eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
590 عکس
322 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹امام عسکری فرمود:«ما من بلیه الا و لله فیها نعمه تحیط بها» یعنی هیچ بلایی نیست مگر اینکه در دل آن بلا یک نعمتی است که آن بلا را کاملا احاطه کرده. اولا یک سوال هندسی : چگونه چیزی که در داخل چیز دیگری است میتواند، آنرا کاملا احاطه کند؟ ثانیا یک سوال تفسیری: واقعا این جمله نقل شده از امام یازدهم آیا در چارچوب آیات قرآن و هماهنگ با آنها است؟ ثالثا یک سوال سیاسی اجتماعی: این جمله برای امروز ما چه آورده ای دارد؟ 🔺پاسخ پرسش اول: حکما بین دایره هندسی و دایره ما فوق هندسه تفاوت میگذارند. در دایره های حسی مرکز توسط پیرامون، احاطه میشود. اما دایره های عقلی فراهندسی چنین نیست. در آنها، مرکز دایره، پیرامون را احاطه میکند. جالب است. مثل اینکه چراغی کره ای از نور حول خود شکل دهد. به لحاظ فیزیکی و هندسی کره نور چراغ را احاطه کرده ولی به لحاظ عقلی همه کره نور در دل آن منشا نور جمع است و آن منشا نور کل کره نورانی را احاطه کرده. ما نعمتهایی داریم که در دل بلا است ولی برتر از بلا است و آن را احاطه کرده. 🔺پاسخ پرسش دوم را در فان مع العسر یسرا ببینید که همراهی همه عسرها با یسر را تاکید میکند و همینطور آیه فبشر الصابرین را باید دید که با صبر میتوان به بشارت آن نعمت دست یافت که اختصاصی از جانب خدا آمده و لله فیها نعمه. راهیابی به آن نعمت با توجه به هویت حقیقی مان و مسیر الهیمان شدنی است(قالوا انا لله و انا الیه راجعون). حتی بلای هجوم و مس شیطان حول قلب و مقام تصمیم گیری و انتخاب انسان، خروجی اش برای متقین و اهل ذکر، فاذا هم مبصرون است یعنی یک رتبه بالاتر رفتن است. 🔺پاسخ سوال سوم اینکه برای یک جامعه هدفمند و آرمانجو و سالک (یعنی انقلابی) به دلیل مسیری است که انتخاب میکنند بلاهایی وجود دارد و زحمات و سختیهایی. (البلا للولا) اما نکته مهم اینکه در دل بلاهایی که برای این جامعه سالک و هدفمند شکل میگیرد، یک نعمت از جنس ارتقا و رشد وجود دارد. یعنی یک گام جدی به سمت هدف نزدیک شدن. و این نکته یک آرامش خاصی را در مومن ایجاد میکند که باعث میشود دستگاه تصمیم گیری و تحلیلش دچار اختلال ناشی از استرس و نگرانی نشود. و با خیال راحت وارد مسیری شود که به ظاهر پر از مشکلات و دشواریها است. سردار شهید میگفت ما به تجربه یافتیم فرصتی که در دل تهدیدها هست در خود فرصتها نیست. شرطش آن است که نترسید و نترسیم و نترسانیم. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره امر به معروف و نهی از منکر شیخ علی مهدیان مخاطب: جمعی از طلاب برخاسته برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر اردوگاه یاوران ولایت جمکران شب آغاز امامت امام زمان عج ۱۴۰۱ @ali_mahdiyan
آشوب خیابان سایه بود 🔺باور کنید هنوز هم خیلی از مسوولین نفهمیده اند که «آشوب های برآمده از شبکه مجازی» با «آشوبهای سنتی کف خیابان» فرق های جدی دارند. 🔺آشوبی که در فضای مجازی زیست میکند و بعد مثل فاضلابی داخل شهر میریزد، چه تفاوتهایی با آشوبهای سنتی دارد. ⚡️آشوب سنتی برای دیده شدن نیاز به جمعیت زیاد داشت. اما آشوب جدید با جمعیت کم هم کارش راه میافتد. کافی است یک رفتار ساختار شکن عجیب و غریب انجام دهیم. خونی بریزیم. چیزی را بشکنیم. فحش خیلی ناجور بدهیم. ⚡️ آشوب سنتی در هر نقطه ای انجام شود قابل پیگیری و پیشگیری از پیش است. اگر بخواهد جابجا شود نیروهای انتظامی میتوانند پیش گیری کنند. آشوب جدید هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد. ⚡️آشوبهای سنتی را کسانی راه میاندازند که تحلیل سیاسی اجتماعی متفاوتی دارند. سابقه ای دارند. در سخن خود جدی اند ولو اشتباه کرده باشند. اما آشوبهای جدید را کسانی راه میاندازند که در کف شبکه های مجازی زیست میکنند و بدون عمق و مبنا. جماعت تحت تاثیر و منفعل. میانگین سنی پانزده سال با مشغولیت جدی زیست مجازی. آشوبهای سنتی ریشه دارد اندیشه دارد عمق دارد، باید درباره اش‌ عمیقتر اندیشید. آشوبهای جدید بی ریشه است. احساسی است. هیجانی است. لذا میتواند هر زمان دیگری هم شکل بگیرد. ⚡️آشوبهای سنتی را احزاب و گروهها و نخبگان رهبری و جهت دهی میکنند. اما آشوبهای جدید را سلبریتی ها و بازیکن ها و بازیگرها و اینفلوینسرها جهت میدهند. ⚡️آشوبهای سنتی درش راست و دروغ وقایع و اختلاط حق و باطل مهم است اما آشوبهای مجازی سر ریز شده در خیابان، کافی است با یک داستان ولو کلا دروغ اما هماهنگ با یک کلان روایت شکل میگیرد. همان روایت کلان که ذره ذره در ذهنتان میسازند. 🔺اگر صحنه مجازی ول و رها باشد و در اختیار دشمن باشد همیشه منتظر آشوبهایی از این دست باید بود. 🔺مراقبت از آشوب مجازی نیاز به قوه امنیتبخش دیگری دارد. نیاز به صیانت دیگری دارد. نیاز به حکمرانی دیگری دارد. نیاز به حضور مردمی دیگری دارد. نفی حضورهای خیابانی نمیکنم اما بدون توجه به مبدا و صحنه اصلی جوشش آشوب و ضابطه مند کردن آن، عملا کشور، خود را خلع سلاح میکند. @ali_mahdiyan
🔴لطفا بس؛ ماجرا کف خیابان نیست... 🔸برای تحلیل اغتشاشات اخیر اگر کف خیابان متوقف شویم دچار یک خطای تودرتو و فاحش شدیم. ماجرای اغتشاشات اخیر با همه نمونه های گذشته متفاوت است و مهمترین تفاوت آن سهم و نقش پلتفرم هاست. 🔹شبکه های اجتماعی تنها آتش بیار و معرکه گیر نبودند، بلکه آتش ساز بودند. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای قرار و مدار اغتشاش نبوده و نیست. شبکه های اجتماعی تنها محلی برای پوشش گسترده اغتشاشات نیست. تنها برای اطلاع رسانی شبکه برانداز نیست. برای خبر راست و دروغ نیست؛ از این نگاه های سنتی و بسیط خارج شویم. 👈شبکه های اجتماعی، همه اغتشاشات است نه جزء وابسته و ضمیمه. گذشت روزگاری که رسانه صرفا جهت اطلاع رسانی بود.  نقش کلیدی و نهایی رسانه، ساخت تصویر در ذهن است و برای ساخت تصویر، فراتر از هشنگ سازی نیازمند رویداد سازی است و لذا رویداد را ساختند تا تصویر را بسازند. هر کس در شبکه های اجتماعی می چرخید احساس می کرد شهر در کنترل تروریست های وطنی است و حال آنکه در واقع خبری نبود جز گروه های کوچک پراکنده و محلی که دانسته و ندانسته آمده بودند تا حلقه های تصویر ذهنی را تکمیل و نهایی کنند.    ⭕️متاسفانه هنوز یک نگاه ساده اندیشانه درباره عصر پلتفرم وجود دارد که سیستم حکمرانی در کشور ما را دچار برآوردهای کج و معوج کرده است. استقلال حاکمیتی و قدرت حکمرانی در حال صدمه دیدن جدی است. خیال می کنند پلتفرم یک ابزار اطلاع رسانی صرف است؛ خیال می کنند ابزار سرگرمی است؛ خیال می کنند جزئی و گوشه ای از زندگی است. خیال می کنند مردم تنها اوقات فراغت با پلتفرم می گذرانند. ⭕️آقایان مسوول؛ پلتفرم،  همه زندگی است. خود زندگی است. مجاز نیست؛ واقعیت است. متوجه باشیم درباره چه چیز حرف می زنیم. اراده انسان ها از ذهن آغاز می شود و پلتفرم در نقطه شروع اراده انسان ها قرار گرفته است. ذهن را دستکاری می کند. رفتارها را رها کنید و ببینید چه چیز رفتار را می سازد. جنگ در ذهن است نه در کف خیابان. کف خیابان نشانه است و آیت که بدانید در ذهن ها چه خبر است. پلتفرم ها تنها در ایام اغتشاش فعال نبودند. اساسا پروژه اغتشاشات اخیر برای این روزها و چند روز پیشتر نیست. پروژه مستمر اهریمن است. یک سناریوی همیشگی که پایان نیز ندارد. بهوش نباشیم، زین پس چنین صحنه هایی را کف خیابان باید بیشتر بشماریم. 🔹اما سناریویی که اهریمن بر پلتفورم سوار کرده است چیست؟ 1⃣یکم. تعمیم شتابزده و استقرای ناقص از مشکلات کشور.یعنی چی؟ یعنی به صورت مداوم و روزانه نقاط ضعف و ریز و درشت را به کل حاکمیت تعمیم دهد. چنانچه مخاطب در بلند مدت احساس کند با حاکمانی مواجه اند که با او دشمنی دارند.  این پروژه حس انتقاد او از وضع موجود را تبدیل به نفرت و خشم می کند.  مشکلاتی که با هر فراز و نشیبی در حال اصلاح است و هرچه باشد ناشی از خیانت حاکمان نیست؛ چه آنکه حاکم کسی نیست جز مردم. 👈اما این گام فریبنده یک حلقه تکمیلی کم دارد. مخاطب باید در واقع نیز احساس کند این حس درونی آدم ها درحال تبدیل به یک کنش بیرونی است؛ آنهم یک کنش همگانی. اگر این کنش بیرونی و همگانی را باور کند پروژه مسخ تکمیل می شود و او نیز به خیابان خواهد آمد و بی آنکه بداند چه شده و به چه باید اعتراض کند و مطالبه اش چیست، می شود کلوخ انداز و آتش بیار وخدای نکرده آدم کش. 2⃣پس حلقه دوم، رویداد سازی است تاپروژه طراحی شده در ذهن کامل شود. کافیست جمعی در یک گوشه جمع شوند وشعار دهند. چند سطل آشغال آتش کشیده شود. چندتائی شعار نوشته شود و... و در نهایت برای اینکه این رویدادهای محلی، واکنش ملی و جهانی بگیرد سراغ زن و خشونت رفتند چون قدرت کانونمندی وتوجه سازی دارد. ✅دقت دارید انشالله؛ یعنی رویداد نمی سازند که براندازی کنند، خیابان را به آتش می کشند تا ذهن ها راتسخیر کنند. براندازی نهایی نتیجه فلج ذهنی و مسخ شناختی است وخود به خود رقم می خورد.  🔹آقایان مسوول؛ جنگ در ذهن است. هر کس ذهن رادر اختیار بگیرد اراده آدم ها را مختل می کند. اصلا مهم نیست آدم ها حتی چه اعتقاد و گرایشی دارند. شناخت شان از واقع تغییر کند اراده شان تغییر می کند. کم نبودند این روزها خواصی که در میانه حق و باطل و در وسط میدان متحیر ماندند و اگر با سیلی واقعیت هوشیار نشدند، زیر دست و پا له شدند. 🔸آقایان حکومت؛ جنگ کف خیابان نیست.معطل نمایند. گذشت 78 و 88 و حتی 98. نقطه شروع را در پلتفرم ها و قدرت شبکه بیابید. راه اصلاح بسیار است به شرط اینکه این ادراک کلیدی شکل بگیرد که یله سازی فضای مجازی که راه رابرای جولان اهریمن هموار می سازد و مارپیچ سکوت ساختاری پلتفرم ها که راه را برای کنشگری جبهه حق می بندد، جامعه را مسخ می کند و معنای قدرت را تغییر می دهد و استقلال کشور را می گیرد و حاکمیت را مسلوب الاراده می سازد. به هوش شویم شما رابه حضرت عباس. همشهری @mahdian_mohsen
کاپیتولاسیون فجازی 🌀🌀🌀🌀 سعید از رفقایم بود چند سال پیش تصمیم داشت حوزه علمیه ثبت نام کند. می‌گفت «بچه های خانه طلاب، الگویم هستند. خیلی دوست دارم راجع به آنها مستند بسازم.» آن سال نمی دانم چرا قسمت نشد ثبت نام کند و پشت گوش افتاد. 🔰خورد به ماجرای کرونا و آقا سعید ما که اصلا اهل فجازی نبود، به اقتضای کارش، سرش در گوشی رفت. به تدریج، ادبیاتش تغییر کرد، هر چند وقت یکبار که بحث می کردیم چندین سنگر از دست رفته بود. حرفهای فجازی رو عیناً تکرار می کرد و هوش و حواسش از کار افتاده بود. 🔰راجع به همه چیز شک کرده بود، اما ریشه همه اش این بود که ایران دیگر جای زندگی نیست و دلیلش هم حاکمیت دین و اسلام و آخوندها هست. کم کم پستهای اینستاگرام و تیپ ظاهرش هم تغییر کرد. ذره ذره دور از چشمام آب میشد. 🔰پدر و مادرش حسابی نگران شده بودند، سعید از تصمیم بر ازدواج منصرف شده بود، به قول خودش چرا ازدواج کنم تا بچه ام مثل خودم بدبخت بشه سر این قضیه با مادرش درگیری فیزیکی هم پیدا کرد و از خانواده اش طلاق عاطفی گرفت. 🔰کما بیش هنوز با بنده ارتباط داشت و با هم بحث می کردیم، نوعا بی فایده صفحات و کانالهایی که دنبال میکرد را دائم برای من ارسال میکرد. در صدد جذب بنده هم بود. چند وقتی ملی گرا شده بود و همه چیز را بر این اساس تحلیل می کرد. چند وقتی ضد انقلاب شده بود و همه گرفتاری ما را از انقلاب ۵۷ می دانست. مدتی ضد مردم شده بود و مردم به قول خودش احمق را جیره خوار حکومت می دانست و القصه .... 🔰در ماجراهای اخیر هم صبح تا شب پای مجازی، برای دشمن ناخواسته سربازی می کرد و میدان دار بود. نمی دانم ماجرای چند جوان و نوجوان کشور ما بدین شرح است. اما یک موردش هم زیاد است. جوانی که به جد تصمیم داشت حوزه بیاید و به قول خودش، خدمت به انقلاب هویت طلبگی اش بشود، تبدیل به پیاده نظام دشمن در فجازی می شود. 🔰هیچ توانایی برای مدیریت و اعمال حاکمیت و قانون هم در این فضا وجود ندارد. پلتفرم ها رسما حاکمیت کشور را به بازی گرفته اند. زیر بار قانون کشور نمی روند. ارزشهای ما را مسخره و حذف می کنند. انبوهی از کلاهبرداری مجازی که هیچ مرجعی پاسخگوی آن نیست. 🔰رسما کاپیپولاسیون در فضای مجازی است که به جوان ما حمله ور می شوند و به او تعرض می کنند و ما فقط باید نظاره گر باشیم و غصه بخوریم. اغتشاشات اخیر هم به عیان نشان داد که دیگر این پلتفرم ها بازتاب دهنده ناآرامی های واقعی نیستند،‌ بلکه خود از کاه، کوه می سازند، با الگوریتم و زیرساختی که با هوش مصنوعی مدیریت می شود، معانی و پیامهای مد نظر خود را ضریب میدهند و هیچ اعتقادی هم به آزادی بیان ندارند. 🔰یکی از آورده های ماجراهای اخیر برای مردم و مسئولین ما این بود که ولنگاری فضای مجازی را جدی بگیرند و فکری برایش کنند.
