نبرد تن به تن
⚡️جنگ اقتصادی مثل همه نبردهای دیگر هم به مدیریت کلان کشور مربوط است هم به زندگی مردم. نقد به مدیریت اقتصادی کشور امروز شیوع زیادی دارد خیلی ها برای اینکه از هم جا نمانند و در تبری از دولت ضعیف کنونی از دیگران پیشی بگیرند، روا و ناروا به مسوولین میتازند. حرفی نیست. اما این نبرد سوی دیگری هم دارد و آن مردمند.
⚡️طرحهای دولت در رها سازی بازار یا شکل دادن به بازار ثانویه یا ورود حداکثری و غیر عادی دولت در بازار و قیمتها همه به شکست منجر میشود اگر توجه به این سوی درگیری نداشته باشیم.
⚡️اقتصاد مقاومتی فقط یک بسته مدیریتی نیست. بلکه یک #فرهنگ و #سبک_زندگی عمومی است. مردمی که بپذیرند در شرایط جنگ هستیم به گونه دیگری زندگی میکنند. باید قبول کنیم بنا است با شیوه زندگی خود به جنگ دشمن برویم.
⚡️من همه ضعفهای موجود در این صحنه را خلاصه شده در یک نکته میدانم و آن "سودجویی در شرایط جنگ" است. بقیه مسائل از دل همین یک مرض بیرون میآید. این فسادی است که خیلی هم قابل کیفر و مجازات رسمی نیست. بیماری که نرم و پنهان کم و بیش در زندگی ما رخنه میکند و جبهه حق را پوک و ضربه پذیر میکند.
⚡️آن کسی که از بازار بلبشوی امروز تلاش میکند سود بیشتری به دست آورد و پول و سرمایه اش را به گونه ای هدایت میکند که سود بیشتر کسب کند مصداق تابلو و روشن ماجرا است. مصداقهای دیگر هم وجود دارد.
⚡️اما در مقابل در میان فشار زندگی و نوسانات عجیب و غریب قیمتها بقالی را دیدم که اجناسش را به همان قیمتی میفروخت که از قبل میداد. میگفت ماه پیش این قیمت خریده ام این هم سودش. چرا گران کنم وقتی گران نخریده ام. احساس کردم خیلی ها به این سبک محاسبه میخندند
⚡️شما قطعا زیاد دیده اید آدمهایی که از ترس گرانی بیشتر میخرند تا در خانه ذخیره کنند. اما من کسی را میشناسم که هر کالایی را اگر تا قبل از آن بیشتر میخرید این روزها کمتر میخرد که دیگران اذیت نشوند.
⚡️حمایت از کالای ایرانی هم ملاک خوبی شده برای سنجش میزان سودگرایی در زندگی. حمایت از کالای ایرانی فقط به دولت ربط ندارد بلکه به زندگی مردم هم مربوط است. کسانی که دلیلشان بر نخریدن کالای ایرانی کیفیت است قطعا توجهی به مقوله مبارزه در سبک زندگیشان ندارند. حرفشان این است که من زندگی راحت و سود شخصی ام مهم است مابقی اش هم ربط به مسوولین دارد. اینها خود را در مبارزه کنار میکشند و خیال میکنند ضربه هایی که به کشور میخورد ربطی به این اخلاق و شیوه زندگی ندارد.
⚡️اساسا باید گفت ناکارآمدی و ضعف و سستی مدیریت کشور نیز برآمده از همین سبک زندگی است. اخلاق زیر بار مسوولیت نرفتن و سودگرایی باعث میشود مدیرانی به دست مردم انتخاب شوند که همین اخلاق را دارند "کما تکونوا یولی علیکم" هر طور که فرهنگ جامعه باشد شکل حکومت حاکمان و منتخبین همانگونه میشود چنین فضای مدیریتی فساد بیشتری را در خود تحمل میکند و فشلتر خواهد بود. راه چاره تغییر سبک زندگی ها است.
⚡️مردم باید باور کنند خرید و فروشهایشان و پسندهایشان و انتخابشان و محاسبات عادی زندگیشان و حتی قضاوتهایشان درباره یکدیگر و درباره دولت و درباره دشمن همه و همه عوامل تعیین کننده در نبرد امروز و شرایط ویژه کشور است.
⚡️کاش طلاب و نخبگان ما به این امور هم میپرداختند و نقاط قوت و داراییهای مردمی را در این نبرد به چشم میآوردند و دستورات دینی را نیز در چنین شرایطی به نحو قابل پذیرش در اجتماع گفتمان میکردند. به جز دولت خیلی ها باور نکرده اند شرایط جنگی است و خیلی ها هم ربط خود را به این جنگ پیدا نکرده اند و این شرایط را دشوارتر میکند.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
تک تیر اندازها
✍ یادم میاید هفت هشت سال پیش یک مشت از رفقای ما شروع کردند به طرح بحث درباره جناب استاد مصباح یزدی. اینها داستان شریعتی و اختلاف نظر #استاد_مصباح و شهید بهشتی را در این باره مطرح کردند. پرسیدم این دعوا الان دقیقا چه مشکلی را حل و فصل میکند؟ توضیح روشنی نمیشنیدم.
✍ به آنها میگفتم شما خوب میدانید الان سطوح دو و سه در حوزه علمیه را کسانی دارند به دست میگیرند که بنای کار برای انقلاب ندارند و با شعارهای مقدسی تلاش میکنند طلاب را جذب یک بستر تربیتی خاص کنند که خروجی اش بشود نیروهای بی تفاوت به جریان انقلاب اسلامی. در این میان مگر چند تا استاد مصباح در حوزه میشناسید که طرحی تعلیمی تربیتی پشتیبان انقلاب داشته باشد؟
✍ کسانی که در فضای حوزه تنفس میکنند خوب میبینند چطور جریان مقابل انقلاب در حال چهره سازی برای آینده است. چگونه عده ای را دارند علم میکنند که عبای مرجعیت تنشان کنند.
