اهوائهم لفسدت السماوات و الارض...این یعنی آنچه خود را به مرور باید با حقیقت تنظیم کند، اهواء مردم است نه بر عکس. عالم گام به گام به سمت حق پیش میرود و نفی ظلم. و اما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض یعنی آنچه در زمین میماند همان است که برای همه مردم نفع دارد و همان هم حق است. 🔻نمودار رشد تاریخی بشر فقط وضعیت خطی ندارد بلکه حالت جهش و ارتقا دارد مثل حرکت روی فنر. انقلاب ها جهش های تاریخند. بعد انقلاب و قبل انقلاب نیز با هم قابل مقایسه نیست. لذا یملا الله به قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و‌جورا در هر جهش تاریخی رخ میدهد. و بروز واقعی اش در انقلاب و قیام قائم است. 🔻اما این حرکت توسط بشریت و جبهه حق پیش میرود. و لو لا دفع الله الناس بعضهم ببعض لفسدت الارض. یعنی حرکت تاریخ توسط جبهه حق پیش میرود. حرکت انقلاب را در این قواره و اندازه باید فهمید. او پیش برنده تاریخ بشریت است برای تحقق عدالت نهایی. عصر خمینی در واقع عصر ظهور و بروز حرکت بشر است به سمت ظهور عدالت. عصر خمینی همان عصر انتظار است. انتظار از جنس حرکت و نه تماشا. 🔻حالا به این پرسش مهم فکر کنیم که آیا از وضعیت پیشرفت عدالت در جامعه خود راضی هستیم؟ هم امت و هم امام جامعه معتقدند که خیر. سوال این است که چرا از این جهت عقبیم؟ برای پاسخ به این سوال هم باید بپرسیم چه کسی قرار بود عدالت را پیاده کند؟ حکومت و نظام؟ بله اما حکومت و نظام هم حقیقتی جوشیده از مردم دارد جمهوری اسلامی هویت آن است و به قول امام خمینی مظهر و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض است. بخواهیم یا نخواهیم برای ملتی که میخواهد روی پای خود بایستد کسی غیر از خودش نیست که فعال و حرکت کننده باشد. خوب چرا مردم در عدالت عقبند؟ پاسخ را در میان پیشروان و‌ خواص حرکت جبهه حق دنبال باید کرد. در میان خوبان. در میان انقلابیون. در حرکتشان و در همراه کردن عموم مردم. 🔻چرا در عدالت عقبیم. چون پیشروان و انقلابیون در عدالت خواهی اشکال دارند. در این سالها عدالت ما یا بنا بوده به تبع سرمایه داری لیبرال و بازار آزاد (بلکه در واقع بازار اسیر سرمایه داران ) محقق شود که خروجی اش معلوم است. یا بنا بوده توسط عدالت خواهی اجباری و پارتیزانی یا سوپرمنی محقق شود یعنی عدالت ظاهرگرا، عدالت بی روح عدالت خالی از عقلانیت و معنویت که خروجیش این است که مردم انقلابی آن را پس میزنند و‌ همراه نمیشوند. 🔻از خود بپرسید چرا بعد از دولت هشت ساله احمدی نژاد با شعار عدالتخواهی یک دولت لیبرال سرکار آمد؟ جوابش ساده است به شعارهای روحانی در انتخابات نگاه کنید، تدبیر ، امید، کلید. یعنی چی؟ یعنی مردم در مدل عدالتخواهی دولت احمدی نژاد، انسداد و بن بست میفهمیدند، بی تدبیری و بی عقلی میفهمیدند. رهبر هم در نوروز نود و دو یکی از اشکالات دولت را عدم استفاده از عقل جمعی برشمرد. ما بقی کاندیداها هیچ یک توان نداشتند خود را در جایگاهی بنشانند که مردم باورشان کنند. 