eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
641 عکس
370 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶️خلاصه سخنرانی حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔸️جلسه سوم - قسمت اول فَاسْتَقِمْ کَمَآ أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْاْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ «هود آیه ۱۱۲» در فضا و اندیشه های دینی، دین خاتم توصیه به دوتا چشم می کند.( ذو العينين ) از یک طرف به سمت تنزیه و خالص سازی و مرکز نگاه می کند از سمت دیگر دامنه را مشاهده می‌کند، هم امام را می‌بیند و هم امت را، هم فطرت انسانی را می بیند که در همه هست و هم وحی را مشاهده می کند. در فضای اجرا و اقامه هم همینطور است؛ هم مرکز و امام، مسئول اقامه دین هستند و هم تک تک امت. برای ظهور و بروز دین، هم باید امام حاکم شود و هم مردم بر خودشان حاکم بشوند، هر دو جلوه باید اتفاق بیفتد. روایتی داریم از امام معصوم که می فرمایند: صراط از بین دو صفت عبور می کند.صله رحم، امانت داری. اساسی ترین و محوری ترین امانت ذیل آیه ( إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ ) امانتِ ولایت است. از یک طرف این است از طرف دیگر صله رحم است. حضرت امام هم این نگاه ذو العينينی را چندین بار در کتاب هایش اشاره کرده است که یهود به یک طرف و نصاری به یک طرف. به طوری که یهود بسیار به کثرت و مادیت توجه داشت و مسیحیت خیلی به سلوک و معنویت؛ «رحم الله اخي عيسي کان عينه اليسري عمياء، رحم الله اخي موسي کان عينه اليمني عمياء، انا ذو العينين» امام بسیار به این روایت تاکید می کردند. اینکه ما می گوییم هم حاکمیت ولی و هم حاکمیت مردم بر خودشان، این هماهنگ است با بقیه امور که به آنها اشاره شد. 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
🔶️خلاصه سخنرانی حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔸️جلسه سوم - قسمت دوم در این جلسه قدری تاریخی تر و عینی تر روی مسئله بحث خواهیم کرد. یکی از مهمترین مسائلی که اینجا می شود روی آن بحث کرد مقوله غیبت است. حضرت علامه طباطبایی مقوله غیبت را ذیل آیات قیامت تفسیر می کنند و اصولاً این سه اتفاق غیبت، رجعت و قیامت را ناظر به یک حقیقت واحد شرح می‌دهند. طبق این قاعده، فلسفه غیبت رشد جبهه حق است و آیه ( لَقَدْ كُنْتَ فِي غَفْلَةٍ مِنْ هَٰذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ ) می گوید چشم ها تیز می شود و به تعبیر دیگر انسان ها رشد می کنند و چیز دیگری می بینند. ائمه هم مباحث مربوط به رجعت و ظهور را ذیل آیات قیامت آورده اند. طبق این تعاریف ظهور به دست انسان ها رخ می دهد، ظهور معطل رشد انسان هاست. ما به جنگ احد هم اگر نگاه کنیم با اینکه بهترین انسانها در رأس قرار داشت ولی پیروزی به تاخیر افتاد و علت این تاخیر طبق روایات فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ وَعَصَيْتُمْ بود. لذا اگر حضرت زهرا هم می رفت و در کنار قبور شهدای جنگ احد گریه می کرد به خاطر این بود که بیماری مردم را به یادشان بیاورد. به طور کلی اتفاقاتی که در جبهه حق رخ می‌دهد و ائمه، اینها را قدم به قدم جلو می‌برند برای این است که امت بلند شوند، رشد کنند. لذا انقلاب اسلامی ایران اتفاقی نبود؛ محصول مجاهدت‌های ائمه و علما بوده است. اینکه مردم بر خودشان حاکم شوند کار بسیار بزرگی است. در یک روز دو روز هم اتفاقی نمی‌افتد. لذا دعوا بر سر این است که مردم باید رشد کنند و بر خودشان حاکم شوند و کسانی می‌خواهند این اتفاق نیفتد که بتوانند انحصار به وجود بیاورند. به طور کلی اگر ما به شکل قیام امام خمینی در انقلاب اسلامی هم نگاه کنیم مدلش ، مدل مردم سالاری دینی است. امام از همان ابتدا با ولایت فقیه و مردم جلو رفت. چرا که اگر نگاه کنیم به وفور می‌بینیم که امام به شاه دستور می داد. بر چه پایه ای دستور می داد؟ خب خودش را ولی فقیه می دید. از طرف دیگر مخاطب امام توده مردم بودند. می بینیم که از همان ابتدای کار، امام با این دو عنصر حرکتش را جلو می برد. در ۱۳ سال تبعید، حرکت شبکه ای لمام با مردم بود و از طریق روشنگری حرکت خودش را جلو میبرد این اعتقاد امام بود که مردم باید قیام بکنند و به کف میدان بیایند. اینکه امام با مجاهدین خلق مشکل داشت این بود که آن مدل را برای انقلاب کردن قبول نداشت. حرف امام این بود که من با مردم سالاری انقلاب می کنم. یا در جای دیگر وقتی امام با بازرگان درگیر می شود به خاطر آن است که بازرگان می‌خواهد بدون حضور مردم جامعه را جلو ببرد در حالی که امام نظرش چیز دیگری بود. تمامی وقایع نشانگر این است که دعوا بر سر مردم است و اینکه مردم باید کف میدان بمانند. 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
🔶️خلاصه سخنرانی حجت‌الاسلام علی مهدیان 🔸️جلسه سوم - قسمت سوم یکی از راه های از بین بردن مردم سالاری، ایجاد دوقطبی در جامعه است. حواسمان باشد دو قطبی با اختلاف فرق می کند. دو قطبی در واقع جامعه را جبهه بندی می‌کند و یک حالت تخاصم به وجود می آورد. این حالت دو اشکال دارد: اولا جلوی آزاد اندیشی را می گیرد و ثانیا در عرصه عمل، اکثریت را سالار می کند نه همه را. در این حالت اقلیت احساس شکست می کنند. خدا نگذرد از تقصیرات بنی صدر که اولین پایه گذار دوقطبی در انقلاب اسلامی بود. داستان، داستان مردم سالاری است. در جلسات گذشته گفتیم که حکومت امام زمان هم مردم سالارانه است و تبعیت مردم از امام در حکومت حضرت، استبدادیِ از روی جهالت نیست. تبعیت فرزانگان است، تبعیت رشد یافتگان است. این دو مدل است. در حالت دوم مردم آن قدری رشد کردند که رشدشان آنها را به تبعیت از امام سوق می‌دهد. متاسفانه برخی‌ها عقل را خاموش کرده اند و می گویند هرچه امام بگوید. نتیجه این نگاه، استبداد دینی است. « تبعیت را هم با نگاه مردم سالاری باید فهم کنیم.» این را بدانیم که مقوله مردم‌سالاری آن قدری مهم است که تمام هم و غم دشمن در این سالها به روی این مسئله متمرکز شده است. دشمن می‌خواهد اراده عمومی مردم تضعیف شود. از طرف دیگر هم جهاد تبیینی که رهبری روی آنها پافشاری می کند ناظر بر این مسئله است. قدری باید نگاهمان را به مسائل تغییر دهیم. 🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی ✅️@hoseiniehmaaref
هدایت شده از پهلوی بدون سانسور
🔵 محمدرضا شاه و پیشکش کردن دختران ایرانی به پادشاه عمان 💠 اسدالله علم وزیر دربار و نخست وزیر شاه در خاطراتش مینویسد: زمانی که سلطان قابوس پادشاه عمان به ایران آمد و رفت، شاه از من پرسید:در این دو شب چه کرد؟ عرض کردم :هر شبی چند خانم در اختیارش بود! فرمودن:تازه داماد احیانا ناخوش نشود! گفتم:خیر، دخترهای ایرانی تمیز بودن و او هم دوستشان داشت. 📚 منبع: یادداشتهای اسدالله علم /نوشته اسدالله علم (وزیر دربار شاه) / جلد 6/ صص169_170 🌐 در کانال با ما همراه باشید 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3076718683Cb188b7bdf6
