eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
641 عکس
370 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا باید از قیامت ترسید؟ ۲ متن یادداشت از کتاب «مسطورا» 🔺اما خوف از خدا به دلیل عبوس قمطریر بودن روز قیامت یعنی چی؟ عبوس و قمطریر به معنای چهره در هم کشیده و سخت است. چرا روز قیامت چنین است؟ واقعیت آن است که واقعیت قیامت در آیات قرآن اینگونه معرفی شده است که فکشفنا عنک غطائک فبصرک الیوم حدید. قیامت زمانی است که چشمها بینا میشود و باطن امور در آنجا هویدا میشود و خود را نشان میدهد. حالا وقتی همه عالم به سمت قیامت سوق پیدا میکند در واقع همین چیزی که همین الان در غیب است و باطن است و مخفی است در آن زمان خود را نشان میدهد. چهره در هم کشیدن این روز در واقع معنایش این است که سختی و فشاری که امروز پنهان است آن روز آشکار میشود. چرا امروز سختی و فشار پنهان است؟ اگر انسان دل به دنیا ببندد و لذت از دنیا ببرد ، توجه به باطن نکند. روی از باطن برگرداند. این در وجودش تبدیل به یک بی تفاوتی و قهر نسبت به باطن میشود. آنگاه در آن دنیا این تلخی و سختی و بی تفاوتی خودش را نشان میدهد. روزی را شکل میدهد که این دو وصف را دارد. این دو وصف را آنجا میابد. اساسا تاریخ مرحله به مرحله و گام به گام به سمت ظهور باطن هستی پیش میرود. لذا هر چه انسان جلو میرود آن چه در باطن خود پنهان کرده بود آشکار میکند. هر چه تاریخ پیش میرود آنچه در باطن تمدن های بشری پنهان شده بود آشکار میشود. خوبان از آن روز که چنین چهره ای پیدا کند میترسند. در واقع «ربنا» که رب خانواده ای آسمانی است، که نقش تغییر و حرکت و صیرورت انسان و خانواده و جامعه را دارد اگر دلبستگی به دنیا در وجود ما باشد در آن روزگار همه چیز را برای ما پر از سختی و رنج خواهد نمود و خود را در چهره ای پر از رنج و سختی نشان خواهد داد و این ترس آور است. گویا شخص خدای خود را در چهره عبوس و سختش خواهد یافت و این به دلیل دلبستگی به دنیا است. 🔺انسان موحد به همین دلیل متوجه باطن رفتارهای خود هست. رفتارهای خود را به نحوی سامان میدهد که باطنی آزاد و آرام و با نشاط داشته باشد. این آرامش و این آزادی و این نشاط در همین دنیا احساس میشود ولی آنجا کاملا نمایان میشود. هر چه شخص در این توحید پیش میرود آن حقیقت را در اوج بیشتری خواهد یافت. این جا است که موحد همین رفتار دنیایی را با یک روح عمل از جنس ذکر الله که متوجه خدا است و نه دلبستگی به دنیا انجام میدهد. رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله و اقام الصلوه و ایتاء الزکاه چرا ؟ چون یخافون یوما تقلب فیه القلوب و الابصار از آن روزی میترسد که دل و چشم انسان تغییر میکند. حالا در آنجا باطن است که هویدا میشود همانچیزی که اینجا پنهان بود. پایان بخش دوم از سه بخش @ali_mahdiyan
چرا باید از قیامت ترسید؟ ۳ متن یادداشت از کتاب «مسطورا» 🔺در سوره مدثر همین نکته که در سوره انسان بیان شده از قول مجرمین بیان میشود. اصحاب یمین از آنها میپرسند مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ چه چیز شما را در چنین آتشی سوق داد؟ جواب میدهندقَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ. وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ. ما اهل صلوه نبودیم. متذکر نسبت به خدا نبودیم. و ما اهل اطعام مسکین نبودیم. بعد ریشه عمیقتری را ذکر میکنند که وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ ما خوض میکردیم با خائضین. یعنی چی؟ خوض یعنی فرو رفتن. در بازی و سرگرمی دنیا فرو میرفتیم. یعنی با جبهه دنیا گرایان بودیم که در دنیا فرو میرفتند قدم به قدم. این دقیقا همان مسیری است که موحدین از آن میترسیدند و از آن دوری میکردند. دنیا را خداوند متعال به گونه ای خلق کرده است که انسان را به سمت باطن سوق دهد. لذا اتفاقا بسیاری برای هر کس میافتد که متوجه باطن شود و از دنیا دل بکند. فَمَا لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ اینها اما از این صحنه پر تذکر روی بر میگرداندند و بی محلی میکردند. حقیقت وجود و باطن اینها چگونه است با این حساب كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ اینها مانند گورخرانی هستند که رمیده اند. یعنی چی؟ یعنی آن مسیری که هموار شده را طی نمیکنند بلکه مثل موجوداتی بی عقل و رم کرده از آن مسیر خارج میشوند. این باطن و حقیقت افعال آنها است که خود را نشان میدهد. اینها اینگونه که رم کرده اند فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ گویا از یک شیر فراری شده اند. چیزی آنها را ترسانده که از او میرمند. آن همان حقیقت خوفناکی است که شکل داده اند و به سمت دنیا روی برگردانده اند. اینها دنبال این هستند که پیام روشنی از جانب خدا دریافت کنند بَلْ يُرِيدُ كُلُّ امْرِئٍ مِنْهُمْ أَنْ يُؤْتَىٰ صُحُفًا مُنَشَّرَةً اما اینگونه نیست که دلیل فرارشان دریافت نکردن نامه باشد بلکه اینها مساله اصلی شان این است که كَلَّا ۖ بَلْ لَا يَخَافُونَ الْآخِرَةَ خوف از آخرت نداشته اند. از آینده نترسیدند. آینده ای که باطن امروز آنها است. این ترس از آخرت در شکل زندگی انسان موحد مهم است. او متوجه عمق عالم است و در تلاش برای سامان دادن به آنجا است و نگران به هم ریختن و نظم نیافتن و حیات پیدا نکردن آنجا است . نگران حالی است که به مرور رونمایی خواهد شد و آن را خواهد دید. 🔺اگر دقت کنیم سیمای رفتاری که از چنین روح موحد و نگران باطنی سر میزند، در همه این آیات دو نکته است یکی توجه به خدا و دیگری دستگیری از بندگان. همین نکته را ما در سوره رعد هم مشاهده میکنیم. آنجا که میفرماید: وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ کسانی که آنچه امر شده اند انجام میدهند و هم نسبت به خدای متعال در خشیتند و هم نسبت به آخرت. بعد درباره سبک اقدام آنها در دنیا میفرمایدوَالَّذِينَ صَبَرُوا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ اینها اهل صبرند. یعنی تلخی عبور از دنیا و دل کندن از آن را تحمل میکنند تا رشد کنند ولی اهل اقامه صلوتند و اهل انفاقند چه پنهانی و چه اشکار اینگونه از با خوبی بدی را دور میکنند. اساسا آخرت برای اینها آباد است. در مقابل کافر حقیقتا دل به همین دنیا بسته است و او هویتش دلبستگی به این دنیا است و هویت جبهه و تمدنش نیز همین است إِنَّ هَٰؤُلَاءِ يُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ وَيَذَرُونَ وَرَاءَهُمْ يَوْمًا ثَقِيلًا اینها عاشق امر نزدیکند و پشت سرشان میگذارند آن روز سخت و سنگین را . یعنی رویشان به سمت دنیا و پشت به آخرت است. 