🔻من معتقدم راه حل امروز ما پختگی جوان حزب اللهی است. باید خودمان خودمان را نقد کنیم. باید سبک آرمانجویی و عدالتخواهی ما پخته تر شود. خیلی ها از شخص احمدی نژاد عبور کرده اند اما از سبک عدالتخواهی او نه. باید در عدالتخواهی پخته شویم. نقد گفتمان را لازم داریم بیش از نقد این و آن. نیاز به تواصی به حق و تواصی به صبر داریم. یعنی یک اتصال اجتماعی لازم است باید نقد پذیر باشیم. صحنه دو قطبی که جزو فرهنگ آرمانجویی ما شده اجازه پختگی در عدالتخواهی و آرمانجویی را نخواهد داد. مشکل دقیقا خود ماییم باور کنیم همانطور که راه حل هم خود ماییم. نسل جوان حزب اللهی. @ali_mahdiyan
این داستان واقعی است خیلی واقعی ماجرای دکتر اسماعیل مخلصی @ali_mahdiyan
اسماعیل 🌱اگر خودم نمیدیدم باورم نمیشد. در روستایی دورافتاده، که خیلی از امکانات عادی زندگی درش وجود ندارد، این آقای دکتر تربیت شود. دکتر اسماعیل مخلصی. دوست داشتنی، متواضع ولی اهل اندیشه و اهل همت بلند . 🌱میگفت از روستایشان ساعتها راه میرفته تا خمینی شهر، خمینی شهر حاج عبدالله والی. همانکه به تعبیر رهبر نامش در تاریخ ماندگار خواهد شد. اسماعیل آنجا درس خوانده. 🌱حاج عبدالله نماد مقابله با فرهنگی است که اعتماد و باور به خود نداشت و تو چه میدانی مقابله با یک فرهنگ نه این فرد و آن فرد ، چقدر دشوار است. 🌱به او گفتم خاطره ای از آن ایام بگو. میگفت ذائقه ام تلخ است از برخی معلمها که طوری با ما رفتار میکردند و حرف میزدند که همتمان بلند نباشد. آنها تواناییمان را باور نداشتند. انقدر ذائقه اش تلخ بود از این فرهنگ که برای من عجیب بود. گویا او این درد را با همه وجود لمس کرده بود. 🌱میگفت در دانشگاه شریف که قبول شدم اساتیدی را میدیدم که اینها مسوول راضی کردن دانشجویان بودند برای مهاجرت به خارج کشور. راضیشان میکردند و راه را هم هموار میکردند. باز هم همانقدر تلخ میگفت. تلخی فرهنگ خودحقیرپنداری. 🌱 من بعد از گفتگوی با او یک مانع بزرگ بر سر راه جوشش استعدادهای این کشور را لمس کردم. میدانستم و میدیدم اما با او بیشتر این درد را و این مانع را لمس کردم. مانعی سهمگین تر و ریشه ای تر از فقر و محرومیت و نداری، و آن مانع فرهنگ چشم داشتن به دست غیر و خودحقیرپنداری بود. فرهنگ شیفتگی نسبت به داشته های مادی دیگران. (راستی چه جالب که این ها را در سال رفع مانع از تولید میدیدم) 🌱هر محرومیتی را میتوان نابود کرد اگر این بیماری نباشد. چهل سال است این سم یادگار از دوران طاغوت را ذره ذره از جانمان بیرون میکنیم. و اسماعیل مخلصی نماد جوانه زدن گام دوم انقلاب ما است و فراگیری فرهنگ خالص شدن جان ما از آن سموم مهلک آنهم در کوهستانهای دورافتاده و محروم ولی حاصلخیز و زرخیز این دیار. 🌱او میگفت هیچ وقت کوتاه همتان و ناامیدان نسبت به داشته ها و خودحقیرپندارها نتوانستند مانع تلاشش شوند. 🌱میگفت هر وقت معنوی تر شدم احساس کردم بیشتر انگیزه دارم برای تلاش و خسته نشدن. 🌱میگفت رهبر از طریق یک گروه جهادی مطلع شده بود شرح حال او را، انگشترش را برایش فرستاده بود و دعایش کرده بود. و من این رابطه را عمیقتر میفهمم از یک هدیه. خیلی عمیقتر. 🌱به او گفتیم بیاید و هنگام جشن برای مردم روستایش یک جمله بگوید. آمد و گفت همه ما هر جا که هستیم باید همانجا یک حاج ق.ا.س.م سلیمانی باشیم. @ali_mahdiyan
