eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
591 عکس
324 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
بر پا: فروپاشی چه کسی؟ ⚡️ به موازات همه فشارها و مشکلات داخلی ما در ایران، اتفاقاتی در دنیا در حال وقوع است که نمیتوان آنها را بی ربط به یکدیگر دانست. و نمیتوان بی اعتنا از کنارشان عبور کرد. ➖اسراییل در مدت کوتاهی از جنگ غزه خارج میشود ولو به قیمت اختلافات جدی در کابینه. ➖فرانسه بستر آشوب میشود و حاکمیتش را به شدت منفعل میکند. ➖عربستان که در باتلاق یمن گیر کرده است برای پنهان کردن خود از فشار افکار عمومی دست به هر کاری میزند اما وضعیتش بدتر میشود قتل خاشقچی و رسوایی ناشی از مرگ کودکان ضعیف یمنی را با هم باید دید. ➖پاره کردن پشت سر هم قراردادهای بین المللی که برجام فقط یک مورد آن بوده است توسط کشوری که اساسا هویتش را قراردادها شکل میدهند معنای روشنی دارد. ➖اختلافات جدی جامعه بین المللی با تصمیمات آمریکا که به کرات خود را در صحن سازمان ملل نشان میدهد امر عادی شده. ➖تصمیم به خروج آمریکا از سوریه به هر غرضی که باشد چه همراه کردن افکار عمومی اش یا در میان بودن پای یک معامله مالی. همه نشان از ضعف جدی آمریکا دارد. ⚡️به نظر میرسد ایران در مقابل جبهه دشمن در وضعیت پنجه در پنجه قرار دارد. اما به قول معروف حریف ما از درون خالی کرده برای او شکستن اراده حریف یک دستاورد حیاتی است. و برای اینکار محتاج کار روانی و رسانه ای است. ⚡️کسانی که مزه همه تحلیلهایشان در چهل سالگی انقلاب ایجاد ناامیدی و عدم اعتماد به نفس در مردم است. راهبردی ترین کمک را در این نبرد نفس گیر به دشمن میکنند. ⚡️به نظر میرسد دنیا آبستن قیامهای خروشانی است و قطعا اگر قیامهای سلسله وار در عالم محقق شود محور قیام در این دنیا ایران خواهد بود. ایران در قیام امت سابقون است. ⚡️نوک پیکان مبارزه اقتصادی و رسانه ای دشمن قطعا مردم هستند و لاغیر و این نشان میدهد که دشمن میداند این اراده مردم ایران است که همه چیز را تعیین میکند. https://eitaa.com/ali_mahdian
شاگرد #شهید_صدر و حلقه وصل مجتهد مجاهد عراق با انقلاب خمینی کسی که آثار علمی او و کلاسهای درسی اش حقیقتا جریان علمی ویژه ای را در حوزه شکل میداد. شمیم فقه مکتب محمدباقر صدر بود در بستر حوزه قم . اهل دوران اقامه فقه بود علما و عملا. . . در بستر اقدام اما یک شخصیت آرام و مقتدر کسی که جریان دوم خرداد بیشترین توهینها را به او کرد و آرام و پر معنا صبر میکرد. دوستش داشتم یک #آخوند_حکومتی بود.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاروان روایت فتنه.... حرکت طلاب از قم به تهران.... چه نکته ای میرحسین را وادار به موضع گیری علنی در قبال این حرکت کرد؟ https://eitaa.com/ali_mahdiyan
کلیدواژه امتداد نه دی تقابل دین سیاسی و سیاست دینی 🌾 امیرالمومنین میفرماید: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى»(خطبه 50 نهج البلاغه) پس اگر باطل با حقّ در نياميزد، حقيقت جو آن را شناسد و داند، و اگر حق به باطل پوشيده نگردد، دشمنان را طعنه زدن نماند. ليكن اندكى از اين و آن گيرند، تا به هم در آميزد و شيطان فرصت يابد و حيلت برانگيزد تا بر دوستان خود چيره شود و از- راهشان به در برد-. امّا آن را كه لطف حقّ دريافته باشد، نجات يابد و راه حقّ را به سر برد. 🌾 شیطان در هر عالمی، با صورت و شمایل همان عالم خود را نشان میدهد. روش او آمیختگی به اموری است که او را قابل تحمل کنند. اساسا باطل برای زنده ماندن و باقی ماندن نیاز دارد با حق بیامیزد. داستان حکمت آمیز شنگول و منگول برای توضیح دادن روش دشمن تشبیه خوبی است. اینکه گرگ خود را شبیه مادر میکند تا درب خانه دل را به روی او باز کنیم و او راه بدهیم. 🌾 دشمن در حوزه به صورت کاملا حوزه است. روحانیت است. دشمن برای انقلاب به صورت کاملا انقلاب است. انقلابی است. شعارها و آرمانهای انقلاب را در دست گرفته است. پروژه اش اساسا انقلاب است. اگر ظاهر عقاید و رفتارها ملاک باشد صورت شیطان را باید شبیه یک انقلابی و یا حتی یک کارگزار نظام یا بلکه یک حوزوی بلند پایه به حساب آورد. صورت داناییها و رفتارها و جایگاه های اجتماعی قداستی ندارد اگر در خدمت اراده و حکومت الهی نباشد و اراده طاغوت را نفی نکند. همه چیز باید تکلیف خود را با مقوله اطاعت حل و فصل کند با مقوله حاکمیت. 🌾 در این سوی میدان نیز قضیه از همین قرار است. سبک اقدام امام باقرالعلوم علیه السلام این بوده که با رفتاری علمی دست طاغوت را قطع کند. کار او صرفا مساله گویی نبوده بلکه همه تلاش علمی او برای خراب کردن دستگاه اعتقادی بوده است که دشمن برای پشتیبانی خود نیاز داشته. او علم در خدمت ولایت الله را ابراز میکرد در مقابل علم در خدمت طاغوت. فریادهای امام حسین علیه السلام بر سر علما را هم ببینید. 🌾 امام رضا را وارد ساختار و حاکمیت طاغوت کردند طرحشان این بود که از نگاه ظاهر گرای مردم استفاده کنند و امام رضا را بی آبرو کنند ولی همگان به خوبی درک کردند که این شخصیت در حال قطع اراده طاغوت است لذا در نهایت شهیدش کردند. معنویت و مناجاتهای امام سجاد و امام کاظم را نیز با همین زاویه نگاه باید دید و فهمید که به شهادت آنها میانجامد. 