eitaa logo
بر پا
6.5هزار دنبال‌کننده
589 عکس
320 ویدیو
73 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰🔰🔰 سلسله نشست های تحلیلی تبیینی"راهبر" " بیانات رهبر معظم انــقلاب اسلامی در مراسم 34 سالگرد ارتحال امام خمینی (قدس‌سره) " 🕓 زمان : دوشنبه 15 خردادماه | ساعت 17 لینک ورود جلسه: https://b2n.ir/f99555 @ali_mahdiyan
بی تقوایی 🔹فیلم مسخره بازی جوان متدین حزب اللهی با میرسلیم در حرم حضرت ابالفضل س را دیدید؟ اگر خندیدید و خوشتان آمد با شما سخنی ندارم. اما اگر مثل من احساس بدی پیدا کردید، نکته ای دارم برای گفتن. برادران من! 🔹بیایید کمی از بالاتر به وضعیت خودمان نگاه کنیم. این حال و روز ما است. حال و روز کسانی که بیشترین امید را به آنها داریم. فلان مداح مان برای آنکه بگوید من هم مشکلات را میفهمم در سرود خوانی اش دولت مردمی و مجلس انقلابی را تمسخر میکند، بعد که میخواهد عذرخواهی کند باز همانها را تکرار میکند. آن یکی که با توییتهایش نیش و‌ کنایه میزد حالا در اشعارش همانها را واگویه میکند. 🔹میرسلیم کلی حرف بد و بی اخلاقی گفته، تو هم به خودت حق میدهی بگویی، حداد رفته با فلان آدم عوضی دست داده، تو هم مو را از ماست میکشی‌ و یاد تبری افتاده ای که چی؟ که طرف را با خاک یکسان کنی و بگویی دست همه شان در یک کاسه است. نکنید رفقا! شما سردار سلیمانی را هم با نیش و کنایه مینواختید وقتی سخنانش درباره روحانی و هاشمی را میشنیدید. این رسمش نیست. 🔹کار سیاسی، خاله زنک بازی نیست. آن روز که عدالتخواهی را نقد میکردم گفتم این یک فرهنگ است، این فرهنگ، جنگ و جدال «بیهوده» میافریند، دو قطبی میسازد. سیاست را من و شما از حضرت روح الله آموختیم، که اساسش رشد بود، رشد حقیقی، در بستر مبارزه با استکبار، برخی دندان فشردنهای دوستان آدم را به این فکر میاندازد که نکند استکبار بزرگ و اساسی را رفیقش میداند نه آمریکا. 🔹هر چه نزدیک انتخابات میشویم، صحنه برای ایجاد دو قطبی در کشور فراهم تر میشود من به غافلین احساسی و اراذل و اوباش داخلی ولو با کت و شلوار دانشگاهی یا عبا عمامه حوزوی کاری ندارم. روی سخنم به برادران حزب اللهی ام میباشد. خودم را و شما را به رعایت تقوا توصیه میکنم. نکند ندانسته به دلیل همین بی اخلاقیهایمان بازیچه دست دشمن شویم و در تنور دو قطبی های اجتماعی بدمیم. 🔹دو قطبی کاری میکند که ولو هشتاد و پنج درصد هم ملت در انتخابات بیایند، دشمن فشارهای تاریخی تحریمش را آغاز کند، آن روز دود این بی تقوایی ها به چشم همه مردم خصوصا محرومین و مستضعفین خواهد رفت. کمک کنیم صحنه عقلانیت پیدا کند. تا بتوانیم از ایمان مردم، امید کشت کنیم. باز هم خود دانید. @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان بانو عصمت احمدیان را ببینید. اگر فرصت کردید کاملش را ببینید. احتمالا فهم دیگری از عمق و معنای جمهوری اسلامی پیدا میکنید. @ali_mahdiyan
ناشکری (درباره کشف حجاب۹) 🌱یادم میآید در یکی از اردوهای بازدید از مناطق غرب کشور یکی از فرماندهان بزرگوار در منطقه عملیات مرصاد سخنی گفت که بسیار برای من جالب و درس آموز بود. او میگفت این لشکر منافقین که آن زمان در کل دنیا پراکنده بودند را اگر میخواستیم تک به تک بیابیم و ادبشان کنیم شدنی نبود. ماجرای پایان جنگ و عملیات مرصاد بروز «خیرالماکرین» بودن خدا شد. همه شان خودشان بر اساس یک توهم از ضعف ایران جمع شدند و در ان تنگه آنقدر از آنها کشته شدند که فکرش را هم نمیکردند. 🌱چه میخواهم بگویم؟ میخواهم بگویم آقایان بزرگوار! مسوولین عزیز! ماجرای اغتشاشات سال گذشته بروز خیرالماکرین الهی بود. که بر اساس توهم عده ای از ضعف ایران رخ داد. چطور میخواستید مقابل حرکت مرموز و گام به گام لشکر هویت‌کش و ایمان‌سوز دشمن بایستید. چطور میخواستید رسانه های سلبریتی‌زده را پالایش کنید؟ چطور میخواستید ماهیت سیاسی و نه عقیدتی عبدالحمید را به عموم نشان دهید؟ از همه مهمتر چطور میخواستید ماهیت درگیری «حجاب» را به عموم مردم و نوجوانان نشان دهید. همه دیدند قصه کشف حجاب متصل به چه خونهای پاک و بیگناهی است که ریخته شد و چه بدنهایی که مثله شد، چگونه سیلی به مستضعفین و محرومین زدند و خون امثال آرمان و روح الله را ریختند! 🌱اتفاقا بر خلاف نگاه های ظاهر بینی که خیال میکنند با «جریمه و تذکر مخفیانه» میتوانند مانع کشف حجاب شوند، بر خلاف ترسوهایی که دم از کمرنگ کردن درگیری با سلبریتی هتاک و چشمپوشی های ناعادلانه میزنند، بر خلاف آنانکه همیشه عقب تر از مردم میفهمند و تصمیم میگیرند، برادران! این زمان ظهور اسم خیرالماکرین بود که فرا رسید. همه چیز بر ملا شد. سستی و کاهلی تان در قانون گذاری و درگیری با اراده دشمن ، اسمش‌ ناشکری است. این روال را ادامه ندهید که همه دارایی و آرزوهای سیاسی تان را به باد خواهد داد. از ما گفتن. @ali_mahdiyan
