دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم
رشته توییت
🔻۱٫۱۰
«حالا انسان میشنود که افرادی میگویند نظام از هدفهای انقلاب دور شده؛ میخواهند نشان بدهند که به انقلاب دلبستهاند. من قبول ندارم این حرف را؛ من دلبستگی آنها به انقلاب را هم قبول ندارم. »
این جمله ها اولین بار نیست که از زبان یک رهبر انقلابی بیان میشود.
سال ۶۷ امام گفت:
🔻۲٫۱۰
اینها که معتقدند نظام به اهداف خود نرسیده در این ده سال انقلابی نما هستند.(منشور روحانیت)
مثل کسانی که ده سال قبلترش رای به «جمهوری اسلامی» یعنی رای به نظام اسلامی، ندادند. معلوم است که نظام ولایی، شریعت است و انقلاب طریقت. بدون شریعت چه طریقتی ، چه انقلابی، چه کشکی.
🔻۳٫۱۰
ده سال قبلترش آنانکه شک کردند به کارایی هندسه امامت و امت و ترویج کردند که«جواب این خونها را چه کسی میدهد» انقلابی نبودند. آنها هم که منتظر بودند با جنگ مسلحانه زودتر به خواسته های ظاهری انقلابیشان برسند هم حقیقتا انقلابی نبودند. برای امام « روح انقلابی» امت اساس بود.
🔻۴٫۱۰
بله به همین دلیل امام در منشور گفت مهمترین عائدی ما در جنگ «رشد روح انقلابی» مردم بود.
برای همین امروز رهبر«استمرار انقلاب» را مهمترین دارایی امت میداند؟ برای همین حتی نمک به حرامها هم با همان شعارهای انقلاب که در جان مردم زنده و «مستمر» مانده است تیشه به ریشه نظام میزنند.
🔻۵٫۱۰
سال ۶۷ امام هویت انقلابی نمایی را توضیح داد؛ آنکه میگوید پیش نیامدیم.
داستانی جدی و تکراری.از قطار انقلاب پیاده نباید کرد اما اعلام پیاده شدن عده ای هم پیاده کردن نیست
کاش لج نمیکردند.
سردارشهید را که انقلابی نمیدانند.حداکثر تابوت و عکسش، نه حتی وصیت نامه اش، بر نمیتابند.چرا؟
🔻۶٫۱۰
چون در وصیتنامه اش نوشت:جمهوری اسلامی امروز در قله است.چون نوشت:جمهوری اسلامی حرم است
میبینند که دشمنی دشمنان مردم بیشتر شده،از بین نرفته،خوب اگر از انقلاب عدول کردیم چرا دشمنیشان بیشتر شده؟چرا با مردم؟
«استمرار روح انقلاب» در مردم کار کیست جز نظام، جز شریعت، جز کالبد ولایی؟
🔻۷٫۱۰
روح انقلاب اگر نیست، «انقلاب علمی» در دهه هشتاد و نود محصول چه بود. شتاب ده برابری تولید علم محصول چه بود؟ اصلا فکر میکنید امروز به چه پشتوانه ای تیم مذاکره کننده زیر بار تحمیلات قدرتهای دنیا نمیرود؟ چه دارند در چنته به جز قدرت مردم و مقاومت مردم؟ روح انقلاب اگر نیست چرا؟
🔻۸٫۱۰
مردم برای همان شعارها رگ گردنشان بیرون میزند؟ جامعه بی انقلاب مرده است غافل است روزمره و بیخیال است به قول شهید بهشتی. اینگونه اند مردم؟
در دهه پنجاه همین آقای سیدعلی خامنه ای جوان به مردم گفت،آی مردم«ایمان شیطانی» هم داریم. یعنی انقلابی گری شیطانی هم داریم،آن وقت که سر از
🔻۹٫۱۰
ساختار نظام امامت در نیاورد. راست میگفت شعار وحیانی ما است که ان کنتم تحبون الله فاتبعونی... محبتی که سر از نظام ولایت درنیاورد محبت نیست.کلمه لااله الا الله هم که سر از «بشرطها و شروطها » در نیاورد منتج نیست. نظام اگر نبود انقلاب نبود. رمز اینکه انقلاب در ایران مستمر ماند
🔻۱۰٫۱۰
همین نظام توحیدی شرعی و عقلی بود.انقلاب صورتش نظام است و نظام محصولش استمرار انقلاب. استمرار یعنی تبدیل حال به ملکه و مقام، در مردم. همین باعث شد امروز انقلاب در دنیا گسترش پیدا کند و کل قدرتها را متوجه خود کند.