🌾 طرح راهبردی طاغوت را پیش میبریم یا طرح راهبردی ولی خدا. اگر بنا نداریم اینگونه بیندیشیم در میانه این میدان گاهی خودی را میزنیم و گاهی دشمن. بود و نبود ما هم ثلمه ای به حرکت امام عصر عج نخواهد زد. 🌾 به مرور باید بدنه حزب اللهی ما یاد بگیرد که از ظاهر به باطن عبور کند. قصه نه دی را باید ظهور یک درجه از این بلوغ دانست عبور از همه کسانی که دینشان سیاسی است و نه سیاست شان دینی است نیز ظهور چنین بلوغی را رقم خواهد زد. اگر مردم قدم به قدم به چنین بصیرتی دست پیدا کنند چه شعار مردم مردم بدهید چه شعار عقلانیت و تدبیر یا هر شعار مقدس دیگری که همه شعارهای انقلاب است اینها ارزشی ندارد شما را با اراده و طرح راهبردی حاکم الهی و تقابلتان با طرح طاغوت خواهند سنجید. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
خیلی ها فکر میکنند برای بررسی وضعیت ایران بعد انقلاب باید وضعیت دولتها را بررسی کنیم و به حاکمان بپردازیم. . . از آن خیلی ها عده ای خیال میکنند اگر به بگوییم مقصر خودتان هستید و هر چه مشکلات هست به دلیل رای خودتان است که هست فشار از دوش دولت و حاکمان برداشته میشود. . . من هم معتقدم باید را بر بستر حرکت مردم تحلیل کنیم ولی به نظرم مردم در این چهل سال داراییهایی بدست آورده اند که قابل مقایسه با هیچ دوران تاریخی و هیچ کشوری در امروز دنیا نیست. . . اولا قیام و بیداریشان را چهل سال حفظ کردند و این یعنی بیداری جزئی از خونمان شده. ثانیا ساختار امام و امت را که معنایش فندانسیون کل شریعت و فقه اسلامی است حفاظت کرده اند. و این یعنی موثرترین ویرایش دینی که به حیات خود میتوان زد. . . شکستن استخوانهای طاغوت جهانی و تصمیمی که عزتمندانه خودمان برای تغییر و رشد خودمان میگیریم نقدترین بروزات این رخداد توحیدی است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ بخش اول 🌾 امام فرمود اصل انقلاب این قدر دشوار نبود که حفظ انقلاب دشوار است. همان امامی که میگفت انقلاب ما معجزه الهی بود. کافی است کلیدواژه را در صحیفه جستجو کنید آن وقت با این دریچه در اندیشه امام به انقلاب خواهید رسید. در قاموس اندیشه امام معجزه در این دوران به دست امتها رقم میخورد. اگر کسی میخواهد اراده الهی را تماشا کند باید ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم را بفهمد. آیه ای که تبیین میکند اراده الهی از چه دریچه ای بروز میکند. 🌾 حالا همان امام میگوید، در همان ابتدای انقلاب هم میگوید که حفظ انقلاب دشوار تر از اصل انقلاب است. قرآن را ببینید اولین استدعای انقلابیون این است که ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا است. ببینید که پیامبر خدا بزرگ انقلابی عالم میگوید شیبتنی سوره هود لمکان هذه الآیه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. او که مظهر است و مظهر صراط مستقیم است وقتی پای استقامت امت به میان میاید فریاد میزند که پیر شدم با این حقیقت. استقامت یعنی حفظ قیام. و حفظ قیام حفظ انقلاب است. 🌾 توجه کنید حفظ انقلاب یا همان استقامت باعث میشود یک جامعه قوت پیدا کند. الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه الا تخافوا .... نزول ملائکه یعنی نزول قدرتهای ماورایی عالم. این رمز قوت و قدرت جبهه حق است. 🌾 هویت انقلاب را امام با قیام و یقظه معرفی میکند. او میگوید بیدار شدن یک ملت یعنی قیام. او میگوید یقظه و وقتی رقم میخورد که یک انسان و همینطور یک امت قیام کند. او انقلاب اسلامی را یک تحول روحی میداند که مفهوم قیام به آن اشاره میکند. با این حساب حفظ قیام یا همان استقامت دشوار تر از اصل قیام است. پایان بخش اول https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ بخش دوم 🌾 اهل معرفت و معنویت معتقدند تبدیل قیام به یک ملکه و بلکه یک در انسان دشوار تر از ایجاد قیام است. اگر ثابت کردیم یک امتی که قیام کرده، به مقام قیام رسیده است یعنی استقامت را در وجود خود نهادینه کرده، آن وقت باید معتقد باشیم معجزه ای برتر از معجزه اول انقلاب رقم خورده است. مفهوم مقاومت هم اشاره به همین حقیقت قیام دارد وقتی در مقابل دشمن قرار میگیریم. دشمنی که بنا دارد ما را بنشاند و قیام را به قعود بکشد. 🌾 آیا جامعه ایران بعد از چهل سال در حال قیام است و قیام را حفظ کرده است؟ برای پاسخ به این سوال باید توضیح دهیم که آیا با نگاه به ایران احساس بیداری میکنید یا بی خیالی و غفلت. میگفت روزی که مردم دچار بی خیالی و غفلت شوند روز مرگ انقلاب است. حقیقتا چهل سال است که مردم ایران با همان آرمانهای اول انقلاب مشغول نقد خودشان هستند. با شعارهایشان دولت را نقد میکنند. رهبر را نقد میکنند. قانون را نقد میکنند. با شعارهایشان به همه چیز خرده میگیرند. شاید من موافق رهبری باشم ولی مخالفین رهبر با همان شعارهای انقلاب او را نقد میکنند با همان شعارهایی که من او را اثبات میکنم. 🌾 چهل سال است شعارها و آرمانهای انقلاب زنده است. حتی کسانی که میگویند ما انقلاب را قبول نداریم با همان شعارهای انقلاب و با همان حقیقت انقلاب مشغول نقد انقلاب هستند. ولو اینکه درست نشناسند و درست نبینند. ولی این حال عمومی است که اوج آن را در شهدا و خانواده هایشان میشود دید و نازله اش را در من و ما و دیگران. 