یک قالیباف دو آقا تهرانی....
⚡️سال هشتاد و چهار با همه هیجانات و لذتهاش برای من یک تلخی و رنج حاشیه ای داشت و اون تلخی اختلافی بود که بین جمع رفاقتیمان شکل گرفته بود. یه عده قالیبافی و یه عده احمدی نژادی. یه عده صالح مقبول و یه عده اصلح نامقبول....
⚡️دو قطبی مسخره ای که بچه های جوون حزب اللهی رو اون قدر از هم جدا کرد که مدتها اصلا حرف یکدیگر رو نمیشنیدند و بیش از یک دهه همدیگر رو متهم کردند و خروجیش شد چی؟
⚡️خروجیش شد تربیت آدمهایی که سیاست رو بازی قرمز و آبی میفهمیدند نه یک حقیقت مقدس. آدمهایی که هیچ وقت معنای اصل و فرع را یاد نگرفته بودند. آدمهایی که وقتی سردار قدس به روحانی نامه نوشت و به خاطر موضع تقریبا انقلابیش، به او گفت دستت را میبوسم، سردار را متهم کردند به سفاهت سیاسی. ماند تا بعد از شهادتش وقتی رهبری رفتار سیاسی او را تبیین کرد تازه فهمیدند مدتها است این ماییم که کوتوله های سیاسی شده ایم.
⚡️ زخمهایی که آن آرمان جویی و عدالتخواهی بی اخلاق و بی معنویت و بی عقلانیت بر چهره نیروهای حزب اللهی گذاشت سخت است که از بین برود. این ایام، زشتی های سیاست ورزی خاله زنکی برخی رفقایم آن قدر مشمئز کننده بود که با خودم میگفتم اگر بنا بود سیاست را از این رفتارها بفهمم اسمش را میگذاشتم پدرسوخته بازی به قول حضرت امام و رهایش میکردم. ولی چه کنم که من شهید بدون مرز را دیده ام و مواضعش را من سیدعلی را میشناسم و خمینی استاد او را که سیاستشان مرا یاد محراب و سجاده میاندازد و بزرگی روحشان در مواضع و رایشان کربلای لحظه به لحظه است برای من.
⚡️امروز اما اتفاق مهمی افتاد، کاری ندارم لیست وحدت رای بیاورد یا نه. اما این وحدت برای من خیلی معنا دارد. احمدی نژاد به جز مشتی دوستداران مشایی، یک بدنه مهم از نیروهای انقلابی داشت که بخشی از آنها را جبهه پایداری نمایندگی میکرد. امروز این جریان حاضر شد زیر نام قالیباف با دیگر نیروهای انقلابی جمع شود. قالیباف مهم نیست احمدی نژاد هم مهم نبود آقا تهرانی و کی و کی هم مهم نیستند. مهم بلوغی است که به مرور باید به آن برسیم.
⚡️روحهایی که سیاست را از دریچه نگاه رهبری نفهمد و در تنگنای حزب و جریان خود محدود باشد و حاضر نباشد روی هزار خطای فرعی هم جبهه ای هایش بخاطر امری اصلی و اصیل چشم بپوشد هنوز لیاقت ندارد مرد گام دوم انقلاب روح الله باشد.
⚡️از این منظر این تصمیم دیرهنگام را به فال نیک میگیرم. رفقا! ما خیلی به هم محتاجیم برای این حرکت. برادران! همدیگر را که میزنید، هیچ کس بیشتر از پدر خانواده دردش نمیگیرد. خدا رحممان کند به خاطر این همه کوتاهی.....
@ali_mahdiyan
انتخابات در دو راهی نادر و سیمین
🌱بعضی وقتها انقدر درگیر فضای خودمان هستیم که متوجه اختلافات دیگران نمیشویم. بگو مگوی #شهاب_حسینی با #مسعودکیمیایی و تحریم کنندگان جشنواره فجر ،برایم آشنا بود. او میگفت باید بمانیم و همینجا را درست کنیم. آنها میگفتند خروج کنیم به دامن اجنبی تا مسوولین آدم شوند و تنبیه. بی بی سی هم با عشق و رسا موضعمان را فریاد میزند. دعوای جالبی است نه؟
🌱برای من این اختلاف مسبوق به سابقه است. فیلم #جدایی_نادر_از_سیمین را هم اینطور میفهمم. دو اندیشه، یکی میگوید بروم به دامن غیر و دیگری میگوید بمانم و تغییر دهم. این ، دو راهی #اصغرفرهادی نیست فقط. بلکه اختلاف مهم بدنه جریان او است.