درباره تفاهم راهبردی ‏۱٫۱۰ بعد از ماجرای عین الاسد، یک جلسه ای بود بعضی فعالهای رسانه ای انقلابی جمع شده بودند، با سردارهای سپاه گفتگو میکردند. برام جالب بود از یک سو بچه هایی که قرار بود عملیات رسانه ای کنن مملو از ابهام و سرگشتگی بودند از یک سو مسوولین هم منتظر بودند اینها کاری کنند ‏۲٫۱۰ من اونجا احساس میکردم کلا جمهوری اسلامی خودش رو توی رسانه بازسازی نکرده. یعنی جبهه رسانه ای ما مختل شده. خیلی وقت پیش وقتی رهبری فرمان آتش به اختیار داد، یک استدلالی آورد که اون هم به اندازه فرمانش مهم بود. او گفت مرکز فرماندهیمون مختل شده پس آتش به اختیار عمل کنید ‏۳٫۱۰ واقعیت اینه چه بپذیریم چه نپذیریم، دنیای امروز دنیای رسانه است. دشمن ما حتی موقعی که تحریم اقتصادی مون میکنه بخش عمده توانش را روی این بعد میگذاره. بعد تحریف. تحریم اگر بعلاوه رسانه نباشه، نمیتونه اراده مردم را تغییر بده. یعنی نمیتونه منتج باشه. اما وضعیت ما چگونه است؟ ‏۴٫۱۰ ما عین الاسد را با خاک هم که یکسان میکنیم، یوم الله یعنی بروز قدرت الهی را که رقم میزنیم، توان روایتش را نداریم. یعنی اصلا به روایتش فکر نمیکنیم. در آن جلسه سرداران میگفتند ما زدیم، شما بروید رسانه اش باشید. این جمله یک مفهوم روشن دارد و آن اینکه ما برای انتقام در بعد رسانه ‏۵٫۱۰ کاره ای نیستیم. یعنی نظام حکمرانی رسانه را سپرده به دیگران و خودش کارهای مهمتری دارد. یعنی جمهوری اسلامی که معنایش حرکت مردم در عین هدایت مرکز است. در ساحت رسانه اصلا خود را باز تعریف نکرده. حکمرانی در حوزه رسانه نمیکند. حالا خودتان بنشینید ببینید چه اتفاقی افتاده ‏۶٫۱۰ شیطان و لشکر شیطنت که فی قلوبهم زیغ است اینها سبک رفتارشان مقابل حقایق این است که روی نقاط مبهم مینشینند فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه. دستگاه مدیریت حق تلاش میکند بر محور محکمات و نقاط روشن صحنه ابهام را روشن کند. اگر صحنه مدیریت ما فقط نقاط کور و غیر شفاف تولید کند ‏۷٫۱۰ خروجی اش چه خواهد بود؟ اینکه رهبر میگوید صحنه مجازی ول است. یک دلیلش آن است که مسوول ما خودش را یک کنشگر در آن صحنه تعریف نمیکند. به نظرم یکی از تفاوتهای رییسی با لاریجانی در قوه قضاییه این بود که رییسی میفهمید قوه قضاییه باید در ساحت رسانه و ذهنیت مردم نقش آفرین باشد ‏۸٫۱۰ در همان سطح اعتماد ایجاد میکرد و ذهنیتها را در اختیار میگرفت. این را میگویم که منظورم را به توییتهای مسخره آذری جهرمی تقلیل ندهید. حالا بپرسیم مجلس برای این حوزه چه میکند؟ همه دعوای ما بر سر بحث شفافیت به دلیل این بود که لشکر جوان انقلابی توان رزم داشته باشد چه در نقد چه ‏۹٫۱۰ چه در دفاع. شورای نگهبان از کجا آماج اتهام است؟ از آنجا که بخش عمده ای از رفتارش را نمیدانیم که چیست و چگونه است. یک سخنگو با پاسخهای دیپلماتیک و کلی به درد درگیری رسانه ای نمیخورد. حالا در همین ماجرای تفاهم راهبردی با چین هم از این زاویه نگاه کنید. بحث این نیست که اطلاعات ‏۱۰٫۱۰ طبقه بندی شرکتهای تجاری برای فرار از تحریمهای ثانویه لو برود. بحث این است که یک مسوولی که وقتی سخن میگوید حرفش شنیده میشود نه یک مدیر یا سخنگوی رسمی کلی گو، بیاید و درباره یک اراده راهبردی دو سه دهه ای تبیین کند، پاسخ بدهد. مردم را همراه کند. تا طرف مقابل از ابهام سود نبرد @ali_mahdiyan