🌾 زنده بودن یک امت حاجت اصلی یک انقلاب است. رهبر انقلاب در پاسخ به آن دانشجوی دختر که او را نقد میکرد گفت ولو با محتوای حرفهایت همراه نباشم ولی این حالی که تو داری همان چیزی است که امروز همه به آن نیاز دارند. همان رهبری که در دوران هاشمی لعنت میکند کسانی را که میخواستند کاری کنند دانشگاه سیاسی نباشد و دانشجوها سراغ کارشان بروند. 🌾 حفظ انقلاب را ساده گرفته ایم. حفظ انقلاب را امام خمینی با حضور مردم نشان میدهد. میگوید وقتی مردم حضور دارند انقلاب زنده است. وقتی در هر درصد های بالا و عجیب و غریب از حضور مردم را دارید این یعنی مردم با همین ساختار نظام که برای تغییر و تحول ، مورد اعتمادشان است حضور پیدا میکنند تا شرایط را تغییر دهند. 🌾 شاید دادن خون و جان بالاترین نشانه انقلابی بودن است اما طعم انقلاب را در همین حضور مردم میتوان مشاهده کرد این نشان میدهد یک امت هنوز بیداری را در خودش حفظ کرده است. پایان بخش دوم https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ بخش سوم 🌾 رهبر انقلاب میگوید آقای بهجت به من میگفت این دعا را زیاد بخوانید که یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک.... ای خدای قیام ای خدای تحولهای قلبی و روحی یک امت ای خدای مقلب القلوب دلهای امت را در این قیام ثابت کن . این قیام را تثبیت کن. حفظ انقلاب اساسی ترین دستاورد مردم ایران است. این از اصل انقلاب دشوار تر بوده است. 🌾 حفظ انقلاب همان حالی را ندارد که اصل انقلاب داشت. اصل انقلاب به دلیل تغییر حال و هوای مردم و تغییر ساختارهای حاکمیتی و ویرایش سیاسی کلان کشور یک احساس تحول جدی را با خود به همراه داشت. مثل احساس کسی که غرق گناه است و میکند این حال اولیه خیلی گرم و پر احساس است و بروزات جدی هم دارد. اما حفظ توبه لزوما همان حال را ندارد. حفظ توبه رنج کشیدن میخواهد. رنج وسوسه های عادتها و ملکاتی که قبل از توبه در وجودمان بود که از بین رفتنشان راهی ندارد به جز حفظ همین توبه. 🌾حفظ قیام دست آورد چهل ساله مردم است. اما اگر بخواهم نظام را نیز بررسی کنم باید بگویم برای یک نظام الهی چیزی واجب تر از حفظ قیام وجود ندارد. آن جایی که رگ غیرت امام و رهبری بیرون میزند جایی است که عده ای تلاش کنند مردم را کنار بگذارند. چه با نام و وقتی ایده میدانند که بعد از انقلاب مردم به خانه هایشان بروند چه با نام وقتی در فتنه 88 ایده میدانند که رای مردم را باطل کنیم و چه با نام وقتی ایده میدانند که رای مردم به را کنار بگذاریم و دوباره انتخاب کنیم. و خلاصه هر ایده ای که میخواهد به هر نامی قیام و بیداری مردم را کنار بگذارد. هر ایده سوپر من سازی که مردم را به حاشیه میکشد. 🌾ملتی که قیام میکند فسادها را بیشتر میبیند. اساسا فسادها زمانی که دیده نمیشوند خطرناک ترند. مردمی که فسادهای دوران محمدرضا شاه را در راس و بدنه نبینند و بی خیالش باشند ملت خواب آلوده ای هستند مثل ملت عربستان سعودی مثل ملت آمریکا و کشورهای دیگر . اما وقتی ملت بیدار شد اساسا فساد در راس و یا بدنه مساله اش خواهد شد. این یک دستاورد است. آن وقت ملت با همین فساد ستیزی مسوولین را عوض و بدل میکند. 🌾 برای یک نظام هیچ ارزشی بالاتر از حفظ قیام نیست. اگر نظامی بتواند قیام را ایجاد و حفظ کند این نظام قطعا الهی است و کارآمد است. آنچه خطرناک است این است که فساد ستیزی مردم از بین برود. اگر این از بین برود و مردم نسبت به فساد حساس نباشند این اصلی ترین عامل و راس هر فسادی است. 🌾آنچه در ایران ریشه کن شد ریشه رشد فساد بود و ایجاد ریشه فساد ستیزی که اتفاقی بود که در جان امت شکل گرفته و تثبیت شده است. دیدن فسادها خودش یک ارزش است و مبارزه با فساد ها نیز به تبعش قطعا شکل خواهد گرفت. 🌾حتی اگر دولتها و بدنه مدیران میانی با این تمایل حقیقی مردم همراه نباشند خودشان به مرور تصفیه میشوند و کنار میروند و به حاشیه میروند. این حقیقتی است که چه باور کنیم چه نکنیم به مرور در حال تحقق است. برای چنین ملتی پنهان کردن فسادها مشکل است. شبیه جامعه آخر الزمان که نفاق را نمیتوان پنهان کرد. جامعه ای که خود را شبیه جامعه آخر الزمان میکند فساد را نمیتواند پنهان کند. لذا اگر دست دولتی ها در قصه بیست سی رو میشود یا در اعتمادهای برجامی رو میشود یا اگر دست دولتی ها در فیشهای حقوقی و استفاده از رانتها و زد و بندهای فامیلی و غیره رو میشود همه و همه نشان دهنده این است که مدیریت در یک جامعه انقلابی دشوار است و فساد به سرعت کشف و رسوا میشود. فسادهای اقتصادی و اختلاسها و امثالهم کمترین رقمهای فساد است که در این صحنه کشف و رسوا شده اند. تمام شد https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورت کلان نگری جلسه با شورای بسیج صنعتی شریف https://eitaa.com/ali_mahdiyan