🌱شاید منفورترین شخصیت فیلم #ابد_و_یک_روز هم آن جوانی بود که میخواست برای پر کردن لاتی اش، بنا داشت خانواده اش را از خودش دور کند و کنار بگذارد. منفورتر از هر معتاد و خلافکاری.
🌱امروز برخی خیال میکنند راه تنبیه #نظام که آن را خطاکارش میدانند این است که رای ندهند؟ این تنبیه، معنایش چیست؟ یعنی کشور را و مردم را رها میکنم تا هر چه پیش میاید بیاید؟ خروجیش تنبیه خودمان است بیشتر تا نظام.
🌱من یاد دخترانی میافتم که به خاطر اختلاف با پدرشان از خانه فراری میشوند. بله انتقام میگیرند هم از پدر هم از کل خانواده و هم، البته و اول از همه، از خودشان.
🌱این دعوا بین #اصلاح_طلبان، مرا یاد آن دعوایی میاندازد که درباره سردار قدس داشتند. برخی میگفتند احترام میکنیم و برخی میگفتند تبری میجوییم. یاد دعوایی میاندازد که بر سر دفاع از وطن داشتند برخی میگفتند راه را باز کنیم برای دشمن و برخی میگفتند دفاع میکنیم. این یک دعوای حقیقی و مهم است در دل این جریان. یک دو تایی مهم و سابقه دار. یک دو تایی ریشه دار.
🌱من همراه با اصلاح طلبان نیستم ولی همیشه در دو راهی نادر و سیمین، نادر را بیشتر میپسندم . و همیشه برای بلاهت #دختران_فراری غصه خورده ام.
@ali_mahdiyan
به لیست رای بدم؟
خیلی ها این سوال را از من پرسیده اند. میگویند آیا این درسته که لیستی رای بدیم تا طرف مقابل رای نیاره؟
۱.خوب توجه کنید که من با ایجاد لیست واحد موافقم با حمایت از لیست واحد هم موافقم.
۲.من ملاحظه ی نتیجه را مهمترین رکن در تشخیص تکلیفهای اجتماعی میدانم و دعوای #نتیجه و #تکلیف را قطعا یک دعوای غلط میفهمم. تکلیفی که نتیجه را ملاحظه نکرده توهم تکلیف است.
۳.من دوتایی مسخره #اصلح و #صالح_مقبول را هم نمیفهمم. مقبولیت یکی از ویژگیهای صالحیت است. اصلحی که مقبول مردم نمیافتد یا مردم او را نمیشناسند در این دوران مردم انقلابی، چه اصلحی است؟
۴.اما من مخالف تقلید سیاسی ام. مخالف چشم بسته رای دادن به لیست نخبگانم. مخالف گاوبندیهای دو قطبی و تکرار کردنهای این و آن هستم.
بله نتیجه را ملاحظه کنیم ولی نتیجه من با نتیجه شما فرق میکند. من دوست دارم مجلس انقلابی با فهم و انتخاب و اجتهاد تک تک مردم حاصل شود.
اگر بنا باشد بین مجلس انقلابی که با ساز و کار تقلید از این و آن رای آورده با مجلس کمتر انقلابی که با ساز و کار انتخاب و اجتهاد سیاسی خود مردم رای آورده یکی را انتخاب کنم ، حتما دومی نتیجه بهتری است.
۵.به همان دلیلی که مجلس حزب اللهی که رهبر نصب کند و انتخاب کند ارزشمند نیست و رییس جمهور انقلابی که مردم خودشان انتخاب نکنند ارزشمند نیست به همان دلیل مجلسی که بر پایه تقلید کورکورانه عمومی مردم رای بیاورد نیز مطلوب نیست.