این بیست و سه نفر ❤️ماجرای «این بیست و سه نفر» مال امروز ما است. ماجرای درگیری با جبهه رسانه ای دشمن آنهم با دستهای خالی. ماجرای کشف اراده دشمن پشت سر لبخندهایش پشت سر گل دادنهایش پشت سر رسیدگیهایش و پشت سر دوربینهایش. ❤️ماجرای «این بیست و سه نفر» برایم لذت بخش بود. لذت بوی خاک. بوی خاک پاک ایران. ایران مقدسم. بعد از مدتها یک قرائت درست از خاک ایران را دیدم. همان که طهارت بخش است. خاک لباسهای خاکی که دست روی آن میگذاریم و یکی میشویم. تفسیر خاک وطن را این بیست و سه نفر چه درست انجام دادند. خاک ایران معنا دارد معنای خاک را چه دلفریب به تصویر کشیدند. ❤️ماجرای این بیست و سه نفر قصه امروز ما است.داستان رنج تحریمی که باید با هم تحمل کنیم تا اراده دشمن را شکست دهیم. همه با هم و اگر با هم نباشد فایده ای ندارد. همه با هم بودنی که در بستر تحمل هم و پختگی جمعی حاصل میشود. داستان یک قد کشیدن و مرد شدن جمعی. داستان اتصال به دریای هویت مجاهدین و مبارزین از گوشه سلول تاریک کودکی به دشت وسیع بزرگ شدن . داستان تغییر انسانها وقتی از دالان بلا و مصیبت میگذرند و یک انسان دیگر یک جماعت دیگر یک ملت دیگر. انگار متولد میشوند از رحم خودخواهی با بلا و درد و رنج. یافتن مرز طفل بودن و رشیدشدن. ❤️صبح روز دوازدهم فروردین چه لذتی داشت دیدن این بیست و سه نفر. و چقدر بوی سردار شهید را داشت این فیلم. بوی شهید نظام. رای گیریشان مقدس. وحدتشان مقدس. جهادمظلومانه شان مقدس. خاک ایرانشان مقدس. آرمانهایشان واقعی و مقدس. ❤️خسته نشدم از دیدن این فیلم. تصویرها زیبا بود. بازی ها لذت بخش بود. اتصال فیلم به تصاویر واقعی امروز دلربا و الهام بخش بود. گوشه زندان های تاریک دیدن اقتدار و مظلومیت آقای جمهوری اسلامی یعنی نظام مقدس من، جذاب بود. و چقدر راهنمایان در این فیلم به موقع و به جا راهنمایی میکردند. و چقدر اعتماد به راهنمایان مرتبط بود با فهم و آگاهی جمع. یک تبعیت آگاهانه و از سر فهم در عین راهنمایی شدن. مرز طفل بودن و بزرگ شدن در زندگی ما دائمی است و رمز آن را در این فیلم باید ببینیم. @ali_mahdiyan
جمهوری تخیلی اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد 🔻طرف لیست کرده جملات امام خمینی را قبل از انقلاب که ما دنبال چی هستیم. بعد نوشته مردم به اون چیزی که امام گفت رای دادند. جامعه ای آباد، آزاد، پر از عدل، پر از آرامش، پر از معنویت بعد هم نوشته الان چی؟ الان هم مردم رای میدن؟ 🔻در نظر اینها مردم به یک جامعه تخیلی مطلوب رای دادند نه یک مسیر واقعی جهتدار. چهل و چند سال، هر سال خودشون را با اون وضعیت تخیلی مقایسه میکنند و هی آه میکشند و بعد میگویند تا کی وضعیت حساس کنونی؟ دیگه خسته شدیم. 🔻نمیبینند چهل ساله اراده کلی جامعه ایران تو دنیا با راس استکبار و ظلم درگیریم. میگویند مردم که درگیر نیستند. میپرسیم پس چرا دشمن موشکها را در شهر ها میزد؟ فشار به کی میآورد؟ به مردم؟ مگر مردم چه اراده ای کرده بودند؟ چرا تهاجم فرهنگی کردند؟ تهاجم به کی بود؟ به مردم؟ مگر مردم چگونه بودند که نیاز به هجوم فرهنگی داشتند؟ چرا تهاجم اقتصادی کردند؟ فشار و تحریم اقتصادی به کی است؟ به مردم؟ مگر مردم چگونه بودند. 🔻بهشون بگید اصلا خود شما وجودتون بهترین دلیل است. وجود شما نقض کننده استدلالتونه چرا؟ چون شمایی که درد شعارهای انقلاب داری بعد از چهل و چند سال، و حرفهایت هم خریدار دارد بین مردم. این معنی اش چیست؟ یعنی شعارهای انقلاب زنده است. میدانی مرگ انقلاب به چیست؟ به مرگ شعارهایش در جان و دل مردم. و نظام چه کاری دارد جز حفظ انقلاب؟ چه چیزی شعارهای انقلابی را در جان مردم حفظ کرده؟ خودش حفظ شده؟ میدانستی اصلا حفظ شعارها در جان یک امت موتور حرکت یک جامعه است؟ 🔻با بی شرمی تمام میگوید انقلاب یک سوی میرود جمهوری اسلامی یک سوی دیگر. آن مردمی بود و این غیر مردمی. بپرس چه چیزی مقابل همه قدرتهای دنیا که میخواهند نظام اسلامیتان نباشد، این نظام را حفظ کرده؟ تسلیحات نظامی؟ آن که محمدرضا هم داشت همه دنیا هم پشت او بودند چرا حفظ نشد؟ چه چیزی این نظام را حفظ کرده؟ 🔻اینها جمهوری اسلامی تخیلی را طلب میکنند نه جمهوری اسلامی حقیقی که با اراده مردم پیش میرود. تخیلی بودن آرمانهایشان باعث میشود همیشه ناامید باشند. همیشه داشته ها را نبینند. همیشه قدر داشته ها را ندانند. خدا رحمت کند شهید مظلوم حا.ج.قا.س.م را در همان سال آخر عمرش میگفت همه خوبان عالم و بلکه بهترین انسان عالم که امام عصر عج است جانش فدای همین جمهوری اسلامی. او از همه این جماعت خیالباف واقعی تر این نظام را میشناخت. جماعتی که بیش از وصیتنامه سردار به عکسهای او علاقه دارند. @ali_mahdiyan
وحدت قبل انتخابات 🔻وحدت قبل از این که یک تاکتیک باشه یک عقیده است یک روحیه است یک مسیر واقعیه. اون آقایونی که اسم وحدت رو میارن و منظورشون اینه که به کاندیدای ما رای بدید چون میدونن ته روالهاشون خودشونن، مظهر کثرتند. 🔻اونهایی که دم هر انتخابات به اسم وحدت فضای دو قطبی رو تبدیل میکنن به یک صحنه تعیین تکلیف بزرگترها برای مردم، که تکرار کنند و بقیه تبعیت، دارن ذره ذره مرگ وحدت رو به ملت میچشونن. وحدت توی مردمسالاریه. توی اراده عموم مردم. 🔻شما رو به خدا اشتباه نگیرید. من مثل بقیه اون ور جوبی ها هم نیستم که دم از کثرت و مردمسالاری بزنم تا جا وا بشه برای کاندیدای خودم. مدت ها است گرفتار و بیچاره دم انتخاباتی، ماییم. ما که باید اخلاق زشت حزب اللهی ها رو هنگامی که بوی قدرت به مشامشون میرسه تماشا کنیم. 🔻دعوای مسخره احمدی نژاد قالیباف را یادتون هست؟ همون اصلح نامقبول و صالح مقبول!، دعوای جلیلی قالیباف را چطور، حالا امروز این آقای سردار که استعفا داده و هر جا مینشینه از فسادهای قالیباف میگه که رسواش کنه و روبروش یه مشت سردار دیگه و خبرگزاری شون که به صورت هم چنگ میزنن. زشت نیست؟ بس کنید شما رو به خدا. 