✍ این طرف اما مثل آب خوردن شخصیت هایی که در گلویشان فریادی هست برای کمک به انقلاب در حال ترور شدن هستند. مثل یک تک تیرانداز ماهر نشسته اند و هدف میگیرند و میزنند. یک روز گلوی #رحیم_پور_ازغدی را در فیضیه نشانه میروند. یک روز گلوی #حسن_عباسی را . روز دیگر #پناهیان را میزنند. روز دیگر میروند سراغ دانشگاه امام صادق و اساتید و منسوبین به آیت_الله_مهدوی. یک روز #خسروپناه را بی آبرو می کنند و روز دیگر #ولایتی را.
✍ هیچ کدام از این آدمها مطلوب صد در صدی نیستند ولی دقیقا آن زمان که دهان باز میکنند برای دفاع از مردم و یا حمله به جریان لیبرال وطنی و یا پشتیبانی انقلاب اسلامی خفه اش میکنند. یک سندی چیزی برای بی آبرو کردنش درست میکنند. سندی که مورد پسند جامعه مخاطبین همان شخص باشد. قطعا آقای مصباح را جلوی نسل انقلابی میتوانید با طرح اختلافش با شهید بهشتی ساکت کنید. آن دیگری را با دغدغه های عدالتخواهی و آن یکی را با قراردادنش جلوی فلان عالم و آیت الله و خلاصه فقط مهم است این آدم دیگر ساکت شود.
✍ بهترین ابزار برای این اتفاق ، کسانی هستند که سنگ آرمان های انقلاب را به سینه میزنند اینها بلدند به چه زبانی یک شخصیت را در چشم مخاطبینش خراب کنند. کسانی که نگاه کلان و جبهه ای و به تبع رویکرد راهبردی ندارند لذا مفهوم مقدسی به نام #مصلحت را اساسا به معنای "ماست مالی" گرفته اند.
✍ این مهم است که اینها اسلحه ای کارآمد در دست دشمن هستند لکن مهمتر آن است که دشمن چشمهای تیز بینی دارد و خوب میزند و از آن نیز مهمتر اینکه ما چقدر بی خیال و بی تفاوتیم.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
رفقای سیدمحمد میخواهند بروند در مساجدی که او ساخته بود مراسم بگیرند. این هم پوسترش.
این عکس وسط پوستر را خیلی دوست دارم. آن دستی که روی سینه گذاشته آثار سوختگی دارد. در اردوی جهادی حین کار سوخته. چشمهای خسته و اشک آلود. لبهایی که سرود جهادی میخواند" هر که شد عبدالله والی دل ما است". حالا بنا است بچه ها در مساجدی که او ساخته بود برایش روضه بگیرند همراه مردمی که صمیمانه عاشقش بودند.
داستان چادر و رضا شاه 1
☂ دیروز یکی از رفقا میگفت برخی متدینین معتقدند رشد بی حجابی به معنی رشد بی دینی توی جامعه است و این یعنی #چهل_سال در رشد دینداری جامعه موفق نبوده ایم.
☂بعد خودش ادامه داد ولی به نظر من برای فهم رشد دینداری و الهی شدن جامعه مساله چادر یکی از نشانه ها است که تازه نشانه اصلی نیست.
☂بهش گفتم این حرف تو به قول آخوندها اشکال کبروی به نظر اون جماعته. من اشکالات متعدد صغروی دارم. آیا واقعا وضع جامعه ما به لحاظ حجاب بدتر شده؟
تعجب کرد.
☂گفتم اگر معتادهای دهه شصت هرویین میکشیدند و معتادهای دهه نود کراک و شیشه میکشند از یک منظر وضع اعتیاد بدتر شده ولی چه بسا زشتی موجود در جامعه ثابت مانده باشد چون مهم تعداد آدمهایی است که اسیر این مواد مخدرند ولو قدرت بروز این ضعف در هر زمان متناسب با رشدی است که کل دنیا در این بیماری پیدا کرده باشد. چه بسا میزان خانمهای بیحجاب ثابت مانده باشند ولی صورت این رفتار تغییر کرده و بدتر شده باشد. کشور در دهه شصت چقدر ابزار بروز بی حجابی درش بود چقدر قدرت دسترسی به حاکمان عالم و تبلیغاتشان را در دنیا داشت.
☂ خندید گفت این چه حرفی است حجم بی حجابی را مگر نمیبینی که در جامعه زیاد شده. پرسیدم به نظر تو بی حجابها بیشتر خود را به دیگران نشان میدهند یا محجبه ها؟ اگر بروز بی حجابی بیشتر بود یعنی وضع حجاب بدتره؟ انسان محجبه ذاتا بروز و ظهور کمتری داره.
☂اصلا به چشم آمدن یک خطا در جامعه یعنی آن خطا کمتر است و استثنا است. و الا باید عادی میبود.