۵.بله مردم جایی که نمیشناسند به این لیستها اعتماد کنند ولی جایی که میشناسند حتما باید به همان تشخیصشان عمل کنند. این چه منطقی است که زیر سایه دوقطبی داریم انتخاب آگاهانه را نابود میکنیم. این رسمیت دادن به دوقطبی است. دوقطبی با شعور و آگاهی خود مردم باطل میشود نه تقلیدشان از این و آن
۶.انتخابی که به لیست امید منجر شد در دو سطح خطا بود یکی ساز و کار فاسد انتخاب سی نفره شان و دوم جماعتی از مردم که زیر سایه دو قطبی تقلید محض سیاسی کردند. این سنگ بنا کلا غلط است و من نمیدانم برخی اساتید اخلاق به چه حجت شرعی آن را ترویج میکنند؟ برادران! اگر ما میخواستیم این طور اداره کشور کنیم اساسا رای مردم را حذف میکردیم. رایی که تقلید محض از نخبگان باشد چه فرقی میکند با بی رایی؟
۷.این تخیل هم که مردم انقلابی به لیست واحد رای میدهند اساسا محاسبه غلطی است. مردم انقلابی اتفاقا به دلیل بلوغ انقلابیشان هر چه تشخیص میدهند عمل میکنند . اتفاقا چون با مردمسالاری خو کرده اند.
در نهایت همانقدر که وحدت نخبگان و حمایتشان از لیست واحد را ارزشمند میدانم. گفتمان گاوبندی عمومی قبل انتخابات و تقلیدسیاسی زیر سایه دو قطبی را زهر کشنده برای بلوغ سیاسی امت میدانم.
والسلام
علی مهدیان
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح ساعت هشت و نیم.
.
.
اینجا قم است. .
.
که مردم را ترسوندن که به دلیل کرونا خارج نشن.
.
.
این جماعت تو صفند.
.
.
عجب از این مردم . عجب
@ali_mahdiyan
برد دو بر یک
🌾 نتایج انتخابات اسفند 98 را باید درست ببینیم. همه داشته ها و نداشته هایمان را. و الا اسیر روایت این و آن از صحنه خواهیم شد.
🌾 میزان حضور مردم در انتخابات مجلس برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی به زیر پنجاه درصد سقوط کرد. اما شعارهای انقلابی و ناظر به مقاومت رای آورد.
🌾 اگر فرض کنیم که میزان مشارکت حدود چهل و دو درصدی درست باشد. معنایش این است که نسبت به متوسط انتخاباتهای مجلس که شصت و یک درصد بوده است و همینطور آخرین میزان حضور مردم در انتخابات که حدود شصت و دو درصد بوده است، به اندازه بیست درصد ریزش آراء داشته ایم. یعنی یک سوم مردم رفتارشان به این نحو تغییر کرده که وارد انتخابات نشده اند.
🌾 اگر این نکته را ملاک وضعیت کلی کشور بخواهیم قرار بدهیم باید بگوییم یک سوم از مردم برایشان اتفاقی افتاده است که قبل از آن نبوده، اما دو سوم دیگر نیز رایشان معنای روشنی پیدا کرده است دال بر مقاومت.
🌾 خیلی وقتها معنای انتخابات مهمتر است از اینکه چه کسی انتخاب شده است؟ معنای اراده دو سوم مردم گزینه مقاومت است اما معنای اراده یک سوم دیگر چیست؟ بعد از فهم معنای اراده میتوان به علل آن نیز اندیشید.
🌾 آیا معنای رای ندادن، قهر کردن با نظام به منظور ادب کردن آن است؟ البته بخشی از رای ندادن ها به این معنا است اما این معنا آیا عمومیت دارد؟ این معنایی است که برخی از عدالتخواهان انقلابی و بهاری و همینطور برخی از جریان تند سبزی و سابقا بنفشی آن را دنبال میکردند، رفتاری شبیه دختران فراری که برای ادب کردن خانواده خودشان را بیچاره میکنند.
🌾 آیا معنای رای ندادن، بی اعتمادی به نظام است؟ به این معنا که مردم احساس میکنند ساز و کار نظام مانع آنها است؟ این معنایی است که اکثرا دولتیها برای آنکه خود را بی تقصیر جلوه دهند به آن دامن میزدند. مقوله بی اعتمادی به نظام تقریبا در کشور ور افتاده است لذا حتی خاتمی و بهزاد نبوی هم در انتخابات شرکت کردند. این مشکل را کشور بالکل بعد از هشتاد وهشت حل و فصل کرد.