شب هفدهم محرم ۱۴۰۱.mp3
8.95M
امت صبار شکور جلسه اول شیخ علی مهدیان هیات یا زینب سلام الله علیها قم حسینیه حضرت زینب سلام الله علیها آستان مقدس حضرت علی بن جعفر س قم @ali_mahdiyan
شب هجدهم محرم ۱۴۰۱.mp3
10.97M
امت صبار شکور جلسه دوم شیخ علی مهدیان هیات یا زینب سلام الله علیها قم حسینیه حضرت زینب سلام الله علیها آستان مقدس حضرت علی بن جعفر س قم @ali_mahdiyan
شب نوزدهم محرم ۱۴۰۱.mp3
9.16M
امت صبار شکور جلسه سوم شیخ علی مهدیان هیات یا زینب سلام الله علیها قم حسینیه حضرت زینب سلام الله علیها آستان مقدس حضرت علی بن جعفر س قم @ali_mahdiyan
شب بیستم محرم ۱۴۰۱.mp3
10.72M
امت صبار شکور جلسه چهارم شیخ علی مهدیان هیات یا زینب سلام الله علیها قم حسینیه حضرت زینب سلام الله علیها آستان مقدس حضرت علی بن جعفر س قم @ali_mahdiyan
شب بیست و یکم محرم۱۴۰۱.mp3
13.49M
امت صبار شکور جلسه پنجم شیخ علی مهدیان هیات یا زینب سلام الله علیها قم حسینیه حضرت زینب سلام الله علیها آستان مقدس حضرت علی بن جعفر س قم @ali_mahdiyan
دولت خوب ⚡️اولین ویژگی این دولت مردمی بودن او است. نه فقط نزدیک شدن به دردهای مردم، سخن گفتن با آنها، شنیدن و چاره اندیشی برای بحرانها از نزدیک، نه، بلکه مهمتر از آن توجه به زنده کردن جریان «حلقه های میانی»، احیای جهادسازندگی، برداشتن موانع قانونی حرکت های خودجوش مردمی است. کم است؟ بیشتر میتواند باشد؟ هنوز خیلی راه مانده؟ هر چه میگویید اشکالی ندارد. اما من این «تغییر ریل» را مهم و راهبردی میدانم. شعار «دولت مردمی» که در دست این دولت است و برای آن میکوشد، زنده کننده یک گفتمان حیاتی برای کشور است که کاش ده سال زودتر زنده میشد تا معنای امید و تدبیر را صادقانه و نه مزورانه درک میکردیم. ⚡️ویژگی دوم استفاده از «عقل جمعی» است. هر تصمیمی در کشور خواه ناخواه مخالفینی دارد، اما اینکه یک دولت بتواند در بحبوحه به هم ریختگی پسا غربگرایی، نظرات اکثریت مطلق نخبگان و اهل علم را در کشور جلب کند، یک ارزش مهم است. فارغ از موافقتها یا مخالفتهایتان با هر تصمیم ببینید چند درصد نخبگان کشور با فلان تصمیم اقتصادی یا عمرانی، یا پزشکی یا فرهنگی در کشور موافق بوده اند. ممکن است کسی بگوید من با واکسن مخالفم یا سیاستهای دولت درباره ارز ۴۲۰۰ را نئولیبرال میدانم اما همراهی جمع کثیری از نخبگان در این دو حوزه را نمیتواند انکار کند و این ویژگی بسیار مهمی است. ⚡️ویژگی سوم شجاعت در تصمیم گیری و اجرا است. دولت قبل تصمیم نمیگرفت یا اگر میخواست تصمیم بگیرد، پشت دو قوه دیگران پنهان میشد مثل ماجرای بنزین. این به دلیل احساس عدم اقتدار لازم بود. اما این دولت تصمیمهایی میگیرد که خود میداند مانند جراحی کردن دردناک است. این یعنی دولت اعتمادی جدی به مردم دارد و از طرف دیگر بیش از آنکه خودش را در نظر بگیرد، منفعت عمومی و رضایت الهی را ملاحظه میکند. شجاعت در تصمیم گیری دولت باعث میشود احساس عزم و احساس هویت و در نتیجه احساس امید در جامعه جدی شود. ⚡️ویژگی چهارم تغییر سبک ویرایش مدیران در کشور بود. این دولت هر چند بی محابا مدیران گذشته را در رده های مختلف پالایش نکرد طوری که صدای خیلی از دلسوزان هم درآورد و بنا داشت تا جای ممکن این روال غلط را اصلاح کند و این نشان از تلاش دولت برای فراگیر بودن و همراهی عمومی مردم بود، اما آنجا هم که تغییر و تحولی در تغییر مدیران