عجب کار هوشمندانه ای احسنت به رییس جمهور احسنت @ali_mahdiyan
یک کلام با لاتهای نیروگاه ⚡️بعضی حرفها رو به هر کسی نمیشه زد. امشب میخوام چند جمله درد دل کنم با لاتهای محله نیروگاه و میدان امینی بیات قم. ⚡️من مدتی تو نیروگاه، تو محله امینی بیات قم زندگی میکردم. طعم زندگی تو اون محل همیشه زیر زبونمه. محله ای که گاه و بیگاه صدای آژیر پلیس توش میومد و یکی رو میگرفتن. گاهی هم از توی کوچه هاش که عبور میکردی، سرنگی چیزی گوشه کوچه افتاده بود. اما... ⚡️جوونهای با مرامی داشت. خودشون مراقب همه چیز بودند. توی کوچه ها و محله هاش زندگی جاری بود. صدای بچه های شادی که تو کوچه با هم بازی میکردند، خانمها تو کوچه در یک خونه جمع میشدن و با هم خوش و بش میکردند. جوونها هم خودشون مراقب محله شون بودن. ⚡️این حرف رو از یک لات سابقه دار تهران شنیدم‌. رفته بودیم با چند تا رفقای طلبه، خونه شون سر بزنیم. میگفت شما ها خیال میکنید همه لاتها مثل همن ولی اینطور نیست. من خودم لات شدم که نذارم یه عده به ناموس مردم چپ نگاه کنن. میگفت در افتادن با بعضی از اراذل کار ماست. روابط پیچیده ای بین مردم وجود داره که شماها نمیفهمید. ما خودمون باید باشیم که بعضی خلافها اصلا شکل نگیره. ⚡️من شنیدم جوون حدود بیست ساله ای به نام مهدی زاهدلویی، تو محل امینی بیات قم خونش ریخته شده. از وقتی این رو شنیدم دلم میخواد جوونهای غیرتی و لاتهای مشتی نیروگاه رو میدیدم و بهشون میگفتم دمتون گرم. خون بیگناه به خاطر دفاع از ناموس به خاطر دفاع از چادر و عفت به خاطر غیرت روی زمین ریخت، تو محله شما؟ شما کجا بودید اون موقع؟ ⚡️مادر شهید تو تشییع جنازه با رنگ پریده اما با استقامت مثال زدنی زنهای قمی میگفت همه بچه هامو همین طوری اهل غیرت دینی تربیت کردم. همشون فدای اسلام. ای فدای غیرت این زن فدای غیرت این مردم. ولی من فقط‌ با جوونهای غیرتی و لاتهای ناموس پرست قمی کار دارم . شنیدید درد و داغ دل این مادر رو؟ دم همتون گرم. همین. @ali_mahdiyan
📍بریدن زنجیره اغتشاش زنجیره اغتشاش در این جنگ ترکیبی به چه نحوی است و از کجا باید شکسته شود؟ 👈اول زنجیره را مرور کنیم: 1⃣حلقه اول: بزرگنمایی مشکلات و از همه مهمتر تعمیم به راس نظام. تصویری که از حاکمیت باید ساخته شود یک هیولا است. هیولاسازی چه ثمری دارد؟ نقد را تبدیل به نفرت و خشم می کند. این حلقه در تمام سالهای گذشته استمرار داشته است برای این روزها... اغتشاش اول در ذهن است. 2⃣حلقه دوم: حلقه دوم تحریک برای کنش گری است. کارکرد اسم رمز مهسا اینجاست. خودشان هم اعتراف کردند مهسا مهم نیست. اصل، نظام است. به همین دلیل شعار اصلاحی نمی دهند. اساسا اسمی هم از رئیس جمهور و روسای دیگر قوا نیست؛ فقط رهبرانقلاب به عنوان نماد حاکمیت. مهسا نبود بهانه دیگر می ساختند؛ بازهم نبود، آدم می کشتند مثل کشته سازی این روزها... 3⃣حلقه سوم: رویداد سازی است. طبیعی است که مردم ما معترض هستند اما اولا مدل اعتراض شان آدم کشی و آتش افکنی و فحاشی نیست و دوم اینکه اعتراض می کنند برای اصلاح نه عبور. روش رویدادسازی نیز تجمعات پراکنده محلی با گروه های ده تا پانزده نفره در ساعات شلوغی و اماکن پرتردد است؛ مثل دوازده ظهر؛ بازار. هدف نهائی اینست: رویدادمحلی و انعکاس جهانی. این هدف با تاکید بر زن و خشونت مهیا می شود. 4⃣حلقه چهارم: انعکاس رسانه ای. رویداد می سازند تا باور بسازند. باور به چی؟ باور به همه گیری نفرت و اغتشاش. مخاطبی که در حلقه اول نفرت زده است اگر باور کند همه دچار نفرت اند و به خیابان ریختند، دچار "خطای تشخیص و برآورد" میشود. اما برای تصویرسازی مستمر نیاز به ایده است. اساسا در جنگ های تلفیقی عصرپلتفرم، اغتشاشات راس ندارد و بلکه همه حول ایده ها جمع می شوند؛ ایده های تهییج کننده. مثل آهنگ برای... مثل قرمز کردن حوضچه پارک ها... مثل دیوارنویسی...و... ✅چه باید کرد؟ حلقه اول به حلقه چهارم متصل و زنجیره کامل است. این زنجیره تنها با اقتدار ناجا نمی شکند. تنها راه شکستن اثر شبکه ای پلتفرم هاست. 👈آقایان مسوول راه همین است و لاغیر. در رفتارهای آشوب طلبانه نمانید؛ باید ذهن ها را از پیشروی دشمن آزاد کرد و نه صرفا خیابان ها. البته تدبیر باید جامع باشد؛ بستن پلتفرم ها و همزمان جایگزینی کامل آنها. آنهم نه بنحوی که با فیلترشکن باز شود... همزمان نیز جایگزینی بی عیب و نقص. اگر نداریم، بخریم. با کشورها و شرکت هایی که حاضرند در چارچوب قوانین ما کار کنند مذاکره کنیم. 📍ذهن است که رفتار می سازد....خیابان باز است اما ذهن ها در گروگان... همشهری @mahdian_mohsen
«مشابه اینستاگرام» ❓میگن اگر اینستاگرام را قطع کنیم، بیش از یک میلیون نفر، کارشان را از دست میدهند ✅اما توجه نمی کنند که پلتفرم داخلی، بیش از این یک میلیون، تولید شغل می کند. به علاوه، آسیبهایی که از قبل امثال اغتشاش اخیر که پیچش دست مدیریت شیطانی همین پلتفرم هاست، حد ندارد. مشاغلی که آسیب دیدند، اموال عمومی و شخصی ای که از بین رفتند، کسب و کارهایی که به خاطر شلوغی ها، کساد شد، بسیاری از منابع درآمدزای کشور مثل صنعت توریسم و سرمایه گذاری و ترانزیت و.... که لطمه اساسی خورد و همه اینها سفره مردم را کوچک کرد. ❓میگن ، ما عرضه تولید مشابه اینستاگرام و وات ساپ را نداریم. ✅اما توجه نمی کنند که ایران و ایرانی اراده کرد و صنعت هسته ای خود را راه انداخت و جزء معدود کشورهای هسته ای شد، موشک نقطه زن تولید می کند، ماهواره و سلولهای بنیادین و نانو و واکسن کرونا و.... همگی نشان از توان و عرضه بالای ایرانی است. عمده این است که اراده ملی در میان مردم و مسئولین شکل بگیرد. ❓میگن پلتفرم های داخلی، چیزی شبیه پراید در صنعت خودروسازی است، باگهای عجیب و غریبی که حوصله کاربر را سر می برد. ✅اما توجه نمی کنند که تلگرام و اینستاگرامی که امروز این قدر برو و بیا دارند، در عنفوان کودکی و جوانی شان، توان راه رفتن هم نداشتند، اوضاع روزهای اولی که تلگرام آمده بود را یادتان هست؟! یک پایه پیشرفت این اپلیکیشن ها، حمایت مردم و اعتماد به تولید کنندگان آن است. البته باید مراقبت کرد تا به سرنوشت برخی کالاهای ایرانی مثل خودرو و لوازم خانگی دچار نشویم و جنس بنجل تحویل خلق الله ندهیم ولی هیچ کس از ترس تصادف، پیاده مسافرت نمی کند. ✅منطق استقلال در حکمرانی مجازی، حرف روشن و محکمی است که نباید از آن کوتاه بیاییم. ما جنگ نظامی و تهاجم فرهنگی و ناتوی سیاسی و محاصره اقتصادی را به فضل الهی، پشت سر گذاشتیم. در جنگ شناختی که کارش مدیریت اذهان است، با وابستگی به خارج از کشور کارمان راه نمی افتد.