بر پا: 📌 این خود انقلاب است... خود خمینی ✍️ پیش نوشت: مستند «عابدان کهنز» رو با اصرار مسعود دیدم. نه اینکه نخوام ببینم، هی امروز و فردا می‌کردم. مهمترین دلیلش هم این بود که باز کردن دو ساعت وقت برای دیدن یه مستند کار چندان آسونی نیست. امروز هم که شروع کردم به تماشا، رفتم توی تنظیمات پلیر و سرعت نمایش رو دو برابر کردم! بالاخره هرچقدر هم که این و اون از یه مستند تعریف کرده باشند، باز هم دو ساعت خیلیه!چند دقیقه که گذشت، سرعت رو به حالت طبیعی دراوردم و اواخر کار هم که دیگه یه جاهایی رو میزدم عقب و دوباره می‌دیدم. «عابدان کهنز» درباره چیست؟ شهید صدرزاده؟ مسجد؟ کار تربیتی و فرهنگی؟ مدافعان حرم؟نه! عابدان کهنز درباره انقلاب است. نه، حتی درباره انقلاب هم نیست، بلکه این خود انقلاب است. فیلم درباره انقلاب اسلامی حرف نمی‌زند، انقلاب را به تصویر می‌کشد. این خود انقلاب اسلامی است که در یک منطقه محروم و کوچک در حاشیه شهریار آنطور غوغا می‌کند. این خود انقلاب است که کانتینرهای یادگار جنگ را میچیند کنار هم تا پایگاه بسیج درست شود. این خود انقلاب است که می‌فهمد در آن منطقه محروم کار فرهنگی و تربیتیی روی نوجوانها چقدر اهمیت دارد. این خود انقلاب است که وقتی این اهمیت را فهمید، به دستهای خالی‌اش نگاه نمی‌کند، یاعلی می‌گوید و از هیچ، مسجدی بنا می‌کند. این خود انقلاب است که نماز و روزه استیجاری می‌خواند و می‌گیرد و پولش را خرج بچه های پابرهنه حاشیه شهریار میکند. این خود انقلاب است که برای رفتن به سوریه پرپر می‌زند و پول بلیط هواپیمایش را قرض می‌گیرد تا برود، بجنگد و شهید شود. این خود انقلاب است که بالای سر پیکر صدرزاده، وقتی هنوز سنگهای لحد چیده نشده، داد می‌زند سلام من را به حضرت زهرا(س) برسان. این خود انقلاب است... این خود انقلاب است و انگار روح الله خمینی دو ساعت و هشت دقیقه ایستاده روبروی مانیتور و دارد با افتخار نگاه می‌کند به انقلابش و به فتح الفتوحش که نائبش فرمود: «فتح‌ الفتوح‌ امام، ساختن جوانان مؤمن، مخلص، سالم، صادق، بى‌اعتناى به شهوات و دلهایشان متوجه به سمت خدا بود.»و انگار روح الله خمینی دو ساعت و هشت دقیقه هی می‌زند روی شانه تو که «می‌بینی پسر جان؟ اینها را می‌بینی؟...» و تو که داری اشک می‌ریزی و سعی می‌کنی صدای فین فینت را کسی نشنود، خودت بقیه اش را می‌گویی که «می‌بینی؟ می‌بینی می‌شود با دست خالی چه کارها کرد؟ می‌بینی پای کار انقلاب بودن یعنی چه؟ می‌بینی؟...» پی نوشت: عابدان کهنز مدیون سوژه ست اما ساختن چنین مستندی که دو ساعت و هشت دقیقه تو رو با خودش بکشه، کار هر کسی نیست. حتما نفس و مدد مصطفی صدرزاده و رفقایش کمک کرده مجید رستگار و دوربینش رو برای ساخت چنین مستندی اما هوشمندی فیلمساز چیز قابل انکاری نیست. آفرین به مجید رستگار. آفرین. از موسیقی خوب فیلم که علی نصیرنژاد ساخته هم نمیشه چشم پوشید. حتما بخشی از این کشش و جذابیت و به دل نشستن حاصل موسیقی شنیدنی فیلمه. میشد سر و ته موسیقی عابدان کهنز رو با چند تا موزیک آرشیوی و حتی شاید دانلودی هم آورد اما نصیرنژاد وقت گذاشته، سختی کشیده و نتیجه اش شده این چیزی که می‌شنویم. خداقوت. @AbedanKohanz کانال | @masjid_sangar
از مسعود ملکی عزیزم ممنونم. . . به اصرارش دیشب این مستند محشر را دیدم. . . دلم را برد. ضرر میکنید نبینید. . . بوی هنر را تازه دارم احساس میکنم. هنری که فقط روایت انقلاب نمیکند بلکه خودش انقلاب است. . . اصرار میکنم ببینیدش هم مملو از اندیشه است هم مملو از معنویت است و هم مملو از انقلاب است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره جملات آقای روحانی در رثای هاشمی موضع گیری های زیادی انجام شد.اما من فقط یک سوال از ایشان دارم آنهم این که یادم است طرفداران هاشمی وقتی میخواستند در انتخابات برای او تبلیغ کنند عدد سال خاصی را کنار اسمش مینوشتند. هر بزرگواری که درباره هاشمی سخن میگوید بیان کند هاشمی دوهزار و چند را میگوید.آقای روحانی هم مشخص کند هاشمی دوهزار و چند. هاشمی خلع سلاح را آخر عمر طرح کرد. @ali_mahdiyan
58.pdf
5.66M
⬇️ دانلود نشریه #عهد_58 🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب 💠رضاشاه بین‌المللی 💠نامسئله حجاب 💠آیا بدحجاب‌تر شده ایم؟ 💠شیطنت‌های آماری #نشریه_عهد #عهد_58 @KhaneTolab
59.pdf
4.88M
🔰دانلود نشریه #عهد_59 🖊 #فساد و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا رهبری دخالت نمی کند؟ ⭕️آیا انقلاب در مبارزه با فساد موفق بوده است؟ ♨️میخواهند مردم را مایوس کنند... 💠ملّتی که قیام می کند فسادها را بیشتر می بیند... #نشریه_عهد #عهد_59 🔴🔴خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