آری نشانه ایمان،عمل صالح است و نشانه انقلابی گری، مدد به نظام
@ali_mahdiyan
اگر اینگونه نیستی نیا
⚡️۱٫۱۰
مشکل اصلی ما درونی است نه بیرونی، اما
کسانی که معتقدند توجه به دشمن بیرونی و درگیری با او باعث رفع مشکلات درونی میشود، آنها وارد جهاد تبیین میشوند. این آیه را دیده اید؟
ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون
یعنی درگیری با دشمن بیرونی راه رشد درونی
⚡️۲٫۱۰
برای همین در روایت داریم که راه درمان نفاق جهاد با دشمن یا آرزوی جهاد است.
برای همین است که قرآن که کتاب انسان سازی است این همه به درگیری با شیطان و طاغوت توجه میدهد. و این دو، دشمن خارجیند.
راه حل رفع دردهای داخل درگیری با دشمن خارجی است و جهاد تبیین جهاد کسانی است که به
⚡️۳٫۱۰
اراده دشمن متوجهند و با آن درگیرند
هر حرفزدنی، جهادتبیین نیست.هر تبیین کردنی هم جهاد تبیین نیست.در جهادتبیین باید فهمیده باشی هدف دشمن چیست و با ذهنها چه میکند تا تو با تبیین نگذاری آن هدف محقق شود.
خواست دشمن چیست:
۱. ناامیدی مردم از خودشان و همه انتخابهایشان
⚡️۴٫۱۰
۲.ناامیدی و انفصال مردم از کلیت نظام اسلامژ نه این فرد و آن فرد است
۳.امید مردم به خارج از مرزها، تا در پرتو مذاکره گام به گام،دشمن بتواند خواسته هایش را به تصمیم گیران کشور حقنه کند
کشوری که مهمترین دارایی و منشا قدرتش مردمند،فقط با تاثیر در نگرشها و خواست مردمش تغییر میکند
⚡️۵٫۱۰
کسانی که اراده عمومی را راه حل ندانند تبیین نمیکنند. یا فقط حرف مفت میزنند و یا حداکثر رفتارهای گروهکی و پارتیزانی ابتر.
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که مساله رشد جمهوری اسلامی را با خودشان حل کرده باشند. قبل از اینکه بخواهی برای هر کس توضیح دهی، باید برای خودت حل کرده باشی
⚡️۶٫۱۰
آنانکه دلیل روشنی برای رشد کشور ندارند. ته دلشان فکر میکنند منحرف شدیم. فاسد شدیم. بدبخت عالمیم و بی عرضه ایم و سه نقطه، نمیتوانند وارد این مبارزه شوند پس در مرحله قبل مساله را نزد خود باید حل کنند. خارج از بمباران رسانه ای و اخبار خوب و بد جمع بندی کنید.
⚡️۷٫۱۰
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که بفهمند در مجموع اخبار چه بر سر ذهنها آورده است. به این اسمها توجه کنید، ببینید در مجموع چه تصویری دارید؟
اژه ای و قوه قضاییه اش که فاتحه
آملی لاریجانی فساد طبری
جنتی پیرمرد پر حاشیه
قالیباف فاسد بالفطره
پس کل تیمش در مجلس همه فاسد یا کیف کش
⚡️۸٫۱۰
های خام بازیچه. مجلس به درد نخور
رییسی همان سیاستها و آدمهای روحانی، ناهار میخوری؟ میز بلند روسیه و مجموعه به هم ریخته بیفایده.
بیت رهبری سانسورچیهای رهبری، مشاورین لیبرال هاشمی چی،
هر اسمی میخواهی ببر تا بگویم.
حالا تصویر کلی چیست؟ آدمهای نظام از صدر تا ذیل را فساد گرفته.
⚡️۹٫۱۰
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که جرات گفتن داشته باشند. باور کنند همه ظلمت یک دشت بزرگ قدرت خاموش کردن نور یک شمع کوچک را ندارد.
