eitaa logo
بر پا
5.6هزار دنبال‌کننده
579 عکس
314 ویدیو
67 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره جملات آقای روحانی در رثای هاشمی موضع گیری های زیادی انجام شد.اما من فقط یک سوال از ایشان دارم آنهم این که یادم است طرفداران هاشمی وقتی میخواستند در انتخابات برای او تبلیغ کنند عدد سال خاصی را کنار اسمش مینوشتند. هر بزرگواری که درباره هاشمی سخن میگوید بیان کند هاشمی دوهزار و چند را میگوید.آقای روحانی هم مشخص کند هاشمی دوهزار و چند. هاشمی خلع سلاح را آخر عمر طرح کرد. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
58.pdf
5.66M
⬇️ دانلود نشریه #عهد_58 🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب 💠رضاشاه بین‌المللی 💠نامسئله حجاب 💠آیا بدحجاب‌تر شده ایم؟ 💠شیطنت‌های آماری #نشریه_عهد #عهد_58 @KhaneTolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
59.pdf
4.88M
🔰دانلود نشریه #عهد_59 🖊 #فساد و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا رهبری دخالت نمی کند؟ ⭕️آیا انقلاب در مبارزه با فساد موفق بوده است؟ ♨️میخواهند مردم را مایوس کنند... 💠ملّتی که قیام می کند فسادها را بیشتر می بیند... #نشریه_عهد #عهد_59 🔴🔴خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
معنویت چهل ساله 🌷آیا در این چهل سال ایران معنوی تر شده است؟ این پرسشی است که برای یک طلبه یا انسان متدین مهم است. برای پاسخ نیاز به مفاهیم کلیدی دینی داریم که با آن جامعه را بسنجیم. 🌷 بدون پاسخهایی به این پرسش میدهیم که چه بسا خطا باشد. روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و پرسید فلانی فلان گناه کبیره را دارد تلقی او این بود که آن شخص سقوط کرده کاملا اما امام فرمود چون فلان ویژگی را دارد رشد میکند. از این دست روایات نشان میدهد که خیلی وقتها انسانها با شاخصهای درستی دینداری دیگران را نمیسنجند تا چه برسد به دینداری یک جامعه. 🌷 اولین مفهومی است که برای توضیح معنویت یک انسان و یک جامعه باید به آن توجه کرد. امام میفرماید قیام همان یقظه است که در سیر عرفانی اول قدم است. او میگوید بیداری در ایران رخ داده است یعنی همان قدم اول معنوی. امام این اول قدم را مغزای کل مسیر سلوک هم میداند و معتقد است اگر این قدم محقق شود مسیر اساسا شروع شده است. 🌷 قیام یک ملت سلوک افراد را به شدت ساده میکند. لذا در چنین فضایی به سادگی و سهولت میبینیم جوانان بی شماری شهید میشوند و به لقاء الله میرسند. 🌷 مفهوم کلیدی دوم است. که به معنای حفظ قیام است. حفظ قیام سخت تر از اصل قیام است. پیامبر فرمود شیبتنی سوره هود لمکان هذه الایه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. یعنی استقامت کسانی که با تو قیام میکنند آن قدر فرایند سخت و طاقت فرسایی است که پیامبر را هم پیر میکند. استقامت باعث میشود همه قوای آسمانی برای یک ملت و یک انسان مهیا شوند که الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه ..... 🌷 اینکه میبینیم در ایران جوانان زیادی مهیای شهادت هستند به گونه ای که حاضرند در خارج از ایران برای اسلام و عقاید توحیدیشان جان بدهند این پدیده عادی نیست. این در راس و پیش آهنگی جامعه است اما در بدنه نیز رشد محافل معنوی مثل شبهای قدر و عاشورا و مراسمات معنوی و تذکرات دینی در ایران قابل کتمان نیست. حضورهای ملیونی در اربعین و امثالهم نیز قابل توجه است. کمکهایی که در وقایعی مثل زلزله کرمانشاه و امثالهم مشاهده میکنیم اینها همه طعم همین معنویتی است که محصول استقامت یعنی حفظ قیام است. 