پدر، مادر، ما متهمیم 🔺رفیقم میگفت یکی از نوجوونهای اغتشاشات رو گرفته بودیم، پدرش اومد شروع کرد به کتک زدن بچش. با گرفتاری جلوش رو گرفتیم، ول کن نبود. پدر درد میکشید، پسر هم درد میکشید. اما چه کسی مقصر بود؟ 🔺تو جمعی بودم، مادر چادری گفت امروز از فلان خیابون رد میشدم تنم میلرزید عبور کنم، این چه وضعیه آخه.میترسیدم چادر از سرم نکشن. دخترش هم نشسته بود. دختر نوجوان و شل حجابش به مادر گفت این همه تن ما لرزید، حالا نوبت شما است تنتون بلرزه. مادر با غصه و تعجب به دختر خودش نگاه میکرد. کی مقصره مادر یا دختر یا کی؟ 🔺مادری میگفت دخترم علاقمند به عرفانهای حلقه شده، میگه به جای نماز و مناسک دینی بهتر نیست دستورات اینها رو عمل کنیم؟ جواب سوالهاشو بلد نیستم چه کنم؟ مستاصل بود. دلم برایش سوخت. کی مقصره مادر یا دختر یا کی؟ 🔺راستی کدومهاتون اولین بار که شنیدید اکثر اغتشاشگرها نوجوان هستند، تعجب کردید؟ فکر میکنید چرا؟ نوجوون چرا؟ 🔺بخواهیم یا نخواهیم قوانین عالم ثابته، تغییر نمیکنه. این بچه ها تو فضای مجازی دارن زندگی میکنن. اونجا دارن بزرگ میشن. فضایی که تحت حاکمیت ظلمه، تحت حاکمیت کفره، تحت حاکمیت طاغوته. الله ولی الذین آمنوا یخرجهم‌ من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاؤهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات. هر جا تحت ولایت طاغوت برویم خروجیش ذره ذره فاسد شدنه. اون پدر و مادر نمیدونن بچه هاشونو دادن دشمنشون تربیت کنه، مدیران و مسوولین ما هم نمیدونن؟ 🔺من طلبه به چند نفر توضیح بدم که استقلال یک کشور رو فقط کومله و جیش الظلم وهابی خراب نمیکنه، جامعه ای که حیات نسل آینده اش در مملکتیه که حاکمش طاغوته ، یعنی فضای مجازی، خروجیش ذره ذره فساده و تباهی و نادانی. 🔺تو جمع معلمهای یک دبیرستان خوب بودم. دیدم معلمها هم دارن اتهام قتل و شکنجه به نظام رو تکرار میکنن. آدمهایی به ظاهر خوب، فرهنگی، معقول. چرا به این جمع بندی رسیدند؟ کی مقصره؟ این روزها مثل آب خوردن میتونی بفهمی کی به کجا اعتماد داره و کجا زندگی میکنه. این فضای مجازیه، معلم رو هم میبره، دانش آموز رو هم میبره، مادر و پدر رو هم میبره، هر جا حاکمیت رو به طاغوت بسپرید، مسیر کج میشه به سمت فساد و تباهی. قبول کنید یا نه. 🔺باور میکنید، همون مادرهایی که درباره نسبتشون با دخترهاشون نوشتم، نگران فیلتر اینستا و واتساپ و امثالهم هستند؟ میگن نباید فیلتر بشه. میدونید چرا متوجه این تناقض شون نمیشن؟ 🔺چون باور نمیکنند ریشه درد همانجایی است که درش نفس میکشند و حاکمیت دشمن را در آن پذیرفته اند. تجزیه کشور اینجا است. نفی استقلال کشور و پرچم آتش زدن اینجا است. طاغوتی شدن اینجا است. جنگ اینجا است . اغتشاش اینجا است. کشور باید بسیج شود همه مدیرانش همه نخبگانش. و الا این قصه دنباله دار خواهد بود. @ali_mahdiyan
انقلاب بازی 🔺یادش به خیر ارتشبد غلامرضا ازهاری نخست وزیر شاه میگفت. اینها همش نواره از بالای پشت بام الله اکبر میگه. او تصورش از انقلاب یک هویت سایه ای غیر واقعی بود. مردم وسط خیابان آمدند و جواب دادند :«نوار که پا نداره.». واقعیت اینه که انقلابی که هویتش نواره و انقلابی که حقیقتا پا داره. با هم متفاوتند. جمعیت یک پارچه منسجم که میدانند چه میخواهند و کجا میروند، با یک عده که هویت اصلیشان و وجودشان، احتیاج به پیج مصی و منوتو و اینترنشناله فرق میکنه. 🔺انقلاب واقعی بدون رسانه هم هست. ایران را بایکوت کردند. امام را سالها بایکوت رسانه ای کردند در نجف. ولی کار او با همان دستگاه شاگردانش و مردمش پیش رفت. انقلاب بازی، بدون رسانه، اصلا نیست. هیچی. پوچ. چهار نفر اون گوشه پنج تا ماشینی که بوق میزنن این گوشه. بدون رسانه دیگر دیده نمیشه. وسط یک جمعیت انبوه در حال حرکت خفه میشود. 🔺انقلاب واقعی جلودار دارد. جلودارش هم نخبه از خود گذشته ای است که هم داناتر است هم مومن تر. نه آنکه تا دیروز شامپو تبلیغ میکرد. پول جمع میکرد با ادکلن فروشی. بیرون کشور لم داده پشت صفحه مجازی. بازیگر است، دقت کنید بازی گر. 🔺انقلاب واقعی محل زیستش در ایمانه در عقیده است. در تحول حقیقی در جانه. انقلاب بازی در خیاله. در تصوره. در ساحت سایه ها. با میل جدی به سمت دنیا. لذا خودشون هم همدیگر رو میدرن. وحشی گری میکنن. زامبی بازی در میارن. خیالبازها رو هم البته متاثر میکنن. 🔺جملات شیطان درباره سبک اقدامش «لازینن لهم فی الارض» جالب است. او اساسا در ساحت خیال متمایل به دنیا است. جامعه هدفش هم حرکت کنندگان در صراط حقند «لاقعدن لهم صراطک المستقیم» حضورش در این ساحت سیصد و شصت درجه هم هست. «لاتینهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمائلهم» برای آنکه توان دیدن و بکارگیری واقعیتها و فرصتها و نعمتها و داشته ها و داراییها را از شما بگیرد. « و لاتجد اکثرهم شاکرین». 🔺بله، انقلاب شیطانی، انقلاب حقیقی نیست. اما. اما خیلی ها را نابود میکند. از راه خارج میکند«لاغوینهم اجمعین» ، «و لاتجد اکثرهم شاکرین» این خطر جدی است. حاکمیت الهی باید در ساحت خیال هم محقق شود.حقیقت اتصال به «الا عبادک منهم المخلصین» محقق شود. جدی نگرفتن حضور شیطان در صحنه مجاز، و رها کردن حاکمیت الهی در این عرصه، باعث میشود انسانهای زیادی از دایره شاکرین و حرکت کنندگان در مسیر حق خارج شوند. جلوی شیطان را باید گرفت. نیاز به دستگاه تذکر و ابصار داریم. نیاز به مراقبت و تقوا داریم. نیاز به اراده و حاکمیت الهی داریم. نباید صحنه را رها کنیم تا همه صحنه حتی با حضور شیطان هم باعث رشد ما شود. «ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون» @ali_mahdiyan
🔰 نکوداشت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی ره "نکوداشت سالک توحیدی و عالم انقلابی علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی قدس‌سره برگزار می‌گردد." ▫️در این مراسم که با پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی حفظه‌الله آغاز می‌شود، جمعی از شاگردان و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی سخنرانی خواهند کرد و آثار مربوط به علامه ذوالفنون رونمایی می‌گردد. ▫️یکی از آثاری که در این مراسم رونمایی می‌گردد، کتاب "یادنامه علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه" است که به کوشش مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و توسط انتشارات آل احمد علیهم‌السلام چاپ شده است. ⏱ زمان: پنج‌شنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱، ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ 📍 مکان: قم، مرکز همایش‌های 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
تقصیر مردم است 🔺یک عدمون مشکل رو در فشارهای اقتصادی به مردم دیدیدم و گفتیم خون ملت به جوش آمده. یک عدمون گفتیم مشکل اصلی بحث حجاب و قانونی بودن اونه. رفتیم تو بحث و جدل که اینو حل و فصل کنیم. یک عدمون گفتیم مشکل سلبریتی کثیف و لایک پرسته، هم خودشون هم فرهنگشون و هم محیط رشد و نمو و حیاتشون. یک عده هم با بی انصافی مساله رو ظلم مسوولین دانستیم و ظالمانه گفتیم مردم مقابل ظلم قیام کردند. یا ادای آدمهای با انصاف رو در آوردیم و گفتیم مسوولین خطا کردند. رفتیم روی نقد خطاهای نیروی انتظامی و دیگران. 🔺اما وقتی او وارد شد و تحلیل کرد خیلی ها فهمیدند سر کار بودند. ریشه اصلی را ندیده بودند. همه منفعل شده بودند و گول خورده بودند. او یک حرف متفاوت زد. مثل همیشه عمیق ترین و دقیقترین تحلیل را او گفت. ریشه اصلی همه این مشکلات آن است که داریم پیش میرویم. 🔺ایران دهه نود را با مسوولینی ضعیف و پر خطا و غرب ترس و غرب بسنده، «دوام آورد». ایران درد کوچک شدن سفره و بی کاری و بی مسکنی را با طعم دولتی بی خیال و کم کار پشت سر گذاشت. خواستند مردم پای صندوق رای نیایند تا همه این درد و رنج که منشاش یا فشار دشمن بود یا فرهنگ دشمن پرستی، همه اش را به صورت نظام بکوبند. اما مردم آمدند. همه تلاشهایشان کمتر از بیست درصد ریزش رای را به همراه داشت. بقیه مشارکت کنندگان ابتدای دهه نود باز هم آمدند. شد یک حماسه. دشمن خفه خون گرفت. مردم درد داشتند اعتراض داشتند رنج کشیدند اما نگذاشتند اسلام سیلی بخورد و سیلی به دشمن زدند. 🔺اینگونه بود که ورق برگشت. دولتی آمد مصمم. مردمی. امیدوار به مردم. شجاع در تصمیم گیری. آثار حضورش کم کم هویدا شد. صدای شکستن استخوانهای پیکره تحریمها شنیده شد. چک برجام نقد میشد نه با اختیار طرف مقابل بلکه با زبانی که بهتر میفهمیدند یعنی اجبار. سخت ترین تصمیمهای اقتصادی شجاعانه گرفته شد. نشاط مردم جلوه نمایی میکرد. صحنه شد صحنه بروز معنویت. اربعین چشمهای دشمن را داشت از حدقه بیرون میکشید. ملیون ملیون ایرانی راه افتادند. سرود سلام فرمانده رفت روی مخشان، تصویر یک ایران با نشاط معنوی و با عزم جدی که از وسط آتش شیطنتهایشان دوباره برخاسته، داشت مخابره میشد. شروع کردند به دست و پا زدن. 🔺دشمن دشمن است همیشه دشمنی میکند. اما تحلیل او را دقت نکردیم. مشکل او این بار هیبت و اقتدار ایران بود. دستپاچه شده بود. این که همه مهره هایش را رو کرد و اینکه شروع کرد مثل گربه ترسیده به چنگول کشیدن، همه اش ناشی از حرکت مردم بود. این آن فهم راقی و متفاوت «پیر طریقت» ما بود و چقدر درست میگفت. 🔺او در «جنگ روایتها» هم استاد بود. روایت گری او بر بستر «تبیین» سوار بود. واقعیت را میگفت. درست تر از همه. اما همزمان روایت دشمن را هم باطل میکرد. «تبیین» واژه ای است که تشعشعش را باید در دستان او ببینیم تا بشناسیمش. این تبیین همان عصای موسوی است که مارها را به تمسخر میکشد. تبیین اگر تبیین باشد در هر جنگ روایتی ورق را بر میگرداند. و ما مثل همیشه درس گرفتیم از این استادحقیقت استادطریقت و استاد شریعت و استاد سیاست. @ali_mahdiyan
پنجمین پیش‌نشست همایش «الهیات خدمت» با موضوع «الهیات مهرورزی» به همت پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و همکاری پژوهشکده اخلاق و معنویت و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به صورت مجازی برگزار می‌شود: ◀️سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی ◀️دبیر نشست: حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله بابایی ☑️روز: پنج‌شنبه 🗓تاریخ: 1401/07/21 🕧ساعت: 10 الی 12 🌐 لینک حضور در جلسه dte.bz/scscenter
آزادی ما را فیلتر نکنید 🔺منافقانه ترین استدلال بر رها شدن فضای مجازی را کسانی میگویند که دم از آزادی میزنند. نفاقی که سالها پیش دستش را رو کردیم. یکی از دستاوردهای شعور روح اللهی این بود که به اسم آزادی، دیکتاتوری و استبداد تو پاچه ملت نکنند. آقایان! خانمها! آزادی را با حاکمیتی که بالای سرش ایستاده، بسنجید، بگویید زیر نظر چه حکومتی و چه قانونی آزادید، تا بگویم اصلا آزادید یا برده. 🔺آزادیهای افراد وقتی مراقبت میشود که کانونهای انحصار که به اسم رقابت و حریت و عدالت و قداست و هر عنوان کوفتی دیگری سر بر میآورند، لجام بخورند. نشانه حفظ آزادی افراد این است که در مجموع همه چیز به جیب یک عده ختم نشود. بلکه همه با هم رشد معنوی و مادی کنند. آزادی بدون عدالت اسمش بردگی است. عدالت بدون قانون و حکومت الهی هم یعنی کشک. قانون و حکومت طاغوت خروجیش ظلم است و ظلم روی دیگرش بردگی است. 🔺آزادی زمان محمدرضای ملعون بیشتر شد یا کمتر؟ لخت بازی جشن هنر و بازیگر پرستی و فوتبالیست پرستی و حتی اظهار نظرهای آزاد علمی و مذهبی از جنس شایگان و نصر و همینطور تجارت و بازار آزاد به سبک اونور دنیایی و اینها را میگویید آزادی؟ اینها که بود. احساس بردگی پس چرا در کشور بود؟ چون آزادی اگر بن مایه اش بروز اراده است و حاکمیت مردم، باید اولا هویت سیاسی اش را دید و اینجا است که میپرسیم در مجموع به کدام حکمرانی ختم شده و آن را شکل داده و ذیل کدام حکمرانی نفس میکشد و مراقبت میشود و دوام میآورد؟ 🔺آزادی میگویی و نمیگویی ذیل کدام حکومت؟ داری پنهانکاری میکنی. داری دروغ میگویی. آزادی ذیل حکمرانی محمدرضا، کاپیتولاسیون میشود و غارت نفت و توسعه حکومت کندی، اسارت ما و آزادی آنها. همانطور که آزادی ذیل حکومت غرب هم خروجیش پامال شدن نود و نه درصد میشود. راستی جنگ ترامپ و پلتفورم ها بر سر چه بود؟ جلوی چشم همه مثل آب خوردن سانسور کردند رقیب را چرا؟ آزادی ذیل دیکتاتوری غربی خروجیش بردگی ذهن و دل مردم است و در عوض پولدارترشدن شرکتهای اصلی حاکم بر مجازی و شرکتهای پشت پرده حکمرانی. 🔺آزادی آینه حکومت است و حکومت آینه آزادی. آزادی لباس حکومت است و حکومت لباس آزادی. آزادی نتیجه حکومت است و حکومت نتیجه آزادی. وقتی سخن از آزادی در فضای مجازی میگویید و بحث از حکمرانی مجازی را پنهان میکنید یا نمیبینید، در خوشبینانه ترین حالت دوبینی دارید. 🔺زندگی در فضای مجازی یک زندگی حقیقی است. تفاوت زندگی بردگان و احرار نیز دقیقا در ماجرای حکمرانی است. حکومت را به طاغوت بسپارید همه انواع دیگر آزادی را حاضر است به پایتان بریزد. آنوقت خواهید دید تمام آن آزادیها چطور تبدیلتان میکند به یک برده تمام عیار. مراودات عادیتان و فریادهای آرمانیتان و حتی سلام و دعا و صلواتهایتان همه به جیب آنها میرود و تا بیدار نشوید میمانند و میدوشند. از شعار آزادی کوتاه بیاییم هیچ نخواهیم داشت. هیچ. @ali_mahdiyan
صفحه ای را هم در روبیکا دایر کردم. علی‌ برکة الله😊 اینم لینکش👇 https://rubika.ir/alimahdiyan3 @ali_mahdiyan
♨️اهمیت علوم شناختی در کلام رهبری 📍علوم شناختی، یکی از فتوحات الهیه است که ما بایستی از آن استقبال کنیم 📍کارکرد علوم و فناوری‌های شناختی، تمام عرصه‌های زندگی را در بر می‌گیرد؛ لذا هر ملتی که در این دانش عقب بیفتد، سرنوشتش استعمارزدگی، فقیر ماندن، زیردست بودن و ذلیل شدن است 📍برای پیشرفت در این دانش، لحظه‌ای نباید غفلت کرد؛ یعنی شما دانشمندان و محققین و پژوهشگران دیگر نباید شب و روز بشناسید و باید از جان مایه بذارید 📍از همه‌ی توانایی و امکانات غربی‌ها در این دانش استفاده کنید اما هیچ اعتمادی به توصیه‌های آن‌ها نداشته باشید 📍جنایتکاران و استعمارگران عالم، روزی با سلاح نظامی کشورهای دیگر را تصرف می‌کردند اما فردا با سلاح علوم شناختی 📍سعی کنید که این علوم حساس را که با ذهن و فکر و استدلال و تصمیم و معرفت ارتباط پیدا می‌کند، موجب گمراهی جوانان نشود 📍آشنایی با این علوم و حرکت در این عرصه جوری باشد که موجب آشنایی بیشتر جوانان با توحید و معرفت الهی باشد ✍برش‌هایی از بیانات در تاریخ ۹۷/۱۱/۴ 🌐کانال رسانه و جنگ‌شناختی @Cwarfare @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺"مناظره" 👈 اختلاف یا دو قطبی؟ 💠دخانچی: 🔸دوقطبی چیزی خوبیه. یکی از مشکلاتی که با نئوصدرائی‌ ها دارم اینه که تضاد ندارد، دیالکتیک نمیفهمد! 💠مهدیان: 🔸اختلاف و تضاد چیز بدی نیست. آنچه که بد هست دو قطبی است. دو قطبی یعنی تعصب. یعنی احساسات را پای قبیله ریختن. در این فضا وحدت که شکل نمیگیرد هیچ، آنچه که شکل نمیگیرد اندیشه هست... ✂️مناظره حجت الاسلام مهدیان،دکتر دخانچی پیرامون گفتمان 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
💠 اردوی هویتی - معرفتی مثل خمینی 🔰رهبر معظم انقلاب: «ما امروز در بین طلّاب جوان، در بین فضلای جوان احتیاج به این روحیه داریم که بدانند که عالِم دین بودن و ملّای بزرگ بودن و مجتهد عالی‌مقام بودن، به معنای کناره‌گیری و انزوای از میدان جهاد نیست.» رسالت یک طلبه چیست❓ طلبه شدیم که ادبیات و فقه و اصول بخوانیم❓ چرا بعد از سال‌ها تحصیل، متحیر میشویم❓ چطور در مسائل اجتماعی نقش آفرینی کنیم❓ درس بخوانیم یا کار فرهنگی❓ افق آینده طلبگی چیست❓ و.... ♨️ سوال‌های زیادی از این قبیل ذهن ما را درگیر میکند. که هر چقدر در مسیر طلبگی پیش برویم برایمان پررنگ تر میشوند. 💢 برای پردازش این مسائل با اردوی "مثل خمینی" همراه باشید. ⏰ زمان: ۵ و ۶ آبان ماه 📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر 👇👇 ✅WWW.khanetolab.ir/ahd_ba_khomeinieitaa.com/ahd_ba_khomeini 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🌅 اولین دوره در مدرسه همشهری ✳️با ارئه سرفصل های تخصصی در سه محور: 📚اندیشه 📲رسانه 🎨هنر ✳️هدف از برگزاری این دوره: 📚 تربیت زاویهِ نگاه توحیدی 📲شکل گیری شبکه جهاد تببین 🎨 آموزش روایت هنرمندانه ✳️نحوه برگزاری: 🔻 حضوری(تهران) 🔻 مجازی (شهرستان ها) ✳️مزایا: 🔻ارائه مدرک معتبر 🔻همکاری رتبه های برتر دوره در شبکه رسانه ای کشور جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید 🆔http://school.hamshahri.org
