eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
605 عکس
351 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سید محمدساجدی هنرمند، طراح، معمار و از مسئولین گروه جهادی محبین الائمه طی سانحه ای دربازگشت از کربلا به دیار باقی هجرت کرد. 🔹همسر و دو فرزند وی نیز در این سانحه جان باختند. @Farsna
19.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یار گمنام سید علی خامنه ای از پیشگامان اردوهای جهادی سید محمد ساجدی او به همراه همسر و سه دخترش بعد از زیارت کربلا در اربعین پر کشیدند و رفتند. او که بود؟..... #ثمره_انقلاب @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره مجاهدی گمنام که به همراه خانواده اش در سفر کربلا پر کشید و رفت. هر که شد عبدالله والی دل ماست @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان حجةالاسلام علی مهدیان در وصف هنرمند جهادی، مرحوم #سیدمحمد_ساجدی مراسم بزرگداشت - 16 آبان 1397 - مسجد الغدیر قم @KhaneTolab
ساده 🌾من از طرح و گرافیک و نقاشی و امثالهم سر در نمیاورم. برای همین هم هیچ وقت به خودم اجازه ندادم به سید محمد بگویم از دیدن طرحهایی که او خلق میکند، چه احساسی در من شکل میگیرد. 🌾نمیدانم تا کنون در مقابل یک سادگی معنوی قرار گرفته اید یا نه، چقدر زیبایی در دل سادگی نهفته است چه آرامشی معنوی در دل سادگی میتوان مشاهده کرد. چهره ساده کودکان روستایی را دیده اید؟ سادگی آسمان را تجربه کرده اید؟ اصلا عکس سید محمد یا نه عکس یک شهید را بگیرید و تماشا کنید یا مثلا عکس امام خمینی را نگاه کنید؟ چقدر زیبا است اما چقدر ساده است؟ دیده اید یک دختر کوچک وقتی چادر سر میکند چطور میشود؟ سادگی میپوشد و زیبا میشود؟ سادگی پر از زیبایی آرامش بخش و معنوی؟ جملات قرآن را از این منظر دیده اید؟ چقدر همه چیز را ساده گفته است ولی زیبا است؟ این سادگی باعث پنهان ماندن یک حقیقت هم خواهد شد. یعنی اگر چشمهایت را خوب مجهز به فهم نکرده باشی اصلا متوجه نمیشوی؟ 🌾احساس من با نگاه کردن به طرحهای سید محمد این بود. معجونی از زیبایی و آرامش معنوی و سادگی. 🌾و من متوجه نبودم. راز گمنامی سید محمد هم همین بود. سید محمد را باید با سادگی زیبا و معنوی اش بشناسی. سادگی که باعث گمنامی اش میشد. حالا میفهمم یک انسان چند بعدی و کارآمد مثل او با این همه آثار زیبای هنری چطور میتوانست این قدر گمنام باشد؟ روح او معجونی از سادگی و عشق بود. خدمت و تواضع روحی ساده و گمنام میساخت و البته معنوی. 🌾دیروز رفیق طراح سید محمد ساجدی برای ما درد دل میکرد. میگفت سید محمد ساجدی شاگرد قوی استاد نجابتی بود. کارش عالی بود. اما تلاش میکرد کنار استاد نجابتی زیاد به چشم نیاید. رفیق هنرمند سید محمد میگفت، شما نمیدانید ولی یک هنرمند میفهمد که تلاش برای گمنامی چقدر مشکل است. هنرمندها میخواهند هنرشان و خودشان دیده شوند ولی محمد سعی میکرد دیده نشود. و این خیلی عجیب بود. 🌾او میگفت باور کنید سید محمد با این همه هنری که داشت میتوانست بابت هر پروژه ای که انجام میدهد کلی عائدی مالی داشته باشد. اما وقتی کاری انجام میداد پولش را نگه میداشت و خرج اردوی جهادی میکرد. رفیق سید محمد گریه میکرد و میگفت من میدانستم و شما ها این را نمیفهمیدید حتی پدرش هم نمیدانست که محمد بعضی ماه ها فقط با پول یارانه زندگی خودش و خانواده اش را میچرخاند تا پولهایش را خرج مردم محروم کند. 🌾و حقیقتا عجب از آن همسری که سید محمد را پشتیبانی میکرد که بتواند اینگونه مجاهدت کند. 🌾یکی از رفقا میگفت: دیدید خیلی ها بعد از بیرون آمدن از مطب دکتر حساب میکنند که این دکتر چقدر پول در روز یا ماه یا سال در میاورد؟ میگفت دیروز نشسته بودم حساب میکردم محمد ساجدی چقدر دارایی معنوی دارد که بعد از پروازش برایش کار میکند؟ در چند روستای دورافتاده با گمنامی تمام مسجد ساخته؟ چه دلهایی را به انقلاب امیدوار کرده؟ چقدر برای رفقای جهادی اش زحمت کشیده؟ خانه چند طلبه را آماده زندگی کرده؟ چند بیمار یا فقیر یا مسکین را رسیدگی کرده؟ چند بار در این شهر قم پرچم امر به معروف و نهی از منکر و غیرت ورزی را بالا نگه داشته؟ چقدر از اراذل و اوباش کتک خورده تا بفهمند شهر قم شهر قم است؟ چه دلهایی مومنی را با خودش برده؟ 🌾خدا رحمت کند سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی که سید محمد ساجدی خیلی به او ارادت داشت. شهید آوینی میگوید: سرانجام کارما، بلا استثنا، انعکاس چهره باطن ما است در آینه دهر. 🌾سید محمد ساجدی یار گمنام انقلاب خمینی در بازگشت از سفر اربعین به همراه همسر و سه دخترش به سوی آسمان پر کشید..... و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله...... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند سال پیش که #سیدعلی_خامنه_ای به قم سفر کرده بودند. یکی از اساتید مشهور و دانشمند حوزه علمیه در جلسه ای سخن خود را چنین آغاز کرد: تبریک میگویم به امام زمان عج به وجود چنین نائبی.... https://eitta.com/ali_mahdiyan