باید آنچه یقین میدانند بگویند از مسخره شدن فحش خوردن نترسند. فحشها و برچسبها اختراع شده اند که خفه مان کنند اگر میترسی راستش را بگویی وارد صحنه نشو
⚡️۱۰٫۱۰
کسانی وارد جهاد تبیین میشوند که بتوانند هم فساد ها را ببینند هم صدقها و اخلاصها را، هم خبرهای خوب را هم خبرهای بد را هم غلطها را هم درستها را ، اما بلد باشند همه داشته ها و نداشته ها را جمع بزنند و نتیجه بگیرند.عمیق ببینند و کلان نگاه کنند
خلاصه دوکوهه جهاد تبیین را دریابیم
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه معارف طلاب جوان
جلوگيرى منافقان از گرويدن مردم به راه خدا
فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ ؛ آن وقت در سايهى اين نفاق، از راه خدا مردم را منع كردند. چون چهرهى آنها را كسى نمىشناسد، در زير اين نقاب، با ظاهر اسلام و باطن كفر شروع كردند مردمان بىخبر و بىغرض و ساده را از راه خدا منع كردن. انسان چقدر هم واقعاً متأثّر و متأسّف ميشود به حال آن انسانهاى بىگناه و سادهلوحى كه فقط يك جرم كردند، يك گناه كردند و آن اين است كه حواسشان را جمع نكردند، دقّت نكردند، فقط گناهشان اين است و البتّه گناه بزرگى هم هست؛ اين گناه بزرگى است. آن آيهى شريفه ميفرمايد: «وَ قٰالُوا لَوْ كُنّٰا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مٰا كُنّٰا فِي أَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ در قيامت عدّهاى از كفّار ميگويند كه اگر ما مىشنيديم يا مىانديشيديم، از ياران آتش نميبوديم. فَاعتَرَفوا بِذَنبِهِم؛ پس به گناه خودشان اعتراف كردند خدا ميگويد به گناه چه؟ به گناه نينديشيدن، به گناه گوش نكردن. «فَسُحْقاً لِأَصْحٰابِ السَّعِيرِ» ؛ سختى و بلا و بدبختى باد براى ياران آتش و ياران دوزخ! ببينيد، خدا با نينديشيدن چگونه برخورد ميكند. گناه اين كسانى كه آلت دست و بازيچهى منافقان و دورويان و گروههاى فاسد و مُضِل قرار ميگيرند، نينديشيدن است. از نينديشيدنِ اينها استفاده ميكنند آن منافقان؛ فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ ؛ از راه خدا منع ميكنند افراد را.
تفسیر سوره مجادله رهبری
@khanemaaref
طرح صیانت
🌱من با طرح صیانت از فضای مجازی موافقم و آن را نشانه شجاعت مسوولین و تصمیم گیرندگان میدانم. به نظرم همه نقد کنندگان به آن مجبورند یک سوال روشن را بلند و شفاف جواب دهند:
آیا کلا مساله فجازی را ول کنیم و رها کنیم ؟
همین که هست خوب است آیا؟
حکمرانی در فضای مجازی اصلا حذف شود؟
قانون نباشد یا این قانون نباشد؟
🌱رها کردن فضای مجازی یا همین وضعی که هست، یعنی سپردن کار به حاکمیت دشمن. من «مردم سالاری» را در بستر ساختار نظام اسلامی، واقعی میدانم، مردمسالاری در فضای حاکمیت دنیای مدرن خصوصا، دروغی بیش نیست. معنایش حاکمیت آنها بر ذهن و دل مردم است. پس موافقت با عدم قانونمندی یا چیزی شبیه همین شرایط که وجود دارد، معنایش مردمسالاری نیست قطعا، هر چه که باشد. من ترجیح میدهم اسمش را توسعه استبداد غرب بدانم و نفی آزادی مردم.
🌱به نظر شما اساسا مهمترین مشکل کشور چیست؟ آب و نان و هوا و برق و تورم و هزار درد و بلا است؟ یا مدیریت و حکمرانی است؟
مدیریت بدون همراهی ذهن و دل مردم آیا شدنی است؟ چرا انتظار دارید مدیریت و حکومت دشمن بر ذهن و دل مردم محکمتر شود و مدیران ما در مدیریت موفق باشند؟ چه انگیزه ای هست که مدیریت دشمن را به مدیریت خودمان ترجیح میدهد؟ چرا باید یک مشت بچه بسیجی را به جهاد تبیین بفرستیم و بعد شبیه شهدای هویزه تنهایشان بگذاریم و پشتیبانی نکنیم تا تانک های شایعه و دروغ ذهن و دل شان را له کند تا بعدها در تاریخ به این حماقت خودمان بخندیم؟
🌱نقد قانون خوب است. نقد سبک قانون گذاری بدون شفافیت و توضیح و امثالهم هم خوب است، البته انصافا این طرح که بارها و بارها گفتگو شد و چکش خورد اما اینکه اراده مردم را مختل کنیم، خوف و امیدشان را از دست خودشان بگیریم و به دست دشمنشان بدهیم و بگذاریم بال اصلی دشمن در تحریم که فشار رسانه ای است کار کند چه معنی دارد؟ زشت است که جاده صاف کن دشمن باشیم.