معنویت چهل ساله 🌷آیا در این چهل سال ایران معنوی تر شده است؟ این پرسشی است که برای یک طلبه یا انسان متدین مهم است. برای پاسخ نیاز به مفاهیم کلیدی دینی داریم که با آن جامعه را بسنجیم. 🌷 بدون پاسخهایی به این پرسش میدهیم که چه بسا خطا باشد. روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و پرسید فلانی فلان گناه کبیره را دارد تلقی او این بود که آن شخص سقوط کرده کاملا اما امام فرمود چون فلان ویژگی را دارد رشد میکند. از این دست روایات نشان میدهد که خیلی وقتها انسانها با شاخصهای درستی دینداری دیگران را نمیسنجند تا چه برسد به دینداری یک جامعه. 🌷 اولین مفهومی است که برای توضیح معنویت یک انسان و یک جامعه باید به آن توجه کرد. امام میفرماید قیام همان یقظه است که در سیر عرفانی اول قدم است. او میگوید بیداری در ایران رخ داده است یعنی همان قدم اول معنوی. امام این اول قدم را مغزای کل مسیر سلوک هم میداند و معتقد است اگر این قدم محقق شود مسیر اساسا شروع شده است. 🌷 قیام یک ملت سلوک افراد را به شدت ساده میکند. لذا در چنین فضایی به سادگی و سهولت میبینیم جوانان بی شماری شهید میشوند و به لقاء الله میرسند. 🌷 مفهوم کلیدی دوم است. که به معنای حفظ قیام است. حفظ قیام سخت تر از اصل قیام است. پیامبر فرمود شیبتنی سوره هود لمکان هذه الایه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. یعنی استقامت کسانی که با تو قیام میکنند آن قدر فرایند سخت و طاقت فرسایی است که پیامبر را هم پیر میکند. استقامت باعث میشود همه قوای آسمانی برای یک ملت و یک انسان مهیا شوند که الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه ..... 🌷 اینکه میبینیم در ایران جوانان زیادی مهیای شهادت هستند به گونه ای که حاضرند در خارج از ایران برای اسلام و عقاید توحیدیشان جان بدهند این پدیده عادی نیست. این در راس و پیش آهنگی جامعه است اما در بدنه نیز رشد محافل معنوی مثل شبهای قدر و عاشورا و مراسمات معنوی و تذکرات دینی در ایران قابل کتمان نیست. حضورهای ملیونی در اربعین و امثالهم نیز قابل توجه است. کمکهایی که در وقایعی مثل زلزله کرمانشاه و امثالهم مشاهده میکنیم اینها همه طعم همین معنویتی است که محصول استقامت یعنی حفظ قیام است. 🌷 سومین مفهوم است. به این معنا که کشوری که قیام کرده است و دشمن میخواهد این قیام را از او بگیرد. و او این قیام را مقابل دشمن حفظ میکند. ما خیال میکنیم دشمن چه موقع دست از سر ما بر میدارد؟ مشکل اصلی دشمن این است که ایران بیدار شده و قیام کرده. دشمنی فقط زمانی تمام میشود که این قیام را ایران رها کند. 🌷 ایران به دلیل قیام و استقامت و مقاومت که در ذاتش تثبیت شده است دارای یک حیات دیگری است اعتماد به نفس کل جامعه که در رشد علمی و عملی آن مشاهده میشود محصول این معنویت است. احساس عزت و استقلال و کرامت نیز ناشی از همین ویژگی است. قدرت تاثیر گذاری در دنیای امروز محصول این واقعه معنوی عمیق در جان امت است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دینداری چهل ساله بخش اول 🌷این روایت از امام باقر علیه السلام به مضامین مختلف از ایشان و امام صادق علیه السلام نقل شده است که لاعذبن کل رعیه فی الاسلام دانت بولایه کل امام جائر لیس من الله و ان کانت الرعیه فی اعمالها بره تقیه و لاعفون عن کل رعیه فی الاسلام دانت بولایه کل امام عادل من الله و ان کانت الرعیه فی انفسها ظالمه مسیئه 🌷معنایش این است که قطعا قطعا قطعا (با سه تاکید) عذاب میکنم هر کس که ولایت امام ظالمی را بپذیرد که من قبل الله تعیین نشده ولو آن آدم در رفتارها شخصی خود انسان نیکوکار و سالمی باشد. و با همین سه تاکید قطعا قطعا قطعا میبخشم کسی را که ولایت امامی که از جانب خداوند تعیین شده است و عادل است قبول کرده است ولو در رفتارهای شخصی اش ظالم و گنهکار باشد. 🌷دستگاه و نظام اندیشه دینی جایگاه امور مختلف را تعیین کرده است. ولایت الله، انسان را درمان میکند و انسان ها را از ظلمات و مشکلات روحی و ظاهری به سمت نور هدایت میکند و ولایت شیطان به خلاف این است. به جملات آیه الکرسی توجه کنید. 🌷امام معصوم میگوید بنى الاسلام على خمس: على الصّلوة و الزّكوة و الصّوم و الحجّ و الولاية و لم يناد بشىء كما نودى بالولاية. ولایت در این روایت ولایت ظاهری است که همان حاکمیت است چرا که در عداد نماز و روزه و حج بیان شده که از فروع دین هستند. خوب توجه کنیم ستون کل شریعت همین حاکمیت است. 🌷 اگر صورت بندی توحید روی زمین را شریعت و دین بدانیم صورت فقه و حکومت یا همان ولایت است. لذا امام خمینی در درس فقه خود میفرمود الاسلام هو الحکومه بشوونها . اسلام فلسفه عملی تمام شریعت است. با این حساب اگر قرار باشد سبک زندگی انسانها ویرایش شود شاید هیچ نکته ای به اندازه ولایت در ویرایش زندگی مومنین موثر نباشد. 🌷این معنای ولایت است که باعث قدرت اسلام میشود و قدرت مرکزی برای امت درست میکند . هم امت را بر خود حاکم میکند و آنها را تحت حاکمیت عقل و خرد خودشان قرار میدهد و هم یک انسجام در امت رقم میزند. پایان بخش اول https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دینداری چهل ساله بخش دوم 🌷ولایت یک عقیده و یک محبت صرف نیست که اگر این بود دشمنان اهل بیت هم ولایت داشتند. نقل شده معاویه و یزید و عمرو عاص با هم جلسه مدح حضرت علی میگرفتند. یا فلان حاکم ظالم وقتی دستور کشتن امام را میداده خودش هم برای آن امام گریه میکرده. ولایت یعنی پیاده شده اراده خدا در زمین. و نهاد اراده حاکمیت است. و اگر حاکمیت ذیل الله تعریف نشود هیچ چیز ذیل او تعریف نشده است. 🌷 حالا چهل سال است که انقلاب ما ولایت را در خود نهادیه کرده است. مرادم صرفا آن میثاق ملی که قانون است نیست. بلکه نسبتی است که امت با این میثاق گرفته است. میثاق ملی ما دو عنصر ولایت امت و ولایت امام را در خود تعبیه کرده است و صورتبندی ولایت الله در زمین در همین دو بستر ترسیم میشود. توضیح اینکه چرا و در کنار هم ساختار ولایت را سامان میدهند بحث دیگری است. اما این طرح ولایی چهل سال است در جامعه ایران پیاده میشود. 🌷 ملیونها نفر از مردم حاضرند برای این طرح و ساختار جان بدهند. خوب دقت کنید ملیونها نفر جان میدهند. فقط عدد کسانی که وارد نبرد با دشمن شدند را محاسبه کنید عددشان ملیونی است اگر ضربدر تعداد خانواده های آنها شود خواهیم دید جمعیت ملیونی از ایران حاضرند برای این حقیقت جان بدهند. قریب به اتفاق وصیت نامه های شهدا به این نظام ولایی توجه داده اند و بیان کرده اند که این حقیقت باید حفظ شود. 🌷 اما با نگاه حداقلی حتی کسانی که رهبری را یا کشور را یا حتی نظام را قبول هم ندارند به این نظام اعتماد دارند. این نشان میدهد که با یک نگاه حداقلی هم که به مردم نگاه کنیم جمعیت بالای هفتاد تا هشتاد درصدی داریم که به این نظام اعتماد دارند و حاضرند با این نظام تغییرات خود را در کشور انجام دهند. این ها عدد و رقمهای روشنی است که در همه دنیا برای فهم نسبت مردم و نظام به رسمیت شناخته میشود. 🌷 با این حساب باید گفت چهل سال است ایران با نظام ولایت در حال تمشی است. و این یعنی توانسته ایم چهل سال ساختار زندگی انسانها را با این حقیقت ویرایش کنیم. تاثیر کلان آن شده است محوریت و رهبری تقابل با و ظالمین عالم در دنیای امروز که دیگر برای هیچ کس قابل کتمان نیست. و تاثیر خرد آن نیز اثری است که در فرهنگ این امت شکل گرفته و این امت که در سال 57 شکل گرفته بود چهل سال با همین ساختار حفظ شده است. چهل ساله ما قطعا بدون ساختار ولایت شدنی نبود. 🌷 اساسی ترین کارکرد نظام اسلامی و ساختار ولایت همین است و حفظ انقلاب یعنی حفظ بیداری کشور . بدون حفظ بیداری مردم قطعا امکان هیچ تغییر کلان و الهی و نه دنیایی حتی در کشور وجود نخواهد داشت. کشورهایی که انقلاب کرده اند اساسی ترین علت فروکش کردن انقلابهایشان _یعنی بیداریشان _نبودن ساختار ولایت یعنی ولایت مردم و ولایت فقیه(یعنی حاکم عادل مسیر شناس) است. این ساختار مهمترین کارکردش حفظ انقلاب بوده است و این دستاورد را با هیچ دارایی نمیتوان مقایسه کرد. 🌷روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و گفت من فقیرم امام فرمود ولایت تو را میخرم طرفگفت نمیفروشم. امام گفت پس پولداری. او میدانست ارزش اقتصادی ولایت قابل تعیین نیست چون با همین حقیقت همه خیرات دنیوی و اخروی قابل کسب است. تمام شد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
گفتگو با یکی از رفقای بزرگوارم سیدعلی آقای موسوی: متن اول از سید علی موسوی : 🔴 «فتنه بعدی و خروج از برجام» ترامپ از برجام خارج شد و رهبر انقلاب به دلیل فشار سنگین دولت روحانی و اصلاح طلبان و وضعیت آشفته افکار عمومی نتوانست به وعده خود در مورد آتش زدن برجام عمل کند. وعده یکی دو ماهه رهبری به پاسخ دادن اروپایی ها در حال تبدیل شدن به سال است. تمام استدلالها این است که بهانه به دست جنگ طلبان تیم ترامپ ندهیم. ترامپ اهل معامله است! باید برجام 2 را آغاز نمود کش آمدن ماجرای خروج از برجام با بازی اروپایی ها عملا زمینه تبدیل شدن ماجرای برجام به درس عبرتی برای ملت را کمرنگ می کند. سال گذشته همه مردم آماده بودند دولت روحانی را از میان بردارند که با ورود صریح رهبری همه شمشیرهای جریان انقلابی غلاف شد. نامه وزرا به رهبری در مورد سی اف تی و پالرمو را به سختی می توان تهدید به استعفا تعبیر نکرد. هرچند تا نوشتن نامه جام زهر مجلس ششم هنوز چند قدمی باقی است اما می توان سناریو را از هم اکنون حدس زد. یک بار دیگر وضعیت مشابه کشور را در نیمه دوم دولت خاتمی مرور باید کرد. ایران تعلیق یکطرفه کردو اروپایی ها به وعده هایشان عمل نکردند. امریکا تهدید به حمله نظامی کرد و نمایندگان نامه جام زهر را نوشتند. اما در این وضعیت رهبر انقلاب هنوز به سمت فشار آوردن به دولت برای کنار زدن تعلیق ها نرفت چون فضای داخلی متشنج تر از این حرفها بود. پس از تشکیل مجلس جدید و تمام شدن بحران رد صلاحیت ها هم رهبری برداشتن تعلیق را جدی نکرد. عملا برداشتن تعلیق ها پس از رأی آوردن احمدی نژاد و در دوران کوتاه سه ماهه انتقال دولت توسط خاتمی اتفاق افتاد باید دید این بار آیت الله خامنه ای چه مدل تعاملی را در مورد برجام نسبت به دولت شکننده و ضعیف روحانی خواهد داشت. طبعا باید دعوا را آغاز کرد اما کی؟ هبر انقلاب اشاره کردند که دشمن برای سال آینده (2019) برای ایران خوابهایی دیده است. این امر احتمالا به رفتار خود رهبری نیز وابسته است. نقد بنده به این متن را در ادامه ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن دوم از حقیر در پاسخ : به نظرم این متن خیلی پر خطا است اولا دلیل آتش نزدن برجام را خود رهبری تصریح میکنند که مصلحت ملی است. تشخیص مصلحت ملی قطعا امری است بیشتر از آشفتگی افکار و فشار اصلاح طلبها و امثالهم. در دنیای امروز اختلاف جدی بین اروپا و آمریکا در ساحت موضع گیری سیاسی شکل گرفته بود که آمریکا را متهم و ایران را مبری نشان میداد این خود فشار جدی به کشور آمریکا و تغییر افکار عمومی جهان نسبت به او را باعث شده بود. به علاوه که ایران از