🌷 سومین مفهوم است. به این معنا که کشوری که قیام کرده است و دشمن میخواهد این قیام را از او بگیرد. و او این قیام را مقابل دشمن حفظ میکند. ما خیال میکنیم دشمن چه موقع دست از سر ما بر میدارد؟ مشکل اصلی دشمن این است که ایران بیدار شده و قیام کرده. دشمنی فقط زمانی تمام میشود که این قیام را ایران رها کند. 🌷 ایران به دلیل قیام و استقامت و مقاومت که در ذاتش تثبیت شده است دارای یک حیات دیگری است اعتماد به نفس کل جامعه که در رشد علمی و عملی آن مشاهده میشود محصول این معنویت است. احساس عزت و استقلال و کرامت نیز ناشی از همین ویژگی است. قدرت تاثیر گذاری در دنیای امروز محصول این واقعه معنوی عمیق در جان امت است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دینداری چهل ساله بخش اول 🌷این روایت از امام باقر علیه السلام به مضامین مختلف از ایشان و امام صادق علیه السلام نقل شده است که لاعذبن کل رعیه فی الاسلام دانت بولایه کل امام جائر لیس من الله و ان کانت الرعیه فی اعمالها بره تقیه و لاعفون عن کل رعیه فی الاسلام دانت بولایه کل امام عادل من الله و ان کانت الرعیه فی انفسها ظالمه مسیئه 🌷معنایش این است که قطعا قطعا قطعا (با سه تاکید) عذاب میکنم هر کس که ولایت امام ظالمی را بپذیرد که من قبل الله تعیین نشده ولو آن آدم در رفتارها شخصی خود انسان نیکوکار و سالمی باشد. و با همین سه تاکید قطعا قطعا قطعا میبخشم کسی را که ولایت امامی که از جانب خداوند تعیین شده است و عادل است قبول کرده است ولو در رفتارهای شخصی اش ظالم و گنهکار باشد. 🌷دستگاه و نظام اندیشه دینی جایگاه امور مختلف را تعیین کرده است. ولایت الله، انسان را درمان میکند و انسان ها را از ظلمات و مشکلات روحی و ظاهری به سمت نور هدایت میکند و ولایت شیطان به خلاف این است. به جملات آیه الکرسی توجه کنید. 🌷امام معصوم میگوید بنى الاسلام على خمس: على الصّلوة و الزّكوة و الصّوم و الحجّ و الولاية و لم يناد بشىء كما نودى بالولاية. ولایت در این روایت ولایت ظاهری است که همان حاکمیت است چرا که در عداد نماز و روزه و حج بیان شده که از فروع دین هستند. خوب توجه کنیم ستون کل شریعت همین حاکمیت است. 🌷 اگر صورت بندی توحید روی زمین را شریعت و دین بدانیم صورت فقه و حکومت یا همان ولایت است. لذا امام خمینی در درس فقه خود میفرمود الاسلام هو الحکومه بشوونها . اسلام فلسفه عملی تمام شریعت است. با این حساب اگر قرار باشد سبک زندگی انسانها ویرایش شود شاید هیچ نکته ای به اندازه ولایت در ویرایش زندگی مومنین موثر نباشد. 🌷این معنای ولایت است که باعث قدرت اسلام میشود و قدرت مرکزی برای امت درست میکند . هم امت را بر خود حاکم میکند و آنها را تحت حاکمیت عقل و خرد خودشان قرار میدهد و هم یک انسجام در امت رقم میزند. پایان بخش اول https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دینداری چهل ساله بخش دوم 🌷ولایت یک عقیده و یک محبت صرف نیست که اگر این بود دشمنان اهل بیت هم ولایت داشتند. نقل شده معاویه و یزید و عمرو عاص با هم جلسه مدح حضرت علی میگرفتند. یا فلان حاکم ظالم وقتی دستور کشتن امام را میداده خودش هم برای آن امام گریه میکرده. ولایت یعنی پیاده شده اراده خدا در زمین. و نهاد اراده حاکمیت است. و اگر حاکمیت ذیل الله تعریف نشود هیچ چیز ذیل او تعریف نشده است. 🌷 حالا چهل سال است که انقلاب ما ولایت را در خود نهادیه کرده است. مرادم صرفا آن میثاق ملی که قانون است نیست. بلکه نسبتی است که امت با این میثاق گرفته است. میثاق ملی ما دو عنصر ولایت امت و ولایت امام را در خود تعبیه کرده است و صورتبندی ولایت الله در زمین در همین دو بستر ترسیم میشود. توضیح اینکه چرا و در کنار هم ساختار ولایت را سامان میدهند بحث دیگری است. اما این طرح ولایی چهل سال است در جامعه ایران پیاده میشود. 🌷 ملیونها نفر از مردم حاضرند برای این طرح و ساختار جان بدهند. خوب دقت کنید ملیونها نفر جان میدهند. فقط عدد کسانی که وارد نبرد با دشمن شدند را محاسبه کنید عددشان ملیونی است اگر ضربدر تعداد خانواده های آنها شود خواهیم دید جمعیت ملیونی از ایران حاضرند برای این حقیقت جان بدهند. قریب به اتفاق وصیت نامه های شهدا به این نظام ولایی توجه داده اند و بیان کرده اند که این حقیقت باید حفظ شود. 🌷 اما با نگاه حداقلی حتی کسانی که رهبری را یا کشور را یا حتی نظام را قبول هم ندارند به این نظام اعتماد دارند. این نشان میدهد که با یک نگاه حداقلی هم که به مردم نگاه کنیم جمعیت بالای هفتاد تا هشتاد درصدی داریم که به این نظام اعتماد دارند و حاضرند با این نظام تغییرات خود را در کشور انجام دهند. این ها عدد و رقمهای روشنی است که در همه دنیا برای فهم نسبت مردم و نظام به رسمیت شناخته میشود. 🌷 با این حساب باید گفت چهل سال است ایران با نظام ولایت در حال تمشی است. و این یعنی توانسته ایم چهل سال ساختار زندگی انسانها را با این حقیقت ویرایش کنیم. تاثیر کلان آن شده است محوریت و رهبری تقابل با و ظالمین عالم در دنیای امروز که دیگر برای هیچ کس قابل کتمان نیست. و تاثیر خرد آن نیز اثری است که در فرهنگ این امت شکل گرفته و این امت که در سال 57 شکل گرفته بود چهل سال با همین ساختار حفظ شده است. چهل ساله ما قطعا بدون ساختار ولایت شدنی نبود. 🌷 اساسی ترین کارکرد نظام اسلامی و ساختار ولایت همین است و حفظ انقلاب یعنی حفظ بیداری کشور . بدون حفظ بیداری مردم قطعا امکان هیچ تغییر کلان و الهی و نه دنیایی حتی در کشور وجود نخواهد داشت. کشورهایی که انقلاب کرده اند اساسی ترین علت فروکش کردن انقلابهایشان _یعنی بیداریشان _نبودن ساختار ولایت یعنی ولایت مردم و ولایت فقیه(یعنی حاکم عادل مسیر شناس) است. این ساختار مهمترین کارکردش حفظ انقلاب بوده است و این دستاورد را با هیچ دارایی نمیتوان مقایسه کرد. 🌷روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و گفت من فقیرم امام فرمود ولایت تو را میخرم طرفگفت نمیفروشم. امام گفت پس پولداری. او میدانست ارزش اقتصادی ولایت قابل تعیین نیست چون با همین حقیقت همه خیرات دنیوی و اخروی قابل کسب است. تمام شد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
گفتگو با یکی از رفقای بزرگوارم سیدعلی آقای موسوی: متن اول از سید علی موسوی : 🔴 «فتنه بعدی و خروج از برجام» ترامپ از برجام خارج شد و رهبر انقلاب به دلیل فشار سنگین دولت روحانی و اصلاح طلبان و وضعیت آشفته افکار عمومی نتوانست به وعده خود در مورد آتش زدن برجام عمل کند. وعده یکی دو ماهه رهبری به پاسخ دادن اروپایی ها در حال تبدیل شدن به سال است. تمام استدلالها این است که بهانه به دست جنگ طلبان تیم ترامپ ندهیم. ترامپ اهل معامله است! باید برجام 2 را آغاز نمود کش آمدن ماجرای خروج از برجام با بازی اروپایی ها عملا زمینه تبدیل شدن ماجرای برجام به درس عبرتی برای ملت را کمرنگ می کند. سال گذشته همه مردم آماده بودند دولت روحانی را از میان بردارند که با ورود صریح رهبری همه شمشیرهای جریان انقلابی غلاف شد. نامه وزرا به رهبری در مورد سی اف تی و پالرمو را به سختی می توان تهدید به استعفا تعبیر نکرد. هرچند تا نوشتن نامه جام زهر مجلس ششم هنوز چند قدمی باقی است اما می توان سناریو را از هم اکنون حدس زد. یک بار دیگر وضعیت مشابه کشور را در نیمه دوم دولت خاتمی مرور باید کرد. ایران تعلیق یکطرفه کردو اروپایی ها به وعده هایشان عمل نکردند. امریکا تهدید به حمله نظامی کرد و نمایندگان نامه جام زهر را نوشتند. اما در این وضعیت رهبر انقلاب هنوز به سمت فشار آوردن به دولت برای کنار زدن تعلیق ها نرفت چون فضای داخلی متشنج تر از این حرفها بود. پس از تشکیل مجلس جدید و تمام شدن بحران رد صلاحیت ها هم رهبری برداشتن تعلیق را جدی نکرد. عملا برداشتن تعلیق ها پس از رأی آوردن احمدی نژاد و در دوران کوتاه سه ماهه انتقال دولت توسط خاتمی اتفاق افتاد باید دید این بار آیت الله خامنه ای چه مدل تعاملی را در مورد برجام نسبت به دولت شکننده و ضعیف روحانی خواهد داشت. طبعا باید دعوا را آغاز کرد اما کی؟ هبر انقلاب اشاره کردند که دشمن برای سال آینده (2019) برای ایران خوابهایی دیده است. این امر احتمالا به رفتار خود رهبری نیز وابسته است. نقد بنده به این متن را در ادامه ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن دوم از حقیر در پاسخ : به نظرم این متن خیلی پر خطا است اولا دلیل آتش نزدن برجام را خود رهبری تصریح میکنند که مصلحت ملی است. تشخیص مصلحت ملی قطعا امری است بیشتر از آشفتگی افکار و فشار اصلاح طلبها و امثالهم. در دنیای امروز اختلاف جدی بین اروپا و آمریکا در ساحت موضع گیری سیاسی شکل گرفته بود که آمریکا را متهم و ایران را مبری نشان میداد این خود فشار جدی به کشور آمریکا و تغییر افکار عمومی جهان نسبت به او را باعث شده بود. به علاوه که ایران از حاشیه امن برجام در منطقه در حال پیشبرد اهداف خود بود و در داخل از همین فضا در حال استفاده بود. چند نوبت رهبری در همین امسال اشاره کردند که ارتباط با دنیا را در شرایط فعلی گسترش دهید. و پاره نکردن برجام میتوانست زمینه ساز چنین اتفاقی باشد. ثانیا کش آمدن ماجرای خروج از برجام اتفاقا باعث میشد که ملت ذره ذره مزه این اعتماد به غرب و آمریکا را بچشند. به مرور بر همگان روشن میشود که روی آمریکا که نمیشد حساب کرد روی اروپا هم نمیشود حساب کرد. دقت کنید بعد از خروج برجام در بررسی های آماری که مثل صدا و سیما انجام داده بودند هنوز اکثر مردم معتقد به چانه زنی بودند. و این یعنی هنوز این تجربه آنچنان که باید شکل نگرفته. حداکثر این در مردم نهادینه شده که دشمن قابل اعتماد نیست. و گارد منفی نسبت به آن پیدا کردند. اما اینکه هزینه سازش بیشتر از مقاومت است هنوز تبدیل به یک تجربه عمومی نشده. ثالثا نامه وزرا و موضع دولت را هم باید در همین جغرافیا فهمید. قطعا دولت موضع روشنی در این باره دارد و دست روی دست نمیگذارد و تلاش خود را میکند و این حسن یک دولت است که آنچه تشخیص میدهد در کشور پیش ببرد. بعلاوه که رهبری به روشنی در این باره اظهار نظر کرد او نظرش مساعد نیست اما تصمیم را به مسوولین واگذار کرده است. رابعا علت کنار نزدن جناب روحانی تشنج فضای داخلی نبود. بلکه علت این بود که این جزو محکمات سبک رهبری است که وقتی کسی توسط مردم انتخاب میشود باید تا حد توان به او یاری رساند. خیانت کار دانستن این دولت با محکمات بیانات رهبری تعارض جدی دارد. بعلاوه که تغییر در دولت یک بدعت آشکار در جمههوری اسلامی بود که هر بار بتوانیم انتظار چنین رفتارهایی داشته باشیم. علاوه بر این که اساسا دشمن میخواست ضعف ایران را مقابل خود نشان دهد که ماندن دولت این ضعف را ثابت نمیکند. خامسا قطعا همه امور معطل بروز رشد مردم است. بروز تغییر اراده مردم در انتخابات ها رخ میدهد. همانطور که در پایان دولت خاتمی با بروز اراده مردم اتفاقا چشم گیری هم در داخل و هم در روابط خارجی رخ داد. فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود. اگر معنای انتخابات های آینده این باشد که مردم گزینه مقاومت را انتخاب میکنند در این صورت رهبری تصمیمات دیگری خواهد گرفت. به هر حال اگر بچه های حزب اللهی همه هم خود را روی تغییر اراده مردم متمرکز کنند از این دوران عبور خواهیم کرد. نکات برادر عزیزم در ادامه بحث را در متن بعدی ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن سوم از برادر بزرگوار سید علی موسوی شاید بهتر آن باشد که کمی ذهنمان را معطوف پیش بینی آینده کرده و سناریوهای محتمل را بررسی کنیم ایمان به استصحاب تنها معمول میان حوزویان نیست بلکه در میان آینده پژوهان دنیای سیاست پس از ترسیم سناریوی احتمالات مختلف معمولا سناریوی ادامه وضع موجود پر رنگ تر می شود. اما باید دید فاکتورهای توازن آفرین صحنه تا کی می توانند صحنه را در حالت تعادل نگاه دارند. روحانی تا کجا می تواند همین وضع را ادامه دهد ترامپ تا کجا این وضعیت را تحمل خواهد کرد آیت الله خامنه ای تا کجا کوتاه می آید و از همه مهمتر مردم تا کجا تحمل دارند؟ اول: پس از پاسخ گفتن به این سوالات می توان وارد ذهن آیت الله خامنه ای شد. پروژه ایشان در متقاعد کردن مردم به ایستادگی با چه سناریویی پیش می رود. تلقی ایشان از آمادگی مردم چیست؟ آیا از نگاه ایشان مردم آماده خروج از برجام شده اند؟ اگر نه، آیا امیدی هست که در آینده نزدیک آماده شوند؟ قدم های بعدی برای آماده کردن مردم چیست؟ کنار آمدن با سی اف تی و پالرمو در همان منطق درس عبرت گرفتن مردم است یا کوتاه آمدن مقابل دولت منتخب مردم ؟ در این صورت تا کجا باید کوتاه آمد و قدم بعد و قدم های بعد چیست؟ به نظر بنده باید کمی به آینده فکر کنیم و برای آن طرحی واضح داشته باشیم نکات تکمیلی حقیر را در ادامه بحث در متن بعدی ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن چهارم از حقیر در تکمیل گفتگو تحلیل سناریوهای آینده بدون مشخص کردن عامل یا عوامل اصلی تعیین کننده ما را دچار استصحاب وضعیت موجود میکند. اما اگر عامل تغییر دهنده مشخص شود هم میتوان آینده را پیش بینی کرد و هم میتوان به نظامی از توصیه ها دست یافت. به اعتقاد من آنچه شرایط را عوض میکند نه اراده روحانی است و نه اراده رهبری و نه اراده ترامپ. بلکه دو نکته کلیدی است. یکی تغییر در اراده عمومی مردم ایران و دوم فشارهایی که از جانب افکار عمومی به روی ترامپ میاید. رفتار همه سیاستمداران بر اساس این عامل کلیدی تغییر جدی خواهد کرد و تا وقتی این تغییر خود را نشان ندهد صحنه کماکان است. یعنی به مرور کشور دچار لوایح و تصمیمات هزینه ساز و انحراف ساز است که در مقابل هزینه ساز ها رهبری همراهی حداکثری دارد و درباره انحراف سازها نیز رهبری موضع علنی گرفته و از خود هزینه میکند. صدای حزب اللهی ها هم فقط بین خودشان شنیده میشود و تشدید میشود و یک فضای عصبانی یا سرخورده و نا امید شکل میگیرد. اما اگر اراده عمومی مردم عوض شود مثل اتفاقی که در سالهای پایانی دولت خاتمی رخ دهد که از شورای شهر شروع شد آن وقت همه چیز عوض میشود. همه چیز چه در داخل و چه خارج. تمام شد https://eitaa.com/ali_mahdiyan