نامه جمعی از زنان پزشک دندانپزشک و داروساز به دختران نوجوان ایرانی به نام حق رها، بهار، فاطمه، ریحانه، ستایش… نامت را نمی‌دانیم اما حتماً مثل یکی از همین نام‌ها، زیبا و دوست‌داشتنی است. ما تو را دیده‌ایم… در راه مدرسه وقتی با دوستانت با هیجان راه می‌روی و داستانِ سریالی را که دیشب دیده‌ای برایشان تعریف می‌کنی. وسط مهمانی خانوادگی وقتی مدام شالت را مرتب می‌کنی و دنبال آینه قدی می‌گردی که خیالت از تناسب لباس‌هایت راحت شود. در سرویس مدرسه، وقتی که سر و صدای تو و دوستانت، رنگ ترافیک پشت چراغ را عوض می‌کند، و سرزندگی را روی سر و صورت ماشین‌های خسته و راننده‌های کلافه‌اش می‌پاشد. در جمع هم‌کلاسی‌هایت، وقتی که از کلاس زبان برمی‌گردی و بین جمع پر سر و صدای آنها ساکتی، چون حس می‌کنی گاهی پوششت، رفتارت و نگاهت با آنها فرق دارد، اما دلت می‌خواهد با هم بمانید. تو هم احتمالاً ما را دیده‌ای… در ساختمان پزشکان سر خیابان؛ در بیمارستان، وقتی برای عیادت مادربزرگ رفته بودی؛ در برنامه‌ی تلویزیونی که مادرت پیگیرش است و هر روز یکی از همکاران ما سوالات پزشکی را جواب می‌دهد. ما، هم سن و سال تو بودیم که رؤیای پوشیدن این روپوش سفید به سرمان زد. روزها و شب‌ها را برای ساختن این رؤیا به هم دوختیم و بالاخره یک روز اسمِمان را بین قبولی‌های دانشگاه پیدا کردیم. چقدر پدر و مادرهایمان و حتی پدربزرگ و مادربزرگ‌هایمان خوشحال بودند. در خاطره‌ی جوانی و کودکی‌شان خانم دکترهای زیادی پیدا نمی‌شدند. مادربزرگ‌هایمان خیلی از دردهایشان را یا به خاطر مسافت طولانی تا نزدیکترین پزشک تحمل کرده بودند یا از خجالت مطرح کردنش با آقای دکترِ هندی، دم از دردشان برنیاورده بودند. اما حالا نوه‌هایشان را می‌دیدند که تا چند سال دیگر، یک خانم دکتر واقعی می‌شدند. در دانشگاه، ما هیچ کم از پسرها نداشتیم، نه تعدادمان کمتر بود، نه توانایی‌مان. حتی استادهای خانم هم چندان کمتر از آقایان نبودند. خانم‌هایی اغلب جوان، که تخصص و فوق تخصصشان را در سال‌های پس از انقلاب گرفته بودند. بین هم کلاسی‌هایمان، از هر شهر و شهرستانی پیدا می‌شد. پدر و مادرها با خیال آسوده دخترانشان را روانه‌ی دانشگاه کرده بودند تا نسل بعدی خانم دکترها پر تعدادتر باشند. حتی کم نبودند دانشجوهای دخترِ خارجی که سطح علمی دانشگاه و امنیت ایران آنها را به کشور ما کشانده بود. ما در دانشگاه‌های همین کشور درس خواندیم، پزشک شدیم، جراح، چشم‌پزشک، متخصص قلب و زنان، دندانپزشک و داروساز شدیم. کشیک‌های طولانی را از سر گذراندیم، دور از خانه و خانواده‌هایمان دردهای مردان و زنان و کودکان فارس و گیلک و کرد و لر و ترک و بلوچ و عرب را درمان کردیم. روزهای پر اضطراب کرونا را کنار مردممان ماندیم. دارو و واکسن ساختیم، استاد دانشگاه شدیم، مقاله نوشتیم، در کنفرانس‌های بین المللی شرکت کردیم و البته هیچ کجا را برای بودن و بالیدن، امن‌تر و آزادتر از سایه‌ی پرچم میهنمان نیافتیم. عزیز دلم، این سال‌ها ساده نگذشت. آنها که عمری از ضعف ما سود برده بودند تمام تلاششان را کردند. برای چه؟ … تا باور کنیم «نمی‌شود!», «نمی‌توانیم!». قوی‌تر شدن ما آنها را عذاب می‌داد. ما ظریف‌ترین جراحی‌ها را انجام می‌دادیم، آنها می‌گفتند دختر ایرانی ناتوان مانده است. ما در دانشگاه درس می‌دادیم، آنها می‌گفتند دختر ایرانی محدود شده است. ما مقاله‌هایمان را در کنفرانس‌های جهانی ارائه می‌دادیم، آنها می‌گفتند زن ایرانی حق پیشرفت ندارد. ما در کنار همه‌ی این‌ها مادر بودن را انتخاب می‌کردیم آن‌ها می‌گفتند مادری را به زن ایرانی تحمیل می‌کنند. می‌خواهند نگذارند که تو، ما و هزاران زن قوی و بالنده‌ی دیگر را ببینی. می‌دانی، آنها هر روز از توان خودشان ناامیدتر می‌شوند. اما روی اراده‌ی تو حساب باز کرده‌اند. می‌دانند که اراده‌ی شگفت‌انگیز دختر ایرانی، ریشه در شجاعت و ظلم‌ستیزی و آزادی‌خواهی اش دارد. فقط یک راه برایشان مانده: اینکه تحریف کنند. چه را؟ معنای آزادی و ظلم‌ستیزی را؛ آنقدر که نیروی اراده‌ی تو، چرخ اهداف پلید آنها را بچرخاند. یقین دارم که تسلیمشان نمی‌شوی. تو گوهرشادی، بااراده؛ مرضیه دباغی، شجاع؛ عصمت احمدیانی، آزاده؛ تو دکتر محبوبه افرازی، دکتر عزت الملوک کاووسی، دکتر طلایه بیگ‌زاده، دکتر زهرا خدابندهلو و دکتر شیرین روحانی‌راد... یقین دارم تو مثل هزاران هزار دخترِ دیگرِ ایران، قوی و آزاداندیش می‌مانی. تو غوغا می‌کنی و ایران را همچنان قوی، مستقل، امن و آزاد نگه می‌داری. دوست‌دار تو جمعی از بانوان پزشک، دندانپزشک و داروساز ایران اسلامی اسامی نویسندگان در لینک موجود میباشد https://www.mehrnews.com/news/5609627/ https://eitaa.com/asatid_enghelabi @ali_mahdiyan
جیش العدل 🔺عدالت بهترین و ناب ترین شعار ما است اما عدالت حقیقی و الا میتوان با شعار عدالت مقابل امیرالمومنین ع هم ایستاد. میتوان با شعار عدالت مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران هم ایستاد. مثل جیش العدل. زدن اعتماد مردم به نظام الهی، روی دیگر زدن شمشیر بر فرق حاکم عادل است. با این حساب جیش العدل فقط دار و دسته ریگی هم نیستند. 🔺آنانکه با شعار عدالت معتقدند حاج قاسم هم الگوی ظلم ستیزی نیست. آنانکه مثل آب خوردن هر مسوولی را متهم میکنند. قرآن سوزی و پرچم سوزی را هم حتی کار خود نظام میدانند. محکوم هم شوند دوستان انقلابیشان که نماینده مجلس و برخی مسوولین نهادهای انقلابیند میآیند و قوه قضاییه را محکوم میکنند تا پروژه زدن اعتماد به نظام تکمیل شود. آنها که این روزها همان هدف سلبریتی را با بیان انقلابی پیش میبردند. 🔺محل تنفسشان فضای مجازی است. برای همین، آخوندهایشان که احساس میکنند ممکن است راه نفسشان بسته شود شعار میدهند که حکومت دشمن در مجازی بسی بهتر و آزادی بخش تر از حکومت اسلامی ایران است. جیش العدل حقیقی این جماعتند. 