حجاب و عفت (درباره کشف حجاب۱۰) ریشه ضعف حجاب و حتی کشف حجاب در کشور ما بی عفتی نیست. ریشه این بلیه بیشتر در فرهنگ انفعال نسبت به فرهنگ غربی است. حرکت چند ضلعی فرهنگی که در دوران سیاه پهلوی ها آغاز شد. که البته همین هم تبدیل به یک سبک رفتاری و عادت از سر غفلت و جهل شده. آمارها نشان میدهد جمع زیادی(بالای نود درصد) از زنان دارای ضعف حجاب و یا حجاب عرفی، حجاب خود را از سر اعتقاد بر سر کرده اند. بله اینکه این فرع مهم فقهی مانع بی عفتی میشود و توان تقوا و باز دارندگی و حیا را در جان انسانها تقویت میکند سخن درستی است. اما چون این فرع فقهی چنین اثری دارد دلیل نمیشود که «ضعف حجاب» را به «ضعف عفت» برگردانیم و معنا کنیم. این نفهمیدن دین است و نفهمیدن زیست بوم و هویت و فرهنگ زن ایرانی. بله فرهنگ ایرانی دچار عادتها و ضعفهایی است که با قیام و مقاومت مردم این سموم در حال خارج شدن از فرهنگ ما است. اما فهم درست ضعفها راه را برای برنامه ریزی و طراحی صحیح راه حلهای فرهنگی باز میکند. انگیزه «فاعل»، «معنا»یی را در فعل ایجاد میکند و باعث میشود. «فعل» هم «اقتضا»یی دارد برای ایجاد یک «خلق» و «معنا». اما این دو را با هم خلط نکنید. اگر رهبری به درستی ضعف و‌کشف حجاب را به غفلت و یا ندانستن مربوط میداند، یعنی در فهم معنای این فعل اشتباه نباید کرد و در برنامه ریزی های فرهنگی باید دقت و مراقبت کرد. @ali_mahdiyan
وقتی یک دانش یا صنعت از محدوده اهل فن و نخبگان خارج شده و وضعیت اجتماعی و مردمی پیدا میکند، این یعنی از یک نقطه عطف جدی عبور کرده و به لحاظ اجتماعی به یک وضعیت غیر قابل بازگشت رسیده است. صنعت هسته ای در چنین نقطه ای است . فرمان نفوذ فرهنگی و اجتماعی این صنعت توسط رهبری صادر شد و این یعنی همه چیز تمام شد و کار از کار گذشت. افزایش دانشمندان این رشته، تکثیر نیروگاه های با ظرفیت پایین، تولید یک پنجم برق کشور، تجاری سازی، ملموس شدن آن در زندگی همه و همه یعنی بنا است این صنعت از اختفایی نخبگانی با یک جهش راهبردی به دست یک قدرت بینهایت سپرده شود یعنی مردم. من دیدم برخی این نکته اساسی را متوجه نشدند. هسته ای نمودار قدرت جبهه مقاومت است. هسته ای نمایشگر بدعهدی، غیر قابل اعتماد بودن، دروغگویی و زیاده خواهی دشمن است. هسته ای نماد قدرت اعتماد به هویت ایمانی ما است. ماجرا این است که این شرایط نشان میدهد این بار تفاهم با غرب، در وضعیت اقتدار ایران و تثبیت این صنعت رخ میدهد. توصیه به حفظ زیر ساختها، کوتاه نیامدن، عمل به قانون راهبردی مجلس و عمل نکردن به زیاده خواهی آژانس و امثالهم نیز یعنی در وضعیتی هستیم که کاملا دست برتر داریم و غرب در موضع ضعف نسبت به ما قرار دارد. این ادبیات نشان میدهد بنا است لاشه متعفن تحریم را دفن کنند و در عین حال جشن آغاز گسترش مردمی سازی هسته ای گرفته شود. تکاپوی ظریف و روحانی و خاتمی برای حادثه سازی رسانه ای در این ایام اتفاقا دلایل و علائم احتضار و مرگ گفتمانشان در میدان عینی و واقعیت خارجی است. @ali_mahdiyan
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ ما نجیب بودن را فراموش کرده بودیم اگر آقای رئیسی به رفتار با اخلاص خود ادامه بدهد، خدا کاری با ما می کند که از همۀ آنچه در ذهن و دل دربارۀ ایشان داشتیم پشیمان بشویم. اگر آقای رئیسی همین طور بی سر و صدا و با صد گرفتاری، وظائف خود را دنبال کند و همه را برای حل مسائل کشور به صحنه بخواند و صادقانه بیاندیشد و اگر اطرافیان گذاشتند به آنچه رسید عمل کند، خدا راه را برای او باز می کند. خدایی هست. ┄┅••؛••┅┄ چه خوب شد که جناب دکتر «عبدالله گنجی» متنی دربارۀ آقای رئیسی نوشت! چه خوب است ما هم به تدریج جرأت کنیم و چیزی شبیه به این بنگاریم. برای خودمان خوب است. ظاهراً آقای رئیسی روحی بلندتر از این توقعات دارد. آقای گنجی نوشته است : "شخصیت رئیسی این متن در باره شخصیت رئیسی است(نه عملکرد که بعضا انتقاد وارد است)؛ زیرا تجربه 24 سال قبل آن را لمس کرده ایم و بعد از 25 سال تریبون رئیس جمهور محل دعوا نیست. کسی را نگران نمی کند. اشکال هم ندارد بگویید فلانی ماله کشید یا چاپلوسی کرد. مسئولیتی هم ندارم. اما نعمت این شخصیت را قدر بدانیم. 1. رئیسی شانی برای خود قایل نیست، "من" نمی شناسد، بی ادعاست. 2. سوگلی هایی با خط قرمز ندارد، باند ندارد، روحیه باندی ندارد، مثلا مشایی، واعظی ندارد، جیب نزدیکان در اطرافش باز نیست. 3. به موانع فرضی و موهوم حمله نمی کند و آن را عامل ناکامی نمی داند. با دوقطبی آفرینی مردم را سرکار نمی گذارد و دنبال نخود سیاه نمی فرستد. فضا را رازآلوده نمی کند. بگم بگم ندارد. به منتقدان یک بار هم توهین نمی کند عبارت "اگر می گذاشتند" و یا "نمی گذارند" ندارد. تربیونهایش منشا تنش و تحریک سیاسی در کشور نیست. 4. اختلافات با قوا را به میان مردم نمی آورد و آرامش مردم را بهم نمی ریزد. 5. اینجا دهها اکانت تهمت و توهین و تحقیرش می کنند، ولی شکایت نمی کند، پاسخ هم نمی دهد. مدعای آزادی هم ندارد! 6. اصرار بر نظریه پردازی و حرفهای فلسفی از تربیون قدرت ندارد. بین نخبگان و توده فاصله نمی گذارد. 7. شبانه روز مثل سرباز(نه ژنرال)می دود، از هیچ کس طلبکار هم نیست .به همین دلایل مدیرانش هم درگیر ذهنیات سیاسی نیستند. قدر این نعمت را بدون منفعت طلبی و فراتر از قبیله گرایی باید دانست. معتقدم همین اخلاص و یک رنگی آبروی وی را نزد ملت ایران حفظ و ارتقا می دهد. سنت های الهی سوخت و سوز ندارد" ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید باهنر که بی صدا کارهای بزرگی می کرد رحمت الله علیه ☘️@faslefarhang
مسوول حمایت از سبک زندگی مردم مسلمان ایران چه نهادی است ؟ شریعت اسلامی ، نقشه ای مطابق طبیعت زیست انسانی فراهم ساخته است. ساعت اذان صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشا، انضباطی خاص به زندگی انسان مسلمان میدهد. کراهت خواب بین الطلوعین و فقدان نوافل ما بین نماز صبح و ظهر عمدتا متناسب با کار است. بر این اساس بهترین حالت، تغییر ساعات متناسب با اذان صبح در چهارفصل سال است. این تغییر جدای از تناسب با زیست طبیعی انسان، در کاهش مصرف انرژی موثر است. عجیب نیست که دقیقا تصمیمی خلاف این امر در مجلس شکل بگیرد،دولت هم حمایت کند؟! عجیب تر این است که سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز هم هیچ اعتراضی به تبعات این تصمیم در قضا شدن نماز صبح مومنین ندارند. تصمیم جدید مجلس در تعطیلی شنبه هم از این قبیل مداخلات غلط حاکمیت در سبک زندگی اسلامی مردم ایران است استدلال های عجیبی مثل بازارهای مالی جهانی نه فقط از جهت بی ارتباطی اش با زیست عمومی مردم ایران، بلکه از جهت تحریم و فقدان کانال های رسمی مالی به نظر باورناپذیر می نماید به هر حال نمایش های پر هزینه عدم تغییر ساعت و تعطیلی شنبه، ناشی از انحراف توجه مجلس به قوانین فوری مورد نیاز وضعیت اقتصادی و فرهنگی کنونی کشور است نویسنده متن: سیدعلی موسوی @ali_mahdiyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این خانم رو کی میشناسه؟ آه از بلایی که سر ذهن این مردم آورده اند! @ali_mahdiyan
خانم علم‌الهدی را اگر رسانه ها نمیزدند باید تعجب میکردیم. حضور او در سفری که به اذعان خود آمریکاییها بروز قدرت ایران بود، با تیپ و رفتار زن انقلاب اسلامی و سخنان تهاجمی حساب شده اش، کل بازی رسانه ای که حول اغتشاشات ایران راه انداخته بودند به چالش میکشید.غرب میخواست حول اغتشاشات،پروژه جهانیش پیش رود.مساله زن و جریان رنگین‌کمانی با قدرت رسانه ای در غرب ، فایده اصلی اش این است که انسان را بی دفاع و ضعیف کند. ارتباطات قدرتمند اجتماعی و عقلانیت و هوشیاری او بعد از ایمان و اخلاق را از دست بدهد. که چه شود؟ که بشر بیشتر قابل مدیریت شود. که هر طور خواستند به بردگیش بگیرندزن انقلاب،مقابل این پروژه است @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 کتاب انقلابی بمانید همزمان با حوزه علمیه قم منتشر شد... 🎥 معرفی کتـــاب "" "جستاری پیرامون هستی‌شناسی و ضرورت نسبت حوزه و انقلاب‌اسلامی از بیانات امامان انقلاب" 📚 مجموعه دوجلدی "" نگاهی نو به خاستگاه و هویت حوزه‌وروحانیت، نقش و جایگاه آن در انقلاب اسلامی، آسیب‌شناسی روند فعلی و راه عبور از آن، از منظر اسلام‌ناب است. ⏪ روش تهیه و خرید کتاب: 🔻 کتابـفروشی انتشارات انقلاب‌اسلامی؛ روبروی مدرسه دارالشفاء 🔻 تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی زیر: 🌐 http://mmhe.ir 🔻 ارتباط با ادمین ارتباطی در ایتا به نشانی زیر: 🌐 https://eitaa.com/mmhe_ir ┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 💠مرکزحـوزه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إسْـــلٰامِی 🆔 @mmhe_ir 🌐 mmhe.ir 🌀 رسانه ما باشیــد...
❎برای خواهرش...خواهرامون بوی تعفن آقای لیدر بیشتر بلند شد. بیچاره خواهر بی نوایش که به او اعتماد کرد و امروز با 750 میلیارد تومان بدهی پشت میله های زندان است. خوب دقت کنیم؛ 1⃣یکم. از عنوان برادری سواستفاده کرد و 2⃣ دوم دروغ گفت و او را به امید واهی فریفت و 3⃣سوم دارائیش ربود و 4⃣چهارم بی اعتنا به رنج و گرفتاری خواهر او را تنها گذاشت و گریخت و 5⃣پنجم ژست سیاسی گرفت تا بخاطر فساد اقتصادی هویتش برملا و دیپورت نشود. ✅این فرآیند آشنا نیست؟ تنها با خواهرش چنین نکرد؛ او با بسیاری از خواهران مان در این سرزمین همین کرد. ✅داستان دردناکی است. تنها ماجرای علی کریمی نیست. 🔸پدر مهسا چنین نبود؟ پرده ها کنار نرفت و طشت دروغگوئی اش از بام نیافتاد؟ آنروز که چشم در چشم دوربین گفت دخترم حتی برای سرماخوردگی هم نزد پزشک نرفته است؛ حال آنکه فیلمش در خلوت منتشر شد که می گوید مهسا سابقه بیماری سخت و جراحی و غیره داشته است. 🔸مادر کیان چه؟ وقتی برای خونخواهی کیان به دامن قانلان فرزندش پناه برد، همه چیز روشن نشد؟ وقتی امان نامه برای تروریست ها و قاتلان کیان خواست، چشم ها باز نشد؟ 🔸مسیح علی نژاد کافی نبود که ببینیم این جریان شیاد به بهانه آزادی برهنگی، تجزیه این خاک را هدف گرفته اند؟ از عکس یادگاری اش با قاتلان حاج قاسم و صاحبان تحریم سفره های مردم درس نگرفتیم؟ 🔸از لجنه مشترک حامداسماعیلیون با منافقین شقی که سالها دستشان به خون مردم ایران آغشته است معلوم نشد کاسبان هواپیمای اوکراینی چه نقشه ای به سر دارند؟ 🔸از همسفره گی و هم نشینی ربع پهلوی با صهیونیست های کودک کش و شقی ترین دشمن مشترک انسانیت، نیافتیم با چه اهریمنی مواجهیم؟ 🔹وحدت پوشالین شان کمتر از چند ماه با بی حیثیتی تمام فروپاشید تا مشخص شود گرگ ها مقابل هم با چشم باز می خوابند تا ناغافل بر هم چنگ نزنند و دندان بر هم نکشند. ✅حرف از دیوان و ددان نیست. سخن با آنان است که از سر غفلت در حلقه کرکس ها به گروگان رفتند و در میان زوزه شغالان صدای شیران نشنفتند و دست آخر جور کش غول بیابان شدند. ❇️خواهر علی کریمی نماد است؛ نمادی برای خواهرامون. به همین سادگی؛ از اعتمادها سواستفاده کردند و دروغ گفتند و فریفتند و ربودند و عده ای را در رنج زندان ها و حلقه های اعدام رها کردند و دست آخر از دشمنان این مردم صله گرفتند. یکی ویزا و یکی کیسه دلار و یکی... 🔻چشم باز کنیم. ببینیم. عبرت بگریم و بیشتر به ناکس ها اعتماد نکنیم... و به بیان سعدی پيمان دوست بشکستي؛ ببين از که بريدي و با که پيوستي؟ @mahdian_mohsen
چهارپایه خوانی (درباره کشف حجاب۱۱) ✍اولین بار که این ایده به نظرم رسید، نزدیک انتخابات بود، به دوستانم گفتم بیایید در کوی و برزن و پارک و بازار برویم روی چهارپایه و جملات امام ره را برای مردم بخوانیم. آیات و روایات را بخوانیم. اسم از این و آن نیاوریم چه در دفاع چه در رد، بلکه فقط متن بخوانیم. متنهایی که شنیدنش کمک میکند به رشد عقلانیت عمومی. جمعی از دوستانم هم دور چهارپایه میایستادند و به محض اینکه کسی میخواست اشکالی بگیرد یا سوالی بپرسد، با او وارد گفتگو میشدند و اینطوری گاهی چندین گعده گفتگوی عمومی شکل میگرفت. گفتگوهایی که دوستان من موظف بودند در فضایی منطقی و آرام و بدون توهین و بی ادبی پیش ببرند. ✍بار دیگر این سبک را در قالب اردوی روایت فتنه دنبال کردیم. به این صورت که در ایام نهم دی، در نقاطی از تهران و قم که رویدادی رخ داده بود حاضر میشدیم و شاهدان عینی روایت میکردند و با جمع طلبگی خود تحلیل میکردیم. اثر این برنامه آنقدر جدی بود که میرحسین موسوی در پیامی از چنین برنامه ای احساس خطر خود را اعلام کرد و رسانه های بیگانه به شدت روی آن مانور دادند. ✍این اواخر نیز در برنامه تهران گردی شبیه همین ایده را دنبال کردیم. در میانه اغتشاشات و بعد آن ، تهران گردی با موضوع کشف حجاب اجباری رضاخانی، و بار دیگر با موضوع کشف حجاب اجباری به سبک پهلوی دوم در لاله زار گردی تهران و بار دیگر با موضوع شهیدان نوجوان و مدرسه ای تهران که به دست منافقین و ایادی دشمن کشته شده بودند در همین تهران و موضوعات مختلف دیگر انجام دادیم. در همین برنامه ها نیز راویان مطلعی و شاهدان عینی را دعوت میکردیم و خود نیز تحلیل میکردیم. ✍این ایده را نوشتم چون میدانم دوستان زیادی از این ایده ها الهام میگیرند و بهترش را انجام میدادند. 🔹رفقای عزیزم! دست شیطنت دشمن در ساحت اجتماعی را با سایه قدرت اجتماعی میتوان نابود کرد. ما نیاز به بروز و ظهور داریم. نقص جدی لایحه حجاب هم همین است. اما به عنوان روشهای مردمی که هم تبیین کننده و عقلانیت افزا است و هم احساس ناامیدی و کرختی را کم میکند و باعث رشد عقلانیت عمومی میشود. فراگیری همین دست روشها و سپس کار رسانه ای حول آن میتواند روش مناسب و موثری باشد. @ali_mahdiyan
درباره سوره حمد۱ ❤️چند بیت از امام عزیز: عیب خود گویم؛به عمرم من نکردم بندگی این عبادتها بود سَرمایۀ شرمندگی دعوی «ایّاک نعبد»یک دروغی بیش نیست من که در جان و سرم باشد هوای بندگی آنکه حمد از غیر حق مسلوب سٰازد در نماز.... 🌱سوره حمد تنظیممان میکند. او توحید را در همه لایه های جانمان مینشاند... ما از سوره حمد فاصله داریم. «ایاک نعبد» وقتی حاصل میشود که اندیشه ما از التقاط پاک شده باشد و قلبمان از بند این و آن خلاص. کشوری که نخبگانش راهبری اندیشه شان غرب و شرق فکری عالم است و دل به این قدرت و آن قدرت خوش میکنند،از سوره حمد نماز فاصله دارد. از همان «الحمدلله» آن حتی، که بر اساسش کسی کاره ای نیست جز خدا.... @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاد آوری تجربه تبلیغی ترویجی خاص، رفتن بر سر چهار پایه و سخن گفتن به مردم، راه انداختن کاروانهای روایت فتنه. رشد عقلانیت عمومی، ایجاد فضای وحدت و انسجام، کمک به شکل گیری فضای امید و عزم فواید این گونه ترویجها است @ali_mahdiyan
بر زمین مانده 🌱بازخوردها و عکس العملهای برخی نوجوانان بعد از ازدواج محمدرضا گلزار شبیه آن کلیپی که پیش از این نوجوانان درباره زندگی بدون گلزار با گریه و ناله سخن میگفتند، امر جدیدی نیست. هنوز که هنوز است عده ای از نسل گذشته دلداده «فردین» هستند و بیچاره «وثوقی» و«ملک مطیعی». هنر جدید، به جای «قهرمان» حقیقی، «چهره» میسازد. واقعه ای که در بستر رسانه جدید شمایل سلبریتی ها را میسازد. همان جریانی که به سهولت میتواند مقابل سیاستهای حکمرانی کشورها قد علم کند و این اواخر در ایران عنان کار شورش و اغتشاش ها را بر عهده بگیرد. 🌱چهره ها محصول دروغند و خیال و توهم. آدمهایی که لزوما قدشان آن قدر که وانمود میکنند بلند نیست و گاهی میشود مثل ماجرای خنده دار «فریبرز عرب نیا» که تا مدتها بعد خیال میکرد هنوز «مختار» است و جملات قصار میگفت و صدا و سیما هم تریبون زنده به او میداد. گاهی هم مثل داستان های دردناک «ناصر محمدخانی» لو میرفت و آبروی شخص را نابود میکرد و گاهی نیز میشد قصه دردناک خودکشی ضعیفترهایشان. 🌱مردم نیاز به قهرمان دارند. قهرمان است که هویت میسازد، مردم نیاز به احساس هویت دارند. و هویت یک جامعه مهمترین محور وحدت بخش و پیشرفت جامعه است. قهرمان سازی نیاز به هنر دارد. در تاریخ ما قهرمان ها در بستر «قصه خوانی» رشد میکردند. صورت «شاهنامه خوانی» و «فضیلت خوانی» ها که با یک رفتار هنرمندانه در کوی و برزن و قهوه خانه ها روی پارچه هایی که محل تلاقی نقاشی و آواز و تئاتر و قصه و شعر بود، ارائه میشد. این قصه ها حول شخصیتهای مختلفی شکل میگرفت مثل مختارنامه خوانی، یا ابومسلم خوانی، یا حمزه سیدالشهدا و حمزه خوانی، پیش از آن رستم و سهراب و امثالهم. بعدها این جریان توسط پادشاهان و علمای صفوی مدیریت شد و جریانهایی مثل ابومسلم خوانی جلوگیری شد و بیانات بسیاری از علما در رد این شخصیت بیان شد، یا در عوض «مناقب خوانی» حول شخصیت امیرالمومنین ع جدی تر شد. جریان «روضه خوانی» حول سیدالشهدا ع که سرچشمه های فرهنگی اش از زمان خود اهل بیت ع جوشیده بود، جدی تر شد. پیش از آن بسیاری از اندیشمندان ما مثل خواجه نصیر و دیگران، نقش هنر را در شکل دادن به مسیر پیشرفت یک جامعه جدی دانسته بودند و راه ارتباط حاکمان با عموم مردم و عوام قلمداد مینمودند. 🌱قهرمان ها و قهرمان سازیها در فرهنگ آمریکایی بالکل ساختنی و تخیلی است. سوپرمن ها و بت من ها و اسپایدرمن ها همگی قهرمانهایی هستند که هیچ مابازایی ندارند جز خیال جز دروغ. اما هویت آمریکایی و توسعه آمریکایی محتاج آنها است. اما قهرمانهای هویت ما اینگونه نیستند. 🌱قرآن کریم بخش عمده ای از آیاتش هنرمندانه قصه هایی است که قهرمانهای مختلفی را ترسیم میکند که هر کدام دل امت را به جهتی و با ویژگی های خاصی میبرند. اهل بیت ع نیز چنین کرده اند و این ها باعث هویت یافتن مسلمین و بعد شیعیان شد. هویتی خروشنده و پیش برنده. ما چه کردیم؟ 🌱شاید مهمترین شخصیتی که بعد انقلاب نقش قهرمانهای حقیقی را در هویت بخشی به مردم جدی میدانست و بر آن پای میفشرد سید علی خامنه ای حکیم بود. ترویج جدی هنر حول مفاخر تاریخی ما و خصوصا شهدا از جدی کردن روش روایت فتح و آوینی تا سنت تقریظ نویسی بر کتابهای زندگی نامه شهدا تا توصیه های مکرر و گفتمان سازی یک تنه در این جهت، همگی را در چارچوب جریان هویت و پیشرفت باید فهمید. شاگردان مخلص او مانند حاج قاسم نیز بر این روش پا فشاری میکردند و تلاش میکردند این سنت را جا بیندازند که هر نوجوان خود را متصل به یک شهید بداند. وصیتنامه حاج قاسم و حضورش پای فیلمبرداری و یا اکران فیلمهایی با همین موضوع از این جهت مهم بود. اما دیگران چطور؟ 🌱صدا و سیما سالها نتوانست روشی برای ترسیم چهره قهرمانان حقیقی پیدا کند و جز مواردی معدود به کلیشه عبور کرد. اما تا دلتان بخواهد پشت سر چهره ها و سلبریتی ها دوید به خیال جمع کردن مخاطب، دستگاههای مدیریت فرهنگی که به تعبیر رهبری کلا مختل بودند. علمای ما آنها که این امور برایشان مهم بود برخی البته پشتیبانی معرفتی از فیلمهای فاخری مثل محمد ص یا برخی سریالها را نمودند اما عمدتا حول روش روضه خوانی خلاصه شدند. کار ، متولی جدی نداشت. و این باعث شد صحنه قهرمان سازی ما را عملا دشمن ما در دست بگیرد. خروجی اش یا تتلو و ساسی مانکن و کره ای ها شدند. یا هنرمندان ریز و درشتی که این روزها اسمشان را میشنویم. هنوز فرهنگ کشور در سطح مدیریت صاحب ندارد آتش به اختیار پیش میرود و سخنان رهبر حکیم در بازسازی انقلابی فرهنگ روی زمین است. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️جدی جدی فکر کردند پلتفرم نسل جدید خبرگزاری و روزنامه است. ▪️بدون توقف. هر روز ساعت 17.شبکه 3 @mahdian_mohsen
انفعالیون و انقلابیون 🌱علامه طباطبایی درباره تغییر ادیان میگوید ما دو جنس تغییر در تاریخ داریم، تغییر عمودی و افقی، تغییرات افقی همین تغییرات ظاهری ما است و تغییرات عمودی آن اتفاقی است که در جان ما میافتد، مثل کودکی که به سن بلوغ میرسد. این تغییرات عمودی که در جان انسانها رخ میدهد آنها را شایسته نوع دیگری از زندگی میکند. من دیدم برخی از دوستان خیال میکنند ورود ایران به گام دوم انقلاب و عبور انقلاب از مرز چهل سالگی یک اتفاق اعتباری و ظاهری بود. انگار همینطوری چون چهل عدد زیبایی است، خواسته ایم یک تقسیم بندی کنیم قبل از این چهل و بعد از این چهل را. اما این فهم غلط است. 🌱واقعیت آن است که یک اتفاق انفسی در جان ایران رخ داده است. متن بیانیه گام دوم را هم نمیبینید همان خط اولش را بخوانید، رهبری میگوید اساسا اینکه یک امت بتواند انقلاب را چهل سال در جان خود حفظ کند امری است که در تاریخ کم سابقه است. این یعنی شما با یک امت دیگری مواجهید. از همه این سختیها و مشکلات و بالا و پایین ها عبور کنید، از این مسوول و آن مسوول و این جریان و آن جریان عبور کنید، هویت مردم ایران درش اتفاقی افتاده و تغییر کرده است. ایران انقلابی بودن درش تثبیت شده و دیگر به این راحتی نمیتوان این ویژگی را از او سلب کرد. 🌱حالا ببینید دشمن خارجی و بیماران داخلی چه میکنند؟ همان کاری که با چنین امتی میشد انجام داد. باید او را به یاس و انسداد دچار میکرد تا احساس ورشکستگی کند. تا با یک انقلابی اهل تحولی مواجه باشد که به شدت از خود مایوس و نا امید است. اما او واقعا تحول خواه است انقلابی است ترکیب این دو چه چیزی را خواهد ساخت؟ اینکه او دچار یک تحول و قیام کور میشود. یعنی نمیداند چه میخواهد. حرف اثباتی ندارد. فقط میداند این وضعیت را نمیخواهد همین. حالا زمان آن است که دشمن بیاید و عنان کار تحول و انقلاب را به دست بگیرد. 🌱در ماجرای اغتشاشات دیدید نوجوانان و جوانانی که مثل زامبی شده بودند و هیچ خط قرمزی دقیقا هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمیشناختند. ممکن است بگویید اینها تعدادشان کم است. بله کم بود اما این بیماری وجه وسیعتری هم دارد که حتی در بین ریشوهای منفعل هم میتوانید ببینید. انقلابیونی که نسبت به خطوط قرمز و اصول درست خودشان انفعال نشان میدهند و غیرت دینی و انقلابی نسبت به آن نشان نمیدهند. اینها نه اینکه هوای یک ارزش و هنجار را ندارند، نه. اینها اساسا عنان کار تحول را به دست دیگران میسپارند و این نکته خطرناک است. تحول اگر از ریل «نظام انقلابی» که محل تلاقی ایمان و امید است. محل تلاقی روح و کالبد دین است. محل تلاقی هویت و پیشرفت است خارج شود، میتواند به تحجر و بازگشت به گذشته منجر شود. خیلی از ما به سرمایه گذاری غرب روی ربع پهلوی خندیدیم اشکالی ندارد بخندیم اما این خروجی انفعال ما است. 🌱مقوله حجاب شده نمادی برای نشان دادن انفعال ما انقلابی ها، همانطور که مقوله شفافیت مجلس هم چنین بود، همانطور که مقوله تحول در نهاد تولید دانش یعنی حوزه و دانشگاه هم چنین بود، الان مساله مردمی شدن اقتصاد و انفعال ما نسبت به اندیشه های نولیبرالی و نومارکسیستی هم یک مصداق از همین ماجرا است. بخشی از انقلابیون را باید انفعالیون نامید. کسانی که روحیه هجوم و حمله ندارند. توان مدیریت و پیشبرندگی تحول و انقلاب در ریل نظام انقلابی را ندارند. اینها کار را به دست زامبی های داخلی و خارجی میسپارند. یادتان هست ابتدای اغتشاشات چه کسانی از خود انفعال نشان دادند و عقب کشیدند یا خفه خون گرفتند. آنها هنوز هستند و خیلی هایشان مشغول تدبیر ماجرای حجاب و فرهنگ انقلاب اسلامی و اقتصاد مردمی اند. @ali_mahdiyan
رو به پایان ✍دو سال پیش تظاهرات و‌ درگیری در شش شهر آمریکا در پی قتل یک نوجوان سیزده ساله و یک جوان بیست ساله سیاه پوست، در آمریکا رخ داد. سوال این است که به لحاظ تحلیل جامعه و مردم، این قتلها چرا باید منجر به تظاهرات گسترده شود؟ ✍«دانته رایت» بیست ساله پدر بود او در شهر بروکلین ایالت مینه سوتا کشته شد، همان منطقه ای که چندی قبل‌ترش جرج فلوید در آن جلوی چشم همه زیر زانوی پلیس خفه شد. قتل او نیز باعث خشم مردم در شهرهای مختلفی در آمریکا شد. این اتفاقات در آمریکا سلسله وار در حال تحقق است. ✍اما اساسا قتل در آمریکا امری طبیعی است. زیاد اتفاق میافتد. کشتار مردم توسط یکدیگر و دیوانگانی که مسلح هستند به تعداد زیاد در سال، امری متداول است. اما وقتی قتل توسط پلیس آمریکا انجام میشود به سرعت به یک خشم و خیزش عمومی تبدیل میشود. خیزشی که مخصوصا سیاه ها را تحت تاثیر قرار میدهد و احساس ظلم و تبعیض را در آنها زودتر از سفیدها به غلیان میاندازد. ✍حالا شبیه این واقعه را در قلب اروپا یعنی فرانسه هم مشاهده میکنیم. کشته شدن یک جوان راننده الجزایری تبار هفده ساله توسط پلیس چرا باید منجر به چنین خشم سراسری در قلب اروپا شود؟ ✍رسانه های غربی در این موارد تلاش میکنند روی همان مصداق متمرکز شوند یا حداکثر بحث را به ساحت نقد پلیس مثلا امتداد دهند و تمام. حال آنکه از همه مهمتر حال مردم و تحلیل ابعاد واقعه ای است که در مردم در حال رخ دادن است. بروز یک تظاهرات عمومی نشان دهنده جمع شدن عناصر مهم اجتماعی و فرهنگی است. ✍واقعیت آن است که احساس ناکارآمدی و مانعیت دستگاه حکمرانی در غرب به شدت در حال تشدید شدن است. دولت در غرب یک دارایی متصل به ثروت است که خود عامل بسیاری از خطاها و گناهها در کشور است. ✍لویاتان هابز بنا بود باعث ایجاد امنیت و صلح باشد اما خود تبدیل به اصلی ترین عامل افزایش ناامنی و ظلم و تبعیض شده است. روسوی فرانسوی علاقه داشت هویت جامعه را حاکم بر هویت تک تک افراد کند اما توجه نداشت که او احساس بردگی و اسارت را نمیتواند با یک حقیقت اعتباری قراردادی خراب کند. این احساس ظلم و تبعیض عمومی ریشه در واقعیت صحنه دارد که شاید زیر پوست قانون بتوان ماستمالش کرد اما پنهان نه. ✍خیلی جالب است که در میان تظاهرات فرانسه عکس دختری که از مغازه ای لباس دزدیده و با خوشحالی زیادی که در رخساره اش مشهود است در حال خارج شدن است، ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرد. این لذت ناشی از تصاحب چند لباس نیست بلکه جذابیت شکستن ولو چند دقیقه ای قانون و حکمرانی است. ✍میل به آنارشیسم در غرب که بر اساس اصول اولیه لیبرالیسم و آزادی خواهی خود را توجیه میکند بیشتر ناشی از همین احساس استضعاف است که البته توجیهات فلسفی هم پیدا میکند. توجیه فلسفی مثل اینکه هنوز هیچ طرحی در فلسفه سیاست غرب نتوانسته مشروعیت حاکمان را به نحو معقولی تبیین کند. ✍واقعیت آن است که این عکس العملهای عمومی که گاه و بیگاه ظهور و بروز پیدا میکند نشان دهنده احساس شناخت عمومی نسبت به ساختار پنهانکارانه غرب در حکمرانی است. ساختاری مبتنی بر دنیا خواهی و لذت جویی. ضعف قدرت غرب به مرور در حال شدت گرفتن است و این نکته فشار به مردم را جدی‌تر میکند و بیداری عمومی مردمی پایان کار این حکمرانی شیطانی است @ali_mahdiyan
مهمانی غدیر فرصتی نو در هنگامه جنگ روایت ها علی اصغر سهرابی 1⃣ حقیقت جنگی که امروز درگیر آن هستیم، جنگ شناختی است؛ جنگی که در آن، دشمن تلاش می کند در نظام محاسباتی ما اختلال ایجاد کند و شناخت ما از خودمان را تحریف کند؛ برآورد ما از وضعیتی که در آن هستیم را به نفع خودش رقم بزند و زاویه دید ما به مسائل را به گونه ای تنظیم کند که آنچه می بینیم و تحلیل می کنیم، در نهایت به نفع او تمام شود. 2⃣ یکی از مهمترین وجوه این جنگ شناختی، در میدان جنگ روایت ها شکل می گیرد. امروز، روایت، عاملی بسیار قدرتمند در خلق پیوستگی و انسجام قلمداد شده است که می تواند کنش های جمعی پردامنه ای را در جامعه ایجاد کند. در دنیای امروز، با توسعه ارتباطات، روایت، تبدیل به یک فناوری قدرتمند و سریع برای ایجاد تفاهم، پیوستگی و انسجام؛ و ابزاری کارآمد و پرکاربرد برای خلق کنش های اجتماعی شده است. امروز پدیده روایت، مورد توجه دانش های مختلف قرار گرفته است و موضوعی زنده و بین رشته ای است. از وجوه قدرت روایت، این است که ورای استدلال ها و واقعیت ها، واقعیت منتخب خود را به سرعت، می سازد و منتظر گفتگو و استدلال و استناد نمی ماند. 3⃣ قدرتمندترین روایت، روایتی است که در متن یک رویداد اجتماعی با مشارکتی وسیع و مجموعه ای متکثر و متراکم از کنش ها خلق می شود. در چنین پدیده ای، روایت، ضمیمه ای بر رویداد نیست. مولودی است که در دل رویداد متولد می شود و برمی آید. چنین روایتی، نه حاصل تجمیع خرده روایت ها در ذهن جامعه است و نه برآمده از تصویرسازی های وهم انگیز دنیای مجازی و نه برساخته از ذهنیت ها و تفسیر و تحلیل های ناظران. 4⃣ مهمانی غدیر را می توان در همین افق و مستوا تفسیر و تبیین کرد. مهمانی غدیر، رویدادی است بزرگ که در متن آن، بار دیگر روایتی از عظمت و ایمان یک ملت خلق شد و به وضوح، فرادید دوست و دشمن قرار گرفت. مهمانی غدیر، فرصتی نو برای بروز خوبی های مردم است و زمینه ای تازه برای روایت باوری که در عمق جان آحاد ملت، جاری است. این جشن، ایمان مردم را به صحنه عمل صالح آورد و درست در نقطه تخاصم با دشمنی قرار گرفته که امید و ایمان و اتحاد آنان را نشانه رفته است. مهمانی غدیر، هم دشمنان این مردم را به غیظ آورد، و هم تصویری دل انگیز در مقابل دیدگان خود مردم نهاد و بیش از پیش، آنان را به دارائی هایشان واقف کرد. 5⃣ اگر جنگ امروز، جنگ روایت هاست، جهاد در این جنگ، مجاهدت در میدان جهاد تبیین است. لذا آنان که در مهمانی غدیر مشارکت کردند؛ چه آنان که خدمت کردند و چه آنان که شرکت کردند، باید خود را مجاهدی در میدان تبیین ببینند. چرا که در این فعل عظیم جمعی، معانی بلند و پیام های قدرتمندی خلق شد که همه معطوف به تبیّن حق در صحنه جامعه بود. آحاد مردم ایران، در مهمانی غدیر، این حقیقت را تبیین و روایت کردند که عمیقاً اهل ایمان و ولایت و اخوت و امیدند. تا باد، چنین بادا 🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی 🔰https://eitaa.com/ido_strategy
💡"چرا جامعه ایرانی با مداخله فرهنگی حاکمیت هم افزایی می کند؟" 🖋مهدی افراز 🔸خشکاندن جوشش های محلی، جشن های خُرد و ضیافت های خودجوش در قبال برپایی مهمانی متمرکز، خیابانی و کیلومتری غدیر، یکی از ایرادات ناصحانه ای بود که سال گذشته در نشست ها و جلسات ارزیابی مهمانی ده کیلومتری غدیر بارها از سوی ناقدین مورد طرح قرار می گرفت و این رویداد را از حیث ماهوی منافی رویکردهای مردمی و فولکلور انقلاب در ساحت فرهنگی قلمداد می نمود. 🔹این نقد با پیش فرض‌های نظری پیرامون نسبت دولت – ملت یا نسبت بخش عمومی - بخش دولتی منطقی و معقول به نظر می رسد، در واقع در شرایطی که حاکمیت با اتکا به منابع رسانه ای و هژمونیک خود در صدد خلق یک رویداد متمرکز برمی آید طبیعی است که جریان های توده ای خود را به حاشیه کشانده و ارضای تمنیات خود را در این وادی به ابزارهای رسمی واگذار می نمایند. اما رخدادهای روزهای گذشته حاکی از واکنش بسیار متفاوت جامعه ایران در مشارکت برای بزرگداشت واقعه غدیر بود. 🔸 تقریبا عمده مشاهدات و گزارشات از سراسر کشور حاکی از ضریب یافتن موضوع بزرگداشت عید غدیر در مناسبات ایرانیان شده است. مواجهه حاکمیت با این موضوع در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" به صورت معناداری زمینه را برای فعال سازی استعدادهای فرهنگی ایرانی فراهم آورد. فارغ از مشارکت یدی و مالی ده ها هزار نفر در محدوده ده کیلومتری، بسیاری از روستاها، محلات، کوچه پس کوچه ها، دکان ها، بازارها، خانه ها و محافل خُرد بستری برای ابراز ارادت و عشق متمایز به ساحت امیرالمومنین شده بود. و بدین ترتیب برخلاف انتظار جامعه شناختی، واکنش انسان ایرانی به مداخله حاکمیت انفعالی و عقب نشینانه نبوده و با پیشروی او هم به میدان داری خود ضریب داده است و مناسبات خود با این سیاست را در قالبی هم افزا صورت بندی کرده است. 🔹با این فرض رواست که خود را در مقام پاسخ به این پرسش انتقادی قرار دهیم که؛ اسباب و زمینه های این عکس العمل نامتعارف چه می تواند باشد؟ به طور کلی سابقه اجتماعی ما حکایتگر گرامیداشت غیرعمومی، نحیف و طبقه ای در ازای عید ولایت بود و از ابتدای انقلاب و حتی پیش از آن، با آن که مسأله غدیر به لحاظ اعتقادی، کلامی و ایدئولوژیک جایگاه ویژه‌ و هویت بخشی در اذهان ایرانیان داشته اما هیچگاه در زمره یک جشن ملی ظهور نیافته و در واقع فاصله‌ روشنی میان فرهنگ ذهنی و فرهنگ عینی ایرانیان در ازای این سوژه برقرار بوده است. لذا تنها نیروی اجتماعی که توانایی ایجاد چنین تحولی را داشته؛ تغییر سیاست حاکمیت در تعامل با این پدیده بوده است. ▫️کارایی این سیاست از سه منظر قابل فهم است؛ 🔸منظر اول: ما در حال زیست در یک جامعه رسانه ای هستیم، در این جامعه موضوعی که واجد هویت رسانه ای نباشد قابلیت ورود به خیال اجتماعی را نخواهد داشت. این خصیصه دلالتی به برساختی شدن واقعیت ندارد بلکه نحوه تعاملات ذهنی و وجودی انسان در این جامعه به نحوی است که حضور رسانه ای را بخشی از ماهیت یک پدیده جمعی – اجتماعی می داند و در این شرایط اگر یک سوژه فاقد وجود رسانه ای باشد فاقد وجود اجتماعی خواهد بود. پرداختن به تعظیم غدیر در ابعاد یک "رویداد ملی خیابانی" زمینه ای فراهم آورد تا بشدت رسانه پذیر شود و از این رهگذر مراوده ایرانیان با این مقوله را به کلی متفاوت نماید. با این فرض اگر حاکمیت به جای این سیاست، امکانات خود را مصروف حمایت از خرده فعالیت های محلی و لوکال می نمود این سوژه هیچگاه واجد چنین هویت رسانه ای نمی شد و در ساحت رفتاری ایرانیان منشأ دگرگونی نمی گردید. 🔹 منظر دوم: این سیاست مبتنی بر استانداردهای ملی بوده است. اگر یک موضوع بخواهد در قامت یک سوژه به شادی ملی، ترس ملی، اندوه ملی یا عزت ملی مبدل شود می باید خود را در چارچوب های ملی بازتولید نماید. کلان شهر، پایتخت، میلیونی و خیابان از نمودهای ویژه امر ملی است و بعید است که یک معنا توانائی این را داشته باشد که خود را در هیئتی کوتاه یا کوچکتراز این به حد ملی برساند. 🔸منظر سوم: حاکمیت دینی در انظار عمومی ایرانیان همان نهاد اجتماعی دین است که موفق به کسب قدرت سیاسی شده و در جایگاه حکمرانی قرار گرفته لذا تعیین مناسبات جامعه با مقولات دینی و مذهبی شدیداً به سبک تعامل حاکمیت با این موضوعات وابسته است. در واقع سبک مواجهه ملت ایران با جمهوری اسلامی خارج از نسبت دولت – ملت مدرن است. جامعه ایران دینداری خود را منطبق بر تقریر حاکمیت قرار داده و با لحاظ این خصیصه طبیعی است که شدت یافتن التفات نظام حکمرانی به یک معنا یا واقعه ی دینی موجبات تشدید توجهات عمومی به آن موضوع را به همراه خواهد داشت و طبیعتاً این ملازمه در امور غیرمذهبی، غیر معنوی و غیر دینی جاری نخواهد بود. 🔽🔽 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
وقت بگذارید و این گفتگو را مشاهده کنید. "بررسی مقوله سلبريتی ها و نقش آفرينی آنان در فضای عمومی كشور" 🔹محسن مهدیان 19 تیر 1402 http://www.telewebion.ir/episode/0x77c4761 @ali_mahdiyan
زیارت مردم 🌹همیشه مثل همه، مشهد که میرفتم همه حواسم به گنبد زرد و ضریح امام بود. امسال اما خیلی به مردم نگاه میکردم. به نظرم یکی از جاهایی که چهره مردم رو میشه ببینیم، صحنهای حرم امام رضا ع است. 🌹 صحن سقاخونه، مردمی که سلفی میگیرن دیدنین. هزار و یک قیافه و سلیقه اما دوست دارن پشت سرشون گنبد باشه و عکس بگیرن. 🌹کنار سقاخونه، یک عروس و داماد با لباس سفید هر کدوم یک کبوتر توی دستشون بود و میخواستن با هم پر بدن تو حرم. 🌹حرم امام رضا ع یک وعده گاه دائمیه. ظهور عقیده این مردم. نبض اصلی اعتقادشون. ظهور قدرت ایمانشون و وحدت و انسجامشون. 🌹گروه های مختلف از جوانان متدینی که نوجوانها را اردویی میارن زیارت. یعنی مراقب هم هستیم. مراقب نسل بعدمان. یعنی محورهای رشد و تربیت بچه هایمان را میشناسیم. از همه کشور همه استانها و تهران ، تهران با همه رنگها و تفاوتهایش 🌹یادم هست رفیقی داشتم که با هم هزار و یک اختلاف داشتیم سر انقلاب و نظام و امام و خیلی چیزها، اما هر دومان در حرم به گنبد نگاه میکردیم و با هم گریه میکردیم. او خودش هم نمیدانست این دل پر عقیده اش زیر سایه جمهوری اسلامی، چقدر کمک به این نظام و انقلاب است و چقدر دشمن را عذاب میدهد. 🌹حرم امام رضا ع به مردم نگاه کنید، مثل یک صحن پر از آینه امامت را در رخسار همه خواهی یافت. یک صحن پر از تصویر امام. اینجا مظهر قدرت ایران است مظهر استحکام بنیه ایمانی این مردم @ali_mahdiyan