🔻نکند انتخابات را که فرصت تعالی مردم است و با هر انتخابی(به خدا با هر انتخابی) هویت آن را که نور است، تبدیل نکنید به همون بازی مسخره شبه آمریکایی در جنگ قدرت ولی اینبار با ریش و تسبیح. وحدت شیعی اول در جان ها رقم میخورد بعد خودش را در یک نفر و دو نفر بودن یا نبودن دم انتخابات نشان میدهد. 🔻شما را به خدا اگر شکست خورده انتخاباتها هم هستید کاپ اخلاق را زمین نزنید نشکنید به لجنش نکشید. فقط با خبرگزاری فارس و جناب معاون سیاسی و کی و کی نیستم با همه مان هستم. من یقین دارم دولت ضعیف فعلی محصول همه بی اخلاقیهایی است که در دوران احمدی نژاد و پیش از آن بین انقلابیون شکل گرفت. رهبری بارها و بارها (مثلا چند روز بعد از استیضاح جناب کردان) فریاد زد که اثر این بی اخلاقیها و ناشکریهایتان را لمس خواهید کرد و سیلی خواهید خورد. و خوردیم. باز هم ادامه دهیم باز هم سیلی میخوریم. پ ن: سخنان رهبری چند روز بعد استیضاح کردان و رفتار زشت مخالفین دولت: «بارها من عرض کرده ام بنی اسرائیل همان کسانی هستند که خدای متعال در قران مکرر میفرماید انی فضلتکم علی العالمین... همین بنی اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند کونوا قرده خاسئین و ضربت علیهم الذله و المسکنه تبدیل شدند به این..... این فضای بی بند و باری در حرف زدن در اظهارات علیه دولت ، علیه کی به خاطر اغراض اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به آسانی بگذرد......بله اینجوری است بعضی از ظلمها بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد. بر اثر رفتار یک عده ای که در گفتار خودشان در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود»(15 -8-87) @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا امام رضا آقا جان موج دیگر کرونا شروع شده. همه حرفها و نقدها و همه و همه جای خود اما این مردم جز تو کسی را ندارند خودت دفع بلا بنما مولای ما و ای ولی نعمت ما چند ماه دیگر زمان انتخاب دیگر این مردم است. مقلب القلوب تویی دلهای این مردم را به سوی نور بازگردان به آن سویی که بت ها و طاغوت های عالم را بشکنند یا ضامن آهو این مردم غریبند و مظلوم... @ali_mahdiyan
انتخابات و ظهور 🌱انتخابات برای یک عده موقف خیلی مهمی نیست. چیزی عوض نمیشود. یکی میرود یکی دیگر میاید. همه هم مثل هم. همه بی عرضه. همه بی لیاقت. همه فکر دعواهای سیاسی خود. همه بی خیال دردهای مردم. همه فقط دم انتخابات به فکر مردم. همه اهل لابی. همه در خانه های راحت و بچه هایی که بی دغدغه درس خوانده اند و در راحتی بزرگ شده اند. همه خانه هایشان بالاشهر. همه اهل شعارهای مشمئز کننده بی عمل. همه فقط گذشته شان انقلابی. پس ولشان کن . وقتی انها درد ما را نمیفهمند چرا اصلا باید به آنها فکر کنیم تا چه رسد به انتخاب کردن و رای دادن به آنها. 