حاشیه امن برجام در منطقه در حال پیشبرد اهداف خود بود و در داخل از همین فضا در حال استفاده بود. چند نوبت رهبری در همین امسال اشاره کردند که ارتباط با دنیا را در شرایط فعلی گسترش دهید. و پاره نکردن برجام میتوانست زمینه ساز چنین اتفاقی باشد. ثانیا کش آمدن ماجرای خروج از برجام اتفاقا باعث میشد که ملت ذره ذره مزه این اعتماد به غرب و آمریکا را بچشند. به مرور بر همگان روشن میشود که روی آمریکا که نمیشد حساب کرد روی اروپا هم نمیشود حساب کرد. دقت کنید بعد از خروج برجام در بررسی های آماری که مثل صدا و سیما انجام داده بودند هنوز اکثر مردم معتقد به چانه زنی بودند. و این یعنی هنوز این تجربه آنچنان که باید شکل نگرفته. حداکثر این در مردم نهادینه شده که دشمن قابل اعتماد نیست. و گارد منفی نسبت به آن پیدا کردند. اما اینکه هزینه سازش بیشتر از مقاومت است هنوز تبدیل به یک تجربه عمومی نشده. ثالثا نامه وزرا و موضع دولت را هم باید در همین جغرافیا فهمید. قطعا دولت موضع روشنی در این باره دارد و دست روی دست نمیگذارد و تلاش خود را میکند و این حسن یک دولت است که آنچه تشخیص میدهد در کشور پیش ببرد. بعلاوه که رهبری به روشنی در این باره اظهار نظر کرد او نظرش مساعد نیست اما تصمیم را به مسوولین واگذار کرده است. رابعا علت کنار نزدن جناب روحانی تشنج فضای داخلی نبود. بلکه علت این بود که این جزو محکمات سبک رهبری است که وقتی کسی توسط مردم انتخاب میشود باید تا حد توان به او یاری رساند. خیانت کار دانستن این دولت با محکمات بیانات رهبری تعارض جدی دارد. بعلاوه که تغییر در دولت یک بدعت آشکار در جمههوری اسلامی بود که هر بار بتوانیم انتظار چنین رفتارهایی داشته باشیم. علاوه بر این که اساسا دشمن میخواست ضعف ایران را مقابل خود نشان دهد که ماندن دولت این ضعف را ثابت نمیکند. خامسا قطعا همه امور معطل بروز رشد مردم است. بروز تغییر اراده مردم در انتخابات ها رخ میدهد. همانطور که در پایان دولت خاتمی با بروز اراده مردم اتفاقا چشم گیری هم در داخل و هم در روابط خارجی رخ داد. فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود. اگر معنای انتخابات های آینده این باشد که مردم گزینه مقاومت را انتخاب میکنند در این صورت رهبری تصمیمات دیگری خواهد گرفت. به هر حال اگر بچه های حزب اللهی همه هم خود را روی تغییر اراده مردم متمرکز کنند از این دوران عبور خواهیم کرد. نکات برادر عزیزم در ادامه بحث را در متن بعدی ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن سوم از برادر بزرگوار سید علی موسوی شاید بهتر آن باشد که کمی ذهنمان را معطوف پیش بینی آینده کرده و سناریوهای محتمل را بررسی کنیم ایمان به استصحاب تنها معمول میان حوزویان نیست بلکه در میان آینده پژوهان دنیای سیاست پس از ترسیم سناریوی احتمالات مختلف معمولا سناریوی ادامه وضع موجود پر رنگ تر می شود. اما باید دید فاکتورهای توازن آفرین صحنه تا کی می توانند صحنه را در حالت تعادل نگاه دارند. روحانی تا کجا می تواند همین وضع را ادامه دهد ترامپ تا کجا این وضعیت را تحمل خواهد کرد آیت الله خامنه ای تا کجا کوتاه می آید و از همه مهمتر مردم تا کجا تحمل دارند؟ اول: پس از پاسخ گفتن به این سوالات می توان وارد ذهن آیت الله خامنه ای شد. پروژه ایشان در متقاعد کردن مردم به ایستادگی با چه سناریویی پیش می رود. تلقی ایشان از آمادگی مردم چیست؟ آیا از نگاه ایشان مردم آماده خروج از برجام شده اند؟ اگر نه، آیا امیدی هست که در آینده نزدیک آماده شوند؟ قدم های بعدی برای آماده کردن مردم چیست؟ کنار آمدن با سی اف تی و پالرمو در همان منطق درس عبرت گرفتن مردم است یا کوتاه آمدن مقابل دولت منتخب مردم ؟ در این صورت تا کجا باید کوتاه آمد و قدم بعد و قدم های بعد چیست؟ به نظر بنده باید کمی به آینده فکر کنیم و برای آن طرحی واضح داشته باشیم نکات تکمیلی حقیر را در ادامه بحث در متن بعدی ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن چهارم از حقیر در تکمیل گفتگو تحلیل سناریوهای آینده بدون مشخص کردن عامل یا عوامل اصلی تعیین کننده ما را دچار استصحاب وضعیت موجود میکند. اما اگر عامل تغییر دهنده مشخص شود هم میتوان آینده را پیش بینی کرد و هم میتوان به نظامی از توصیه ها دست یافت. به اعتقاد من آنچه شرایط را عوض میکند نه اراده روحانی است و نه اراده رهبری و نه اراده ترامپ. بلکه دو نکته کلیدی است. یکی تغییر در اراده عمومی مردم ایران و دوم فشارهایی که از جانب افکار عمومی به روی ترامپ میاید. رفتار همه سیاستمداران بر اساس این عامل کلیدی تغییر جدی خواهد کرد و تا وقتی این تغییر خود را نشان ندهد صحنه کماکان است. یعنی به مرور کشور دچار لوایح و تصمیمات هزینه ساز و انحراف ساز است که در مقابل هزینه ساز ها رهبری همراهی حداکثری دارد و درباره انحراف سازها نیز رهبری موضع علنی گرفته و از خود هزینه میکند. صدای حزب اللهی ها هم فقط بین خودشان شنیده میشود و تشدید میشود و یک فضای عصبانی یا سرخورده و نا امید شکل میگیرد. اما اگر اراده عمومی مردم عوض شود مثل اتفاقی که در سالهای پایانی دولت خاتمی رخ دهد که از شورای شهر شروع شد آن وقت همه چیز عوض میشود. همه چیز چه در داخل و چه خارج. تمام شد https://eitaa.com/ali_mahdiyan