🔺با این حساب انسانی که از آخرت میترسد آن را میسازد و آباد میکند. در همین دنیا. صورت چنین رفتاری میشود دستگیری از مردم و دیگران و رو به سوی خدا کردن. اهل ذکر بودن و دیگران را کمک کردن. این یک نوع تعامل دیگری با دنیا خواهد بود. در مقابل بی توجهی به آخرت است که یک روح سخت و عبوس و تلخ و ترش از رفتار انسان دنیایی و تمدن دنیایی را باعث میشود و صورت رفتاری اش هم بی توجهی به تذکرهای دنیا به سوی باطن و بازی غفلت و سرگرمی خواهد بود. انسان ها از هم فاصله میگیرند به هم مدد نمیدهند و یک صورت ظالمانه و غافلانه ای را باعث میشود. این دو رویکرد است به آخرت. خوف از آخرت چنین نقشی را در تربیت انسان و رشد او از یک سوی و طراحی اجتماعی از سوی دیگر خواهد داشت. پایان بخش سوم و نهایی @ali_mahdiyan
1_10110508656.pdf
10.56M
متن کتاب «مسطورا» محصول تلاش دوستان «خانه طلاب جوان قم» @ali_mahdiyan
آداب قدر انقلاب به مناسبت دوازده فروردین و شبهای قدر 🔹انزلناه فی لیله القدر در شب قدر آن بالاترین مقام هستی که ضمیر «ه» به آن اشاره میکند نازل شد؛ مقام احدیت . به تعبیر حضرت امام ره در وصیتنامه اش «کتابِکَ الذی تجلّی فیه‏‎ ‎‏الأَحدیّةُ» قرآن از افق این هو نازل شده. از افق احدیت. آنجا که زیباترین و کاملترین چهره هستی خود را نشان میدهد. این نزول واقع شد و آن احسن تقویم را به این اسفل السافلین متصل کرد. انزلناه یعنی یک بار نازل شد اما «تنزل» یعنی دائما چنین میشود. دائما شبهای قدر همه هستی متوجه زمین میشود. 🔹متوجه کجا؟ متوجه امام عصر عج که خلیفه خدا است فی الارض. همه قوای عالم به خدمت او میآید، همه چیز در اختیار او است که به اهدافش برسد. هدف او چیست؟ اینکه انسانها همه شان با اراده و اختیارشان برخیزند و‌ هجرت کنند به سوی همان «هو» همان احدیت. همه عالم بشود مظهر انا الیه راجعون. آری همه به سمت «ه» رهسپار شوند. همه از خداییم به سوی خدا برویم. به سوی جان قرآن ، عمق قرآن، اصل قرآن. لایمسه الا المطهرون، یعنی گام به گام پاک شوی و طهارت پیدا کنی تا به او برسی. 🔹حالا اگر یک ملت قدم در مسیر طهارت بگذارد، قدم در هجرت و سلوک به سوی «ه» بردارد چه میشود؟ آن ملت فلسفه قدر را محقق کرده. مقصد امام عصر عج را. دوازده فروردین، ایران تصمیم گرفت خودش گام بردارد به سوی آن زیبای بی نهایت. لذا امام فرمود امروز روز «امامت امت» است. خود امت مظهر امامش شد. جلوه مقاصد امامش شد. و «نجعلهم ائمه» را تفسیر کرد. دوازده فروردین یک روز بود اما بالاتر از یک عمر شد. «خیر من الف شهر » شد. آداب شب قدر چیست؟ 🔹پیامبر اکرم ص این گفتگو را بین موسی کلیم الله ع و خدای متعال نقل کرده است. قَالَ مُوسَى إِلَهِي أُرِيدُ قُرْبَكَ قَالَ قُرْبِي لِمَنِ اِسْتَيْقَظَ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ  خدایا میخواهم به تو نزدیک شوم، و خدا فرمود راهش یقظه است در شب قدر. یقظه چیست؟ بیداری. وقتی یک امت بیدار میشود انقلاب رخ میدهد. بیدار که میماند انقلاب حفظ میشود. امام خمینی یاد مردم داد اساس انقلاب یقظه است و بیداری. 🌱موسی ع ادامه داد: قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رَحْمَتَكَ قَالَ رَحْمَتِي لِمَنْ رَحِمَ اَلْمَسَاكِينَ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ . خدای رحمت تو را میخواهم. فرمود رحم کن به مساکین. آنانکه جنگشان جنگ فقر و غنا است. آنانکه در صف پابرهنگان ایستاده اند و مقابل مستکبران و ظالمان، آنها ذیل رحمت الهی اند. 🌱موسی ع دوباره درخواست کرد که قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ اَلْجَوَازَ عَلَى اَلصِّرَاطِ قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فِي اَللَّيْلَةِ اَلْقَدْرِ خدایا مرا در مسیر پیشرفت قرار بده. آری صراط را مسیر پیشرفت معنا کردم. امام ره میگفت این صراط است که مسیر جمع وحدت و کثرت است. جمع امام و امت، دنیا و آخرت. چگونه؟ فرمود صحنه را پر کنید از صدقه. صدقه اخلاص میخواهد و الا باطل میشود لاتبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذی. صدقه یعنی خون با اخلاص هزاران شهید که ریخته شد برای مقاصد الهی شان. صدقه یعنی حاج قاسم که به تعبیر رهبر حکیممان عصاره هویت ایران بود. و مکتبش را به دو کلید واژه «صدق و اخلاص» معرفی کرد.صدقه را صدقه میگویند چون بنده به وسیله آن صدق عبودیت خود را اثبات میکند. 🌱موسی ع پرسید  قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ مِنْ أَشْجَارِ اَلْجَنَّةِ وَ ثِمَارِهَا قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَةً فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ خدایا دامنم را پر از نتایج و ثمرات و دستآوردهای حقیقی کن. و خدا فرمود تسبیح بگو. یعنی نفی کن غیر از مرا. یعنی دست رد بزن به سینه هر حقیقت غیر الهی. این گونه چهل و چند سال از دوازده فروردین گذشت و ایران دست رد زد به سینه مستکبرین عالم هر چقدر تهدیدش کردند تحریمش کردند و آزارش دادند مظلوم و مقتدر ایستاد. 🌱موسی گفت  قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ اَلنَّجَاةَ مِنَ اَلنَّارِ قَالَ ذَلِكَ لِمَنِ اِسْتَغْفَرَ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ  خدایا مرا از این دنیای سیاه پر ضلالت و پر جنایت و خباثت خلاصم کن. خدا گفت جبران کن. کاری که داریم میکنیم. دردهای اقتصادی و فرهنگی ریشه دار این کشور را ذره ذره جبران میکنیم با «مردمی سازی اقتصاد و فرهنگ» همانگونه که دوازده فروردین کل حکومت را مردمی سازی کردیم یعنی بر اراده و عزم امت سوار کردیم که این مقصد امام عصر عج است. 🌱موسی ع درخواست کرد که قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رِضَاكَ قَالَ رِضَايَ لِمَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ  خدایا از من کی راضی میشوی و او گفت وقتی اینگونه متوجه من باشی ذکر من بگویی و یاد من باشی. خدا رحمت کند حضرت روح الله را که میگفت ما پرچم لااله الا الله را بر قلل رفیع کرامت انسانی به اهتزاز در خواهیم آورد. ❤️شب قدر است و طی شد نامه هجر سلام فیه حتی مطلع الفجر بحارالانوار ج ۹۵ ص ۱۴۵ همشهری @ali_mahdiyan
دوازده فروردین شب قدر تاریخ انقلاب همشهری @ali_mahdiyan
هدایت شده از همشهری
🔸سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ 🔹صفحه یک روزنامه همشهری 🔺مهم‌ترین اخبار روزهای نوروز را در صفحه یک روزنامه همشهری بخوانید 🔻نسخه با کیفیت صفحه یک همشهری نوروزی را در لینک زیر بخوانید https://media.hamshahrionline.ir/d/2024/04/01/0/4992297.pdf?ts=1711958055000
بر پا
🔸سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ 🔹صفحه یک روزنامه همشهری 🔺مهم‌ترین اخبار روزهای نوروز را در صفحه یک روزنامه هم
« مظلوم مقتدر » تطبیق تاریخی مظلوم مقتدر بر "حکومت امیرالمومنین" و "دوران جمهوری اسلامی" و "این روزهای غزه"
مظلوم مقتدر امیرالمومنین ع، ایران، غزه 🔺السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللّٰهِ، أَنْتَ أَوَّلُ مَظْلُومٍ، وَأَوَّلُ مَنْ غُصِبَ حَقُّهُ (زیارت پنجم امیر المومنین از امام هادی) 🌱او مظلوم بود. حقش را غصب کردند، حق او حکومت بود. حق او قدرت یافتن بود. اما او مقتدر بود، مردانه در میانه میدان ایستاد و صبر کرد تا مردم بی تفاوت و بی خیال، بیدار شوند. 🌱جمهوری اسلامی نیز مظلوم است. حقش را غصب کردند. حق او آزادی بود، حاکمیت بر سرنوشت خود بود، تحریم کردند، تهدید کردند، فشار آوردند که او حاکم بر سرنوشت خود نباشد. اما او از این حق ذاتی و الهی اش کوتاه نیامد، ایستاد و صبر کرد تا دنیا بیدار شود و دست از ظلم بردار. 🌱غزه نیز مظلوم است. حق حاکمیتش و حق مالکیتش و حق حیاتش را گرفتند. همه دنیا دست به دست هم. اما او از این حقوق الهی اش کوتاه نیامد. مرداند ایستاد و مقاومت کرد تا دنیا بیدار شود و بفهمد و بپذیرد این ظلم آشکار را. 🔺تَقُولُونَ الْبَيْعَةَ الْبَيْعَةَ...اللَّهُمَّ إِنَّهُمَا قَطَعَانِي وَ ظَلَمَانِي وَ نَكَثَا بَيْعَتِي وَ أَلَبَّا النَّاسَ عَلَيَّ (خطبه ۱۳۷ نهج البلاغه مقابل طلحه و زبیر) پیش از این پى در پى مى ‏گفتيد آمده ‏ايم بيعت كنيم...بار خدايا طلحه و زبير با من قطع رحم كرده ستم نموده پيمان خود را شكستند، و مردم را بر من شوراندند. 🌱طلحه و زبیر جزء نخبگان سیاسی و از چهره های شناخته شده اجتماعی دوران خلفای راشدین و امام علی(ع) بودند. آنها با محروم شدن از جانب امام علی(ع) مسبب به راه افتادن جنگ جمل شدند. کسانی که بیعت کرده بودند، امام را پیش انداخته بودند. پشت او را خالی کردند و مردم را گمراه کردند و به او ظلم نمودند. 🌱جمهوری اسلامی نیز در این بیش از پنجاه سال دوستانی داشت که پشتش را خالی کردند به او ظلم کردند.نخبگانی که چون به آنچه میخواستند نرسیدند جمهوری اسلامی را متهم کردند. داستان فتنه منتظری و قصه فتنه۷۸ و سپس فتنه ۸۸ ‌و ماجراهای مختلف ریز و درشت از کسانی که در بزنگاه ها ظلم کردند و کنار کشیدند. 🌱غزه نیز مظلوم بود. نخبگانی که همراه مردم فلسطین بودند و همچون یاسر عرفات و محمود عباس در داخل سر تسلیم فرود آوردند و مردم را مایوس کردند. در خارج نیز کشورهایی چون آذربایجان و ترکیه و عربستان و امارات و مصر و دیگران عملا به دشمنان مردم کمک کردند. 🔺كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ (خطبه ۴۰ نهج البلاغه مقابل خوارج) درباره خوارج گفت اینها کلمات حق میگویند اما اراده شان باطل است. 🌱سخنان درست و آرمانجویانه را تبدیل میکنند به مددی به جبهه دشمن. همینها که به اسم وحدت حول قرآن، راه را برای خلاصی معاویه و لشکرش باز کردند و اراده او‌ را پیش بردند. همینها که به اسم حاکمیت خدا، جلوی حاکمیت امام ایستادند. 🌱جمهوری اسلامی نیز با جریانهای به ظاهر آرمانجو و انقلابی و دینی مواجه بود که کمک میدادند به دشمن. چه آنروز که انجمن حجتیه به نام ولایت امام عصر عج، مانع ولایت فقیه میشد تا راه برای ولایت طاغوت باز شود چه آن زمان که به نام عدالت، جمهوری اسلامی را متهم به ظلم کردند که مستکبرین و ظالمین حقیقی عالم میدان پیدا کنند و حاکم شوند. 🌱غزه نیز ضربه خورد از آنانکه به اسم اسلام و دین کمک کردند به اسراییل و آمریکا. داعش به نام دین و خلافت عملا مدد داد به طرح راهبردی اسراییل و آمریکا در منطقه و زدن بازوان کمک رساننده به فلسطین. همین جریان پشتیبان عربستان و امارات بود در ضربه زدن به یمن. سالهاست تکفیری های منطقه کمک اسراییلند و روبروی فلسطین. شعارهایشان دینی است و حقیقتا مارهای خوش خط و خالند. 🔺جُفَاةٌ طَغَامٌ، وَ عَبِیدٌ أَقْزَامٌ، جُمِعُوا مِنْ کُلِّ أَوْب، وَ تُلُقِّطُوا مِنْ کُلِّ شَوْب، مِمَّنْ یَنْبَغِی أَنْ یُفَقَّهَ وَ یُؤَدَّبَ (خطبه ۲۳۸ نهج البلاغه، درباره لشکر معاویه) درباره لشکر معاویه میگوید آنها افرادى سنگدل، اوباش و بردگانى فرومایه اند که از هر سو گردآورى شده و از گروههاى مختلف و ناهمگون برگرفته شده اند ، آنها از کسانى هستند که سزاوار است آنان را دین و ادب بیاموزند. 🌱لشکری از اراذل و اوباش و هرزه ها و خلاصه همه خبیثها جمع شدند در مقابل امیرالمومنین. مسلمانان بی ریشه و تربیت نایافته. 🌱نگاه کنید به دشمنان جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۱ مثلا که چگونه هرزه ها و بی ریشه ها و اراذل و اوباش دست در دست سلطنت طلبها و داعشی ها و تجزیه طلبها و همه و همه مقابل جمهوری اسلامی قد علم کردند که زمینش بزنند. 🌱دشمنان غزه چه کسانی هستند. شهرک نشینانی که اراذل و اوباش جنایتکاری هستند که از سراسر دنیا جمع شدند و گروههای ترور تشکیل میدهند و مثل اب خوردن فلسطینی ها را میکشند و ترور میکنند. کسانی که قتل و جنایت و کودک کشی برایشان عادت است. همشهری @ali_mahdiyan
حمله به کنسولگری ایران و شهادت هفت نفر از مهمترین سرداران ایران اتفاق کوچکی نیست. هر جای دیگری در دنیا چنین اتفاقی میافتاد، ضربه به عزت یک کشور به حساب میآمد. من فقط چند پرسش دارم: سوال اول اینکه این همه فرمانده بلند پایه ایرانی در خاک سوریه چه میکردند؟ مشغول چه کاری بودند؟ کار آنها چه ربطی به اسراییل داشته؟ ایران مشغول جنگ با اسراییل و ضربه زدن به او هست یا نیست؟ اگر نیست پس این اخبار چیست اگر هست مشغول چه کاری است خبر داریم؟ سوال دوم اینکه چند روز پیش اسماعیل هنیه به تهران آمد، زیاد النخاله نیز بین تجمع صدهزار نفری تهرانی ها رفت. این آقایان که امروز باید مشغول جنگ با اسراییل باشند در تهران چه میکردند؟ آمدند عکس یادگاری بگیرند یا تصمیماتی درباره جنگ بگیرند، این تصمیمات به ایران چه ربطی داشت؟ چرا هر دو نفر ایران را در خط مقدم و جلودار مقاومت توصیف کردند؟ سوال سوم اسامه حمدان از رهبران بلندپایه حماس رسما اعلام کرد، ایران کمک راهبردی به ما میکند و چند و چون کمک های ایران را فعلا نمیتوانیم توضیح دهیم. سوال این است که ایران چه کمکی میکند؟ کمک راهبردی یعنی چی؟ فرقش با ضربه نظامی چیست؟ میدانیم؟ سوال چهارم اینکه چند روز پیش رویترز رسما اعلام کرد در دیداری که بین قاآنی و سیدحسن نصرالله انجام شد، سیدحسن از او خواسته وارد جنگ مستقیم نظامی نشود، سیدحسن گفته این جنگ ما است. او در سخنرانی های مختلف خود ایران را محور اصلی مقاومت میداند، چرا از سردار قاآنی خواسته ایران وارد نبرد مستقیم نظامی نشود؟ چه دلیلی دارد؟ چرا مقاومت از عدم حضور مستقیم ایران سود میبرد؟ سوال پنجم مدتی است اخبار مربوط به اختلاف جدی آمریکا و اسراییل درباره جنگ را میشنویم آمریکا برای اولین بار قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین درباره آتش بس را وتو نکرد، حماس از این قطعنامه استقبال کرد، اسراییل مخالفت علنی کرد. اختلافات داخلی اسراییل به وضعیت غیر قابل کنترل رسیده، حلقه محاصره اسراییل تنگتر شده، رهبر ایران به زیاد النخاله اطمینان داد که شما نابودی اسراییل را خواهید دید. این در حالی است که مسوولین اسراییل دائما ایران را مسوول مستقیم همه بلایایی میدانند که بر سرشان میآید خوب سوال این است که واقعا این اتفاقات کلان که نشان دهنده سرعت گرفتن نابودی اسراییل است، به ایران چه ارتباطی دارد؟ خلاصه آنکه شواهد نشان میدهد به اذعان دوست و دشمن، صحنه به لحاظ راهبردی در چنگ ایران است. ایران حضور مستقیم در جنگ تا کنون نداشته اما همواره متهم اصلی بوده، آیا میتوان گفت ضربات ایران راهبردی و در جهت محو اسراییل بوده؟ و ضربات اسراییل به ایران نظامی و در ابعاد عملیاتی بوده است؟ یک نکته هم به برخی «تحلیلگران مجازی»، اینکه ایران انتقام میگیرد یا نمیگیرد ، ضربه باید بزند یا نزند، کی بزند، کجا را بزند، چه کند یا نکند ، نیاز به توصیف صحنه مبارزه دارد؟ چطور در حالیکه بخش گسترده ای از جنگ را اساسا نمیدانید درباره جزییات انتقام نظامی اظهار نظر میکنید و از آن زشت تر آنکه با مطالبات و اظهارنظرها بر مبنای مجهولات مختلف چطور بی اعتمادی به فرماندهان ایران را در صحنه رسانه ترویج میکنید، چرا اصرار دارید نقشه دشمن را تکمیل کنید؟ @ali_mahdiyan
📰تیتر امروز روزنامه همشهری پشیمانتان میکنیم אנחנו נגרום להם להתחרט על זה . @ali_mahdiyan
*هجوم على القنصلية الإيرانية واستشهاد سبعة من أهم قادة إيران ليس حدثًا صغيرًا.** في أي مكان آخر في العالم، سيعتبر مثل هذا الحدث ضربة لكرامة بلد. لديّ فقط بعض الأسئلة: السؤال الأول: ماذا كان يفعل كل هؤلاء القادة الإيرانيين رفيعي المستوى في سوريا؟ ماذا كانوا يعملون؟ ما علاقة عملهم بإسرائيل؟ هل إيران تخوض حربًا مع إسرائيل وتضربها أم لا؟ إذا لم يكن الأمر كذلك، فما هي هذه الأخبار؟ إذا كانت كذلك، فما هي الأعمال التي نقوم بها؟ السؤال الثاني: قبل أيام قليلة، جاء إسماعيل هنية إلى طهران، وذهب زياد النخالة أيضًا إلى تجمع مئات الآلاف من طهران. ماذا كان يفعل هؤلاء السادة الذين يجب أن يكونوا مشغولين اليوم بالحرب مع إسرائيل في طهران؟ هل أتوا لالتقاط صورة تذكارية أم لاتخاذ قرارات بشأن الحرب؟ ما علاقة هذه القرارات بإيران؟ لماذا وصف كلاهما إيران بأنها في المقدمة وقائدة المقاومة؟ السؤال الثالث: أعلن أسامة حمدان، أحد كبار قادة حماس، رسميًا أن إيران تقدم لنا مساعدة استراتيجية، ولا يمكننا حاليًا شرح تفاصيل المساعدات الإيرانية. السؤال هو ما الذي تقدمه إيران؟ ماذا تعني المساعدة الاستراتيجية؟ ما هو الفرق بينها وبين الضربة العسكرية؟ هل نعرف؟ السؤال الرابع: قبل أيام قليلة، أعلنت رويترز رسميًا أنه في اجتماع بين قاآني والسيد حسن نصر الله، طلب السيد حسن من قاآني عدم الدخول في حرب عسكرية مباشرة، وقال السيد حسن: هذه حربنا. في خطاباته المختلفة، يعتبر إيران المحور الرئيسي للمقاومة، فلماذا طلب من القائد قاآني عدم دخول إيران في معركة عسكرية مباشرة؟ ما هو السبب؟ لماذا تستفيد المقاومة من عدم وجود إيران المباشر؟ السؤال الخامس: منذ فترة، سمعنا أخبارًا عن خلافات خطيرة بين الولايات المتحدة وإسرائيل حول الحرب. لأول مرة، لم تعترض الولايات المتحدة على قرار وقف إطلاق النار الذي اقترحته روسيا والصين، ورحبت حماس بهذا القرار، بينما عارضته إسرائيل علنًا. وصلت الخلافات الداخلية في إسرائيل إلى حالة لا يمكن السيطرة عليها، وأصبحت حلقة الحصار حول إسرائيل أضيق، ووعد زعيم إيران زياد النخالة بأنكم سترون تدمير إسرائيل. هذا بينما يعتبر مسؤولو إسرائيل إيران باستمرار مسؤولة مباشرة عن كل الكوارث التي تحل بهم. حسنًا، السؤال هو ما علاقة هذه الأحداث الكبرى التي تشير إلى تسارع تدمير إسرائيل بإيران؟ باختصار، تشير الأدلة إلى أنه من وجهة نظر الصديق والعدو، فإن الساحة استراتيجيًا في قبضة إيران. لم يكن لإيران وجود مباشر في الحرب حتى الآن، لكنها كانت دائمًا المتهم الرئيسي. هل يمكن القول أن ضربات إيران كانت استراتيجية وتهدف إلى محو إسرائيل؟ وضربات إسرائيل على إيران كانت عسكرية وعملياتية؟ https://zil.ink/alimahdiyan @ali_mahdiyan
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
▪️حمله به کنسولگری ایران و شهادت هفت نفر از مهمترین سرداران ایران اتفاق کوچکی نیست. هر جای دیگری در دنیا چنین اتفاقی میافتاد، ضربه به عزت یک کشور به حساب میآمد. ❌واما چند پرسش؟.... #سلسله_استوری #حمله_به_سفارت_ایران_در_سوریه ✍️علی مهدیان 🔻#صراط را دنبال کنید. @serat_ir1
دگرگونی محاسبات و تصمیمات 🔺اگر به هفت هشت سال پیش برگردیم، وضعیت بغرنج یمن را به یادآوریم متوجه میشویم امروز حکمرانی بلامنازع در دریای سرخ بدون کمترین مزاحمت عربستان و امارات، چه معنایی دارد. این همان کشوری است که درباره گرسنگی و قحطی و جنایت سعودی ها درش همه دنیا نگران بودند. امروز بدبین ترین تحلیلگران هم از حضور عجیب و غریب مردم در یمن و پشتیبانیشان از غزه متعجبند. 🔺باز به حافظه سیاسی خود مراجعه کنیم و وضعیت سبک جنگیدن حزب الله در جنگ سی و سه روزه را به یاد آوریم، او مجبور بود با گروههای سیاسی مختلف در داخل درگیر باشد، مردم را همراه کند، فشار و ضربات صهیونیستها را هم تحمل کند، پیروزی او در آن زمان در چنین شرایطی محقق شد، اما امروز به سادگی فتیله جنگ را هر چقدر اراده کند، بالا میکشد و بدنه مردمی و حاکمیتی لبنان هم عموما پشت سر او و همراه با منطق او هستند. 🔺سوریه هم قصه جالبی دارد. همه غرب تصمیم گرفت سوریه را مال خود کند، حالا بمبارانهای گاه و بیگاه اسراییل در خاک سوریه نشان میدهد این خاک دیگر کاملا در مشت مقاومت است. یک کشور در همسایگی اسراییل محل اصلی استقرار فرماندهان نظامی ایران در جنگ با اسراییل شده. 🔺حلقه محاصره اسراییل تنگ بود اما الان تبدیل به یک حلقه آتش شده و کل سرزمینهای اشغالی را برای حاکمانش تبدیل به باتلاق کرده. یادتان بیاید قبل از پانزده مهر(هفت اکتبر) اسراییل رهبران جهاد اسلامی را ترور میکرد و برای حماس خط و نشان میکشید. امروز ده درصد از توان حماس و جهاد را هم نتوانسته ضربه بزند. از این اعجاب آورتر قدرت مردم غزه است. زدن مردم باید آنها را پشیمان کند از پشتیبانی، پس چرا آمارها محبوبیت بیشتر حماس و سنوار و الضیف و دیگران را نشان میدهد؟ 🔺سخنان رهبری با مسوولین نظام بسیار پر نکته بود اما عجیبترین و مهمترین نکته ای که او خبر داد این بود که «محاسبات منطقه‌ای، بعد از این حادثه‌ی طوفان‌الاقصیٰ تغییر کرده است و تغییر خواهد کرد؛ آن محاسبات [قبلی] دیگر وجود ندارد. هم تصمیمات جبهه‌ی مقاومت، هم تصمیمات جبهه‌ی مقابل ناگزیر تغییر پیدا خواهد کرد؛ کمااینکه تغییر هم پیدا کرده و وضع مقاومت در منطقه وضع دیگری شد و بیشتر از این دگرگون خواهد شد و دشمنان اسلام و دشمنان مقاومت و دشمنان جمهوری اسلامی مجبورند و ناگزیرند که به این تغییرات تن بدهند و بدانند که نمیتوانند در این منطقه بر جامعه‌ی مسلمان حکمروایی و فرمانروایی کنند.» 🔺تحول و دگرگونی در محاسبات و تصمیمات آنهم در سطح حکمرانی و فرمانروایی در منطقه رخ داده و اوضاع در مشت جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی است. او قبلا هم گفته بود جغرافیای قدرت تغییر کرده و طوفان الاقصی نقطه ای «تاریخ ساز» شده. این یعنی بحث ما فوق بحث های راهبردی است، یک چرخش سریع و اساسی در تاریخ تمدن بشر رخ داده. حکومت طاغوت در سطح بین الملل اسلامی در حال نابودی است آنهم به سرعت. @ali_mahdiyan
اصلا فکر کن این جنگ تمام شد آتش بس شد تو خیال میکنی بعد از این با این همه جنایت مسلمانان دست از سر اسرائیل برمیدارند؟ نوجوان غزه ای به کمتر از محو این غده سرطانی راضی میشود؟ ماجرا رو به تمام است @ali_mahdiyan
سید مقاومت چه گفت؟ قصه «صدق، امید، حماسه» 🔺سخنان سید مقاومت دلالتهای بسیاری داشت. اول آنکه نشان داد اگر به ما میگویند «فرمانده های ایرانی ترسیده اند و کنار کشیده اند و منفعلند»، به آنها هم میگویند «ایران و آمریکا با هم ساخت و پاخت کرده اند و شما را جلو فرستاده اند». 🔺 مهم خط «تحقیر» است. که جهت اصلی دشمن است. ذهن ها را با فضای دروغ تخدیر میکنند تا «روح حماسه و امید» را از آنها بگیرند. راهبرد الهی رهبری را ندیدن و تن به مسیر دنیایی و ضعیف دادن، نتیجه اش تحقیر است. 🔺 راه ضعیف و مسیر غلط کوتاه بینانه دنیایی به جای آن راه اصلی و درست چه میکند؟ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَى بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ ، این انتخابها شما را در چه وضعی قرار خواهد داد؟ ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ، تحقیر تحقیر تحقیر. 🔺سخنان سید مقاومت اما واقعیت صحنه را نشان داد، اول آنکه روح مقاومت در ایران در «راهپیمایی روز قدس ایران» خود را خوب نشان داد، دوم آنکه امروز هر چه از ضعف اسراییل و اضمحلالش میبینید نتیجه ابتکار و استقامت ایران است. سوم اینکه زدن کنسولگری ایران خطای راهبردی اسراییل بود، او قوه عاقله خود را از دست داده و این خودش یک دستآورد مهم مقاومت است، لذا اسراییل با سرعت دارد خودش خودش را نابود میکند. 🔺سید گاهی فریاد میزد، گاهی میخندید و گاهی با آرامش توضیح میداد تا دشمن از پاسخ بازدارنده ی ایران که زمانش و چگونگی اش روشن نیست خوب بترسد، بترسد و البته آماده باشد که شرایط برایش در وضعیت بسیار بدتری قرار گرفته. او هم خواهد ترسید هم عزتش را خواهد باخت و هم وجودش را. سید درست گفت که این سخن اسراییلی ها راست است که این بار جنگ بر سر موجودیت است. کاش نقش ایران را در نظم کنونی جهان در سخنان سید مقاومت تفصیل جملات چند شب پیش رهبری بود که جمهوری اسلامی را مهمترین دارایی امروز جهان اسلام میدانست. 🔺جنایتهای اسراییل برای عده ای نتیجه اش تحقیر مقاومت و احساس انسداد و شکست است، اینها حتما تیرهای دشمن به مغز و قلبشان خورده است. اما برای عده ای دیگر همه این جنایتها در کنار آن سقوط گام به گام دشمن پیام امید و بنابراین حماسه دارد. @ali_mahdiyan
💡چرا تمرکز بر موضوع انتقام، ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است؟ 🖊مهدی افراز 🔸احتمالا ساعت های پیشرو، بستر اولین رخداد نظامی رسمی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی و البته یکی از هزارمین مورد غیررسمی آن خواهد بود. این اتفاق در عین این که از حساسیت برخودار است اما پرداختن به آن و به طورکلی تمرکز بر مقولاتی چون حضور مستقیم ایران، انتقام، تقاص، سیلی و ... ایستادن در نقطه غیراساسی‌ و اشتباه تحولات منطقه است. 🔹امروز جمهوری اسلامی امیر حوادث غزه است و رقیبانش همگی اسیر. این برتری در وهله نخست به حمایت تسلیحاتی، مالی، سیاسی و رسانه ای ایران از مقاومت مرتبط نیست. طوفان الاقصی و حوادث پیرامون آن مظهر غلبه منطق جمهوری اسلامی در مناسبات قدرت و اثبات حقانیت آن در الهیات سیاسی معاصر بوده است. 🔸حجم مصیبت در غزه معلول شکاف میان منطق انسان و جهان انقلاب اسلامی با انسان و جهان مدرن است و هیچ چیز این فاصله را جز همین حجم خشونت پر نمی‌کند. هیچ حد واسط مشترکی برای ما دیگر وجود نخواهد داشت، اگر بود هیچگاه عالم غربی زیر بار هزینه های این جنایات نمی رفت. امروز عالم مدرن هیچ ابزار دیگری جز کشتار جمعی برای تعامل با عالم انقلاب اسلامی ندارد. 🔹زلزله امروز غزه و طوفان الاقصی معلول برخورد دو سازه تمدنی و تاریخی است. بر شالوده این دو سازه هیچ پدیده واحدی استوار نخواهد ماند. خون های مقدسی که بر زمین آسمانی غزه ریخته می شود، خون بهای از جاکندگی و وارستگی انسان انقلاب اسلامی از رویای آمریکایی است. 🔸این خون ها امروز بیداری آفریده و به برکت آن، گفتار ۴۵ ساله جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین، اسرائیل و غرب تبدیل به نجوای درونی میلیون ها انسان و پیش نویس قطعنامه های بین المللی شده است. حماسه غزه به همه فهماند، منطقی که ۴۵ سال جمهوری اسلامی برمبنای آن همه سیاست های منطقه ای خود را بنا کرده و برای پایداری بر آن زخم ها خورده، حرف ها شنیده، فشارها کشیده و بهترین انسان های خود را تقدیم نموده، سنت تغییر ناپذیر هستی است که هیچ مفری از آن وجود ندارد. به رسمیت نشناختن رژیم و سفارش به مقاومت خونین اگر روزی یک داعی داشت امروز یک جهان حامی آن است. 🔹غلبه منطق جدید نوید دهنده شکل گیری نظم جدید خواهد بود. تغییر موازنه مابین عقلانیت ها و الهیات هاست که تغییرات سیاسی، نظامی، اقتصادی و جغرافیایی را پی ریزی می کند.کوچک‌ترین حوادث معرکه حتی به اندازه یک آه که از زبان یک مادر غزاوی خارج می‌شود تقویت کننده منطق جمهوری اسلامی و تضعیف کننده طرح های معارض اوست. 🔸وقتی یک منطق در حال غلبه پیدا کردن است دیگر نمی شود تحولات را بر اساس کلیشه‌های سابق تحلیل نمود و ارزش گذاری کرد. مفاهیمی همچون انتقام، تقاص یا بازدارندگی پیش از ۷ اکتبر، کلیشه‌های مناسبی برای تعیین وضعیت ایران در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی و طرح های آمریکایی بود اما امروز کل صحنه با همه جزئیات و اضلاعش‌ دگرگون شده است. انتقام اختصاص به معرکه ای دارد که در آن تعادلی مابین قدرت‌ها وجود داشته باشد، طوفان الاقصی هیچ توازنی مابین ما و استکبار باقی نگذاشته است. کل صحنه نموداری از مجازات و تنبیه تاریخی ارزش های آمریکایی توسط منطق انقلاب اسلامی است. 🔹وقتی در تحلیل مناسبات، همچنان تمرکز بر ادبیات انتقام است معنایش آن است که هنوز درک درستی از تحولات صورت نگرفته است. در نظم جدید اساسا واژگانی همچون انتقام و بازدارندگی دیگر برای ما بی‌معناست. طوفان الاقصی و من تبع آن این مفاهیم را از معنای سابق تخلیه کرده است. تا زمانی که طرح واره نوینی از حوادث غزه شکل نگرفته باشد ما همچنان گرفتار کلیشه های سابق خواهیم ماند. روایت فتح آوینی طرح واره ای برای سامان دادن به خرده گزارشات میدانی از دفاع مقدس بود و ما امروز بیش از هر چیز از فقدان آوینی غزه در رنج راهبردی هستیم. 🔸ممکن است جمهوری اسلامی در پاسخ به ترور دمشق یا بقیه حوادث مشابه، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان و یا تصمیم بسیار محدودتری بگیرد که اساساً ممکن است این تصمیمات در نقطه خود بهترین تصمیم هم نباشد اما زوم کردن لنزها در این موضوع ناشی از ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است. @ali_mahdiyan
چرا پناهیان نابود نمیشود؟ 🔺تک تک پایگاه ها و مراجع فکری و اندیشه ای کمک کننده به طرح رهبری باید داغان شوند. همه هم با سوتی هایی که خودشان میدهند. خطا که همه دارند، کافی است روی آنها متمرکز شوند تا بالاخره گیرشان بیندازند. 🔺این وسط کسانی که درباره آن خطاها و سوتی ها وارد بحث میشوند سرکارند، اصلا طرف مقابل روی چنین ذهنهایی سرمایه گذاری میکند. کسانی که منتظرند ببینند بهانه جدید دشمن چیست تا درباره اش بحث کنند و با بحث کردنشان مساله را داغ کنند و خلاصه هم خودشان هم دیگران را سرکار بگذارند. 🔺صدیقی را دیدید، زدند زدند زدند که چه بشود؟ که آخر سر وقتی عذرخواهی هم کرد، وحیداشتری توییت بزند که این تازه یک مورد بود از این موارد بسیار در بین روحانیون پیدا میشود. وحید اشتری کیست؟ رابطه اش با یاشار سلطانی و صبا اذرپیک و که و که چیست، مهم نیست. مهم این است که محکوم هم شود به دلیل دروغگویی، یک عده حزب اللهی پشتش درمیایند و قوه قضاییه را محکوم میکنند. (نامه شان را ببینید، امضاها را ببینید تا عمق فاجعه معلوم شود). آخرش هم معلوم نمیشود چرا طرف زندان نمیرود و بالاشهر تهران کافه و پاتوق راه میاندازد. مهم نیست. 🔺مهم ذهن خراب ما است که داریم بحث میکنیم «گوشت‌تلخ» معناش چی است، توهین هست یا نه. و هزار بار بازی خوردیم و باز هم. اما برای پناهیان این اول بار نیست که دام پهن کرده اند. او اما هنوز نابود نشده. چرا؟ 🔺عزت دست خدا است. عزت را خدا میدهد.اما عزت گرفتن از خدا قواعدی دارد. 🌱وسط میدان بودن و برای جبهه حق و رهبر الهی اش شمشیر زدن 🌱خسته نشدن 🌱صبر کردن 🌱فارغ از همه آشوبها فکر کردن و فهمیدن و رشد کردن 🌱نترسیدن و آبرو و عزت را به خدا سپردن 🌱خالص بودن و برای خدا بودن و بسیاری از ویژگیهای دیگر را باید در این جنگ جهاد تبیین تمرین کرد و کمک داد. همه ملاحظه‌کارهای بیفایده که فکر میکنند دو تا لگد به جمهوری اسلامی بزنند آبرودار میشوند همگی هیچند و در حاشیه اند و آخر سر هم نخواهند ماند. این نور جمهوری اسلامی است که میماند. نور اقامه ولایت. آری تفسیر وجه‌الله همین است. حقیقت ولایت. ببینید امروز چطور دشمنان این شجره طیبه نابود میشوند خودش همینطور رشد میکند و برگ و بار میدهد. ببینید صحنه جهانی را. متصل شوندگان به این حقیقت و پشت کنندگان به آن نیز همین سرانجام را دارند. کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام 🔺پناهیان عمری است با روضه سیدالشهدا زندگی میکند. روضه اقتدار و مظلومیت. روضه آنکه خواستند نابودش کنند اما ماند. بعد از هزار سال ببینید پرچمی جز پرچم حسینیه در اهتزاز نیست @ali_mahdiyan
آقای تشکل! ⚡️⚡️«این مقداری که شما(تشکلها) راجع به توقّع از دولت و نظام و شخص حقیر و مانند اینها اینجا بیان کردید، بدانید چند برابرش من از شما توقّع دارم» 🔺وضعیت اخلاقی که درگیرش هستید و خبر هم ندارید که این گناه است و چه بلایی سرتان میآورد. متهم کردن این و آن در فضای مجازی است، شما فرصت دارید تهمت بزنید و او فرصت پاسخ هم ندارد. این عین ظلم و بی عدالتی است. ولو به اسم عدالت چنین کنید. اینقدر راحت اسم نبرید. (ضعف تشکلها در اخلاق) 🔺به لحاظ فکری و اندیشه باید روی خودتان کار کنید. اینطور به مرور دارید تحلیل میروید. خیلی اوقات زیر اسم اسلام کارهای ضد اسلامی انجام میگیرد. متصل شوید به اساتید فکر انقلاب مثل مرحوم مصباح. (ضعف تشکلها در اندیشه) 🔺بدانید کجایید و چه آرمانی را دنبال کنید. شما در دامن «نظام انقلابی» متولد شدید. آن را بشناسید. به آن لگد نزنید. از داشته های آن بهره بگیرید. بدانید چه بودیم و امروز چه هستیم. ارزش آن را بدانید. این محافظه کاری نیست. (شکر نظام انقلابی) 🔺دو آرمان را پیگیری کنید 🌱«اداره‌ی کشور به شیوه‌ی اسلامی» 🌱«ارائه‌ی یک الگو به مردم جهان برای اداره‌ی خوب یک کشور» بدانید در زمانه دولت سازی هستیم. از دوران نظام انقلابی عبور کرده ایم. فقط نق نزنید. ایده بدهید برنامه بدهید، فکر کنید، راه حل بدهید. در این جهت که رسالت تاریخی شما است، باشید. (آرمان مشخص برای کار در داخل و خارج) 🔺بیش از توجه به خارج از دانشگاه به داخل توجه کنید. دانشگاه باید به جز «تربیت عالم» و «تولید علم»، مدیریت این دو را بر عهده بگیرد. این دو نباید در خدمت دستگاه استکبار قرار بگیرند. همینها را پیگیری کنید که دانشگاه چنین بشود و دانشجویان دیگر هم پای کار بیایند. (تحقق حاکمیت انقلابی در بستر دانشگاه) 🔺«این حوادثی که در سطح منطقه و در سطح دنیا شما را به هیجان می‌آورد و به آنها افتخار میکنید، مربوط به کشور شما است، مربوط به جامعه‌ی شما و به انقلاب شما است.» این ها همه محصول تلاش کشور و پیشرفت آن در الگودهی است. متوجه شدید یکی از سر فصلهای مهم نقش ایران در حوادث منطقه و دنیا را؟ همین را پیگیری کنید، همین را دنبال کنید که عقب ماندگیهایش جبران شود. (آرمان جهانی که باید دنبالش کنید این است) 🔺من خیلی حرفها میزنم، میشنوید، ولی دنبال نمیکنید. چرا دنبال نمیکنید؟ مشغول چه کار مهمتری هستید؟ @ali_mahdiyan
شریعت مستضعف 🔺چند روز پیش رهبری در گفتگوی با کارگزاران نظام به صراحت نظرشان را درباره ضرورت رعایت حکم شرعی و قانونی حجاب بیان کردند، روز عید فطر هم درباره حکم شرعی روزه و روزه خواری در منظر عموم سخن گفتند. رعایت احکام شرعی و غیرت دینی روی این احکام مدتها است مورد تاکید ایشان و کم توجهی عده‌ای است. واقعیت آن است که رویکردهای خاصی به شریعت باعث استضعاف شریعت می‌شود. 🌱شریعت خشک: رفتار انسانها دارای روح و معنا است و‌ با توجه به آن روح و معنا واقع میشود. شریعت هم که صورت دین است اینگونه است. ظاهر خالی از معنا و مقصد و روح، بی خاصیت است. امام میگوید این ظاهر مطعون است کنار باید برود. این شریعت جذاب و خواستنی هم نیست. انسان و جامعه آن را پس میزند. مثلا حجاب یک معنای معنوی دارد. حال حجاب مثلا حال خوش عزم و عزت و کرامت و معنویت و روحانیت است. این احساس حجاب مهم است. خانمها بیش از آقایان عطش کرامت دارند و با حجاب آن را در جان خود مینشانند. 🌱شریعت منفعل: عده ای شریعت را تابع سیاست میدانند. به تعبیر رهبری دینشان سیاسی است نه سیاستشان دینی. مصلحت که میگویند مرادشان انفعال مقابل خواست عرفی و عمومی است. عرف و عمومی که فکرشان تحت مدیریت و حکومت دشمن است. صدرا در کتاب الشواهد الربوبیه توضیح میدهد که نبوت (معنا و عمق انسان کامل) روح شریعت است و شریعت روح سیاست است. سیاست دینی بنا است شریعت را محقق کند و مصلحت را برای تحقق شریعت در جامعه به کار میبرد اما عده ای همین مفهوم مصلحت را برای انفعال شریعت و عقب نشینی آن به کار میبرند لذا روز به روز کوتاه میآیند. جریان انفعال مقابل طاغوت (استکبار در چهره تمدن غرب) یک شاخصه اش همین است. دین حداقلی در واقع دینی که گام به گام عقب مینشیند مقابل پیکره تمدن غیر الهی و طاغوتی. 🌱شریعت مرده: اقامه شریعت نیاز به قدرت دارد. همانطور که بیان شد سیاست به شریعت جسد میدهد، امام فرمود حکومت فلسفه عملی همه فقه است. بدون قدرت شریعت محقق نمیشود. لذا مساله حکومت و ولایت اساس و محور اصلی شریعت است. حالا کسی که نظام ولایت و تقابلش با نظام طاغوت را نمیفهمد، شریعت لمس و مرده و ناشدنی را طلب میکند. شریعت انتزاعی. این شریعت اجرایی نیست. زمان و مکان نمیفهمد. اولویت و تقدم و تاخر نمیفهمد. برایش مهم نیست دشمن چرا روی یک حکم شرعی متمرکز میشود برایش مهم نیست طرح ولی و جبهه حق برای تحقق شریعت چیست. لذا فقط نق میزند اگر هم حاکم شود به سرعت ناکارامدیش روشن میشود و کنار میرود. اتفاقی که در عربستان میافتد را ببینید همانطور تغییری که در طالبان رخ داد و همینطور انزوای برخی اندیشه های حوزوی موجود در شیعه، اینها همه اش محصول شریعت لمس شده است. شهید مطهری میگفت غرب اسلام را لمس شده میپسندد. یعنی خالی از اقامه، خالی از ولایت، خالی از قدرت و سیاست. 🔺شریعت خشک و بی روح، شریعت منفعل و رو به حداقل، شریعت لمس و مرده و انتزاعی، اینها میتوانند تبدیل به زاویه نگاه و سپس فرهنگ خاصی شوند، که شریعت را مستضعف میکند، آنگاه آن را وحید و طرید نگه میدارد، فریادهای ولی و امام جامعه را درست نمیشنود و نمیتواند محقق کند. شریعت و فقه را هم مستضعف میکند ولو عمامه به سر باشد، ولو خود را متدین بداند. @ali_mahdiyan
فهم در جبهه سازی 🔺یکی از ویژگیهای مهم حاج قاسم، جبهه سازی است. او توانست «هسته های مقاومت» را تبدیل به «جبهه مقاومت» کند و امروز آثارش را داریم میبینیم. 🔺 امروز به موازات فشار اقتصادی دچار یک جنگ رسانه ای فرهنگی و شناختی هستیم. دشمن فقط جبهه ای مقابل ما نساخته بلکه یک محیط زندگی مجازی درست کرده که ویژگیش دو قطبی سازی و اختلاف افکنی است. چگونه میتوان در این محیط زیست اختلاف ساز زیست و آن را تغییر داد، و از آن ضربه نخورد؟ 🔺یک لازمه اش فعال کردن ساحت اندیشه است. اهل فکر و عقلانیت شدن. عقلانیت برای همه خواسته های ما لازم است، از جمله همین وحدت، شبکه سازی، جبهه سازی. بگذارید چند مثال بزنم: 🔺 وقتی بنی اسراییل با گوساله سامری به سمت شرک(توحید حیاتی ترین آرمان جبهه حق) سوق پیدا کردند، هارون ع، مراقب وحدت بود و نگذاشت وحدت جامعه از بین برود. «إِنِّي خَشِيتُ أَن تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرائِيلَ» چون این وحدت را باعث اصلاح امت و تقابل با مفسدین میدانست.« وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ». 🔺مثال دیگر ماجرای قرآن سر نیزه کردن لشکر معاویه و درخواست وحدت حول کتاب خدا است، اینجا مسیر امیرالمومنین با خوارج ظاهرگرا جدا شد. او میگفت این وحدت دشمن پسند است ظاهرش وحدت است و باطنش اختلاف و پاشیدگی جبهه حق. 🔺در فتنه سال ۸۸ عده ای آدمهای خوب دم از وحدت خواص میزدند. عده دیگری دم از دوتایی اصولگرایی و اصلاح طلبی میزدند. حال آنکه هر دو خطا بود، ملاک روشن بود. نه اصلاح طلبی مهم بود دیگر و نه اصولگرایی، مهم این بود که مقابل این نقطه روشن یعنی مقوله فتنه، هر کس چه موضعی میگیرد. چه کسی صریح است. چه کسی سکوت کرده، چه کسی صدایش کم رمق است. ملاک اراده رهبری بود. ملاک اراده دشمن بود. 🔺در ماجرای کمک ایران به سوریه و بشار اسد، بدنه جدی از جبهه اسلامگرایان مخالف اسراییل حتی ، با ایران مخالف شدند. بخش جدی از جریانات دنیای اسلام با ایران اختلاف پیدا کردند. حاج قاسم با روسیه هماهنگ شد اما با این جریانات اسلامی اختلاف پیدا کرد، نه فقط داعش و جبهه النصره بلکه بسیاری از جریانات اخوانی و سلفی و سنتی و غیره مقابل ما شدند، ملاک ضربه به اراده اسراییل بود و رشد و اصلاح امت و اراده رهبر جبهه. 🔺رهبری پس از انتخابات مجلس بارها بحث اختلاف و وحدت را مطرح کرد. دلیلش هم با توجه به منتخبین جدید روشن است. اما برخی معتقدند «گفتمان امید» را رها کنیم یا نقد «گفتمان آرمانجویی و عدالتخواهی بی عقل و بی اخلاق» را رها کنیم که اختلاف نسازیم. گفتمان را نقد کردن که البته غیر از نقد این و آن است. و این کاری است که رهبری هم میکند در دیدار با دانشجویان هم دوباره چنین کرد. 🔺جبهه سازی باید مقابل طرح دشمن باشد پس طرح دشمن را باید دانست، هماهنگ با حرکت اصلاحی رهبری باید باشد پس طرح رهبری را هم باید دانست. و الا خودش یک «وحدتگرایی خوارجی» و ظاهرگرا خواهد بود در خدمت دشمن. 🔺انسانهای جبهه ساز و جریان ساز باید اندیشه ای راهبردی داشته باشند تا بتوانند «سعه صدر» حقیقی و مخلصانه پیدا کنند یعنی وجودشان گسترده شود که به قول امیرالمومنین ع ابزار اصلی جلودارها و پیشروها است. «آله رئاسه سعه الصدر» @ali_mahdiyan
تلقی‌های اشتباه از تنبیهایران به اشتباه راهبردی خود پی برد 🔹برخی میگویند ما از اول هم گفتیم صبر راهبردی غلط است و باید با انتقام و تنبیه و سیلی جلوی اسراییل را گرفت. دائم میگفتید اسراییل میخواهد ایران را درگیر جنگ کند. حالا بفرما، خودتان هم فهمیدید این مسیر خطا بود. 🔺اولا صبر یا عدم صبر ایران را اهداف راهبردی او مشخص میکند. 🔺دو هدف راهبردی ایران برای محو اسراییل، یکی ایجاد «ایران قوی» است و دوم تشکیل حلقه محاصره آتشین حول اسراییل. چرا؟ 🔺شکست هژمونی اسراییل در منطقه باعث میشود فلسفه وجودی اسراییل زیر سوال برود، اسراییل اصلا در منطقه هست که محاسبات حاکمان و مردم مسلمان به نفع غرب تغییر کند و مانع وحدت و مبارزه آنها با اراده استکبار شود. شکست این اقتدار باعث خواهد شد هزینه غرب از جیب و آبرویش برای چنین موجودیتی به صرفه نباشد و به مرور پشتیبانی از اسراییل ضعیفتر شود. 🔺اقتدار ایران نیز باعث میشود هم محاسبات حاکمان در تعامل با جریان مقاومت تغییر کند و هم منطقه برای بعد از محو اسراییل یک الگوی مهم تمدنی داشته باشد. 🔺ضربه به کنسولگری ایران حمله به خاک ایران بود و این، بیش از همه، آن خط راهبردی که ایران دنبال میکرد را خراب مینمود. این غیر از ترور برخی سرداران ایرانی بود که در حین مبارزه شان شهید میشوند تعرض به خاک یعنی تعرض به ایران. یعنی تعرض رسمی به اقتدار. 🔺 شاهد اینکه پیش از این نیز ایران ضربه مستقیم به اسراییل زده بود او رسما اعلام کرد دو کشتی اسراییلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده. این پذیرش مسوولیت رسمی همزمان با موشک باران مقر تروریستها در عراق و پاکستان بعد از ماجرای حمله تروریستی رخ داد. سطح و سبک ضربه البته هر زمان فرق میکند اما در نهایت باید طرح کلی راهبردی ایران دنبال شود. ✍ضربه ایران، آغاز جنگ است 🔹تنبیه ایران هر چه باشد شروع جنگ نیست بلکه ادامه آن است، این جنگ هم، فقط جنگ ایران نیست بلکه جنگ امت اسلام است گرچه ایران جلودار و محور اصلی آن است. ✍اسراییل ایران را منفعل کرد 🔹یک عائدی مهم طوفان الاقصی که کمتر مورد توجه قرارگرفته این است، که عقل حاکمان اسراییل منهدم شده، آنها خیال میکنند هنوز با ترور فرماندهان مقاومت یا خشونت نسبت به زن و بچه کارشان پیش میرود، حال آنکه هر عملی انجام میدهند صحنه در جهت طرح راهبردی ایران بیشتر تغییر میکند. ✍ضربه ایران ورق را بر میگرداند 🔹صحنه جنگ معطل حضور مستقیم ایران نبود، حرکت این جنگ به سمت پیروزی های مهم جبهه مقاومت با شتاب پیش میرود، اگر چه رفتار اسراییل هم امروز نیاز به سیلی و تنبیه داشته باشد. این جنگ رو به شکست مقاومت نبود که با حضور ایران بخواهد ورق برگردد. اگر چه همین تنبیه و سیلی هم میتواند یک «نقطه عطف» و شتاب دهنده جدی به افول اسراییل باشد که توسط خود اسراییل پاس گلش به ما داده شد. ✍ضربه ایران کنشی صرفا احساسی 🔹حالا ایران میتواند در چارچوب یک استدلال حقوقی سیلی بازدارنده بزند و اینگونه هم مراقبت از معیشت و امنیت و اقتصاد ایران کند و هم طرح کلان منطقه ای خود را در قبال محو اسراییل پیش ببرد. @ali_mahdiyan
الحمدلله رب العالمین مبارک باشه ❤️
ما ❤️این موشکها و پهپادها نقطه عطف تاریخ مقاومت شدند، اما صحنه را درست ببینیم. از این شمشیر صاحب خراشهای متعدد (ذوالفقار) عبور کنیم، پشت سرش آن دستی است که شلیک کرد، آن اراده ای است که تصمیم گرفت. نه هوشمندی که کی و کجا را بزند، نه، نه آن عقلی که میداند چه زمان باید ایران وارد صحنه شود، بلکه عمیق تر از اینها. ❤️پشت سر این «حدید» قوی و بران و براق، داغ هایی است که قلب صبور این مردم سالها است جمع کرده، سالها فشار اقتصادی، امنیتی، تحمل حمله بی امان زخم زبان ها، تحقیرها، هجوم روایتهای سیاه انسداد و ناامیدی و «ما بیچاره ایم» از زبان دوست نادان و دشمن دانا. ❤️عمیق تر ببینیم، پشت سر همه این داغهای مردم صبورمان، آن امید سبز مهدوی راسخ در جانشان که دست خدا را بالاتر از همه دستها میدیدند و صبر میکردند، آن ایمان سرخ حسینی را که باید ایستاد و کم نیاورد. پشت سر این موشکها شبهای احیا را ببینیم، ورزشگاه صدهزار نفری قرآن خوانها را، اشکهای حین قنوت فطر و «ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمد و آل محمد» را ❤️پشت سر این شمشیر صاحب خراشهای متعدد یعنی ذوالفقار دست علی ع را ببینیم. یدالله را ببینیم که فوق ایدیهم است. «و ما رمیت اذ رمیت» را. این جا ایران است. آری. صدای وز وز پهپادها و هو هوی موشکها زیبا بود اما نه به اندازه صدای تپش قلبهای صبور و مومن این مردم هوشمند و عاشق. ❤️دوستی بعد از یوم الله عین الاسد از من پرسید، چرا ماجرای هواپیمای اکراینی پیش آمد، بعد از آن اقتدار یداللهی؟ به او گفتم چون فراموش نکنیم پیروزی ها باید همزمان با رشد و معرفت مردم حاصل شود. و الا یوم الله را هم نخواهیم فهمید و نمیتوانیم مظهر «صبار شکور» باشیم. وقتی نصرت الهی ظهور پیدا میکند منتظر امتحانهای بعدی باشید چرا؟ چون اذا جاء نصرالله و الفتح که محقق شد نوبت فسبح بحمد ربک و استغفره است. باید دست او را دید و با این نعمت رشد کرد، ضعفهایمان را باید جبران کنیم. یا با قدم معرفت پیش میرویم یا با مدد امتحان و بلا. ❤️این گونه است که تاریخ را میسازیم. اینگونه «ما» لشکر سید خراسانی را سامان میدهیم برای مهیا شدن و زمینه سازی ظهور. ان شاء الله. یوم الله است دست افشانی کنیم با قلبی تسبیح گو و حمد گو و با عزم استغفار و جبران. @ali_mahdiyan