🌱دوستانی که به این گوشه و آن گوشه طرح نقد دارند دقت کنند کلا صحنه هجوم رسانه ای موجود و ذهنیتی که درست شده، به گونه ای طراحی شده که اساسا اجازه هیچ قانونگذاری را نمیدهد و به طور کلی اجازه شنیده شدن نقد شما را هم نمیدهد. کمک کنید این تابوی مستهجن در این کشور شکسته شود. خدا میداند چقدر کار و کاسبی مردم به خاطر شکست جوشش های مردمی در تولید و سرمایه گذاری و عدم جلوگیری از دزدهای مجازی دارد تعطیل میشود و مردم زیر بار فشار این بیکاریها له میشوند. حاکمیت بر افکار مردم ،مانع جوشش اقتصادی است. چه در سرمایه گذاری چه در بازار فروش چه در مدیریت و محدودیت بازار خارجی.
🌱طرح با رای نزدیک به اجماع در کمیسیون تصویب شده، این ارزشمند است. قصه ده دقیقه و تار کردن صورتها و امثالهم، همه و همه مسخره است فوق العاده مسخره. یک نکته فقط.
🌱این ماجرا دو بال جدی دارد اگر یکی از آنها قانون باشد، قطعا بال دیگر، تلاش دولت برای توسعه زمین بازی مجازی است. بدون این، آن طرح کارامدی نخواهد داشت و مغرضان و ترسوها، دلیل خوبی برای از بین بردن آن خواهند داشت. کاش این بال را هم کشور جدی بگیرد و الا مثل بومرنگ این طرح بر سر خودمان خواهد خورد و باز میشود همانکه تا کنون شاهد بوده ایم.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #منشور_روحانیت 4⃣
"بمناسبت #سوم_اسفند، سالروز صدور منشور روحانیت"
#نشر_حداکثری
✅ پیام تاریخی و مهم حضرت امام خمینی (ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، مراجع بزرگوار اسلام، مددسین و طلاب حوزههای علمیه
▫️ روحانیت، تکیهگاه مردم
▫️ دو راه #استکبار برای ضربه زدن به حوزهها
- #ارعاب و زور
- خدعه و #نفوذ
▫️ ترویج تفکر #جدایی_دین_از_سیاست
▫️ #خون_دل امام از مارهای خوش خط و خال و متحجر
▫️ شکستخوردگان دیروز، سیاستبازان و پشتیبان براندازان امروز
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
اگر این نوجوان پرچم ایران را هم نزده بود، خودش نماد پرچم ایران بود.
با همه دردهایی که میکشد.
با دل پاکی که در تلولو چشمهایش میبینی.
با آن همه بار مسوولیتی که بر شانه اش نشانده است.
با روح آتشفشانی که به خاطر نزدیک بودن دستهایش به ملکوت زیر خاکستر لبخندش پنهان کرده است.
درست میشود عزیز دلم! با دستهای خودمان همه چیز درست میشود. ولو همه عالم نخواهند يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
تو میتوانی و تو میمانی و همه آنها نابود میشوند.
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک....
برای همین به قول حضرت روح الله یک موی تو را با کل کاخهایشان عوض نخواهیم کرد.
نگران این کاخهای اشرافی بالاشهرنشینان هم نباش، خراب خواهند شد به دستان تو که امید کل تاریخ به همین دستان است
و العاقبه للمتقین.
@ali_mahdiyan
📚کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» به عنوان «کتاب سال حوزه» برگزیده شد.