🌾 آیا معنای این تغییر رفتار بی خیالی و بی توجهی به انقلاب و نظام است؟ این هم بعید است. حتی کسانی که رای ندادن را ادب کردن نظام میدانستند، این رفتارشان نشان میداد که از سر بی خیالی و بی توجهی به انقلاب و نظام نبوده. به نظر میرسد ما بقی کسانی که رای ندادند نیز چنین حالی نداشتند.
🌾 من معتقدم معنای این رای ندادن نا امیدی این بخش از مردم، از نخبگان موجود در صحنه است.
این جماعت از مردم احساس میکنند از دایره نخبگانی که میشناسند کاری بر نمیاید. همه شان مثل هم هستند.
🌾 اگر چه این رفتار به هر معنی که بود اشتباه بوده ولی باید توجه کنیم که این معنا حکایت از نکات درستی دارد که نمیتوانیم از کنار آن عبور کنیم. دالان شناسایی نخبگان جوان برای مردم نباید از قبل یک حزب و یک جریان و یک گروه باشد. باید گروههای جوان انقلابی با اندیشه رهبری حول خدمت به مردم شکل بگیرند. تا نخبگان تازه نفس انقلابی پیش چشم مردم رو بیایند. این مشکلات را به نحو ریشه ای حل و فصل میکند.
🌾 از منظر علت یابی اما در کنار این، علل دیگری نیز وجود داشت؛ فشارها و تحریمها و بی لیاقتیها و نا کارآمدیها که بعد از دولت اصلاحات و مجلس ششم نیز باعث ریزش جدی آرا در انتخابات شورا و مجلس و غیره شد. همینطور خدا را شکر کم شدن و حذف چهره های دو قطبی ساز که با آمدنشان فضای پرسپولیس استقلالی را در جامعه جدی میکردند و البته آرا را بالا میبردند لکن زخم دو قطبی جامعه را جدی میکردند. اعلام قضیه کرونا و ایجاد جو ترس و ارعاب در جامعه برای حضور در تجمعات و همه و همه به هر حال موثر بودند اما
🌾 آنچه از همه بیشتر تاثیر داشت همین چالش ذهنی است. راه چاره این یک سوم نا امید این است که به داشته های خود برگردند و کمک نیروهای جوان انقلابی به این جریان آن است که بیش از احساس آسودگی ناشی از پیروزی احساس تعهد کنند و جدی تر از قبل بیایند وسط.
🌾 راه چاره همان است که رهبری برای انقلابیون طرح کردند. باید حلقه های میانی شکل بگیرد. باید جریان انقلابی جدیدی پیش رو تر از اصولگرایان موجود، شکل بگیرد. باید نخبگان جدید و جوانی به جامعه معرفی شوند، نخبگانی که کارآمدی و برجستگیشان را در عمل برای مردم به اثبات رسانده اند.
🌾 البته در مجموع آنانکه باید پیام این انتخابات را میفهمیدند فهمیدند. فهمیدند کل ایران زیر جدی ترین و نهایی ترین فشارها، اراده اش مقاومت بود. دو سوم مشارکت کنندگان همیشگی مجلس این را فریاد زدند فارغ از آنکه به چه کسی یا جریانی رای دادند. و این اتفاق فوق العاده ارزشمندی است.
@ali_mahdiyan
راز مگوی انتخابات
⚡️ این انتخابات مهم بود. چون یکی از عددهای مگوی کشور بر ملا شد. کدام عدد؟
⚡️ بعد از انتخابات هشتاد و هشت و تشدید #دوقطبی خطرناک در ایران که با رفتار فتنه گران و تا حدی رئیس جمهور وقت شکل گرفت، سنگین ترین فشارها به ایران وارد شد. در این صحنه جریان غربگرا با شعار #تدبیر و #امید وارد صحنه شد. اما همه میفهمیدند امیدشان، طعم امید بستن به خارج از مرزها را دارد و آن تدبیر نیز طعم علوم ذاتا مسموم انسانی و تجربه تکنوکراتهای غربگرا. ، #برجام صرفا یک پروژه کلان نبود بلکه بروز گفتمان تمایل به خارج بود. خنده های بچگانه وزیر راه وقت، هنگام فرود هواپیمای دست دوم را یادتان بیاید. تبلیغ عاشقانه حضور تجار اروپایی و آمریکایی را به یاد بیاورید. ارتباط لیوان آب به برجام و هزار و یک تصویر دیگر را به یاد بیاورید.
⚡️در دوران #اوباما برجام شروع شد به پاره شدن. اگر ترامپ هم نبود این برجام نابود میشد چرا که دبه کردن را اوباما آغاز کرد. همه چیز شد هیچ و نه تقریبا هیچ بلکه هیچ هیچ .
⚡️حالا دشمن پروژه #ناامیدی را دوباره کلید زد. برای او حتی قصه تحریمهای سنگین نیز این قدر مهم نبود که فراگیری این گفتمان مهم بود. شرایط مهیا بود با سرعت صدو بیست کیلومتر دولت ما را وارد کوچه بن بست کرده بود.
این ماجرا را بگذارید کنار عدم قدرت مدیریت در صحنه داخلی. ماجرای #سکه و #ارز و #بنزین و هزار و یک بی تدبیری دیگر را کنار یکدیگر بگذارید. گویا دولت در حال همکاری نانوشته ای با دشمن بود برای تسلط گفتمان نا امیدی در کشور.
⚡️برخی از انقلابیون و آرمان جویان نیز نمیتوانستند چرا که نمیدانستند چطور و از چه چیز باید دفاع کنند و چگونه ایمان را به صحنه برگرداند. برخی #سکوت کردند و کنار کشیدند برخی نیز بر این بستر نا امیدی سوار شدند و از آن استفاده کردند تا به اسم آرمان جویی مردم را نا امیدتر کنند و فکر میکردند در حال کمک کردن به انقلاب هستند. حال آنکه پروژه دشمن را مدد میدادند.
⚡️مسببین اصلی صحنه یعنی غربگرایان نیز دو دسته شدند برخی برای آنکه پایگاه خود را در مردم حفظ کنند گارد خروج از نظام گرفتند و از نظام بیرون کشیدند دیگر به روشنی شعار براندازی نظام و التماس به ترامپ را آغاز کردند برخی دیگر اما سکوت کردند و البته بدشان نمیامد ناکارآمدی ها را به کل ساختار نظام متصل کنند در واقع اینها به نام همراهی با نظام کمک کننده گفتمانی به خروج کرده ها شدند. با خروج غربگراها، طبیعی بود که ایشان برای انتخابات رد صلاحیت شوند و این نیز بهانه بهتری بود تا باز هم همه چیز را به نظام گره بزنند. شعار #رفراندوم را و شعار فساد کلان و فراگیر را که رئیس دولت راه انداخت در این پازل میتوان دید. بعد از رد صلاحیتها نیز مسخره کردن ساز و کار انتخابات که یکی چیزی میگوید و دیگری چیز دیگر مینویسد و مقایسه با #افغانستان و همه و همه در همین جهت بود.
⚡️شاید مظلومترین نیرو در این صحنه خود #رهبری بود که باید به تنهایی داشته های مردم را تبیین میکرد. خودش یاد میداد و خودش تبلیغ میکرد و خودش تکرار میکرد و کار همه را یک تنه خودش انجام میداد. غربت و مظلومیتی که در وصیتنامه حیرت آور شهیدقدس به آن اشاره شده بود.
⚡️همه چیز جمع شد تا در نهایت مردم نا امید شوند و کنار بکشند.
اما نتیجه عجیب بود فوق العاده عجیب.
ریزش رای در کل کشور و هم در تهران، مرکز ایران کمتر از بیست درصد بود.
این یعنی یک شکست سهمگین و حیرت آور برای دشمن.
آری این عدد مگویی بود. نباید معلوم میشد همه قدرت رسانه ای غربی ها و غربگرا ها و جاهلان داخلی روی مردم چقدر است. اما معلوم شد.
مردم ما حیرت آورند.