🔺سلبریتی ها برای عموم مردم و این جماعت هم برای انقلابی ها، تقسیم کار کرده اند. هدف همگی، زدن اعتماد مردم به حکمرانی خودشان است. هدفشان نفی استقلال کشور در فضای مجازی است. هدفشان چند پاره کردن کشور در فضای مجازی است. بدانند یا احمق و جاهل باشند. 🔺فضای مجازی، یعنی مملکت ذهن مردم، چندپارگی این کشور و عدم استقلالش، نابود کردن نوجوانانش همه اش با باز کردن دست حکومت طاغوت شدنی است و نتیجه بخش. جیش العدل ریگی خطرش از این جیش العدل لعنتی به ظاهر انقلابی کمتر است. 🔺میگویند حجاریان به میرحسین گفته بود آنقدر بگو دروغگو که در ذهن مردم نقش ببندد دروغگویی اینها. با این کلیدواژه فتنه کردند. حجاریان جدیدا گفته بود حرفهایمان را از زبان سلبریتی ها میگوییم. جالب است که این حجم سلبریتی همه با هم کشور را متهم به دروغگویی کردند؟ سلبریتی مخش در فرغون دشمن است. تابلو است. اما این پروژه را بین حزب اللهی ها و انقلابیون هم آیا میتوان پیش برد؟ بله میتوان با کمک این جماعت جیش العدل. @ali_mahdiyan
این جلسه کاش زودتر انجام میشد. ولی الان هم دیر نیست. امیدوارم پر شور و موثر باشد. از سوی جامعه محترم مدرسین و نهادهای عالی حوزوی اجتماع بزرگ علما، اساتید، فضلا و طلاب برادر و خواهر حوزه های علمیه در میثاق با ولایت و حمایت از مجاهدت‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و تشریح حوادث اخیر برگزار می‌شود: سخنرانان: ✅️ مدیر محترم حوزه های علمیه حضرت آیت الله اعرافی دامت برکاته ✅️فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی؛ 🗓زمان مراسم: پنجشنبه ۲۸ مهرماه 🕰ساعت۹:۳۰ صبح 🕌مکان مراسم: مصلی قدس قم https://hawzahnews.com/xbVRd @ali_mahdiyan
این سخنرانی نبود. ید بیضا بود 🌹اول نخبه را تعریف میکند. مفهوم سازی یک فعالیت کلیدی برای ایجاد هویت در ساحت فرهنگ و نتایج عملیاتی در مقام مدیریت است. خطوط این هویت را اما توحیدی مینشاند. جذاب. انگیزه بخش. تعهد آور. 🌹یک ضلعش ویژگیها و استعدادهایی که«خدا به شما داده»، «این که چرا داده جای دیگر باید گفتگو کرد» جای دیگر گفته. همین را هم به مسوولیت و تعهد فرد نسبت داده، اینجا فقط اشاره ای کرد که همین هم رمزی دارد. دوم تلاش خودتان. هر چه بیشتر تلاش کنید بیشتر شکوفا میشوید تا بینهایت. افق نگاه موحد اینگونه است اساسا. انسان از هر جهت میتواند تا بینهایت اوج بگیرد. سوم را بعدا میگویم.(کمی درباره زمینه سازی انقلاب سخن بگویم بعد) 🌹هم به چشم دیده ام و از نزدیک هم آمار را نگاه کنید.(یاد بگیریم در امیدآفرینی) در زمینه نخبه پروری انقلاب کرده ایم. جهش کرده ایم. قابل مقایسه نیستیم با قبل. حالا دوباره پیشرفتهای ماحصل نخبگان را شمرد. ویژگی این پیشرفتها آن است که غرور آفرین است. آدمها میفهمند معنای حرکت پر شتاب از ته قافله به سمت جلوی قافله را. معنای انقلاب علمی دهه هشتاد را.(یکی از امیدبخش ترین ورودها اساسا تبیین جزییات این انقلاب علمی در بیست سال اخیر است) حالا سومینش را بگویم؟ 🌹جهت و هدایت الهی. استعداد و تلاش یک دزد حرفه ای او را نخبه نمیکند. اول دزد را مثال زد. بعد خالق بمب هسته ای و شیمیایی. تا درک کنید پیچ و مهره های دستگاه استکبار شدن را که چقدر چنین کسی دور است از هویت و تعریف نخبگی. 🌹از شما چه انتظاری داریم؟ (دو تذکر حاشیه ای به نخبگان ۱.شما کتاب نمیخوانید۲.واقعیات کشور را در بقیه عرصه ها نمیدانید. یعنی: اتصال به دو ساحت عمق و فکر و عینیت کلان ضعف جدی فضای نخبگان و البته جوانان ما است) اولین انتظار آنکه ظرفیت فردی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کنید( تکیه بر هویت ملی. یک نقطه کانونی در فرهنگ سازی و کمک کننده جدی و ملموس در نفی خودخواهی افراد و رشد معنویشان و مانع جدی برای بروز درست هر نوع توانمندی در فضای اجتماعی) دوم آنکه غفلت نکنید. از داشته های خود(باز بحث از پیشرفت کشور) و از دشمن(باز بحث توجه به دشمن و جبهه مقابل). 🌹انتظار از مدیران در قبال نخبگان: در یک کلام حمایت.(جدی ترین رکن نسبت مدیریت و مردم) حمایت را ولی غیر عاقلانه میفهمیم معمولا. عقلانیت در حمایت لازم است به نخبه کمک کنید مسیر رشد علمی اش را پیش برود و علمش را بروز و ظهور دهد.(ابتدای سخن و اینجا بحث ضعف مدیریت دولت قبل مطرح شد. این همه گلایه از کم‌کاری یک دولت ندیده بودم در سیره رهبران انقلاب) 🌹از لوازم حمایت، ایجاد فضای امید برای نخبگان است. اینجا هم دوباره بحث حرکت امیدوارانه کشور مطرح شد با این تفاوت که این بار یک نکته کلیدی را توجه داد. نکته ای بسیار مهم درباره دو نظام تحلیل؛ یکی برده نظم استکبار و دیگری انقلابی و توحیدی. اینکه کدام توهمی است و کدام واقعی است. و کدام امیدبخش حقیقی است، تیر خلاص این سخنرانی بود. اینکه دو جریان روشن اسم و رسم دار بین مدیران کشور و موثرین جامعه وجود دارد. جریانی که سرمایه ها و ظرفیتها را نمیبیند و رها میکند و همیشه ناامید است از ادامه حرکت.(نکته ای که بارها در دوران دولت قبل هم درباره تمایز گفتمان خود و گفتمان مقابل خود گفته بود. اینجا سابقه و عقبه آن را از دوران امام توضیح داد) 🌹کل سخنرانی مثل ید بیضا بود در میان این آشوبها.( در عین آنکه به شدت توحیدی بود. امیدآفرین بود. مسوولیت آور برای همه بود و بصیرت افزا. با اقتدار که البته مظلومیت او را هم نشان میداد که بماند) @ali_mahdiyan
من طعم لذت بخش شعار زن زندگی آزادی را در این مستند چشیدم. این مستند را ذره ذره بچشید و رشد کنید. حتما وقت بگذارید ببینید. «دز هنوز از شهر من میگذرد» http://www.telewebion.com/episode/0x289a04a @ali_mahdiyan