امروز ۵ اسفند ۱۴۰۰ مراسم اختتامیه بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه برگزار شد. به گفته حجه الاسلام جزائری دبیر همایش، از بین هزار و چهارصد اثر حوزوی، سه اثر به عنوان آثار برگزیده کتاب سال حوزه برگزیده شدند. این آثار توسط ۳۴۵ داور ارزیاب در چهار مرحله مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در رتبه اول سه اثر «برگزیده» و در رتبه دوم ۲۴ اثر «شایسته قدردانی» و در رتبه سوم ۴۳ اثر «شایسته تحسین» شدند.
یکی از سه اثر برگزیده، کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» بود.
این کتاب وضعیت امروز انقلاب اسلامی را بر اساس نظام اندیشه اسلامی ارزیابی کرده و شاخصهای رشد انقلاب را معرفی نموده و بر اساس آن درباره مسیر گذشته و امروز و آینده انقلاب داوری نموده است.
استاد بزرگوار آیت الله یزدان پناه بر آن تقریظ نگاشته که در چاپ دوم کتاب، ارائه شده.
این کتاب تا کنون دو بار در جلساتی مورد بررسی قرار گرفته است.
یک جلسه با حضور جناب محمدحسین ساعی، جناب وحید جلیلی و جناب وحید یامین پور در محل مقتل شهدای هفتاد و دو تن.
یک جلسه نیز با حضور جناب دکتر شهریار زرشناس و حجه الاسلام قاسمیان در محل کتابخانه مجلس.
کتاب تلاش کرده با رویکردی الهیاتی، عمیق و کلان چرایی خوانش امیدوارانه جدی به این مقطع از تاریخ انقلاب را تبیین کرده و مهمترین مسوولیت امروز آن را پیشنهاد کند.
انتخاب این اثر توسط حوزه علمیه نشان دهنده اهتمام جدی حوزه امروز به مسائل عینی انقلاب است امید که این رویکرد در حوزه امام عصر عج بیش از پیش عمق و توسعه یافته و فراگیر شود
@ali_mahdiyan
هدایت شده از تا مردم
«طرح کلی اندیشه مقاومت کتاب» کتاب سال حوزه شد.
💠💠💠
خبر خوشحال کننده ای برای خانه طلابی ها است. این کتاب که حاصل مباحثات مفصل اعضای خانه طلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی و به همت و قلم دوست عزیزمان حاج علی مهدیان بود، تلاش می کند با یک نگاه منظومه ای و مبتنی بر اندیشه های امام و رهبری، پیشرفت انقلاب اسلامی را روایت کند. روایتی نه از جنس اعداد و ارقام که آثاری چون صعود چهل ساله، زحمت آن را کشیده است.
🌀بازخوانی چهل سال انقلاب اسلامی، بر اساس یک تغییر انفسی در مردم که تا سر حد تشکیل و حفظ نظام اسلامی پیش رفته است و جوهر پیشرفت را در جان و فعل مردم پی گیری می کند.
🌀شاید هنوز خیلی باورشان نیست که انقلاب اسلامی، پله های ترقی را در این سالها یکی پس از دیگری طی کرده است. کتاب دقیقا همین گره ذهنی و چالش معرفتی که مورد تحذیر مکرر رهبری قرار گرفته است را نشانه گرفته است.
🌀جریان انقلاب اسلامی که امروز به امر رهبری، مکلف به جهاد تبیین شده است، نیاز مبرمی به تولیداتی از این جنس دارد. تبیین باید اصالتهای فکری انقلاب اسلامی را واجد باشد و الا گرفتار گفتمان های چپ و راست خواهد شد و عملا انقلاب را تبیین نمی کند.
این انتخاب، نشان یک بلوغ در عاقله حوزه علمیه و خود اماره رشد این نهاد علمی است که بنا دارد پشتیبان نظام اسلامی باشد. نظامی که آرزوی انبیاء و اولیاء الهی را محقق کرده است.
🌀به همه دوستان و عزیزانی که می خواهند با عمق اندیشه مبنایی و راهبردی انقلاب اسلامی آشنا شوند و در جنگ روایتهای امروز، مجهز باشند، خواندن این کتاب را توصیه می کنم.
@tamardom
بر پا
@ali_mahdiyan
در این گفتگو سوالی روشن از جانب برادر بزرگوار محمد حبیب زاده مطرح شد و آن اینکه چرا ما قائلیم که ولی فقیه ولایتش از جانب خدا است.
من در پاسخ تلاش کردم این مسیر را پیش بروم.