☂بعد پرسیدم انصافا به نظر تو الان همین مقدار حجاب که در جامعه هست به زور وجود دارد؟ چه چیزی این مقدار حجاب را در جامعه حفظ کرده؟
☂برای بررسی حجاب در یک جامعه نگاه کن ببین همان میزان حجاب که در هر خانواده و فامیل به صورت سنتی بوده همان مقدار حفظ شده یا نه؟
☂ گفت بالاخره از اول انقلاب تا امروز تعداد شل حجابها بیشتر شده یا نه؟ گفتم اگر زیاد شده باشه شیب این نمودار چقدره؟ گفت یعنی چی؟ چه ربطی داره؟
☂گفتم فرض کن رضا شاه دارد چادر از سر یک زن ایرانی میکشد آن زن چادرش را نگه داشته ولی با فشار و زور آن میرغضب، کمی چادرش عقب برود تو چقدر احمقانه میبینی که کسی بگوید زن ایرانی حجابش عقب رفته؟
☂کل نظام سلطه الان یک رضا شاه است و همه زنان ایرانی در حکم یک زن عفیفه محجبه. رضاشاه بین المللی با ابزارهای مختلف میخواهد چادر از سر ایراندخت بکشد او حجابش را حفظ کرده و کمی اما چادر عقب رفته بالاخره او پیروز شده یا نه؟
پایان بخش اول
ادامه در پایین
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
داستان چادر و رضاشاه 2
اما به جز صورت رفتار چرا به عمق و علت رفتار توجه نمیکنی؟
☂میگویند زمان محمدرضای پهلوی یک بازیگر مشهور آمریکایی به ایران سفر کرده بود و زنان و مردان زیادی در فرودگاه برای گرفتن امضا جمع شده بودند در این میان دختری ایرانی میرود جلوی آن آمریکایی و سینه اش را بیرون میاندازد و اشاره میکند که اینجا را امضا کن. این داستان را برای آیت الله گلپایگانی تعریف میکنند و ایشان های های گریه میکند. وقتی نگاه به این داستان میکنم احساسم این است که آنچه ریشه بی حجابی در دوران قبل انقلاب بود مساله خودباختگی و عدم اعتماد به هویت خودی بوده است. این دردی است که ریشه بی حجابی است. قبل از آنکه مقوله حیا و عفت مطرح باشد.
☀️حالا به نظر تو بعد انقلاب این بیماری روحی در ملت کمرنگتر شده یا بیشتر.
☂ زمانی در این کشور شل حجابی نماد همراهی با رضا شاه جهانی بود امروز این تصویر ویرایش شده. مرزشکنهایی که روسری سر چوب میکنند از کم حجابهای عادتی صفشان را جدا کرده اند. فکر میکنی کل این جماعت چند درصدند؟ تازه از همین جماعت نیز فکر میکنی چند درصد کاملا داستان برایشان روشن است و از سر حماقت چنین نمیکنند؟ این تمحیص و خالص سازی در بی حجابی باعث رشد نیست؟
☂ در دهه محرم یکی از رفقا پرسید خیلی ها در عزاداری امام حسین میآیند با شل حجابی و آرایشهای آنچنانی. گفتم اولا چرا حضورشان و همراهیشان با هیاتها را نمیبینی؟ ثانیا تو در این تهران در دهه محرم چند تا عروسی دیدی؟ چند تا ماشین با صدای موسیقی فلان دیده ای؟ چرا درست جامعه را نمیبینی.
☂شل حجابی را نه در بستر مبارزه با رضاشاه جهانی دیده ای نه همراه با روح آن و عقاید پشت سر آن تحلیل کرده ای؟ نه در کنار تغییر شرایط دیده ای و عادتهای مردم تحلیل کروه ای و نه حتی در مقایسه با محجبه ها و رشد کمی و کیفی آنها ملاحظه کرده ای.
☀️ همه حرف من این است که استدلال کسانی که رشد شل حجابی در جامعه را نماد ضعف حرکت انقلاب میدانند یک کبرا دارد و یک صغرا.
کبرا این است که رشد بی حجابی یعنی رشد بی دینی و این یعنی ضعف حرکت انقلابی مردم.
صغری این است که بی حجابی در جامعه زیاد شده.
به نظرم نگاه انتزاعی و ندیدن همه امور در کنار هم، یعنی نداشتن رویکرد منسجم و عینیت گرا باعث این تحلیل خطا شده.
نه بدحجابی به تنهایی برای فهم رشد بی دینی کافی است و نه اساسا این امر مشهور یعنی رشد بدحجابی در جامعه گزاره درستی است.
تمام
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
مردم ایران درست فهمیده اند که تا دستگاه مدیریت در کشور اصلاح نشود نظام اقتصادی تغییر نمیکند.
امامت ولی در بستر حاکمیت مردم اولین گام بود. یعنی شکل گیری #نظام_اسلامی و حاکمیت الله.
سالها است اما مردم در تلاشند که دولتی متناسب با نظام امت و امام محقق کنند. یعنی #دولت_اسلامی
تا این دولت محقق نشود سخن از حذف #ربا و #نظام_اقتصادی_اسلامی زودهنگام است و خیالپردازی.
https://eitta.com/ali_mahdiyan
یک گفتگوی خانوادگی
🌺فاطمه سادات میگه خسته شدیم ولی خیلی چسبید. بازهم صلوات نذر میکنم ایشالا سال دیگه هم با هم بریم کربلا. زینب سادات هنوز آرام خوابیده کنار خانواده اش احساس آرامش عجیبی داره.
🌺منیره خانم میگه آقا سید محمد! با این بچه های جهادی، کربلا بیشتر میچسبه. بیا یه برنامه ریزی کنیم ایشالا سال دیگه جمع بیشتری بشیم و بریم کربلا. راستی هنوز از خانمهای فامیل و آشناها پول برای اردوی جهادی امسال جمع نکردم.
🌺مریم سادات میگه مامان رقیه سادت رو ببین نوحه اربعین رو حفظ کرده داره میخونه. بعد با رقیه سادات سه چهارساله همزبون میشه که
قدم قدم
با یه علم
ایشالا اربعین میایم سمت حرم
🌺سیدمحمد هیچی نمیگه. فقط از توی آینه یه نگاهی به دختراش میندازه. آروم یه لبخند ملیح میزنه.
🌺سید محمد تو دلش میگه رفتیم زیارت و اومدیم ولی کاری برای اربعین نکردیم. من عادت ندارم فقط از سفره لذت ببرم و کمک ندم. کاش میشد یه کمکی کنم حسین جان!. بعد برای اینکه طبق معمول که زود صدای قلبش رو میشد از چهره اش خوند، برای اینکه همه چیز رو نشه نگاهش رو به جاده میدوزه.
🌺منیره خانم اما ادامه میده فاطمه جان دخترم مهم نیست که زیارت خوش بگذره مهم اینه که هر بار که میریم زیارت بیشتر به درد امام حسین بخوریم. فاطمه سادات میگه یعنی ما هم میتونیم کمک کنیم به امام حسین؟
🌺سیدمحمد دلش میشکنه. تو دلش میگه خودم و خانواده ام فدای تو و خانوادت حسین جان...