🌱اما انتخابات فقط ابزار نیست بلکه خودش موضوعیت دارد. انتخابات نشان دهنده قدرت مردم است. انتخابات بروز دادن آن هویت واحد و قدرتمند جامعه است. وقتی این هویت واحد، خود را نشان میدهد فضا برای رشد تک تک آدمها فراهم تر میشود. وحدت جامعه وجه ایمانی و الهی جامعه است ، در یک فضای ایمانی همه قدرتمند تر و معنوی تر میشوند. «انتخابات ابزاری» بعد از صندوق رای تمام میشود، لذا کسی که قدرت میگیرد با هر مقدار رای هر غلطی پس پرده میکند. اما انتخابات حقیقی با صندوق رای باقی میماند، هر کس رای بیاورد پیش چشم همه است. هر کس، ولو بدترین آدم روی زمین باشد، آن وقت دست قدرت الهی مردم، اجازه نمیدهد او هر غلطی انجام دهد. اصلا جامعه پای کار اجازه نمیدهد متصدیان تشخیص صلاحیت ها هم حتی خطا کنند. جامعه غایب راه را برای خطای مسوولین باز میکند. 🌱اشتباه نکنید. اصلا ماجرا از این هم عمیقتر است. ما در هر انتخابات با چهارتا کاندیدای قد و نیم قد مواجه نیستیم. بلکه با خودمان مواجهیم. ملت با خودش مواجه است. ظلم به انتخابات ظلم به خودمان است. ظلم به نفس، نیز ریشه ظلم های زیادی است در دل جامعه. شیطان یا همان دشمن خارجی نیز به نفسی که به خود ظلم کرده بیشتر امید میبندد. شک نکنید، با بی تفاوتی به انتخابات، امنیت کمتر خواهد شد. شک نکنید تحریم بیشتر میشود. شک نکنید فقر بیشتر میشود. انتخاب نکردن خودش یک انتخاب است باید دید چه نصیبمان میکند. چه میدهد و چه میگیرد. 🌱انتخاب نکردن یعنی فریاد مردم بلند نشود یعنی قدرت مردم خود را نشان ندهد. یعنی هر طور بخواهند تفسیرمان کنند. هر بلایی به سرمان بیاورند. مثل دورانی که پادشاهان با جنگ قبیله ای روی کار میامدند و مردم سرشان به کارشان بود. جامعه ای که فضایش را ضعف و بی خیالی بگیرد، تک تک آدمها در آن با یک زندگی بی روح و بی انگیزه خواهند زیست. بدتر از هر زمان دیگر. در این جامعه قبیله ای حکومت اجنبی زمینه سازی میشود مثل پهلوی بعد قاجار. جامعه غایب که حاضر در میدان نیست به مرور خود را میفروشد به اجنبی به دشمن. 🌱 یک روز یک نادانی میگفت بین بنی العباس و بنی امیه کدام را انتخاب کنم؟ جواب دادم انتخاب نکردن، از هر دو بدتر است.چون به معنای انتخاب اراده شیطان است، از هر دو بدتر است. چون به معنای حاضر نبودن و خود را به دست آنها سپردن است از هر دو بدتر است. چون به معنای خود را رها کردن است. این آدم قدرت تقابل و یا تعامل درست با حاکمان را هم حتی نخواهد داشت. چون نیست. چون از صحنه غایب است. امام معصوم هم مشغول آوردن مردم پای کار بود، دنبال قیام کننده بود. لذا گفت ما انت من رجالی و لا الزمان زمانی. او کنار نکشید و کنار نکشیده، پیروزی او در این است که مردم حقیقتا پای کار بیایند. کنار کشیده ها یا باید لاحکم الا لله سر دهند مثل خوارج یا زیر پای حکومت حجاج به پایش بیعت کنند و به زور تن دهند و البته هر دو هم به یک جا ختم میشود. تکلیف مردم با خودشان روشن باشد با همه چیز روشن میشود. من عرف نفسه فقد عرف ربه. 🌱 آری انتخابات دوران رشد معنوی تک تک ما است. رشد معنوی واقعی جامعه باعث رشد مادی او هم میشود. انسانهای مومن آرامند. پر تلاشند. پر امیدند. صبورند. خسته نمیشوند. آری ، زمان انتخابات در یک کشور، بهار بیداری است. بهار یک انقلاب است. برای همین انتخابات کمر دشمن را میشکند. اگر همه ما ، همه با این نیت بیاییم وسط و کار کنیم در این دوران، حقیقتا هم وارد مبارزه و هم معنویت، میشویم. انتخابات را درست ببینیم. تا معلوم شود چگونه هر انتخابات یک گام ما را به ظهور نزدیک میکند. @ali_mahdiyan