۱.اول پیش فرضهای بحث را روشن کردم:
الف. فقها بر یک اصل ابتدایی اتفاق نظر دارند و آن «اصل عدم ولایت» است. به این معنی که هیچ کس حق ولایت بر دیگری ندارد مگر آنکه دلیل روشنی داشته باشد. این پرسش پس در خود فقه مطرح است.
ب. به مقتضای اصل توحید، ما اجازه اطاعت از غیر خدا نداریم. و تنها از کسی میتوان تبعیت کرد که منصوب از جانب او باشد. پس اطاعت از هر کس که نتواند نسبتش را با ولایت او اثبات کند، اطاعت از طاغوت است.
ج. ولایت پیامبر و امامان را پیش فرض گرفته ایم و دیگران باید ولایتشان ذیل ولایت آنها باشد نه در عرض آنها.
۲.اما در دوران غیبت از چه کسی تبعیت کنیم؟
به لحاظ کلامی و بر اساس فرض دوم حتما بر خدای متعال لازم میشود که برای مقوله حاکمیت کسی را منصوب کند چرا که اگر چنین نکند لازمه اش اطاعت از غیر خداست.
۳.فرض کنیم هیچ روایتی نمیبود، که البته هست و دسته های مختلف روایات را فقها آورده اند و بحث کرده اند. اما اگر روایتی نداشتیم، نصب الهی در دوران غیبت در چه دایره ای واقع میشد؟ قدر متیقن چه کسانی بودند؟
آنها چند ویژگی روشن را باید داشته باشند عقلا:
اولا باید آن فرد دین را بشناسد، قدرت استنباط از وحی داشته باشد. در ساحت شریعت باید مجتهد باشد چرا که این همان ساحتی است که او باید درش اعمال ولایت کند. یعنی دنیا و ساحت تکالیف و حقوق در جامعه.
ثانیا فقط عالم بودن کافی نیست بلکه او باید عامل به دین هم باشد. عدالت
دین شناس دیندار
ثالثا قدرت اعمال مدیریت در سطح راهبری اجتماعی را داشته باشد. لذا مدیر و مدبر و شجاع باشد و...
خوب طبیعتا اگر بنا باشد امام و ولی داشته باشیم در این دایره خواهد بود. اگر علم نداشته باشیم که دقیقا چه کسی آنکه بالاترین این ویژگیها را دارد همگی انتخاب خواهیم کرد.
این سبک استدلالی است که البته بدون استفاده از روایات بر اساس تعیین قدر متیقن و این ضرورت که ناچاریم حاکمی داشته باشیم و ناچاریم فقط از خدا اطاعت کنیم و از غیر خدا تبعیت نکنیم، اقامه میشود.
( پ. ن. این استدلال را امام در کتاب اجتهاد و تقلید صفحه ۲۳ و ۲۴ آورده. رهبری نیز در خطبه های دهه شصت این بحث را مطرح کرده ۶۶٫۴٫۱۲)
البته این فهم عقلی با روایات متعددی هم که وجود دارد هماهنگ است. مثل «العلما ورثه الانبیا»، «العلما امناء الرسل»، (العلما ) خلفائی، مقبوله عمربن حنظله، مشهوره ابی خدیجه و غیره. که در کتب فقها بیان شده.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
00989125536816(00989125536816)_۲۰۲۲۰۲۲۶۱۱۵۳۲۶.mp3
4.07M
🎙 گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین لکزایی
"مسئول گروه انقلاب اسلامی همایش کتاب سال حوزه" پیرامون کتاب #طرح_کلی_اندیشه_مقاومت
❓دلایل انتخاب کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت به عنوان کتاب سال حوزه:
📚 بیان دو گام انقلاب و پس از انقلاب در چهارچوب نظری و تئوریک منسجم
📚 تبیین کتاب، مبتنی بر حکمت متعالیه و عرفان اسلامی
📚 رویکرد نظری کتاب، مبتنی بر مردم سالاری توحیدی و دینی
📚 ارائه منظومه و شبکهای از آنچه برای پیگیری اهداف #انقلاب_اسلامی
📚 فهم صحیح و #جامع از اسلام و مکتب
📚 تکمیل کننده برخی کتب موجود در موضوع انقلاب، با رویکرد عرفانی
❓پیشنهادات راجع به کتاب:
🔻 تبدیل این کتاب به #درسنامه
🔻 تبدیل به متن محوری برای پشتیبانی از #جهاد_تبیین
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f