داشت صحنه مدیریت کشور را به سمت انتخاب جوانان انقلابی سوق داد. دولت میدانست اینکار ممکن است باعث شکل گرفتن برخی تصمیمات ناپخته در برخی بخشها شود ولی این تغییر ریل راهبردی و مبارک را دنبال کرد. ⚡️ویژگی پنجم کمرنگ شدن امید به غرب و شرق در این دولت بود. وقتی شما ارتباط با همه کشورهای دنیا چه غرب و چه شرق چه همسایگان را در دستور کار داشته باشید، چه با طالبان چه ترکیه چه روسیه و چین چه عربستان چه چهار پنج کشور برجامی برپایه عزت و حکمت و مصلحت و نه جو سازیهای احساسی و رسانه ای کار را پیش بردید نتیجه اش این میشود که مثل برجامی به سمت احیا پیش برود یا اغماء ، تاثیرش در درون جامعه کمرنگ و کم اهمیت خواهد شد، چنانکه ملموس است. این نکته نوید بخش تغییر ریل کشور از امید به خارج به سمت امید به داخل است. ⚡️خلاصه آنکه من مهمترین خروجی این دولت را یک تغییر ریل جدی و راهبردی و البته عینی و عملیاتی و کلان میدانم از سیاست امید به بیرون به سیاست امید به درون. و این تا اینجای کار فوق العاده ارزشمند است. پ ن. نکات بیشتری در ذهن دارم که در یک یادداشت قابل بیان نیست. شاید در زمان دیگری بنویسم. @ali_mahdiyan
به عدالتخواهی تان به همه هویتتان کافرم ⚡️دخترک چادری را در اتوبوس به خاطر چادرش به باد توهین و هتک گرفته آن سلیطه زبان دراز، بله زیر نظر آن موفرفری آمریکایی، آنهم زیر سایه حکومت دینی، آنوقت این ها خفه خون گرفتند و یاد خلخال دختر کافر نهج البلاغه نیفتادند. حالا که معلوم شده جرائم آن بازوی شیطان در داخل کشور و روابط کثیفش با شیطان، علم مظلوم دوستی بلند کرده اند. اف بر هویتشان اف بر آرمانجوییشان. ⚡️فساد چند هزار میلیاردی را چه کسی رو کرده؟ شما نق نقوهای بی خاصیت؟ شما که سرتان توی سیسمونی بچه دختر فلان مسوول بود و به بهانه تطهیر فلان رفیقتان کل نظام را داشتید به باد اتهام میگرفتید، شما که سرتان در جهتی میچرخید که از بیرون برایتان امر و نهیش میآمد، شما لا اقل سکوت کتید. مجلس انقلابی که چند سال است مشغول تحقیر و توهین و استهزایش هستید، این فساد را برملا کرده، به شما چه؟! خودتان میفهمید که هر چه بگویید مدح نظام است؟ هنوز نفهمیده اید سیستم فاسد ، فساد خود را کشف و علنی نمیکند، پای همه تهمتها و توهینهایش نمیایستد آنهم در زمانی که لاشخورهایی منتظرند فسادی از او کشف شود؟ اگر بگویید گردن کلفتها دستشان در کار بوده بیشتر مدح نظام است، چرا که پرونده گردن کلفتها را رو کرده، اگر بگویید از هر دو جناح، آلوده فساد بوده اند، باز بیشتر مدح نظام است چرا که معلوم شد، نظام اسیر این جناح و آن جناح نیست. خوب حالا چی؟ چه میگویید؟ شما مشغول پستونک نوه فلانی باشید و خلخال پای سپیده خانم و یا شستن ارکان نظام به نفع فلان هم حزبی و رفیق مجرمتان. بس کنید بالاغیرتا. سکوت کنید خواهشا @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیا تو هم هستی.... بحثی پیرامون «قدرت مقدس» «تربیت» چگونه آسان میشود درس مهمی از «اربعین» شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
بعضی اتفاقات را که میشنوی احساس کوچکی میکنی، احساس ضعف و ذلت و خاکساری. رفیقم میگفت: 🌹پسر عمه ای داشتم که اهل هر جور خلافی که بگید، بود. هر غلطی میکرد. علنی هم انجام میداد. معتاد هم بود. بدجور هم معتاد بود. این پسر عمه ما خودش فرزندی نوجوان داشت که خیلی دل بسته او بود. پسرک در کنار دریا شنا میکرد، که موج آب او را برد. 🌹پدر معتاد و خلافکار داغون شده بود، دستش به هیچ جا بند نبود. جسد پسر را که از دریا تحویل گرفتند، مثل دیوانه ها شده بود. شب اول که پسرش را دفن کرده بودند همه در خانه شان جمع بودند، بلند شد و فریاد میزد که پسرم از تنهایی و تاریکی میترسد، بیایید بریم قبرستان. همه جمع شدند به سمت قبرستان حرکت کردند. سرش را از پنجره ماشین بیرون میبرد و فقط فریاد میزد. جگرش سوخته بود. 🌹شب رسیدند کنار قبر پسرش. قبری کنار قبر پسرش بود که خالی بود. پدر وارد آن قبر شد با همه وجود گریه میکرد، گریه ای که بعید است دیده باشید. فریاد میزد خدایا اگر پسرم الان آرام است و نمیترسد به دلم بینداز، قول میدهم خوب شوم عوض شوم.گریه مبکرد و‌ اشک میریخت. بعد از مدتی ناگهان بلند شد از قبر بیرون آمد، گفت برویم، پسرم آرام است آرام. 🌹بعد از آن عوض شد. مرد دیگری شد. ترک کرد اعتیادش را. توبه کرد، توبه حسابی توبه نصوح. به خاطر توبه اش گاهی ماهها به فلاکت میافتاد. مثلا شریکی داشت که نااهل بود، شراکتش را به خاطر حرام خواری او به هم زد ماهها بیچاره شد، اما پای قولش ماند. حالا شده بود یک آدم معنوی و مراقب. خیلی عجیب بود. 🌹نمیدانم آنشب در آن قبر خالی برای آن قلب شکسته و خرد شده چه منکشف شد، چه چیزی را احساس کرد، چطور مناجات کرد، چطور بازگشت، نمیدانم نمیدانم. فقط چنان بازگشتی را عشق است. 🔻یا من فی الممات قدرته. گاهی خدا با قدرت نمایی اش آدمها را ادب میکند. بلا که میآید، قطعا میآید. درد که میآید، قطعا میآید. چون و لنبولنکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات... اما کاش این بلاها و دردها ما را متوجه راهمان کند و حقیقتمان که همان انا لله و انا الیه راجعون است. هیچی همین. @ali_mahdiyan
هدایت شده از مصلحون
📣موسسه برگزار میکند: 💠 اولین اردوی تشکیلاتی معرفتی ویژه نوجوانان ۱۵تا ۱۸ سال 🔸ولایت فقیه و نقش نوجوانِ انقلابی 🔹نبرد تمدنی حق و باطل 🔸ویژگی های نوجوان عصر انقلاب 🔹نظام زندگی ولایی 🔸تحلیل هویت اجتماعی تشکل الهی هیات 🔹آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی 🔸آشنایی با شخصیت امامین انقلاب 👤با حضور ارزشمند بزرگان و اساتید برجسته کشوری: ▪️حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی ▪️حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی ▪️حجت الاسلام والمسلمین علی امینی نژاد ▪️حجت الاسلام علی مهدیان ▪️حجت الاسلام حسین بغدادی ▪️حجت‌الاسلام مصطفی داوری ▪️حجت‌الاسلام حسین کاظم زاده ▪️حجت‌الاسلام رضا کریمی ▪️استاد مهدی تکلو به همراه : 🔺نشست های صمیمانه اخلاقی و معرفتی 🔸کرسی آزاد اندیشی توسط نوجوانان 🔺مباحثه و نقریر نویسی 🔸تحلیل فیلم 🔺برنامه های تفریحی 🔸معرفی کتاب 💠 با اهدای جوایز ارزنده به نفرات برتر دوره 💠 زمان : از یکشنبه ۱۳ شهریور به مدت ۴ روز 💠 مکان : شهر مقدس قم 💠 جهت ثبت نام نام و نام خانوادگی خود را به آیدی@moslehoun_admin ارسال نمایید 💠 (مصلحون +)،مرجع رویدادهای نوجوان عصر انقلاب 💠 @moslehoun_ir
هدایت شده از انتشارات گام دوم
🌀تغییر روح تاریخی 📘طرح کلی اندیشه مقاومت 📖 انتشارات گام دوم وابسته به خانه طلاب جوان قم https://eitaa.com/joinchat/2991456437C0835e0d0cc جهت تهیه کتاب از طریق https://b2n.ir/p12291 و یا شماره تماس 09902386722 اقدام نمایید
برهان پنج صفر ۱۴۰۱.mp3
11.49M
ضرورت رسیدگی به دستگاه محاسبات در جهاد تبیین پنج صفر ۱۴۰۱ افتتاحیه اردوی برهان ویژه نوجوانان شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
مدرسه صدوقی شب نهم صفر.mp3
6.42M
در میخانه گشایید به رویم شب و روز که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم شب نهم صفر ۱۴۰۱ مدرسه علمیه شهیدصدوقی شیخ علی مهدیان @ali_mahdiyan
بی شرفها به بهشت نمیروند 🌱این ایام هیچ چیز مثل بروز معنویت در ایران این جماعت را عذاب نمیدهد. «دهه محرم» و قصه علی کریمی را یادتان هست؟ رقص موفرفری در خیابانهای آمریکا جواب نمیداد، بی خیال هم نمیشدند، شبهه ها هم دیگر تکراری شده بود، ماجرای علی کریمی بدکی نبود که روی بگومگویش با فلان آخوند متمرکز شوند که او هم آخر سر کوتاه آمد و بازیشان به هم خورد. چرا دهه محرم کارشان را خراب میکند؟ هر چقدر هم آدرس حسن آقامیری و فلان روشنفکر اخلاقی را بدهند، فایده ندارد. هجوم مردم به هیاتها عجیب و غریب بود. چرا واقعا؟ 🌱قصه «سلام فرمانده» روی مخشان رفت، چرا؟ چون بروز معنویت بود. بازیشان را به هم میزند این بروز و ظهور ها. قصه «جشن غدیر» هم همین بود. بعد از کرونا بهترین فرصت بود که این ظهور ایمان و عقیده ایران وسط بیاید و مانور دهد. همان عنصری که «فشار حداکثری» را به «شکست مفتضحانه» کشید. همان عنصری که باعث «تاب آوری» مردم مقابل تحریم و تهدید میشد. همان که تحلیلهای نادانهای خودحقیرپندار را خراب میکرد. 🌱حالا نوبت اربعین شده. «دولت مردمی» هر کاری میتوانست کرد که این ظهور و بروز عجیب و غریب معنویت و مکتب عشق ایرانی خود را ظهور دهد. دستش درد نکند، دستمریزاد. هویت ما که «ملت امام حسینیم» دوباره ظهور کرد. بیشتر از هر زمان دیگر. حالا کار بیخ پیدا کرده. 🌱همه مرزها هم که باز باشند توان تحمل این جمعیت را ندارند. پارکینگها پر شده. جاده ها به سمت عراق شلوغ شده. این مردم دیوانه اند به خدا قسم. دیوانه. جا نیست نروید😭 گرم است بچه هایتان را نیاورید😭 آب نیست. امکانات عراق جوابگو نیست. برگردید. شما را چه شده؟ مگر سالها زیر بار سخت ترین تحریمها نبودید. مگر هزار و یک مشکل ریز و درشت در زندگی نداشتید و ندارید؟ مگر این همه تحلیلهای مفت و صد من یک غاز نمیشنوید؟ کجا میروید؟ مگر نمیگویند برگردید، کجا میروید؟ 🌱ما ملت امام حسینیم، این را همه ببینند. نادانهای خودحقیرپندار ، ملکه دوستهای چشم به برجام، همه و همه چشم باز کنند و ببینند ابهت این مردم را. کربلا بهشت جان این مردم است و البته بی شرفها را با بهشت چه کار؟ @ali_mahdiyan
🙏 *سلام و عرض ادب؛* 🌀 با احترام به استحضار می‌رساند در راستای اهداف دوره آموزشی *«هنر روایت»* _مبنی‌بر تربیت و شبکه‌سازی فعالان جهاد تبیین،_ *«زینبیه رسانه»* فعالیت خود را از *اربعین حسینی* آغاز می کند. 💠 متمنّی است در صورت صلاح‌دید مارا در ترویج این حرکت نوپا برای *احیای واجب قطعی و فوری «جهاد تبیین»* یاری فرمایید. با تشکر. @ali_mahdiyan
🙏 *سلام و عرض ادب؛* 🌀 با احترام به استحضار می‌رساند اولین دوره آموزشی *«هنر روایت»* با هدف تربیت و شبکه‌سازی فعالان *«جهاد تبیین»* با همت *مدرسه همشهری و اساتید ممتاز،* با زاویه نگاه امام و رهبری برگزار می‌شود. 💠 متمنّی است در صورت صلاح‌دید ما را در ترویج این حرکت نوپا، برای *احیای واجب قطعی و فوری «جهاد تبیین»* یاری فرمایید. با تشکر🌹 @ali_mahdiyan
«زینبیه رسانه» در اربعین 🌹امسال قرار بود با دوستان یک پایگاه رسانه ای از جنس هیات به پا کنیم به نام «زینبیه رسانه». مخصوص فعالین «جهاد تبیین». افتتاحش هم در روز اربعین باشد. پس تصمیم گرفتیم هیچ کدام زیارت اربعین نرویم و در عوض کارهای این افتتاحیه که به نظرمان مهم بود را انجام دهیم. 🌹تقریبا چهار روز به اربعین مانده بود که احساس کردم، کارهای محول شده به من تمام شده. سخنرانها (حاج آقای قاسمیان و امینی نژاد) که دعوت شده بودند. محتوای نمایشگاه درباره دیندارتر شدن مردم را هم تحویل داده بودم. از بچه ها مشورت گرفتم گفتند تو برو. 🌹تا آن روز سعی میکردم فیلم های زیارت مردم را هم نبینم حتی به زیارت فکر هم نکنم که هوایی تر نشوم اما آنقدر دلم بی قراری میکرد که تقریبا هر شب خواب میدیدم که در راه کربلا هستم. بالاخره تصمیمم را گرفتم و گذرنامه ام را در جیب گذاشتم و راه افتادم. 🌹رفتم سمت شلمچه( دوستش دارم. برای مسیر کربلا چه نقطه شروعی بهتر از خاک شلمچه). 🌹در راه به خاطر سرعت غیر مجاز جریمه شدم، به خودم نهیب زدم که رسیدن به هدف که از طریق بی قانونی بدست آید، نرسیدن است ولو هر چقدر هم هدف را دوست داشتی باشی(خلاصه خوارج بازی در نیار☺️). 🌹 سفری دو روزه را برنامه ریزی کرده بودم. با کمترین پیاده روی. در مرز همه چیز مهیا بود این بار انگار مسوولین تصمیم گرفته بودند به هر طریق راه را ساده کنند. حوصله توضیحش نیست آنانکه هر سال رفته اند ، میفهمند چه میگویم. 🌹راستش را بخواهید ته دلم این بود که باید امضای آغاز «زینبیه رسانه» را از کربلا بخواهیم در هیاهوی زائران ملیونی اش در هیاهوی زینبی اش. 🌹نیمه شب رسیدم مرز. وقتی داشتم وارد محوطه میشدم، ناگهان یک پارچه ساده که ارتش جمهوری اسلامی نصب کرده بود همه هوش و حواسم و دلم را مشغول به خود کرد. نوشته بود: «خوشا راهی که پایانش تو باشی....» @ali_mahdiyan
جنگ زنانه «زینبیه رسانه» در اربعین۲ 🌹داستان مهسا امینی، دنباله دار است. داستان مادری که جلوی ماشین بزرگ گشت ارشاد را مظلومانه گرفته بود یادتان نرفته، داستان گوشه ابروی کبود شده آن یکی نیز، داستان خودکشی آن دیگری نیز. اصلا جزییات مهم نیست، راست و دروغ هم مهم نیست. مهم این است که ذهن ما در این نقطه قصه میسازد. 🌹در یک تقسیم بندی مهم امور مختلف جنسشان زنانه و مردانه است. هر چقدر خشن تر، کلی تر، کم انعطاف تر، برتری جوی تر، مردانه است. هر چقدر احساسی تر، جزیی تر، هنری تر، لطیف تر، مظلومانه تر، زنانه است. «هویت مردانه» و «هویت زنانه» بر همه امور سایه میاندازد. گشت ارشاد مردانه است، امر و نهی هم هویت مردانه دارد. امر مردانه یا زنانه را لزوما مردها یا زنها انجام نمیدهند. حالا اگر اینها در مقابل زنان قرار بگیرند خروجیش چه میشود؟ داستان ذهن شما چه خواهد بود. 🌹علی کریمی استوری کرد: « کاوه ایران یک زن خواهد بود» چه خوب فهمید یا چه خوب ناآگاهانه پرده برداشت از رمز و راز کل این جریان، نمیدانم. ولی درست گفت. شکست نظام که هویتی مردانه دارد محتاج انقلاب است که هویت زنانه دارد. راهش این است حکومت رسانه ای دشمن زنان را به کار بگیرد. 🌹یادتان هست وسط اغتشاشات میان دار زنان بودند. چرا زن را انتخاب کرده اند؟ جنگ رسانه و جنگ روایت جایی است که علم و آگاهی که هویت مردانه دارد رشد میکند و نازل میشود و تبدیل به روایت و قصه میشود که هویتی زنانه دارد. 🌹 اصلا جنگ روایتها یک جنگ زنانه است. چه کنیم گشت ارشاد را تعطیل کنیم؟ زنان و دخترانمان را وسط دعوا بفرستیم؟ چه کنیم؟ پاسخ من یک کلمه است، راه درگیری« هویت خانواده» است. هویتی کامل که هم نقصهای زنانه و مردانه را ندارد و هم قدرت درگیری در این صحنه را دارد هم هر صحنه دیگری، جنگ زینب س و زهرا س، چنین هویتی دارد. اگر «زینبیه» ای برای رسانه علم کنیم هویتش را با خانواده میسازیم. 🌱اولا حتما زنان هم هستند 🌱ثانیا علم و‌ هنر ، فهم عمیق و بیان زیبا، ثبات نظام و تغییر انقلاب هر دو را لازم داریم یعنی هویت خانواده را. 🌹در راه سفر کربلا، در یک ون کنار پیرزنی نشسته بودم افغانستانی که دختر چهار پنج ساله زیبایی در آغوشش بود. دخترک خوابیده بود و پاهای کوچکش را دراز کرده بود در آغوش من. نامش «مهدیه» بود، چه نام پر استعاره ای. من آرام کف پاهای کوچکش را نوازش میکردم و اشک میریختم که تو نمیدانی وارد چه دعوای سهمگینی شده ای و داری کمک میکنی، مسافر کوچک زیبا. 🌹چند سال پیش که سید محمد ساجدی رفیق «هنرمند جهادگر»م وقتی بعد از سفر اربعین با همسرش و سه دخترش در تصادفی پر کشید و رفت، هیچ وقت فکر نمیکردم اینقدر حرکت او برایم الهام بخش باشد. الهام بخش مبارزه امروز. 🌹حضور خانواده در صحنه را لازم داریم. همه نهادها را مجهز به هویت خانواده کنیم حتی امنیتی ترین نهادها و نظامی ترین آنها. جنگ رسانه و روایت را عمیق تر ببینیم. مراقب باشیم حکومت سخت و طاغوتی شیطان زیر پوست لطیف و نرم روایت و قصه و رسانه چدنی است که مخمل پوشیده و جنگ را زنانه کرده و در این نبرد وارد نشویم واردمان میکنند و زن و دخترمان را اسیری میبرند این بار اسارت آن است که به نفع آنها بنویسند و بگویند و زخم بزنند. ضحاک مرد اینبار خون زن و دختر میطلبد و کاوه زمان «خانواده» است. 🌹جنگ حسین ع خانوادگی بود با طاغوت و السلام @ali_mahdiyan
‏۱ نوشته اگر در قصه ‎ صبر کردی که جزییات رو بفهمی و مقابل ‎ سکوت کردی و مثل کبک سرت رو تو برف کردی، نه هیاتی هستی، نه امام حسینی، یه دروغگوی بی شرمی. گفتم نه اینبار اتفاقا جزییات رو میدونم. بهم خبرش رسیده. دوست داری بشنوی یا مهم نیست؟ گفت مهم نیست ولی بگو. ‏۲ گفتم مهسا رو کشتند. قبلش بهش دارو دادن که سکته کنه. سکته براشون بهتر بود. گفت چرا؟ چون خبرش دو ضرب میشد. ضرب اول مانور روی اصل سکته بود و جمع کردن حواسها، ضرب دوم آتش زدن مردم با مرگش. گفت: کی ها؟ گفتم من که از کانال خبریم شنیدم اما خیلی پیچیده نیست، نگاه کن ببین کی از ‏۳ این مرگ نفع میبره. کل ماجرای ‎ پروژه کی ها بوده؟قصه فیلم مادری که جلوی ماشین رو میگرفت، بعد اون زنی که از ماشین پلیس بیرون پرت شد، بعد اون دختری که ضرب و شتم شد. همیشه یک طرف پلیس(نماد نظام) و یک طرف زن(نماد مظلومیت و برانگیختگی) قرار داره. گفت یعنی میگی چی؟دروغ بوده؟ ‏۴ گفتم اینهمه واقعه پشت سر هم در یک ژانر، چرا رخ میده؟ نظام که الان مثل نون شب براش آرامش مردم واجبه، چرا چنین میکنه؟ گفت چون عوضین، چون احمقن، چون طالب.انند. گفتم اون منبع به من گفت اونها که دارو بهش دادن، این بار نگذاشتن خانواده طرف جور دیگه موضه بگیرن، رفتن سراغشون، با واسطه ‏۵ گفت منبعت نگفت کین؟ گفتم قاتلین‌ ‎ . گفت منبعت کیه؟ گفتم هر کی؟ چه اهمیتی داره؟ اصلا جزییات چه اهمیتی داره؟ مگه نگفتی منتظر جزییات نباشیم؟ گفت سر کارم گذاشتی؟ گفتم دوست نداری سر کار بری نه؟ منبع من مهم نیست، مهم ذهن تو است ‏۶ ذهنی که منتظر جزییات نمیمونه، چون بهش یاد دادن داستان رو ما میگیم راست و دروغ ماجرا به مطابقت با واقعیت نیست، به انسجام بیشتر داستانیه که تعریف میکنیم. تو این دوران جهت سنج نداشته باشی گم میشی. حالا لطف کن منصفانه سکوت کن تا جزییات معلوم بشه. باشه؟ @ali_mahdiyan