تف ⚡️با پیروزی انقلاب یک بیماری، دائما ملت برخاسته، را رنج میداد. بیماری که در طرح رفراندوم اندیشه "جمهوری دموکراتیک اسلامی" را به عنوان خواسته خود طرح میکرد. از این کلمه "دموکراتیک" ساده نگذرید این کلمه محصول یک بیماری عمیق است در جان ما. ⚡️همان بیماری که بعد در قامت مقابله با قانون ولایت هم رخنمایی میکرد. همانکه بخش عمده ای از پیکره اولین دولت بعد از انقلاب را شکل میداد. ⚡️ بیداری دوم و انقلاب دوم ملت ایران این میزان را تف کرد و این اندیشه مفتضح شد و کنار رفت. اساسا قصه انقلاب دوم ایران نتیجه یک خالص سازی جدی درونی در مردم بود. ⚡️قدم دوم با خون هفتاد و دو تن برداشته شد. بعد شهادت یعنی سیدالشهدای انقلاب. نامه بهشتی به امام تبیین کننده جریان غربگرای واداده است که در جان ملت ریشه دوانده بود. ملت پوست انداخت با عروج بهشتی. یک مرحله دیگر از پالایش نسبت به غربگرایی در کشور. ⚡️خدا رحمت کند امام را که گفت تا من هستم نمیگذارم لیبرالها در این کشور باقی بمانند. اما هیچ کس از خود نپرسید که مگر امام بعد رحلتش نابود میشود؟ او هست و تا او هست چه با دست سیدعلی چه با دست همین مردم قدم به قدم لیبرالها در حال عقب رفتنند. ⚡️داستان 88 را شوخی نگیرید سال 88 هویت لیبرالیسم پنهان در قبای نخبگان و مسوولین نمایان شد. هم هویت ضد قانونش هم هویت ضد مردمش و هم هویت ضد سید الشهدا. باز هم ملت در این زهر را قی کرد. ⚡️از من بپرسید درباره آینده میگویم مثل روز برایم روشن است چالش جدید کشور نیز قرار است چه بلایی بر سر این بیماری بیاورد. هر چه پیش میرویم حال مردم بیشتر از این جریان به هم میخورد. جریان فرتوت و تنبل و پر مدعا و بی خاصیت چهره را به یاد بیاورید ببینید احساس مردم به او چیست و جریان ذلیل و بی تدبیر و بی اعتماد به داخل پر اعتماد به خارج چهره مسوولین و را تصور کنید. ⚡️رفقا! این خط و این نشان! یقین دارم کشور در حال پوست اندازی است باز هم خالص میشویم و توحیدی تر. و بنا است دوباره این زهرماری را قی کنیم و تف کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
درسهای سید محمد ⚡️وسط تحلیل فیلم بهم گفت تو فقط به محتوا فکر میکنی ولی برای من مهمه که این محتوا را چطور به دل مخاطب برسانم. برای تو این مهم نیست ولی من این وجه را مشکل تر میدانم. میگفت تو و خیلی طلبه ها به فرم و قالب فکر نمیکنید شما بنا است حقایق را به دلها برسانید... ⚡️وسط مباحثه درباره برنامه ریزی برای خانواده ها در یک اردو به من گفت اندیشه ات از بستر طبیعی و فطری زندگی دور است. خیلی ذهنی و خشک تحلیل میکنی. حقایق را واقعی و عینی ببین. ⚡️میگفت تو به جزییات نگاه نمیکنی. من ترکها و زخم های روی پاهای برهنه این کودک روستایی توجهم را به خود مشغول میکند. موهای آشفته و خاکیشان لبخندهای پر حیایشان و تو دقت نمیکنی... ⚡️میگفت اردو نمیآییم برای اینکه اردو آمده باشیم. باید غایت روشنی در میان باشد. غایتی که همه اردو همان را دنبال کند ولی تو انگار این جهت جهادی برایت پررنگ نیست. ⚡️به عینیت و واقعیت نزدیکتر بود. به دل به اندازه اندیشه بها میداد. برای همین حقیقت را بو میکشید و میافت و میدید و خیلی واقعی غرقش میشد. ⚡️وقتی امثال من دلشان برای محرومیت مردم میسوخت او اما کرامت مردم را میافت و حسرت کرامتشان را میخورد. چشمهای خسته ولی تیز بین او اینگونه به عمق نفوذ میکرد. پ ن. سید محمدساجدی سید همه جهادیهایی که میشناختم به همراه همسرش و سه دخترش در بازگشت از سفر اربعین پرکشیدند و هجرت کردند... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انقلاب یعنی تحول روحی یک امت. تحولی که باعث میشود آن امت، وضع موجود خود را بر اساس آرمانها نقد کند و برایش هزینه کند. یعنی قیام لله در اندازه گستره یک امت. #مقاومت حفظ این قیام است مقابل دشمنی که بنا دارد #ناامید از حرکت شویم. #چهل_سال است این قیام را حفظ کرده ایم. و این معجزه ای است بزرگتر از اصل انقلاب. به فرموده #خمینی معمار انقلاب. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