⚡️چند روز پیش دیدم یه بنده خدایی وسط این همه تحلیلهای مختلف یه پیش بینی امیدوارانه از آینده داده بود. او محاسبه کرده بود که مدت کوتاهی تا شکستن اراده دشمن باقی است و بعد از این، ایران یک جهش جدی چه در عرصه بین الملل و چه حل مشکلات داخلی خود خواهد داشت. ⚡️کاری به تحلیل او ندارم آنچه عجیب بود برایم این بود که میدیدم برخی از این تحلیل عصبانی شده اند. حالا فوقش حرف او و یا استدلالهای او را مردود میدانند، عصبانیت چرا؟ ⚡️نگاه کردم دیدم کسانی عمیقا عصبانیند که مدت زیادی است همه توانشان را معطوف کرده اند به ارائه تصویری ناامیدوارانه از هویت ایرانی و آینده خود. ⚡️خیلی سخت نیست با کمترین دقت هم متوجه میشویم اسم رمز چه در کلمات فلان بازیگر زن در جشنواره فیلم چه در تحلیلهای فوتبالی بی بی سی چه در نقدهای جوانان عدالتخواه خیلی آرمان جو و چه در نقدهای سبزیها و اخیرا بنفشیها نسبت به دولت روحانی چه در مردم مردم کردنهای احمدی نژاد همه و همه برای پیگیری یک هدف مشترک است؛ ⚡️اگر کسی یک کثافت و خباثتی را با ماله روی کل چهره انقلاب و نظام بکشد و همه داراییمان را با زبان و قلمش فلان مال کند نیست. ولی آنکه داراییهای چهل سال ایستادگی مردم مظلوم ما را به چشم میآورد محکوم است. ⚡ تا پیش از این امید را لازمه حرکت میدیدم اما تازگی متوجه شدم امید دادن ابزار مبارزه است. از وقتی چهره عصبانی لیبرالها و غرب دوستها را در مقابل "نظریه امید و پیشرفت" دیده ام متوجه شدم، امید ابزار جنگ است برای سرنگونی افسانه های رسانه ای شیطان. ⚡️چرا زودتر متوجه نشده بودم که اساسا آموزه تاریخی و امید به جبهه حق، ابزار مبارزه بوده نه فقط یک حس خوب. "انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا" درباره تمام فرجهای الهی جبهه حق است. و فهم همین یک جمله هویت خیلی ها را در داخل به چالش میکشد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
🔴 خانه طلاب جوان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می کند #روایت_ایستادگی اردوی بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور در چهل نقطه از مظاهر #پیشرفت_انقلاب زمان: ۱۷ الی ۱۹ بهمن ماه مکان: قم و تهران جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 30008777110114 ارسال نمایید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09195886298 تماس حاصل فرمایید. @ali_mahdiyan
جشن مردم ⭕️ یک پرسش را جواب دهید بعد هر تحلیلی میخواهید ارائه کنید. ⚡️درباره رضا شاه و محمدرضا شاه حتما شنیده اید که این دو به دست اروپا و آمریکا بر سر ملت منصوب شدند. اینها ناشی از زور، آنهم زور بیگانه بوده. ⚡️ پیش از آنها چطور؟ پیش از آنها هم حاکمان با زور و اسلحه حکومت را از دست هم میگرفتند و یا با ارث به هم میدادند و مردم هم کاری با حاکمیت نداشتند. پادشاهان قبلی با زور قبیله شان حاکم میشدند پهلوی ها با زور بیگانه. ⚡️حاکمان همیشه طرف حساب ما بوده اند. خوب بودن و بد بودنشان بی ربط به ما بوده. خیلی ها هنوز هم حاکمیت را در ایران اینطور میفهمند. خیلی ها حتی ظهور امام زمان عج را هم همینطور میفهمند ظهور کسی که سوپرمن وار خودش میآید و مشکلات را حل میکند و آمدن یا نیامدنش ربطی به ما ندارد. ⚡️این نوع نگاه موفقیت و عدم موفقیت ها را نمیتواند به خودمان یعنی مردم نسبت دهد. نمیفهمد چطور چهل سالگی، است. ⚡️ این روزها برخی برای دفاع از دستاوردهای طوری سخن میگویند که گویا جشن، جشن حاکمان است. برای اینها اساسی ترین دست آوردها مربوط به دولتها است. حال آنکه مهمترین دست آورد را باید در وجود مردم پیگیری کرد. توفیقات حاکمیتی هم هر چه هست ناشی از این است. اگر اینطور است خوب پس همین را نشان دهیم. نشان دهیم خودمان بعد انقلاب چه شدیم. بعد چهل سال خودمان چه هستیم. ⚡️حرکت ایران چه خوب و چه بد به دست خود ملت محقق شده. کسانی که این جمله را قبول ندارند لابد معتقدند یک قدرتی جلوی اراده و خواست مردم ایران را گرفته است. ❓من فقط یک سوال از این جماعت دارم و آن اینکه آن چه قدرتی بوده که نداشته و حاکمان فعلی دارند که توانسته اند جلوی اراده ما را بگیرند؟ کدام قدرت در عالم پشت آنها است که از قدرتهای پشت پهلوی قوی تر است و توانسته جلوی اراده مردم را بگیرد؟ ⚡️نیازی نیست که توضیح دهم همین یک پرسش ساده چقدر در تحلیل امروز ما کلیدی است. ⚡️ و فقط یک واقعه حاکمیتی نیست بلکه یک تقریر روحی و درونی در امت دارد. این مابازا است که مهم است و این اساسی ترین حقیقتی است که به دست آورده ایم. دارایی که منسوب به مردم است اولا و نه حاکمان. بله البته ضعفها هم از خودمان است. خودمانیم و خدای خود. ⚡️ کسانی که داراییهای چهل ساله مردم را نمیبینند به مردم توهین میکنند. خیلی هاشان قصد اهانت ندارند اما چون با ذهنیت استبدادی تحلیل میکنند خیال میکنند چیزی مانع خواست مردم بوده است. یا مردم بی خیال حاکمان بوده اند. من خواهشم این است همه قبل از بررسی داراییها و نداشته های امروز ما اول به همان سوال که پرسیدم جواب دهند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan