eitaa logo
بر پا
6.1هزار دنبال‌کننده
586 عکس
319 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ⭕️ مردم‌سالاری از عمق *توحید* برخاسته است... 👤 حجة الاسلام 🔷 ارائه شده در بیست‌وششمین جلسه قطب‌نما (۱۴۰۱/۰۱/۱۶) __ دفتر امام و رهبری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🆔 @Hadithevelayat 📲 https://b2n.ir/Hadithevelayat
محفل و سبک قرائتی 🌹امسال اولین ماه رمضانی را تجربه کردیم که استاد قرائتی در صدا و سیمایش نبود. حواستان بود؟ او روی تخت بیمارستان خوابیده. 🌹بیش از چهل سال است که مردم قرائتی را با یک کلمه میشناسند و آن «قرآن». اخلاقش بروز صدق است و اخلاص. جایی شنیدم که میگفت من آنچه واجب است دنبال میکنم. راست میگفت خالصانه همین بوده است. نهضت سواد آموزی، نماز، زکات، قرآن. اما سبک قرائتی هم جذاب است. 🌹قرائتی برای آنکه جذاب باشد، از حرف حق تنزل نمیکند، فرو نمیکاهد. بلکه حرف حق را تنزیل میدهد. به نام جذب قشر خاکستری و متمایل به مشکی و سیاه و ظلمات و چه و چه، برنامه های تبلیغی اش را مخلوط سیاه و سفید و انضمام حق به چرندیات قرار نمیدهد. 🌹او نماد جذابیت دیگری است. جذابیتی که خوبان انقلاب داشتند و دارند. سعه صدر معنایش تنزیل حقایق است یعنی اندیشه را به ساحت هنر رساندن یعنی معنویت را به ساحت تفکر و تفکر را به ساحت احساس و جذابیتهای ملموس جاری کردن. 🌹جذابیتی که امام خمینی داشت و هنوز هم دارد. سیدعلی حکیم مظلوممان دارد و خواهد داشت، جذابیت حاج قاسم شهید، جذابیت شهید مطهری و شهید آوینی و همه خوبان مجاهدمان. اینها جمع جلال و جمالند. جمع وحدت و کثرت، جمع اوج و گسترش. جمع چشم چپ و چشم راست. جمع ولایت و کرامت. جمع امام و امت. جمع قله ها را دیدن و دامنه را هم فهمیدن. نه مقابل ضعیف الایمانها از حق کوتاه میآید و نه به نام نامی حق، واژه پر کشش «مراعات» و مدارا را کنار میگذارد. 🌹قرائتی میخنداندت در حالیکه به فکر فرو میبردت. نهیب میزند در حالیکه چراغ اندیشه ات را روشن میکند. ساده میگوید اما اهل عمق هم پای درسش دو زانو درس میگیرند. این گونه روی صحنه مقابل نسلهای مختلف دوام میآورد و همه تمام قد برایش بلند میشوند. 🌹این ماه رمضان، قرائتی عزیز در بستر بیماری است اما خدا را شکر، سبک او در حال فراگیری است. صدا و سیما گویا تصمیم گرفته همین مسیر را پیش برود. برنامه «محفل» را تماشا میکردم. جذاب، صمیمی، خواستنی، صریح. پر از عاطفه و البته عمق و اندیشه. پر از صدق و اخلاص. انصافا داریم خلاص میشویم از سلبریتی بازی و رنگ و لعابهای مسخره و لاینفع. سبک هنرمندی قرائتی را دوست دارم. خدا سایه اش را از سر ما کم نکند به حق این شبهای شریف. @ali_mahdiyan
اخبات عمق ❤️آدمهای خوب با هم فرق میکنند. آنچه در نهایت خوبان به آن میرسند همان حقیقتی است که در ابتدا طعمی از آن را میچشند و اتفاقا همان نیز جوهره و سبب اصلی رشد و شکوفایی هویت آنها است. ❤️ مرحوم صفایی در سخنانی در شب قدر میگوید: «ان رحمه الله قریب من المحسنین». یعنی اهل احسان که «خوبیها» را «به خوبی انجام میدهند»، تازه رحمت الهی به آنها نزدیک میشود نه متصل. قدم آخر و فوت نهایی کوزه گری چیست؟ پاسخ او «اخبات» است. اخبات یعنی چه؟ یعنی دل شکستگی و عاشقی همراه با یک تسلیم و تواضع محض. احساس انکسار و فقر در مقابل خدا. اینجا است که گنهکار هم میتواند بیچارگی اش را سر دست بگیرد و حرکت کند و شکوفا شود. ❤️این فقر و شکستگی و تواضع، عمق صبر است و صبر را سهل میکند، صبر همانکه موتور اصلی حرکت است. چرا؟ چون همه سختیها و ابتلائات چه ناشی از محیط چه ناشی از تکلیف، اتفاقا کمک کننده اند در شکل گیری اش. صبر کلید مهمی است در سلوک. لذا توجه به همین فقر و نیاز و هویت للهی و الیه راجعونی ما در مقابل خدا، صبر را شکل میدهد. ❤️اخبات در ساحت عمل در اقامه نماز و انفاق خود را نشان میدهد یعنی به تعبیر رهبری «اقدام عملی ذکر خدا» و «خدمت هوشمندانه و جهت دار». اینگونه است که قرآن مخبتین را بشارت میدهد و چنین معرفی میکند: اینها اهل شکسته دلی اند، در حالیکه اهل صبرند و اهل اقامه صلوه و ذکر و توجهند و اهل انفاق و خدمت و کمک به دیگران. وَ بَشّرِ المُخبِتِين. الّذينَ إِذَا ذُكِرَاللّهُ وجِلَت قُلوبُهُم والصبِرينَ عَلى مَا أَصابَهُم والمُقِيمِى الصَّلوةِ و مِمّا رَزَقنهُم ينفِقونَ. ❤️اخبات از خبت است زمینی پست و پایین در مقابل کوه بلند و مقتدر. به قول علامه طباطبایی شتری که سرش پر از کرم و جانور میشود خود را تسلیم پرندگان میکند که این کرمها را از سرش جدا کنند، این حالت شتر را میگویند«اخبت البعیر» اگر این احساس تواضع و شکستگی شکل بگیرد انسان مقابل مردم متواضع میشود. چرا؟ ❤️چون او خدا را یکی کنار دیگران نمیبیند بلکه در دل همه موجودات (فثم وجه الله) تماشایش میکند، هر چه موجودی مومن تر و خوبتر، آیه ای بارزتر. «خدمت هوشمندانه» و «ذکر عملی و لسانی» دو روی یک سکه اند و هر دو شمایل آن اخبات و شکستگی است. در دل خدمت، تواضعی مومنانه نشسته است و در دل ذکر نیز همین تواضع و شکستگی است. آن شکستگی در عمق قلبمان در تعامل با مردم ظهور میکند و در همه عباداتمان نیز. یک جا جلوه وحدانی اش و یک جا جلوه متکثرش خود را به تماشا میکشد. نماز بروز و ظهور تواضع و شکستگی است. به تعبیر امام اوج آن را در سجده میبینید و خدمت نیز بروز همین تواضع است مقابل مخلوقات. ❤️چه کنیم به اخبات دست پیدا کنیم؟ چه کنیم ذکرمان و توجهمان همراه اخبات باشد؟ آیت الله تحریری بزرگوار شرحی بر زیارت امین الله نگاشته به نام «سیمای مخبتین». «الهی ان قلوب المخبتین الیک والهه.» او توضیح میدهد چگونه «زندگی با طعم تکلیف» انسان را به این مقام سیر میدهد. اما همین زندگی را چگونه بدست آوریم از کجا شروع کنیم؟ ❤️ ساده است. «وصل شدن به مخبتین». اتصالی که در زیارت امین الله پی میگیریم. اتصال به خوبان به تعبیر شهید سلیمانی عزیز اتصال به شهدا و مجاهدین، انسان را در مدار مغناطیس آنها قرار میدهد و ما را هم سنخ آنها میکند. و اینگونه «سبل الراغبین الیک شارعه». راه باز میشود سلوک شروع میشود. اوج اخبات را بیش از همه معصومین دارند و بین آنها آنکه بیش از دیگران اخبات را به ظهور کشیده است، سید الشهدا است. او وقتی همه دار و ندارش را میدهد در «گودال»، آخرین جمله اش زیر تیغ دشمن این است:«یا غیاث المستغیثین». ❤️این حقیقت توحیدی جوهره جان همان کسی است که گفت همه حرکتم خلاصه میشود در «لاصلاح امه جدی».اصلاح مردم و خدمت به مردم. همه زخمهایش گواه همین حقیقت است و البته میگویند از زخمهایی که بر پیکر او بود یکی متفاوت بود و کهنه، وقتی بنی اسد از امام سجاد ع پرسیدند، فرمود این «زخم خدمت» است. زخمی که برداشتن کیسه های نان و خرما و رزق دادن به محرومین و فقرا ایجاد کرده. «نشانه» ذکر حقیقی با جوهره اخبات در عمق جانمان را باید در ساحت رفتارهایمان با مردم مشاهده کنیم، ببینیم آیا اهل خدمت شده ایم یا نه؟ اهل تواضع نسبت به مردم شده ایم یا نه. @ali_mahdiyan
نگاه درست شیخ حسین 🔹ترمیم دو قطبی های اجتماعی و دردهای کهنه آن فقط به سخن نیست نیاز به رشد نگرشها و تغییر اخلاقمان دارد. شما هم دیده اید، من هم دیده ام کسانی که عادت کرده اند از موضع قدرت حرف بزنند، تهمت بزنند، بترسانند، توهین کنند، چون فکر میکنند طرف حق ایستاده اند. حالا چه کسی و چه زمانی باید یقه این جماعت را بگیرد و بگوید تو هم ظلم میکنی، ظلم به کسی که چون خطاکار است جز خدا کسی را ندارد که این مظلومیتش را پیش او ببرد. 🔹 ظلم های کوچکی که چه بسیار آدمها را از جبهه حق بیرون انداخته و قیامت معلوم میشود چقدر از این جهت همگی مسوولیم. طرف مجرم است چرا به او توهین کنیم؟ چرا بترسانیمش؟ به چه حقی با بی قانونی سراغش برویم، خانواده اش را بترسانیم؟ بله اینها کم است میدانم. ولی آن مقدارش که هست، چه کسی و چه زمانی باید این اخلاق زشت رخنه کرده در برخی را بر ملا کند؟ 🔹 در جلسه ای که قرار بود در حضور رهبری برگزار شود قبل از حضور ایشان دیدم یکی از مسوولین انتظامات بیت، جلوی همه جمعیت با بی ادبی و بی احترامی با مداح جلسه سخن گفت و او را جلوی همه جمعیت خرد کرد. از این خطا ها کم ندیده ایم و ندیده اید در بخشهای مختلف. راهش این است که نگاهمان رشد پیدا کند و اخلاقمان را رشد دهیم. همه مان. همه مان به فکر خودمان باشیم. بسیاری از آدمهای دل زده دلیل دل خوریشان اخلاق امثال من بوده در تعاملاتمان. پناه بر خدا. خدا رحمت کند سردار شهید قدس را میگفت دفاع از حرم، دفاع از حرمت قلب این مردم است که از کعبه بیشتر احترام دارد. 🔹مثل آب خوردن آدمها را بیرون جبهه انقلاب قرار میدهیم. منافق مینامیم. سالها قبل در مباحثاتی چقدر تلاش کردم به عده ای بفهمانم حق ندارند به کسی مثل مرحوم هاشمی تهمت نفاق بزنند ولو هزار جور نقد به افکار و رفتارش داشته باشیم، به فلان مسوول و سیاستمدار علنا تهمت نفاق و در جبهه دشمن بودن نزنند. 🔹عادت کرده ایم این و آن را از قطار انقلاب پیاده کنیم و غیر خودی بنامیم. خدای متعال در قرآن بین «ضعیف الایمان» و «منافق» فرق میگذارد. جریان ضعیف الایمانها در درون جبهه حقند و در تعامل با کل بدنه جبهه حق، پیامبر ص با دیگران( که فاصله ایمانیشان با او قابل تصور نیست) پر از مهر و محبت و صمیمیت بود، ما چه مان شده؟ 🔹آیا نمیشود مثل سردار شهید هم جلودار بود و پیشران و هم کرامت آدمها را در مرزهای جبهه حق حفظ کرد و به آنها احترام گذاشت؟ به جای گیر دادن به شیخ حسین، مقابل او شاگردی کنیم، وعظ بشنویم، ما باید تغییر کنیم. باید رشد کنیم. انقلاب البته تقریری تنزیهی و سختگیرانه دارد شاید به آن معنا انقلابی فقط پیامبر اکرم ص باشد و معصومینش، اما انقلاب تقریری تشبیهی و گسترده هم دارد که خیلی ها را شامل میشود، حتی به تعبیر امام روح الله، اکثر مردم دنیا بهشتی اند، ولو در بالاترین مراتب بهشت نباشند، اکثر خطاکاران عالم حتی اهل علمشان ، جاهل قاصرند. بیایید توبه کنیم از این همه تنگ نظریهایمان، تهمت زنی هایمان، حرمت شکنی هایمان که زیر پوست قداست و حرف حق پنهانش کرده ایم. این ها به معنای ندیدن قله ها و رشد یافته ها و کنار گذاشتن حرف حق و یا امر به معروف و نهی از منکر نیست. شب قدر باید هویت رحمه الله الواسعه بودن را در جان ما بنشاند. 🔹از یکی از همرزمان شهید مظلوم قدس که آزاده هم بود شنیدم، حاجی از او خواسته بود رزمنده ای را که در دوران اسارت او را لو داده بود و با دشمن همکاری کرده بود ببخشد. وقتی رفیقش تعجب میکند که چرا؟ به او میگوید اگر یکی از تهران تا اهواز میآمد برای جنگ و پشیمان میشد و بر میگشت باید خادمش میبودیم تا چه رسد به این رفیق خطاکارت. 🔹شیخ حسین خوب گفت. درست گفت. مثل همیشه به جا گفت. سایه اش مستدام. ما باید فکری به حال خود کنیم .... @ali_mahdiyan
راه پیمایی امید 🔹جمعیت در قم همیشه زیاد است، هر بار هم فکر میکنی این بار شلوغتر بوده. توی اون شلوغی ها یکی آمد جلو، از این کلاه های آفتاب گیر مقوایی هم سرش بود، گفت به بعضی متنهای شما نقد دارم. نقدهایش را میگفت و من هم بحث میکردم، از یک جایی به بعد احساس کردم فقط باید بشنوم نه چون حرفش را قبول داشتم چون صدای سوز قلبش را بیشتر دوست داشتم، میگفت حاج آقا حرف آقا رو زمینه، ما باید کمک کنیم. نباید دنبال کارهای خودمان باشیم. حرفهای شعاری و گل درشت اما آن قدر برایش مهم بود که چند بار تکرار میکرد. 🔹برگشتم دیدم سیدهادی پشت سرم ایستاده، با خنده شیطنت آمیز همیشگیش. گفت فیلمت رو هم گرفتم به سبک سردار رادان. نگاه کردم دیدم ساندیس را داده دست دخترش، دوربین موبایل را از روی ساندیس چرخانده سمت صورت من. بغلش کردم سید رو. میبینمش نشاط میگیرم. 🔹راه پیمایی های قم رو دوست دارم. کلی از رفیقات رو پیدا میکنی. رفتم سمت مصلی برای نماز. مصلی با آن وسعتش دیگر جا نداشت. خیابانهای اطراف هم پر بود. در آن شلوغی یک دفعه دیدم یکی بغلم کرد. نگاهش کردم مجتبی بود. از رفقای تیر عدالتخواه، در فضای مجازی هزار جور دعوا و بد و بیراه به هم میگیم. به شوخی بهش گفتم چطوری آدم عوضی، نمیگی دلم برات تنگ میشه؟ جدی نگاهم کرد گفت تا ماه رمضانه و تقوام زیاده بغلت کنم، بعدا شاید دیگه نتونم. باز هم خندیدم گفتم عشق منی مجتبی. کاش بیشتر ببینمت. 🔹جا نبود، مجبور شدم عبام رو پهن کنم رو آسفالت. آفتاب بود اما هوا بهاری و خنک. موقع دعا پیر مرد کنار دستیم گریه میکرد و من به او غبطه میخوردم. خوش گذشت خلاصه. مثل همیشه. 🔹شاید در طول تاریخ سابقه نداشته باشه که رژیم منحوس اشغالگر از درون اینطور متزلزل بشه و از بیرون از چند جبهه در محاصره، در چند دقیقه صدها راکت دست گرمی بزنیم بهش و جرات نکنه جواب بده. کشورهایی که کلی براشون خرج کرده بود روشون برگردونن سمت شرق و حتی دولتهای غربی هم دیگه اونطور کمکش نکنن و بارها نام فروپاشیش از زبان مسوولین فعلی و قبلیش شنیده بشه. ضعف دشمن نتیجه قدرت ایمانی جبهه مقاومته. نتیجه وحدت و اقتدار و امید مردم ما است. 🔹روز قدس امسال روز راه پیمایی امید بود. امید ناشی از وحدت و ایمان این مردم مظلوم. خوش گذشت. @ali_mahdiyan
درباره کشف حجاب ۵ فاطمه خانم 🔹شاید شما هم فیلم دختر خانم چادری که در پارک تذکر میداد به کشف حجاب کرده ها را دیده باشید. فیلم را منوتو پخش کرد و در فضای مجازی هم زیاد دیده شد. یک دختر جوان دهه هشتادی، محجبه و مودب، میرود به کشف حجاب کرده ها تذکر میدهد، با لبخند، با اشاره دست به موهایشان و سپس به احترام دست به سینه ادب میکند و عبور مینماید. 🔹یک زن فیلم او را میگیرد، به او فحش میدهد و توهین میکند، ساندیسخور جغله و ... دختر خانم سعی میکند با او درگیر نشود، پاسخ او را هم نمیدهد و صحنه را ترک میکند، اما این زن فحاش او را دنبال میکند. فیلم همینقدرش پخش شد. 🔹اما من هم به دیدار دخترک یا همان فاطمه خانم مشرف شدم. او میگفت که آن زن فحاش تلاش میکرد روسری از سرش بکشد. جالب است که فاطمه خانم بارها و بارها در فضاهای این چنینی وارد میشد و تذکر میداد تک و تنها با آرامش، با محبت، با دوری از دعوا و درگیری، با شجاعت و با اخلاص. 🔹پدر فاطمه خانم از دنیا رفته بود و مادرش نگران فاطمه بود اما جلوی او را نمیگرفت. حق داشت نگران باشد او امانت بود و باید مراقبتش میکرد مثل هر مادر دیگری. مظلومیت این مادر و دختر برای حفظ این غیرت دینی و سیاسی و ایستادن پای کار ، در عین اقتدار و استحکامشان، من و امثال مرا خجالت زده میکرد. من چند جمله به آن مادر و دختر گفتم. 🔹اول آنکه امام خیلی وقتها جوانها و نوجوانها را رهبران خود و دیگران معرفی میکرد. راست میگفت. نگاه به سن و سال نباید کرد برخی روحها خط شکن هستند. شبیه آن نیروی بسیجی که زیر آتش گلوله دشمن وقتی خیلی از نیروهای خودی کپ میکنند و پشت خاکریز مینشینند، قد راست میکند و الله اکبر میگوید که ترس دیگران هم بریزد، تعللها و وسوسه ها را پایان دهد. چه جالب است که یک دخترک دهه هشتادی چنین نقشی را ایفا میکند در این روزگار از انقلاب معنوی و توحیدی امام. 🔹دوم آنکه عزت دست خدا است. مادر با بغض میگفت به پدرش توهین کردند، گفتم مادر! عزت دست خدا است. این فیلم را دشمن پخش کرد ولی فکر نمیکرد هر بیننده منصفی از فاطمه تو درس اخلاص و شجاعت و غیرت بگیرد. که مسوولین کشور پرسان پرسان دنبالش کنند که او را بیابند. که نیروهای انقلاب کمی تامل کنند و فکری به حال انفعالشان کنند. 🔹گام دوم انقلاب هم دوران فاطمه ها است. فاطمه های دهه هشتادی. فاطمه های گمنام. اصلا نام فاطمه اسم رمز انقلاب ها است. یا مقلب القلوب! «ثبت» قلوبنا علی دینک. ما زن را با سیده زنان یعنی فاطمه س میشناسیم. حیات و زندگی را با فاطمه میشناسیم. انقلاب و آزادی را نیز با فاطمه میشناسیم. 🔹کاش فاطمه شهر ما تنها نمیماند. چادر از سرش نمیکشیدند. کاش با همه آداب و مراقبت ها و ارتقای امر به معروف ها و نهی از منکرها، اما اجازه نمیدادیم دشمن فاطمه های ما را تنها و بی پناه پیدا کند و رو سری از سرشان بکشد. فاطمه خانم نماد «همه» دختران مظلوم ما است، کاش بیشتر نگرانشان بودیم. @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زحمت بچه های روستای فراهک بشاگرد. روزه اولی ها فداشون بشم. @ali_mahdiyan
تهرانگردی این بار مکان رویداد شهدای امر به معروف و نهی از منکر و تکریم امر و نهی کنندگان در حوادث اخیر یک برنامه خوب و به موقع و موثر بیش باد ان شاء الله @ali_mahdiyan
ضد عوام سالاری 🔹جملات رهبری درباره رفراندوم نقد یک نوع طرز فکر بود. که در کنار بقیه نقدهایش یک اندیشه غلط رخنه کرده بین انقلابیون را نشانه میرود. جریان فکری که شاید در بستر غربگرایی مفرط عده ای، جذاب هم به نظر برسد. 🔹 آنانکه مردمسالاری امام خمینی را با عوام سالاری اشتباه گرفته اند. در زمینه اقتصاد پیشنهادشان توزیع پول بین همه است. بیش از آنکه بر تولید تاکید کنند بر تقسیم سرمایه بین همگان پای میفشرند. اینها با پولدار جماعت کلا مشکل دارند و با آمدن نامش کهیر میزنند. اصل اولیه برایشان این است که بخش خصوصی مجرم است. با اصل چهل و‌چهار در واقع از این جهت قهرند. باید نباشد یا تبدیل شود به پخش پول بین عوام و حذف سرمایه دار. 🔹در زمینه سیاست روی رفراندوم متمرکز میشوند. قانون و مناصب و تقسیم کارها برایشان نماد استیت بازی و لویاتان سازی است. حاکمیت مرکزی، دولت مرکزی، تصمیم گیری نخبگان، نظارت اهل علم برایشان منشا فساد است. عوام بگویند، عوام بخواهند. 🔹اینها را در کار رسانه ای دنبال کنید همانهایی هستند که معتقد بودند، فضای مجازی غربی جای خوبی است چون حکمرانان ما درش قدرت اعمال حاکمیت ندارند.(حاکمیت دشمن را هم در آنجا البته فعلا بی خیال، نمیبینند) 🔹اینها را در فضای فکری آنجایی ببینید که معتقدند «سیر مطالعاتی آثار» متفکران، غلط است، هر چه دلتان میخواهد بخوانید و خودتان فکر کنید حالا کتاب یا یادداشتهای مختلف و بی اصل و نسب مجازی یا هر چه. ولی سیر مطالعاتی و نظام اندیشه مطهری و بهشتی و مصباح و خامنه ای و کی و کی ذهنتان را میبندد. 🔹برایشان اصل و فرع داشتن استکبار و دشمن معنا ندارد. خطاکار داخلی و دشمن خارجی را هم تفاوت نمیگذارند. بین انواع بدیها و بدها تفاوتی نمیگذارند. تفاوت را نمیبینند. 🔹عوام مهمند که مظلومند و در استضعاف و چون توان حل مشکلات خود را ندارند پس کاش یک سوپرمن نژادی پیدا شود و مشکلاتشان را حل کند. نمیآید؟ بنشینیم تا بیاید. و اگر نیامد همه چیز بن بست است و ناامیدی و بیچارگی. تا بیاید. 🔹اما مردمسالاری امام اینطور نبود. او هم سهم عوام را رعایت میکند و هم نخبگان و خواص را. مردم یعنی همه. نه مانند عده ای در ابتدای انقلاب رای مردم را کنار میگذارد نه نقش علم و نخبگی را نفی میکند. لذا هم در تولید قانون و هم محتوای قانون ، هم در پیشنهاد ساختار نظام هم در انتخاب آن هم عوام و هم خواص در یک هندسه معقولی در جای خود قرار میگیرند. حرف زیاد است اما 🔹بارها گفته ام رفقا! مراقب باشید کژ‌راهه غربگرایی که درد و بیماری مزمن این کشور است، ما را به ورطه چپ گرایی و عوام گرایی نیندازد که اینها هر دو، دو لبه یک مقراضند. @ali_mahdiyan
رهبری و رفراندوم 🔹آیا رهبری با رفراندوم مخالف است؟ کسی که از در شورای انقلاب و بانیان رفراندوم جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب بوده، از بانیان رفراندوم قانون اساسی بوده. از بانیان بازنگری قانون اساسی بوده. از بانیان متن قانون اساسی است که این روش به رسمیت شناخته. رهبری را با خودش تفسیر کنید نه خودتان. شما شاید هر روز یک حرف بزنید. شمایید که هیچ وقت جرات ندارید از مردم دنیا همه پرسی کنید که با شورای امنیت و حق وتو و حاکمیت دلار و موجودیت اسراییل موافقند یا نه. شمایید که در داخل هر جا مردم مخالفتان رای دادند جر زنی را شروع کردید. 🔹رهبری سال هفتاد و شش و هشتاد که خاتمی رای آورد پای حضور مردم نایستاد؟ سال هشتاد و چهار و هشتاد و هشت نایستاد؟ حضور های هشتاد و چند درصدی پای صندوق های رای، رفراندوم نبود؟ چه کسی تا آخر پای انتخابهای مردم ایستاد؟ با شخص منتخب شده آنهم آدمهایی مثل میرحسین و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و هاشمی کار نکرد؟ کار کردن با آدمی که هزار جور اختلاف نظر عملی و گفتمانی با تو دارد ساده تر است یا همراهی با یک نظر رفراندوم در یک موضوع فنی خاص؟ رهبری با گفتگوی با آمریکا در داستان هسته ای موافقت نکرد با اینکه اعلام کرد با آن مخالف است اما با خواست خواص و به نیت تجربه کردن عموم مردم با آن همراه میشود. 🔹کدام کشور اصل موجودیتش را به رفراندوم گذاشته و قانونش را هم دو بار به رفراندوم گذاشته؟ شما دیگر حرف از مردم نزنید. شما که هشتاد و هشت تهمت تقلب زدید چون شکست خوردید و میخواستید رای کل مردم را بالا بکشید. شما که انقلاب چند صد نفره تان چند ماه دوام نیاورد و با حضور خیابانی میلیونی نابود شد. همه میدانیم دلتان به هزاران رسانه استکباریتان گرم است که مخ مردم را بزند و نظر آمریکاییتان را تایید کند. حال آنکه آزموده را آزمودن خطا است. 🔹هنوز هم نتوانستید بفهمید چرا بعد آنهمه تبلیغاتتان برای عدم حضور مردم پای صندوق رای، کمتر از بیست درصد هم موفق نشدید مردم را منصرف کنید. حالا چی؟ ایران بیاید برای موضوعات مختلف رای گیری کند که چی؟ هیجان و دو قطبی راه بیندازید ، متخصصین و منتخبین را کنار بزنید؟ که چی؟ که فردا اگر نظرتان نشد چو بیندازید که تقلب شده؟ بگویید حاکمیت خودش موافق فلان نظر است پس ما بیاییم رفراندوم برگزار کنیم؟ 🔹راستی چرا سرمایه داران بزرگ کشورهای اروپایی رای نمیگیرند درباره اموال و داراییهایشان که تقسیم کنند بین همه یا نه؟ چرا هیچ کشوری درباره همه موضوعاتش رای گیری نمیکند؟چرا هیچ کدام درباره اصل موجودیت و ساختارشان هر سال و هر روز یا بیشتر یا کمتر رای گیری نمیکنند؟ اگر به تعداد رای گیری است که هیچ کدام با تعداد انتخابات و حجم حضور مردمی ما در طول سالها قابل مقایسه نیستند. اگر هم بحث سر رفراندوم درباره موضوعات مختلف است که هیچ یک بی حساب و کتاب و بدون طی فرایند دارای قاعده و قانون رفراندوم را در هر موضوعی انجام نمیدهند. 🔹به چه فلاکتی افتاده اید، انصافا. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری در فاصله کوتاهی دوبار در اینباره فرمودند «خواهش میکنم به این موضوع فکر کنید» سخنرانی اول سال مشهد و جلسه با فرماندهان چه موضوعی؟ «استحکام ایمانی بنیه این مردم و نظامشان» این جلسه با کلیدواژه «طینت» سعی کرده به این بحث نقبی زده و نتایج آن را تا امروز امتداد دهد. @ali_mahdiyan