عدالتخواهی غیر انقلابی 👌اواسط دهه هفتاد وقتی علم مبارزه با و و را رهبری افراشت، هیچ کس فکر نمیکرد این شعار تبدیل به یک حرکت موثر اجتماعی شود اما دیری نگذشت که با همین شعار دولت نقد و سپس نفی شد. 👌عدالتخواهی صورتهای مختلف و متفاوت اجتماعی پیدا کرد یک صورت آن شد جریانهای جوششی که خدمت به مردم و نزدیک کردن جوانان به متن محرومین را هدف گرفتند. یک صورت آن تبدیل شد به جریان مطالبه گری از مسوولین. یک صورت نیز تبدیل شد به گروههایی که تلاش میکردند راه حلهایی برای مشکلات اداره کشور پیدا کنند. 👌اما به طور کلی تمام جریانهای عدالتخواه جوان را میشد به دو دسته تقسیم کرد عدالتخواهی مثبت که تلاش میکرد با تغییر فرهنگ مردم و ایجاد جوششهای مردمی و یا دادن راه حلهای اثباتی و یا نقدهای موثر تئوریک یا اجرایی به حرکت کشور به سمت عدالت مدد رساند و عدالتخواهی منفی. 👌عدالتخواهی منفی بیشتر شور عدالتخواهی داشت ولی از بستر اندیشه انقلاب، خیلی داراییها را اخذ نکرده بود. او هنوز بلد نبود مفهوم با مستکبرین را با جمع کند. هنوز بین حقیقت و عدالت پیوستگی روشنی را درک نکرده بود. حتی نسبت و را نیز با عدالت نمیدانست. لذا اندیشه ای کاریکاتوری داشت که در عمل از گیر دادن به زندگی این مسوول و آن مسوول شروع کرد و تا قرار گرفتن پشت سر این متهم و آن زندانی پیش رفت و در نهایت نیز شد ابزار جدی تکمیل کننده پازل فلان جریان سیاسی مفلوک و بهمان نقشه خارجی ضد مردم. 👌 حتما داستان شکل گیری جریان در غرب را شنیده اید اینها جوانان مخالف سیطره زورمداران بودند اما جهالت و سطحی بودنشان باعث شد همان قدرتمندان بیایند و به اینها بگویند اگر میخواهید اعتراض کنید بروید پشت سر بزرگترین معترض عالم یعنی و بعد اینها شدند شیطان پرست 👌من مشکل امروز کشور را نه رهبری و نه بدنه نجیب امت میدانم. بلکه مشکل را باید دوگانه ای دانست به نام و انباشت جهالت نخبگان دردمند. 👌تا وقتی عدالتخواهی از بستر انقلاب برنخیزد یعنی همه المانهای نظام اندیشه انقلاب اسلامی را در نسبت با عدالت درنیابد، یقین کنید ابزار دست ظالمین عالم خواهد بود. بلایی که بر سر بسیاری از جریانات چپ در دنیا آمد. پ ن. نامه ای که جدیدا به نام جریان عدالتخواه دانشگاه تهران رسانه ای شد نماد یک درد بیست ساله در این جریان است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نظام 🌾 خیلی وقت است رسم شده به نام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی را مورد نقد قرار میدهند. اگر کسی به اسم انقلاب اسلامی، بنای دفاع از نظام را داشته باشد، متهم به و دفاع از وضعیت موجود و امثالهم میشود. 🌾 اما به نظرم یکی از غریب ترین و مظلومترین حقایق امروز، نظام اسلامی ما است. نظامی که صورت بندی آن در قانون اساسی متبلور شده است. من اگر بخواهم دو رکن اساسی و نظام اسلامی را معرفی کنم باید بگویم: اولا و ثانیا . 🌾 شاید هیچ موضوعی به اندازه این دو موضوع هم در خبرگان قانون اساسی سال 58 و هم ده سال بعد در مباحثات اصلاح و ترمیم قانون اساسی مورد اهتمام اندیشمندان انقلابی نبوده باشد. همه ارکان قانون اساسی حول همین دو محور کلیدی سامان یافته است. 🌾 اگر به این دو عنوان توجه کنیم حاکمیت را برای امت و امام مطرح کرده است. مقوله حاکمیت صورت حقوقی یک ارتباط اجتماعی حقیقی است که عمق آن نیز از جنس پیوستگی روحی است. حاکمیت صورت است. ولایتی که مردم نسبت به یکدیگر دارند و نسبت به جامعه دارند و ولایتی که حاکم نسبت به مردم دارد. 🌾 ولایت رکن اساسی است. روایات متعدد داریم که ارکان شریعت را بر میشمارد و رکن ارکان را نیز ولایت معرفی میکند. این ولایت که در سطح فقه و شریعت از آن نام میبرند همان حکومت است. 🌾 اگر صورت همه دین و معنویت را شریعت بدانیم و چارچوب صورت همه شریعت را ولایت و بدانیم. قانون اساسی ما ترسیم کننده این رکن ارکان است. قانون نقش اساسی در تغییر سبک زندگی ما دارد. قانون نقش اساسی در سبک تصمیم گیری و اداره کشور دارد. قانون نقش اساسی در صورت بندی همه رفتارهای اجتماعی و ارتباطات ما دارد. و قانون ترسیم کننده صورت نظام است. 🌾 اکنون همانطور که شریعت صورت همه دین است. نظام نیز صورت همه انقلاب است. ، عبارت دیگری از حفظ ولایت است. عبارت دیگری از حفظ شریعت است. 🌾 هیچ قدرتی در این کشور توان حفظ نظام را ندارد نه موشکها نه ای نه پول نفت و نه هیچ چیز دیگر. آنچه نظام را حفظ کرده است قدرت مردم بوده است و لا غیر. قطعا بدون این منشا قدرت، نظام توسط کل عالم تغییر پیدا میکرد تا صورتی طاغوتی و استبدادی بیابد. 🌾 است که این نظام حفظ شده است و این یک دستاورد غیر قابل کتمان برای این امت است..... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دوران ظهور مقاومت 🏔 قیام در اندیشه حضرت امام مفهومی عمیق و باطنی داشت. یک تحول درونی در اندازه یک امت. به تعبیر اهل معنی یقظه. یا همان بیداری. مفهوم را امام بر همین اساس اولین بار طرح کرد. 🏔مقاومت یعنی نگه داشتن قیام، وقتی دشمن میخواهد آن را از بین ببرد. لذا مقاومت نیز یک حقیقت اولا روحی در یک امت است. من میگویم مقاومت یعنی حفظ انقلاب و حفظ بیداری در مقابل دشمنی که نمیخواهد این دو وجود داشته باشند. 🏔امروز وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران یک کشور نیست بلکه یک نهضت است. تعبیر درستی است. هویت درونی این کشور و این مردم نهضت است و قیام. و شاید از چهل سالی که گذرانده ایم بیشترش را مشغول مقاومت بوده ایم. 🏔اما امروز زمان ظهور و بروز مقاومت است. بروز مقاومت زمانی رخ میدهد که دشمن همه توانش را در تقابل با شما به رخ میکشد و آخرین حربه اش را رو میکند. 🏔در زمان آنچه خود را بروز داد همین حقیقت بود. در این دوران به حکم آیه فبشرالصابرین که رجوع به هویت انا للهی یعنی بازگشت جدی به خویشتن الهی و انا الیه ای یعنی بازگشت جدی به مسیر انقلاب است، رخ میدهد. 🏔در این دوران یعنی بروز ایمان مردم به سنتهای قطعی الهی در پیروزی بر دشمن بروز میکند. و صبر و توکل دو بال اصلی مقاومت و پیروزی اند. 🏔در دوران بروز مقاومت مردم داراییهایی که با قیامشان به دست آورده اند خواهند یافت. این به جز دوران انقلاب و قیام است که مردم را به آینده و انزجار از وضع موجود فرا میخواندیم. در دوره مقاومت مردم آنچه با قیام یافته اند را پیدا میکنند و به کار میگیرند. 🏔اما بعد از بروز مقاومت دوره بروز یک پیروزی جدی و گشوده شدن ابواب نصرت الهی است که در آن فوج فوج مردم به انقلاب میپیوندند و این یعنی مرحله بعد، زمان فتح مکه است و بروز قدرت جبهه حق. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نبرد تن به تن ⚡️جنگ اقتصادی مثل همه نبردهای دیگر هم به مدیریت کلان کشور مربوط است هم به زندگی مردم. نقد به مدیریت اقتصادی کشور امروز شیوع زیادی دارد خیلی ها برای اینکه از هم جا نمانند و در تبری از دولت ضعیف کنونی از دیگران پیشی بگیرند، روا و ناروا به مسوولین میتازند. حرفی نیست. اما این نبرد سوی دیگری هم دارد و آن مردمند. ⚡️طرحهای دولت در رها سازی بازار یا شکل دادن به بازار ثانویه یا ورود حداکثری و غیر عادی دولت در بازار و قیمتها همه به شکست منجر میشود اگر توجه به این سوی درگیری نداشته باشیم. ⚡️اقتصاد مقاومتی فقط یک بسته مدیریتی نیست. بلکه یک و عمومی است. مردمی که بپذیرند در شرایط جنگ هستیم به گونه دیگری زندگی میکنند. باید قبول کنیم بنا است با شیوه زندگی خود به جنگ دشمن برویم. ⚡️من همه ضعفهای موجود در این صحنه را خلاصه شده در یک نکته میدانم و آن "سودجویی در شرایط جنگ" است. بقیه مسائل از دل همین یک مرض بیرون میآید. این فسادی است که خیلی هم قابل کیفر و مجازات رسمی نیست. بیماری که نرم و پنهان کم و بیش در زندگی ما رخنه میکند و جبهه حق را پوک و ضربه پذیر میکند. ⚡️آن کسی که از بازار بلبشوی امروز تلاش میکند سود بیشتری به دست آورد و پول و سرمایه اش را به گونه ای هدایت میکند که سود بیشتر کسب کند مصداق تابلو و روشن ماجرا است. مصداقهای دیگر هم وجود دارد. ⚡️اما در مقابل در میان فشار زندگی و نوسانات عجیب و غریب قیمتها بقالی را دیدم که اجناسش را به همان قیمتی میفروخت که از قبل میداد. میگفت ماه پیش این قیمت خریده ام این هم سودش. چرا گران کنم وقتی گران نخریده ام. احساس کردم خیلی ها به این سبک محاسبه میخندند ⚡️شما قطعا زیاد دیده اید آدمهایی که از ترس گرانی بیشتر میخرند تا در خانه ذخیره کنند. اما من کسی را میشناسم که هر کالایی را اگر تا قبل از آن بیشتر میخرید این روزها کمتر میخرد که دیگران اذیت نشوند. ⚡️حمایت از کالای ایرانی هم ملاک خوبی شده برای سنجش میزان سودگرایی در زندگی. حمایت از کالای ایرانی فقط به دولت ربط ندارد بلکه به زندگی مردم هم مربوط است. کسانی که دلیلشان بر نخریدن کالای ایرانی کیفیت است قطعا توجهی به مقوله مبارزه در سبک زندگیشان ندارند. حرفشان این است که من زندگی راحت و سود شخصی ام مهم است مابقی اش هم ربط به مسوولین دارد. اینها خود را در مبارزه کنار میکشند و خیال میکنند ضربه هایی که به کشور میخورد ربطی به این اخلاق و شیوه زندگی ندارد. ⚡️اساسا باید گفت ناکارآمدی و ضعف و سستی مدیریت کشور نیز برآمده از همین سبک زندگی است. اخلاق زیر بار مسوولیت نرفتن و سودگرایی باعث میشود مدیرانی به دست مردم انتخاب شوند که همین اخلاق را دارند "کما تکونوا یولی علیکم" هر طور که فرهنگ جامعه باشد شکل حکومت حاکمان و منتخبین همانگونه میشود چنین فضای مدیریتی فساد بیشتری را در خود تحمل میکند و فشلتر خواهد بود. راه چاره تغییر سبک زندگی ها است. ⚡️مردم باید باور کنند خرید و فروشهایشان و پسندهایشان و انتخابشان و محاسبات عادی زندگیشان و حتی قضاوتهایشان درباره یکدیگر و درباره دولت و درباره دشمن همه و همه عوامل تعیین کننده در نبرد امروز و شرایط ویژه کشور است. ⚡️کاش طلاب و نخبگان ما به این امور هم میپرداختند و نقاط قوت و داراییهای مردمی را در این نبرد به چشم میآوردند و دستورات دینی را نیز در چنین شرایطی به نحو قابل پذیرش در اجتماع گفتمان میکردند. به جز دولت خیلی ها باور نکرده اند شرایط جنگی است و خیلی ها هم ربط خود را به این جنگ پیدا نکرده اند و این شرایط را دشوارتر میکند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
تک تیر اندازها ✍ یادم میاید هفت هشت سال پیش یک مشت از رفقای ما شروع کردند به طرح بحث درباره جناب استاد مصباح یزدی. اینها داستان شریعتی و اختلاف نظر و شهید بهشتی را در این باره مطرح کردند. پرسیدم این دعوا الان دقیقا چه مشکلی را حل و فصل میکند؟ توضیح روشنی نمیشنیدم. ✍ به آنها میگفتم شما خوب میدانید الان سطوح دو و سه در حوزه علمیه را کسانی دارند به دست میگیرند که بنای کار برای انقلاب ندارند و با شعارهای مقدسی تلاش میکنند طلاب را جذب یک بستر تربیتی خاص کنند که خروجی اش بشود نیروهای بی تفاوت به جریان انقلاب اسلامی. در این میان مگر چند تا استاد مصباح در حوزه میشناسید که طرحی تعلیمی تربیتی پشتیبان انقلاب داشته باشد؟ ✍ کسانی که در فضای حوزه تنفس میکنند خوب میبینند چطور جریان مقابل انقلاب در حال چهره سازی برای آینده است. چگونه عده ای را دارند علم میکنند که عبای مرجعیت تنشان کنند. ✍ این طرف اما مثل آب خوردن شخصیت هایی که در گلویشان فریادی هست برای کمک به انقلاب در حال ترور شدن هستند. مثل یک تک تیرانداز ماهر نشسته اند و هدف میگیرند و میزنند. یک روز گلوی را در فیضیه نشانه میروند. یک روز گلوی را . روز دیگر را میزنند. روز دیگر میروند سراغ دانشگاه امام صادق و اساتید و منسوبین به آیت_الله_مهدوی. یک روز را بی آبرو می کنند و روز دیگر را. ✍ هیچ کدام از این آدمها مطلوب صد در صدی نیستند ولی دقیقا آن زمان که دهان باز میکنند برای دفاع از مردم و یا حمله به جریان لیبرال وطنی و یا پشتیبانی انقلاب اسلامی خفه اش میکنند. یک سندی چیزی برای بی آبرو کردنش درست میکنند. سندی که مورد پسند جامعه مخاطبین همان شخص باشد. قطعا آقای مصباح را جلوی نسل انقلابی میتوانید با طرح اختلافش با شهید بهشتی ساکت کنید. آن دیگری را با دغدغه های عدالتخواهی و آن یکی را با قراردادنش جلوی فلان عالم و آیت الله و خلاصه فقط مهم است این آدم دیگر ساکت شود. ✍ بهترین ابزار برای این اتفاق ، کسانی هستند که سنگ آرمان های انقلاب را به سینه میزنند اینها بلدند به چه زبانی یک شخصیت را در چشم مخاطبینش خراب کنند. کسانی که نگاه کلان و جبهه ای و به تبع رویکرد راهبردی ندارند لذا مفهوم مقدسی به نام را اساسا به معنای "ماست مالی" گرفته اند. ✍ این مهم است که اینها اسلحه ای کارآمد در دست دشمن هستند لکن مهمتر آن است که دشمن چشمهای تیز بینی دارد و خوب میزند و از آن نیز مهمتر اینکه ما چقدر بی خیال و بی تفاوتیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
رفقای سیدمحمد میخواهند بروند در مساجدی که او ساخته بود مراسم بگیرند. این هم پوسترش. این عکس وسط پوستر را خیلی دوست دارم. آن دستی که روی سینه گذاشته آثار سوختگی دارد. در اردوی جهادی حین کار سوخته. چشمهای خسته و اشک آلود. لبهایی که سرود جهادی میخواند" هر که شد عبدالله والی دل ما است". حالا بنا است بچه ها در مساجدی که او ساخته بود برایش روضه بگیرند همراه مردمی که صمیمانه عاشقش بودند.
داستان چادر و رضا شاه 1 ☂ دیروز یکی از رفقا میگفت برخی متدینین معتقدند رشد بی حجابی به معنی رشد بی دینی توی جامعه است و این یعنی در رشد دینداری جامعه موفق نبوده ایم. ☂بعد خودش ادامه داد ولی به نظر من برای فهم رشد دینداری و الهی شدن جامعه مساله چادر یکی از نشانه ها است که تازه نشانه اصلی نیست. ☂بهش گفتم این حرف تو به قول آخوندها اشکال کبروی به نظر اون جماعته. من اشکالات متعدد صغروی دارم. آیا واقعا وضع جامعه ما به لحاظ حجاب بدتر شده؟ تعجب کرد. ☂گفتم اگر معتادهای دهه شصت هرویین میکشیدند و معتادهای دهه نود کراک و شیشه میکشند از یک منظر وضع اعتیاد بدتر شده ولی چه بسا زشتی موجود در جامعه ثابت مانده باشد چون مهم تعداد آدمهایی است که اسیر این مواد مخدرند ولو قدرت بروز این ضعف در هر زمان متناسب با رشدی است که کل دنیا در این بیماری پیدا کرده باشد. چه بسا میزان خانمهای بیحجاب ثابت مانده باشند ولی صورت این رفتار تغییر کرده و بدتر شده باشد. کشور در دهه شصت چقدر ابزار بروز بی حجابی درش بود چقدر قدرت دسترسی به حاکمان عالم و تبلیغاتشان را در دنیا داشت. ☂ خندید گفت این چه حرفی است حجم بی حجابی را مگر نمیبینی که در جامعه زیاد شده. پرسیدم به نظر تو بی حجابها بیشتر خود را به دیگران نشان میدهند یا محجبه ها؟ اگر بروز بی حجابی بیشتر بود یعنی وضع حجاب بدتره؟ انسان محجبه ذاتا بروز و ظهور کمتری داره. ☂اصلا به چشم آمدن یک خطا در جامعه یعنی آن خطا کمتر است و استثنا است. و الا باید عادی میبود. ☂بعد پرسیدم انصافا به نظر تو الان همین مقدار حجاب که در جامعه هست به زور وجود دارد؟ چه چیزی این مقدار حجاب را در جامعه حفظ کرده؟ ☂برای بررسی حجاب در یک جامعه نگاه کن ببین همان میزان حجاب که در هر خانواده و فامیل به صورت سنتی بوده همان مقدار حفظ شده یا نه؟ ☂ گفت بالاخره از اول انقلاب تا امروز تعداد شل حجابها بیشتر شده یا نه؟ گفتم اگر زیاد شده باشه شیب این نمودار چقدره؟ گفت یعنی چی؟ چه ربطی داره؟ ☂گفتم فرض کن رضا شاه دارد چادر از سر یک زن ایرانی میکشد آن زن چادرش را نگه داشته ولی با فشار و زور آن میرغضب، کمی چادرش عقب برود تو چقدر احمقانه میبینی که کسی بگوید زن ایرانی حجابش عقب رفته؟ ☂کل نظام سلطه الان یک رضا شاه است و همه زنان ایرانی در حکم یک زن عفیفه محجبه. رضاشاه بین المللی با ابزارهای مختلف میخواهد چادر از سر ایراندخت بکشد او حجابش را حفظ کرده و کمی اما چادر عقب رفته بالاخره او پیروز شده یا نه؟ پایان بخش اول ادامه در پایین https://eitaa.com/ali_mahdiyan
داستان چادر و رضاشاه 2 اما به جز صورت رفتار چرا به عمق و علت رفتار توجه نمیکنی؟ ☂میگویند زمان محمدرضای پهلوی یک بازیگر مشهور آمریکایی به ایران سفر کرده بود و زنان و مردان زیادی در فرودگاه برای گرفتن امضا جمع شده بودند در این میان دختری ایرانی میرود جلوی آن آمریکایی و سینه اش را بیرون میاندازد و اشاره میکند که اینجا را امضا کن. این داستان را برای آیت الله گلپایگانی تعریف میکنند و ایشان های های گریه میکند. وقتی نگاه به این داستان میکنم احساسم این است که آنچه ریشه بی حجابی در دوران قبل انقلاب بود مساله خودباختگی و عدم اعتماد به هویت خودی بوده است. این دردی است که ریشه بی حجابی است. قبل از آنکه مقوله حیا و عفت مطرح باشد. ☀️حالا به نظر تو بعد انقلاب این بیماری روحی در ملت کمرنگتر شده یا بیشتر. ☂ زمانی در این کشور شل حجابی نماد همراهی با رضا شاه جهانی بود امروز این تصویر ویرایش شده. مرزشکنهایی که روسری سر چوب میکنند از کم حجابهای عادتی صفشان را جدا کرده اند. فکر میکنی کل این جماعت چند درصدند؟ تازه از همین جماعت نیز فکر میکنی چند درصد کاملا داستان برایشان روشن است و از سر حماقت چنین نمیکنند؟ این تمحیص و خالص سازی در بی حجابی باعث رشد نیست؟ ☂ در دهه محرم یکی از رفقا پرسید خیلی ها در عزاداری امام حسین میآیند با شل حجابی و آرایشهای آنچنانی. گفتم اولا چرا حضورشان و همراهیشان با هیاتها را نمیبینی؟ ثانیا تو در این تهران در دهه محرم چند تا عروسی دیدی؟ چند تا ماشین با صدای موسیقی فلان دیده ای؟ چرا درست جامعه را نمیبینی. ☂شل حجابی را نه در بستر مبارزه با رضاشاه جهانی دیده ای نه همراه با روح آن و عقاید پشت سر آن تحلیل کرده ای؟ نه در کنار تغییر شرایط دیده ای و عادتهای مردم تحلیل کروه ای و نه حتی در مقایسه با محجبه ها و رشد کمی و کیفی آنها ملاحظه کرده ای. ☀️ همه حرف من این است که استدلال کسانی که رشد شل حجابی در جامعه را نماد ضعف حرکت انقلاب میدانند یک کبرا دارد و یک صغرا. کبرا این است که رشد بی حجابی یعنی رشد بی دینی و این یعنی ضعف حرکت انقلابی مردم. صغری این است که بی حجابی در جامعه زیاد شده. به نظرم نگاه انتزاعی و ندیدن همه امور در کنار هم، یعنی نداشتن رویکرد منسجم و عینیت گرا باعث این تحلیل خطا شده. نه بدحجابی به تنهایی برای فهم رشد بی دینی کافی است و نه اساسا این امر مشهور یعنی رشد بدحجابی در جامعه گزاره درستی است. تمام https://eitaa.com/ali_mahdiyan
مردم ایران درست فهمیده اند که تا دستگاه مدیریت در کشور اصلاح نشود نظام اقتصادی تغییر نمیکند. امامت ولی در بستر حاکمیت مردم اولین گام بود. یعنی شکل گیری #نظام_اسلامی و حاکمیت الله. سالها است اما مردم در تلاشند که دولتی متناسب با نظام امت و امام محقق کنند. یعنی #دولت_اسلامی تا این دولت محقق نشود سخن از حذف #ربا و #نظام_اقتصادی_اسلامی زودهنگام است و خیالپردازی. https://eitta.com/ali_mahdiyan
یک گفتگوی خانوادگی 🌺فاطمه سادات میگه خسته شدیم ولی خیلی چسبید. بازهم صلوات نذر میکنم ایشالا سال دیگه هم با هم بریم کربلا. زینب سادات هنوز آرام خوابیده کنار خانواده اش احساس آرامش عجیبی داره. 🌺منیره خانم میگه آقا سید محمد! با این بچه های جهادی، کربلا بیشتر میچسبه. بیا یه برنامه ریزی کنیم ایشالا سال دیگه جمع بیشتری بشیم و بریم کربلا. راستی هنوز از خانمهای فامیل و آشناها پول برای اردوی جهادی امسال جمع نکردم. 🌺مریم سادات میگه مامان رقیه سادت رو ببین نوحه اربعین رو حفظ کرده داره میخونه. بعد با رقیه سادات سه چهارساله همزبون میشه که قدم قدم با یه علم ایشالا اربعین میایم سمت حرم 🌺سیدمحمد هیچی نمیگه. فقط از توی آینه یه نگاهی به دختراش میندازه. آروم یه لبخند ملیح میزنه. 🌺سید محمد تو دلش میگه رفتیم زیارت و اومدیم ولی کاری برای اربعین نکردیم. من عادت ندارم فقط از سفره لذت ببرم و کمک ندم. کاش میشد یه کمکی کنم حسین جان!. بعد برای اینکه طبق معمول که زود صدای قلبش رو میشد از چهره اش خوند، برای اینکه همه چیز رو نشه نگاهش رو به جاده میدوزه. 🌺منیره خانم اما ادامه میده فاطمه جان دخترم مهم نیست که زیارت خوش بگذره مهم اینه که هر بار که میریم زیارت بیشتر به درد امام حسین بخوریم. فاطمه سادات میگه یعنی ما هم میتونیم کمک کنیم به امام حسین؟ 🌺سیدمحمد دلش میشکنه. تو دلش میگه خودم و خانواده ام فدای تو و خانوادت حسین جان... ❤️من لحظه های قبل از تصادف سید محمد ساجدی رو اینطوری تصور میکنم. شما هر طوری دوست دارید تصور کنید. 🌺خانواده ای انقلابی با یک و حالا مرگی سرخ برای تثبیت زیارت کربلای حسین. کربلا همان جایی که در طول تاریخ منشا انقلاب و قیام مردم بوده. ❤️چهل روز از عروج و خانواده نورانی اش گذشت. ❤️رهبری وقتی داستان زندگی و عروج سید محمد را شنید در حاشیه قرآنی نوشت: رحمت خدا بر این هنرمند جهادی... چقدر هنرمندانه پر کشید چقدر مجاهدانه پر کشید. همانطور که زندگی کرد... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
بر پا: فروپاشی چه کسی؟ ⚡️ به موازات همه فشارها و مشکلات داخلی ما در ایران، اتفاقاتی در دنیا در حال وقوع است که نمیتوان آنها را بی ربط به یکدیگر دانست. و نمیتوان بی اعتنا از کنارشان عبور کرد. ➖اسراییل در مدت کوتاهی از جنگ غزه خارج میشود ولو به قیمت اختلافات جدی در کابینه. ➖فرانسه بستر آشوب میشود و حاکمیتش را به شدت منفعل میکند. ➖عربستان که در باتلاق یمن گیر کرده است برای پنهان کردن خود از فشار افکار عمومی دست به هر کاری میزند اما وضعیتش بدتر میشود قتل خاشقچی و رسوایی ناشی از مرگ کودکان ضعیف یمنی را با هم باید دید. ➖پاره کردن پشت سر هم قراردادهای بین المللی که برجام فقط یک مورد آن بوده است توسط کشوری که اساسا هویتش را قراردادها شکل میدهند معنای روشنی دارد. ➖اختلافات جدی جامعه بین المللی با تصمیمات آمریکا که به کرات خود را در صحن سازمان ملل نشان میدهد امر عادی شده. ➖تصمیم به خروج آمریکا از سوریه به هر غرضی که باشد چه همراه کردن افکار عمومی اش یا در میان بودن پای یک معامله مالی. همه نشان از ضعف جدی آمریکا دارد. ⚡️به نظر میرسد ایران در مقابل جبهه دشمن در وضعیت پنجه در پنجه قرار دارد. اما به قول معروف حریف ما از درون خالی کرده برای او شکستن اراده حریف یک دستاورد حیاتی است. و برای اینکار محتاج کار روانی و رسانه ای است. ⚡️کسانی که مزه همه تحلیلهایشان در چهل سالگی انقلاب ایجاد ناامیدی و عدم اعتماد به نفس در مردم است. راهبردی ترین کمک را در این نبرد نفس گیر به دشمن میکنند. ⚡️به نظر میرسد دنیا آبستن قیامهای خروشانی است و قطعا اگر قیامهای سلسله وار در عالم محقق شود محور قیام در این دنیا ایران خواهد بود. ایران در قیام امت سابقون است. ⚡️نوک پیکان مبارزه اقتصادی و رسانه ای دشمن قطعا مردم هستند و لاغیر و این نشان میدهد که دشمن میداند این اراده مردم ایران است که همه چیز را تعیین میکند. https://eitaa.com/ali_mahdian
شاگرد #شهید_صدر و حلقه وصل مجتهد مجاهد عراق با انقلاب خمینی کسی که آثار علمی او و کلاسهای درسی اش حقیقتا جریان علمی ویژه ای را در حوزه شکل میداد. شمیم فقه مکتب محمدباقر صدر بود در بستر حوزه قم . اهل دوران اقامه فقه بود علما و عملا. . . در بستر اقدام اما یک شخصیت آرام و مقتدر کسی که جریان دوم خرداد بیشترین توهینها را به او کرد و آرام و پر معنا صبر میکرد. دوستش داشتم یک #آخوند_حکومتی بود.
15.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاروان روایت فتنه.... حرکت طلاب از قم به تهران.... چه نکته ای میرحسین را وادار به موضع گیری علنی در قبال این حرکت کرد؟ https://eitaa.com/ali_mahdiyan
کلیدواژه امتداد نه دی تقابل دین سیاسی و سیاست دینی 🌾 امیرالمومنین میفرماید: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى»(خطبه 50 نهج البلاغه) پس اگر باطل با حقّ در نياميزد، حقيقت جو آن را شناسد و داند، و اگر حق به باطل پوشيده نگردد، دشمنان را طعنه زدن نماند. ليكن اندكى از اين و آن گيرند، تا به هم در آميزد و شيطان فرصت يابد و حيلت برانگيزد تا بر دوستان خود چيره شود و از- راهشان به در برد-. امّا آن را كه لطف حقّ دريافته باشد، نجات يابد و راه حقّ را به سر برد. 🌾 شیطان در هر عالمی، با صورت و شمایل همان عالم خود را نشان میدهد. روش او آمیختگی به اموری است که او را قابل تحمل کنند. اساسا باطل برای زنده ماندن و باقی ماندن نیاز دارد با حق بیامیزد. داستان حکمت آمیز شنگول و منگول برای توضیح دادن روش دشمن تشبیه خوبی است. اینکه گرگ خود را شبیه مادر میکند تا درب خانه دل را به روی او باز کنیم و او راه بدهیم. 🌾 دشمن در حوزه به صورت کاملا حوزه است. روحانیت است. دشمن برای انقلاب به صورت کاملا انقلاب است. انقلابی است. شعارها و آرمانهای انقلاب را در دست گرفته است. پروژه اش اساسا انقلاب است. اگر ظاهر عقاید و رفتارها ملاک باشد صورت شیطان را باید شبیه یک انقلابی و یا حتی یک کارگزار نظام یا بلکه یک حوزوی بلند پایه به حساب آورد. صورت داناییها و رفتارها و جایگاه های اجتماعی قداستی ندارد اگر در خدمت اراده و حکومت الهی نباشد و اراده طاغوت را نفی نکند. همه چیز باید تکلیف خود را با مقوله اطاعت حل و فصل کند با مقوله حاکمیت. 🌾 در این سوی میدان نیز قضیه از همین قرار است. سبک اقدام امام باقرالعلوم علیه السلام این بوده که با رفتاری علمی دست طاغوت را قطع کند. کار او صرفا مساله گویی نبوده بلکه همه تلاش علمی او برای خراب کردن دستگاه اعتقادی بوده است که دشمن برای پشتیبانی خود نیاز داشته. او علم در خدمت ولایت الله را ابراز میکرد در مقابل علم در خدمت طاغوت. فریادهای امام حسین علیه السلام بر سر علما را هم ببینید. 🌾 امام رضا را وارد ساختار و حاکمیت طاغوت کردند طرحشان این بود که از نگاه ظاهر گرای مردم استفاده کنند و امام رضا را بی آبرو کنند ولی همگان به خوبی درک کردند که این شخصیت در حال قطع اراده طاغوت است لذا در نهایت شهیدش کردند. معنویت و مناجاتهای امام سجاد و امام کاظم را نیز با همین زاویه نگاه باید دید و فهمید که به شهادت آنها میانجامد. 🌾 طرح راهبردی طاغوت را پیش میبریم یا طرح راهبردی ولی خدا. اگر بنا نداریم اینگونه بیندیشیم در میانه این میدان گاهی خودی را میزنیم و گاهی دشمن. بود و نبود ما هم ثلمه ای به حرکت امام عصر عج نخواهد زد. 🌾 به مرور باید بدنه حزب اللهی ما یاد بگیرد که از ظاهر به باطن عبور کند. قصه نه دی را باید ظهور یک درجه از این بلوغ دانست عبور از همه کسانی که دینشان سیاسی است و نه سیاست شان دینی است نیز ظهور چنین بلوغی را رقم خواهد زد. اگر مردم قدم به قدم به چنین بصیرتی دست پیدا کنند چه شعار مردم مردم بدهید چه شعار عقلانیت و تدبیر یا هر شعار مقدس دیگری که همه شعارهای انقلاب است اینها ارزشی ندارد شما را با اراده و طرح راهبردی حاکم الهی و تقابلتان با طرح طاغوت خواهند سنجید. https://eitaa.com/ali_mahdiyan