eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
596 عکس
337 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
اجتماع جهادگران گفتمان ساز یادبود مرحوم سیدمحمدساجدی که به تعبیر رهبری «هنرمند جهادگر» بود. او در بازگشت از سفر اربعین به همراه خانواده اش رحلت کرد. سخنران: حجت الاسلام و المسلمین قمی با حضور: حاج حسین یکتا و فعالان عرصه گفتمان سازی جهادی روز بیست و هشتم صفر پنج شنبه ۲۳ شهریور ساعت ۹:۳۰ قم بلوار الغدیر کوچه ۱۰ (کوچه سیدمحمدساجدی) مدرسه هدایت. این پیام را بچرخانید به دست همه رفقای جهادیمان برسد. ممنون @ali_mahdiyan
بحران سازی و افول ✍اصل اینکه آمریکا کانون بحران ساز در کشورها و قدرتهای نو ظهور ایجاد کرده نشانه ضعف او است. چرا؟ ✍هویت آمریکا یک تفاوت ذاتی با دیگر کشورهای دنیا دارد و آن اینکه او بنای حاکمیت بر کل دنیا را دارد. کشورهای دیگر هر چقدر قدرت طلب و دنیا گرا هم که باشند، در فضای سیاسی موجود در دنیا خود را در جایگاه حاکمیت و گارد برتری و استعلا قرار نمیدهند. ✍لذا آمریکا اساسا ذاتا با امثال کانادا و استرالیا و حتی فرانسه و آلمان فرق میکند. آمریکا یعنی راس حکمرانی بر همگان. در کشورهای دیگر نگاه ملی غلبه دارد و‌ رویکرد جهانی نه برای اداره عالم بلکه برای مراقبت از خود یا صرفا یک انتفاع ملی شکل میگیرد. ✍اما زیست آمریکا با گارد گردانندگی عالم مبتنی بر بحران است. یعنی اگر بنا باشد آمریکا حاکم باشد باید دنیا پر از بحران باشد. آمریکا بحرانزی است. در بحران میتواند زنده بماند. ✍ان فرعون علا فی الارض و جعل اهلها شیعا یستضعف طائفه منهم یذبح ابنائهم و یستحیی نسائهم. این سبک حکمرانی طاغوت است. در بستر بحران برای خود مشروعیت و مقبولیت میآفریند. ✍به قول تامس هابز این «وضعیت جنگی» است که ضرورت حکومت و اطلاق دایره حاکمیتش را توجیه میکند. کل ساختار و چینش هندسه امروز عالم بر بستر کلان بحران های جنگهای جهانی شمایل یافت. این است که مقوله ناامنی و هراس یک ضلع جدی سبک حکمرانی آمریکا است. ✍پس در سطح اول حیات و هویت آمریکا گره خورده به بستری به نام بحران. نادانی محض است که خیال کنیم اگر همه دنیا تابع آمریکا شوند بحران تمام میشود. آمریکا برای بودنش محتاج بحران است. بحران نیاز به قدرت بالاتر و امن کننده را شکل میدهد. رضا شاه را چطور به مردم غالب کردند در بستر بحران. ✍بحران زمینه اعمال مدیریت قدرت مادی را فراهم میکند. بحران باعث میشود عقل و اندیشه و فرزانگی دیده نشود و احساس و عاطفه کار رشد کند. شیطان در محیط جهل زیست میکند. در محیط گمان. در محیط ظلمت. لذا یخرجونهم من النور الی الظلمات. ✍اما سطح دوم بحران سازی در ساحت راهبردی است. بحران سازی بمثابه یک راهبرد پایین تر از احتیاج زیستی و هویتی آمریکا است. ✍مثلا بحران، مظلومیت میسازد و احساس مظلومیت در کسی باعث میشود توهم کنیم حق دارد. دیده اید در یک دعوا در خیابان اگر یک طرف زن باشد عموم مردم اتوماتیک حق را به زن میدهند. بستر دعوا و احساس مظلومیت زن. همانکه شما در قصه تخیلی هولوکاست مشاهده میکنید و روییدن غده سرطانی در منطقه ای دینی و مهیای قیام. ✍یا مثلا بعد از فروپاشی شوروی برای تقابل با جبهه در حال جوشش و انقلاب و مقاومت مسلمین، ایده شکل گیری دولت فراگیر اسلامی جدیدی به نام داعش ایجاد شد. حکومتی که مسلمان است اهل سنت و بازگشت به گذشته دینی و نبوی است با همان نمادها و تحقق رویای دوباره خلافت که آرزوی جریانهای اسلامی زنده در منطقه بود. اهل مبارزه و جهاد هم بود. اما قدرتهای غربی منطقه پشتیبانی اش میکردند او میتوانست آلترانتیو ایران باشد. یعنی کل جوششهای دینی مردمی را هدایت کند. کاری که سالها است ایران انجام میدهد. یک جلودار و قدرت دینی مبارز ولی آمریکایی و در زیست مسالمت آمیز با اسراییل یک خاورمیانه جدید را به تعبیرشان رقم میزد. بازی که ایران با هوشیاری عجیب و غریب رهبرش به هم زد. اینها بحران سازی در ساحت راهبردی است. درگیری های کلان منطقه ای و جهانی شکل میگیرد اما تحت مدیریت آمریکا. ✍سطح سوم بحران سازی در ساحت ساز و کار مدیریتی است. شبیه بحران آفرینی آمریکا در عراق و افغانستان برای اینکه بستر ثبات وجود نداشته باشد تا بتواند بیشتر در آن کشورها باقی بماند. یا شبیه بحرانهایی که در کشورها شکل میدهند برای فروش اسلحه و امثالهم. ✍انگیزه های بحران سازی در این ساحت متنوع است گاهی میخواهند مردم از یک مساله ای غافل شوند تا طرح دیگری پیش برود مثل بحرانهایی که بعد از دولت دوم خرداد شکل میدادند. یا اصل و فرع جایش عوض شود. یا بحران سازی برای نفع بردن مثل جنگ برای فروش سلاح یا دستکاری قیمت نفت. ✍یا بحران سازی برای توجیه یک حمله ای ماجرای المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و گروگانگیری ورزشکاران اسراییلی که بعد معلوم شد کار خود موساد بوده تا ترور رهبران فلسطینی را با عنوان عملیات خشم خدا، توجیه کنند. یا قصه یازده سپتامبر و امثالهم. 🔹حالا وضعیت امروز آمریکا چیست؟ ✍طرحهای راهبردی کلانش برای مدیریت تک قطبی دنیا شکست خورده. قدرتهای نوپدید در حال ایجادند و او صرفا با بحرانهای مکرر تلاش میکند زمان بخرد و راه نفسی باز کند. کاری که شرورهای کوچک انجام میدهند رقیب را با خنجرهای کوچک خسته کنند. چون آن قدر قوت ندارند که وقایع کلان عالم را تحت مدیریت خود در آورند. هویتشان بحران است اما بحرانهایی در این سطح. همشهری @ali_mahdiyan
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجتماع جهادگران گفتمان‌ساز "یادبود مرحوم که به تعبیر رهبریِ عزیز «هنرمند جهادگر» بود." 🔻 سخنران: حجت الاسلام قمی 🔻با حضور: حاج حسین یکتا و فعالان عرصه گفتمان‌سازی جهادی زمان: پنجشنبه ۲۳ شهریور همزمان با روز بیست و هشتم صفر: ساعت ۹:۳۰ صبح مکان: قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰ (کوچه سیدمحمدساجدی) مدرسه هدایت @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه زاویه نگاهی به انسداد و یأس منتهی میشود؟ شیخ علی مهدیان شب بیست و هشتم صفر۱۴۰۲ هیأت آل یاسین تهران @ali_mahdiyan
داستان شیب تند و‌ قله ۴ 🔺فقط برگردید به چند سال پیش و فضای گفتمانی که برامون پدید آورده بودن. احساس ناامیدی و انسداد و شکست و در خانه نشستن و رای ندادن و چه و چه... یادتون که نرفته. برای اینکه متوجه بشید داره چه اتفاقی میافته حالا دقت کنید به سخنان جبهه مقابلتون از متفکرین تا لمپنهاشون. ببینید ورق چطور داره برمیگرده. 🔺فارغ از مبانی و چارچوبهای تحلیلی آدمها جمع بندی آنها از شرایط مهم است. چون توصیفی از صحنه دارند که آن را لازم داریم. جمع بندی که با وجود همین چارچوبهای تحلیلی پیش از این وجود نداشت. 🔺مصطفی ملکیان در گفتگو با مدرسه آزادفکری میگوید: «نسبت به سال ۵۷ اوضاع مردم به علت تلاش خود مردم بهتر شده. ما از بس در فضا بوده ایم متوجه نشده ایم چه مقدار امیدواری هایمان را افزایش داده ایم....با همین امید جلو برویم ده سال دیگر بهتر از الانیم» ملکیان حالا سعی میکند جهت این حرکت پر امید را به سمت غرب و آویزان غرب شدن تحلیل کند. مهم نیست شما شاید هزار و یک اشکال به زمینه های تحلیل او داشته باشید، مهم واقعیتی است که او دیگر نمیتواند انکار کند. 🔺حالا نگاه کنید به مصاحبه روزنامه شرق با سعید لیلاز. او میگوید: «روشنفکری در ایران بیشتر به سلبریتی بودن شبیه است تا روشنفکر بودن و نخبگی. یعنی دنبال مرید جمع کردن و فالور جمع کردن و لایک خوردن و لایک گرفتن است. دنبال کشف حقیقت نیست....من رفتم پژوهش کردم متوجه شدم ما شهریور ۱۴۰۰ از رکورد تاریخی بالاترین عدد تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۹۶ عبور کردیم....الان میزان ساختمان سازی در منطقه ۲۲ اندازه کل دوبی است....ده تا موسسه کاملا مستقل از حاکمیت داریم نگاه کنید به شرق و دنیای اقتصاد و مردمسالاری و....آینده ایران به سمت توازن است...تمرکز دولتها از نفت کاسته و به ناچار بر مالیات افزوده خواهد شد و این یعنی توازن طبقاتی یعنی دموکراسی... من به لحاظ مادی به آینده ایران خیلی امیدوار هستم و امکان سرنگونی ساختار سیاسی وجود ندارد. امکان بروز ناآرامی ها هم بسیار ضعیف است به خاطر اینکه ما یک طبقه متوسط بسیار نیرومند در ایران داریم» 🔺از پشت سر هم قرار گرفتن این موضع گیری ها نتایج مهمی میتوان گرفت. صبر کنید. موضع احمدزیدآبادی را هم لابد شنیدید با خبر فوری. او میگوید: «من از سال 66 وارد مطبوعات ايران شدم. در تمام اين دوران‌ها، اولين دوره‌اي است كه ما در روزنامه مي‌نشينيم و مطلب انتقادي مي‌نويسيم و هر طور دلمان مي‌خواهد همه سياست‌ها را نقد مي‌كنيم، راجع به حجاب، سياست خارجي، حتي گاهي درباره صحبت‌هاي رهبري مي‌نويسيم و منتظر نيستيم يك فكس بيايد و روزنامه تعطيل شود... دولت دارد از خودش تحمل نشان مي‌دهد. چرا نبايد اين را ببينيم» 🔺مسعود بهنود میگوید:«مرفه ترین کشور دنیا که بریتانیا است و قدرتمندترین کشور دنیا که آمریکا است همه شان مثل خر توی گل مانده اند...با خودتون فکر کنید چطوریه که یک کشور کوچک مثل ایران توانسته چهل و چند سال دنیا رو دست بیندازه....من رضا پهلوی رو به دلایل متعدد شخصی دوست دارم ولی قبول کنید به اندازه گاو نمیفهمه به اندازه گاو مهربون نمیفهمه، بیچاره اون ملتی که دنبال او راه میفتن میگن امیدمون به اونه» 🔺دیگه چه خبر؟ دیگه اینکه مسیح علینژاد در مصاحبه با فرداد فرحزاد میگه:« به من ایمیل زدن که دیگه محافظت از تو برای ما مشکله...من بهم شوک وارد شد...احساس کردم آمریکا داره پشت ما رو خالی میکنه» 🔺یاد جمله رهبری افتادم که در اوج فشارهای رسانه ای انقلابی های نادان و ناامید و اوج علافی و هرزگی دولت بی تدبیر و ناامید و اوج فشارهای خارجی، موسی وار فریاد میزد طوری که ایران شنید و با او تکرار کرد که :« کلا ان معی ربی سیهدین» کاری به دیر باوران شکاک و نادان نداشته باشید، وضعیت خیلی بیش از آنکه فکر میکنید، خوب است. کاش زودتر از اینها خیلی از یاس پراکنان میدیدند و در جهاد تبیین و امیدافزایی امام این مردم وارد میشدند. هنوز هم دیر نشده. @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه تکوین و تشریع ( اتفاقات پیرامون و درون و دستورات و متون دینی) کمک میدهد تا زاویه نگاه امیدآفرین را به دست آوریم؟ شیخ علی مهدیان شب بیست و نهم صفر ۱۴۰۲ هیأت آل یاسین تهران @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول و قواعد پیشرفت بر اساس الگوی اندیشه امیدآفرین چیست؟ شیخ علی مهدیان شب سی ام صفر ۱۴۰۲ هیأت آل یاسین تهران @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی دو جریان حداکثری ها و حداقلی ها در جبهه حق شیخ علی مهدیان شب سی ام صفر ۱۴۰۲ هیات مکتب الزهرا س تهران @ali_mahdiyan
این مسیر قطعی جبهه حق است. اگر با «معرفت» نفهمیدید پس لاجرم با «قدرت» میفهمید. آزاد اندیشان در ساحت معرفت خاضعند و لج بازان در ساحت قدرت خوش طینتان «طوعا» سر خم میکنند و بددلان و بیماردلان «کرها» حالا دم دمای تلولو دوباره قدرت ایران است. خیلی ها که نمیخواستند بفهمند دیگر بنا است که بفهمند @ali_mahdiyan
فضای مجازی یعنی یک محیط زیست که زندگی درش جاری است با خنده و گریه و رفاقت و تعاملات و.. چه کسی بنا است بر این بستر حیات اجتماعی حکومت کند؟ این مهم نیست؟ اهمیت حکومت را میدانیم؟ قرار است بچه های ما تحت حکومت یعنی تربیت چه کسی باشند؟ اگر دنیای مجازی، حکمرانی اش در اختیار بیگانه بلکه دشمن باشد، معنای هولناکی خواهد داشت. معنایش این است که همه تحت حکومت دشمن زندگی کنند.این یعنی دشمنی بیشتر مردم با هم و از هم گسیختگی روابط اجتماعی همه تحت حکومت دشمن باشند یعنی نفی حکومت مردم بر خودشان همه تحت حکومت دشمن باشند یعنی نابودی آزاداندیشی، یعنی بردگی فکری دشمن یعنی نابود شدن خط قرمزها، عقیده ها ایمانها که مهمترین دارایی و بنیه اصلی استحکام این مردم و مقاومتشان است فیلتر شدن زمین بازی که دشمن ترتیب داده مقدمه بود. باید فضای مجازی و حکمرانی بر آن سر و سامان بگیرد صحنه مجازی صحنه بی حکمرانی نیست. مشخص کنید و رک بگویید میخواهید ذهن مردم و حیات آنها را ذیل حکومت چه کسی تعریف کنید و چگونه @ali_mahdiyan
ما همیشه پیروزیم مهمتر از نتیجه روی تشک، حالی است که به مردم یک کشور منتقل میشود. احساسی است که با دیدن مبارزه به آنها دست میدهد. وقتی مردم میبینند «علی عباس رضا زاده» کشتی گیر اهل آذربایجان در لحظه های آخر لگد به سر «میلاد والی زاده» ایرانی میزند. اما میلاد او را دلداری میدهد بابت باختش، چه احساسی پیدا میکنند؟ وقتی مقابل بی اخلاقی کشتی گیر گرجستانی، امیرحسین زارع قهرمان از خود بزرگواری نشان میدهد و در مصاحبه اش بعد قهرمانی درباره رفتار کشتی گیر گرجستانی میگوید:«ورزش کشتی، ورزش کشتی گیران کشور‌های دیگر نیست. این ورزش، ورزش ملی و مذهبی ماست و بیشتر از اینکه قهرمانی مهم باشد، آن بُعد پهلوانی و درس معرفت در این ورزش مهم است.» چه حالی پیدا میکنند؟ همان حالی که با ذکر «حیدر حیدر» و با جملات توفنده «پژمان درستکار» به آنها دست میدهد. جنگندگی و تیزهوشی حسن یزدانی مقابل کشتی گیر آمریکایی وقتی با ناداوری حاکم بر سالن مشاهده میشود که به تعبیر درستکار ، «آمریکایی ها نفوذشان در داوری زیاد است»، چه احساسی به مخاطب ایرانی منتقل میکند؟ احساس اقتدار و مظلومیت، احساس نفرت از این ساختار پر از بی اخلاقی و ناداوری، احساس افتخار به داشته هایشان. این همان چیزی است که سالها است خرج میکنند که مردم ما نداشته باشند. ما در بازی دو سر بردیم. آن روز که رسول خادم در آخرین بازی اش از کشتی گیر کوبایی شکست خورد، احساس شکست نکردیم همان روز هم همه مردم ما به پهلوان رسول با اخلاق و ورزیده خود افتخار میکردند. نگران روزی باید بود که پشت دستگاه شناخت و محاسبه رسول خادمهای ما به زمین میخورد. آن درد آور است. باز هم عیبی ندارد ایران پر از قهرمان است. حسن یزدانی پر افتخار نه اینکه مدالهایش بیشتر از آقا تختی است، او نماد ورزش معنوی و مقتدر ایران است. نماد ورزش پهلوان پرور. امروز هم صدای آمریکا پرستان و غرب پرستان خود تحقیر یا شنیده نمیشود یا مردم را بیشتر عصبانی میکند و به خود میآورد. در این راه حق همه چیز به نفع جبهه حق است چه شکستهای ظاهری و چه پیروزیهای ظاهری. آری مهمتر از نتیجه روی تشک، حالی است که به مردم یک کشور منتقل میشود. احساسی است که با دیدن مبارزه به آنها دست میدهد. @ali_mahdiyan
روز صفر 🔺چند سال پیش وقتی این فیلم روی پرده بود، گفتگوی دو بزرگواری که تازه فیلم را دیده بودند میشنیدم. بحث آن دو برای من جالب بود. یکی معتقد بود قهرمانهای ما این شکلی نیستند و دیگری میگفت در عوض فیلم امیدآفرین است و الان ما نیاز داریم حس امید و اقتدار را به مردم بدهیم. 🔺تا اینکه امروز موفق شدم با جمعی از «خانه طلاب جوان قم»، فیلم را ببینیم و بررسی کنیم. یاد فیلمهای جمشید‌هاشم‌پور در دهه شصت و هفتاد افتادم. این خودش یک ژانر است به نظرم. ادای قهرمانهای فیلمهای آمریکایی را درآوردن. مخصوص ایران هم نیست. 🔺اما این بار ماجرا فرق میکرد.ضدقهرمان فیلم، گفتمانش پر است از توجه به ایمان و توکل و فعل الهی، سخنانش پر است از آیات قرآن، او در خاک‌و‌خل و بیابانها شروع میکند اما قهرمان ما که نیروی امنیتی ایرانی است از وسط اروپا بلند میشود با همان ادا‌و‌اطوارها. آنچه مبنای انگیزه تکفیری است عقیده و ایمانش است و این طرف مبنای انگیزه خانواده است و زن و همسر و خواهر و برادر. این قهرمان میتوانست نیروی امنیتی هر کشوری باشد اروپایی باشد یا آمریکایی یا اسراییلی. 🔺سخنان آدمهای با ظاهر مذهبی در ساختار را مسخره میکند برایش مثل نویز توی گوشی روی مخ بودند. او میخواهد برود که مردم راحت باشند، مثل سوپر من ها. مظهر مردم نیست امتداد مردم نیست نه همان قهرمان آمریکایی است. در نهایت هم مناجاتش با ایران است که میتواند با هر کشور دیگری هم باشد و کلمه ای توجه به خدا و ایمان ندارد اصلا و ابدا. 🔺دلم سوخت. چه موضوع خوبی بود برای اینکه نشان دهیم ما نه مظهر اندیشه به شدت مادی و ظاهری غربی هستیم و نه مظهر جهالت و ظاهرگرایی دینی تکفیری. نه دنیا را ظاهری میفهمیم و نه دین و عبادت را ظاهری میبینیم. چه موضوع خوبی بود که درش امید واقعی ، امید بر پایه ایمان را معرفی کنیم. امیدظاهری ابزار زده که فقط روی هوش و قدرت آدمها سوار است و ایمانشان را و امدادهای الهیشان را نمیبیند چه ربطی به ما دارد. چه حیف که فیلم نمیتوانست تفاوت حاج قاسم های ما را با رمبو و سوپر من و ریگی و بن لادن مشخص کند. 🔺کدام امید؟! این جنس امید روی دیگر سکه ناامیدی است. خیلی ها در این کشور دم از امید زدند یکی از آنها دولت «تدبیر و امید» روحانی بود. این امیدها که مصداق «یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا» است کجا و آن امید صادقی که برگرفته از سنن الهی است کجا؟ امیدی که جوشیده از جهت الهی و دیدن عمق این عالم است. باور کنیم یا نه چشم پوشی از این عمق خروجیش یأس است و ناامیدی. وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَلِقَائِهِ أُولَٰئِكَ يَئِسُوا مِنْ رَحْمَتِي وَأُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ 🔺امید ما از یک هویت جامع انسانی بر میخیزد لذا هم ایمان و معنویت حقیقی را دارد هم عقلانی است و بازی نمیخورد هم تیزهوشی و قدرت و ابزار را دارد هم کاملا مردمی است و هم فوق اینها مجرای اراده و سنن الهی را دارد. 🔺دلم سوخت. چقدر صحنه هنر از اندیشه و مکتب امام ره خالی است و چه کسی مقصر است غیر از ما حوزویان. @ali_mahdiyan