❤️من لحظه های قبل از تصادف سید محمد ساجدی رو اینطوری تصور میکنم. شما هر طوری دوست دارید تصور کنید.
🌺خانواده ای انقلابی با یک #زندگی_جهادی و حالا مرگی سرخ برای تثبیت زیارت کربلای حسین. کربلا همان جایی که در طول تاریخ منشا انقلاب و قیام مردم بوده.
❤️چهل روز از عروج #سیدمحمدساجدی و خانواده نورانی اش گذشت.
❤️رهبری وقتی داستان زندگی و عروج سید محمد را شنید در حاشیه قرآنی نوشت: رحمت خدا بر این هنرمند جهادی...
چقدر هنرمندانه پر کشید چقدر مجاهدانه پر کشید. همانطور که زندگی کرد...
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فروشی نیست
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
بر پا:
فروپاشی چه کسی؟
⚡️ به موازات همه فشارها و مشکلات داخلی ما در ایران، اتفاقاتی در دنیا در حال وقوع است که نمیتوان آنها را بی ربط به یکدیگر دانست. و نمیتوان بی اعتنا از کنارشان عبور کرد.
➖اسراییل در مدت کوتاهی از جنگ غزه خارج میشود ولو به قیمت اختلافات جدی در کابینه.
➖فرانسه بستر آشوب میشود و حاکمیتش را به شدت منفعل میکند.
➖عربستان که در باتلاق یمن گیر کرده است برای پنهان کردن خود از فشار افکار عمومی دست به هر کاری میزند اما وضعیتش بدتر میشود قتل خاشقچی و رسوایی ناشی از مرگ کودکان ضعیف یمنی را با هم باید دید.
➖پاره کردن پشت سر هم قراردادهای بین المللی که برجام فقط یک مورد آن بوده است توسط کشوری که اساسا هویتش را قراردادها شکل میدهند معنای روشنی دارد.
➖اختلافات جدی جامعه بین المللی با تصمیمات آمریکا که به کرات خود را در صحن سازمان ملل نشان میدهد امر عادی شده.
➖تصمیم به خروج آمریکا از سوریه به هر غرضی که باشد چه همراه کردن افکار عمومی اش یا در میان بودن پای یک معامله مالی. همه نشان از ضعف جدی آمریکا دارد.
⚡️به نظر میرسد ایران در مقابل جبهه دشمن در وضعیت پنجه در پنجه قرار دارد. اما به قول معروف حریف ما از درون خالی کرده برای او شکستن اراده حریف یک دستاورد حیاتی است. و برای اینکار محتاج کار روانی و رسانه ای است.
⚡️کسانی که مزه همه تحلیلهایشان در چهل سالگی انقلاب ایجاد ناامیدی و عدم اعتماد به نفس در مردم است. راهبردی ترین کمک را در این نبرد نفس گیر به دشمن میکنند.
⚡️به نظر میرسد دنیا آبستن قیامهای خروشانی است و قطعا اگر قیامهای سلسله وار در عالم محقق شود محور قیام در این دنیا ایران خواهد بود. ایران در قیام امت سابقون است.
⚡️نوک پیکان مبارزه اقتصادی و رسانه ای دشمن قطعا مردم هستند و لاغیر و این نشان میدهد که دشمن میداند این اراده مردم ایران است که همه چیز را تعیین میکند.
https://eitaa.com/ali_mahdian
شاگرد #شهید_صدر و حلقه وصل مجتهد مجاهد عراق با انقلاب خمینی کسی که آثار علمی او و کلاسهای درسی اش حقیقتا جریان علمی ویژه ای را در حوزه شکل میداد. شمیم فقه مکتب محمدباقر صدر بود در بستر حوزه قم . اهل دوران اقامه فقه بود علما و عملا. .
.
در بستر اقدام اما یک شخصیت آرام و مقتدر کسی که جریان دوم خرداد بیشترین توهینها را به او کرد و آرام و پر معنا صبر میکرد.
دوستش داشتم یک #آخوند_حکومتی بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاروان روایت فتنه....
حرکت طلاب از قم به تهران....
چه نکته ای میرحسین را وادار به موضع گیری علنی در قبال این حرکت کرد؟
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
کلیدواژه امتداد نه دی
تقابل دین سیاسی و سیاست دینی
🌾 امیرالمومنین میفرماید: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِينَ وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى»(خطبه 50 نهج البلاغه)
پس اگر باطل با حقّ در نياميزد، حقيقت جو آن را شناسد و داند، و اگر حق به باطل پوشيده نگردد، دشمنان را طعنه زدن نماند. ليكن اندكى از اين و آن گيرند، تا به هم در آميزد و شيطان فرصت يابد و حيلت برانگيزد تا بر دوستان خود چيره شود و از- راهشان به در برد-. امّا آن را كه لطف حقّ دريافته باشد، نجات يابد و راه حقّ را به سر برد.
🌾 شیطان در هر عالمی، با صورت و شمایل همان عالم خود را نشان میدهد. روش او آمیختگی به اموری است که او را قابل تحمل کنند. اساسا باطل برای زنده ماندن و باقی ماندن نیاز دارد با حق بیامیزد. داستان حکمت آمیز شنگول و منگول برای توضیح دادن روش دشمن تشبیه خوبی است. اینکه گرگ خود را شبیه مادر میکند تا درب خانه دل را به روی او باز کنیم و او راه بدهیم.
🌾 دشمن در حوزه به صورت کاملا حوزه است. روحانیت است. دشمن برای انقلاب به صورت کاملا انقلاب است. انقلابی است. شعارها و آرمانهای انقلاب را در دست گرفته است. پروژه اش اساسا انقلاب است. اگر ظاهر عقاید و رفتارها ملاک باشد صورت شیطان را باید شبیه یک انقلابی و یا حتی یک کارگزار نظام یا بلکه یک حوزوی بلند پایه به حساب آورد. صورت داناییها و رفتارها و جایگاه های اجتماعی قداستی ندارد اگر در خدمت اراده و حکومت الهی نباشد و اراده طاغوت را نفی نکند. همه چیز باید تکلیف خود را با مقوله اطاعت حل و فصل کند با مقوله حاکمیت.
🌾 در این سوی میدان نیز قضیه از همین قرار است. سبک اقدام امام باقرالعلوم علیه السلام این بوده که با رفتاری علمی دست طاغوت را قطع کند. کار او صرفا مساله گویی نبوده بلکه همه تلاش علمی او برای خراب کردن دستگاه اعتقادی بوده است که دشمن برای پشتیبانی خود نیاز داشته. او علم در خدمت ولایت الله را ابراز میکرد در مقابل علم در خدمت طاغوت. فریادهای امام حسین علیه السلام بر سر علما را هم ببینید.
🌾 امام رضا را وارد ساختار و حاکمیت طاغوت کردند طرحشان این بود که از نگاه ظاهر گرای مردم استفاده کنند و امام رضا را بی آبرو کنند ولی همگان به خوبی درک کردند که این شخصیت در حال قطع اراده طاغوت است لذا در نهایت شهیدش کردند. معنویت و مناجاتهای امام سجاد و امام کاظم را نیز با همین زاویه نگاه باید دید و فهمید که به شهادت آنها میانجامد.
🌾 طرح راهبردی طاغوت را پیش میبریم یا طرح راهبردی ولی خدا. اگر بنا نداریم اینگونه بیندیشیم در میانه این میدان گاهی خودی را میزنیم و گاهی دشمن. بود و نبود ما هم ثلمه ای به حرکت امام عصر عج نخواهد زد.
🌾 به مرور باید بدنه حزب اللهی ما یاد بگیرد که از ظاهر به باطن عبور کند. قصه نه دی را باید ظهور یک درجه از این بلوغ دانست عبور از همه کسانی که دینشان سیاسی است و نه سیاست شان دینی است نیز ظهور چنین بلوغی را رقم خواهد زد. اگر مردم قدم به قدم به چنین بصیرتی دست پیدا کنند چه شعار مردم مردم بدهید چه شعار عقلانیت و تدبیر یا هر شعار مقدس دیگری که همه شعارهای انقلاب است اینها ارزشی ندارد شما را با اراده و طرح راهبردی حاکم الهی و تقابلتان با طرح طاغوت خواهند سنجید.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
خیلی ها فکر میکنند برای بررسی وضعیت ایران #چهل_سال بعد انقلاب باید وضعیت دولتها را بررسی کنیم و به #کارآمدی حاکمان بپردازیم. .
.
از آن خیلی ها عده ای خیال میکنند اگر به #مردم بگوییم مقصر خودتان هستید و هر چه مشکلات هست به دلیل رای خودتان است که هست فشار از دوش دولت و حاکمان برداشته میشود.
.
.
من هم معتقدم باید #چهل_سالگی را بر بستر حرکت مردم تحلیل کنیم ولی به نظرم مردم در این چهل سال داراییهایی بدست آورده اند که قابل مقایسه با هیچ دوران تاریخی و هیچ کشوری در امروز دنیا نیست. .
.
اولا قیام و بیداریشان را چهل سال حفظ کردند و این یعنی بیداری جزئی از خونمان شده. ثانیا ساختار امام و امت را که معنایش فندانسیون کل شریعت و فقه اسلامی است حفاظت کرده اند. و این یعنی موثرترین ویرایش دینی که به حیات خود میتوان زد.
.
.
شکستن استخوانهای طاغوت جهانی و تصمیمی که عزتمندانه خودمان برای تغییر و رشد خودمان میگیریم نقدترین بروزات این رخداد توحیدی است.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ
بخش اول
🌾 امام فرمود اصل انقلاب این قدر دشوار نبود که حفظ انقلاب دشوار است. همان امامی که میگفت انقلاب ما معجزه الهی بود. کافی است کلیدواژه #معجزه را در صحیفه جستجو کنید آن وقت با این دریچه در اندیشه امام به انقلاب خواهید رسید. در قاموس اندیشه امام معجزه در این دوران به دست امتها رقم میخورد. اگر کسی میخواهد اراده الهی را تماشا کند باید ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم را بفهمد. آیه ای که تبیین میکند اراده الهی از چه دریچه ای بروز میکند.
🌾 حالا همان امام میگوید، در همان ابتدای انقلاب هم میگوید که حفظ انقلاب دشوار تر از اصل انقلاب است. قرآن را ببینید اولین استدعای انقلابیون این است که ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا است. ببینید که پیامبر خدا بزرگ انقلابی عالم میگوید شیبتنی سوره هود لمکان هذه الآیه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. او که مظهر #استقامت است و مظهر صراط مستقیم است وقتی پای استقامت امت به میان میاید فریاد میزند که پیر شدم با این حقیقت. استقامت یعنی حفظ قیام. و حفظ قیام حفظ انقلاب است.
🌾 توجه کنید حفظ انقلاب یا همان استقامت باعث میشود یک جامعه قوت پیدا کند. الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه الا تخافوا .... نزول ملائکه یعنی نزول قدرتهای ماورایی عالم. این رمز قوت و قدرت جبهه حق است.
🌾 هویت انقلاب را امام با قیام و یقظه معرفی میکند. او میگوید بیدار شدن یک ملت یعنی قیام. او میگوید یقظه و #بیداری وقتی رقم میخورد که یک انسان و همینطور یک امت قیام کند. او انقلاب اسلامی را یک تحول روحی میداند که مفهوم قیام به آن اشاره میکند. با این حساب حفظ قیام یا همان استقامت دشوار تر از اصل قیام است.
پایان بخش اول
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ
بخش دوم
🌾 اهل معرفت و معنویت معتقدند تبدیل قیام به یک ملکه و بلکه یک #مقام در انسان دشوار تر از ایجاد قیام است. اگر ثابت کردیم یک امتی که قیام کرده، به مقام قیام رسیده است یعنی استقامت را در وجود خود نهادینه کرده، آن وقت باید معتقد باشیم معجزه ای برتر از معجزه اول انقلاب رقم خورده است. مفهوم مقاومت هم اشاره به همین حقیقت قیام دارد وقتی در مقابل دشمن قرار میگیریم. دشمنی که بنا دارد ما را بنشاند و قیام را به قعود بکشد.
🌾 آیا جامعه ایران بعد از چهل سال در حال قیام است و قیام را حفظ کرده است؟ برای پاسخ به این سوال باید توضیح دهیم که آیا با نگاه به ایران احساس بیداری میکنید یا بی خیالی و غفلت. #شهید_بهشتی میگفت روزی که مردم دچار بی خیالی و غفلت شوند روز مرگ انقلاب است. حقیقتا چهل سال است که مردم ایران با همان آرمانهای اول انقلاب مشغول نقد خودشان هستند. با شعارهایشان دولت را نقد میکنند. رهبر را نقد میکنند. قانون را نقد میکنند. با شعارهایشان به همه چیز خرده میگیرند. شاید من موافق رهبری باشم ولی مخالفین رهبر با همان شعارهای انقلاب او را نقد میکنند با همان شعارهایی که من او را اثبات میکنم.
🌾 چهل سال است شعارها و آرمانهای انقلاب زنده است. حتی کسانی که میگویند ما انقلاب را قبول نداریم با همان شعارهای انقلاب و با همان حقیقت انقلاب مشغول نقد انقلاب هستند. ولو اینکه درست نشناسند و درست نبینند. ولی این حال عمومی است که اوج آن را در شهدا و خانواده هایشان میشود دید و نازله اش را در من و ما و دیگران.
🌾 زنده بودن یک امت حاجت اصلی یک انقلاب است. رهبر انقلاب در پاسخ به آن دانشجوی دختر که او را نقد میکرد گفت ولو با محتوای حرفهایت همراه نباشم ولی این حالی که تو داری همان چیزی است که امروز همه به آن نیاز دارند. همان رهبری که در دوران هاشمی لعنت میکند کسانی را که میخواستند کاری کنند دانشگاه سیاسی نباشد و دانشجوها سراغ کارشان بروند.
🌾 حفظ انقلاب را ساده گرفته ایم. حفظ انقلاب را امام خمینی با حضور مردم نشان میدهد. میگوید وقتی مردم حضور دارند انقلاب زنده است. وقتی در هر #رای_گیری درصد های بالا و عجیب و غریب از حضور مردم را دارید این یعنی مردم با همین ساختار نظام که برای تغییر و تحول ، مورد اعتمادشان است حضور پیدا میکنند تا شرایط را تغییر دهند.
🌾 شاید دادن خون و جان بالاترین نشانه انقلابی بودن است اما طعم انقلاب را در همین حضور مردم میتوان مشاهده کرد این نشان میدهد یک امت هنوز بیداری را در خودش حفظ کرده است.
پایان بخش دوم
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
حفظ
بخش سوم
🌾 رهبر انقلاب میگوید آقای بهجت به من میگفت این دعا را زیاد بخوانید که یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک.... ای خدای قیام ای خدای تحولهای قلبی و روحی یک امت ای خدای مقلب القلوب دلهای امت را در این قیام ثابت کن . این قیام را تثبیت کن. حفظ انقلاب اساسی ترین دستاورد مردم ایران است. این از اصل انقلاب دشوار تر بوده است.
🌾 حفظ انقلاب همان حالی را ندارد که اصل انقلاب داشت. اصل انقلاب به دلیل تغییر حال و هوای مردم و تغییر ساختارهای حاکمیتی و ویرایش سیاسی کلان کشور یک احساس تحول جدی را با خود به همراه داشت. مثل احساس کسی که غرق گناه است و #توبه میکند این حال اولیه خیلی گرم و پر احساس است و بروزات جدی هم دارد. اما حفظ توبه لزوما همان حال را ندارد. حفظ توبه رنج کشیدن میخواهد. رنج وسوسه های عادتها و ملکاتی که قبل از توبه در وجودمان بود که از بین رفتنشان راهی ندارد به جز حفظ همین توبه.
🌾حفظ قیام دست آورد چهل ساله مردم است. اما اگر بخواهم نظام را نیز بررسی کنم باید بگویم برای یک نظام الهی چیزی واجب تر از حفظ قیام وجود ندارد. آن جایی که رگ غیرت امام و رهبری بیرون میزند جایی است که عده ای تلاش کنند مردم را کنار بگذارند. چه با نام #آزادی و #نهضت_آزادی وقتی ایده میدانند که بعد از انقلاب مردم به خانه هایشان بروند چه با نام #اصلاحات وقتی در فتنه 88 ایده میدانند که رای مردم را باطل کنیم و چه با نام #عدالت_طلبی وقتی ایده میدانند که رای مردم به #روحانی را کنار بگذاریم و دوباره انتخاب کنیم. و خلاصه هر ایده ای که میخواهد به هر نامی قیام و بیداری مردم را کنار بگذارد. هر ایده سوپر من سازی که مردم را به حاشیه میکشد.
🌾ملتی که قیام میکند فسادها را بیشتر میبیند. اساسا فسادها زمانی که دیده نمیشوند خطرناک ترند. مردمی که فسادهای دوران محمدرضا شاه را در راس و بدنه نبینند و بی خیالش باشند ملت خواب آلوده ای هستند مثل ملت عربستان سعودی مثل ملت آمریکا و کشورهای دیگر . اما وقتی ملت بیدار شد اساسا فساد در راس و یا بدنه مساله اش خواهد شد. این یک دستاورد است. آن وقت ملت با همین فساد ستیزی مسوولین را عوض و بدل میکند.
🌾 برای یک نظام هیچ ارزشی بالاتر از حفظ قیام نیست. اگر نظامی بتواند قیام را ایجاد و حفظ کند این نظام قطعا الهی است و کارآمد است. آنچه خطرناک است این است که فساد ستیزی مردم از بین برود. اگر این از بین برود و مردم نسبت به فساد حساس نباشند این اصلی ترین عامل و راس هر فسادی است.
🌾آنچه در ایران ریشه کن شد ریشه رشد فساد بود و ایجاد ریشه فساد ستیزی که اتفاقی بود که در جان امت شکل گرفته و تثبیت شده است. دیدن فسادها خودش یک ارزش است و مبارزه با فساد ها نیز به تبعش قطعا شکل خواهد گرفت.
🌾حتی اگر دولتها و بدنه مدیران میانی با این تمایل حقیقی مردم همراه نباشند خودشان به مرور تصفیه میشوند و کنار میروند و به حاشیه میروند. این حقیقتی است که چه باور کنیم چه نکنیم به مرور در حال تحقق است. برای چنین ملتی پنهان کردن فسادها مشکل است. شبیه جامعه آخر الزمان که نفاق را نمیتوان پنهان کرد. جامعه ای که خود را شبیه جامعه آخر الزمان میکند فساد را نمیتواند پنهان کند. لذا اگر دست دولتی ها در قصه بیست سی رو میشود یا در اعتمادهای برجامی رو میشود یا اگر دست دولتی ها در فیشهای حقوقی و استفاده از رانتها و زد و بندهای فامیلی و غیره رو میشود همه و همه نشان دهنده این است که مدیریت در یک جامعه انقلابی دشوار است و فساد به سرعت کشف و رسوا میشود. فسادهای اقتصادی و اختلاسها و امثالهم کمترین رقمهای فساد است که در این صحنه کشف و رسوا شده اند.
تمام شد
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضرورت کلان نگری
جلسه با شورای بسیج صنعتی شریف
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
بر پا:
📌 این خود انقلاب است... خود خمینی
✍️ #محمدرضا_شهبازی
پیش نوشت:
مستند «عابدان کهنز» رو با اصرار مسعود دیدم. نه اینکه نخوام ببینم، هی امروز و فردا میکردم. مهمترین دلیلش هم این بود که باز کردن دو ساعت وقت برای دیدن یه مستند کار چندان آسونی نیست. امروز هم که شروع کردم به تماشا، رفتم توی تنظیمات پلیر و سرعت نمایش رو دو برابر کردم! بالاخره هرچقدر هم که این و اون از یه مستند تعریف کرده باشند، باز هم دو ساعت خیلیه!چند دقیقه که گذشت، سرعت رو به حالت طبیعی دراوردم و اواخر کار هم که دیگه یه جاهایی رو میزدم عقب و دوباره میدیدم.
«عابدان کهنز» درباره چیست؟ شهید صدرزاده؟ مسجد؟ کار تربیتی و فرهنگی؟ مدافعان حرم؟نه! عابدان کهنز درباره انقلاب است. نه، حتی درباره انقلاب هم نیست، بلکه این خود انقلاب است. فیلم درباره انقلاب اسلامی حرف نمیزند، انقلاب را به تصویر میکشد. این خود انقلاب اسلامی است که در یک منطقه محروم و کوچک در حاشیه شهریار آنطور غوغا میکند. این خود انقلاب است که کانتینرهای یادگار جنگ را میچیند کنار هم تا پایگاه بسیج درست شود.
این خود انقلاب است که میفهمد در آن منطقه محروم کار فرهنگی و تربیتیی روی نوجوانها چقدر اهمیت دارد. این خود انقلاب است که وقتی این اهمیت را فهمید، به دستهای خالیاش نگاه نمیکند، یاعلی میگوید و از هیچ، مسجدی بنا میکند. این خود انقلاب است که نماز و روزه استیجاری میخواند و میگیرد و پولش را خرج بچه های پابرهنه حاشیه شهریار میکند. این خود انقلاب است که برای رفتن به سوریه پرپر میزند و پول بلیط هواپیمایش را قرض میگیرد تا برود، بجنگد و شهید شود. این خود انقلاب است که بالای سر پیکر صدرزاده، وقتی هنوز سنگهای لحد چیده نشده، داد میزند سلام من را به حضرت زهرا(س) برسان. این خود انقلاب است...
این خود انقلاب است و انگار روح الله خمینی دو ساعت و هشت دقیقه ایستاده روبروی مانیتور و دارد با افتخار نگاه میکند به انقلابش و به فتح الفتوحش که نائبش فرمود: «فتح الفتوح امام، ساختن جوانان مؤمن، مخلص، سالم، صادق، بىاعتناى به شهوات و دلهایشان متوجه به سمت خدا بود.»و انگار روح الله خمینی دو ساعت و هشت دقیقه هی میزند روی شانه تو که «میبینی پسر جان؟ اینها را میبینی؟...» و تو که داری اشک میریزی و سعی میکنی صدای فین فینت را کسی نشنود، خودت بقیه اش را میگویی که «میبینی؟ میبینی میشود با دست خالی چه کارها کرد؟ میبینی پای کار انقلاب بودن یعنی چه؟ میبینی؟...»
پی نوشت:
عابدان کهنز مدیون سوژه ست اما ساختن چنین مستندی که دو ساعت و هشت دقیقه تو رو با خودش بکشه، کار هر کسی نیست. حتما نفس و مدد مصطفی صدرزاده و رفقایش کمک کرده مجید رستگار و دوربینش رو برای ساخت چنین مستندی اما هوشمندی فیلمساز چیز قابل انکاری نیست. آفرین به مجید رستگار. آفرین.