@ali_mahdiyan
حضور محترم دکتر قدیر زید عزه
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم
سلام علیکم
با احترام فراوان، به استحضار میرساند؛ «خانه طلاب جوان قم» با توجه به مشکلات پیش آمده در این شهر مقدس برای مردم غیور، مقاوم و مظلوم آن و با توجه به احتمال نیاز مجموعه های پزشکی در بیمارستانها، در امر رسیدگی و پرستاری بیماران قرنطینه شده و یا کمک به پخش اقلام بهداشتی و یا هر کمک دیگر، آماده هر گونه همکاری و خدمت رسانی است.
جهاد یاری رسانی به بیماران، تکلیفی الهی است که امیدواریم با موافقت جنابعالی امکان این توفیق برای این مجموعه فراهم شود.
از خداوند متعال توفیق روز افزون شما و همکاران پر تلاشتان را در این جهاد مقدس مسئلت داریم.
و من الله التوفیق
خانه طلاب جوان قم
@ali_mahdiyan
💠 پویش #جهاد_یاری_رسانی به بیماران قرنطینه شده 1⃣
📝 نامه گروه جهادی #محبین_ائمه (ع) به جناب دکتر قدیر(ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی قم)
📘📘 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 پویش #جهاد_یاری_رسانی به بیماران قرنطینه شده 2⃣
📝 نامه گروه های تبلیغی به جناب دکتر قدیر(ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی قم)
📘📘 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ویروس ارتقا یافته خوارج
.
. ⚡️خدا رحمت کنه شهید مطهری رو میگفت خوارج در دوران امام صادق علیه السلام منقرض شدند اما اندیشه خوارج، نابود نشد. .
. ⚡️ شیعه میداند چطور در ظواهر مقدسات نماند. خدا را شکر که حوزه علمیه ما این بلوغ تاریخی را دارد. اما قبول کنیم جریان ظاهر گرا با همان اندیشه ای که اساسش خوارجی است در حوزه و در میان برخی از مردم وجود دارد. اندیشه ای که قرآن مقدس را که بر سر نیزه میبیند، جا میزند. چرا چون مقدس است. به اسم قداست قرآن و ورقه هایش راه را برای اراده طاغوت باز میکند. امروز هم با چسبیدن به ظاهر حرم و هیات مایه شین و زشتی جبهه حق شده. یا اعتماد مردم را نسبت به حاکمان نابود میکند به نام شفافیت به نام هزار نکته درست و نابجا. یا با ترس و دلهره نابجا پازل دشمن را تکمیل میکند. .
.
. ⚡️امیرالمومنین درباره خوارج میگفت توجه کنید به اراده باطل پشت سر کلمات حق. پشت سر رسانه ها و اخبار به ظاهر درست آن، اراده ها را ببینید. جنگ اراده ها را ببینید. باقرالعلوم لقب امام شیعیان است که علم را میشکافت تا اراده پشت آن را انسانها بیابند. اراده طاغوت و اراده ولایت چیست؟ .
.
. ⚡️خدا رحمت کند شهید قدس ، شهید نبرد بی مرز را که حقیقتا مظهر اسلام ناب بود. او میگفت خون امام حسین ع که از مقدسترین امور است، مهمتر و مقدستر نیست از آن چیزی که امام حسین ع به خاطرش شهید شد. همین اندیشه باعث میشود دفاع از ایران برای او مقدستر باشد از دفاع از حرم. اینجا یعنی ایران است که اراده ولی خدا در نبرد با طاغوت رقم میخورد اینجا باید حفظ شود تا حرمها حفظ شوند. .
.
. ⚡️پس همانقدر که از شبکه های ضریح و تجمع نماز جمعه و هیاتها باید عبور کنیم برای حفظ جان انسانها، همانقدر نیز باید از دل اخبار و رسانه ها و شعارهای درست مثل شفافیت و سلامت و هزار شعار دیگر عبور کنیم و اراده طاغوت و اراده ولی را ببینیم. .
طاغوت مدتها است میخواهد مردم ناامید شوند طاغوت مدتها است میخواهد مردم بترسند. طاغوت مدتها است میخواهد مردم به هم بی اعتماد شوند طاغوت مدتها است میخواهد اعتماد مردم به دولت و حاکمیت نابود شود تا کشور بدتر از قبل شود طاغوت مدتها است میخواهد ایران قرنطینه شود ببینیم اراده دشمن را پشت ویرووس کرونا و الا اسیر ویروس ارتقا یافته خوارجی میشویم.
@ali_mahdiyan