از موسیقی خوب فیلم که علی نصیرنژاد ساخته هم نمیشه چشم پوشید. حتما بخشی از این کشش و جذابیت و به دل نشستن حاصل موسیقی شنیدنی فیلمه. میشد سر و ته موسیقی عابدان کهنز رو با چند تا موزیک آرشیوی و حتی شاید دانلودی هم آورد اما نصیرنژاد وقت گذاشته، سختی کشیده و نتیجه اش شده این چیزی که میشنویم. خداقوت.
@AbedanKohanz
کانال #سنگر_مسجد | @masjid_sangar
از مسعود ملکی عزیزم ممنونم. .
.
به اصرارش دیشب این مستند محشر را دیدم. .
.
دلم را برد. ضرر میکنید نبینید. .
.
بوی هنر را تازه دارم احساس میکنم. هنری که فقط روایت انقلاب نمیکند بلکه خودش انقلاب است.
.
.
اصرار میکنم ببینیدش هم مملو از اندیشه است هم مملو از معنویت است و هم مملو از انقلاب است.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره جملات آقای روحانی در رثای هاشمی موضع گیری های زیادی انجام شد.اما من فقط یک سوال از ایشان دارم آنهم این که یادم است طرفداران هاشمی وقتی میخواستند در انتخابات برای او تبلیغ کنند عدد سال خاصی را کنار اسمش مینوشتند. هر بزرگواری که درباره هاشمی سخن میگوید بیان کند هاشمی دوهزار و چند را میگوید.آقای روحانی هم مشخص کند هاشمی دوهزار و چند. هاشمی خلع سلاح را آخر عمر طرح کرد.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
58.pdf
5.66M
⬇️ دانلود نشریه #عهد_58
🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب
💠رضاشاه بینالمللی
💠نامسئله حجاب
💠آیا بدحجابتر شده ایم؟
💠شیطنتهای آماری
#نشریه_عهد
#عهد_58
@KhaneTolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
59.pdf
4.88M
🔰دانلود نشریه #عهد_59
🖊 #فساد و #چهل_سالگی_انقلاب
🔴چرا رهبری دخالت نمی کند؟
⭕️آیا انقلاب در مبارزه با فساد موفق بوده است؟
♨️میخواهند مردم را مایوس کنند...
💠ملّتی که قیام می کند فسادها را بیشتر می بیند...
#نشریه_عهد
#عهد_59
🔴🔴خانه طلاب جوان🔰🔰
@KhaneTolab
معنویت چهل ساله
🌷آیا در این چهل سال ایران معنوی تر شده است؟ این پرسشی است که برای یک طلبه یا انسان متدین مهم است. برای پاسخ نیاز به مفاهیم کلیدی دینی داریم که با آن جامعه را بسنجیم.
🌷 بدون #نظام_اندیشه پاسخهایی به این پرسش میدهیم که چه بسا خطا باشد. روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و پرسید فلانی فلان گناه کبیره را دارد تلقی او این بود که آن شخص سقوط کرده کاملا اما امام فرمود چون فلان ویژگی را دارد رشد میکند. از این دست روایات نشان میدهد که خیلی وقتها انسانها با شاخصهای درستی دینداری دیگران را نمیسنجند تا چه برسد به دینداری یک جامعه.
🌷 #قیام اولین مفهومی است که برای توضیح معنویت یک انسان و یک جامعه باید به آن توجه کرد. امام میفرماید قیام همان یقظه است که در سیر عرفانی اول قدم است. او میگوید بیداری در ایران رخ داده است یعنی همان قدم اول معنوی. امام این اول قدم را مغزای کل مسیر سلوک هم میداند و معتقد است اگر این قدم محقق شود مسیر اساسا شروع شده است.
🌷 قیام یک ملت سلوک افراد را به شدت ساده میکند. لذا در چنین فضایی به سادگی و سهولت میبینیم جوانان بی شماری شهید میشوند و به لقاء الله میرسند.
🌷 #استقامت مفهوم کلیدی دوم است. که به معنای حفظ قیام است. حفظ قیام سخت تر از اصل قیام است. پیامبر فرمود شیبتنی سوره هود لمکان هذه الایه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. یعنی استقامت کسانی که با تو قیام میکنند آن قدر فرایند سخت و طاقت فرسایی است که پیامبر را هم پیر میکند. استقامت باعث میشود همه قوای آسمانی برای یک ملت و یک انسان مهیا شوند که الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه .....
🌷 اینکه میبینیم در ایران جوانان زیادی مهیای شهادت هستند به گونه ای که حاضرند در خارج از ایران برای اسلام و عقاید توحیدیشان جان بدهند این پدیده عادی نیست. این در راس و پیش آهنگی جامعه است اما در بدنه نیز رشد محافل معنوی مثل شبهای قدر و عاشورا و مراسمات معنوی و تذکرات دینی در ایران قابل کتمان نیست. حضورهای ملیونی در اربعین و امثالهم نیز قابل توجه است.
کمکهایی که در وقایعی مثل زلزله کرمانشاه و امثالهم مشاهده میکنیم اینها همه طعم همین معنویتی است که محصول استقامت یعنی حفظ قیام است.
🌷 #مقاومت سومین مفهوم است. به این معنا که کشوری که قیام کرده است و دشمن میخواهد این قیام را از او بگیرد. و او این قیام را مقابل دشمن حفظ میکند. ما خیال میکنیم دشمن چه موقع دست از سر ما بر میدارد؟ مشکل اصلی دشمن این است که ایران بیدار شده و قیام کرده. دشمنی فقط زمانی تمام میشود که این قیام را ایران رها کند.
🌷 ایران به دلیل قیام و استقامت و مقاومت که در ذاتش تثبیت شده است دارای یک حیات دیگری است اعتماد به نفس کل جامعه که در رشد علمی و عملی آن مشاهده میشود محصول این معنویت است. احساس عزت و استقلال و کرامت نیز ناشی از همین ویژگی است. قدرت تاثیر گذاری در دنیای امروز محصول این واقعه معنوی عمیق در جان امت است.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan